Onko tämä sapattikäsky voimassa ja ketkä noudattavat sitä?
2. Moos. 34:21
Kuusi päivää tee työtä, mutta lepää seitsemäs päivä; kyntö-ja elonleikkuuaikanakin sinun on levättävä.
Onko tämä profetia saa...tanasta vai Jumalasta että sapattikäsky loistaa kirkkaimmin Taivaassa?
Kirkkaimmin loistava käsky Taivaassa
17
125
Vastaukset
Hei !
Lepopäivä asialla on neljä täyttymystä ainakin;
1. Ensimmäinen luomistyön jälkeen; 1 Moos 2:1-4.
2. Lain antamisen yhteydessä levon vuoksi 2 Moos 34
3. Egyptistä vapautumisen muistojuhlan ja levon vuoksi 5 Moos 5
4. Uuden liiton aikana yhtenä lain käskynä (Luuk 16:17, Jaak 2:8-13)
5. Uudessa maassa Jes 66:22-23
yst. jari- Hei-hei!
Hei, hei!
>>4. Uuden liiton aikana yhtenä lain käskynä (Luuk 16:17, Jaak 2:8-13) >>
Onkos nyt sitten "Uudessa liitossa" mitään lakia? Eikös se laki jo tullut täytetyksi siellä Golgatalla ja mikäli ihminen "on Kristuksessa" niin eikö hän silloin ole "kastettuna Kristukseen" lain kautta "kuollut" pois lain alta? Hei-hei! kirjoitti:
Hei, hei!
Onkos nyt sitten "Uudessa liitossa" mitään lakia? Eikös se laki jo tullut täytetyksi siellä Golgatalla ja mikäli ihminen "on Kristuksessa" niin eikö hän silloin ole "kastettuna Kristukseen" lain kautta "kuollut" pois lain alta?Hei, hei !
Kiva että täällä on joskus asiallistakin.
Minä olen kuullut vääntöä "lain ja armon alla" asiasta.
Lain poljenta Jeesuksen nimissä ei kuitenkaan ole mikään ok.
Asia on siten että "armon alla" ollaan silloin kun on syntinen armahdettu, tahallisesta synninteosta on tehty parannus. "Lain alla ollaan silloin kun eletään tahallisessa synninteossa, laki syyttää kun "lain alla" ollaan.
Ei siis niin että kun vaan jeesustelee niin olisi armon alla eikä laista tarvitsisi mitään piitata. Laki on kuitenkin sama laki 10 käskyn laki, mutta se on käytännössä uuden liiton aikana toisin. Vanhan liiton aikana tuohon samaan lakiin oli velvoitettu jokainen oli uskovainen tai ei. Myös kaikki vanhan liiton lakijöärjestelmä perustui kokonaan sen ajan pyhäkköpalveluksen uhripalvelusmenoihin joihin niihinkin oli jokainen pakotettukin oli uskovainen tai ei.
Uudessa liitossa sama laki opettaa mikä on syntiä, mutta se tapahtuu ihmisen tietoisuudessa "sydämessä" ja siellä puhuttelee Pyhä Henki silloin kun ihminen on kiusattu tai langennut syntiin.
Koko uhripalvelusjärjestelmä oli siis esikuvaa tulevasta Kristuksesta ja -uhrista.
Jeesus Kristus tuli ja oli tuo uhri joka 500 profetiaa koski ja odotettiin. Pyhäkköteltalla ei ollut enää mitään virkaa. Esirippu repesi kahtia sen merkiksi.
Koko tuo teltta oli vertauskuvaa oikeasta pyhäköstä. Missä se oikea pyhäkkö on ? Habr 8-9 luvut sen kertoo, Hebr 8 alku heti.
Tuota uhria ja tuota pyhäkköä kansa odotti tuhansia vuosia. Siinä se sitten on.
Hebr 8-9. Muuta ei tarvitakkaa.
Uudessa liitossa on 10 käskyn laki opettamassa synnin ajan loppuun saakka.
Mistään muusta kuin Jeesuksesta ja Jumalan laista ei ole koskaan ollut kyse maailman pelastushistoriassa ja niin on ajan loppuun asti. Ilm 14:12 opettaa minkälainen sälli on ns. "lopun ajan "pyhä ihminen."? Selvää tekstiä.
yst. jariHei-hei! kirjoitti:
Hei, hei!
Onkos nyt sitten "Uudessa liitossa" mitään lakia? Eikös se laki jo tullut täytetyksi siellä Golgatalla ja mikäli ihminen "on Kristuksessa" niin eikö hän silloin ole "kastettuna Kristukseen" lain kautta "kuollut" pois lain alta?Lisäys;
Täällä jotakin;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/4
yst. jari- Hei-hei1
jarlau kirjoitti:
Hei, hei !
Kiva että täällä on joskus asiallistakin.
Minä olen kuullut vääntöä "lain ja armon alla" asiasta.
Asia on siten että "armon alla" ollaan silloin kun on syntinen armahdettu, tahallisesta synninteosta on tehty parannus. "Lain alla ollaan silloin kun eletään tahallisessa synninteossa, laki syyttää kun "lain alla" ollaan.
Ei siis niin että kun vaan jeesustelee niin olisi armon alla eikä laista tarvitsisi mitään piitata. Laki on kuitenkin sama laki 10 käskyn laki, mutta se on käytännössä uuden liiton aikana toisin. Vanhan liiton aikana tuohon samaan lakiin oli velvoitettu jokainen oli uskovainen tai ei. Myös kaikki vanhan liiton lakijöärjestelmä perustui kokonaan sen ajan pyhäkköpalveluksen uhripalvelusmenoihin joihin niihinkin oli jokainen pakotettukin oli uskovainen tai ei.
Uudessa liitossa sama laki opettaa mikä on syntiä, mutta se tapahtuu ihmisen tietoisuudessa "sydämessä" ja siellä puhuttelee Pyhä Henki silloin kun ihminen on kiusattu tai langennut syntiin.
Koko uhripalvelusjärjestelmä oli siis esikuvaa tulevasta Kristuksesta ja -uhrista.
Jeesus Kristus tuli ja oli tuo uhri joka 500 profetiaa koski ja odotettiin. Pyhäkköteltalla ei ollut enää mitään virkaa. Esirippu repesi kahtia sen merkiksi.
Koko tuo teltta oli vertauskuvaa oikeasta pyhäköstä. Missä se oikea pyhäkkö on ? Habr 8-9 luvut sen kertoo, Hebr 8 alku heti.
Tuota uhria ja tuota pyhäkköä kansa odotti tuhansia vuosia. Siinä se sitten on.
Hebr 8-9. Muuta ei tarvitakkaa.
Uudessa liitossa on 10 käskyn laki opettamassa synnin ajan loppuun saakka.
Mistään muusta kuin Jeesuksesta ja Jumalan laista ei ole koskaan ollut kyse maailman pelastushistoriassa ja niin on ajan loppuun asti. Ilm 14:12 opettaa minkälainen sälli on ns. "lopun ajan "pyhä ihminen."? Selvää tekstiä.
yst. jari>>Minä olen kuullut vääntöä "lain ja armon alla" asiasta.
Asia on siten että "armon alla" ollaan silloin kun on syntinen armahdettu, tahallisesta synninteosta on tehty parannus. "Lain alla ollaan silloin kun eletään tahallisessa synninteossa, laki syyttää kun "lain alla" ollaan.>>
No, niin! Oma syyni kai, koska tlin käyttäneene ilmaisua "lain alla". En kuitenkaan ajatellut noiden käsitteiden sisältöä aivan siinä mielessä kuin niitä kai yleisesti käytetään. Ajattelin pelkkää logikkaa, nimittäin:
mikäli Kristus kuoli, niin kuollutta ei enää hänen kuolemansa jälkeen voi sitoa mikään laki; kuollut ei enää ole kain alainen. Nyt sitten kristitty on kasteensa kautta haudattu Kristuksen kuolemaan eli hän on myös kuollut Kristuksen kanssa. Miten häntä siis laki voisi enää sitoa? Eikö hän lain kannalta katsottuna ole pelkkä kuollut ruumis? - Hei-hei1
Hei-hei1 kirjoitti:
>>Minä olen kuullut vääntöä "lain ja armon alla" asiasta.
Asia on siten että "armon alla" ollaan silloin kun on syntinen armahdettu, tahallisesta synninteosta on tehty parannus. "Lain alla ollaan silloin kun eletään tahallisessa synninteossa, laki syyttää kun "lain alla" ollaan.>>
No, niin! Oma syyni kai, koska tlin käyttäneene ilmaisua "lain alla". En kuitenkaan ajatellut noiden käsitteiden sisältöä aivan siinä mielessä kuin niitä kai yleisesti käytetään. Ajattelin pelkkää logikkaa, nimittäin:
mikäli Kristus kuoli, niin kuollutta ei enää hänen kuolemansa jälkeen voi sitoa mikään laki; kuollut ei enää ole kain alainen. Nyt sitten kristitty on kasteensa kautta haudattu Kristuksen kuolemaan eli hän on myös kuollut Kristuksen kanssa. Miten häntä siis laki voisi enää sitoa? Eikö hän lain kannalta katsottuna ole pelkkä kuollut ruumis?Lisäys: Room. 10:4
- leeviläinen
Kirkkaimmin Taivaassa loistava käsky, jonka Jeesus antoi, on tämä: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". (Luukas 10:27).
"Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat". (Matteus 22:40).- pyh!
Et sitten tiedä, että rakkauden kaksoiskäsky on VANHAN testamentin käsky.
- leeviläinen
pyh! kirjoitti:
Et sitten tiedä, että rakkauden kaksoiskäsky on VANHAN testamentin käsky.
Tahallaanko sinä pyh! heittäydyt tyhmäksi, vai oletko sinä aivan oikeesti sellainen.
Kaksoiskäsky on Kirjoitettu Uuteen Testamenttiin, jonka sinäkin vallan hyvin tiedät.
Mutta koska olet vaan pelkästään riitojen ja sanakiistojen kipeä, niin siksihän sinä hannaat kaikissa selvissäkin asioissa vastaan.
- advarii
Neljäs käsky ei loista kirkkaimmin kuin muut, mutta juuri ennen Jeesuksen tuloa tulee Paholainen näyttelemaan Jeesusta täällä maan päällä, ja hän opetuksensa tulee kohdistumaan juuri Jumalan käskyjä, ja varsinkin neljättä käskyä vastaan.
Se on antikristuksen henki, joka nousee vastustamaan Jumalan iankaikkista lakia ja sitä on lähes mahdotonta vastustaa. Ainoastaan sellaiset ihmiset, jotka seisovat tukevalla Kristus-kalliolla tutkien Raamattuaan ja yksin Jeesuksen armossa ja voimassa pysyen pystyvät vastustamaan tuota viimeistä hirveää vastustajaa vastaan.
Juuri neljäs käsky saa ihmiset jakaantumaan kahteen leiriin: niihin, jotka haluavat totella Jumalaa ja niihin, jotka tulevat seuraamaan tuota "valkeuden enkeliä".
2. Kor. 11:14
Eikä ihme; sillä itse Paholainen tekeytyy valkeuden enkeliksi. MAINIO TERÄVÄ ALOITUS !
## Kirkkaimmin loistava käsky Taivaassa, Onko tämä sapattikäsky voimassa ja ketkä noudattavat sitä?
2. Moos. 34:21
Kuusi päivää tee työtä, mutta lepää seitsemäs päivä; kyntö-ja elonleikkuuaikanakin sinun on levättävä.
Onko tämä profetia saa...tanasta vai Jumalasta että sapattikäsky loistaa kirkkaimmin Taivaassa? ##
Taivaassa ei tehdä työtä kuusi päivää viikossa eikä vietetä sapattia vain 1 vrk viikossa. VAAN TAIVAASSA ON IKILEPO JA SAPATTI. Joten profetia taivaassa kirkkaimmin loistavasta sapattikäskystä ei ole Jumalasta eikä satan'asta vaan IHMISISTÄ lähtöisin.
TAIVAASSA EI TARVITA KÄSKYJÄ EIKÄ TIETOKANTOJA - RAKKAUS ON
1.Kor.13:8
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
- -
13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
AnttiAntti:
#TAIVAASSA EI TARVITA KÄSKYJÄ EIKÄ TIETOKANTOJA - RAKKAUS ON#
Raamattu:
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, MIKÄ ON VAJAVAISTA.
11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen VAJAVAISESTI, mutta silloin minä olen tunteva TÄYDELLISESTI, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13 Niin pysyvät NYT usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
## Onko tämä profetia saa...tanasta vai Jumalasta että sapattikäsky loistaa kirkkaimmin Taivaassa? ##
Sapattikäsky on saanut täyttymyksensä ja sapatti loistaa tietysti kirkkaimpana, sillä sapatin ikilepo on kaikkien käskyjen päämäärä ja täyttymys, rakkauden kautta vaikuttavan uskon myötä. Muut käskyt jäävät harteistaan kiinni niinsanotusti Taivaan portilla viimeistään, mutta sapattikäsky saavuttaa määränpäänsä - ikilepo.
Joten profetia pitänee paikkansa, ei vain ole aivan oikeilla sanoilla ehkä osattu julki tuoda. Profetian vajavuus on ihmisestä, mutta profetian ydin on ikuista totuutta.- Demokraatti_10
Käskyistä eniten on maailmassa alettu noudattaa lepopäiväkäskyä siten että 6 päivää on arkea. Jotenka jo täällä maan päällä voidaan sanoa, että jo nyt lepopäiväkäsky on eniten kerännyt pisteitä ja kirkkautta ja suosiota ja hyväksyntää.
Täällä kehotetaan muistamaan eritoten lepopäivä aivankuin että muista itseäsikin, muista levätä välillä, kun uurastat lähimmäisesti hyväksi ja palvelet Jumalaa.
Taivaassa lähimmäinen pärjää ilman apuamme ja Jumala on läsnä kutsumattakin. Ei tarvitse "muistaa" levätä, kun ikuisuuselämä on lepoa ja rauhaa luonteeltaan.
EHKÄ TÄRKEIN TAIVAASSA MITÄ KIRKKAIMPANA LOISTAVAN LEPOPÄIVÄKÄSKYN PERUSTE ON TÄMÄ : USKO ON LEPOA HERRASSA
Levosta käsin, Herraan luottaen täällä Maassa kaikki pitäisi tehdä. Meidän tulee levätä Kristuksessa ja tehdä työt ja toimet kuin Herra ne tekisi ja me lapösina vikeressä katselisimme, ehkä hiukan osaa tylöhön ottaen. Sentapaista tarkoittaa psalmintekijä
Ps. 127:2
Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.
Ps. 127:1
Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
Kuningas Salomonin ei tarvinnut käydä yhtäkään sotaa; Herra soti hänen puiolestaan. Mutta Salomon suoriutui vaikeasta haasteesta - - hän osasi levätä Herrassa ja samalla rakentaa loisteliaan temppelin ja monenlaista mitä kaukaakin, esimerkiksi saabalaiset, tulivat ihastelemaan.
Kaikki on väärää jos meillä ei ole lepoa Herrassa, kun aherramme.- Skeida
Ja skeidan mättäminen jatkuu.
- Fniss!
Miten halpaa ihminen oikein ajattelee itsestään, kun ottaa nimimerkikseen "skeida"?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961525- 541043
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403911- 163890
- 56743
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632