Miten suhtautuisitte jos teidän kaveri olis ottanut/ottamassa oikeesti ruman tatuoinnin? Mun mielestä tatuointi (etenkin naisella) on harvoin oikeasti kaunis mutta vaikka se olisi kuinka ruma niin päädyn aina kuitenkin kehumaan sitä toisen mieliksi. Jos kaveri erikseen kysyy mielipidettä niin voiko siihen suoraan sanoa että ihan hirvee tatuointi? Voisin kuvitella että moni suuttuis siitä, tatuointia kun ei hirveen helposti saa pois.. :D
Saako toisen tatuointia arvostella?
109
3893
Vastaukset
- sdhrsfhres
Heh....Hyvin huono provo, mutta jos silti tosissasi näin syviä mietteitä pähkäilet...."että moni suuttuis siitä, tatuointia kun ei hirveen helposti saa pois". Luulet siis, että jonkun henkilön kommentti saisi automaattisesti funtsimaan kuvan poistoa?
Tätä kaavaa mukaillen kuvittelet siis esim., että ystäväsi ostaessa uuden takin, jota pidät rumana ja tämän ilmoitatkin, niin ystäväsi heittää takin roskiin? Näin ystäväsi lähtee kanssasi kauppaan ostamaan uuden, että voi miellyttää kaikkivoipaa mielipidettäsi. Hehah!
Oikeasti tatuointi on jokaisen oma asia. Jos sinun ei pidä sitä nuolla ja palvoa 24/7 niin sano rohkeasti mielipiteesi aivan kuten tuossa jo sanoit.
Jos jollakulla on niin huono itseluottamus niin voivoi. Mutta pidä myös mielessä
se, että sanoisitko ystävällesi hänen lihonneen kuvottavan näköiseksi? Nyt ne donitsit pois ja lenkille? Tuskimpa sentään, tahdikas voi olla kaikessa.
Itselleni on vain kerran sanottu karkeasti kuvistani eräässä kauppakeskuksessa.
Vastasin samalla mitalla, noh sata kertaa kuuluvammin solvaajan 80-luvulle jämähtäneestä vaatetuksesta, hiusten pehmennyksestä ja pöyristyttävän kuvottavista ecco kengistä. Kuinka ollakkaan henkilö otti asian kovemmin itseensä, kuin minä vaikka niitä vaatteita saa päivitettyä tähän päivään.
Toivottavasti tajusi tahdikkuuden arvon.- etewysrutokigyl
Aivan totta. Tahdikkuus on normaalia sivistyneisyyden ilmentämistä.
Tässä hyvä esimerkki, kuinka ei olla tahdikkaita:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288512212433.html
Asian voi ilmaista niin monin eri tavoin ja silti pitää kasvonsa.
Ei pidä siis alentua kuvittelemaan, että tämän foorumin tatuointeja vihaavien kommentointi olisi "ulkoelämässä" mitään muuta, kuin sivistymättömän ihmisen ulostamista, joka aiheuttaisi vain pahoinvointia ja sääliä. - ....................
yritätkö sovittaa tahdikkuutta ja valehtelua yhteen? Minä en ainakaan tarvitse niin tahdikkaita kavereita ;)
- Ja sinäkö
kuvittelet sitten olevasi tahdikas? Vielä moukkamaisempaa käytöstä tuollainen. Fiksu olisi antanut asian olla eikä yrittänyt pistää "paremmaksi".
- leimaton iho
Eli aloittajan olettamus osui naulan kantaan. Hulluksihan nuo tatskojen omaavat tulee, jos menee arvostelemaan...
- 008
Loimaan-mies otti hifk-kissa tatskan ja ihan paskat mittasuhteet...
- sellainen1
etewysrutokigyl kirjoitti:
Ei pidä siis alentua kuvittelemaan, että tämän foorumin tatuointeja vihaavien kommentointi olisi "ulkoelämässä" mitään muuta, kuin sivistymättömän ihmisen ulostamista, joka aiheuttaisi vain pahoinvointia ja sääliä.Mies meni tatuoijalle ja pyysi tekemään penikseensä viidensadan euron setelin kuvan. Kun työ oli valmis, tatuoija sanoi:
http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,4383.0.html - ei tatuointia kiitos
etewysrutokigyl kirjoitti:
Ei pidä siis alentua kuvittelemaan, että tämän foorumin tatuointeja vihaavien kommentointi olisi "ulkoelämässä" mitään muuta, kuin sivistymättömän ihmisen ulostamista, joka aiheuttaisi vain pahoinvointia ja sääliä.Minä en ole "sivistymätön ulkoelämässä" vaan edustan mielestäni ylenmpää keskiluokkaa jolla ei ole tatuointia, eikä tule..en tarvitse sellaista, eikä ne ole kauniita. mitä ylemmäksi yhteiskuntaluokissa mennnään sitä vähemmän tatuointeja ja jos niitä on, niin vähemmän sellaisia ihan pieleen mennneitä tikku-ukkoja mitkä on humalassa tehty pahimmassa tapauksessa itse.
Tästä poikkeuksena bändit jne joilla on paljonkin tatuointeja, mutta en tiä miksi heitä matkii tavallinen ihminen joka ei ole millään tavalla mediassa mukana..koska siltä se näyttää minun näkökulmasta: matkitaan ihmisiä joita haluttaisiin olla, ei siksi että on tatuointi vaan mitä nämä ihmiset joilla on tatuointi ovat.
- Velociskepticor
Mielipiteen voi kertoa jos sitä joku kysyy.
- Yök yök
Säälisin äänekkäästi ja syyttäisin tatuoijan taitamattomuutta.
Noh, jos arvostelee yleisluontoisesti, " tatskat naisilla on kaameita" tyylillä, niin saa arvostella. Mutta älä sano, "Että SUN tatska on erityisen kaamee"...., ellei sit teidän kaveripiirissä ole tapana olla suorapuheisia ja haukkua toisten läskejä...kaksoisleukaa.... höllyvää persettä...... ;)
- tatskattu.....
Miksi pitäisi kehua jonkun tatskaa jos se ei ole onnistunut?
Olen useammalle todennut että tuollaista en ottaisi,tuohan ei sovi ollenkaan,toiset vähän suutahtavat aluksi, mutta etä sitten, mielipiteensä voi kertoa ja valehtelemaan en viitsi ruveta, jos en jostain tykkää niin kerron sen myös - Forfucksake
Tatuoinnit ovat aina rumia, aina. Värejä on niin likaisia, ja se otetaan kun se kuva on muoti. Muoti muuttuu jatkuvasti, tatuointi pysyy. Et varmasti osta takin joka käytät sitten loppuelämää. :/
Saa aina arvostella, ja pitääkin. Suomalaiset ovat rehellisiä, miksi ei tämänkin asian kanssa? - fxsfxs
mun mielestä tatskat on rumia! (miksi siten olen tällä palstalla? eksyin etusivulta)
Niin, että kun en tykkää jos joku vaikkaarvostelee minun pipoani, niin en tykkää itse arvostella toisten tatuointeja.. eli pidä turpas kiinni ja älä kommentoi. - hghfghfg
Kysyttäessä ilman muuta sanoo sen, mitä mieltä on. Tatuointi näyttää piirrokselta ja ylimääräiseltä, puhdas iho on kauniimpi. Toisaalta kertoo myös jostain kapinoivasta ja nuorestakin mielestä. Keski-ikäisellä se on nuoruuteen kaipuuta sekä "kypsymättömyyttä". Elämää ei haluta nähdä sellaisenaan.
- HC-leimattelijat
Kyllä on viisasta keskustelua. Mitähän väliä sillä on minkä kukakin tatuloinnin ottaa, tatulointeja kuitenkin nykyään näkee lähes kaikilla joten eiköhän sinne joukkoon pari "rumaakin" mahdu.
- nainen24v
Itse olen sitä mieltä että tatuoinnit harvoin ovat oikeasti hyvännäköisiä, naisilla että miehillä. Koska harvalla on oikeasti silmää siitä mikä itselle sopii ja joillekin ei sovi tatuoinnit laisinkaan.
Itsellä on kaksi kuvaa, aika huomaamattomia ja pieniä, näkyvät vain kesäisin jos pidän selästä avonaista paitaa tai shortseja tai caprihousuja. Siellähän nuo ovat, eivät häiritse minua mutta nykyään en ottaisi tatuointia. En silloinkaan jos minulla tähän mennessä ei olisi ainuttakaan. Nuo tatskat tuli otettua 17 ja 21-vuotiaina, kait sitä oli sen verran lapsi vielä silloin.
En lähde siihen että alkaisin ajatella tatuoinnin kertovan ihmisestä automaattisesti jotain, tai stereotypisoimaan ihmisiä tatuoinnin perusteella. Suurimpaan osaan ihmisistä olen tutustunut ensin, ennen kuin olen edes saanut tietää heidän tatuoinneistaan ja siinä vaiheessa tatuointi ei enää kauheasti mielipidettä riitä muuttamaan negatiiviseksi, jos ihminen muutoin on hyvä tyyppi.
Jos kaveri ottaisi mauttoman tatuoinnin niin vaikeaa sanoa, toisaalta tarvitseeko hän minun negatiivista mielipidettäni sen kummemmin kuin positiivistakaan. Luultavasti silloin vain jätän kehumatta tatuointia ja kyselen muuten. - Ei järkevää puuhaa
Onko muita kuin hirveitä tatuointeja?
- hämmentynytx
Luulisi ettei ihminen, joka ottaa tatuoinnin, ole kovin herkkähipiäinen?
- Maijamini
No jos joku saakelin kovis tulis vastaan kaupungilla ni en kyl heti sanois et " toi sun tatuointi on ruma kuin muukin perse". Et se riippuu sun kaverista, oks se sellane tuittupää?
- dsgdgl
Nykyään lähes jokatoisella on jonkinlainen töherrys, ja monilla on koko kroppa pilattu.. Kumma juttu, ilmiössä ei juurikaan nähdä mitään ongelmaa. Mielenkiintoista seurata, mitä tapahtuu 10 -20v päästä, kun töherrykset näyttävät monta vertaa pahemmilta kuin jokin 80 -luvun muoti nyt ja väriaineidenkin syöpää aiheuttava vaikutus on tullut jokaisen tietoon..
- lifemocker
jos kuvasta nauttii esim 30 vuotta, mutta se näyttää ei niin kivalta jonkun 10 vuotta niin jäähän siinä aika paljon plussalle ;) ei sitä vanhana olla kauniita anyway enää :)
- 3222222
mielummin vähän töhetynyt kuva kuin maksaläiskiä täynnä oleva ryppynen iho.
- kysynpä vaan
Mitäs sillä voittaa, että pahoittaa toisen mielen ja vahingoittaa ystävyyttä? Menisikö kaveri poistamaan tatuointinsa tai pitäisikö peittävää vaatetusta, ettei esteettistä silmääsi häiritsisi? Onko kaverilla oikeus omaan makuun ja tykätä eri asioista?
Onko sitä pakko kehua, sanoisit vaan että ihan kiva niin olet edes puolirehellinen? Olisiko sinulla jotain muuta ajateltavaa ja arvosteltavaa, kuin toisten ulkonäkö? Ei helvetti näitä kyselyjä ja ongelmia. Eikö tällä palstalla pitänyt olla jokin ikäraja?
Kuka on se lahopää, joka nostaa näitä tyhjänpäiväisiä "ongelmia" aloitussivulle?
Niksula-tv:n tasoa.- jacko91
Tatuoinnit on naisella seksikkäitä ^^
Itellä on bändi tatuointi ja se näyttää päivä päivältä hienommalta ^^
Jos ei joku tykkää tai ei kestä kattoa sitä ni kattoo muualle sitte :D- Joo mullakin on
aito Kake Randelin tatuointi 80-luvulta. Siinä lukee nimen lisäksi että Rakas, avaa hakas. Kake oli kuuma nimi silloin ja tuli tatska otettua. Onhan se jo vähän ryppyinen mutta niin on Kakekin.
- 4+20
Minulla on neljä leimaa itsesuunniteltuja.
Leimaaja halusi kuvatakin tatskat mutten suostunut.
En kai mene suoraan haukkumaan toisten leimoja mutta ne typerät tribaalit, piikkilanka ja typerät pääkallot ovat hemmetin RUMIA!
Pahimmalta näyttää tietysti ne jotka ovat tikanneet koko kropan täyteen ja päävärinä sininen voiko ihminen enää rumemmalta näyttää.
Kerran meinasin kysyä eräältä "siniseltä" ihmiseltä että oletko leikkinyt sormiväreillä vai oliko leimaaja päissään vai olitko itse tai molemmat.
Se bb-tyyppi (en katso) jonka näin iltalehdessä niin purskahdin nauruun.
Sanoinkin veljelle että tyyppi sitte päätti pilata koko kropan. :)- 111222111
Kannattaako tribaaleja ja pääkalloja sanoa tyhmiksi ja rumiksi, jos et edes ole nähnyt kaikkia taideteoksia mitä niillä on tehty?
Todennäköisesti sinun omat suunnitelmat ovat rumempia kuin nuo mainitsevasi rumat tatuoinnit. - 4+20
111222111 kirjoitti:
Kannattaako tribaaleja ja pääkalloja sanoa tyhmiksi ja rumiksi, jos et edes ole nähnyt kaikkia taideteoksia mitä niillä on tehty?
Todennäköisesti sinun omat suunnitelmat ovat rumempia kuin nuo mainitsevasi rumat tatuoinnit.Aha sieltä ilmoittautui ensimmäinen joka on tehnyt klassisen mokan ottamalla tribaalin tai piikkilankaa. :)
Pitäähän se mennä massan mukana ja ottaa samanlainen leima kuin on jollain julkkiksella (hah).
- TÖRKEE SOTKU!
Täytyy olla kusta päässä, jos kysyy toisen mielipidettä tatuoinnistaan, kun se on jo otettu. Mitä makutuomaria siinä vaiheessa enää tarvitaan? Tietenkin tatskoitettu voi olla masokisti ja toivoa haukkuja ja moitteita...
- ~c~
No ei kai kukaan suoraan kysykään, että mitäs mieltä olet mun tatuoinneista, tykkäätkö?
Mulle on aika usein joku kaveri alkanut esitellä tatuointejaan ja kertonut niihin liittyvän "tarinan" eli mitä se merkkaa ja miksi se on otettu jne. Vaikeaa (ja tarpeetonta) siihen on sanoa, että valitettavasti tuo kuva vain rumentaa sinua, enkä niin olekaan sanonut, vaikka pidänkin tatuointeja rumina.
Olen sanonut jotain myönteistä vaikka siitä asiasta, jonka vuoksi tatuointi on otettu, esim. henkilö on selvinnyt syövästä, saanut lapsen tai kihlautunut... kun en voi valehdellakaan, että tatuointi olisi kaunis tai kuvana mielenkiintoinen.
- dädäää
minä ainakin otan tatuoiteja itseni vuoksi, en muiden. jokaisella kuvalla on oma tarinansa ja tarkoituksensa. =) olen kuullut kuinka joku ei pidä jostain kuvasta, ne on vain mielipiteitä. itse olen hyvin tyytyväinen näihin, jos joku ei pidä niin ei tarvitse minua katsella.
- uknow?
Siis, tietääkö ihmiset mikä merkitys / periaate tatuoinnissa on? Miks semmonen otetaan?
- inked1
Esim. Maoreilla tatuoinnit kertovat kantajansa/perheensä/sukunsa "arvon", historian taisteluissa etc.
Itselläni ei yläkropassa ole juurikaan "puhdasta" ihoa, paitsi kaulasta ylöspäin.
Ihan työni takia.
Vaikka kuka sanoisi mitä, en kadu yhtäkään kuvaa. - 4+20
inked1 kirjoitti:
Esim. Maoreilla tatuoinnit kertovat kantajansa/perheensä/sukunsa "arvon", historian taisteluissa etc.
Itselläni ei yläkropassa ole juurikaan "puhdasta" ihoa, paitsi kaulasta ylöspäin.
Ihan työni takia.
Vaikka kuka sanoisi mitä, en kadu yhtäkään kuvaa.Aika typerää, täällähän oli mielipidevapaus.
Vaikka bodaisit kropan upeaksi että sixpack ja kaikki lihakset erottuu niin ihmiset huomaavat sinusta vain tatuoinnit.
Hauskaa vai mitä mutta myös totuus ja sillehän ei mahda mitään edes mielipiteet. - helle-------------
inked1 kirjoitti:
Ihan työni takia.
Vaikka kuka sanoisi mitä, en kadu yhtäkään kuvaa.voi vittu luuletsä oikeasti olevas edes lähelläkään historian taisteluissa kuollutta soturia vaan pelkästään siksi kun olet matkinut heitä tatuoimalla kroppas :D
- inked1
helle------------- kirjoitti:
voi vittu luuletsä oikeasti olevas edes lähelläkään historian taisteluissa kuollutta soturia vaan pelkästään siksi kun olet matkinut heitä tatuoimalla kroppas :D
En luule.
Annoin esimerkin historiasta. - Keskitysleirillä
inked1 kirjoitti:
Ihan työni takia.
Vaikka kuka sanoisi mitä, en kadu yhtäkään kuvaa.tatuoitu juutalainen on cool, vai väitättekö kermaperseet muuta.
- kuvatonna
inked1 kirjoitti:
Ihan työni takia.
Vaikka kuka sanoisi mitä, en kadu yhtäkään kuvaa.Huomenna on jälleen maorien suuri sotatanssitapahtuma Uudessa Seelannissa. Kai aiot osallistua?
- kristittyabc
Raamatun mukaan ihon piirtäminen on syntiä. Tatuointeja ei saa ottaa.
- Typerä provo
Toisten ulkonäköä ei pidä arvostella. Tatuoinnit ovat 99-prosenttisesti rumia,mutta jos joku on sellaisen itselleen ottanut, se on hänen oma asiansa.
- -ö---------------
Rumat ne vaatteilla koreileen ja tosi rumat tatuoinneilla mutta kyllä, se on heidän oma häpeänsä.
- heh-heh...
On olemassa sanonta:
Rumat ne vaatteilla koreilee, ja tosi rumat tatuoinneilla. - Tatu Ointi
Olkoonkin provo, mutta siitä huolimatta tatuointi EI SOVI kenellekkään (mukaan ei lasketa esim lääketieteellisistä syistä johtuvaa tatuointia). Tatuointejahan on perinteisesti ollut merimiehillä ja vangeilla sekä ilotytöillä. Ehkä ne on edelleen sama kohderyhmä?
- inked1
Tiesitkö, että jopa korvakorut ovat olleet alunperin ainoastaan heimon johtajien oikeus?
Lääketieteellisistä syistä tatuointi...
Mitä sä vedät? - arh+
inked1 kirjoitti:
Tiesitkö, että jopa korvakorut ovat olleet alunperin ainoastaan heimon johtajien oikeus?
Lääketieteellisistä syistä tatuointi...
Mitä sä vedät?Esim. veriryhmän tatuointi on ihan fiksu juttu
- joskuspakkokin
arh+ kirjoitti:
Esim. veriryhmän tatuointi on ihan fiksu juttu
Niin ja Aids ,kaverin pettämisestä ja tietysti taposta lusinnut ,sen takia niitä ammoisina aikoina tehtiin ,"peloitteeksi".
- niiiiinkerta
Ajattelisin, että pääasia että hän itse tykkää siitä, omapahan on ihonsa ja kehonsa. Eihän mun siitä tarvitse tykätä. Voisin sanoa, että "vau, sopii sulle, mut itse en kyllä ottais". Eihän se eroa mitenkään siitä, että jos en tykkää kaverin vaatteista tai hiuksista tai kumppanista tai lemmikkieläimestä tai ihan mistä vaan. Aina voi olla kohtelias, jos miettii miltä itsestä tuntuis siinä tilanteessa, että kaveri ei tykkäis jostain sun jutusta ja sanois sen sulle tylysti päin naamaa.
Kyllä kai mielipiteensä saa sanoa. Kaikki ei tykkää tatuoinneista, ihan kuten asia jos toinenkin jakaa mielipiteet. Kaikki ei myöskään tykkää maksalaatikosta.
Ei mua ainakaan ole koskaan loukannut, jos joku ei pidä mun tatuoinneista. Koska enhän mä niitä muita avrten ole ottanutkaan. En siis edes oleta, että ne olisi muiden mielstä yhtään mitään. Pääasia että itse olen päätökseeni ja kuvaani tyytyväinen. :)
Mielipiteet on vain mielipiteitä ja minä teen jokatapauksessa omat päätökseni.
Toki kaverille voi sanoa asian niin ettei vittuile aiheesta. Ettei kaveri ota sitä ns. päänaukomisena vaan mielipiteenä.- Ihan vaan tiedoksi
Mun poikaystävä luulee, että tatuointi on tatulointi :D Se on 36-vuotias.
- tiedoksi vaan ihan
Mulla on 58-vuotias tyttöystävä. Se luulee että maapallo on litteä.
- ei minun asiani
Jos joku olisi vasta harkitsemassa tatuointia ja näyttäisi minulle epäonnistunutta luonnosta mielipidettäni kysyen, toki kertoisin (tahdikkaalla ja asiallisella tavalla) rehellisen mielipiteeni. Jos tatuointi on jo otettu ja toinen jostain syystä kysyisi, mitä siitä pidän, en valehtelisi ja kehuisi sitä hänen mielikseen, jos en tatuoinnista oikeasti pidä, mutta en myöskään ehdoin tahdoin haluaisi loukata häntä. Luultavasti sanoisin jotain sen tapaista, kuin että "tatuoinnit eivät ole oikein minun juttuni" tai "pidän itse ehkä enemmän sen-ja-sen-tyylisistä kuvista".
Pääasia on, että ihminen itse on tatuointiinsa tyytyväinen. Sanottava kyllä on, että yllättävän monet ottavat todella järkyttäviä tatuointeja. - 16+8
Tatuoinnit kertoo ottajasta mielestäni sen, että tehdään päätöksiä joiden kanssa on elettävä loppuikä, koskeeko se muitakin elämänosa-alueita. En oikein ymmärrä sitä että otetaan joidenkin aatteiden tai muistojen vuoksi tatuointi käteen josta ei kuitenkaan kukaan muu tiedä ja eikö ihminen itse muista ilman tatuointiakin kyseisen asian.
Ja on törkeän näköistä siis henkilökohtaisena mielipiteenä voin sanoa, ja jotenkin vaikea uskoa että kaikki ottavat tatuoinnin vain itensä vuoksi että kyllä se vaan muiden vuoksi otetaan joka selittää täysin käsittämättömän rumat kuvat..plääh. koko aihe niin järjetön ettei jaksa edes kirjottaa.
Kyllä typerämpikin ihminen tajuaa jos tatuoinnista ei sano yhtään mitään jos jollain tavalla haluat osoittaa. minun kannanottoni tähän aiheeseen on se etten ota koskaan tatuointia ennen kun joku antaa hyvän syyn siihen ja uskon ettei sellaista ole.- inked1
"Ja on törkeän näköistä siis henkilökohtaisena mielipiteenä voin sanoa, ja jotenkin vaikea uskoa että kaikki ottavat tatuoinnin vain itensä vuoksi että kyllä se vaan muiden vuoksi otetaan"
Miten niin?
- aiga
Tottakai jos kaverini ottaisi tatskan, niin kertoisin reilusti mitä mieltä olen ja lähes poikkeuksetta, siis voi sanoa melkein aina, on tatuoinnit rumia ja etenkin naisen markkina-arvo laskee ja putoaa tuonne ilolintu asteelle...
- n30inked
naisten markkina-arvo???
puhut naisista ku markkinoilla myytävistä
eläimistä.
Huhhuh. Eiköhä se oo jokaisen oma asia mitä
kropalleen tekee.
- Leimattua lihaa.....
Mitä enennän tatuointeia sen hölmömpi ihminen!
- Minä1
Moro,
Itse en tatuoinneista välitä ja olen sen sanonut kavereilleni ja myös perheen jäsenillenikin.Minusta teurasliha vain merkitään. Eivät kuitenkaan siitä ole suuttuneet ottavat tatuointeja omien halujensa mukaan. - Puhdas iho..
Miksi kukaan järkevä edes yleensä ottaa tatuointeja ulkomuotoaan pilaamaan...huh..
- Ei niitä
järkevät otakaan. Itsetuntokysymys tämäkin lävistyksien ym kanssa.
- ...
Ei niitä kirjoitti:
järkevät otakaan. Itsetuntokysymys tämäkin lävistyksien ym kanssa.
mihin se järkevyys perustuu kuvattomalla? mihin kuvattoman järjettömyys?
- turisti 1
voi kai sitä vähän hienotunteisesti sanoa ettei pidä... parempi kuin valehdella.jos itse haluaa mielipiteen kuulla niin pitää pystyä ottamaan myös rehellinen vastaus.
- nmkhjyuoslgmnc
Ne todella kuvaa älyä ....siis sen puutetta .. voi voi... teitä joilla ei ole omasta takaa mitään...voi voi
Muistan, että isäni ole todella ärsyyntynyt ja vihainen, että sotken ihoni tatuoinnilla. Hän suorastaan kiehui kiukusta nähdessään piirroshahmotelman ihollani. Noin suuri kuva! Miksi sinä otat tuollaista hölmöä ihollesi, sun ihosi on kaunis luonnollisena. Et mene sotkemaan ihoasi! Minä voin maalata sulle maaliruiskulla autotallissa kokovartalo kuvan, jos haluat töhriä itsesi maalilla. Se sentään lähtee joskus pois jne. Hän jaksoi jankuttaa ja vihoitella tuosta moneen kertaan.
Ei kyllä äitinikään järin ilahtunut, mutta sanoi että oma asiansa. Aikuinen ihminen itse päättää.
No nyt on jokunen vuosi mennyt ja isäkin rauhoittunut, hän jopa pitää tatuointiani kauniina ja taitavasti tehtynä. Vaikka edelleen sanoo, että ilman kuvaa olisi kauniimpi iho. :)
Niin se vaan on, että kaikesta ei tarvi tykätä mitä toisella on.Itse en lähtisi kommentoimaan negatiiviseen sävyyn kenenkään tatuointia, vaikka se olisi millainen hyvänsä. Jollekin se tatuointi ei nimittäin ole pelkkä "tatuointi", vaan sillä voi olla hyvinkin suuri merkitys, kuten muisto jostain tärkeästä ja jos sitä alkaa kommetoimaan sanomalla, että "hyi miten ruma tatuointi" niin luulen, että kyseinen ihminen kenelle sen sanoo suuttuu ja saakin suuttua. Parempi pitää vain ne mölyt mahassa :)
- Arghh
Olet hyvin naiivi ihminen, jos kuvittelet vaikenemisella voittavasi jotain. Totta kai se näkyy ihmisestä pitääkö hän toisen tatuoinnista, useimmiten tatuoinneista eivät tykkää kuin tatskatut ja he ovat onneksi sentään vielä vähemmistö.
- fdsa3
Teineillä, jokka ottavat tatuointeja, ovat yleensä perhos kuvia. Minkä takia he semmosia ottavat, jos eivät tajua tatskan periaatetta? Tatska kuvastaa esim elämän vaihetta, oman lapsen nimi, bändi, tms. Rumimpia tatuointeja ovat tribaalit.
- reilupeli
Se on kaverin asia ja voin ihan hyvin sanoa että se on minusta se ei kaunista siä yhtään.
Kaikesta ei tarvi, eikä voi tykätä tässä maailmassa,minä kun olen suorapuheinen,
tuskin siitäkään tykätään mutta So What! - näin 455
Keksisin tatuoinnista jotain positiivista sanottavaa, mutta en suoraan sanois, että joo on mahtavan hieno. Yleensä ihmiset huomaa toisesta aidon mielipiteen..... heh. Ei sitä loukata ketään tahdo.
No, pääkallosta vois alkaa olemaan vaikea keksiä mitään positiivista sanottavaa, tai alastomista, mauttomista vartaloista.......... mutta näin :D- siiss345
että ei voi valehdella suoraan, että onpa hieno, eikä sanoa suoraan, että on ihan hirweeeee!!!!! Sitä tarkotin.
- Mielipiteilijä
Miksi ei saisi? Onko se ystävä, jos suuttuu MIELIPITEESTÄ? Kumminkin kyseessä on HÄNEN ihonsa ja kuvansa, miten sun mielipide sitä hetkauttais?
- toosi cool
turhaa niistä tatuoinneista on suurta numeroa tehdä. Kyllä jokainen tatskan ottanut tietää, niiden olevan ihan perseestä. Siksihän ne otettukin.
Joten paree vaan kehuu voiku omaperäistä, ja ne on tosi cool. Siten laumasielut tuntevat olevansa arvostettuja ja huppu järkeviä, ja tottakai tosi trenndikkäitä.- tatskat on
Makuasioista ei voi väitelleä sanoo mäyräkoira ku muniansa nuoli :)
jonkun tatska voi olla ihan omien tuntojen tuotosta ja ihan sitä mitä on torkoituskin. Työn jälki on sitten eri asia
- Mielipahaa pukkaa
Tatuointia ei kannata haukkua rumaksi, koska kuten itsekin käsitit niin se on pysyvä jälki iholla.
Mutta jos tyyppi alkaa vihjailla ottavansa vielä uuden tatuoinnin, niin on aika käydä hienotunteiseen mutta vahvaan kampanjaan ideaa vastaan! - jfjkdfklcfdkj
tatuoinnit otetaan itseä varten, ei muita. niitä ei oteta sen takia, että voi miellyttää toista "tällä hienosti väritetyllä designillä, toivottavasti pidät siitä". ne otetaan omaan ihoon ja jotain sellasta mistä itse pitää tai millä itselle on merkitystä. miksi jonkun ystävän mielipiteen pitäis ees olla tärkeä jossain tällasessa asiassa kun ei tatuoinnin ottaminen kuitenkaan aiheuta haittaa ulkopuolisille ihmisille? toki jos koet ettet voi katsella ympärilläsi ihmisiä joilla on tatuointeja niin ehkäpä sinun tulisi vaihtaa paikkaa.
joka kerta kun mä otan tatuoinnin mua ei alkuunkaan kiinnosta pitääkö joku muu nainen sitä omasta mielestään hyvännäköisenä tai pitääkö tuo mies tatuoitua naista seksikkäänä. mä en muutenkaan ole tullut tähän maailmaan elämään elämääni niin kuin muiden mielestä on hyvä. tää elämä on mun ja mun tulee siinä viihtyä. minä nyt satun viihtymään tatuoinneissa ja nimenomaan näissä mitkä olen itseeni ottanut.
ja sitä paitsi, kaikki jotka vähänkin ovat perehtyneet tatuoinnin ottamiseen (etenkin siis ensimmäisen) ja miettineet sitä kunnolla, ovat kyllä etsineet ajan kanssa tatuoijan joka osaa asiansa eikä "paska homma pääs epäonnistumaan" ole kovinkaan todennäköistä. eli siitäkään eivät tatska hatersit oikeen tekosyytä saa. - 807857iktkit
Äh tatuointien vihaajat taas aukovat aivotoimintansa aukkoa.
Jos kuuluisi sanoa jokaista itseään ahdistavaa ja vihastuttavaa asiaa ei päivässä pääsisi kovinkaan pitkälle.
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä persoona, joka väittää tosissaan et kadulla lyllertävälle voi sanoa "v... ku sul on ruma tatuointi". Väittäisin ettei tällaisella päänaukojalla ole kaikki himassa.
Voiko sitten sanoa ystävälle? Toki, jos kyseessä on todellinen ystävyys ja frendi kysyy mielipidettä. No varmaankin tosiystävyyden ollessa kyseessä tietäisi ettei tämä frendi diggaa laisinkaan tatuoinneista, joten mitä sitä edes kysymään mielipidettä.
En itsekkään kysy HIFK:n peleistä frendiltäni, joka kannattaa Jokereita. En myöskään ole sulkenut ystävyyttämme vaikka kannatuksemme on erilaiset.
Tatuointien vihaajathan ilmaisevat asiansa, että he kivittäisivät ystävänsä, jos heidän ystävänsä ajattelevat erilailla. Eli tapauksessani Jokereiden kannataja frendini olisi jo ajat sitten heitetty leijonille.
Jonkinlaisesta rasismi klikist on heidän päässään kyse! - Puhdas iho
Tatuoinnit ei liiemmin naisen vartaloa kaunista. Muutenkin itsensä sotkeminen on pikkulasten hommaa. Ei meidänkään Ville sotke enää itseä, mutta se onkin jo neljä vuotias.
- totuudenpuhuja.
Saahan sitä sanoa. Minäkin olen monesti huomauttanut tatuoimatonta että onpas ottanut ruman akan. Ei sellaisestakaan saa pahastua. Kyllä mielipide pitää sanoa vaikka se joskus tekeekin kipeää.
- SUVAITSEVAISUUTTA
Kyllä jokainen sen sitten huomaa viimeistää kun iho on ryppynen kuin rupikonnalla. Tatuointi on niin rohkeeta ja yksilöllistä - muka. Itse sanon siis syyksi etenkin sen miten iho muuttuu, ettei kannata.
Oman mielipiteen ei tarvi olla yleinen mielipide.
Suvaitsevaisuutta tatuoimattomille ja rehellisille kommetoijille. - pyörylä
Miksi kehut jos tatuoinit on mielestäsi ruma. Votihan vain todeta että: ai, jaha, olet ottanut tatuoinnin. Kävikö sen tekeminen kipeää? Minä en uskaltasi.
Ei tarvi sen kummempaa hehkutusta. Ei kehuja eikä haukkuja. Jos kysytään suoraan niin voi vastata että: en osaa sanoa tatuoinneista mielipidettä, koska en ole juurikaan kiinnostunut niistä. Mielenkiintoinen kuva.
Tai voi sanoa jotain ympäri pyöreää. - ammu itsesi!!!
Ei tatuoidut kysele mielipiteitä tatuoimattomilta. Ainakaan minä en kysele, en keneltäkään missään asiassa, koska muiden mielipiteet ei ole edes nollan arvoisia minulle. Vielä vähemmän jonkun tatuoimattoman luuseritrollin mielipiteet merkkaa. Tee palvelus yhteiskunnalle ja ammu itsesi jo tänään.
- Niin että
Ei kai ketään noi tatskat haittaa oikeesti? Itse en ehkä ottaisi. Mut so WHAT?
En arvostele jos en kehukaan toisten kuvioita. Ihminen siinä kuitenkin on
olipa ulkoisesti ruma tai kaunis. Ystävä on ystävä jktp:ssa. - taattooed giljotine
Tatuoinnin ottaminen vaati tietynlaista rohkeutta ja hyvää itsetuntoa. Se saattaa myös viestittää tiettyyn ryhmään kuulumisesta.
Joidenkin mukaan ihmiset jotka ottavat tatuointeja kärsivät hunosta itsetunnosta, koska haluavat tatuoinneilla pönkittää egoaan. Asia ei aina ole niin.
Joskus joku nuori tekee "virheen" ja menee ottamaan tatuoinnin näkyvälle paikalle, kuten tribaalin, kiinalaisen merkin, jonkin tekstin ym. Ja katuvat tätä ehkä myöhemmin.
Itse edustan tiettyä alakulttuuria (en seksuaalivähemmistöä), missä tatuoinnilla on symbolinen merkitys ja sen kantajan pitää olla se ansainnut...
Mitä tatuoininnin aiheisiin tulee, niin joskus kuva on ruma ja pelkoa herättävä, se toimii hyvin viestinä ympäristölle ja se on niiden kuvien/symboleiden tarkoituskin.
Stay out of my face! - Tatskanomaava1
Kaikkee ei aina tarvi sanoa jos on eri mieltä. Joskus voi pitää päänsä kiinni..
- onneksi tervepäinen.
Tatuoimattomilla on tarve julistaa mielipiteitänsä kuin joku uskonhihhuli.
- Tatuoimaton mies
Tuossa olisi muuten mielenkiintoinen tutkimusaihe.
Tatuoidun koulutus, sosiaalinen tausta, syy tatuointiin jne.- saa tirkistellä
Paljastan itsestäni sen verran että koulutusta on, kuten myös tatuointeja. Nyt kolmatta vuotta peräkkäin nimi veropörssissä, tosin raja ylittyi aika niukasti, eli en ole niitä suurituloisimpia kuitenkaan.
- voi luoja
saa tirkistellä kirjoitti:
Paljastan itsestäni sen verran että koulutusta on, kuten myös tatuointeja. Nyt kolmatta vuotta peräkkäin nimi veropörssissä, tosin raja ylittyi aika niukasti, eli en ole niitä suurituloisimpia kuitenkaan.
No en kyllä usko..tai sitten olet niitä jotka ovat tehneet virheen tatuoimalla itsensä ja sen jälkeen viisastunut mutta tatuointia kannat lopunikääsi.
Nimi veropörssissa? veropörssissä? VEROPÖRSSISSÄ? missä ihmeen veropörssissä :D - alaluokkaako
saa tirkistellä kirjoitti:
Uskon sinua. Toisaalta, poikkeus vahvistaa säännön.
- saa tirkistellä II
voi luoja kirjoitti:
No en kyllä usko..tai sitten olet niitä jotka ovat tehneet virheen tatuoimalla itsensä ja sen jälkeen viisastunut mutta tatuointia kannat lopunikääsi.
Nimi veropörssissa? veropörssissä? VEROPÖRSSISSÄ? missä ihmeen veropörssissä :Dhttp://www.veroporssi.com/
Veropörssi eli kateuskalenteri. Nykyään lähes kaikkien lehtien palstoilta voi kaltaisesi tyhjätaskut voi lukea paljonko minunlaiset tienasi.
Ensimmäinen tatuointi tuli vasta kolmikymppisenä, kun oma talo oli maksettu ja muutenkin raha-asiat hyvällä mallilla.
Ei siinä ole mitään erikoista että joku tienaa kuukaudessa enemmän kuin sinä vuodessa. Minä olen noiden kateuskalentereiden köyhälistöä, moni tienaa paljon enemmän kuin minä. Ei siinäkään ole mitään erikoista.
- Fiksu mies
Lävistykset ja tatuoinnit pilaavat ihmisen ulkonäön.
Ovat oksettavia! - quality 2
On eri asia arvostella tatuoinnin aihetta, kuin tatuoinnin laatua.
Kerran eräs ystäväni otti tatuoinnin todella kokemattomalta kotitekijältä, ja siitä tuli aivan hirvittävä. Otin asian puheeksi ystäväni kanssa, ja tarjouduin järjestämään tatuoinnin siistimisen ja loppuuntyöstämisen eräällä ammattilaisella. Vaikka en itse pidä kuva-aiheesta, on sitä huomattavasti mukavampi katsella, kun ääriviivat ovat terävät, värit ovat kirkkaita, ja se on loppuun asti tehty. Ystävänikin tuli onnellisemmaksi kuvastaan.- ...
...tarjouduin järjestämään tatuoinnin siistimisen...
Varmaan pientä korvausta vastaan*vinks*
esim.piparia - quality 2
... kirjoitti:
...tarjouduin järjestämään tatuoinnin siistimisen...
Varmaan pientä korvausta vastaan*vinks*
esim.pipariaSaatoin antaa piparia tälle ammattilaiselle, joka nyt sattuu olemaan oma mieheni ;D Muita pipareita ei jaettu asian tiimoilta!
- Tatskaton mies
Tatuointi on suoraan verrannollinen älykkyysosamäärään. Vai typerykset hankkivat taskoja.
- liekeri
Niin...
Winston Churchill, Franklin D. Roosevelt, Josif Stalin, olivat tatuoituja.
Tosin Stalin oli mielisairas, mutta varmati älykäs. Mitä noihin toisiin herroihiin tulee, niin älykkyysosamäärä oli varmasti normaalia korkeampi.
Se siitä älykkyydestä. - tatuoitusuurmies
liekeri kirjoitti:
Niin...
Winston Churchill, Franklin D. Roosevelt, Josif Stalin, olivat tatuoituja.
Tosin Stalin oli mielisairas, mutta varmati älykäs. Mitä noihin toisiin herroihiin tulee, niin älykkyysosamäärä oli varmasti normaalia korkeampi.
Se siitä älykkyydestä.Tyhmänkin luulisi tajuavan että tatuoinnilla ei ole mitään tekemistä älykkyysosamäärän kanssa. Mielisairas ei tätä välttämättä tajua.
- essi
samakai se on mitä kukanenki nahkaansa pistää... jos on pakko sanoa esim. myös et sulla on kaamee tyyli ja ruma takki niin miksei...voihan sitä päätä aukoa
- vapaus sanoa
Voi toisen vaikka nenästäkin sanoa että se on ihan törkeen iso ja ruma.
- 3baali
Hmm, hankala sanoa. En ole vielä nähnyt ainuttakaan kaunista tatuointia. Joillakin se voi olla ihan ok, mutta aina näyttäisi iho paremmalta ilman tatuointia silloinkin. Kertakäyttötautuoinnit esim. Halloween-juhliin tai lastenkutsuilla ovat mielestäni ihan kivojakin koristeita.
- ihan sama
Kyllä voit ihan suoraan sanoa että tatuointi on todella ällöttävän näköinen. Ei sinun ole pakko pyllynnuolija. Voit ihan vapaasti vaikka lopettaa tatuoiduille ihmisille puhumisen (varsinkin naisille).
- Veikko Hopea
Tatuoidut ihmiset ovat rohkeampia kuin tatuoimattottomat.
- .................
Tottakai mielipiteensä saa sanoa ja jos oikeasti ystäväsi kysyy sitä, niin parempi se olisikin sanoa suoraan kuin valehdella.. Mikset voi sanoa, ettet pidä tatuoinneista ja that's it. Jos kyselee enemmän että "no mutta eikös tää kuitenkin" niin sitten kerjää jo sitä suoraa vastausta että "Ruma on". Ei kaikkia kaikki miellytä ja näin se vaan menee. Itselläni on kaksi tatuointia ja niistä pidän itsekin toista huonosti tehtynä, mutta itsepähän menin harjoitteluihoksi kaverille. Tuo tatuointi on niin pieni ja yksinkertainen, ettei se haittaa ja siihen päälle tehdäänkin korjaus nyt, kun kaveri on jo kehittynyt tatuoijana ja tatuoinnin merkityskin (silloin yksi lapsi, nyt kolme) on muuttunut niin, ettei tarvitse kaverin työtä haukkua. Se on aina se sellainen mistä EI TARVITSE sanoa mielipidettä ellei kaveri sitä oikeesti tuu väkiste kyselee et "onkos hieno" :D
- olordie
jos itse kysyy mielipidettä ja sellaisen saa niin miksi sitten valittaisi peräjälkeen.
ongelma tässä kuitenkin on se, että suomalaiset ovat usein niin suvaitsemattomia että aukovat päätään ja jakelevat mielipiteitään vaikka kukaan ei niitä ole edes kysynyt. tatuoidut ihmiset nimenomaan ovat niitä, jotka eivät ulkopuolisilta kysele mielipiteitä omista tatuoinneistaan, paitsi korkeintaan tatuoijalta itseltään suunnitteluvaiheessa. valitettavasti ahdasmielisiä ihmisiä käy silti äänihuuliansa venyttelemässä asioista jotka eivät ollenkaan heitä koske, ei sitten millään tavalla.
ps. tatuoidut naiset ja miehet ovat yhtäkaikki seksikkäämpiä kuin tatuoimattomat. miettikää nyt miten kivaakin tatuoidulla miehellä ja naisella on yhdessä kun voivat toistensa kuvia tutkia ;)- Salkin
Ei ole ahdasmielistä jättää kertomatta omaa mielipidettään tatuointien rumuudesta. Se on tatuoitujen suvaitsemattomuutta hyväksyä tosiasioita tai kuunnella järjen ääntä!
- salkin1
Salkin kirjoitti:
Ei ole ahdasmielistä jättää kertomatta omaa mielipidettään tatuointien rumuudesta. Se on tatuoitujen suvaitsemattomuutta hyväksyä tosiasioita tai kuunnella järjen ääntä!
Hip hei! olen saanut oman Copycatin! Itsehän olen ollut viikon kovassa kuumeessa enkä todellakaan ole voinut näpytellä yhtään viestiä minnekkään.. ;)
Ja nyt sitten rekisteröin itseni Salkin1 nimimerkillä... ;)
Olo on kuin olisi suurempikin julkkis ;) Itsellä tosiaan tatuointeja alkaa olemaan aika lailla, jos ja kun niistä joku kysyy on yleisin vastaukseni "Ne jotka tuntee mut, niiden ei tarvitse kysyä mitä nuo meinaa" Tosin uusimmissa ihan lukeekin mitä ne meinaa, mutta harvat bongaa niitä tekstejä ensisilmäyksellä.. =P
Mun mielestä ketjun aloittanut kysymys on kyllä hyvä, uskon, että olet vilpittömin mielin asialla ja haluat ottaa selvän millainen etiketti tatuointeihin kuuluu. Itseni kohdalla kukaan ei ole arvostellut tatuointejani ainakaan siten, että olisi minulle siitä kertonut. Olen kyllä kohdannut kommentteja joissa arvostellaan ylipäätään tatuointeja tyyliin "tatuoinnit ovat syntisen merkki" "Tatuoinnit kuuluvat rikollisille ja ovat rumia" ja mun mielestä ne on ihan ok kommentteja, on vain positiivista jos joku on rehellinen omista mielipiteistään. Kenenkään kanssa ystävyys ei ole karahtanut siihen, että minulla on tatuointeja eikä sukulaisuus suhdekkaan ole kariutunut tatuointien myötä.
Omasta mielestäni on aina helpompi keskustella ihmisen kanssa joka on rehellinen mielipiteistään vaikka ne olisivatkin eriävät omistani.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171065124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103319Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2282230Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232043Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin21442Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491154- 721140
- 1761034
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959