Ei vielä, eikä vieläkään...

Jutta

Olen seurustellut avopuolisoni kanssa lähes 10 vuotta ja puolet tästä ajasta olemme asuneet yhdessä. Avopuolisoni on tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen, mutta minä en enää...Haluaisin mennä naimisiin ja perustaa perheen, mutta toinen puoliskoni ei halua. Hän vain sanoo aina, että ei vielä. Olen yrittänyt olla kärsivällinen, mutta silläkin on rajansa. Minusta tuntuu kuin katsoisin omaa elämääni sivusta. Meidän suhde toimii muuten loistavasti, mutta pari viimeistä vuotta nämä asiat ovat vieneet ilon suhteestamme. Meillä on kuitenkin niin pitkä historia, että luovuttaa en haluaisi, mutta en tiedä kuinka kauan jaksan näin. Olemme käyneet juttelemassa ulkopuolisellekin, mutta siitä ei ollut apua ongelmiimme. Avopuolisoni on rikkinäisestä perheestä ja hän ei halua itselleen käyvän samallalailla. Kertokaa kokemuksianne, voiko tällaiseen tilanteeseen löytyä molempia tyydyttävä ratkaisu vai odotanko vain turhia??

4

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duudaa

Mä luulen että miestäs ahdistaa enemmän se häähässäkkä ja naimisiin meno, kuin se naimisissa olo... Kysy mieheltäs haluisko se mielummin mennä naimisiin ilman niitä megalomaanisia kirkkohäitä. Käytte vaan maistraatilla...

• rasittavia

Kyllä naiset sitten osaa olla rasittavia.
      Olisit tyytyväinen kun suhde toimii loistavasti,mitä sitä turhaan pilata millään virallisuuksilla.Ei kannata elää sitku-elämää ole onnellinen juuri nyt.
      Ei se elämä ruusuisemmaksi muutu vaikka saisit rinkulan sormeesi.Voi käydä päinvastoinkin.
      Miesnäkökulmasta katsoen tuskin mikään on rasittavampi asia kuin kirkkohäät ja se päläpälä-hulahaloo. Jos ihan pakko niin tuo ehdotettu maistraatti juttu vois olla hyvä.

• Jutta

Ehkäpä isoin ongelma meillä on se, että avopuolisoni ei halua minkäänlaisia häitä, ei sen enempää kirkossa kuin maistraatissakaan.

Ja kyllähän mä sen tiedän, että eihän se sormus sitä onnea ja autuutta tuo, mutta kyllä mun on todella vaikeaa antaa tästä asiasta periksi...Tätä asiaa on käyty läpi ehkä jo liiankin kauan ja eihän se puhumalla enää miksikään muutu.

Vaihtoehtoina on siis luovuttaa tavalla tai toisella...

• Sofia

...mutta mikä kiire sulla on naimisiin?¿?¿? Miksi pilaat oma onnellisuutesi ja suhteesi tähän mieheen jankkaamalla tollasella asialla? Monella on kuule paljon vakavammat ongelmat ku se että toinen ei ole valmis avioliittoon. Minun yksi tosi hyvä ystävä on niin aivo pesty avioliiton suhteen, väittää että se on ainoa tapa olla miehen kans...hän ei ymmärrä jos on pariskunnalla lapsi ja eivät ole naimisissa...ja ystäväni suhde ole yhtään sen parempi/helpompi kun kenenkään muun joka ei ole naimisissa. Hän naurettavasti kerran sanoi riidan jälkeen miehensä kanssa "Onneksi olen siihen naimisissa, näin ei ukko lähde helposti!" Hän YRITTÄÄ aina tekemään meidän "naimattomien" olon saamattomaksi...Just....Eihän kuullosta sinun profiililtä?
      Elä elämääsi ja yritä rauhottaa tollainen pakkomielle naimisiin menosta! Voit olla ihan yhtä onnellinen sitä ilman vielä. Voitte jatkaa elämäänne, suunnitella tulevaisuutta silti. Kyl se joku päivä tapahtuu. Ja ehkä sitä ei ole vielä teille tarkoitettu. Voi myös olla että alintajuisesti haluat "naulita" tämän miehen omaksesi avioliitolla. Jos hän sitten joku päivä suostuu niin sinä varmasti mietit että suostuko hän sinun kovasta painostuksesta vai siitä oikeasta syystä...Siinä taas uusi paino suhteelle...Relaa ja älä ole niin itsestään selvä miehellesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      179
      2688
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2509
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2187
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2063
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1729
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1444
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      204
      1420
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      225
      1163
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1128
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1073
    Aihe