Jossain tämän auringon alla on suuri rakkaus

cernunnos1

Tänään käyskentelin tuolla läheisellä rannalla ja katselin kaihoisasti tyynelle järvelle. Mietin kohtaloa, ihmisten välisiä suhteita ja rakkautta. Tuli sellainen tunne, että jossain maailmankolkassa majailee minunkin suuri rakkauteni ja rakkaani, ihminen, jolle minä annan sydämeni. Ehkä hän on merten takana, kenties lähempänä. Voi olla, että löydän hänet näiltä lumisilta seuduilta tai jopa tästä kaupungista, sen kylmiltä kaduilta tai toreilta.

Uskon vahvasti kohtaloon. Tämä elämä on ikään kuin näytelmä, jonka käsikirjoitus on pääpiirteittäin ollut valmiina jo ikimuistoisista ajoista lähtien. Kullakin on täällä osansa. Toisen osa voi olla vähäpätöinen ja toisen loistelias. Jotkut kantavat suurta taakkaa ja jotkut pääsevät vähällä. Joidenkin elämällä on kauaskantoiset vaikutukset ja toisten piirit ovat pienemmät. Joka tapauksessa kaikki kohtalot ja elämät ovat tärkeitä. Elämäntaidossa on kyse siitä, kuka kykenee näyttelemään osansa hyvin ja kuka pelaa taitavasti saamillaan korteilla.

Rakkauteen liittyen minulla on aavistus siitä, että minun on määrä tavata se oikea, joka sytyttää suuren kaipuun ja lemmen. Kohtaloni on etsiä ja löytää hänet, todellinen sielunkumppanini. Ongelmana on vain se, etten tiedä missä tuo ihana neito tällä hetkellä on. Näinä outoina aikoina, jolloin ihmiset voivat saada yhteyden maailman toiselta laidalta toiselle silmänräpäyksessä, turvaudun etsinnässäni internettiin. Kulkekoon siis kaipuuni pitkin kaapeleita ajatuksennopeudella kaikkialle, levitköön yli taivaiden satelliittien matkassa.

Saattaahan olla, että suuri rakkauteni onkin lähempänä, kuin aavistankaan, ehkä seinän takana tai seuraavassa korttelissa. Ettei tämä menisi aivan hakuammunnaksi, mainittakoon vielä, että olen 32-vuotias mies Jyväskylästä. Tällä palstalla en rohkene enempää itsestäni kertoa, mutta jos tämä sielunkumppani on jossain, minuun saa yhteyden sähköpostin kautta, joka on [email protected]. Toki otan riemulla vastaan kaikenlaiset viestit. Ystäviä, tovereita, ajatuksenvaihtajia ja muuten vain hienoja ihmisiä ei voi koskaan tuntea liikaa.

2

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen omastaan

      "Uskon vahvasti kohtaloon. Tämä elämä on ikään kuin näytelmä, jonka käsikirjoitus on pääpiirteittäin ollut valmiina jo ikimuistoisista ajoista lähtien. Kullakin on täällä osansa."

      Äitini sanoi minulle joskus vuosia sitten, ollennani vielä nuori, että kaikki on ennalta määrätty, ja siihen myös minä uskon vahvasti - uskon kohtaloon.

      Oman elämäni käsikirjoitus meni pari vuosikymmentä niin kuin olin ajaltellut. Löytyi mies, perustelttiin perhe, elettiin ihan tavallista lapsiperhearkea. Riideltiin ja sovittiin, elettiin sitä meidän käsikirjoitettua elämäämme...kunnes muutama vuosi sitten käsikirjoitus muuttui, teki ikään kuin täydellisen käännöksen. Mikään ei enää tuntunut olevan sitä tuttua ja turvallista. Välillä jopa mietitytti, mitä huomiselle varattu kappale tuo tullessaan, pelottikin.

      Vuosi sitten elämäni käsikirjoituksessa alkoi uusi, puhdas kappale ja nyt uskon, että
      kannatti elää ne tragediakappaleetkin, sillä niin paljon hyvää, niin paljon rakkautta on kirjoitettu tämän hetkiseen osaani.

      "Kohtaloni on etsiä ja löytää hänet, todellinen sielunkumppanini."

      Niin, uskon, että pitkästä avioliitosta huolimatta, minun piti kuitenkin kokea myös se draama, jotta löysin hänet, todellisen sielunkumppanini.

      • cernunnos1

        Samoin olen minäkin kokenut elämässäni traagisia ihmissuhdekuvioita. Siltikin seuraan omaa täthteäni ja visiotani siitä todellisesta rakkaudesta joka odottaa jossain. Epäonnistuneet suhteet eivät ole menneet hukkaan. Niistä oppii aina mittaamattoman paljon asioita, jos vain haluaa oppia ja suhtautua asioihin rakentavasti. Esittäkäämme siis osamme hyvin tässä kiehtovassa tarinassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe