Nyt miehet, käsi sydämelle ja rehellinen vastaus

niiiin?

Kun täällä kuorossa hoetaan ettei naisen ammatilla ole mitään merkitystä ja ettei naisen koulutuksella ole minkäänsortin merkitystä..
Voisitteko harkita VAKAVAA seurustelusuhdetta esim.siivoojaan, keittiöapulaiseen tai siwan tms. kassaan?
Ja nyt ei puhuta niistä kesätyöntekijöistä vaan ihan vuosia työtä tehneistä ja kyseisille aloille kouluttautuneista naisista.

Minä väitän, että naisen koultuksella ja ammatilla on merkitystä. Olen huomannut että edellä mainituilla aloilla on paljon sinkkunaisia ja vanhempia ikisinkkuja.

123

1536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Awis-assak

Voi sillä jotain merkitystä olla, mutta ei niin paljon kuin miehen ammatilla naisille. Mitä vikaa Siwan kassassa on? Jos on muuten nätti ja mukava, niin mikäs siinä.

• Kille setä

Jos palkka tulot riittää omiin kuluihin niin ei ongelmaa.

• mies32

Ei ole varsinaisesti kyse ammatista, vaan siitä että suomalaista siivoajaksi kouluttautunutta ei voi uskoa älykkääksi, terveeksi naiseksi. Jos joku fiksu olisi hyvästä syystä siivoajaksi lipsahtanut, niin selitysten ja tutustumisen jälkeen ehkä voisi lopulta uskoa, että hän on täyspäinen. Mutta jos joku on oikein halunnut siivoajaksi? Miksi kukaan täyspäinen niin tekisi?

• 191

Kaikille kun ei riitä mediaseksikkäitä töitä eikä edes oman alan töitä. On tehtävä mitä saa.

• 191

Mutta joo siis tämän vuoksi moni siivooja jää yksin. Luullaan automaattisesti että naisella on päässä vikaa ja pidetään ihan hulluna ja epäonnistujana.
        Eli markkina-arvo se jyllää tässäkin. Kukapa kehtaisia ääneen sanoa että naisensa on siivooja, onhan se mukavampaa sanoa että medianomi tai jotain muuta seksikästä.

Erittäin aliarvostettu ammattiala, silti kyseisen työn tekijöitä tarvitaan joka paikassa.

• mies32
        191 kirjoitti:

Kaikille kun ei riitä mediaseksikkäitä töitä eikä edes oman alan töitä. On tehtävä mitä saa.

Joo, ymmärrän sen lipeämisen, mutta että oikein kouluttauduttu siivoajiksi varta vasten? Ilman edes yritystä muille aloille?
        Mediaseksikkyys on sivuseikka, mutta siivoamisessa nyt ei vaan ole minkäänlaista vetoa. Ei se voi olla kutsumus, ei haaste, ei rahaa..

• mies32
        191 kirjoitti:

Mutta joo siis tämän vuoksi moni siivooja jää yksin. Luullaan automaattisesti että naisella on päässä vikaa ja pidetään ihan hulluna ja epäonnistujana.
        Eli markkina-arvo se jyllää tässäkin. Kukapa kehtaisia ääneen sanoa että naisensa on siivooja, onhan se mukavampaa sanoa että medianomi tai jotain muuta seksikästä.

Erittäin aliarvostettu ammattiala, silti kyseisen työn tekijöitä tarvitaan joka paikassa.

Tärkeintä on se, että en usko keskimääräisestä siivoajasta olevan elämänkumppaniksi älyllisellä puolella. Paskat niistä kavereista ja kehtaamisesta.
        Tosin sinä ainakin osaat kirjoittaa, joten ehkä et ole keskimääräinen siivoaja.

• mediaseksikäs

Sinulle fiksulle tiedoksi, että se on siivooja, ei "siivoaja"...

• hg9grpfos
        mies32 kirjoitti:

Joo, ymmärrän sen lipeämisen, mutta että oikein kouluttauduttu siivoajiksi varta vasten? Ilman edes yritystä muille aloille?
        Mediaseksikkyys on sivuseikka, mutta siivoamisessa nyt ei vaan ole minkäänlaista vetoa. Ei se voi olla kutsumus, ei haaste, ei rahaa..

Pidempään siivoustyötä tehneet eivät yleensä tee vain siivoamista vaan ovat muissakin tehtävissä firmassa.

• mies32 kirjoitti:

Se on tuo siivoojan hommakin aika mielenkiintoista. Kotien siivooja tekee aika hyvää tiliä pienelläkin työmäärällä, jos vertaa laitossiivoojiin. Tuollainen 80k€ brutto on sellaista keskitasoa yksityisyrittäjäsiivoojalle, joka siis erikoistunut näihin asuntojen ja kotien siivouksiin kertakorvaus yleensä, jotain 200€ siivottavaa maksimissaan tunniksi.

Olen kuullut, että noihin tehtäviin halutaan, eikä tiputa veikkaan et mies32 hankkii itsekin vähemmän ja kateellisena täällä huutelee.

• mies32
        sgu_destiny kirjoitti:

Se on tuo siivoojan hommakin aika mielenkiintoista. Kotien siivooja tekee aika hyvää tiliä pienelläkin työmäärällä, jos vertaa laitossiivoojiin. Tuollainen 80k€ brutto on sellaista keskitasoa yksityisyrittäjäsiivoojalle, joka siis erikoistunut näihin asuntojen ja kotien siivouksiin kertakorvaus yleensä, jotain 200€ siivottavaa maksimissaan tunniksi.

Olen kuullut, että noihin tehtäviin halutaan, eikä tiputa veikkaan et mies32 hankkii itsekin vähemmän ja kateellisena täällä huutelee.

Kyllä niihin tiputaan, satun muutaman tuntemaan. Lähinnähän siivoamista tekevät kielitaidottomat mamut.

• mies32
        hg9grpfos kirjoitti:

Pidempään siivoustyötä tehneet eivät yleensä tee vain siivoamista vaan ovat muissakin tehtävissä firmassa.

Jaa-a.. Tunnen kyllä monia, jotka eivät vuosien jälkeenkään ole missään muissa tehtävissä. Korkeintaan voivat saada jonkun vuorovastaavan tittelin, joka tarkoittaa, että joutuvat soittelemaan sairastuneiden perään, mutta muuten työ on ihan sitä samaa.

• Pilkunnussia
        mediaseksikäs kirjoitti:

Se on pilkunnussija, ei pilkunnussiaja.

• ap.
        mies32 kirjoitti:

Jaa-a.. Tunnen kyllä monia, jotka eivät vuosien jälkeenkään ole missään muissa tehtävissä. Korkeintaan voivat saada jonkun vuorovastaavan tittelin, joka tarkoittaa, että joutuvat soittelemaan sairastuneiden perään, mutta muuten työ on ihan sitä samaa.

Tittelit ratkaisee? Miksi ihmeessä?

• korjausta
        mediaseksikäs kirjoitti:

Ei, vaan se on siistijä, ei siivooja!!!

• ap.
        mies32 kirjoitti:

Tärkeintä on se, että en usko keskimääräisestä siivoajasta olevan elämänkumppaniksi älyllisellä puolella. Paskat niistä kavereista ja kehtaamisesta.
        Tosin sinä ainakin osaat kirjoittaa, joten ehkä et ole keskimääräinen siivoaja.

Voisit jopa yllättyä. Kahvihuoneessa on käyty jos jonkinlaisia mielenkiintoisia keskusteluita aina politiikasta lähtien. Ei saisi olla niin ennakkoluuloinen.

"Tärkeintä on se, että en usko keskimääräisestä siivoajasta olevan elämänkumppaniksi älyllisellä puolella" :D siis, hyvinvointivaltiossa näinä aikoina, jolloin tietoa tulvii joka tuutista ja opiskelu/harrastaminen/itsensä sivistäminen on jokaisen käden ulottuvilla, väität pokalla että siivojasta ei ole elämänkumppaniksi älyllisellä puolella?! ok.

Kuvauksesi on kuin amerikkalaisesta filmistä ja sen stereotyyppisestä white trash-roolituksesta.

• mies32
        ap. kirjoitti:

Voisit jopa yllättyä. Kahvihuoneessa on käyty jos jonkinlaisia mielenkiintoisia keskusteluita aina politiikasta lähtien. Ei saisi olla niin ennakkoluuloinen.

"Tärkeintä on se, että en usko keskimääräisestä siivoajasta olevan elämänkumppaniksi älyllisellä puolella" :D siis, hyvinvointivaltiossa näinä aikoina, jolloin tietoa tulvii joka tuutista ja opiskelu/harrastaminen/itsensä sivistäminen on jokaisen käden ulottuvilla, väität pokalla että siivojasta ei ole elämänkumppaniksi älyllisellä puolella?! ok.

Kuvauksesi on kuin amerikkalaisesta filmistä ja sen stereotyyppisestä white trash-roolituksesta.

Joo, tokihan siivoojat ovat keskimäärin ihan yhtä älykkäitä kuin lääkärit. Muutenhan olisin ennakkoluuloinen.

• mies32
        ap. kirjoitti:

Tittelit ratkaisee? Miksi ihmeessä?

Eivät ratkaise. Mutta kertovat jotain ihmisen älystä ja yritteliäisyydestä.

• m322
        mies32 kirjoitti:

Joo, tokihan siivoojat ovat keskimäärin ihan yhtä älykkäitä kuin lääkärit. Muutenhan olisin ennakkoluuloinen.

"Tärkeintä on se, että en usko keskimääräisestä siivoajasta olevan elämänkumppaniksi älyllisellä puolella."

"Joo, tokihan siivoojat ovat keskimäärin ihan yhtä älykkäitä kuin lääkärit."

Mitenkähän tuntuu siltä ettet ole lääkäri eikä sinun älyllinen puoli yllä lähellekään sitä tasoa kuin aloittajan.

• 222
        m322 kirjoitti:

"Tärkeintä on se, että en usko keskimääräisestä siivoajasta olevan elämänkumppaniksi älyllisellä puolella."

"Joo, tokihan siivoojat ovat keskimäärin ihan yhtä älykkäitä kuin lääkärit."

Mitenkähän tuntuu siltä ettet ole lääkäri eikä sinun älyllinen puoli yllä lähellekään sitä tasoa kuin aloittajan.

Samaa mieltä.

• se on
        korjausta kirjoitti:

Ei, vaan se on siistijä, ei siivooja!!!

Toimitilahuoltaja

• mies32
        222 kirjoitti:

Samaa mieltä.

Mitä sillä nyt on väliä mikä minä olen?

Itse asia on se, että lääkärit ovat keskimäärin siivoojia älykkäämpiä ja / tai ahkerampia ja / tai tervepäisempiä. Ei tämä totuus muutu miksikään olenpa minä sitten pultsari tai Einstein. Ei myöskään aloittajan älykkyys / tyhmyys muuta tätä.

• nnnnnnnnnnnnnnnnnnn
        mies32 kirjoitti:

Mitä sillä nyt on väliä mikä minä olen?

Itse asia on se, että lääkärit ovat keskimäärin siivoojia älykkäämpiä ja / tai ahkerampia ja / tai tervepäisempiä. Ei tämä totuus muutu miksikään olenpa minä sitten pultsari tai Einstein. Ei myöskään aloittajan älykkyys / tyhmyys muuta tätä.

Ei sillä olekaan väliä mikä sinä olet, mutta niin kauan kun korotat itseäsi ja älyäsi muiden yläpuolelle siitä tulee asiaa. äläkä edes jaksa väittää, ettet muka ole mollannut muiden älykkyyttä ja korottanut omaasi.

• mies32
        nnnnnnnnnnnnnnnnnnn kirjoitti:

Ei sillä olekaan väliä mikä sinä olet, mutta niin kauan kun korotat itseäsi ja älyäsi muiden yläpuolelle siitä tulee asiaa. äläkä edes jaksa väittää, ettet muka ole mollannut muiden älykkyyttä ja korottanut omaasi.

Se, että minä sanon lääkäriä keskimäärin siivoojaa älykkäämmäksi ei ole oman älyni korottamista jos en ole lääkäri, enkä ole sanonut olevani.

• mies32
        nnnnnnnnnnnnnnnnnnn kirjoitti:

Sitävastoin näen tuossa muutama viesti ylöspäin kyllä pari aivan selvästi minun älyäni mollaavaa viestiä.

• nnnnnnnnnnnnnn
        mies32 kirjoitti:

Se, että minä sanon lääkäriä keskimäärin siivoojaa älykkäämmäksi ei ole oman älyni korottamista jos en ole lääkäri, enkä ole sanonut olevani.

On täällä kuule muitakin ketjuja joissa rellestät rehennellen itsekehu haisten ja muita mollaten.

• mies32
        nnnnnnnnnnnnnn kirjoitti:

On täällä kuule muitakin ketjuja joissa rellestät rehennellen itsekehu haisten ja muita mollaten.

Mikä siinä on, ettet osaa todistaa mitään väitettäsi? Minä sen sijaan osaan selvästi todistaa miten tuolla yllä minua mollataan varsin rumasti.

• 20+3
        mies32 kirjoitti:

Eivät ratkaise. Mutta kertovat jotain ihmisen älystä ja yritteliäisyydestä.

Taidat olla aika spede joka kuvittelee olevansa ns. normaalia älykkäämpi.

• -M-

Käsi sydämellä sanottuna ei haittaa vähääkään jos naisen ammatti on jokin edellämainituista.

Käsi sydämelle kaikki naiset, eikö olekin niin että toisen ammatilla on paljon suurempi merkitys teille naisille kuin meille miehille? Sama juttu pätee myös pituuteen, ääneen yms. mutta ei nyt tarvitse kaikkea tunnustaa samalla kerralla.

• ap.

Minulle ei miehen ammatilla ole mitään merkitystä. Olen seurustellut sekä tohtorin että levysepän kanssa.

Miehellä itsellään on merkitystä. Hänen elämänkatsomuksellaan, elämäntavoillaan ja kiinnostuksenkohteillaan. Millainen mies on, ei mitä hän tekee työkseen.

Tuli mieleeni eräs korkeakoulutettu tuttavani, oikea urajyrä, joka kysyy minulta aina tavatessamme "mitäs töissä?", se on hänen tapansa tervehtiä ja tiedustella kuulumisiani. Vastaan tapani mukaan että minulla menee ihan hyvin ja töitäkin riittää ;) Tuttavani on mukava ihminen, vaikkakin työ määrittelee hänet ja hänen elämänsä. EIkä siinä mitään, jokainen tyylillään.

• jfghjsfgh

Monella siivojalla on rujonpi kielenkäyttö kun rekkamiehellä. Käheellä äänellä köhistään ja räitään. Eräs eksäni oli siivooja. Eipä tää mikään enaalin terävin kynä ollut. Voi että miten sen käkätys vitutti kun se sitä saatanan sidukkaa litki joka ilta.

Tosin tää oli yksittäis tapaus. Mua ei ainakaan estä tutustumasta naiseen se että hän olisi siivoja. Varmaan on hyviä ja huonoja tyyppejä niissä, niinkun on muillakin aloilla.
      Enkä kyllä häpeäsi kavereille sanoa et siivoo. Jos joku nyt hävettäis ni ehkä työttömyys jos sekään. Työhaluttomuus hävettäis naisessa.

• Neitsyt siivooja kelpaisi, mutta käytetylle tohtorille antaisin pakit. Yksinkertaista.

• Mies1985

Voisin.

• kfgkjdghk

Mutta yleinen vastaus on tähän et naisen työttömyyskään ei haittaa. Vain miehen tuloilla on väliä ja vain miesten täytyy luoda uraa ja vain miehiltä vaaditaan suunnattomia ponnistuksia parisuhteen löytymiseen.

Nainenhan kelpaa suhteeseen työttömänä, yh:na ja ylipainoisena. Sekä tietenkin kaikkea näitä vielä yhtäaikaa. Ei naisten tartte tollasia miettiä, et mitä vastaa baarissa jos joku mies kysyy ammattia. Miehenhän täytyy aina muistaa kaunistella työtänsä ja antaa olettaa se tärkeämmäksi kun onkaan.

• yresryuresy

Eipä liioiteilla nyt siellä takarivissä.

• pesupoika

Entäs toisinpäin? Jos miehen ammatti olisi esim. autonpesijä, apumies tai muu vastaava, kiinnostuisitteko?

• Nainen 29w

Suksikoon kuuseen sellaset apumiehet.

• ---

Kyllä.Jos toimeen tulee eikä odota että toinen elättää vaan maksetaan 50-50 niin ei ongelmaa. Mies on se tärkein,ei työ.

• Ilman muuta

Siwan kassalla olen nähnyt nättejä nuoria naisia. Eräällä työpaikallani oli viehättävä ikäiseni nuori nainen siivoojana. Täysin olisin voinut kuvitella suhteen jos vain olisi jotain kontaktia syntynyt. Oli vain aika etäinen, ettei ollut oikein mitään mahdollisuuksia.

Ihme fasisti tunnut olevan, mutta sellaisia kai osa naisista sitten on.

• Kyllä koulutuksella on tietenkin väliä joillekin, olen itsekin siitä erityisen tarkka. Mutta jos nainen on ruma, ei sitä voi koulutuksella kompensoida mitenkään. Eli molempien on osuttava kohdalleen, sekä ulkonäön että koulutuksen, jos jommassa kummassa on puutteita, niin kyseessä on todennäköisesti kelvoton tapaus kuitenkin.

• Ja kolmas syy

Pitää myös muistaa se, että vaikka naisen koulutus ja ulkonäkö olisivatkin sinun mielestäsi juuri sopivat, sinä olisit sopiva vain sille vinksahtaneimmalle promillelle. Kirjoituksistasi päätellen olet sinkku ihan oman luonteesi vuoksi.

• Sairaseläkeläinen

Vuosi sitten ajattelin vielä, että ei ole mitänä merkitystä mutta kyllä mulle on nyt pikkuhiljaa on alkanut tuntumaan turn offilta, jos nainen on esim. suurtalouskokki, parturikampaaja, lähihoitaja.

Sinänsä ammatilla ei ole merkitystä mutta noissa nyt vaa sattuu olemaan aina sellasia tietyn tyyppisiä naisia, jotka ei minua kiinnosta.

• Jos väittäisin, ettei koulutustasolla tai ammatilla olisi mitään merkitystä, niin valehtelisin. Olen saanut kuulla olevani pinnallinen tästä syystä.

• nuuskis

Itse pidän yököttävävnä, jos nainen on käynyt armeijan, tai on koulutukseltaan insinööri, asianajaja, DI, ekonomi, rakennus- tai metallimies...

lääkäri o neutraali

Seksikkäitä ammatteja taas ovat siivooja, kokki, sairaanhoitaja, psykologi, myyjä, ompelija, opettaja, tarjoilija, sihteeri...

Ymmärrätte suunnan...

• nuuskis

Ja olen itse DI konepuolelta

• Tuta-DI
        nuuskis kirjoitti:

Ja olen itse DI konepuolelta

Ilmankos.

Konepuolen DI:llä taitaa olla hiukan alemmuuskompleksia. Sehän tiedetään, että koneelle pääsee se kaikkein surkein aines...

Jotta pääsee edes vähän pätemään kaikessa alemmuudentunnossaan, niin on pakko hakea itselleen "alemmalla tasolla" oleva mimmi puolisoksi. Ettei vain nainen ansaitse enemmän tai ymmärrä enemmän asioista, joita tämä konepuolen inssi itse arvostaa.

• Tuta-DI kirjoitti:

Ilmankos.

Konepuolen DI:llä taitaa olla hiukan alemmuuskompleksia. Sehän tiedetään, että koneelle pääsee se kaikkein surkein aines...

Jotta pääsee edes vähän pätemään kaikessa alemmuudentunnossaan, niin on pakko hakea itselleen "alemmalla tasolla" oleva mimmi puolisoksi. Ettei vain nainen ansaitse enemmän tai ymmärrä enemmän asioista, joita tämä konepuolen inssi itse arvostaa.

=)

• Libba

no siis... viddhu mitä ihme hiippareita tähänkin vastaa.. Mitä hemmettiä sen ammatin kanssa on tekemistä sen kanssa kokeeko jonkun vetäväksi vai ei? olettaen tietty, ettei ammatti ole huora tai strippari joistä jälkimmäinenkin on ihan ok, vaatii vaan vähän tottumusta.

Älykkyydestä voi tietysti omassa pienessä päässään olla mitä mieltä tahansa, mutta eiköhän se selviä jos/kun aloittaa keskustelun.. kannattanee ottaa selvää asioista.. etenkin kun Siwna kassalla tai siivoamassa käy yliopisto-opiskelijoita rahoittaakseen opintonsa. noin esimerkiksi.

Paljon tärkeämpää kuin koulutus on se, miltä ihminen "tuntuu".. jos se tyyppi on oikea mulle, se on yks hiton hailee, mitä hän tekee työkseen. Ainakaan mä en hae kummpanikseni ATM,YTK; NMT; KGB; IT-EVVK:ta vaan aitoa ihmistä.

Ja näiden kommenttien jälkeenkö vielä joku ihmettelee miks Suomessa (etenkin PK-Seudulla) on niin paljon sinkkuja???

• mies32

Joo, anteeksi, siivoojat ovat yhtä älykkäitä kuin akateemiset, eikä minua yhtään epäilyttäisi seukata siivoojan kanssa. Anteeksi, että vastasin alunperin väärin. Onneksi korjasit. Kiitos ja anteeksi.

• mies32
        mies32 kirjoitti:

Joo, anteeksi, siivoojat ovat yhtä älykkäitä kuin akateemiset, eikä minua yhtään epäilyttäisi seukata siivoojan kanssa. Anteeksi, että vastasin alunperin väärin. Onneksi korjasit. Kiitos ja anteeksi.

Nyt kun vanhana oikein muistiani pinnistin, niin minähän olen seukannutkin siivoojan ja kassatytön kanssa.. Oli oikein seksikäs ja fiksu tyttö. Tosin kävi sittemmin koulunsa, mutta sehän vain tarkoittaa, että siivoojat ovat fiksuja..

• ap.

Minustakaan työ ei määrittele ihmistä. Olen tehnyt elääkseni monenlaista hommaa ja koulutuksiakin on kertynyt muutama. Oman alan työllisyystilanne on huono.
        Koen enemmänkin että vapaa-aikani ja harrasteeni määrittelevät minut. Itse harrastan kirjoittamista, kieliä, maalausta ja entisenä yleisurheilijana olen myös aloittanut uusia liikuntaharrasteita erilaisten tanssien muodossa.

En ennen tätä alaa tajunnutkaan kuinka suuri merkitys ammatilla on muiden ihmisten suhtautumiseen. Itse olen aina arvostanut kaikkia työntekijöitä, alasta riippumatta. Kotonakin jo opetettiin tasa-arvoon ja kuinka koulun siivoojia ja keittiöhenkilökuntaa tuli tervehtiä yms.

Viihdyn nykyisessä työssäni erittäin hyvin, itsenäistä työtä josta jää hyvin aikaa harrasteille ja tärkeille ihmisille. Sairaalahuoltajilla peruspalkka 1720 joka nousee ihan kivasti kun on muutaman viikonlopun ja iltavuoron töissä, käteen jää parhaimmillaan päälle 2000. Ei siis mikään katastrofaalisen huono liksa.

Miesten suhtautuminen vain harmittaa.
        Eihän työ määrittele ihmistä? Ihan oikeasti, suurin osa käy duunissa vain koska on pakko. Mitä haasteita työstä pitää saada? Samaa puuduttavaa työtä kaikki duunaripohjaiset. Eikö ole muuta elämässä kuin työ? Niin suomalaista.

• ap.
        mies32 kirjoitti:

Onko yliopiston käynyt automaattisesti älykäs?
        Itse koen, että yliopistossa pärjäsi hyvin kunhan opetteli kaiken ulkoa. Eli voisi sanoa yliopiston käyneiden omaavan keskimääräistä paremman muistin.

Tehdään gradua gradusta jne. Jos sanot oman ajatuksesi kysytään automaattisesti lähdetiedot :D joo..älykästä.

Aika harva on älykäs. Meillä on niin paljon tietoa saatavillamme että aika harva meistä tittelituureistakaan mitään tässä maailmassa aikaan saa. Sama siivoaako vai onko pankissa töissä.

Onko suorittamisyhteiskunta niellyt kaiken ajattelutaidon?

• mies32
        ap. kirjoitti:

Minustakaan työ ei määrittele ihmistä. Olen tehnyt elääkseni monenlaista hommaa ja koulutuksiakin on kertynyt muutama. Oman alan työllisyystilanne on huono.
        Koen enemmänkin että vapaa-aikani ja harrasteeni määrittelevät minut. Itse harrastan kirjoittamista, kieliä, maalausta ja entisenä yleisurheilijana olen myös aloittanut uusia liikuntaharrasteita erilaisten tanssien muodossa.

En ennen tätä alaa tajunnutkaan kuinka suuri merkitys ammatilla on muiden ihmisten suhtautumiseen. Itse olen aina arvostanut kaikkia työntekijöitä, alasta riippumatta. Kotonakin jo opetettiin tasa-arvoon ja kuinka koulun siivoojia ja keittiöhenkilökuntaa tuli tervehtiä yms.

Viihdyn nykyisessä työssäni erittäin hyvin, itsenäistä työtä josta jää hyvin aikaa harrasteille ja tärkeille ihmisille. Sairaalahuoltajilla peruspalkka 1720 joka nousee ihan kivasti kun on muutaman viikonlopun ja iltavuoron töissä, käteen jää parhaimmillaan päälle 2000. Ei siis mikään katastrofaalisen huono liksa.

Eihän työ määrittele ihmistä? Ihan oikeasti, suurin osa käy duunissa vain koska on pakko. Mitä haasteita työstä pitää saada? Samaa puuduttavaa työtä kaikki duunaripohjaiset. Eikö ole muuta elämässä kuin työ? Niin suomalaista.

Mikä siinä on, että aina kaikessa pitää vetää suomalaisuus syyksi? Kun tässäkin totuus on, että Suomessa ollaan tasa-arvoisimmasta päästä tässäkin. Suurimmassa osassa maailmaa ainakin vähänkin kouluttautunut väestö pitää siivoojia täysvammaisina. Suomessa ehkä vähän epäillään siivoojan älyä ja ahkeruutta, mutta ei sentään syljetä päin naamaa.

• ap.
        mies32 kirjoitti:

Mikä siinä on, että aina kaikessa pitää vetää suomalaisuus syyksi? Kun tässäkin totuus on, että Suomessa ollaan tasa-arvoisimmasta päästä tässäkin. Suurimmassa osassa maailmaa ainakin vähänkin kouluttautunut väestö pitää siivoojia täysvammaisina. Suomessa ehkä vähän epäillään siivoojan älyä ja ahkeruutta, mutta ei sentään syljetä päin naamaa.

Siivoojia tarvitaan joka paikassa. Tulisi hetkessä hätä joka puolella jos jätettäisiin siivoamatta, ehkä siten tätäkin ammattikuntaa arvostettaisiinkin enemmän.

Ikävää että osalla on niin kovat ennakkoluulot että jopa lojutaan ennemmin työttömänä kuin lähdetään siivoustöihin. Kuten serkkuni sanoi "minä en rättiin koske".

Mamutko meillä sitten tulevaisuudessa siivoaa? Riittääkö kaikille suomalaisille tulevaisuudessa "parempia töitä"?

Saat olla asiasta mitä mieltä haluat.Haluan vain herättää ajattelua ja kauhukseni huomaan, että kaltaisiasi on enemmän kuin haluaisi.

Ja kyllähän Suomi on työhullua kansaa. Pelkkä etelä-Euroopassa käynti sen todistaa. Ja maksellaanhan me jo muidenkin velat työllämme :)
        Ei kun moppi heilumaan ;)

• mies32
        ap. kirjoitti:

Siivoojia tarvitaan joka paikassa. Tulisi hetkessä hätä joka puolella jos jätettäisiin siivoamatta, ehkä siten tätäkin ammattikuntaa arvostettaisiinkin enemmän.

Ikävää että osalla on niin kovat ennakkoluulot että jopa lojutaan ennemmin työttömänä kuin lähdetään siivoustöihin. Kuten serkkuni sanoi "minä en rättiin koske".

Mamutko meillä sitten tulevaisuudessa siivoaa? Riittääkö kaikille suomalaisille tulevaisuudessa "parempia töitä"?

Saat olla asiasta mitä mieltä haluat.Haluan vain herättää ajattelua ja kauhukseni huomaan, että kaltaisiasi on enemmän kuin haluaisi.

Ja kyllähän Suomi on työhullua kansaa. Pelkkä etelä-Euroopassa käynti sen todistaa. Ja maksellaanhan me jo muidenkin velat työllämme :)
        Ei kun moppi heilumaan ;)

Halusit herättää keskustelua ja sitten kauhistut sitä.

• mies32
        ap. kirjoitti:

Itse koen, että yliopistossa pärjäsi hyvin kunhan opetteli kaiken ulkoa. Eli voisi sanoa yliopiston käyneiden omaavan keskimääräistä paremman muistin.

Tehdään gradua gradusta jne. Jos sanot oman ajatuksesi kysytään automaattisesti lähdetiedot :D joo..älykästä.

Aika harva on älykäs. Meillä on niin paljon tietoa saatavillamme että aika harva meistä tittelituureistakaan mitään tässä maailmassa aikaan saa. Sama siivoaako vai onko pankissa töissä.

Kuka on väittänyt, että akateeminen on automaattisesti älykäs? Entä miksi kuvittelet, että yliopisto on vain muistiharjoitus?
        Jo tämä keskustelu paljastaa, ettei Sinusta olisi minulle älyllisesti sopivaksi kumppaniksi. Tämä ei tarkoita, etteikö kenestäkään siivoojasta voisi olla. Mutta harvassa ne ovat.

• Dr Obvious
        ap. kirjoitti:

"Onko yliopiston käynyt automaattisesti älykäs?"

Ei.

"Itse koen, että yliopistossa pärjäsi hyvin kunhan opetteli kaiken ulkoa."

Kuulostaa tusinamaisterin touhulta. Ellet oppinut arvioimaan tietoa kriittisesti ja tuottamaan sitä itse, ei kannata täällä sitä itkeä.

"Jos sanot oman ajatuksesi kysytään automaattisesti lähdetiedot :D"

Pitää tuoda esille, milloin on kyse omasta mielipiteestä ja milloin viitataan tutkimukseen (joka pitää siteerata).

"Aika harva on älykäs. Meillä on niin paljon tietoa saatavillamme että aika harva meistä tittelituureistakaan mitään tässä maailmassa aikaan saa."

Niin, ne harvat älykkäät yleensä tuottavat kaiken uuden merkittävän, muista on sitten rutiinihommiin.

• Dr Obvious
        ap. kirjoitti:

:-). No kyllähän tuo liksa on ihan katastrofaalisen huono, varsinkin kun sen eteen joutuu puurtamaan iltoja ja viikonloppuja. Hyvä liksa on 5000 e/kk ma-pe, 8-16 tyoviikosta.

Tyo ei määrittele minuakaan. Ajatusmaailma, asenteet ja harrastukset pikemminkin.

Vaikutat mukavalta, fiksulta ja kaikin puolin kiinnostavalta. Pyytäisin treffeille ellen olisi onnellisesti naimisissa ja jos asuisin Suomessa.

• mieti vähä
        mies32 kirjoitti:

Kuka on väittänyt, että akateeminen on automaattisesti älykäs? Entä miksi kuvittelet, että yliopisto on vain muistiharjoitus?
        Jo tämä keskustelu paljastaa, ettei Sinusta olisi minulle älyllisesti sopivaksi kumppaniksi. Tämä ei tarkoita, etteikö kenestäkään siivoojasta voisi olla. Mutta harvassa ne ovat.

On hyvä kertoa olevansa siivooja ensitreffeillä, vaikkei oikeasti olisikaan, pääsee kaltaisistasi välittömästi eroon.

Kuka jaksaa negatiivista,kyynistä riidankylväjää?

Jo tämä ketju kertoo ettei sinusta ole älylliseksi kumppaniksi etkä ole alkuunkaan parisuhdemateriaalia.

• mies32
        mieti vähä kirjoitti:

On hyvä kertoa olevansa siivooja ensitreffeillä, vaikkei oikeasti olisikaan, pääsee kaltaisistasi välittömästi eroon.

Kuka jaksaa negatiivista,kyynistä riidankylväjää?

Jo tämä ketju kertoo ettei sinusta ole älylliseksi kumppaniksi etkä ole alkuunkaan parisuhdemateriaalia.

Olen minä silti suurimman osan aikuisiästäni seurustellut vaikka olenkin ronkeli ja ujo, joten kaitpa minussa vähän on parisuhdemateriaalia.

Kerro se ammattisi vasta illan lopuksi niin olet sentään saanut nauttia ensin.

• voi morjens
        mies32 kirjoitti:

Voit olla häntä älykkäämpi, mutta minäpä olen sinuakin älykkäämpi.

Tajuatko suuruudenhulluuttasi ja omahyväisyyttäsi edes?

• voi morjens
        mies32 kirjoitti:

Olen minä silti suurimman osan aikuisiästäni seurustellut vaikka olenkin ronkeli ja ujo, joten kaitpa minussa vähän on parisuhdemateriaalia.

Kerro se ammattisi vasta illan lopuksi niin olet sentään saanut nauttia ensin.

Ei voi olla todellista. No kai se vakka kantensa löytää, onhan toki kaltaisiasi naisia. Muiden mollaaminen on toki mukavampaa kaksistaan.

• mies32
        voi morjens kirjoitti:

Ei voi olla todellista. No kai se vakka kantensa löytää, onhan toki kaltaisiasi naisia. Muiden mollaaminen on toki mukavampaa kaksistaan.

Tuossa olet muuten ihan oikeassa. Ikävä, että sinä joudut yksin mollaamaan minua.

• voi morjens
        mies32 kirjoitti:

Tuossa olet muuten ihan oikeassa. Ikävä, että sinä joudut yksin mollaamaan minua.

Ei hätää, saat sen viimeisen sanan silti, olethan niin nokkela ja ainutlaatuinen huippuyksilö.

• ei ulkoa opeteltua
        Dr Obvious kirjoitti:

"Onko yliopiston käynyt automaattisesti älykäs?"

Ei.

"Itse koen, että yliopistossa pärjäsi hyvin kunhan opetteli kaiken ulkoa."

Kuulostaa tusinamaisterin touhulta. Ellet oppinut arvioimaan tietoa kriittisesti ja tuottamaan sitä itse, ei kannata täällä sitä itkeä.

"Jos sanot oman ajatuksesi kysytään automaattisesti lähdetiedot :D"

Pitää tuoda esille, milloin on kyse omasta mielipiteestä ja milloin viitataan tutkimukseen (joka pitää siteerata).

"Aika harva on älykäs. Meillä on niin paljon tietoa saatavillamme että aika harva meistä tittelituureistakaan mitään tässä maailmassa aikaan saa."

Niin, ne harvat älykkäät yleensä tuottavat kaiken uuden merkittävän, muista on sitten rutiinihommiin.

Samaa ajattelin itsekin. Tusinamaisterin touhuja. Onhan noitakin tieteenaloja, joissa selviää ulkoa opettelelulla. Yleensä älykäs aines kuitenkin - jopa näillä aloilla - hyödyntää oppimaansa soveltaen sitä uuden tuottamisessa.

• ap. kirjoitti:

"Onko yliopiston käynyt automaattisesti älykäs?

Ei ole. Sen vuoksi pitää olla myös tiettyjä vaatimuksia opiskelualan suhteen.

• Miekkonen 26

Kyllä mun lähikaupassa ainakin on pari niin nättiä tyttöä, että ihan varmasti seurustelisin heidän kanssaan mielummin kuin, itsestään liikoja kuvittelevan korkeasti koulutetun tylsimyksen kanssa, kuten "parittomat" sarjan ikisinkut.

• mies32

Varo vaan, ettei se nätti kassa sitten kouluttaudu ja sitten joutuisit olemaan omalle muijallesi yhtä kateellinen kuin parittomille nyt.

• Voisin, jos sillä olisi käytännönjärkeä, se suhtautuisi muuten uteliaasti ympäröivään maailmaan, olisi nätti, hauska ja empaattinen. Vika ei siis olisi ammatissa vaan jossain muussa asiassa, joka tosin saattaisi korreloida kouluttamattomuuden ja työn kanssa.

• 20+4

No joo. Ei mua kyllä haittaa ollenkaan, jos nainen on jotain em. ammateista. Tietysti on positiivista, että naisella on jonkunlainen koulutus takanaan. Mielestäni amiksen käynyt on paljon fiksumpi kuin pelkkään YO-lakkiin ja siltä pohjalta kaupan kassalle jäänyt.

Mutta ei naisen koulutuksen puute haittaa, varsinkaan, jos nainen on tosi kaunis. Aika usein törmää naisiin, jotka ovat jääneet alkaisesti koulutettujen joukkoon, mutta vain siksi, että he kärsivät jostain heikoista lähtökohdista tai luonneviasta. Silloinhan naisessa ei muuten ole mitään pahaa vikaa (tyhmyyttä) vaan nainen voi hyvin olla keskustelutaitoinen ja kaunis, mikä on tärkeintä.

• jkjkjjkljkljlj

Ei ole mitään merkitystä. Ainut tietysti että onko vuorotyö vai päivätyö, eli onko nainen kotona vai töissä illat....

• Live as equal

Tottakai. Jos nainen on muuten mukava, fiksu, kaunis minun silmissä ja suhde toimii niin ei mitään ongelmaa olis. Varsinkin jos itse ko. henkilö on tyytyväinen työhönsä ja nauttii siitä ja tulee vielä taloudellisesti toimeen elämässä niin ei ole mitään nokan koputtamista.

Mutta tilanne ei ole sellainen vaikka nainen mulla onkin.

• trskele

Kunhan nainen pystyy elantonsa hankkimaan ja ei ole mikää puulla päähän lyöty niin mikäpä ettei.

• M28v

Ammatilla ei ole merkitystä, mutta todennäköisyys sille, että nainen, josta kiinnostuisin ihmisenä, työskentelisi noin mekaanisessa ja rutiininomaisessa ammatissa, on hyvin pieni.

Myönnän siis ennakkoasenteen, mutta jos todella löytäisin naisen, joka on etsimänilainen, niin työllä ja koulutuksella ei olisi merkitystä.

• ?:::?

En tiedä, olenko sitten ennakkoluuloinen, mutta haen naisesta ensisijaisesti sitä, että nainen on sekä ulkoisesti että sisäisesti viehättävä.

Ulkoinen kauneushan on merkki hyvistä geeneistä ja hyvin sujuneesta kehityksestä. Tämän vuoksi uskon myös, että kauniit naiset ovat myös älykkäitä. Hyvännäköiset naiset voivat olla mitä vain, mutta kaikki eteeni tuleet superälykkäät naiset ovat olleet myös todella kauniita. Kaikki muut pitkälle kouluttautuneet tms. ovat vain kovalla työllä siihen asemaansa edenneitä. Naisen älykkyyden näkee pienessä hetkessä hänen kasvojensa kauneudesta ja elehdinnästä ilman, että on puhunut naiselle sanaakaan.

Ja se on ihan tutkittu juttu, että kauniit naiset ovat kaikista älykkäimpiä, hedelmällisimpiä, terveimpiä ja parhaita äitejä. Miksi etsiä montaa asiaa erikseen, kun voi löytää kaiken yhden päälle päin näkyvän ominaisuuden perusteella?

• sdgsadg

Heheh, nämä pintaliitäjä glamouräidit=kauniita jne, ovat kaikista parhaimpia äitejä?

Tukehdu nyt pleikkariis.

• mikko_holm:

jos nainen työskentelee Maatalouslomittajana se on minulle täysin turn-off tulee lähinnä mieleen nainen joka haisee lehmän sonnalla ja on epä naisellinen!

• vastaus urpolle

Suihku on keksitty vai kuvitteletko, että esimerkiksi rakennusalan miehet, roskakuskit, autonasentajat ja putkien rassaajat eivät käy suihkussa? Tai kuvitteletko, että esimerkiksi kirurgi tai peräsuoleen sormensa työntänyt lääkäri ei pese käsiään toimenpiteiden jälkeen?

Itse tunnen yhden maatalouslomittajanaisen. On naisellinen ja voimaa on kuin pienessä kylässä, joten hän tekee hujauksessa kotonaan siivoukset, lumityöt, hakkaa halkoja ja vaivaa leipätaikinat. Ei tämä maataloulomittaja ole todellakaan mikään "kike elomaa" -bodari, vaan fyysisesti raskaan työn tekijä, jolla elättää itsensä ja maksaa omakotitalostaan lainanlyhennyksiä kuten muutkin.

• Typerä kysymys

" Voisitteko harkita VAKAVAA seurustelusuhdetta esim.siivoojaan, keittiöapulaiseen tai siwan tms. kassaan?"

Joo, voisin, eli ei ole merkitystä.

• Najnen

Vai ei naisen työllä ole merkitystä..
      Entäs jos ammatti olisi jokin näistä:
      Prostituoitu
      Strippari
      Pornotyöläinen

Alkaisiko nikottelu? Onko naisen ammatti nyt merkityksetön?
      Oman näkemyksen mukaan nainen joutuisi lopettamaan joka ikisen näistä töistä parisuhteen eteen.

• ap.

No nuo on ainakin rahakkaita ammatteja ;)

Aika hyvät esimerkit sulla :)

• 8+5

Kylläpä hienot esimerkit keksit, papukaijamerkki tästä sulle. Miten oisi vielä vaikkapa:

- Parittaja
        - Seksiorja
        - BB-julkimo

• Typerä kysymys

"Alkaisiko nikottelu?"

Ei

• yyylermi

Minä seurustelisin mielelläni stripparin kanssa. Kyllä olisi kaverit kateellisia. Nuo kaksi muuta esimerkkiä olisi kyllä häiritseviä, koska en kiihotu ajatuksesta, että muut miehet panee tyttöystävääni.

• rakkauden paradoksit

Niin mutta eikö olekin paradoksaalista kun prostituoitu kertoi haastattelussa "Ettei halua miestä joka käy huorissa." Srtippari kertoi haastattelussa taas että poikaystävän mustasukkaisuus aiheuttaa riitoja mutta toisaalta hän ei halua miestä jonka mielestä on OK että, muut miehet näkevät hänet alasti. Pornotähdet kertovat taas usein haastatteluissa haluavansa miehen, lapsia, kultaisen noutajan ja omakotitalon.

• mies

Kyllä koulutuksella ja ammatilla on merkitystä ikävä kyllä. Tuskin kiinnostuisin siivoojasta tai kassasta.

• habla.

Eipä ainakaan minulle ole yhtään mitään merkitystä tuolla asialla. Kyllä minä katson vain ja ainoastaan sitä ihmistä siinä mikä mulla on edessä. Aivan naurettava ajatuskin, että joku repsahtaisi naiseen, koska sillä on vau ja jee, hyvä ammatti. No, mut nää jutut onkin tälläkin palstalla niin toisesta mailmasta ettei mitään rajaa. Ymmärtääköhän kukaan teistä ns.kemioista mitään. Ne on tunteita joita ei kykene ohjailemaan. Ei voi vaan niinku poks ja hups päättää äkisti, et nyt mä tykkään tosta ku se tienaa hyvin.. ...., voi luoja näitä ihmisiä.

• Riippuu luonteesta

Jos nainen olisi luonteeltaan kiva ja ulkomuodoltaan siedettävä (ei XS-tikku/heinäsirkka tai XXL-pallo/muumi) ja tietyt perusasiat suhteessa saataisiin toimimaan niin mikä ettei.

• elämän totuuksia

"Minä väitän, että naisen koultuksella ja ammatilla on merkitystä. Olen huomannut että edellä mainituilla aloilla on paljon sinkkunaisia ja vanhempia ikisinkkuja."

Itse olen duunarimies joten ei minulla ole mitään duunarinaista vastaan. Mutta ilmeisesti kaltaisiani ei sinun maailmassasi ole olemassakaan... Kuitenkin se siivooja tai Sivan kassa haluaa ennemmin suhteen akateemisen isotuloisen miehen kanssa kuin duunarin.

• Naisen koulutuksella

tai älyllä ei ole mitään merkitystä. Ainoastaan naisen ulkonäkö ja ikä ratkaiseen. Mitä nuorempi ja mitä kauniimpi niin sen parempi (alaikäisiin sekaantumista emme kuitenkaan hyväksy)

• vvcxvcxvcx

En ole työkeskeinen ihminen, vaan työ on ainoastaan keino saada rahaa, että voi tehdä sitä mitä haluaa. Toki työn olisi hyvä olla sellainen jossa viihtyy, mutta en toivoisi sen olevan liikaa aikaa vievää. Näin ollen naisen uralla ei ole merkitystä kunhan nainen nauttii työstään, se ei vie häneltä paljon aikaa vapaa-aikana eikä se ole hänelle liian tärkeää.

Ehkä en kuitenkaan mitään tehdastyöläistä tai miehisessä ammatissa työskentelevää naista haluaisi kumppanikseni, mutta ei se kyllä mikään estekään ole. Tietenkin olisi mukava jos naisen ammatti olisi minuakin hyödyttävä esimerkiksi parturi.

• Seisottava ulkonäkö

Naisen tärkein ominaisuus on ulkonäkö. Luonne, koulutus, ammatti ym. muu hölynpöly on aika yhdentekevää. Pääasia että näyttää sellaiselta että heppi alkaa sojottaa.

• voi morjens

Kuinka moni korkeakoulutettu (tai amis) tekee elämässään jotain oikeasti tärkeää.
      Kuinka moni löhöää iltaisin sohvalla salkkareita sun muuta skeidaa tsiigaten, aivosolujaan säästellen.
      "En ole tavis, olen paljon parempi kuin muut" "et ole samalla älykkyystasolla kanssani" (näitä tyyppejä löytyy palstaltakin)
      Jokainen meistä on samaa massaa, harva on huippuälykäs.
      Oikeasti älykkäät eivät paina muita alas eivätkä koe toisten mollaamista tarpeelliseksi. Ei tarvitse enää pönkittää itsetuntoaan itseään korottaen.

Mikä on oikeasti tärkeää? Rakastaminen vai rakentaminen? Uusien asioiden keksiminen vai ihmisenä kasvaminen?
      Jokainen päättäköön itse.
      Harva on tosin kuolinvuoteellaan harmitellut kun ei tullut tehtyä tarpeeksi töitä ja kiivittyäurallaan huipulle tai luettua tarpeeksi korkealle. Kyllä elämän ehtoopuolella mielessä käy ihan muut asiat, ne oikeasti tärkeät.

• ........

Korkeastikoulutetut tekee mielenkiintoisempaa työtä, jossa tapaa kiinnostavampia ihmisiä ja saa parempaa liksaa joka mahdollistaa kokemusrikkaamman elämäntavan. Näin yleistäen toki, mutta kuitenkin.

• Lentäjänä nyt 15v.
        ........ kirjoitti:

Korkeastikoulutetut tekee mielenkiintoisempaa työtä, jossa tapaa kiinnostavampia ihmisiä ja saa parempaa liksaa joka mahdollistaa kokemusrikkaamman elämäntavan. Näin yleistäen toki, mutta kuitenkin.

En nyt ole varsinaisesti korkeastikoulutettu, mutta olen liikennelentäjä ja voin sanoa työni olevan uskomattoman tylsää ja puuduttavaa. Samojen karttojen läpikäymistä, lennonvalmistelua, rutiinit läpi ja hotelliin.

Onneksi palkka on kohdallaan.

ps. Vaimoni on juristi ja valittaa myös tylsyyttä työssään, haaveilemme oman kahvilan avaamisesta.

• mies32
        Lentäjänä nyt 15v. kirjoitti:

En nyt ole varsinaisesti korkeastikoulutettu, mutta olen liikennelentäjä ja voin sanoa työni olevan uskomattoman tylsää ja puuduttavaa. Samojen karttojen läpikäymistä, lennonvalmistelua, rutiinit läpi ja hotelliin.

Onneksi palkka on kohdallaan.

ps. Vaimoni on juristi ja valittaa myös tylsyyttä työssään, haaveilemme oman kahvilan avaamisesta.

Tuohan se juuri onkin teissä liikennelentäjissä: totta kai työnne on tylsempää kuin suurin osa hanttihommista. Senhän tajuaa jokainen, joka asiaa minuutin pohtii. Mutta koska palkkanne on kova, teidät jostain syystä rinnastetaan akateemiseen "ylempään luokkaan". Bussikuskinkin työ käsittääkseni vaativampaa ja haasteellisempaa. Tosin bussikuskilla ei ole satojen miljoonien laitetta allaan eikä niin monta ihmistä kyydissä.

Juristin työn tiesin myös tylsäksi jo lukiolaisena, mutta sitä voinee kuitenkin pitää ihan aitona akateemisena ammattina.

• Niinpä niin

"Kyllä elämän ehtoopuolella mielessä käy ihan muut asiat, ne oikeasti tärkeät."

Eli kuolinvuoteella laskeskellaan kuinka monta kertaa on päässyt nussimaan/nussittavaksi.

• raha ratkaisee

Ollaan aika kaukana idealismista tässä ajassa. Yksilö jää jalkoihin auttamatta. Ammatilla ja koulutuksella on väliä. Ei nykyäänkään mielellään "naida" luokkaerojen ulkopuolelle.
      Sosiaalisella statuksellakin on merkitystä.
      Rakkaus on pelkkää himoa mutta haaveilu on vielä ilmaista.

Jatkakaa.

• nainen on

ennenkaikkea reikä, eikä reiän ammatilla ole väliä, kunhan reikä on kauniissa telineessä.

• .....

Voisin.

• exkeittiöapu

No minä sain 21-vuotiaana pakit mieheltä koska sillä hetkellä työskentelin henkilöstövuokrausfirman kautta erinäisissä keittiötöissä. Siis tiskari (astiahuoltaja), keittiöapulainen, ravitsemistyöntekijä, teinpä pari siivouskeikkaakin. Koulutustaustana ammattikoulu, rakennuspiirtäjä. (Suunnitteluassistentti) Tuota koulutusta jonkun verran arvosti, mutta en ollut saanut oman alan töitä. Ei hän tuota syyksi tietenkään sanonut, mutta jatkuvaa vähättelyä työstä tuli.. Myöhemmin kyllä totesi kun vaihdoin siivousfirmaan ja siivosin 6kk, että täytyy nostaa hattua kun hän itse ei jaksaisi 10h raskaita työpäiviä.

Tällä hetkellä mies kituuttaa tietääkseni amiksessa, kun ei saanut myöskään alansa töitä amk-tutkinnolla.

Tuota yhtä poikkeusta lukuunottamatta ei yleensä miehet ole välittäneet.

• duunari duunarille

Minua ex-tapailukumppani valisti etten saisi hakeutua miehiselle alalle töihin kun ei kuulemma sovi naiselle semmoinen. Ei ihme, että on ex.
        No ei se olisi siivoojankaan kanssa ollut, sellaisia ne on korkeakoulutetut immeiset.

• minä vaan mietin

Minulle naisen koulutuksella ja työpaikalla ei ole mitään merkitystä. Ei myöskään tulotasolla. Tienaan tarpeeksi/molempien edestä.

Ainoa että pitäisi olla sujuva englannin kieli, suomen kielen osaaminen positiivinen juttu mutta ei pakollinen. Muut kielet plussaa. Muuten se onkin lähinnä luonne ja ulkonäkö mitkä ratkaisevat.

• jep jep

pääasia että tekee oikeita töitä.eikä makaa joka jannun alla rahaa sadakseen.sitäpaitsi on ne niin sulosia nuo siivojat ja kassa neitosetjep jep

• älä ny naurata

Ei todellakaan ole.Pääasia ettei vetele luita kotona huvikseen ja tajuaa että yhteinenelämä vaatii yhteisiä tekoja.

• nellinainen

Kyllä se näyttäisi miehien mielessä vaikuttavan. Tietyt stereotypiset oletukset saat ainakin niskaasi kun sanot kysyttäessä työpaikkaa olevasi siivooja ja vielä useamman vuoden kokemuksella. Joskus on hauska jättää sanomatta, että korkeakouluopiskelun ohella tässä työskennellään, siis jos jäävät edes pidemmäksi aikaa juttelemaan. Suurin osa niistä, jotka jää juttelemaan koska eivät kehtaa poistua, pitää vähän avuttomana. Sitten kun sattuu olemaan vähän keskivertoa nätimpi, niin väkisin joutuu väärinymmärretyksi. No sepä ei ole ongelma koska löysin poikkeuksellisen miehen näiden ennakkoluuloisten seasta. Se vaan keksi kysyä että mikä muu mua maailmassa kiinnostaa kun asiakkaiden paskan skrapaaminen pöntöstä, ja sillä kertaa viitsin peräti vastata kun oikeasti tuntui kiinnostavan :)

• 17+16

Onko siivoojalla alemmuuskompleksi? Onko sillä "ihastuksesi" kohteella vaimo, joka on sinua korkeammin koulutettu... :D
      Sillähän on kaikki muutkin valtit käsissään... Aviomies, yhteiset lapset, yhteinen elämä.. Matkustelevat ja harrastavat yhdessä..Harmi!

• lifemocker

naisillehhan sillä MIEHEN ammatilla tuntuu olevan väliä. miehet ovat tyytyväisiä jos ylipäätään naisen saavat!

• ................

Sanotaanko, että minua kiinnostaa mielenkiintoinen nainen. Aika usein siinä mukana tulee joku kiinnostava koulutus tai ammatti. Mielestäni kaikenlainen kassan takana istuminen ja myyntityö muutenkin on erittäin epäseksikästä. Tietysti jos on ajatuksiltaan valtavirrasta poikkeava, niin kyllä myyjän hommatkin hyväksyn.

• lifemocker

mulle työ on vaan työ. oikea elämä alkaa heti kun työaika loppuu, eikä näin ollen sillä työllä ole minkäänlaista merkitystä. työtä tehdään sen takia, että on rahaa toteuttaa itseään siellä oikeassa elämässä!

• työn orja

Komppaan tätä.
        Eiköhän näin toimi suurin osa ihmisistä.

• kovaaleipää

Noin se on myös suurimmalla osalla akateemisistakin ihmisistä. Siitä oman alan kiinnostavasta ja vaativasta "huippu duunistakin" tulee vuosien myötä uutuuden viehätyksen mentyä ohi pakkopullaa kuten muutkin työt. Joku vastavalmistunut voi vielä kuvitella "löytävänsä" itsens työstä. Suurin osa töistä myös akateemisista ja niistä "luovista töistäkin" on loppujen lopuksi samojen rutiinien toistoa.

• ihmetteliä

ei ole mitä tekee kaikki on arvokasta työtä

• Mr. Frustration

Ja täysin 100%:n rehellinen vastaus kysymykseen on: KYLLÄ! Ehdottomasti. Koulutus ei merkitse mitään, ei yhtään mitään. Kunhan sieltä korvien välistä löytyy jotain ilmaa tiheämpää, persoonallisuus on kunnossa ja ulkonäöllisesti on ilman syvällisempää analyysiä tulkittavissa naispuoleiseksi henkilöksi keskiverroissa ihmisaivoissa 300:n millisekunnin sisään, niin varmasti antaisin tilaisuuden.

Mutta niin, tämä henkilö ei varmasti antaisi tilaisuutta minulle. Olen kelvottomuuden ruumiillistuma, josta ei löydy positiiviselta puolelta kuin matemaattista älyä. Negatiivisten omiaisuuksien lista on niin pitkä, että parempi jättää se käymättä sen yksityiskohtaisemmin. Pointtini on se, että yksinäisyys on taattua - eikä se todellakaan johdu, hah, vastapuolen koulutuksesta, tai edes omastani, vaan ihan puhtaasta kelpaamattomuudestani.

Sen pituinen se. Life goes on.

• Ihan hyvin voisin vastatakseni aloittajan kysymykseen. Olen työkseni tehnyt montaa asiaa, mm. siivousta ja kaupan kassaa.

• ex-siivooja

Itse en koe ainakaan, että miehen ammatilla olisi minulle paljon merkitystä. Mutta tottakai haluan, että miehellä olisi suunilleen samantasoinen koulutus kuin itselläni ja minusta se on ihan kohtuullinen vaatimus. Taas sama juttu kuin kaikissa muissakin suhdekuvioissa, luultavasti jokainen haluaa tasoisensa kumppanin. Ja tässä asiassa se on jopa puoleetonta mitata, oletko käynyt korkekoulun vai kenties onko koulutus jäänyt peruskoulun tasolle.

Mutta itsekin siivojana työskennelleenä huomasin, että kun alkoi juttelemaan asiakkaitten kanssa ja heille selvisi, että opiskelen samalla niin huomasi kuinka arvostus minua kohtaan lisääntyi ihan silmissä.

• yfyhgdf

Voisitteko harkita VAKAVAA seurustelusuhdetta esim.siivoojaan, keittiöapulaiseen tai siwan tms. kassaan?
      TOTTAKAI VOISIN.
      T.Mies29w

• poksuko

Rehellinen vastaus, ei ole merkitystä. Kyse ennen kaikkea siitä, pitääkö työstään ja tuleeko työllään toimeen. Niin, itse ole koulutukseltani DI, mutten ole koskaan välittänyt hienoista titteleistä tai koulutustaustalla pätemisellä.'

Omaan työhistoriaan sisältyy nykymittapuun tai siis työtäpelkäävien mukaan myös ns. paskaduuneja, mutta onpahan aina ollut laittaa muutakin leivän päälle, kuin se oma kieli.

Vuosien saatossa on huomannut, että joka työssä on omat ja huonot puolensa, sekä työympäristöllä ja esimiehellä iso vaikutus siihen, miten työssään viihtyy.

Yksi perustavaa laatua oleva juttu on myös erottaa työelämä ja parisuhde toisistaan, ne kun ovat noin yleensä ottaen eri asioita....

• rakkaus ratkaisee

Yksi perustavaa laatua oleva juttu on myös erottaa työelämä ja parisuhde toisistaan, ne kun ovat noin yleensä ottaen eri asioita....

Niin totta! En itse tahtoisi enää puhua työasioista kotona. olisi hyvä pitää työ ja vapaa-aika erillään.

• Öh, miksi ei? Jos ollaan suunnilleen samalla henkisellä tasolla, niin homma voi onnistua. Mutta sen verran olen nähnyt "alemman tason" duunareissa helvetin fiksuja miehiä ja naisia ja vastaavasti akateemisia täystyperiä, että jonkun ammatin, koulutuksen tai tittelin takia en naista ohittaisi.

Tärkeämpää on se, että kokee sen, mitä nyt sitten ikinä tekeekään, oikeaksi valinnaksi omassa elämäntilanteessa.

• äidin koulutus vaiku

Äidin koulutustaso ennustaa lapsen tulevan koulutustason. Isän koulutustaso ei ole tilastollisesti yhtä merkittävä. Älykkyys on mitä suurimmassa määrin periytyvää.

Jos ottaa matemaatikkovaimon, on hyvin suuri todennäköisyys, että lapsista tulee matemaatikoita, lääkäreitä jne.

Itse olen esim. lääketieteen opiskelijoista huomannut, että kaikilla on erittäin korkeasti koulutetut vanhemmat. En (valitettavasti) tunne yliopistolta yhtään esim. siivoojataustaista opiskelijaa.

Jos taas lapsi saa kunnon koulutuksen aikuisena, ei tarvitse lapsia enää sen jälkeen elättää. Jos lapsi jää työttömäksi tai syrjäytyy- niin aina ollaan vanhempien kukkarolla- tätäkin olen nähnyt.

• duunari vaan

Heh, vaikuttavat nämä joille naisen ammatilla on suuresti väliä jakaantua kahteen ryhmään: niihin, jotka haluavat sen korkeakoulutetun älykkään naisen, ja niihin jotka haluaa naisella olevan seksikkään ammatin kuten lentoemo, malli, näyttelijä... Onneksi enemmistölle ihmisistä potentiaalisen kumppanin muut piirteet painavat vaakakupissa vähän enemmän kuin työpaikka.

• truulia

Älykkyyttäkin on monenlaista. Siistijä ei välttämättä ole yhtälailla kirjaviisas kuin se lääkäri, vaikka voi olla. Tunnen monta kirjaviisasta ihmistä, eikä se huippuälykkyys tee toisesta automaattisesti hyvää kumppania. Olen tällaisen huippuälykkään ihmisen kanssa tapaillut, eikä siitä tullut yhtään mitään, kun toiselta puuttui sitten kokonaan maalaisjärki ja sosiaalinen älykkyys. Kyse on suhteista. Tahtoisin kovasti ajatella, ettei sillä varsinaisella ammattinimikkeellä ole merkitystä, mutta taitaapa sillä olla. Ihmiset pelaavat liiaksikin stereotypioilla. Kuulet toisen olevan siistijä ja leimaat tyhmäksi tutustumatta henkilöön. Minä tutustuin kerran työttömään, joka ei ollut yhtään koulua käynyt (loppuun ainakaan) peruskoulun jälkeen. Osottautui hyvinkin älykkääksi tapaukseksi. Tämä tosin on poikkeustapaus. On opiskellut ja sivistänyt itseään muutoin, vaikkei koulunkäynti itsessään ole maittanut muista syistä. Pelailkaa stereotypioilla rauhassa. Minä tutustun ihmiseen, en statukseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      309
      7102
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2116
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1327
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1186
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1116
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1051
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe