Kummin päin risti ranteeseen?

--------------------

Ajattelin näin kristittynä hakkauttaa ranteeseeni suht. pienen ja yksinkertaisen ristin. Mutta rannehan kääntyilee ihan kivasti, eli risti on väistämättä osan ajasta väärinpäin saatanánpalvoja-tyyliin. Mietinkin, kumminkin päin laittaisin ristini. Niin, että se on oikeinpäin silloin kuin nostan kättä vaiko silloin kun käsi roikkuu sivulla? Tajusitteko? Eli näin http://media-cache-ec4.pinterest.com/upload/281545414174312647_aYzMS3Y9_c.jpg vai näin http://media-cache-ec2.pinterest.com/upload/139611657168811552_NXkXISEP_c.jpg

14

1034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfgtrfjkfty

Ehdottomasti ulospäin aukeava. Eli muille oikein päin näkyvänä.

• Dea675

Vähän erikoinen veto kristityltä, ottaen huomioon, että tatuoinnit kielletään Vanhassa testamentissa: "Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra".

• violetti sade

Symbolin merkityksen tulee mun mielestä aueta sinulle, joka kannat tatuointia. Jos olisin sinä, laittaisin sen niin, että itse näen sen oikein päin katsellessani sitä. Eli linkeistäsi jälkimmäisellä tavalla.

Tai sitten laitat viivan alle, kuten lottopallon kutosessa. :/

• salkin1

Mielummin ihan niin kuin haluat. Itse ratkaisin saman kysymyksen ottamalla peili kuva tatuoinnin, eli se on oikein päin kummin päin vain...

• ookjhkj

tottakai niin, että se näkyy sulle oikein päin. ethä sää sitä muita varten ota, vai?;) itse kävin ottaa tekstin ranteeseen, ja se tatuoija laitto sen automaattisesti niin että se näkyy mulle oikein päin. :)

• lifemocker

ei kumminkaan päin. aika huono idea

• Mitä jos harkitsisit sellaista sijaintia ettei siinä tule väärinkäsityksiä?

• Ota tasasivuinen risti, niin se on oikeinpäin aina. :) Tai ankkuri kuvastaa myös uskoa, sitä ei voi tulkita väärin, oli se miten päin tahansa.

• i764e8

Ankkuri kuvastaa toivoa.

• Anonyymi

"ankkuri kuvastaa myös uskoa"
        Eikä kuvasta. Ankkuri on TOIVOn symboli, ei uskon.
        Koruissa ja tatskoissa käytetyn kolmikon - risti, ankkuri ja sydän - nimi on "Usko, toivo ja rakkaus". Siinä risti symboloi uskoa, ankkuri toivoa ja sydän rakkautta.

https://www.kotimaa.fi/symboli-ankkuri-kiinnittaa-ja-irrottaa/

• Ankkuri kuvastaa hyvin monia asioita, monille ihmisille. Mutta muistan jostain lukeneeni, että ankkuri on ollut varhaisimpien kristittyhen uskon symbooli, jolla on ilmaistu usko "salaisesti" ja siten vältytty uskon takia vainoamiselta. Mutta tämähän voi olla pelkkää tarinaa vailla tosipohjaa. :)

• Anonyymi

Se salasymboli oli kala eikä ankkuri. Kalan ja Jeesuksen yhteys oli se, että kreikan kalaa tarkoittava sana ἰχθύς (IKT(H)YS) voitiin käsittää paitsi kalaksi, myös akronyymiksi seuraavasta: Ἰησοῦς Χριστὸς Θεοῦ Υἱὸς Σωτήρ (Iesous Khristos Theou Hyios Soter), suomeksi "Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Pelastaja".

• salkin1

olishan kirsityillä myös se kalan kuva, mikä tosiaan oli sitten sellainen "salainen" merkki kristitystä. Nykyisin näitä näkee autoissa takaluukun kohdalla aika paljon.

• Anonyymi

Risti pitää olla niin päin että se näkyy ylösalaisin silloin kun näytät jollekin keskisormea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      27
      11102
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      46
      8571
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      135
      5388
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3694
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3608
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3564
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3288
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      56
      2584
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      43
      2123
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1816
    Aihe