Kummin päin risti ranteeseen?

--------------------

Ajattelin näin kristittynä hakkauttaa ranteeseeni suht. pienen ja yksinkertaisen ristin. Mutta rannehan kääntyilee ihan kivasti, eli risti on väistämättä osan ajasta väärinpäin saatanánpalvoja-tyyliin. Mietinkin, kumminkin päin laittaisin ristini. Niin, että se on oikeinpäin silloin kuin nostan kättä vaiko silloin kun käsi roikkuu sivulla? Tajusitteko? Eli näin http://media-cache-ec4.pinterest.com/upload/281545414174312647_aYzMS3Y9_c.jpg vai näin http://media-cache-ec2.pinterest.com/upload/139611657168811552_NXkXISEP_c.jpg

13

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfgtrfjkfty

Ehdottomasti ulospäin aukeava. Eli muille oikein päin näkyvänä.

• Dea675

Vähän erikoinen veto kristityltä, ottaen huomioon, että tatuoinnit kielletään Vanhassa testamentissa: "Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra".

• violetti sade

Symbolin merkityksen tulee mun mielestä aueta sinulle, joka kannat tatuointia. Jos olisin sinä, laittaisin sen niin, että itse näen sen oikein päin katsellessani sitä. Eli linkeistäsi jälkimmäisellä tavalla.

Tai sitten laitat viivan alle, kuten lottopallon kutosessa. :/

• salkin1

Mielummin ihan niin kuin haluat. Itse ratkaisin saman kysymyksen ottamalla peili kuva tatuoinnin, eli se on oikein päin kummin päin vain...

• ookjhkj

tottakai niin, että se näkyy sulle oikein päin. ethä sää sitä muita varten ota, vai?;) itse kävin ottaa tekstin ranteeseen, ja se tatuoija laitto sen automaattisesti niin että se näkyy mulle oikein päin. :)

• lifemocker

ei kumminkaan päin. aika huono idea

• midnightkiller

Mitä jos harkitsisit sellaista sijaintia ettei siinä tule väärinkäsityksiä?

• Ota tasasivuinen risti, niin se on oikeinpäin aina. :) Tai ankkuri kuvastaa myös uskoa, sitä ei voi tulkita väärin, oli se miten päin tahansa.

• i764e8

Ankkuri kuvastaa toivoa.

• Anonyymi

"ankkuri kuvastaa myös uskoa"
        Eikä kuvasta. Ankkuri on TOIVOn symboli, ei uskon.
        Koruissa ja tatskoissa käytetyn kolmikon - risti, ankkuri ja sydän - nimi on "Usko, toivo ja rakkaus". Siinä risti symboloi uskoa, ankkuri toivoa ja sydän rakkautta.

https://www.kotimaa.fi/symboli-ankkuri-kiinnittaa-ja-irrottaa/

• Ankkuri kuvastaa hyvin monia asioita, monille ihmisille. Mutta muistan jostain lukeneeni, että ankkuri on ollut varhaisimpien kristittyhen uskon symbooli, jolla on ilmaistu usko "salaisesti" ja siten vältytty uskon takia vainoamiselta. Mutta tämähän voi olla pelkkää tarinaa vailla tosipohjaa. :)

• Anonyymi

Se salasymboli oli kala eikä ankkuri. Kalan ja Jeesuksen yhteys oli se, että kreikan kalaa tarkoittava sana ἰχθύς (IKT(H)YS) voitiin käsittää paitsi kalaksi, myös akronyymiksi seuraavasta: Ἰησοῦς Χριστὸς Θεοῦ Υἱὸς Σωτήρ (Iesous Khristos Theou Hyios Soter), suomeksi "Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Pelastaja".

• salkin1

olishan kirsityillä myös se kalan kuva, mikä tosiaan oli sitten sellainen "salainen" merkki kristitystä. Nykyisin näitä näkee autoissa takaluukun kohdalla aika paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe