UUTTA VHVISTINTA TARVITSEVA kysyy apua..

amppux

Joo, elikkä halpaa vahvistinta kaipaisin.. nyt miulla on 16wattinen semmonen pieni, ääntä lähtee aika hyvin.. sopii kun kotona harjottelee, mutta tarvitsisin ainaki 20wattisen jolla voisi soittaa treenikämpällä ja mahdollisesti keikoilla. eli semmonen hyvä, alle 170euroa maksava.. oisi hyvä jos saisi ihan normaalista musiikkikaupasta... Ja olisi myös hyvä jos siihen saisi laitettua kaksi kitaraa :)

Kotkassa asun.

16

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MDo

      Ei samaan vahvistimeen voi laittaa kahta kitaraa

      Peavey Vypyr 30w mallintava vahvistin

      • Kokeiltu on

        Samaan vahvariin voi kytkeä kaksi kitaraa ja molemmille inputeille/kanaville on omat volume- ym. säädöt, ja mm. Peaveylta löytyy sellainen 2 x 12 -combo. Mallia en muista.


    • kaksi yhdessä

      Kummallakin kanavalla on siis oma vahvistin ja kaappi on yhteinen.

      • MDo

        joo, käsitin väärin vaan tuon, siis yhdelle kitaralle tarkoitettuun vahvistimeen ei voi kytkeä toista....


      • amppux
        MDo kirjoitti:

        joo, käsitin väärin vaan tuon, siis yhdelle kitaralle tarkoitettuun vahvistimeen ei voi kytkeä toista....

        jeps... ne on ne tietyt joihin voi kytkeä kaksi kitaraa.. :)


    • kitaramaailma.com

      170e ei taida saada ihan noin monimuotoista vahvistinta. Ehkä kannattaisi säästää muutama kuukausi lisää ja yrittää nostaa budjettia sinne 500e tuntumaan, löytyisi huomattavasti enemmän vaihtoehtoja.

    • 150 € llä myyn vähän käytetyn Fender 700 roc pro.n.Hieno peli tehoja ainakin
      100 w.Todella vähän käytetty.

    • Ostan Kallien Gryeger merkkisen kitaragombon malli 250ML tai
      ||-sarjan Guitar Amp.GK 250 ML

      • www.varve.fi

        Siellä oli kaksi GK 250ml:ää myynnissä vielä viime viikolla.
        Nyt enään yksi, koska ostin tuon halvemman itselleni.


    • Miksa223

      En ole keskustelun avaaja, mutta aihe kiinnostaa minuakin. Ois muutama kysymys.

      Entä jos budjetti on max 700e, niin mikä olisi järkevä hankinta?
      Tähän asti ollut pienenlainen transistorikompo, mutta joku putkivahvistin kiinnostaisi. Pitäisikö tähdätä erilliseen nuppiin ja kaappiin? Budjetti on ei taida venyä kuin integroituun.
      Yhtään isommalla putkivahvistimille ei kai voi kovin hiljaa soitella? Auttaako keinokuorma siihen ja paljonko sellaisen maksaa?

      • kitaramaailma.com

        Voidakseni vastata mikä on sopiva vahvistin niin pitäisi tietää tarkemmin millaista musiikkia soitat?

        Keinokuorma auttaa kyllä suitsemaan isompaakin vahvistinta mutta jos se tulee pelkästään kotiin niin en näkisi sitä kovinkaan järkevänä ratkaisuna. Kaikkein fiksuinta olisi ostaa joku pieniwattinen combo kuten Marshall Class 5, Vox AC4, Blackstar HT1, Fender Greta jne.. Combo on varmasti fiksuin tuolla budjetilla.


      • Miksa223
        kitaramaailma.com kirjoitti:

        Voidakseni vastata mikä on sopiva vahvistin niin pitäisi tietää tarkemmin millaista musiikkia soitat?

        Keinokuorma auttaa kyllä suitsemaan isompaakin vahvistinta mutta jos se tulee pelkästään kotiin niin en näkisi sitä kovinkaan järkevänä ratkaisuna. Kaikkein fiksuinta olisi ostaa joku pieniwattinen combo kuten Marshall Class 5, Vox AC4, Blackstar HT1, Fender Greta jne.. Combo on varmasti fiksuin tuolla budjetilla.

        Soitettua tulee vähän kaikkea paitsi junnaavia ja raskaita heavy riffejä. Enimmäkseen kuitenkin blues-pohjaista rockia ja toisaalta myös fiilistelyä cleaneillä.

        Nuo vaihtoehdot olisi varmaan ihan hyviä, mutta mulla on jo tuo mallintava transistori-compoon treenikäytössä kotona. Tarve on saada enemän volaa bändisoittoa varten, mutta ilmaisin sen vähän huonosti. Siis toiseksi vahvistimeksi.


      • Kalakkuna

        Sehän on combo putkivahvareissa ihan sama nuppi kuin erillinenkin nuppi mutta on vain yleensä kahdella elementillä, niihin voi kiinnittää isommankin kaapin jatkoksi.
        Nuppi on kuitenkin saman kokoinen ja täysin sama yleensä combossa ja erillisessä, combossa ei vain ole nupin kuoria ympärillä vaan putket menee kaapin sisään elementtien taakse.

        Comboilla on toki helpompi treenailla ja kuljetella mukana mutta 100W Marshall combosta kahdella elementillä lähtee pienimmälläkin teholla sellainen mökä että seinät tärisee, joten ei ne oikein kerrostaloihin ainakaan sovi.


      • kitaramaailma.com kirjoitti:

        Voidakseni vastata mikä on sopiva vahvistin niin pitäisi tietää tarkemmin millaista musiikkia soitat?

        Keinokuorma auttaa kyllä suitsemaan isompaakin vahvistinta mutta jos se tulee pelkästään kotiin niin en näkisi sitä kovinkaan järkevänä ratkaisuna. Kaikkein fiksuinta olisi ostaa joku pieniwattinen combo kuten Marshall Class 5, Vox AC4, Blackstar HT1, Fender Greta jne.. Combo on varmasti fiksuin tuolla budjetilla.

        HT1 on kotisoittoon varmastikin hevimiehen makuun.

        Ihtellä on ollu tuollainen ac4 ja marsun class 5 (kuten myös HT1)...ei niistäkään kyllä kerrostalossa soundia ulos saa (paitti tosta HT1:stä). Siis suht koht asiallisia vaffareita molemmat (varsinkin vox), mutta ei kummastakaan saanut miellyttävää ruttua, ilman sellaista äänenpainetta, etteikö olisi liikaa kerrostaloon...taikka vaimolle jos olkkarissa yrittää hiljaa.

        Ihte voisin kyllä suositella jopa tuollaista keinokuormaa...sikälimikäli löydät kaapin mikä aukeaa ääneen pienelläkin voluumilla.
        Tosin hyvä keinokuorma maksaa helposti saman kuin tollanen HT1.

        Ei jaksa kotona enään nykyään panostaa soundiin niin tulee raakana vedettyä HK:n tubemanista suoraan tiskin kautta kuulokkeisiin...Ei siinä fiilistä ole mutta saa opeteltua sen mitä tarttee...Joskus riittää jopa munuaisesta tai pandorasta suoraan kuulokkeisiin...


    • Putkiwaffari
      • Demo-demo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1419
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1018
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      150
      692
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      35
      683
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      40
      630
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      114
      536
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe