Miksi mieheni pihtaa?
Hän on joskus sanonut, että minä haluan erikoisen paljon seksiä. Kertoja en laske, mutta mielestäni 2-5 kertaa viikossa on ihan ok määrä. Yleensä meillä on seksiä sen 1-2 kertaa ja tuntuu että nekin kerrat ovat miehelleni pakkopullaa.
Taustatietoja vielä sen verran, että olen 30 vuotias, mieheni on 36. Ei yhteisiä lapsia (minulla on 1 kouluikäinen), yhdessä olemme olleet noin 3 vuotta. Harrastamme molemmat säännöllistä liikuntaa ja mielestäni olen ihan nättikin ja vartaloni on kunnossa. Olemme päivätöissä ja muutenkin elämme normaalia elämää iloineen ja suruineen. Alkaa vain itsetunto murenemaan tämän vuoksi. Muutoin mies on ihana eikä se seksi ole pääasia suhteessamme mutta vaikuttaahan tuo moneen juttuun.
Haluaisin miestäni vaan niin paljon enemmän kuin mitä saan ja koko ajan tulen varovaisemmaksi aloitteen tekemisen suhteen koska en halua tulla torjutuksi. En halua pelkastään seksiä "aivana sama kenen kanssa" vaan rakastelua oman mieheni kanssa. Läheisyyttä meillä on paljonkin mutta toisinaan tuntuu että silittelyt ei vaan riitä. Kerran odotin hänen puoleltaan aloitetta ja sain odottaa 3 viikkoa. Tekee hänkin toisinaan aloitteita mutta alan jo epäillä että hän tekee sen että saisi olla taas muutaman päivän rauhassa. En kuitenkaan ole koko ajan vonkaamassa eikä vonkaamiseni noudata mitään joka-toinen-päivä-kaavaa.
Olen koittanut puhua asiasta ihan hyvässä hengessä mutta hän sanoo minua höpsöksi ja sivuuttaa asian huumorilla: "testot alhaalla" yms juttua.
Onko minulla mitään tehtävissä että mieheni löytäisi halunsa vai onko hän vain tuommoinen? Onko vika minussa että hän ei vain halua minua? Alussa seksiä oli paljon mutta niin kai se on aina alussa.
Miehen haluttomuus
28
724
Vastaukset
Itse kirjoitan melkolailla samasta aiheesta aloittamassani keskustelussa. Tilanne eri tosin, meillä vain puoli v. yhdessä oloa takana. Ikäryhmä muuten aika sama paitsi minä kolmekymppinen ja hän muutaman v. nuorempi. Aikuisia kuitenkin ollaan, siitä lienee yhteisymmärrys :D. En tiedä onko minusta mitään apua, mutta ehkä myös omaa ketjuani vilkaisemalla voit saada aiheesta lisää pointteja. Mielestäni tuo pari kertaa vk ehkä joskus enemmän olisi ihan suotavaa. Seksi on ainakin naisille tosi lähentävä juttu suhteessa. Se toisi haluttavuuden ja hyväksynnän tunnetta joka on taas hyvää rakennusainetta monille muille myönteisille asioille. Miten mies vastaa kun alat aiheesta keskustella? Pääkipeä, väsynyt? Vaiko loukkaantuu tai vetäytyy kuoreensa? Keskustelu lienee jo hyvä alku tosin käytännön tasolla muutoksia pitää myös olla. Omalla kohdallani tilanne on mennyt jo yllättäviin riitoihin aiheesta, se ei varmaankaan ainakaan helpota tilannetta. Itse ajattelin antaa asian olla ja odottaa josko häntä alkaisi kiinnostamaan jossain vaiheessa. Meillä etäsuhde tosin, joten voi olla että saan odottaa aika pitkäänkin :/
"Olen koittanut puhua asiasta ihan hyvässä hengessä mutta hän sanoo minua höpsöksi ja sivuuttaa asian huumorilla: "testot alhaalla" yms juttua."
Tuossahan olikin miehesi reaktiosta, anteeksi huolimattomuuteni :)
- joku mies
Jos ei ole halu ja ajatus mukana siinä seksissä niin se tuntuu siltä pakkopullalta varmasti ja sitten seksi ei ole kivaa eikä siitä nauti molemmat. Oletteko tehneet sitä muualla kuin kotona? menkää vaikka kylpylään tai etsikää paikkoja jossa voitte harrastaa seksiä. Kotona kaikki tuntuu rutiinilta ja pakkopullalta. Miehes voi myös ajatella muita asioita joten seksi ei kiinnosta. Koita selvittää et mitä se ajattelee, onko sillä jotain murheita tai huolia.
- carambola87a
Ei tuohon muu auta kuin hakea sitä seksiä muualta. Jos se ei kelpaa niin ole sitten ilman, ei toista voi mihinkään pakottaa.
- Jokaiselle kantensa
Olipa roisisti ja jopa tunteettomasti kirjoitettu Carambolalta. Ei varmaan lohduta aloittajaa, joka nimenomaan haluaa seksiä omalta mieheltä eikä keneltä tahansa suorituksena. Olips siis tunteeton ja raadollinen vastaus. -Mutta niin totta! Jos mies ei halua, niin se ei halua. Lopulta oma arvostus miehen seksuaalisuutta kohtaan tulee arvioivaksi jahavainnoivaksi eikä enää ole luonnollista. Lopulta mies ei enää kiihota, kun huomaa hänen vain suorittava. Järkyttävää mutta totta. Jokaisen on vain elettävä itse tämän asian kanssa ja tehtävä sen myötä päätöksensä. Jäädä vaiko vapautua.
- turha mies
Jospa se on kyllästynyt seurusteluun. Monet kyllästyy vaan ja seksi vähenee automaattisesti. Ei monikaan jaksa vuosien parisuhdetta koska nainen vaatii paljon huomiota ja hellyyttä. Sanoisin et se on palaverin paikka teidän suhteenne tilasta. Ehkä löydätte jonkun sopimuksen et montako viikossa harrastatte seksiä. Moni mies vaan ei uskalla puhua avoimesti sellasista asioista.
- lifemocker
entäs jos miehesi ei nauti seksistä, muttei vaan kehtaa "opastaa" sinua kun teet asioita vähän väärin?
- dadadii
Hei!
Ollaan vähän nuorempi pariskunta ja meillä sama ongelma toisinaan. Alussa oli todella intensiivistä ja seksiä paljon, mutta sitten väheni. Itse olen erittäin seksuaalinen ja tarvitsen seksuaalista kanssakäymistä enemmän kuin toisinaan saan. J
uttelin tästä mieheni kanssa, ja syyksi paljastui ainakin se, että mies on epävarma itsestään. Hänelle seksuaalisten halujeni tyydyttäminen on muuttunut osittain suorittamiseksi, joka aiheuttaa hänelle paineita ja haluttomuutta. Olen yrittänyt selittää hänelle, että hänen ei tarvitse olla niin keskittynyt minun nautintooni, vaan nauttia kanssani yhdessä meidän välisestä rakkauden säkenöinnistä. Silti seksimme (silloin kun sitä on) muuttuu lopuksi vääntämiseksi miehen puolelta, eikä se silloin enää kiihota minuakaan, kun huomaan ettei hän ole tunteella mukana.
Ei kai tässä muu auta, kuin yrittää saada mies tuntemaan itsensä varmemmaksi... Ja odottaa hetkeä, jolloin hän on valmis rakasteluun. Masentavaa se kyllä on silloin kun itse niin kovasti haluaisi, eikä vastakaikua näy eikä kuulu. Eikä sitä haluaisi ihan tyrkyksi alkaa omalle miehelleen.
Hienovaraisia vihjailujakin olen joskus yrittänyt, kuten todella hienovaraista seksikästä elekieltä tai pukeutumista, mutta silloin kuin mies ei halua niin ei nämäkään tunnu asiaa muuttavan. :/
Joskus mietin, että voiko em. olla tähän tilanteeseen se ainut syy. Tietenkin yritän löytää vikoja myös itsestäni. Mutta en painosta, en valita, olen kaunis ja viehättävä ja ystävällinen miehelleni. Enkä ole mikään seksihullu, tarkoitan siis etten halua sitä normaalia enempää. En usko että vika olisi minussa. Vaikka tässä alkaa väkisinkin tuntemaan itsensä epähaluttavaksi :( Ja senkin siis tiedän, että mieheni ei petä.- lifemocker
no mitä hemmettiä, kyllä siitä yleensä mies suhteessakin kiihottuu jos nainen kiimaisena pyörii kainalossa!
- 68 / 64
Jos suhteenne muuten ovat lämpimät ja pyritte molemmin puoliseen huolenpitoon niin ehkä terveydentilan tarkistus olisi paikallaan.
Ml. testotason tutkiminen. Yksinkertainen verikoe.
En usko yhdenkään miehen pihtaavan tarkoituksella vaan laimean mielenkiinnon takana on todellisia syitä.
Terveydentila, stressi yms. saattavat koetella mieskuntoa.
Itselläni olivat aikanaan stressi ja alkoholi haittaavia tekijöitä.
36-vuotisen miehen "laimeuteen" täytyy olla todellisia syitä.
Tekstistäsi ei käy ilmi miten päällekäyvä ja vaativat ehkä olet.
Sekin saattaa stressata.
Kun 64-vuotias mummeli saa vielä vereni liikkeelle pari kertaa viikossa niin terveen 36:sen pitäisi olla likimain pitelemättömän.
Henkilösuhteet, elämän tilanne ja terveys. Tutkailkaapa noita! - IhMettelijä_
Meillä se menee toisin päin et nainen ei sit syty millään ja vakuuttaa aina et haluaa enempi yms mut ei tee asialle mitään, läheisyyttä kyllä annan ja muutenkin huomion mut ei nii ei, alkaa vaan itellä sen verran nuppiin ottaa et miettinyt mitä hittoa täs alkais tekee kun naistani rakastan. Puhuttu on ja aina sama vastaus et haluja on mut toteutus jää puuttumaan.
- aina vaan torjuttu
Mä niin tunnen tuon tuskan! :(
Meillä on sama tilanne potenssiin sata! Mies on 30 ja itse olen 36, voisi kuvitella että molemmat parhaassa iässä, ei mitään eilisen teeren poikia ja tyttöjä, mutta ei vielä "liian aikuisiakaan". Yhdessä oltu jo 5 vuotta. Mutta ei... minä olen saanut seksiä viimeisen parin vuoden aikana max. 3 kk välein ja sekin pitkällä vonkaamisella... Mieheni kyllä antaa ymmärtää haluavansa läheisyyttää: kutittelee, koskettelee, läpsii pepulle ohikulkiessaan jne. mutta sitten ei kuitenkaan ymmärrä antaa!? Potenssiongelmaa ei ole, koska saa helposti erektion kun vaan vähän kosken, mutta sitten aina vaan kääntää tyylin kylkeä ja sanoo että ei nyt...
Suhteen alussa oli kyllä ihan erilainen tahti. Tässä kokee hieman tulleensa huijatuksi... :(- lifemocker
suhde on vain laimentunut, enemmän kaverimoodi kuin parisuhde?
- aina vaan torjuttu
lifemocker kirjoitti:
suhde on vain laimentunut, enemmän kaverimoodi kuin parisuhde?
Just noin, me ollaan enemmän kämppiksiä kuin kuin rakastavaisia!
- lifemocker
aina vaan torjuttu kirjoitti:
Just noin, me ollaan enemmän kämppiksiä kuin kuin rakastavaisia!
pitäisi teidän nyt ottaa joku irtiotto arkeen ja katsoa, löytyykö kipinää uudelleen.
ei siitä oikeen parisuhdetta saa jos kumpikaan ei halua yrittää ja tehdä työtä yhteiselon eteen.... siinä vaiheessa olisi vain erottava ja todettava, ettei aina pelkkä toisesta välittäminen riitä
- KNa
Täällähän on ihan hyviäkin ja jopa asiallisia vastauksia.
Se vaan laittaa ihmetyttämään kun mikään muu asia ei anna ymmärtää, että mieheni olisi kyllästynyt minuun tai seurusteluun. Hän vaikuttaa siltä että haluaisi mutta ei sitten kuitenkaan halua. Enka usko että vieraista naisistakaan on kyse.
Potenssiongelmasta ei käsittääkseni ole kyse tai jos on niin ainakaan minulle hän ei ole siitä puhunut ja uskoisin että puhuisi jos sellaisia olisi.
Mielestäni en ole mitenkään päällekäyvä tämä asian kanssa ja viime aikoina olen ihan tiedostaen koittanut olla aiheuttamatta hänelle paineita asian suhteen eli en ole ottanut puheeksi tai mitenkään esille tätä haluttomuutta. Siitä asti olenkin sitten ollut ilman eli kohta 2 viikkoa...
Ehkä pyydän häntä käymään lääkärissä... Onko olemassa mitään sairautta mistä esim. matalat testosteronit tai muut haluttomuuteen vaikuttavat asiat voisivat johtua? Sen verukkeella "voisin ilmaista huoleni" puuttumatta varsinaisesti tähän haluttomuuteen.- lifemocker
ei teidän tarvitse kuin hoitaa parisuhdettanne! jos olette enemmän "kämppiksiä" kuin pariskunta, niin ei ihme ettei ole seksiä! siinä paljon lääkärit auta, vaan keskustelu, yhdessä oleminen ja tekeminen ja vähän lisää keskustelua... jos ei auta niin sitten taitaa olla entinen parisuhde.
- KNa
lifemocker kirjoitti:
ei teidän tarvitse kuin hoitaa parisuhdettanne! jos olette enemmän "kämppiksiä" kuin pariskunta, niin ei ihme ettei ole seksiä! siinä paljon lääkärit auta, vaan keskustelu, yhdessä oleminen ja tekeminen ja vähän lisää keskustelua... jos ei auta niin sitten taitaa olla entinen parisuhde.
Emme ole kuin kämppiksiä. Teemme asioita, reissaamme ja hassuttelemme yhdessä ja erikseen. Läheisyyttäkin on mutta erotiikka puuttuu.
- .?.
Täh? Ei siinä ole mitään epänormaalia jos ihminen haluaa vähemmän seksiä kuin joku toinen. Vaikka jossain naistenlehdessä annetaan toisin ymmärtää, ei seksin haluamiselle ole olemassa mitään oikeaa määrää. On olemassa ihan täysin terveitä ihmisiä joissa ei ole mitään vikaa, jotka eivät halua seksiä montaa kertaa viikossa. Aseksuaalit eivät halua seksiä koskaan. Jotkut taas haluavat monta kertaa päivässä.
Toki, parisuhteen kannalta tuo on ongelmallista. Mutta ei siinä sinun miehessäsi mitään vikaa ole.- KNa
En ole väittänytkään, että miehessäni jotain vikaa olisi. Jokaisella meistä on ominaisuutemme mutta se tässä ihmetyttää, että mihin se halu on kadonnut. En usko, että siihen välttämättä mitään vikaa tai lääketieteellistä syytä löytyy.
Onko siis mitään tehtävissä? Seksi ei ole suhteen pääasia mutta minun itsetunnolleni se on tärkeä asia. - lifemocker
KNa kirjoitti:
En ole väittänytkään, että miehessäni jotain vikaa olisi. Jokaisella meistä on ominaisuutemme mutta se tässä ihmetyttää, että mihin se halu on kadonnut. En usko, että siihen välttämättä mitään vikaa tai lääketieteellistä syytä löytyy.
Onko siis mitään tehtävissä? Seksi ei ole suhteen pääasia mutta minun itsetunnolleni se on tärkeä asia.susta on tullut ns "liian tuttu". ne hommat on jo niin nähty ettei pelkkä sen ajatteleminenkaan enää kiihota....
- 12 + 19
KNa kirjoitti:
Onko siis mitään tehtävissä? Seksi ei ole suhteen pääasia mutta minun itsetunnolleni se on tärkeä asia."Seksi ei ole suhteen pääasia mutta minun itsetunnolleni se on tärkeä asia."
Et siis varsinaisesti halua seksiä vaan haluat todisteen, että olet viehätysvoimainen ja rakastettu, että pystyt yhä kietomaan miehen pikkusormen ympärille ja että parisuhde on vielä elinvoimainen.
Vai haluatko oikeasti seksiä? Siis hurmion, orgasmin, raukeuden ja onnen? Oletko haltioitunut miehesi ruumiista vai haluatko vain hänen haltioituvan sinun ruumiistasi? - KNa
12 + 19 kirjoitti:
"Seksi ei ole suhteen pääasia mutta minun itsetunnolleni se on tärkeä asia."
Et siis varsinaisesti halua seksiä vaan haluat todisteen, että olet viehätysvoimainen ja rakastettu, että pystyt yhä kietomaan miehen pikkusormen ympärille ja että parisuhde on vielä elinvoimainen.
Vai haluatko oikeasti seksiä? Siis hurmion, orgasmin, raukeuden ja onnen? Oletko haltioitunut miehesi ruumiista vai haluatko vain hänen haltioituvan sinun ruumiistasi?Haluan seksiä oman mieheni kanssa ja haluan että hän haluaa minua samoin kuin minä haluan häntä. Haluan, että hän haltioituu minun ruumiistani ja minusta rakkaudesta ja minä haluan haltioitua hänen ruumiistaan koska rakastan sitä ja kaikkea mitä sen sisällä on.
Onko väärin haluta ja olla haluttu? Parisuhteemme on muuten hyvä ja toimiva eikä kenenkään tarvitse kietoa ketään sormien ympärille. Ainoa asia mikä mättää on miehen haluttomuus johon keskustelu ei tunnu auttavan. Ennen hän on minua halunnut ja ymmärrän myös sen että ajat, tilanteet ja ihmiset muuttuu. Toivoisin vinkkejä ja neuvoja, tapoja keskustella jotta saisimme tämän tilanteen hoidettua siististi.
Jatkuvasti torjutuksi tuleminen vaan vaikuttaa itsetuntoon ja -luottamukseen. - 11 + 16
KNa kirjoitti:
Haluan seksiä oman mieheni kanssa ja haluan että hän haluaa minua samoin kuin minä haluan häntä. Haluan, että hän haltioituu minun ruumiistani ja minusta rakkaudesta ja minä haluan haltioitua hänen ruumiistaan koska rakastan sitä ja kaikkea mitä sen sisällä on.
Onko väärin haluta ja olla haluttu? Parisuhteemme on muuten hyvä ja toimiva eikä kenenkään tarvitse kietoa ketään sormien ympärille. Ainoa asia mikä mättää on miehen haluttomuus johon keskustelu ei tunnu auttavan. Ennen hän on minua halunnut ja ymmärrän myös sen että ajat, tilanteet ja ihmiset muuttuu. Toivoisin vinkkejä ja neuvoja, tapoja keskustella jotta saisimme tämän tilanteen hoidettua siististi.
Jatkuvasti torjutuksi tuleminen vaan vaikuttaa itsetuntoon ja -luottamukseen."Jatkuvasti torjutuksi tuleminen vaan vaikuttaa itsetuntoon ja -luottamukseen."
Minun itsetuntoni ei riipu siitä, kiinnostanko vaimoani. Seksi loppui vuosia takaperin, ja elämä meni pilalle, mutta ei se itsetuntoon ole mitenkään vaikuttanut. En siis tunne, että minussa on mitään vikaa sen paremmin kuin vaimossakaan. Onnea ei vain ollut kirjoitettu meille tähtiin. On sitä miljoonilla ihmisillä ikävämpiäkin kohtaloita maailmassa.
Vinkki: jos et halua tulla torjutuksi, lopeta aloitteet. - rospektori
KNa kirjoitti:
Haluan seksiä oman mieheni kanssa ja haluan että hän haluaa minua samoin kuin minä haluan häntä. Haluan, että hän haltioituu minun ruumiistani ja minusta rakkaudesta ja minä haluan haltioitua hänen ruumiistaan koska rakastan sitä ja kaikkea mitä sen sisällä on.
Jatkuvasti torjutuksi tuleminen vaan vaikuttaa itsetuntoon ja -luottamukseen.Minulla ei hirveästi ole kokemusta seksistä parisuhteessa, mutta sanon silti jotain.
Ensiksikin, mies on lopultakin uskomattoman herkkä olento. Moni nainen luulee, että mies on MIES, eli jotain kovapintaista ja ronskia. Totuus on aivan toinen.
Pitkä suhteenne on opettanut hänet "lukemaan" Sinua, ja hän tietää jo puolesta sanasta mitä oikeasti ajattelet.
Toisekseen, miehen seksuaalisuus on hyvin toimintakeskeistä. Yhdyntä vaatii täyden erektion, täysin toimivan elimen. Se ei toimi nappia painamalla. Suhteessa ei saa olla eroottista aktiviteettia aloittaessa mitään epäselvää joka painaisi miehen mieltä.
Seksi ihmisten välillä on jotain ihan muuta kuin muu puuhastelu. Kun ihmiset ovat fyysisesti niin lähellä toisiaan ja niin paljaana, he ovat myös erityisen haavoittuvia.
Noniin, tämän kaiken varmaan jo tiedättekin.
Sinun TÄYTYY saada poistettua miehen suorituspaineet. Seksin ei pidä tuntua suoritukselta, vaan leikiltä, aikuisten hauskalta. Leikkikää toisillanne, mitä lapsellisemmin ja hassummin ja järjettömämmin, sen parempi.
Itse olen sitä mieltä, että toiminta auttaa, ei niinkään keskustelu. Kun ruumiinne saavat seksiä, sielu tulee perässä ja muuttuu, mukautuu.
Niin moni asia voi aiheuttaa haluttomuutta miehessä, tässä tietysti voin puhua vainomasta puolestani. Olen seksuaalisesti hyvin aktiivinen, mutta myös minulla on ollut haluttomuusjaksoja. Ehkää suurin haluttomuuden aiheeni pitkässä suhteessa on ollut ratkaisemattomat ristiriidat. No, olen ollut parisuhteissa hyvinkin määrätietoisten naisten kanssa, jotka käyttivät hyvinkin kyseenalaisia keinoja tahtonsa läpisaamiseksi. Se on todella tehokass haluntappaja. Toinen juttu on liian usein toistuva, saman kaavan mukaan menevä rutiiniseksi. Silloin alkaa tuntua, kuin olisi töissä. Omat halut eivät vaan ehdi mukaan. Kun tämän lisäksi seksi menaa aina saman kaavan mukaan, tuntuu kuin töissä olisi.
- KNa
Ristiriitojakin olen miettinyt vaan en keksi mikä meillä voisi olla niin suuri asia, että aiheuttaa tilanteen. Olen myös koittanut asiaa joskus kauttarantain udella että onko mieheni mielessä joku sellainen asia.
Millaiset asiat sinua vaivasivat niin, että halut laantuivat?
- Wanha ukkeli
Se on melko syvältä, että halut eivät kohtaa parisuhteessa.
Itse etsin 25 vuotta elämästäni aloittajan kaltaista naista, nyt ei enää ole väliksi noin aktiivinen nainen, kun ikä on vienyt oman aktiivisuuteni pohjalukemiin aiempaan verrattuna. Ei vaan enää yli nelikymppisenä onnistu samalla tavalla kuin parikymppisenä. Vanheneminen on perseestä ja vielä enemmän perseestä on se, että ajautuu suhteisiin ihmisten kanssa, joilla on niin erilaiset halut kuin itsellä.
Vaan ei voi mitään. Tämä elämä meni näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788