Hitchcock

Gounod?

Mikähän oli se synkänsävyinen kappale joka soi Hitchcockin ohjelmanpätkien alussa 70-luvulla?

9

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäljittäjä

Marche funèbre d'une marionette eli Marionetin hautajaiset, säv. Charles Francois Gounod (1818-1893).

• Cedilla

Gounod'n toinen etunimi ei ole Francois vaan François.

• Kieli keskellä kämmentä
        Cedilla kirjoitti:

Gounod'n toinen etunimi ei ole Francois vaan François.

Ymmärrän hyvin, että kielitaitoisena henkilönä haluat tehdä korjauksia toisten teksteihin diakriittisten merkkien puuttuessa, mutta eiköhän ko. henkilö, joka vastasi tunnus-sävelmää koskevaan kysymykseen ole varmasti tietoinen sedilji-pilkun olemassaolosta.

• Korjaaja
        Kieli keskellä kämmentä kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, että kielitaitoisena henkilönä haluat tehdä korjauksia toisten teksteihin diakriittisten merkkien puuttuessa, mutta eiköhän ko. henkilö, joka vastasi tunnus-sävelmää koskevaan kysymykseen ole varmasti tietoinen sedilji-pilkun olemassaolosta.

Nyt oli niin, että nimimerkit Jäljittäjä ja Cedilla kuuluivat molemmat minulle. Korjasin oman virheeni, jos asia halutaan ilmaista näin.

Enkä muuten ole mitenkään kielitaitoinen henkilö. Esimerkiksi Charles Gounod'n äidinkieltä ranskaa en osaa käytännössä lainkaan.

• kysyjä
        Korjaaja kirjoitti:

Nyt oli niin, että nimimerkit Jäljittäjä ja Cedilla kuuluivat molemmat minulle. Korjasin oman virheeni, jos asia halutaan ilmaista näin.

Enkä muuten ole mitenkään kielitaitoinen henkilö. Esimerkiksi Charles Gounod'n äidinkieltä ranskaa en osaa käytännössä lainkaan.

Asia jota kysyi selvisi jo eka vastauksessa. Kiitos. Mielikuvani kappaleen säveltäjästä oli siis oikea.
        Mitä taas tulee nimien oikeinkirjoitukseen niin tokihan se on tärkeää. Sen tietää esimerkiksi Mika Hakkinen tai entinen hiihtäjätärsuuruutemme Marja-Liisa Haemaelaeinen. Puhumattakaan juoksija Juha Vaeaetaeisestae.

• Tarkentaja

Ainakaan Classic FM;n / Classic Radion soittolistoilla tuo teos ei esiinny tarjoamallasi nimellä "Marionetin hautajaiset" vaan suoraan ranskasta suomennettuna

"Gounod, Charles: Marionetin hautajaismarssi"

• Uusavuton
        Korjaaja kirjoitti:

Tyhmä kun olen, niin sen myös tunnustan, mutta mistä näppäimestä saa tuon väkäsen c-kirjaimen alle? Vai onko niin, ettei kaikísta näppäimistöistä löydy. En ole tarvinnut aikaisemmin.

• Cedilla
        Uusavuton kirjoitti:

Tyhmä kun olen, niin sen myös tunnustan, mutta mistä näppäimestä saa tuon väkäsen c-kirjaimen alle? Vai onko niin, ettei kaikísta näppäimistöistä löydy. En ole tarvinnut aikaisemmin.

Alt-näppäinyhdistelmä:

ç = Alt 0231

(Alt-näppäin alas, pidetään koko ajan alaspainettuna näppäiltäessä näppiksen oikeassa laidassa olevan numeronäppäimistön avulla 0 2 3 1)

Tekstureissa (Wordissa ym.) diakriittisiä merkkejä eli tarkemerkkejä löytyy myös valikoista.

• eanisti pisa

Kas.. kun aiheesta puhuttiin, löysin
      nuottihyllystäni pianonuotitkin tähän..
      Helppo ja hauska kappale soittaa...
      voin suositella jos pianon omista..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      340
      6345
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3786
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      953
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      870
    5. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      816
    6. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      810
    7. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      793
    8. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      68
      790
    9. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      132
      769
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      691
    Aihe