Olen vajaa vuoden seurustellut miehen kanssa, jonka pelkään olevan väkivaltainen ja mietin pitäisikö minun tämän takia päättää suhde ennenkuin tilanne pahenee. Tällähetkellä mies huomauttelee joskus ilkeästi ulkonäöstäni tai epäilee pärjäämistäni työelämässä. Tämän hän tekee selvin päin ja tällaisia "kuitteja" olen saanut jo melko pian suhteen alettua, mutta en aluksi kiinnittänyt asiaan kovin paljon huomiota.
Humalassa mies on kahdesti puristanut mustelmat käsivarsiini ja useamman kerran estänyt liikkumistani tulemalla tielle, repimällä vaatteista tai ranteista. Kerran hän on vetänyt oven kiinni edestäni niin, että jalkani on jäänyt väliin eikä siis ole valituksestani huolimatta lopettanut toveen oven vetämistä. Kahdesti olen joutunut tilanteeseen, jossa mies on ollut todella kännisenä menossa mukaan tappeluun ja olen yrittänyt rauhoittaa tilannetta. Ensimmäisessä tilanteessa tilanne oli päättynyt onnellisesti mutta mies uhkasi päästyään kahdenkesken kanssani lyödä minua ja näytti nyrkkiä samalla kun tarttui käsivarteeni kiinni. Toinen tapaus tapahtui vähän aikaa sitten julkisella paikalla, miehen kaverin aloitettua riitelyn tuntemattomien kanssa johon poikaystäväni oli menossa mukaan. Kun estin miestä asettumalla hänen tielleen hän ensin työnsi ja sitten töni minua rajummin pois tieltään, en ole varma mutta ajattelin silloin hänen lyövän. Sivullinen rohkea mies tarttui häntä takaapäinkäsistä siihen asti, että hän rauhoittui. Poikaystäväni sanoo aina myöhemmin, ettei muista näistä mitään, ei voi uskoa näin tapahtuneen tai että ne ovat olleet vahinkoja, tai ettei hän ikinä löisi minua. Hän pyytää anteeksi ja sanoo kaiken johtuneen siitä, että on juonut liikaa. (Missä on kyllä perää, olen itsekin ollut osalla kerroista humalassa ja osalla selvä) "Väkivaltaisia" tilanteita ei kuitenkaan ole ollut kovin usein. Mies tietää, että lähtisin jo periaatteesta jos hän löisi minua, mitä ei siis ole tapahtunut ainakaan vielä. Olen itse kasvanut väkivaltaisessa kodissa, enkä aina tiedä mikä on normaalia parisuhteessakaan. Kaipaisin neuvoja.
Onko tämä mies väkivaltainen?
22
1144
Vastaukset
- jkhhh
kyllä on
Oletko sokea ja tyhmä. Kyllä se on hullu narsisti väkivaltainen mies. Mut tuollaisiin miehiin naiset rakastuu. kiltillä miehellä ei tee mitään vissiin. Sinuna häipyisin vähin äänin..
- oppeliini1
Tuo mies on vaarallinen. Minkään valtakunnan tai luokituksen "rakkaus" ei oikeuta sinua vastaanottamaan tuollaista kohtelua!
Tietenkin saat halutessasi, onhan Suomi vapaa maa. Kuitenkin kun katsot tilannettasi objektiivisesti ja hiukan etäältä, huomaat heti että kaikki on täysin kieroutunutta.
Eläisit niin paljon turvalisemmin ja rauhassa ilman tuota miestä. Poistu hänen luotaan aivan täydellisesti.
Ellet osaa valita seuralaiseksesi väkivallattomia miehiä, elä ilman miehiä, yksin. Tietenkin ystäviä voi olla joiden kanssa tehdä silloin tälloin asioita ja vaihtaa ideoita, mutta asua saman katon alla.... kuule se ei sovi sinulle sinun mies-valitsemisperiaatteen takia. - Kärsi tai pakene
Tuo on hyvä oikeasti ajatella läpi, että miksi ja minkätyyppisiä miehiä "vetää puoleensa". Jokin tarkoitus kaikella aina on, mutta toivottavasti todella nyt kuuntelet näitä ihmisiä täällä, sillä elämääsi haaskaat ja tulet katumaan, jos antaudut väkivallan vietäväksi. Mites siinä mainoksessa... --olet sen arvoinen---, ettet ansaitse huonoa kohtelua!!
Mies on väkivaltainen, lähde!!! - kallonkutistajalle
" enkä aina tiedä mikä on normaalia parisuhteessa ", tämä ei voi olla totta, että et tiedä, voi ihmisrukka sinua.
- fiksu mies
Kyllä se on hullu väkivaltainen tosta kirjoituksestas päätellen. Sinuna eroasin jo tänään jollet ole sitä jo tehnyt. Saat vielä turpaasi kunnolla siltä ja sit ei ole hauskaa.
- Varoituksen sana
Eroa heti ja hakeudu tyypistä mahdollisimman kauas. Itse jäin suhteeseen, jossa niin henkinen kuin fyysinen väkivalta vain lisääntyi. Pääsin suhteesta vasta kun itsetuntoni oli täysin nolla (jatkuvaa: "olet ruma", "olet tyhmä",jne) ja hän oli kaiken hakkaamisen, tönimisen, ym jälkeen puukottanut minua kaksi kertaa.
Meille oli ehtinyt syntyä lapsi ja minusta tuntui, että minulla ei ole mitään paikkaa, minne mennä. Tunsin olevani vanki. Kenellekään en koskaan toivo samanlaista kohtaloa.
Jätä mies, kun vielä voit! Mitä kauemmin hänen kanssaan olet, vaarannat itsesi niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Henkisten vaurioiden korjaaminen vie kauan. Tänä päivänä olen vahva. Enää en myöskään ole katkera itselleni, että menetin melkein henkeni (mielenterveys ehti osittain mennäkin) narsistisen väkivaltaisen miehen takia. En myöskään ole katkeroitunut elämälle vaan uskallan kohdata tämän päivän ja uusia ihmisiä. Nyt seurustelen rauhallisen, ihanan, NORMAALIN miehen kanssa. Hän ei arvostele, vähättele tai lyö minua. - miesvm67
"Poikaystäväni sanoo aina myöhemmin, ettei muista näistä mitään, ei voi uskoa näin tapahtuneen "
Tuo voi olla tottakin, melko uusien tutkimusten mukaan on olemassa joukko ihmisiä joilla verensokerit romahtavat alkoholinkäytön takia, etenkin jos ei syö riittävästi hitaita hiilihydraatteja tai rasvaa/proteiineja ennen alkoholin "nauttimista" tai sen yhteydessä. Tuossa tapauksessa nopeat hiilihydraatit/alkoholi pitää verensokeria korkealla tiettyyn pisteeseen minkä jälkeen tapahtuu sokeriarvojen romahdus mikä aiheuttaa muistamattomuutta ja sekavuutta. Itse satun kuulumaan kyseiseen väestöosaan sikäli että kerran ihmettelin kun olin juonut vain 3 tuoppia olutta enkä tahtonut muistaa mitä illalla tapahtui (mitään erityistä ei kuitenkaan siis ollut tapahtunut). Selvittelin asiaa vuosia kunnes tuo tutkimus lopulta kertoi minulle faktat.
Mutta se ei ole puolustus vaan voi olla jopa ratkaiseva kliininen todiste että kyseisen miehen kanssa ei ole syytä jatkaa yhteiselämää. Mikäli hän pohjimmiltaan on väkivaltainen, kuten jo tarinasta kävikin ilmi, ei asiaa paranna että hän saattaa saada sekavuuskohtauksen. Sinua tuskin lohduttaa tieto siitä että se johtuu verensokerin romahtamisesta siinä vaiheessa kun etsit hampaitasi ojan pohjalta ja mietit missä on leukaluu johon ne voisi kiinnittää ehkä takaisin.
Väkivalta, fyysinen tai psyykkinen, ei ole normaalia parisuhteessa. Arvosta itseäsi ja hankkiudu eroon tuosta miehestä. Voit myös valmistautua siihen että hän itkee pitkään ja katkerasti perääsi ja lupaa sulle kaiken.. älä usko sillä hän ei kykene kontrolloimaan itseään joten lupauksilla ei ole mitään arvoa. Jos olet herkkänahkainen ja annat anteeksi taas jälleen kerran, asetat itsesi, hyvinvointisi ja mahdollisesti elämäsi hyvin suureen vaaraan. Eikä teillä ole vielä lapsiakaan jotka kokisivat saman kohtalon kuin sinä. Nyt on hyvä hetki etsiä uusi parempi mies. - joffjhdoifud0fi
Aloittajalle. Ikävää, että lapsuudenkodissasi oli väkivaltaa. Minustakin kuulostaa siltä, että mies ihan oikeasti on väkivaltainen. Mainitsit uhkaavat eleet ja sen, että humalassa ollessaan hän aloittaa riitoja vieraiden kanssa. Sellainen käytös ei ole mitenkään normaalia eikä hyväksyttävää, ja alkoholi ei ole mikään puolustus.
Pelkään pahoin, että poikaystäväsi on erittäin räjähdysaltis. Lähde, kun vielä voit. - joo joo
Naiset haluaa saada turpaan ennemmin kuin lähtevät suhteesta. Pelko estää pakenemisen.
- ammattilainen1
"Väkivaltaisia" tilanteita ei kuitenkaan ole ollut kovin usein. kirjoitat...
eli niitä kuitenkin on eli hän ON JO OLLUT VÄKIVALTAINEN!
Soita Naisten Linjaan ja tee Nettiturvakodissa testi väkivallan riskeistä. Hae myös ammattiapua, päästäksesi hänestä eroon... ei kannata jäädä väkivaltaiseen parisuhteeseen, se rikkoo persoonasi ja siitä toipumiseen voi mennä useita vuosia... - äly hoi
Ihan selvä luolamies. Lähde pois ahdistavasta suhteesta ellet halua luolamiehen heittopussiksi.
- pahoinpitelijä
Hei!
Kerron ensin, että itse olen mies, joka liki 20v suhteen jälkeen kävi fyysisesti kiinni kumppaniini. Nyt tapahtumasta on jo noin vuosi ja kenties pääsemme vaimon kanssa vielä takaisin yhteen, mutta paljon se on miulta vaatinut.
Jos miehelläsi on ollut väkivaltaisia taipumuksia jo useasti hän todella on väkivaltainen. Itse kajosin vaimooni vain kerran ja pidän sen tähden jo itseäni väkivaltaisena.
Se, että kävin kiinni vaimooni oli osittain pitkään jatkuneen stressin (johon en osannut hakea apua) ja alkoholin aiheuttamaa, mutta toisaalta ne vain toivat esille luonteessani sen väkivaltaisen puolen, jonka olen pystynyt lähes 20 vuotta suhteessa pitämään kontrollissa.
Kaikki on kiinni miehestäsi. Tunnistaako hän ongelman. Jos ei, niin et voi rakastaa häntä terveeksi. Minullakin alkoi ennen väkivaltaista tapaustani ensin pinna katkeilla ja vaimoni yritti takuulla kaikkensa ymmärtääkseen ja auttaakseen. Mutta ei siitä tule mitään. Terapia ja itsensä kuntoon laitto auttoivat minua, tosin en voi vieläkään olla varmaa, että auttoiko se pysyvästi.
Täällä on tosi vähän oikeasti kokemuksia siitä, että mies hakee tosissaan apua. Jos niin tekee mahdollisuudet onnistuakin ovat hyvät tai ainakin kohtuulliset. Mutta jos apua haetaan vain vaimon rauhoittamiseksi ja takaisin saamiseksi, niin tie on lyhyt ja tuskallinen molemmille. - on vaarallinen hän
vaikuttaa siltä että sinulla on jollainlailla hullu tai aivovaurioinen
poikaystävä. Jos ei oikeesti aikuisten oikeesti muista väkivaltaisuuttaan niin syyt on nuo tai
sitten on juoppohullu. Kaikki kolme sellaisia määreitä että omaa elämääni en tuollaisen kanssa jakaisi.
Miehen tulee rakastaa ja helliä ja varsinkin jos olet jo väkivaltaa lapsuuden kodissasi kokenut ! - minä vain
On todella ymmärrettävää että käsityksesi siitä mikä on suhteessa oikein tai väärin on häilyvä koska totuit väkivaltaiseen käytökseen jo lapsuudessasi. Hakeudut myös ehkä tiedostamattasi sellaisten ihmisten luokse koska se vain tuntuu "kotoisalta", sellaiselta mihin siis olet jo tottunut. Varoittavat piirteet toisen käytöksessä jo ensimetreillä, mikä saisi jotkut muut kääntymään heti kannoillaan, tuntuvatkin sinusta vain normaaleilta. Siinä ei ole mitään hävettävää ja se on hyvin tunnettu ilmiö. Voit auttaa paljon itseäsi käymällä terapiassa siitä juttelemassa, sekä koettamalla puhua asiasta sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat kasvaneet rakastavassa perheessä ilman kyykytystä, mutta jotka osaavat silti ymmärtää ja olla tuomitsematta sinua vaikket näkisikään kaikkea samalla tavalla. Kun kunnioituksesi omaa itseäsi ja koskemattomuuttasi kohtaan kasvaa ymmärrät helpommin mikä on väärin niin henkisessä kuin fyysisessäkin väkivallassa, jonka tarkoitus on vain manipuloida ja pakottaa sinua käyttäytymään muiden mielioikkujen mukaisesti ja toimimaan heidän sylkykuppinaan pahan olon yllättäessä.
Ikävä kyllä miehesi kuulostaa tyypilliseltä narsistilta, jonka käytös ajan mittaan vain pahenee hänen lujittaessa otettaan alistetuista ihmisistä ympärillään ja syyllistää heitä lakkaamatta, mutta ei ikinä myönnä tehneensä itse mitään väärää. Tällaiset ihmiset kiistävät sinulla olevan oikeus päättää itse itsestäsi, ja sen sijaan kuvittelevat oikeuden olevankin heillä. Tästä syystä narsisti ei myöskään parane vaikka saisi hoitoakin; hän vain ehkä maksimissaan oppii parempia tapoja piilottaa narsistista käytöstään ja ohjata syyt muiden niskoille. Kaikki ihmiset eivät todellakaan ole tuollaisia, ja kun löydät sellaisia ihmisiä lähellesi ymmärrät viimein sen että se on vain valinta onko jonkun rääkättävänä vai ei, mutta pakko ei tosiaankaan ole. Vaihtoehtoja on, paljon.
Voimia sinne, ja rakkautta myös omaa itseäsi kohtaan. - kiltti mies
Jokos aloittaja olet jättänyt sen miehen. Haluaisin vaan tietää.
- kaksi idioottia
Ei, niillä on taas kuherruskuukausi menossa ja kaikki on anteeksi annettu...
- joooooooooooo1
elä piä tuommosta ukkoa.
mulla itellä kävi semmonen homma että mies pakotti seisomaan nurkassa ja konttaamaan sen edessä.en kuulemma alistunu sille.
uhkasi myös lyödä ymym.
en oo vieläkää päässy yli tuosta paskasta.
joo olihan se välillä ihana tyyppi ja näinpoispäin
enemän tuota väkivaltasta paskaa oli
nii henkisesti ko fyysisesti. ei ollu mukavaa kuunneltavaa ko huudetaan kurkku suorana että mun pitäs tappaa itteni ja oon hirviä eukko.
nojooo erottiihan lopuksi. nyt on asiat itellä paremmin.
mieltä kaihertaa vaan paska mitä joutunu kokeen
niin tosiaan enhän minäkä mikkää täys enkeli tuosa suhteesa ollu,mutten koskaan sanonu pientäkkää haukkumasanaa sitä kohtaan enkä sitä kohellu väkivaltasesti - kokem
On aivan varma asia, että et kadu, jos lähdet. Sen sijaan sitä tulet katumaan, että jäit, jos jäät.
- OTA IHMEESSÄ ERO
Jos et ole vielä eronnut, niin eroa nyt! Tilanne pahenee koko ajan. Äläkä vaan perusta perhettä tommosen miehen kanssa, se on se viimeinen virhe. Nimimerkillä: kokemusta on;(
- Turvaan!!
Heti pois tuollaisesta suhteesta!!!
Olet nimittäin vaarassa! - Anonyymi
Sisko ja veli touhuaa.
Sisko sanoo en voi sanoa mitään veli pojalle.
Wise minulle väkivalta tee kuljettaa paiksSt6 toiseen.
Ei vain ymmärrä .ihon lienee. Kuljetus palvelu johtaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti23745139Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12025951SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32115629Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16110772Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229697Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369121Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla828451Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2386808Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2196463Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!306463