Virolainen hammaslääkäri teki p e r k e l e h e l e v e ti n

Jo on s a a t ana.

ison raon hampaaseen. Paikkas hampaan. Niin sit rupes multa kyselemään onko liian terävät reunat. Minä että on kai joo kun käski kielellä kokeilla. Sit hioi jollakin. Sit sanoi et katotaan joku toinen kerta lisää jos se tuntuu vielä terävältä. Menin kotiin niin huomasin että v i t tu hirveä kolo hampaiden välissä. Ei onneksi kokonaista rakoa hampaiden välissä mutta kielellä kun kokeilee niin se "rako" on tosi iso. Ja kyllähän se on selvä. Mitä h e l v e t ti ä. Vituttaa kun joutu tuolle hammaslääkärille. Ja sit kehtaa vielä ottaa maksun omien virheidensä korjaamisestakin aina. Suomessa siis asun. Mitä ne kunnan puolelle noita ottaa. Laittakoot omat klinikkansa. Ja ihmiset sitten maksakoot jotka tuollaisella haluavat käydä. Eipä kehtaa yrittää vaihtaa lääkäriä kun juurihoito kesken ja en tiedä onnistuuko muutenkaan.Otti jopa maksun siitä kun kävin suuhygienistilla, ja hän totesi että edellisellä käynnillä tuon luona on tapahtunut jotain outoa kun hirveän iso harmaa läntti ikenessä. Niin suuhygienisti käski tarkistuttaa sen. Niin katsoi sen kohdan ja muka että puudutuksesta se johtuu vaikka suuhygienisti sanoi että ei johdu. Ja siitäkin maksu. On muuten ensimmäinen ja viimeinen ulkomaalainen hammaslääkäri millä käyn. Joo. Viime viikon ajankin perui. Kun olis ollu tunnin aika juurihoitoon. Kun kuulema kiireellisempi potilas tuli. Kolon korjaamiseen sai ajan vasta kolmen viikon päähän. Ja sekin vi t tu maksaa satavarmasti. Se kolo on ikään kuin hampaiden välissä mutta ei koko hammasväliä onneksi. Saapikohan tuota enää edes korjattua ?

25

1359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semmoista se

Harvemmin sieltä odottamaansa jälkeä saa. Useimmiten jälki on kovin "persoonallisen" näköistä. Tekipä sen sitten virolainen tai suomalainen.

• Veitsi haavassa

Mietipä vielä, että jos olisit käyttänyt saman rahan ja ajan hampaistostasi huolehtimiseen, paikkaa ei olis todennäköisesti tarvinnut edes tehdä. Kallis on suhteellista.

• Hampaistosta huoleht

Eikös hampaistosta huolehtimiseen kuulu myös hammaslääkärillä käynnit?

• shg_
        Hampaistosta huoleht kirjoitti:

Eikös hampaistosta huolehtimiseen kuulu myös hammaslääkärillä käynnit?

Säännölliset suun terveystarkastukset kuuluvat toki suusta ja hampaista huolehtimiseen. Pääasiassa jokaisen on kuitenkin tarkoitus pitää itsenäisesti hampaansa kunnossa noudattamalla hyvää suuhygieniaa ja järkevää ruokavaliota. Hampaiden hyvinvointi on jokaisen aikuisen omalla vastuulla.

• Aikuisten vastuut?

> Hampaiden hyvinvointi on jokaisen aikuisen omalla vastuulla.

Mikä on ns. asiantuntijan osuus hampaiden hyvinvoinnissa, ja hyvässä hammashoidossa, aikuisten vastuita huomioitaessa?

• ...

Asiantuntijoiden osuus hampaiden hyvinvoinnissa on tehdä tarvittavat toimenpiteet ja neuvoa potilasta suun ja hampaiden terveinä pitämisessä. Potilaan vastuulla on ottaa neuvoista vaarin ja noudattaa hyvää suuhygieniaa.

• saman kokenut

Minkähän kunnan lääkäri?

• ei oma syy

Jaa ei se suuhygienia auta jos perinyt surkean hammasluun.Tekarit Isällä 35v ja äidilla42v.Itsellä lohkeaa hampaat joskus jo näkkileipää syödessä tai jos kokojyväleivän jyvä sopivasti sattuu purtaessa niin hammas paloina.Eivät silti ala repimään hampaita pois,kun haluaisin koko proteesit.Varmaan helpommat,kuin juosta 40 kertaa lohkeilevien hampaiden takia joka vuosi hammaslekurissa eli taidan alkaa vedättään Virossa hampaita pois kaippa ne sen osaa.Suomessa ei edes yksityinen ala siihen.

• Ei kannata lannistua

Kyllä ne hampaat lähtee, kun on päättäväinen ja määrää itse omat hampaansa.
        Kävin useamman kerran hammaslääkärissä, niin kunnallisilla kuin yksityiselläkin.
        Oli siinä alussa omat hankaluutensa. Kun tilasin aikaa, kerroin, että pitäisi otattaa
        hampaita pois, niin sitten alkoi kaikenlainen selitys tarkastuksista ja röntgenkuvista.
        Pohdin asiaa kotonani ja päädyin siihen, että nyt vaihdetaan tyyliä. Hampaat ovat minun ja minä olen asiantuntija, joka päätän. Kerroin tilaavani ajan poisottoon, ja joka kerta, kun kuulin jotakin jupinaa muusta, ilmoitin, että hanpaistani on niin paljon vaivaa, että minä teen päätökset itse ja otan vastuun. Olen pitkään harkinnut niiden pois ottoa, enkä muuta mieltäni, koska tämä on pitkän harkinnan lopputulos. Ensimmäiset otatin kunnallisella, mutta sitten siirryin yksityiselle. Nyt olen todella tyytyväinen proteeseihin ja iloinen, että sain
        ne suoranaiset terveysriskit suustani pois.

• ammattilainen

No no no... ei "huono hammasluu" periydy. Hampaiden reikiintyminen on elämän tapasairaus...huonot ruokalutottumukset.

• Vanha viisaus

Eihän lypsävää lehmää kannata lopettaa! Tämän ovat tienneet jo aikoja sitten!

• Hambiih

Liian iso kimpale paikka-ainetta"huonossa kohtaa" voi aiheuttaa paikan paikaltaan irtoamisen helpommin. Joissakin tapauksissa pienempi parempi. Jos ulkoinen ongelma, niin estetiikan voi hoitaa toiste. Pointtihan oli suun hyvinvointi!

• 1reikä

Itselläni on samanlainen kokemus kuin aloittajalla. Vaalea virolainen nainen etelä-suomesta kunnallisella.

Saako lääkäreitä mainostaa ja arvostella nimeltä kuten tuotteita yms.?

• lukija 1

Haukkua ei saa, mutta asian voi kertoa rehellisesti ja asiallisesti, käsittääkseni. Jos haukkuu ja nimittelee rumasti, voi joutua oikeuteen haastetuksi.

• -------

Huono tuuri, huono lääkäri. Mä käyn paikkauttamassa hampaat Tallinnassa hammasklinikalla joka on täynnä virolaisia hammaslääkäreitä ja osaavat kyllä hommansa!

• varovainen85

Missä kävit ??, Tietää varoa.

• fjxdfgh

Suosi suomalaista

• juyeu6

Kotimainen parempi.

• Vaihtelevaista

Missä mielessä parempi?

• jjueuw5

Suosi suomalaista.

• vaiht eh

Kokeile Ruotsalaista hammaslääkäriä

• ruschiannn

Tai venäläistä.

• gaewgq

Oliko halvempi kuin suomalainen ?

• hshsjdjs

Käytän puolalaista.

• Anonyymi

Itsellenikin eräs virolainen hammaslääkäri aiheutti käsittämättömällä hoitovirheellään ihan kivan vamman, josta hyötyy koirani. Itse enää pystyn syömään vain ihan väkisin jotakin pysyäkseni hengissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4125
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2253
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      59
      964
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      834
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      833
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      185
      820
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      755
    10. 35
      754
    Aihe