mikrofoni ja äänen kuuluminen

jfjnjfjngj

olen yrittänyt etsiä netistä ja kysyä paikoista mutta mistään sen saa selvällä suomen kielellä apua asiaani.

Eli haluaisin laulaa kotona. En halua mitään markettien pilipali kamaa vain ihan kunnolliset laitteet. Tarkoituksena olisi ostaa nauhallinen mikroni tai ilman. en tiedä onko niillä eroa? En ole kuitenkaan ymmärtänyt, riittääkä aktiivikaiutin vai pa kaiutin ja siis mikä ero niillä on ja siis ylipäänsä en ymmärrä mtn :S

en yli 200e voi pulittaa tähän mutta siis pointtini oli, että voiko joku sanoa mitä minun pitää ostaa, jotta voin laulaa kotona ja esiintyä kotona oleville...

3

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhuyjhutirofkleep

      Hei, vinkkinä, että menet nyt johonkin suomalaiseen soitin-alan liikkeeseen kysymään asiastasi mikä ois sulle hyvä tapa, samalla selviää mitä tuohon sun budjettisi hintaan mahtuu ja millaisia eri tapoja on tuohon toteuttamiseen.

      Esim. 1 Jos et tarvi taustaa laulullesi niin pelkkä dynaaminen mikki ja se vaan kotistereoon kiinni siihen mic liitäntään riittää ja voit käyttää kotistereon kajareita hyväksi laulullesi

      esim. 2 jos tarvitset taustaa laulullesi niin jo pelkällä hyvätasoisella USB mikillä pääset laulamaan äänesi tietokoneelle jossa pyörii se taustamusa (karaoke tai muu raita), tähän tietysti tarvitset vaikkapa 2.1 kaijutin systeemin tietokoneelle eli 2 pientä sateliittikaijutinta ja 1 subbari eli bassokajari.

      esim. 3 hankitaan pieni halpa mikseri, johon liitetään se laulumikki (dynaaminen tai konkka-mikki), kaveriksi jokin halpa aktiivikaijutin pari ja sitten mikserin kautta USB liitännän kautta voidaan käyttää tietokoneen kanssa.

      On vielä muitakin kombinaatioita.

      Kysy nyt kuitenkin sieltä soitin liikkeistä neuvoa, kyllä ne sulle siellä osaa kertoa.

      Muista kuitenkin yksi asia eli se missä monet menee vipuun äänen toistossa on huonot kaijuttimet ja ikävä kyllä hyvät kaijuttimet hieman maksaa. Mä luulen että paras vaihtoehto voisi olla sulle tuo 2 esim. vaihtoehto eli USB mikki ja 2.1 kaijutin systeemi tietokoneeseen kytkettynä, tuo raha riittää siihen ja sanontaan että ne normi tietokone kajarit 2.1 systeemit esim. Logitech ez3 on suht hyviä ääneltään (tätä nykyä taitaapi tuo olla Logitech ez4 versio, kysy ja tarkista).

    • dondon

      Minulla on enemmänkin tarkoitus vain saada ääni ulos, jotta voin laulaa ns. livenä. ei tarvitse mitenkään tietokoneelle ääntä saada.
      Ainoastaan, että kun esim. laulan olohuoneessa ihmisille ääni on hyvä, äänekäs/kuuluva ja kaikinpuolin selkeä :)

      • 7yhnmju89ik,

        Nyt oli jossain tarjouksessa Shure sm58 dynaaminen mikki, ostat tuollaiset ja sopivalla johdolla sitten olkkarin stereoiden mikki liittimeen ja ei kun laulamaan.

        Myös jokin dynaaminen mikki käy. Kun en tiedä millaiset sun stereot on niin siksi tuo dynaaminen varmuuden vuoksi koska condensaattori mikki tarvii sen vahvistuksen.

        Kattele vaikka Thomannin sivuilta dynaamiset mikit ja niiden hintoja ja sen jälkeen kato mistä saat halvimmalla, thomanni ei ole enää ns. "se halvin" liike vaan monet musaliikkeet myyvät alemmalla hinnalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      583
      3594
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      45
      1610
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1397
    4. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      170
      1348
    5. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      36
      1344
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1269
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      106
      1106
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      1002
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      942
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      16
      874
    Aihe