Mitä levykokoelmaan kuuluu?

Mitkä levyt on pakko olla hyllyllä jos on kunnon rokkari?

12

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retkuilija

      Deep Purple -Machine head
      Uriah Heep -Look at yourself
      Led Zeppelin -4
      Rainbow -Rising
      Black Sabbath -Paranoid
      Doors -L.A.woman
      Cream -Fresh cream

      • Hienoa! Multa on jäänyt paitsioon juuri tuon ajan musiikki pimentoon, ja joskus ajatellut että mistähän sitä aloittaisi esim. Deep Purplen kuuntelemisen, kun levyjä on - mitä - tyyliin 58 :/ Mä aloitan ny noista :)

        Mun hyllyssä ei ole vielä paljon, eikä kaikki ole rokkia, mutta on ainakin kolme jotka pitää pelastaa ennen mua tulipalon sattuessa.

        Rival Sons - Head Down
        Clutch - Blast Tyrant ja From Beal Street to Oblivion, kummatkin tupla-albumit


      • Retkuilija
        m.miina kirjoitti:

        Hienoa! Multa on jäänyt paitsioon juuri tuon ajan musiikki pimentoon, ja joskus ajatellut että mistähän sitä aloittaisi esim. Deep Purplen kuuntelemisen, kun levyjä on - mitä - tyyliin 58 :/ Mä aloitan ny noista :)

        Mun hyllyssä ei ole vielä paljon, eikä kaikki ole rokkia, mutta on ainakin kolme jotka pitää pelastaa ennen mua tulipalon sattuessa.

        Rival Sons - Head Down
        Clutch - Blast Tyrant ja From Beal Street to Oblivion, kummatkin tupla-albumit

        Aloita vaikka näistä:

        http://www.youtube.com/watch?v=Y4UjWtLyYBY

        http://www.youtube.com/watch?v=MANZfk8Et9Y

        http://www.youtube.com/watch?v=5LR2_t9dE0M

        http://www.youtube.com/watch?v=YPM6ni4bQzc

        http://www.youtube.com/watch?v=PfAWReBmxEs&feature=related

        Purplen musiikkiin pätee sanonta: Kun antaa pirulle pikkusormen...............



    • cd king yes

      ACDC , melkein mikä vain. back in black. razors edge.ddddc.

      King Crimson :in the court of the crimson king
      Yes : close to the edge

      • Mulle kävi ACDC:n kanssa köpelösti, aattelin niin kuin sä että kaikki käy, ja ostin (vuosi sitten?) uusimman. Ei uponnut. Täytyy siis ottaa uusi startti Back in blackin kanssa :)

        King Crimson ja Yes oli aivan uusia mulle, missähän takapajulasta mä.... Kiitos niistä! Innolla perehdyn.


    • Vanha-Hevari

      "Mitkä levyt on pakko olla hyllyllä jos on kunnon rokkari? "

      Tämä on niin tulkintakysymys. Mitä kukakin pitää kunnon rokkina.

      Esim. jos on 80-luvun rockin fani niin pitää olla aivan eri levyt kuin 60-luvun rockin fanilla. Omasta mielestäni on parasta kerätä monipuolisesti eri tyylilajien mestariteoksia.

      Sitten taas esimerkiksi jotkut jotka pitävät kunnon rokkina yksinkertaista ränttätänttää niin eivät välttätmättä arvosta monimutkaisempaa ja taiteellisempaa rokkia esim. progea. Sama päinvastoin, progea harrastavat eivät ehkä arvosta lainkaan yksinkertaista perus rokkia koska se on niin yksinkertaista musiikillisesti.

      Aloittajan kysymys on mahdoton vastata. Ensin pitäisi tietää millaisesta rockista hän tykkää että osaisi kertoa niitä oleellisimpia levyjä mitä pitää olla.

      • Noniinnnno... sä oot kyllä oikeassa. Nuo rajat on niin häilyvät mikä kuuluu mihinkin genreen, rokki ja hevi ja vielä kaikki nu-metalit ja muut siihen väliin.

        Ite olen ollut huomaavinani että pitää vähän ehkä aloittaa ränttätäntästä, heh, ja sitten kun alkaa tympiä ne jotka jatkuvalla syötöllä soi radiossa, on valmiina siirtymään vaikeampaan. Ja vaikeampaan.

        Esimerkkinä ihastuin joskus vuosia sitten Faith No Moren versioon Easystä, ja nyt olen edennyt biisiin Mike Patton - When Good Dogs Do Bad Things DEP:n kanssa. Ei se silti tarkoita että DEP uppoaisi. Mistä sen voi sanoa miten se makukaari kehittyy? Joskus se ehkä vaatii oikean tunnelman ja hetken. Mutta enpä vielä vuosi sitten osannut arvata että joskus kuuntelen tuota, ja jos järjestys olisi ollut toinen, FNM olis jäänyt kauppaan.

        Ja ettei tää nyt menis liian lyhkäiseks tää viesti ;) sanon vielä että koska musiikki on nautinto- ja terapia-aine, ja kehittyvää laatua, niin miksi pysähtyä johonkin lokeroon? Niin että nyt just mua kiinnostaa mitä muut kuuntelee, koska haluan keksiä uutta, ja mahdollisesti myös jakaa mun löydöistä muille. ♪ mullon jano lähtesi vettä... tai siis hyllysi cdeitä ♪ :)))


      • Levydiggari
        m.miina kirjoitti:

        Noniinnnno... sä oot kyllä oikeassa. Nuo rajat on niin häilyvät mikä kuuluu mihinkin genreen, rokki ja hevi ja vielä kaikki nu-metalit ja muut siihen väliin.

        Ite olen ollut huomaavinani että pitää vähän ehkä aloittaa ränttätäntästä, heh, ja sitten kun alkaa tympiä ne jotka jatkuvalla syötöllä soi radiossa, on valmiina siirtymään vaikeampaan. Ja vaikeampaan.

        Esimerkkinä ihastuin joskus vuosia sitten Faith No Moren versioon Easystä, ja nyt olen edennyt biisiin Mike Patton - When Good Dogs Do Bad Things DEP:n kanssa. Ei se silti tarkoita että DEP uppoaisi. Mistä sen voi sanoa miten se makukaari kehittyy? Joskus se ehkä vaatii oikean tunnelman ja hetken. Mutta enpä vielä vuosi sitten osannut arvata että joskus kuuntelen tuota, ja jos järjestys olisi ollut toinen, FNM olis jäänyt kauppaan.

        Ja ettei tää nyt menis liian lyhkäiseks tää viesti ;) sanon vielä että koska musiikki on nautinto- ja terapia-aine, ja kehittyvää laatua, niin miksi pysähtyä johonkin lokeroon? Niin että nyt just mua kiinnostaa mitä muut kuuntelee, koska haluan keksiä uutta, ja mahdollisesti myös jakaa mun löydöistä muille. ♪ mullon jano lähtesi vettä... tai siis hyllysi cdeitä ♪ :)))

        Vielä on jäänyt mainitsematta esim. Beatles, Rolling Stones, Elvis, Beach Boys, Creedence Clearwater Revival, Simon & Garfunkel, Bob Dylan, Neil Young, Bluesbreakers, David Bowie, Queen, Frank Zappa, Carlos Santana, Velvet Underground, Lou Reed, U2, Van Morrison, The Band, Crosby, Stills, Nash & Young, Jefferson Airplane, Jethro Tull... Näitä riittää. Musiikkia ei mun mielestä kannata hirveästi lokeroida, vaan joko siitä tykkää tai ei; genren perusteella ei kannata "tuomita" mitään.

        Voisin mainita vielä pari mielestäni hyvää ja suhteellisen helposti lähestyttävää klassikkoalbumia:
        Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
        Rolling Stones - Exile on Main Street
        Simon & Garfunkel - Bookends
        David Bowie - Hunky Dory
        Neil Young - Harvest


      • Levydiggari kirjoitti:

        Vielä on jäänyt mainitsematta esim. Beatles, Rolling Stones, Elvis, Beach Boys, Creedence Clearwater Revival, Simon & Garfunkel, Bob Dylan, Neil Young, Bluesbreakers, David Bowie, Queen, Frank Zappa, Carlos Santana, Velvet Underground, Lou Reed, U2, Van Morrison, The Band, Crosby, Stills, Nash & Young, Jefferson Airplane, Jethro Tull... Näitä riittää. Musiikkia ei mun mielestä kannata hirveästi lokeroida, vaan joko siitä tykkää tai ei; genren perusteella ei kannata "tuomita" mitään.

        Voisin mainita vielä pari mielestäni hyvää ja suhteellisen helposti lähestyttävää klassikkoalbumia:
        Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
        Rolling Stones - Exile on Main Street
        Simon & Garfunkel - Bookends
        David Bowie - Hunky Dory
        Neil Young - Harvest

        Kiitos, taas joitakin uusia nimiä.

        Olen samaa mieltä, ettei musaan vaikuta genre niinkään paljon, enemmän ehkä se palo millä sitä tehdään. Paras on sellainen jossa tuntuu intohimo tehtyyn biisiin.


    • huomiooomaaan

      Eagles : On of These nights vois kelvata ?
      samoin
      Traveling Wilburys :volume one

      • Hienoja! Eagles on tuttu, mutta miten oon voinut missata noi Wilburyt! Aikamoisia nimiä... Heti kuunteluun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe