Elikkäs kärvistelin viime yönä noin 2 tunnin verran vessassa, oireet olivat täysin kuten virtsatulehduksessa. Tunnistan kyllä taudinkuvan, sillä mulla on ollut se ennemminkin. Lopulta sain noin viiden aikaan unta. Join paljon vettä jne. Nyt oireet on hävinnyt ja kävin vessassakin eikä tunnu mitään :o Ei kai tulehdus ole voinut hävitä tällä välin ? No , sain kuitenkin antibiootin, ja tässä pähkäilen , että kannattaako mun aloittaa se sittenkään ? Ja siis sain antibiootin ilman virtsanäytettä. Mutta viimeöisestä ei kyllä pysty erehtyä. Etenkin kun tiedän sen johtuneen siitä, että unohdin vessassa käynnin viimeisen yhdynnän jälkeen... tai muistin, mutta vasta myöhään. Kannattaako mun ottaa antibiootti vai ei ? :o
Ja vielä semmoista, että haittaako alkoholinkäyttö kuurin kanssa samaan aikaan ?
Virtsatulehduksesta
12
27966
Vastaukset
- sh,
Et kerro lääkkeen nimeä, joidenkin antibioottien kanssa ei saa missään tapauksessa nauttia alkoholia, voi tulla antabusreaktio.
Miksi ei otettu näytettä??- dillys
Lääkkeen nimi on Selexid. Ja siksi, koska sain reseptin suoraan tuttavani kautta. Oireet olivat niin tunnistettavissa, ja tkhon olisi ollut vaikea päästä.
- ....................
dillys kirjoitti:
Lääkkeen nimi on Selexid. Ja siksi, koska sain reseptin suoraan tuttavani kautta. Oireet olivat niin tunnistettavissa, ja tkhon olisi ollut vaikea päästä.
Tutun kautta??? Siis onko tämä tuttu lääkäri? Ellei, niin miten ihmeessä moiseen ratkaisuun olet päätynyt, ottamaan toisen reseptilääkkeitä vastaan? (on muuten laitontakin, reseptilääk.toiselle luov./myynti on Suomessa laitonta, rikokseen syyl.kumpikin osapuoli)
Entäs jos kuurista tulee vakavia sivuvaikutuksia???
‹ SELEXID 200 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 20 fol
SELEXID 200 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 20 fol
Lue pakkausseloste
SELEXID 200 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 20 fol
Normaalihinta 13,94 € (0,70 €/kpl)
Farmaseutti lisää reseptilääkkeet ostoskoriin, tutustu ostamisen ohjeeseen.
Reseptilääke
Korvattavuus
Lääke on peruskorvattava.
Viitehinta
15,44 €
Myyntiluvan haltija/markkinoija
Leo Pharma
Lääkeopas
Vaikuttava aine
Pivmesillinaami, joka on antibiootti.
Käyttötarkoitus
Selexidiä käytetään erityisesti bakteerien aiheuttamiin virtsatietulehduksiin.
Annostus
Lääkärin ohjeen mukaan.
Lääkkeen ottaminen
Tabletit niellään kokonaisina runsaan nesteen kera, mieluimmin aterian yhteydessä. Hoidon kannalta on edullista, jos muutoinkin juo vettä tavanomaista enemmän.
Vaikutustapa
Selexid tappaa bakteereita. Lääke tehoaa parhaiten, kun sitä on elimistössä tarpeeksi suuria määriä ja riittävän pitkään. Tämän vuoksi kuuri kannattaa ottaa loppuun ja noudattaa muutoinkin annostusohjetta mahdollisimman tarkoin.
Haittavaikutukset
Selexid voi aiheuttaa joillekin käyttäjille ruoansulatuskanavan oireita, kuten pahoinvointia, ruokahaluttomuutta tai ripulia. Allergiset reaktiot, kuten ihottumat, ovat mahdollisia, mutta harvinaisia.
Raskaus ja imetys
Lääkettä voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana.
Säilytys
Säilytä alle 25 °C.
Ulkonäkö
Valkoinen, pyöreä, kuperapintainen tabletti, toisella puolella painettu leijona, toisella puolella numerosarja 137.
Oletko varma ettei tule mitään kontraindikaatioita tms.?
ps. yksityisiä lääkäriasemia on pilvin pimein jos sinne tk:n on vaikeaa saada aikaa
- dillys
Niin ja sitä vielä kyselisin, että kannattaako seksin harrastaminen kuurin aikana ? Tai siis ettei tauti pahene/uusiudu?
- huohhuoh1
Asiahan ei ole lainkaan selvä, kun täällä kyselet. Olisi siis kannattanut mennä lääkäriin ja testiin eikä leikkiä kaikkitietävää ja pyytää reseptiä kaverilta. Antibiootteja ei kannata turhaan syödä ja lisäksi jos VTI on usein, pitää asiaa tutkia tarkemminkin mm. tekemällä viljely, jotta nähdään mikäbakteeri siellä kasvaa ja tuhoaako määräätty antibiootti tautia kokonaan tai harkita estolääkitystä, jotten VTI uusiudu. Tk:hon pääsee periaatteessa aina jos epäilee VTI:tä, se on kuitenkin hoidettava aina jos oireita on, joten miksi sinne olisi ollut vaikeaa päästä?
- Anonyymi
Mistä näitä saarnaaja kommentoijia kumpuaa..??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä näitä saarnaaja kommentoijia kumpuaa..??
Hmm...varmaan siks kun kaikkia ei voi kouluttaa papiksi kun satiaisia on liiaksi sakastissa.
- 383
On ihan tieteellisesti tutkittutkittu että karpalo ehkäisee. Mieluiten sokeriton ruokavalio, niin ei pääse pöpöt elämään elimistössä. Vahvoja maitohappobakteereja jatkuvasti ja riittävästi D3 vitamiinia, öljykapseleina.
- YTHS:n asiakas
Minulla meni virtsatieinfektio kerran ohi itsestään.
Olen mies ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei miehellä voi olla virtsatieinfektiota, vaikka kaikki viittasi siihen. Virtsasta löytyi paljon bakteereja. Lääkäri oli sitä mieltä, että minulla on jokin sukupuolitauti vaikka se käytännössä ei ollutkaan mahdollista.. Pari viikkoa juoksin kaikissa sukupuolitautitesteissä ja odottelin niiden tuloksia. Oireet olivat aika pahat. Useita kertoja tunnissa piti käydä vessassa, ulos tuli vain sellaista verensekaista virtsaa ja tuntui siltä kuin "olisi kussut partakoneen teriä." Kaikki oireet kuitenkin muutamien päivien kuluessa helpottivat ja koko tauti meni lopulta ohi. Söin kyllä aika paljon vahvoja tulehduskipulääkkeitä kun koulussakin piti kivuista huolimatta pystyä olemaan. Ehkä ne hillitsivät tulehdusta? Lääkäri sitten myöhemmin soitti kun kaikki eksoottisimmatkin sukupuolitaudit oli testattu, että sinulla on muuten virtsatieinfektio, että käypä hakemassa apteekista sinulle määrätyt antibiootit. Söin kuurin sitten kuitenkin vaikkei mitään oireita enää ollutkaan.
Eli kyllä se voi itsestäänkin mennä ohi, mutta en suosittele kokeilemaan. - leesikaslehe tee
sianpuolan lehti teetä saa Virosta
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=seh00099
ettei mene munuaisiin- Anonyymi
Ja Hipeksalia Apteekista ettei tarvitse herätä kuseskelmaan öisin...eikä tarpomaan Karpaloitten perään metsiin...
- Anonyymi
Miten alkoholi vaikuttaa käyttöön?Pemaksin käytön aikana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759