Olenko tehnyt oikean päätöksen anopin suhteen?

jyrätty miniä

Mielestäni olen tehnyt..
Tämä nyt on hieman vanha asia mutta vaivannut minua. Yleensä tulen toimeen monien ihmisten kanssa. Tällä hetkellä en ole tekemisissä anopin ja muidenkaan miehen suvun kanssa lainkaan koska siihen johti monta asiaa.
Minun sietokykyni tuli vaan täyteen muutama vuosi sitten. Sitä edelsi monia vaikeita aikoja ja yritystä tulla toimeen anopin kanssa mutta kaikki kai muuttui viimeistään silloin kun päätimme mennä naimisiin hänen pojan kanssa.
Pahin kai alkoi niihin aikoihin.
Sanoisin että olin kuin kuramatto hänelle.

En kai osannut mitään tehdä oikein ja kaikki puheeni jotka puhuin suurinpiirtein kirjoitettiin ylös joita tarpeen mukaan nostettiin aina ylös riidan
tullen todistusaineistoksi.

Verrattiin toiseen miniään, oltiin kuin minua ei olisi ollutkaan tai muuta vastaavaa. Riitojen jälkeen muka sovittiin ja sama jatkui paska taas.

Haukkuivat minut vielä omille vanhemilleni. Kai yritti että jään yksin tähän maailmaan hylätyksi koska olen niin "paha" ihminen.
Miehen veli meinas vetää turpaan häiden kynnyksellä.
Mieheni työpaikallle anoppi lähetti kirjeen, jossa haukkui minut mun aviomiehelle ja kai yritti vielä että miehen työpaikalla kuultaisi asia myös.

Eli pitäiskö tämän jälkeen antaa kaikki anteeksi anopille ja rientää avosylin häntä vastaan?


Onko kellään muulla mennyt näin pitkälle asiat?

Miten pystyisin unohtamaan ja jatkamaan elämää mieheni rinnalla koska hän käy kotonaan vielä silloin tällöin. Suokoon se hänelle. Minua ei sinne enää saa. Vai olenko liian jyrkkä? Pitäiskö avata suunsa ja antaa tulla samalla mitalla ja auttaisko se unohtamaan vai pahentaako asiaa??

59

2453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakosti tulee

      mieleen vanha sanonta 'Ei savua ilman tulta'. Oudolta vaikuttaa lähinnä se, että miehen koko suku on sinua vastaan - ja sinä heitä. Ymmärtäisin, jos kysymyksessä olisi vain anoppi ja hänen lisäkseen vaikka pari muuta ihmistä, mutta kirjoituksestasi jää sellainen kuva, että porukkaa olisi enemmänkin. Jos näin on, niin olisiko mahdollista, että omassa käytöksessäsi olisi sittenkin jotain tarkistamisen varaa?

      En yhtään epäili ahdistuneisuutesi aitoutta, mutta silti rohkaisisin vieläkin yrittämään omalta osaltasi. Omaan käytökseesi pystyt aina vaikuttamaan, mutta muita ihmisiä on huomattavasti hankalampi muuttaa. Loppupeleissä kuitenkin ystävällisellä käytöksellä kanssaihmisiä kohtaan voittaa, sillä harvempi jaksaa loputtomiin pitää vihaa yllä - ja riitelykin yksinään on pitkän päälle aika turhauttavaa.

      Totta kai miehesi käy kotonaan! Eikä kysymys ole kenenkään 'suomisista', vaan se on hänen oikeutensa, eikä riipu pätkän vertaa siitä tuletko sinä toimeen hänen perheensä kanssa vai et. Se on sitten oma valintasi, menetkö vierailuille hänen mukanaan, vai et. Jäämällä pois, viestität huonoista väleistä, eikä tilanne varmastikaan tällä tavalla parane yhtään. Päinvastoin, annat eräänlaisen 'osui ja upposi'-signaalin. Sitäkö haluat? Vai haluatko oikeasti parantaa välejä? Olenko liian jyrkkä? Tiedän, että mielelläsi haluaisit vastaukseksi, ei et ollenkaan. Mielestäni olet. Siis siinä tapauksessa, että haluat saada välit kuntoon. Jos se ei sinua kiinnosta, niin siinä tapauksessa, pysy poissa. Seuraavaan kysymykseesi voitkin jo varmaan arvata vastaukseni. Olematta mikään ennustajaeukko, voisin veikata, että tuo toimintamalli ei toimi ainakaan positiivisella tavalla.

      • Kuviosta karannut

        Kiusattu miniä kyllä kokee, että mies kuuluu hiljaisena myötäilijänä kiusaajaporukkaan, jos mies käy kotonaan niinkuin mitään ongelmaa ei olisikaan.
        Kyllähän miehen kuuluu puolustaa vaimoaan.

        Jyrätty miniä on tehnyt oikean ratkaisun vetäytymällä kuviosta. Hän ei voi tilannetta parantaa. Miehen perhe voi huonosti, kun tarvitsee syntipukkia. Ja etsii miniän jälkeen uuden syntipukin, ellei etsi hoitoa itselleen. Terveet ihmiset eivät noki toisiaan.


      • re:
        Kuviosta karannut kirjoitti:

        Kiusattu miniä kyllä kokee, että mies kuuluu hiljaisena myötäilijänä kiusaajaporukkaan, jos mies käy kotonaan niinkuin mitään ongelmaa ei olisikaan.
        Kyllähän miehen kuuluu puolustaa vaimoaan.

        Jyrätty miniä on tehnyt oikean ratkaisun vetäytymällä kuviosta. Hän ei voi tilannetta parantaa. Miehen perhe voi huonosti, kun tarvitsee syntipukkia. Ja etsii miniän jälkeen uuden syntipukin, ellei etsi hoitoa itselleen. Terveet ihmiset eivät noki toisiaan.

        Miksi haastat riitaa? Tahallaan järkkäät tilanteet, jossa pakotat ukkos jääväämään koko sukunsa. '

        Miehet ei koskaan toimi akkamaiseen tapaan alkamalla riitauttamaan elämää naisen vanhempiin. Miksi mies valitsee itselleen naisen, joka ei tule kenenkään kanssa toimeen? Naisen, josta kukaan ei tykkää? Tykkääkö mies oikeisti naisesta, joka ei tule toimeen kenenkään miehen suvun tai ystävän kanssa?
        Ei tykkää, eroon aina johtaneet sellaaset tapaukset. Sellasilla akoilla suhteet vaihtuu vähän väliä, ei kukaan jaksa sellaasia akkoja kauaa.


      • SANA
        re: kirjoitti:

        Miksi haastat riitaa? Tahallaan järkkäät tilanteet, jossa pakotat ukkos jääväämään koko sukunsa. '

        Miehet ei koskaan toimi akkamaiseen tapaan alkamalla riitauttamaan elämää naisen vanhempiin. Miksi mies valitsee itselleen naisen, joka ei tule kenenkään kanssa toimeen? Naisen, josta kukaan ei tykkää? Tykkääkö mies oikeisti naisesta, joka ei tule toimeen kenenkään miehen suvun tai ystävän kanssa?
        Ei tykkää, eroon aina johtaneet sellaaset tapaukset. Sellasilla akoilla suhteet vaihtuu vähän väliä, ei kukaan jaksa sellaasia akkoja kauaa.

        MIES JÄTTÄÄ ÄITINSÄ JA ISÄNSÄ JA LIITTYY VAIMOONSA ETTÄ HEISTÄ TULISI YKSI


    • Ole viisas

      Eihän sinun tarvitse riidellä, ei ole silloin sopimistakaan.

      Onkohan nyt niin, että taistelet anopin kanssa pojasta, olet jollakin tapaa kyllä varmasti itse mokannut. Anopeille nimittäin poikien vaimot ovat melkein parempia kuin omat tyttäret. Onko elämässäsi jokin kohta, joka ei ole yleisesti hyväksyttävä, epäilen vahvasti jotakin olevan.

      Ihan perherauhan kannalta saattaa sinun parasta keskustella vain ilmoista ja kuunnella ilman omaa mielipidettä asiotia, joita anoppisi haluaa kertoa. Jos aina hyppäät nenille, varmasti toinen kokee itsensä loukatuksi.
      Eihän sinun tarvitse aina miehesi mukaan mennä, kun hän käy kotonaan, joten anna pojan käydä yksin ja käyt vain tehvehdyskäynneillä juhlapyhinä ja merkkipäivinä.

      Ja sitten, näytä itse että olet nainen joka hoitaa asiansa kunnolla, niin kodin, perheen kuin työnsäkin, itse sinä sen arvostettavuutesi luot. Ja lopeta rähjääminen ja syyttely. Kun anoppi huomaa että ei saa sinusta riitapukari, hän varmasti lopettaa.

    • Otan osaa

      Jyrätylle miniälle: Et todellakaan ole liian jyrkkä! Sinullakin on oikeus odottaa asiallista kohtelua kaikilta kanssaihmisiltäsi. Miehesi suku saa mitä tilaa.
      Pidä puolesi!

      • jyrätty miniä

        Kiitos komentistasi joka saa minut uskomaan siihen että minun ei tarvi mielyttää pakosti ketään. niin monta vuotta yritin olla kohtelias ja muuta mutta se ei tuottanut tulosta vaan sain lokaa niskaani eli turha toivo saada välejä kuntoon ilman että sama ilkeily jatkuisi uudetaan suojelen itseäni tässä tilanteessa pysyessäni kaukana. En ole varma koko suvusta mutta uskon anopin kääntäneen nekin puolelleen puhumalla minusta perättömiä.
        Kaikkia pitäisi kohdella asiallisesti ja huolimatta siitä pitääkö jostain ihmisestä vai ei. Voi silti olla edes neutraali ilman ilkeilyä sanoisin.
        Turha myöskään kuvitella että veittäisin siellä jotain sukujouluja enää.


      • ap pi
        jyrätty miniä kirjoitti:

        Kiitos komentistasi joka saa minut uskomaan siihen että minun ei tarvi mielyttää pakosti ketään. niin monta vuotta yritin olla kohtelias ja muuta mutta se ei tuottanut tulosta vaan sain lokaa niskaani eli turha toivo saada välejä kuntoon ilman että sama ilkeily jatkuisi uudetaan suojelen itseäni tässä tilanteessa pysyessäni kaukana. En ole varma koko suvusta mutta uskon anopin kääntäneen nekin puolelleen puhumalla minusta perättömiä.
        Kaikkia pitäisi kohdella asiallisesti ja huolimatta siitä pitääkö jostain ihmisestä vai ei. Voi silti olla edes neutraali ilman ilkeilyä sanoisin.
        Turha myöskään kuvitella että veittäisin siellä jotain sukujouluja enää.

        Minä kääntyisin sinuna psykiatrin puoleen, enkä kuuntelisi keskustelupalstojen kanssasisarten neuvoja.

        Kumma kun keskusteluissa suodaan kyllä antaa ja ottaa vastaan kanssasisarilta neuvoja, mutta aikuisten neuvot ovat myrkkyä parisuhdetta harjoitteleville sukuun pyrkiville naisenaluille.


      • rivien välistä
        ap pi kirjoitti:

        Minä kääntyisin sinuna psykiatrin puoleen, enkä kuuntelisi keskustelupalstojen kanssasisarten neuvoja.

        Kumma kun keskusteluissa suodaan kyllä antaa ja ottaa vastaan kanssasisarilta neuvoja, mutta aikuisten neuvot ovat myrkkyä parisuhdetta harjoitteleville sukuun pyrkiville naisenaluille.

        aikuiset = apet ja anopit.

        Ei kuulosta että ap sukuun on pyrkimässä (jos suku on tuollainen, en yhtään ihmettele)


      • Toinen näkökulma
        ap pi kirjoitti:

        Minä kääntyisin sinuna psykiatrin puoleen, enkä kuuntelisi keskustelupalstojen kanssasisarten neuvoja.

        Kumma kun keskusteluissa suodaan kyllä antaa ja ottaa vastaan kanssasisarilta neuvoja, mutta aikuisten neuvot ovat myrkkyä parisuhdetta harjoitteleville sukuun pyrkiville naisenaluille.

        Noh, minä olen 32 vuotta, elätän itse itseni ja siinä mielessä kyllä koen itseni aikuiseksi ja ikäiseni vastaavasti "kanssasisariksi". Tuskinpa epäröisin ottaa yhteyttä psykiatriin tai muuhun asiantuntijaan, jos kokisin sellaista tarvetta.

        Kunnioitan vanhempien ihmisten elämänkokemusta, mutta ylimielistä ja loukkavaa käytöstä en minkään ikäisiltä haluaisi ottaa vastaan.

        Ole hyvä, äläkä nimittele ainakaan minua naisenaluksi. Sinun sukuusi en ole pyrkimässä, siitä voit olla varma. Yleensä naiset haluavat esisijaisesti sen miehen eivätkä niinkään sitä sukua.

        Oli hauska tutustua ja vielä hauskempaa on nyt sanoa, että näkemiin ja hyvästi.


    • Pakko sanoa

      Olin/olen pidetty miniä. Teen paljon töitä.
      Harmi vaan kun anoppi kuvitteli, että alan remonttireiskaksi hänellekin.

      Emme ole/olleet mitenkään koskaan riidoissa.
      Puolisolleni puhuin/käskin, hänen selvittää asiansa äitinsä kanssa.
      Tehtävä selväksi äidilleen, että hän on anoppini, ei äitini.
      En ole hänen lapsensa, meillä oli ikäeroa 7 vuotta. Hän ei määrää koska teen mitäkin, koska lähden pois mistäkin.

      J
      Kun piti mennä mökille, anoppi halusi pakastimen vaihdon sinä päivänä.
      Luulin, että menimme spontaanisti grillaamaan anoppilaan, ei vaan äiti oli halunnut grilli-iltaa ja minä tyhmänä laahaan pekonilla maustettua makkaralenkkiä ja valkosipulipatonkia mukanani sinne.

      Arvakkaa, grillattiinko ne? Ei tietenkään, koska anoppi ei pidä kuin tavallisista makkaroista, eikä varsinkaan sipulista.

      Siskoni asuu muualla ja tervetuliaislounaalla, puolisoni puhelin soi kolme kertaa. Äiti soitti, vaikka ekalla kerralla puolisoni ilmoitti meidän olevan lounaalla. Syy kolmeen soittoon, ruohonleikkurista oli käynnistinkaapeli katkennut ja puolisoni olisi pitänyt heti viedä henelle uusi. Siksi soitot.

      Tässä vain pari esimerkkiä, kuinka tyhmäksi minut monta kertaa tehtiin. Ja tehtäisiin jatkossakin.

      Siispä päätin, että mieluimmin luovun miehestä, koska saisin hänen äitinsä ikuisiksi ajoiksi kaupanpäällisenä. Nyt nou man, nou anoppi. Nou jatkuva mielipaha. Yes oma elämä.

    • litistetty

      Älä vaan erehdy luulemaan että sun pitää vielä yrittää. Jätäppä miehesi suku oman onnensa nojaan.. Tuo "ei savua ilman tulta" voi olla ihan hiljaa, asiat kyllä kehkeytyy monesti sen kiltimmän osapuolen syyttämiseksi kaikesta pahasta. Minäkin yritin aikani, minutkin jyräsi koko miehen suku..

      Koitin ja koitin miellyttää kunnes en enää jaksanutkaan.. Suosittelen oikeasti että koita kehittää suhteitasi muuhun suuntaan ja unohtaa nuo ihmiset. Anoppisi on mennyt jo niin pitkälle että tuollainen käytös on anteeksi antamatonta. Samaa teki omani, joten tiedän mitä olet saanut kestää.

      Pahuus itseä kohtaan kun ei yleensä lopu sillä että kääntää sen toisenkin posken..

      • eikö vain

        Siinäpä se onkin, kun tuntuu että vallalla on vieläkin jokin ihmeen luterilainen käsitys että "kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat" sitten tuonpuoleisessa. Joo niin varmaan. Ihmisellä on yksi elämä ja kyllä se täytyy saada elää rauhassa omin ehdoin, ketään häiritsemättä ja loukkaamatta tietenkin.

        Ei sukulaisilla kuulu olla mitään erioikeutta mollata muita ihmisiä mielin määrin.
        Normaali käytös vaaditaan ihan kaikilta, on verisukulainen tai ei.


    • jyrätty miniä

      Kiitos sinulle"litistetty". Oli hyvä kuulla oiekasti saman kokenut ihminen joka tietää mitä on olla eritetty ja kenties vihattukin. Kukaan muu ei sitä tiedä kuin sen itse kokenut.
      Siinä meni tosiaan aika paljon itseluottamus nollaan silloin.
      Nyt saavat olla rauhassa ilman mua ja yritän saada muita asioita elämääni.
      Noiden asoiden tilalle.
      En jaksaisi olla vain enää joku jyrätty.

    • narsisti-miniä

      Hei jyrätty ja muut kanssasisaret! Täällä on myös yksi anopin vainoama. Valitettavasti tuo mitä "litistetty" sanoi, on niin totta. Pahuus ei lopu posken kääntämisellä ja usein siitä kaikkein kiltimmästä tehdään syntipukki. Niin kävi minullekin.

      Kun aloitin seurustelemaan mieheni kanssa, hänen äitinsä uteliaisuudesta kyseli minusta ja sai tietää menneisyydessäni olevasta psyykkisestä sairaudesta. Tämän sairauden takia minut leimattiin hulluksi ja narsistiksi ja ties miksi. Huomioitavaa on että anoppi on terveydenhoitaja jolla pitäisi koulutuksen ja työn puolesta olla ymmärrystä ja tietoa, mutta ei, kukaan ei ole koskaan minua noin pahasti leimannut. Alkoi yhteensä 2,5vuotta kestänyt minun mustamaalaaminen ja pahan puhuminen sekä jatkuvat loukkaukset minulle. Tämä anoppi sai jopa tyttärensä mukaan tähän juttuun alusta asti ja he yhdessä yrittivät tuhota minun ja mieheni suhteen. Myös jokaiseen meidän asiaan puututtiin ja työnnettiin nokkaa. Menimme lomamatkallamme kihloihin emmekä olleet kertoneet tästä kellekään, anoppi loukkaantui aivan valtavasti. Meni muutama kuukausi kun alkoi tulla "älkää tehkö lapsia koska xxxxxxx on niin sairas" ja minut leimattiin kelvottomaksi äidiksi sairauteni takia. Kerrotaan nyt että sairauteni on hyvässä hoidossa ja kokoajan paranemaan päin. Viimeinen niitti minulle oli kun anoppi ja käly saivat appiukon mukaan sairaisiin juoniinsa ja alkoivat sabotoida ja estää meidän häät, siinä onnistumatta. Mieheni oli yrittänyt siihen asti saada välejä kuntoon joka suuntaan koska on sellainen, että vihaa riitelyä ja vihanpitoa sekä haluaa hyvät välit kaikkien kanssa. Itse olen samanlainen. Mieheni laittoi vaatimuksestani rajat vanhemmilleen: ei enää mitään paskaa minua kohtaan tai välit on lopullisesti ohi. Tämä on toistaiseksi pitänyt mutta koskaan ei tulevaisuudesta tiedä.

      Ottakaa kunnolla etäisyyttä näihin anoppeihin ja appeihin jotka eivät osaa kunnioittaa ja arvostaa teitä.

    • Pysy kaukana

      Itse olen ollut ihan samassa jamassa. Anoppi ilkeili ja haukkui. Sai oman tyttärensä mukaan. Olin kiltti, liiankin, autoin heitä jopa omalla kustannuksilla. Annoin tulla luoksemme täyshoitoon heidän lomallaan, siis täyshoitoon ilaman mitään korvausta. Kustansin siis omillani heidän ruoat ym. passasin jopa ruoan pöytää. Mitä sain, paskaa niskaan. En osannut laittaa heidän mielestä ruokaa enkä mitään muutakaan. Mieheni kanssa alkoi mennä huonosti ja mieheni käyttäytyi minua kohtaan ylimielisesti ja välinpitämättömästi.

      Minä todella yritin olla kunnioittava ja ajattelin, että kyllä ne kohta lopettaa kun eivät saa riitpukaria itselleen. Ja paskat se mitään auttanut, vaan paheni päivä päivältä. Haukuttiin jopa päin naamaa ja toivottiin kuolemaani jopa mieheni kuullen.

      Lopulta pinnani paloi ja sanoin tälle tunnekylmälle anopille, että minulla ei ole teidän kanssa mitään puhuttavaa ja soita yhtä usein minulle kuin minä sinulle.
      Pakotin mieheni valitsemaan joko sukunsa tai minä. Mieheni valitsi minut, eli perheensä. Nyt, kun nämä ilkimykset on pois kuvioista miehen ja minun perhe-elämä on normaalia. Siitä olen jälkeenpäin ajatellut, että anoppi neuvoi mieheni käytöstä minua kohtaa ja mieheni uskoi äitinsä neuvoja. Kerroin miehelleni kuinka törkeää heidän käytöksensä oli, niin mieheni aivan kuin olisi saanut ahaa elämyksen, että häntä, miestäni kohtaanhan nuo ilkeykset on tehty. Nyt tuo anoppi ja tytär ei ole missään yhteydessä meihin, onneksi. Anoppi korkeintaan soittaa 1-2 krt vuodessa.

      Ikikuunaan en astu jalallani heidän oven taakse eikä heillä ole asiaa kynnykseni yli.
      Aikaa on kulunut jo 25-vuotta ja päätökseni on pitänyt, ja pitää loppuelämäni.

    • en paljasta

      Älä valehtele, sun miesasiat on oikeasti huonolla tolalla ja huvitukseksi tekstaat tänne keksittyjä juttuja. Sulla on pelko pyllyssä, koska pelkäät jätetyksi tulemista ihan sairaasti.
      Miksi keksit tuollaisia juttuja tänne?
      Tiedätkö mistä sut tunnistaa?

    • paljasta nyh

      kerro nyt ihmeessä kuka tässä sitten on ja mistä tunnistaa kenetkin :D

    • Litistetty

      Kovin on tuttua juttua, itselläkin masennusta taustalla ja tästä on anoppi saanut oivan aseen käyttöönsä itseäni kohtaan. Mies onneksi tajuaa mistä on kyse anopin kohdalla eikä itsekään tämän luo eksy enää kuin harvoin. Anoppi siis sai mitä tilasi ja omat asiat alkavat olla parhain päin.

      Minun anoppikin sai mukaan toisen poikansa itseäni arvostelemaan.. tosin tätä toistakin miniää on selän takana solvattu ties miksi.. mietin että kertoisinko kälylleni mitä anoppini hänestä onkaan sanonut. Ehkäpä joku päivä.. Voi sitten toinenkin poikansa miettiä onko äiti oikeassa kun vaimonsa on "valittava ja aneeminen..kaikelle mukamas allerginen..pitää miehensä täysin tossun alla..ylitarkka niuhottaja..tylsä.. mitäänsanomaton hiirulainen..blaa-blaa" jep. Anopilla riittää "laatusanoja" läheisilleen ;)

      Mutta antaa paskan olla on paras tapa suhtautua.

      • Joskus näinkin...

        Löytyy niin huonoja anoppeja kuin niitä huonoja miniöitä. Omalla kohdalla appivanhemmat ovat todella kontrollifriikkejä. Ensimmäinen puoli vuotta meidän seurustelusta meni hyvin, sitten muutettiin yhteen miehen kanssa. Äiteehän ei tykännyt tästä lainkaan kun "menetti" poikansa. Pikkuhiljaa alkoi tulla pieniä kommentteja ja asioihin puuttumista. Sen kuitenkin kesti hyvin. Sitten tuli paikkakunnalta muutto monen sadan kilometrin päähän ja siitä kaikki alkoi. Muuttaessa mieheni ja isänsä ollessa kantamassa tavaroita, anoppi otti minut puhutteluun ja alkoi kertomaan kuinka en osaa siivota ja meidän vanhan asunnon kirjahyllyn takaa oli löytynyt PÖLYÄ. Anoppi siinä tivasi että mikä on minun selitys tälle. Mietin mielessäni että juu, en kovin monia tiedä jotka kuukausittain tyhjentävät sadat kirjat pois hyllystä saadakseen hyllyn takaa imuroitua... Aikansa jatkoi sättimistä, kunnes aloin itkemään ja siirryin toiseen huoneeseen. Kun mieheni tuli sisälle, alkoi anoppi itkemään ja huutamaan kun napista painaen, jottei mies huomaisi minun itkevän toisessa huoneessa. Järkyttyneenä seurasin sivusta anopin sairasta näytelmää. Appivanhempien lähdettyä sain kerrottua miehelleni, joka onneksi uskoi minua. Pian tämän jälkeen kerroimme menevämme naimisiin vuoden päästä. Siitäkös soppa syntyi. Ennen häitä anoppi haukkui minut kaikille mielisairaaksi kun olin ostanut ILMAN hänen lupaansa, omilla rahoillani, akvaarion. Silloin ymmärsin että anoppi on henkisesti sairas ja aivan sairaan mustasukkainen pojastaan. Nämä nyt on vaan muutamia esimerkkejä, kun opiskelimme vielä, kärttivät he meiltä tiliotteita, kauppakuitteja ym. Emme tietysti ikinä mitään tilittäneet. Asiaa valaisee ehkä sekin, että heidän vanhin lapsi, 30 v, kysyy tyyliin kameran ostamiseenkin luvan vanhemmiltaan. Esikoisemme synnyttyä olin selvittänyt välini anopin kanssa ja luulin että hän olisi vihdoin kasvanut ja lopettanut mustamaalaamisen. Vielä mitä.... Hyvin nopeasti selvisi että he halusivat määrätä lapsemme elämästä, mitä saa syöttää, pukea, nukkua... Selkeä mustasukkaisuus alkoi paistamaan läpi. Esim. Ristiäiset halusivat järjestää tai katkaisevat muuten välit, sanottiin. Kun vihdoin vuosien jälkeen sanoin suoraan vastaan, että lapsi on meidän, ei heidän, vastattiin että he ovat auttaneet niin paljon(maksoivat tärkeän leikkauksen, josta olen ikuisesti kiitollinen) että heillä on oikeus kyllä lapseen. Mitä tuohon nyt voi sanoa? En kuitenkaan mitään sopimusta allekirjoittanut, että kiitokseksi avusta, annamme ensimmäisen lapsemme teille. Ilmoitin miehelle etten enää siihen taloon astu ikinä. Mies katkaisi oma-aloitteisesti välit vanhempiinsa, kun ei enää jaksanut heidän sekaantumista asioihin. Hyvin typistetysti tämän nyt olen kertonut, kaiken paskan kertomisessa menisi ikuisuus ja muutenkin koko tarina on niin uskomaton että on itsekin välillä vaikea uskoa todeksi. Tässä tapauksessa kyseessä on siis ihmiset, joilla ei oikeasti ole kaikki kotona.


      • huono
        Joskus näinkin... kirjoitti:

        Löytyy niin huonoja anoppeja kuin niitä huonoja miniöitä. Omalla kohdalla appivanhemmat ovat todella kontrollifriikkejä. Ensimmäinen puoli vuotta meidän seurustelusta meni hyvin, sitten muutettiin yhteen miehen kanssa. Äiteehän ei tykännyt tästä lainkaan kun "menetti" poikansa. Pikkuhiljaa alkoi tulla pieniä kommentteja ja asioihin puuttumista. Sen kuitenkin kesti hyvin. Sitten tuli paikkakunnalta muutto monen sadan kilometrin päähän ja siitä kaikki alkoi. Muuttaessa mieheni ja isänsä ollessa kantamassa tavaroita, anoppi otti minut puhutteluun ja alkoi kertomaan kuinka en osaa siivota ja meidän vanhan asunnon kirjahyllyn takaa oli löytynyt PÖLYÄ. Anoppi siinä tivasi että mikä on minun selitys tälle. Mietin mielessäni että juu, en kovin monia tiedä jotka kuukausittain tyhjentävät sadat kirjat pois hyllystä saadakseen hyllyn takaa imuroitua... Aikansa jatkoi sättimistä, kunnes aloin itkemään ja siirryin toiseen huoneeseen. Kun mieheni tuli sisälle, alkoi anoppi itkemään ja huutamaan kun napista painaen, jottei mies huomaisi minun itkevän toisessa huoneessa. Järkyttyneenä seurasin sivusta anopin sairasta näytelmää. Appivanhempien lähdettyä sain kerrottua miehelleni, joka onneksi uskoi minua. Pian tämän jälkeen kerroimme menevämme naimisiin vuoden päästä. Siitäkös soppa syntyi. Ennen häitä anoppi haukkui minut kaikille mielisairaaksi kun olin ostanut ILMAN hänen lupaansa, omilla rahoillani, akvaarion. Silloin ymmärsin että anoppi on henkisesti sairas ja aivan sairaan mustasukkainen pojastaan. Nämä nyt on vaan muutamia esimerkkejä, kun opiskelimme vielä, kärttivät he meiltä tiliotteita, kauppakuitteja ym. Emme tietysti ikinä mitään tilittäneet. Asiaa valaisee ehkä sekin, että heidän vanhin lapsi, 30 v, kysyy tyyliin kameran ostamiseenkin luvan vanhemmiltaan. Esikoisemme synnyttyä olin selvittänyt välini anopin kanssa ja luulin että hän olisi vihdoin kasvanut ja lopettanut mustamaalaamisen. Vielä mitä.... Hyvin nopeasti selvisi että he halusivat määrätä lapsemme elämästä, mitä saa syöttää, pukea, nukkua... Selkeä mustasukkaisuus alkoi paistamaan läpi. Esim. Ristiäiset halusivat järjestää tai katkaisevat muuten välit, sanottiin. Kun vihdoin vuosien jälkeen sanoin suoraan vastaan, että lapsi on meidän, ei heidän, vastattiin että he ovat auttaneet niin paljon(maksoivat tärkeän leikkauksen, josta olen ikuisesti kiitollinen) että heillä on oikeus kyllä lapseen. Mitä tuohon nyt voi sanoa? En kuitenkaan mitään sopimusta allekirjoittanut, että kiitokseksi avusta, annamme ensimmäisen lapsemme teille. Ilmoitin miehelle etten enää siihen taloon astu ikinä. Mies katkaisi oma-aloitteisesti välit vanhempiinsa, kun ei enää jaksanut heidän sekaantumista asioihin. Hyvin typistetysti tämän nyt olen kertonut, kaiken paskan kertomisessa menisi ikuisuus ja muutenkin koko tarina on niin uskomaton että on itsekin välillä vaikea uskoa todeksi. Tässä tapauksessa kyseessä on siis ihmiset, joilla ei oikeasti ole kaikki kotona.

        Olet aika ressukka, hyvä että pääsivät sinusta. Valehtelet ja sepität lapsellisia juttuja, teetkö samaa perheen sisäisesti?


    • "paska maailma!

      Sinulle "huono"!
      Kuka tässä sepittää ja mitä. Tuskin kukaan keksii mitään noin kauheeta. Taidat itse olla vai idiootti kun kyseenalaistat toisten tuskan.
      Maailma on paha paikka nykyään ja tuntuu pahuus vain lisääntyvän. Miksi katkeran ihmisen pitää aiheuttaa tuskaa lisää kiusaamalla toisia? Menisi itseensä eikä syyttele muita esim miniää pahasta olostaan jos miniä nyt olisi kiltti ihminen tai opetettu sellaiseksi niin pitääkö sitä käyttää hyväkseen? Mitä jos kaikki olisi pahoja niin mitä siitä tulisi?

      • miniä minäkin

        Näillä narsistianopeilla kun elämä pyörii sen oman navan ympärillä. Muiden ihmisten läsnäollessa ja sukujuhlissa ollaan niin tekopyhiä ja ulkokultaisia. Mutta kun arki koittaa onpa nokka pystössä, kun miniä on kelvoton yksilö ja miniän suku on ala-arvoista väkeä. Meilläkin anoppi oli niin pitkään ystävällinen, kun tiesi sen olevan ainoa mahdollisuus saada seurustella lastenlasten kanssa. Hän jo ehti aloittaa tienpidon kun lapset tulivat isoiksi. Mutta sitten meille syntyi iltatähti,niin anoppi alkoi uudestaan esittämään ystävää. Nyt tuokin lapsi kasvoi jo teiniksi, niin onpa taas anopista tullut mykkä kun ruumiin tavara. Myös tässä tapauksessa anoppi analysoi tyttäriensä kanssa minun sanojani ja tekojani.Ja ku minä muka loukkasin heitä, niin sen takia anoppi suuttui. Luulin jopa heitä välillä ystävikseni .Mutta sain pettyä. Monet itkut olen miehelleni itkenyt, kun minut tahallaan ja ilman syytä mustamaalattiin. Anopin toinen tytär luki minun potilastietojani kuopuksen syntymän jälkeen ja juorusi tiedot koko suvulle. Odotusaikana en halunnut puhua raskaudesta kellekään, kun oli niin paljon paineita miehen suvun ylimielisyyden vuoksi. No eipä anoppi soittanut minulle onnitteluja kun lapsi syntyi vaan soitti juorutakseen omille tyttärilleen. Mutta nämä itseään ja omaa paremmuuttaan täynnä olevat anopit ja heidän maailmankuvansa perinteet tyttäret osaavat valita uhrinsa ja tuhota heidän itsetuntonsa.


      • 9+2
        miniä minäkin kirjoitti:

        Näillä narsistianopeilla kun elämä pyörii sen oman navan ympärillä. Muiden ihmisten läsnäollessa ja sukujuhlissa ollaan niin tekopyhiä ja ulkokultaisia. Mutta kun arki koittaa onpa nokka pystössä, kun miniä on kelvoton yksilö ja miniän suku on ala-arvoista väkeä. Meilläkin anoppi oli niin pitkään ystävällinen, kun tiesi sen olevan ainoa mahdollisuus saada seurustella lastenlasten kanssa. Hän jo ehti aloittaa tienpidon kun lapset tulivat isoiksi. Mutta sitten meille syntyi iltatähti,niin anoppi alkoi uudestaan esittämään ystävää. Nyt tuokin lapsi kasvoi jo teiniksi, niin onpa taas anopista tullut mykkä kun ruumiin tavara. Myös tässä tapauksessa anoppi analysoi tyttäriensä kanssa minun sanojani ja tekojani.Ja ku minä muka loukkasin heitä, niin sen takia anoppi suuttui. Luulin jopa heitä välillä ystävikseni .Mutta sain pettyä. Monet itkut olen miehelleni itkenyt, kun minut tahallaan ja ilman syytä mustamaalattiin. Anopin toinen tytär luki minun potilastietojani kuopuksen syntymän jälkeen ja juorusi tiedot koko suvulle. Odotusaikana en halunnut puhua raskaudesta kellekään, kun oli niin paljon paineita miehen suvun ylimielisyyden vuoksi. No eipä anoppi soittanut minulle onnitteluja kun lapsi syntyi vaan soitti juorutakseen omille tyttärilleen. Mutta nämä itseään ja omaa paremmuuttaan täynnä olevat anopit ja heidän maailmankuvansa perinteet tyttäret osaavat valita uhrinsa ja tuhota heidän itsetuntonsa.

        Ja mistäs kävi ilmi että tuo "Huono" on just anoppi?

        Luultavasti on ihan tav provoilija, joita löytyy joka sivulta.


    • :)))

      Jaksota seuraava :)))

    • litistetty

      Ompa monta joilla on vaikeaa anopin kanssa ollut.. Onko teillä muillakin sen tyyppinen "olen-aina-kaikessa-oikeassa" ja "sanon-mitä-haluan" anoppi?

    • ei ole kaikilla

      Käypä vilkaisemassa esimerkiksi vanhainkodeissa anoppeja ja äitejä. Sairaaloiden pitkäaikaisosastoilla ja vanhustentaloissa heitä on tavattavissa. Siellä on paljon toisten äitejä ja anoppeja, joilta saattaisit kyselemällä oppia paljon elämästä, jos ei omien neuvot kelpaa. Et sinäkään elämästä yksin selviäisi, mistä sinä tuon itsekkään mallin olet itseesi imenyt?

      Joku sinutkin on tähän maailmaan siittänyt. Hellästi rakastanut ja ruokkinut ja huolta pitänyt. Mikä sinusta noin itsekkään sai aikaan?

      Sanopa se, kiinnostaa tietää.

      • wrrwwrwrwrwr

        Vaikka viesti onkin jo marraskuulta, niin onpa mielenkiintoinen ehdotus. Kuinkahan useasti viikossa "ei ole kaikilla" on käynyt vanhustentaloissa kuuntelemassa, miten oma äiti eli nuoruttaan 50- ja 60-luvuilla? Mitä hän tekee näillä neuvoilla 2000-luvulla? Siinähän on väliä 40-50 vuotta?

        Vanhukset tietävät paljon elämästä, totta, mutta ei niitä vanhuksia mennä kuuntelemaan itsekkäistä syistä; sen takia, että osaisi selvittää heidän avuillaan, mikä omassa elämässä on pielessä. Siellä kuunnellaan aidosti, vanhusten juttuja, koska vanhukset haluavat jutella, ei sen takia, että niitä neuvoja pitäisi sitten noudattaa edes 70% omassa elämässään.

        Vanhusten juttuja voi nauhoittaa esim. historian- tai sukututkimusmielessä, mutta tuskin vanhuksen neuvoja kannattaa noudattaa esim. omassa parisuhteessa, tai taloudenhoidossa. Tai kopioida heidän elämäntarinaa, koska mummo ja vaari, äiti tai isä sanoi niin.

        Omat elämän ongelmat pitäisi osata hoitaa itse, ilman neuvoja mummolta tai omalta, 80-90-v äidiltä, joka elää dementikkona.


    • Mummu maalta

      Miniät ovat nykyään kaikkitietäviä. Eivät tarvi anoppien apua eivätkä halua, että anopit pääsevät lähelle heidän kullannuppujaan.
      Itse olen hyväksynyt tilanteen ja elän omaa anoppielämääni varapapan kanssa.
      Tulee vielä joskus aika, että nämä kaikkitietävät miniät ovat samassa tilanteessa lasten ja lastenlasten hyljeksiminä.
      Ennen mummut, papat, anopit, lapset ym. elivät saman katon alla ja ihmiset oppivat huolehtimaan toisistaan!

      • ukkonen23 123 13

        Naulan kantaan. Yleensä miniät kysyvät neuvoja omilta äideiltään, ei niinkään anopeilta.

        Aivan samalla tavalla minä en ensimmäiseksi kysy appiukolta, vaan omalta isältä.

        "Ennen mummut, papat, anopit, lapset ym. elivät saman katon alla ja ihmiset oppivat huolehtimaan toisistaan! "

        Hahhah! Hehhehhhehhe! HOhoohoohooh!

        Luuletko tosiaan että surkeat anoppien ja miniöiden välit ovat jotain nykypäivää? Hahhahh! Satun tietämään että mummoni ja hänen anoppinsa olivat ikuisesti enemmän tai vähemmän sotajalalla, vaikka joutuivat asuttamaan samaa taloa! Mummoni ku oli tullut miniänä ukkini taloon.

        Kyllä nykyään on paljon parempi että eri sukupolvet asuvat erillään. Pysyy välit paljon helpommin hyvinä.


    • perinnöllistä

      Tytär imee äitinsä rinnan kautta anoppivihan itteensä.

      • 34 anoppi

        Niinhän se menee! Minä olen eronnut ja karannut ja anopin kanssa oli hyvät välit, mutta en saanut lähteä hänen hautajaisiin kun poikani päätti niin.
        Olen hyvissä väleissä anopin sukulaisten kanssa ja nykyinen miesystävä hyväksyy,

        Tekikö hyvää lällätellä?


      • Äiti hoi
        34 anoppi kirjoitti:

        Niinhän se menee! Minä olen eronnut ja karannut ja anopin kanssa oli hyvät välit, mutta en saanut lähteä hänen hautajaisiin kun poikani päätti niin.
        Olen hyvissä väleissä anopin sukulaisten kanssa ja nykyinen miesystävä hyväksyy,

        Tekikö hyvää lällätellä?

        Olisit sanonut pojallesi, ettei sinun menosi häntä saa kiinnostaa.
        Oletpa tehnyt pojastasi aikamoisen määräilijän.


    • Litistetty

      Njaa,

      empä allekirjoittaisi näitä asioita niinkään.. Mitä tekemistä äidilläni-jota rakastan- on tekemistä anoppini kanssa. Anoppi ei ole minulle mitään sukua, en ole valinnut häntä elämäni rakkaudeksi vaan hänen poikansa. Minä en ole mikään nykyminiä, olen jo keski ikäinen. Kunnoitan todella paljon viisaita ihmisiä. Vanhuus ei tee kenestäkään viisasta, saati miellyttävää. Elämänkokemusta toki tulee, mutta joskus käykin niin että se katkeroittaa vanhemman ihmisen- anopin-. Kun anoppini siis vuolaasti haukkuu kaikkea ja kaikkia, itseäni, toista miniäänsä, exäänsä, arvostelee kaikki tuutunsa ja tuntemattomatkin alimpaan helvettiin, niin valitan.. En voi häntä käsittää, en arvostaa enkä kunnoittaa. Mikäli itsestäni tulee sellainen riivinrauta, saa omat vävyni ja miniäni unohtaa olemassaoloni ja sulkea minut laitokseen tms. Missään nimessä EN HALUA tulla samanlaiseksi. Mieluummin menen vaikka hullujenhuoneelle tai vankilaan. Toivottavasti nyt saitte kuvan siitä millaiseksi anoppini itse koen. Tosin, olen ihan varma että anoppini ei omaa itsekuria, ei itsekritiikkiä eikä hänessä muutenkaan ole ikinä mitään vikaa. Hän on synnyttänyt poikia joissa ei ole ikinä mitään vikaa. Viat, virheet ja erheet eivät ole hänen kodissa, siellä on täydellistä. Hän on täydellinen. Ainakin hän uskoo niin. Vika on muissa.. sitä on kaikkialla, paitsi hänessä, ja hänen verisukulaisissaan.

      Minä en.

      • Litistetty

        ja koska äidilläni ei ikinä ollut ainoaakaan anoppia (isän äiti kuoli nuorena) niin mistä voi olla viha "peritty"..


    • näkymätön miniä

      oman vihani olen perinyt naistenlehtien palstoilta ja nyttemmin netistä

    • no problems

      En sinuna antaisi anteeksi mitään enkä juoksisi häntä avosylin vastaan. Ota neutraali kanta tähän äläkä puhu hänen kanssaan mistään on parempi pysyä hänestä kaukana kuin että heittäisit bensaa tuleen.
      Minulla Anoppi joka itse oli ainut lapsi eikä osannut naisten kanssa olla tekemisissä ollenkaan koska oma äitinsä oli hirmu kova ja uskovainen ja minua hän kohteli ihan kuin olisin ollut joku viholainen ensi päivästä asti, sotaan minua vastaan heti. Ei semmosta jaksa. Pistin välit poikki 4vuotta sitten ja on ollut mieli rauha. Mies käy heidän luonaan ja minusta ei puhuta ja heidän elämä on ihan kuin minua ei olisi olemassakkaan ja sehän käy minulle hyvin. Mieheni näyttää olevan tyytyväinen tähän tilanteeseen ja niin olen minäkin. Heidän perheessään ei puhuta mistään ongelmista eli minä olen se, sehän sopii minulle hyvin.

    • jyrätty miniä (ap)

      Näin joulun alla on monilla kai ikuinen ongelma paitsi minulla. Pitää muka pakosta mennä kylään johonkin vihattuun paikkaan vai?
      Olkaa mielummiin kotona jos ei huvita. Sanon minä.
      Minulta on turha odotella lahjoja tai kortteja..
      En aio ruveta tekopirteäksi joulun takia..

    • opin ottanu

      Aika samanlaiset kokemukset minulla. Anoppi yksi tyranni. 20 vuotta välit poikki enkä kaipaa sitä ihmistä elämääni. Mies käy kotonaan ja asia selvä mua ei kiinnosta. Haukuttu poissa olevana sadat kerrat joten pelisäännöt selvät en halua riitaa kotiini sen ihmisen puheista ja homma toimii. Säälittää mieheni kun joutuu aina yksin menemään sukujuhliin mutta paskat minä kaikesta. Anoppi ei opi jakaa perinnönkin kiusalla pois omalta pojaltaan. Minkälainen äiti tekee niin omalle pojalleen. Katkera narttu saa kun puolesta mädätä yksinäisyyteensä. Ei haukku haavaa tee mutta joskus yksin ollessaan joutuu miettimään tekojaan. Elämä on ja saa ollakkin näin. Ei oo helppoo olla kaupunkilais miniä maalaisten joukossa. Itse olen lapseni kasvattanu ei tarttenu olla mummo meidän lapsille.

      • raha ois kiva

        Eli anoppi ei kelpaa mut peritö kelpais? ;DDDDDDD


    • Tasaisesti elänyt

      Mitä hyödyttäisi jatkaa riitaa?
      Kummallista on jo, että aikuiset ihmiset riitelevät.

      Minusta "riita" on jankuttamista juupas-eipäs. Jos on vakavasti puututtava johonkin asiaan, niin en katso sitä riitelemiseksi vaan mielipiteen esille tuomiseksi. Sanojensa takana sitten on seistävä, eikä ole syytä jankuttaa siitä enempää. Sanoissani pysyn, ja perustelut on esitetty.
      Jos vastapuolii näkee asian eri lailla, on hänellä oikeus se ilmaista tietenkin, mutta onko sekään riitelyä, jollei sitten ääntä koroteta tai säestetä mielipiteitä haukkumasanoin tai itkuraivarilla.

      On todellakin aina harkittava kannattaako "vakavaa" keskustelua alkaakaan, koska mielipiteitä on aina useita ja kaikki ovat oikeassa. '
      Varsinkin omista raha-asioistaan päättävien ihmisten on turhaa keskustella muiden kuin asiantuntijoiden kanssa, mikäli on epävarma onnistumisestaan. Mummut ja miniät eivät osaa sanoa kuin mu-tu-ohjeita, ja usein ne menevät arvaukseksi.
      Sama koskee lastenkasvatusta.

    • Puhhuhh

      Näkee, että itse epäilet päätöstäsi, koska perustelet sitä meille. Emme me voi ottaa kantaa.
      Ihmettelen vain, miten esim. työnantaja suhtautui kirjeeseen, jossa haukutaan työntekijän vaimoa.
      Oliko siitä seurauksia?

      Jos miehen veli meinasi vetaa sinua turpaan, niin eikö herännyt ajatus siitä, että miehesi on elänyt väkivaltaisessa ympäristössä ja aivan varmasti on taipuvanen väkivaltaan itsekin.

      Ihmeellisiä elämänkohtaloita näillä palstoilla.

    • jyrätty..

      Sinulle "Puhhuhh".
      En tiedä miksei naamani kai mielyttänyt kaikkia..ja nyt ei tarvikkaan kohta en ole siellä käynyt vuosiin. En ole varma näkikö puolisoni työnantaja kirjettä vaan anoppi lähetti sen tahallaan kai sinne etten näkisi sitä ja laittasi pois. Hullu se akka oli ja kai on vieläkin.
      En enää epäile kun olen saanut paljon kommenteja samassa tilanteessa olevilta ja mitä voin tehdä edes jos minua päätetään vihata ilman että olisin tehnyt edes mitään väärää..kaqi se riittää kun vie nuorimman pojan pois kotoa..

      • Itse miniä ja anoppi

        Nämä ilkeät anopit ja puolison sisarukset, jotka tahtovat vain haukkua,alistaa, halveksia, mitätöidä,arvostella,eristää jne suvun miniän, kärsivät itse oikean lääkityksen puutteesta.
        He eivät ole tarpeeksi kypsiä aikuisia ja sivistyneitä ihmisiä.
        Ovat jääneet hiekkalaatikko- ja teiniangsti asteelle. Valitettavasti!!!!
        Itse olen kokenut samoja asioita kuten tässä viestiketjussa edelliset.
        Nytkin tulee miehen suvulta joulukortteja, joihin ei ole nimeäni voitu kirjoittaa. Olen vain se perhe, ei minulla ole henkilöllisyyttä tai persoonaa.
        Mutta kun narsistin paremmuus ja ylemmyys täytyy jotenkin tuoda julki, niin näin se menee.
        Ja kun näillä sukulaisille ei ole omatkaan asiat kunnossa, niin hyökkäys on paras puolustus.
        Mutta meillä ns. uhreille täytyy jättää sairaiden ihmisten asiat silleen. Emme voi olla vastuussa näiden ilkeiden ihmisten ongelmista.
        Täytyy vain järjestää itselleen muuta elämää ja ystäviä ja harrastuksia.
        Vain siten on mahdollista selvitä.
        Voimia kaikille kohtalotovereille, meilläkin on oikeus onnellisen elämään.


      • villelle tergui
        Itse miniä ja anoppi kirjoitti:

        Nämä ilkeät anopit ja puolison sisarukset, jotka tahtovat vain haukkua,alistaa, halveksia, mitätöidä,arvostella,eristää jne suvun miniän, kärsivät itse oikean lääkityksen puutteesta.
        He eivät ole tarpeeksi kypsiä aikuisia ja sivistyneitä ihmisiä.
        Ovat jääneet hiekkalaatikko- ja teiniangsti asteelle. Valitettavasti!!!!
        Itse olen kokenut samoja asioita kuten tässä viestiketjussa edelliset.
        Nytkin tulee miehen suvulta joulukortteja, joihin ei ole nimeäni voitu kirjoittaa. Olen vain se perhe, ei minulla ole henkilöllisyyttä tai persoonaa.
        Mutta kun narsistin paremmuus ja ylemmyys täytyy jotenkin tuoda julki, niin näin se menee.
        Ja kun näillä sukulaisille ei ole omatkaan asiat kunnossa, niin hyökkäys on paras puolustus.
        Mutta meillä ns. uhreille täytyy jättää sairaiden ihmisten asiat silleen. Emme voi olla vastuussa näiden ilkeiden ihmisten ongelmista.
        Täytyy vain järjestää itselleen muuta elämää ja ystäviä ja harrastuksia.
        Vain siten on mahdollista selvitä.
        Voimia kaikille kohtalotovereille, meilläkin on oikeus onnellisen elämään.

        Herra
        Ville Vallaton perheineen
        Vallatonkuja 00
        000000 Vallaton

        Läi opiskeluajoilta mieleen tuo hauska esimerkki.


      • villelle tergui
        villelle tergui kirjoitti:

        Herra
        Ville Vallaton perheineen
        Vallatonkuja 00
        000000 Vallaton

        Läi opiskeluajoilta mieleen tuo hauska esimerkki.

        jäi ei läi


      • 1+1
        Itse miniä ja anoppi kirjoitti:

        Nämä ilkeät anopit ja puolison sisarukset, jotka tahtovat vain haukkua,alistaa, halveksia, mitätöidä,arvostella,eristää jne suvun miniän, kärsivät itse oikean lääkityksen puutteesta.
        He eivät ole tarpeeksi kypsiä aikuisia ja sivistyneitä ihmisiä.
        Ovat jääneet hiekkalaatikko- ja teiniangsti asteelle. Valitettavasti!!!!
        Itse olen kokenut samoja asioita kuten tässä viestiketjussa edelliset.
        Nytkin tulee miehen suvulta joulukortteja, joihin ei ole nimeäni voitu kirjoittaa. Olen vain se perhe, ei minulla ole henkilöllisyyttä tai persoonaa.
        Mutta kun narsistin paremmuus ja ylemmyys täytyy jotenkin tuoda julki, niin näin se menee.
        Ja kun näillä sukulaisille ei ole omatkaan asiat kunnossa, niin hyökkäys on paras puolustus.
        Mutta meillä ns. uhreille täytyy jättää sairaiden ihmisten asiat silleen. Emme voi olla vastuussa näiden ilkeiden ihmisten ongelmista.
        Täytyy vain järjestää itselleen muuta elämää ja ystäviä ja harrastuksia.
        Vain siten on mahdollista selvitä.
        Voimia kaikille kohtalotovereille, meilläkin on oikeus onnellisen elämään.

        "Nytkin tulee miehen suvulta joulukortteja, joihin ei ole nimeäni voitu kirjoittaa. Olen vain se perhe,"

        Mitä ihmettä.... kukahan se nyt on narsistinen?

        Iät ja ajat niin kauan kun itse olen kortteja saanut ja lähetellyt on siihen korttiin kirjoitettu vain yhden henkilön nimi ja loput samassa taloudessa olevat ovat hänen perhettään. Se perhe siinä kortissa tarkoittaa nimenomaan että toivotukset koskevat myös sinua.

        Kun laitan siskoilleni kortit ne menevät siskoni nimellä perheineen ja veljieni kortit menevät veljieni nimillä perheineen.

        Kun sisareni laittavat meille kortteja niissä on minun nimeni ja perheineen, puolisoni sisarilta tulevat kortit tulevat luonnollisesti hänen nimellään perheineen.

        Melko narsistinen vaatimus että korttiin pitäisi laittaa jonkinlainen asukasluettelo.

        Kun tekstiäsi lukee ei siitä todellakaan tule mieleen henkisesti kypsä ja kehittynyt ihminen vaan lapsellinen tyhjästä kiukuttelija.


      • wrwrwrwrww
        1+1 kirjoitti:

        "Nytkin tulee miehen suvulta joulukortteja, joihin ei ole nimeäni voitu kirjoittaa. Olen vain se perhe,"

        Mitä ihmettä.... kukahan se nyt on narsistinen?

        Iät ja ajat niin kauan kun itse olen kortteja saanut ja lähetellyt on siihen korttiin kirjoitettu vain yhden henkilön nimi ja loput samassa taloudessa olevat ovat hänen perhettään. Se perhe siinä kortissa tarkoittaa nimenomaan että toivotukset koskevat myös sinua.

        Kun laitan siskoilleni kortit ne menevät siskoni nimellä perheineen ja veljieni kortit menevät veljieni nimillä perheineen.

        Kun sisareni laittavat meille kortteja niissä on minun nimeni ja perheineen, puolisoni sisarilta tulevat kortit tulevat luonnollisesti hänen nimellään perheineen.

        Melko narsistinen vaatimus että korttiin pitäisi laittaa jonkinlainen asukasluettelo.

        Kun tekstiäsi lukee ei siitä todellakaan tule mieleen henkisesti kypsä ja kehittynyt ihminen vaan lapsellinen tyhjästä kiukuttelija.

        Sä olet aika kiukkuinen ihminen.

        Minä ainakin lähetän pariskunnille kortit, missä molempien nimet mainitaan.

        Tuo "perhe" tarkoittaa, että ei muista toisen puolison nimeä

        Minusta se on aika loukkaava ilmaus lähettäjältä, kun kyseessä on sentään veljen vaimo. Pitäisi nimi sentään tietää.

        Kyllä sinullakin "1 1" on aivan takuulla jotain pahaa sanottavaa omista sukulaisistasi, vaikka esität, että muilla vain on. Lähettäkää vaan niitä perhe-kortteja, niin levitätte tätä "en tunne sun nimeä, eikä kiinnosta tietääkään" filosofiaa koko suvun läpi.

        toivottavasti saat oikein paljon noita "perhe" sukulaisiasi teille kylään vuoden aikana, tänä ja ensi, niin tulee aika ongelmia, kun et toisten nimiä muista.


      • Joulua vaan!
        wrwrwrwrww kirjoitti:

        Sä olet aika kiukkuinen ihminen.

        Minä ainakin lähetän pariskunnille kortit, missä molempien nimet mainitaan.

        Tuo "perhe" tarkoittaa, että ei muista toisen puolison nimeä

        Minusta se on aika loukkaava ilmaus lähettäjältä, kun kyseessä on sentään veljen vaimo. Pitäisi nimi sentään tietää.

        Kyllä sinullakin "1 1" on aivan takuulla jotain pahaa sanottavaa omista sukulaisistasi, vaikka esität, että muilla vain on. Lähettäkää vaan niitä perhe-kortteja, niin levitätte tätä "en tunne sun nimeä, eikä kiinnosta tietääkään" filosofiaa koko suvun läpi.

        toivottavasti saat oikein paljon noita "perhe" sukulaisiasi teille kylään vuoden aikana, tänä ja ensi, niin tulee aika ongelmia, kun et toisten nimiä muista.

        Juu juu, lähetä korttteja, lähetä lähetä. Minä en lähetä ollenkaan kenellekään, en en en.
        Minä en hyväksy olla perhe, minä olen nimi.
        Ja minkälaisia kortteja! Halvimpia jostain kirpputoreilta. Minä sentään ostan tiimarista pohjat ja liimaan kiiltokuvat ja tekstaan Hyvät Joulut jokaiseen erikeen.
        NIILLE en.


      • turhaa valittamista
        wrwrwrwrww kirjoitti:

        Sä olet aika kiukkuinen ihminen.

        Minä ainakin lähetän pariskunnille kortit, missä molempien nimet mainitaan.

        Tuo "perhe" tarkoittaa, että ei muista toisen puolison nimeä

        Minusta se on aika loukkaava ilmaus lähettäjältä, kun kyseessä on sentään veljen vaimo. Pitäisi nimi sentään tietää.

        Kyllä sinullakin "1 1" on aivan takuulla jotain pahaa sanottavaa omista sukulaisistasi, vaikka esität, että muilla vain on. Lähettäkää vaan niitä perhe-kortteja, niin levitätte tätä "en tunne sun nimeä, eikä kiinnosta tietääkään" filosofiaa koko suvun läpi.

        toivottavasti saat oikein paljon noita "perhe" sukulaisiasi teille kylään vuoden aikana, tänä ja ensi, niin tulee aika ongelmia, kun et toisten nimiä muista.

        Postiosoitteessa voi majailla 2-5 eri sukunimistä, molemmilla on entiset lapset ja nykyiset yhteiset lapset, kissaa, marsua, koiraa, hiirtä ja hevosta. Kaikki eivät vain mahdu samaan korttiin.
        Jos et pidä yhteyttä sukulaisiin, on pienessä ajassa voinut tapahtua elämänmuutoksia ja puolisot vaihtuneet moneen kertaan.


      • wrwrw
        turhaa valittamista kirjoitti:

        Postiosoitteessa voi majailla 2-5 eri sukunimistä, molemmilla on entiset lapset ja nykyiset yhteiset lapset, kissaa, marsua, koiraa, hiirtä ja hevosta. Kaikki eivät vain mahdu samaan korttiin.
        Jos et pidä yhteyttä sukulaisiin, on pienessä ajassa voinut tapahtua elämänmuutoksia ja puolisot vaihtuneet moneen kertaan.

        Miten voi olla kohteliasta laittaa esim. Jukka Virtanen-Keskinen-Ahonen perhe, jos teidän on mahdollista sentään muistaa Jukan nimi?

        Jos ei ole pitänyt yhteyttä pitkään aikana, niin miksi lähettää kortti ollenkaan?


      • QÖK
        wrwrw kirjoitti:

        Miten voi olla kohteliasta laittaa esim. Jukka Virtanen-Keskinen-Ahonen perhe, jos teidän on mahdollista sentään muistaa Jukan nimi?

        Jos ei ole pitänyt yhteyttä pitkään aikana, niin miksi lähettää kortti ollenkaan?

        Sä olet toivoton tapaus. Sä olet joko niin nuori tai jäänyt lapsen tasolle. Kuulostaa kuin heittäytyisit lattialle selälleen inisemään, koska kaikki eivät toimi kuten sinä haluat


      • wrwrwrwrw
        QÖK kirjoitti:

        Sä olet toivoton tapaus. Sä olet joko niin nuori tai jäänyt lapsen tasolle. Kuulostaa kuin heittäytyisit lattialle selälleen inisemään, koska kaikki eivät toimi kuten sinä haluat

        Kiitos kommentista. Sinusta näkee, että olet viettänyt paljon aikaa anoppisi kanssa.


      • nyt lopeta
        wrwrwrwrw kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Sinusta näkee, että olet viettänyt paljon aikaa anoppisi kanssa.

        Kuka tuollaisiin kiinnittää huomiota? Taitaa olla elämässä kaikki hyvin, jos ei ole muuta valittamista kuin jatkuva kunnioituksen perääminen lapsen tasoisesti.
        Kuka miettii yhtenään kunnioittamisia ja arvostamisia tai niiden puuttumista?
        Relax hei, nauti elämästä aläkä koko ajan märise tuollaisista turhista.
        Sinusta joko pidetään tai ei pidetä ihmisenä, sen sinä päätät ainoastaa itse. Keskity omaan olemiseesi ihmisennä, äläkä koko ajan kyttää kuinka toiset katsovat sinua, sanovat sinulle, ajattelevat sinusta, hymyilevät sinulle, nauravat sinulle.


        Elämä on sinun ulkopuolella. Sinä olet hyvin pieni osa elämää, täytä oma paikkasi siinä pienessä osassa olemalla ystävällinen ja luonteva kaikille, niin saat sen samalla mitalla takaisin ja kaikilla on hyvä mukava fiilis.


        Lopeta tuo junttimainen lapsekas ihmisten käyttäminen.

        Hyvää Joulua , opettele olemaan ja nauti omista ja miehesi läheisistä.


      • jep jep jep
        wrwrw kirjoitti:

        Miten voi olla kohteliasta laittaa esim. Jukka Virtanen-Keskinen-Ahonen perhe, jos teidän on mahdollista sentään muistaa Jukan nimi?

        Jos ei ole pitänyt yhteyttä pitkään aikana, niin miksi lähettää kortti ollenkaan?

        Et kai ole tosissasi?

        Ihan tavanomaistahan tuo on.


      • 1+1
        wrwrwrwrww kirjoitti:

        Sä olet aika kiukkuinen ihminen.

        Minä ainakin lähetän pariskunnille kortit, missä molempien nimet mainitaan.

        Tuo "perhe" tarkoittaa, että ei muista toisen puolison nimeä

        Minusta se on aika loukkaava ilmaus lähettäjältä, kun kyseessä on sentään veljen vaimo. Pitäisi nimi sentään tietää.

        Kyllä sinullakin "1 1" on aivan takuulla jotain pahaa sanottavaa omista sukulaisistasi, vaikka esität, että muilla vain on. Lähettäkää vaan niitä perhe-kortteja, niin levitätte tätä "en tunne sun nimeä, eikä kiinnosta tietääkään" filosofiaa koko suvun läpi.

        toivottavasti saat oikein paljon noita "perhe" sukulaisiasi teille kylään vuoden aikana, tänä ja ensi, niin tulee aika ongelmia, kun et toisten nimiä muista.

        "Minusta se on aika loukkaava ilmaus lähettäjältä, kun kyseessä on sentään veljen vaimo. Pitäisi nimi sentään tietää.

        Kyllä sinullakin "1 1" on aivan takuulla jotain pahaa sanottavaa omista sukulaisistasi, vaikka esität, että muilla vain on. Lähettäkää vaan niitä perhe-kortteja, niin levitätte tätä "en tunne sun nimeä, eikä kiinnosta tietääkään" filosofiaa koko suvun läpi.

        toivottavasti saat oikein paljon noita "perhe" sukulaisiasi teille kylään vuoden aikana, tänä ja ensi, niin tulee aika ongelmia, kun et toisten nimiä muista. "


        Voi hyvänen aika, kiitos hyvistä nauruista! :DDDDDD

        Oletpa melkoinen vänisijä... todennäköisesti koko suomesta ei sellaista sukua edes löydy jonka kanssa sinä tulisit sopuisasti toimeen.
        Sääli perhettä joka on saanut sinunlaisesi pikkusieluisen kaikesta kitisevän vänisijän ristikseen.
        sääli myös puolisoasi!

        Kumminkin toivotan Hyvää Joulua myös sinulle sinne kaiken väninän keskelle!


      • wrrwrwrwrwrw
        1+1 kirjoitti:

        "Minusta se on aika loukkaava ilmaus lähettäjältä, kun kyseessä on sentään veljen vaimo. Pitäisi nimi sentään tietää.

        Kyllä sinullakin "1 1" on aivan takuulla jotain pahaa sanottavaa omista sukulaisistasi, vaikka esität, että muilla vain on. Lähettäkää vaan niitä perhe-kortteja, niin levitätte tätä "en tunne sun nimeä, eikä kiinnosta tietääkään" filosofiaa koko suvun läpi.

        toivottavasti saat oikein paljon noita "perhe" sukulaisiasi teille kylään vuoden aikana, tänä ja ensi, niin tulee aika ongelmia, kun et toisten nimiä muista. "


        Voi hyvänen aika, kiitos hyvistä nauruista! :DDDDDD

        Oletpa melkoinen vänisijä... todennäköisesti koko suomesta ei sellaista sukua edes löydy jonka kanssa sinä tulisit sopuisasti toimeen.
        Sääli perhettä joka on saanut sinunlaisesi pikkusieluisen kaikesta kitisevän vänisijän ristikseen.
        sääli myös puolisoasi!

        Kumminkin toivotan Hyvää Joulua myös sinulle sinne kaiken väninän keskelle!

        No, sulle ei voi edes nauraa. Enkä tunne myöskään tippaakaan sääliä sua kothaan. Enkä toivota jouluakaan sulle.


    • anoppia ihnoava

      Meille tuli anopilta Joulukortit ym. mieheni nimellä ja mieheni nimi siinä oikein alleviivattu, tai hyvää Joulua Villelle :D Ei lukeneut Ville Vallaton perheineen. Tuon otin vittuiluksi ja siksi se oli tarkoitettukkin. Anoppini tekee kaikesta omia johtopääåtöksiä ja niitä ei käännä pirukaan, vaikka ne olisi kuinka tuulesta temmattuja.

      Eikö anopit ymmärrä, että niiden oma poikahan siitä kärsii jos ne alkaa miniää sorsimaan?

    • Toivotonta

      Oma anoppini toivonut ihan kuolemaani, tosin sanoi tämän miehelleni...ja toteaa vain ettei hänellä ole mitään anteeksipyydettävää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe