septum-lävistys

Lentävä lehmä

Mä toivon ettei tällasta oo jo mut kysyn kummiski.

Olen ottamassa Septumia ja mietin,että onko siinä mitään ikärajaa? Olen vasta 13,mutta haluaisin ottaa silti.Minä vuodenaikana se kannattaisi ottaa? Onko kellään teistä kokemusta Septum-korun otosta tai jostain siihen liittyvästä? Ne joilla on niin onko jotain neuvoja? En tiiä mistä muualtakaa kysyisin :)

Kiitos jo etukäteen ! :D

107

30661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiuh-ti

      Itselläni ei ole kokemusta septumista, mutta kaverillani oli hetken aikaa sellainen. Lävistysten paras ottoaika omasta mielestäni on syksyllä, koska kesällä hikoilee helposti, ja syntyy bakteereja. Minkä tahansa lävistyksen ottoon on ikäraja, luullakseni 15/16 vuotta. Eli jos et ole saanut vanhemmiltasi lupaa, tuskin saat koruakaan. Siitä korusta vielä sen verran, että ystävältäni tippui septum-koru, ja reikä oli sitten päivän ilman korua, ja se umpeutui. että ei kannata sitten/jos hankit sen septumin niin kamalasti irrotella sitä. Hyvää loppukesää sulle!

      • Lentävä lehmä

        Kiitos kovasti tiedosta! :D


      • Lentävä lehmä
        Lentävä lehmä kirjoitti:

        Kiitos kovasti tiedosta! :D

        Olen lukenut netistä kaikkea septumin hoidosta jne,mutta haluaisin kuulla itse septumin omistajienkin kokemukset...Niistä voisi,sitten itsekkin ottaa opiksi. :)


    • Mie

      Mä haluun tietää että mikä lävistys tuo on..?!
      Siis mihin se tulee?!

      • Lentävä lehmä

        Se tulee nenän alarustoon eli se on tavallaan "Sonnin rengas" ;)


      • Mie
        Lentävä lehmä kirjoitti:

        Se tulee nenän alarustoon eli se on tavallaan "Sonnin rengas" ;)

        Ai jaa.. no nytpä tiedän tämänkin. Minusta tulee viisas. :D


      • Anonyymi
        Lentävä lehmä kirjoitti:

        Se tulee nenän alarustoon eli se on tavallaan "Sonnin rengas" ;)

        😂😂😂


      • Anonyymi

        Se tulee nenään


      • Anonyymi

        Nenään keskelle


    • Jeppe

      Mulla on ollut kys. lävistys jo yli 5 vuotta. Ja sen ottaminen SATTUU. Esim. tatuoinnin ottaminen tai korvien rei'itys ei tunnu yhtään missään siihen verrattuna. Ja kuivunutta verta on erittäin kivuliasta puhdistaa tuoreesta lävistyksestä. Kyllä vedet valuvat silmistä. Onhan tämä veikeän näköinen, mutta täytyy olla pokkaa kestää kaikilta tuntemiltaan ihmisiltä "mä laitan tohon narun, he he he" -vitsejä seuraavan parin vuoden ajan. Kyllä se kannattaa kuitenkin ottaa. Jos sitä katuu tai sen haluaa muuten vain pois, niin ei jää ulospäin näkyviä arpia, toisin kuin monissa muissa lävistyksissä.

      • Lentävä lehmä

        Eiköhän mulla pokka pidä! Tiedän sen että silmät alkavat valua väkisin paikan takia ja myös olen lukenut,että se sattuu... Kysyisin myös,että onko tämä lävistys kamalan herkkä tulehtumaan? :)


      • Jeppe
        Lentävä lehmä kirjoitti:

        Eiköhän mulla pokka pidä! Tiedän sen että silmät alkavat valua väkisin paikan takia ja myös olen lukenut,että se sattuu... Kysyisin myös,että onko tämä lävistys kamalan herkkä tulehtumaan? :)

        En usko, että saat sitä tulehtumaan, jos puhdistat pari kertaa päivässä. Ja hoitoaika on mukavan lyhyt, vain pari viikkoa. Toisin kuin esim. napalävistyksessä. Hyvin harmiton lävistys alkutuskien jälkeen tuo septum.


      • spegullo95
        Lentävä lehmä kirjoitti:

        Eiköhän mulla pokka pidä! Tiedän sen että silmät alkavat valua väkisin paikan takia ja myös olen lukenut,että se sattuu... Kysyisin myös,että onko tämä lävistys kamalan herkkä tulehtumaan? :)

        Elikkä.. Minä ite oon 14 mutta multa löytyy lävistyksiä aikas paljo: molemmissa kulmissa ja huulessa 3 ja korvissa on myösjonkun verran. Eli ei ne ikärajat ole ongelma.Kaikissa paikoissa ei tietty tee 13 vuotiaille mutta oseimmissa lävä-liikkeissä on ikärajat yleensä jotain 15-16 luokkaa,ja monesti vanhempien luvalla ja läsnäollessa yleensä tekee.


      • Sopu90

        tahdon itekin kyseisen lävistyksen ^^ kipua en pelkää ja joo se on totta että jos ei tykkää ni eipähän jää arpia näkyviin :D esim. mulla ku kasvoi toi kulmakoru kasvo ulos, ni on kyllä kiva arpi kulmassa muistona siitä xD


      • septumi

        joo niin sattuu...... mut tämä on mieluisin mun lävistyksistä. Septumi ja nenänsivu samaa intialaista tyyliä...... tosi kaunista. Kannatti vähän kärsiä vaikka se tosiaan sattu ihan sikana! En tajua kuin jotkut pystyy sen itse tekemään.


      • Anonyymi
        septumi kirjoitti:

        joo niin sattuu...... mut tämä on mieluisin mun lävistyksistä. Septumi ja nenänsivu samaa intialaista tyyliä...... tosi kaunista. Kannatti vähän kärsiä vaikka se tosiaan sattu ihan sikana! En tajua kuin jotkut pystyy sen itse tekemään.

        Kipu on yleensä henkilökohtainen. Jollain joku lävistys sattuu ja jollain ei lainkaan ja toki pihtien puristaminen nenään tekee kutaa itse kullakin


    • Punk Nancy

      Septumin ottaminen ei satu ! Jotku lävistäjät pistävät pihdit ns. lukkoon ja se sattuu. Ystävä-lävistäjäni ei näin tee, ja monet ovat hänellä ottaneet, ja ei ole sattunut, ja he eivät ole mitään masokisteja :D ! menkää vaan rauhassa ottamaan. :) Lävistys siis ei itsessään satu.

      • Roosa

        Sehän on tiettävästi kovin yksilöllistä, että sattuuko se ja mitä edes tarkoitetaan kun sanotaan, että jokin sattuu. Mielestäni lävistysten otto (on useita, myös septum) ei sinänsä satu, ehkä kirpaisee hieman/ tuntuu epämiellyttävältä hetken. Tuntuuhan se toki aina joltain, kun ihon läpi menee neula. Asiaan vaikuttaa varmaankin se, että kyseessä on vapaaehtoinen kirpaisu, jolla on tarkoitus ja välitön (toivottavasti kaunis) seuraus. Näin eroaa siis vaikka lääketieteellisistä toimenpiteistä (joilla on tietty myös tarkoitus, mutta koen ne kuitenkin eri lailla). En henkilökohtaisesti puhuisi lävistystä ottaessa kivusta, vaikka moni muu saman kokenut puhuukin. Eivät varmaan ole väärässä, kielenkäyttö vaan on erilaista=)


    • septuminvenyttäjä

      vaikka posti on 4 vuotta vanha päätän silti vastata. ammattilaisella saa harvoin niin nuorena. ite oon tehny monia kertoja 13 vuotiaana mutta lopullisesti kaveri lävisti sen kun olin 13v. nyt on venytetty septumi jo 15mm

      • lucifer-kissa

        ... MITÄ SAATANAA.


      • septumifriikki
        lucifer-kissa kirjoitti:

        ... MITÄ SAATANAA.

        nyt septum on jo 16mm :DD ja siinä tunnelin ympärillä pidän barbelleja. eli melkee tavallaan jo 17mm :DD se venyy ittekseen ku tarpeeks pitkälle on menny. vähän liian ;) tähtäimessä 24mm


      • rhhrrgg
        septumifriikki kirjoitti:

        nyt septum on jo 16mm :DD ja siinä tunnelin ympärillä pidän barbelleja. eli melkee tavallaan jo 17mm :DD se venyy ittekseen ku tarpeeks pitkälle on menny. vähän liian ;) tähtäimessä 24mm

        Siis tuohan on ihan rumaa, mun mielestä. Korvavenytykset ovat ihania, mutta jos joillakin se menee jo yli 20 mm, niin sitten alkaa jo menenmään todella rumaksi. Miksi venyttää septumia, kun on muutenkin niin hienon näköinen.


      • hellsinki masokisti
        rhhrrgg kirjoitti:

        Siis tuohan on ihan rumaa, mun mielestä. Korvavenytykset ovat ihania, mutta jos joillakin se menee jo yli 20 mm, niin sitten alkaa jo menenmään todella rumaksi. Miksi venyttää septumia, kun on muutenkin niin hienon näköinen.

        jokainen omalla tavallaan, itelläni molemmat korvat 40mm enkä paljoo välitä kommenteista, septum on 10mm jaa mietin täs viel pitäskö suurentaa vai jatkanko korvia.


      • Lepran masokisti
        hellsinki masokisti kirjoitti:

        jokainen omalla tavallaan, itelläni molemmat korvat 40mm enkä paljoo välitä kommenteista, septum on 10mm jaa mietin täs viel pitäskö suurentaa vai jatkanko korvia.

        Kuul u! Täällä o tytöllä 30mm korvat ja septum 6mm.. Nenää en uskalla suurentaa täs elämäntilantees ainakaa, enkä korvii.. Ehkä myöhemmi.. :p
        Ketjun aloittajalle.. En suosittele sellaista aikaa vuodesta milloin räkä lentää :))


    • spegullo95

      Ja ei sillä vuodenajalla kauheasti merkitystä ole jos vaan pitää huolta hygieniasta.

    • Tomorrowidoit

      Onkohan mahdollista ottaa ensikoruksi tappia?
      Judon kanssa ei oikein voi olla hevosenkenää saati sitten rengasta.

      • -somebody-

        On mahdollista, tottakai :) ja antaa sen tapin olla siinä sen koko paranemisajan, eikä vaihdella koruja kuin vasta sittenku se on kunnolla parantunu.


      • taide

        itseasiassa älä ota tappia. heiluu eikä oiken pysy nenän sisällä piilossa. myös ns. banaanikoru on tosi huono valinta.

        ota ensikoruksi hevosenkenkä ja harkkojen ajaksi käännä nenän sisälle piiloon. :)


      • ``annika``

        Tapin laitto hoitokoruksi ei kuulemman ole hyvä asia sillä se saattaa paranemisen aikana mennä vinoon :)


    • PatiencePrudence

      Olen itsekin 13 ja olen (ehkä) hankkimassa septumia. Haluaisin sen kovasti, mutta vanhemmat on todella vaikeaa saada suostumaan. Isä suostuu helposti (no ei ehkä nyt niin helposti, kuin luulette), mutta helpommin, kuin äiti. Äiti antaisi ottaa nenäkorun, ja joitakin huulikoruja. Ehkäpä kulmalävistyksenkin. Mutta ei septumia. Miten saisin hänet suostumaan?
      P.S. Paljonko se sattuu, ja mihin kipua voi verrata? Tiedän, että vedet tulee silmistä. Otin 7 vuotiaana korvikset. Ei käyny juuri yhtään. Itku mulla ei tule kivusta niin helposti :D

    • Teatatteröö :3♥

      Itse tein septumin äitin tietämättä 27/lokakuuta/2011 :DD oon 14 wee, ja siinä ei oo mtn kipeetä (ainakaan itelläni ei sattunut yhtään) Apteekista saa neuloja 15 sentillä, mutta niite ei myytä alle 18 vuotiaille (käskin äitin ostaa) :DD itelläni lävistämisessä meni jtn 20 sekinttia, joten oli tosi nopea ja kivuton. Setpumi tulee siis ruston ja väli''seinän'' väliin :p korun asettelu kirpaisi vähän, mutta se ei sen pahimmin sattunut. Mutta riippuu ihmisista, kaverini otti liikkeessä septimin ja se sattui kuulema ihan saakelisti, itelläni kutensanoinkin niin ei tuntunut missään :3 sen saa mukavasti piiloon vanhemmilta jos sen kääntää nenän sisään sen hevosenkengän :DD Ja jos tekee itse säästää n 50 euroo :DD

    • septumiakonyt

      Itselläni on venytetty septum (tällä hetkellä vasta 3mm mutta ois tarkotus hankki vielä milli lisää!) ja pakko myöntää että se tuli hankituksi jo 14-vuotiaana. Itse lävistämien ei sattunut ollenkaan, kunhan muistaa vaan vetää syvään henkeä ja neulan upotessa hengittää syvään ulos! Tosin se korun laittaminen paikoilleen sattuu, kuten joku jo mainitsikin. Kannttaa todellakin käydä ammattilaisella ottamassa, on lapsellista ja todella typerää tehdä itse kotona!

      Myönnän myös että otin septumin tällöin teininä vain ja ainoastaan sen takia kun olin hurahtanut tähän silloin Suomeen levinneeseen scneekulttuuriin. Septumista vuoden päästä hankein snake bitesit. Snake Bitesit oli kaksi vuotta, sitten meni itsellä scenekausi ohi (tajutessani miten teinimäistä pelleilyä se on) ja snake bitesit lähti. Vuosi siittä hankein madonnan, viihtyi alle puoli vuotta naamassa ja otin pois. Sitten tuli vertikal medusa, oli hetken ja lähti pois. Nyt lävistyksinä on enää tämä vanha kunnon septum, kieli- sekä napakoru. Omakohtaisesti voin siis sanoa että septum on helppo ja kiva lävistys, se saa kuitenkin aina piiloon. Harmittaa tosin nuo nuoruuden sekoilut snake bitesien, madonnan ja verikal medusan kanssa, naamassa kun on pienen pienet arvet jotka kuitenkin muistuttaa niistä.

    • voi vtu

      Itse tein kanssa vähän aikaa sitten septumin ja ei sattunut ollenkaan,en ole kovin kipuherkkä olen tehnyt itse myös kielilävistyksen ja on 12mm venytys.Miksi ei tekisi itse jos se kerta onnistuu. Kannatan kyllä ammattilaista.(kieli on täysin parantunut)

    • pierced16times

      Septum on sellainen lävistys ettei kannata itse tehdä, koska melko harva tekee oikeaan kohtaan. eli se ei mene siihen ohueen väliosaan vaan siinä alhaalla olevaan rustomaiseen paksuun osaan. Itselläni septum tosiaan sattui aivan saamaristi, tosin paranee nopeasti, mutta väärin tehty saatta johtaa kipeään nenään vielä pitkän ajan päästä. tiedän tapauksen jossa septum tehtiin väärään kohtaan eikä ottanut parantuakseen, joten tyyppi otti korun pois, mutta vielä yli vuoden jälkeen nenä on kipeä. Ja korun parantumis aikana ei tosiaan kannata ruvetä piilottelemaan vanhemmilta ja tökkimään korua nenän sisään, sillä silloin koru liikkuu sen verran että korussa olevat pöpöt ja kudos nesteet tai kuivunut veri voi mennä reikään sisään ja aiheuttaa tulehduksen.

    • tsuippaa

      hei mua kiinnostais hirveesti tietää todenperäsyys kaikkiin näihin halvaantumisjuttuihin, koska siis nenähän nyt on pelkkää rustoa :D::D itse _en ole tekemässä, mutta kiinnostais tietää kuinka suuri riski siihen liittyy ?

    • SidVicious<3

      oon 14v ja oon jo kolme vuotta halunnu septumia, mutta vanhemmat ei anna lupaa ottaa, ku ne pelkää mitä muut ihmiset ajattelis. mutta mitä se niille muille kuuluis, mun naamahan tää on ..? o.o

    • fdskg

      Olen 20-vuotias. Minulla on septum-lävistys. Voin kyllä omalta osaltani kertoa, että sen ottaminen sattui enemmän kuin mikään elämäni aikana. En pysynyt jaloillani ensimmäiseen 5minuuttiin lävistyksen oton jälkeen sen aiheuttaman kivun takia. Minulla on useita muita lävistyksiä ja isoja tatuointeja, mutta niitä ei voi verrata edes tuohon septumin aiheuttamaan kipuun.

      En suosittelisi itse henkilökohtaisesti tätä lävistystä alle 15-vuotiaalle. Eikä todellakaan ensilävistykseksi nuorelle. Minun mielestäni septum vaatii jo ihan erilaista vastuunottokykyä kuin perinteisemmät lävistykset. Septumia joutuu hyvin paljon varjelemaan erilaisilta iskuilta paranemisen jälkeenkin.

      Jos tiedon määrä teillä nuorilla lävistyksenottajilla on septumista(tai muista lävistyksistä) tuota tasoa niin suosittelen siirtämään lävistyksen hankintaa parilla vuodella ja perehtymään tarkemmin aihepiiriin. Mitään lävistystä ei pitäisi koskaan ottaa hetken mielijohteesta. Komplikaatioiden riski on aina olemassa.

    • Sattuuuuuuu

      Sinä olet kyllä liian nuori REKTUM- lävistykseen, hahhhaaaa!
      Tulee pukamat!

    • Septum

      Ei se septum nyt niin paljon satu. Itselläni punchattiin 4mm tuossa vuosi sitten ja voin sanoa, että paranteleminen oli kivuliampaa kuin itse lävistys.

    • fdskg

      ^ Kipu on kamalan henkilökohtaista. :) Mulla vedettiin ihan normaali 2mm neulalla ja kipu oli suoraan helvetistä. Paranteleminen aika pientä verrattua siihen itse lävistämiseen omalla kohdalla.

      Vaikuttaisi kuitenkin valtaosa olevan sitä mieltä, että on hyvinkin kivulias. Vaan eipä sen pitäisi vaikuttaa lävistyksen hankintaan..

      • adfghregv

        mulle kaveri sanoi ettei sattunut paljon paskaakaan :o nyt alkoi pelottaa :D


      • Hmmhmm
        adfghregv kirjoitti:

        mulle kaveri sanoi ettei sattunut paljon paskaakaan :o nyt alkoi pelottaa :D

        Kaikkihan riippuu omasta kipukynnyksestä


    • sonni<33;)

      mullaki on haaveena ottaa septum

      • asddgrvcxr

        no nyt kuulostaa järkevälle! nuori kun olet, niin kannattaa vielä odottaa :) mutta voi kun hieno lävistys onkaan!


    • Saede

      Olen 20-vuotias ja minulla on septum. Otin sen 17-vuotiaana enkä kyllä mitään lupia mennyt vanhemmilta kyselemään. Kyllähän äiti varmaan puolentoista vuoden ajan lävistyksen ottamisesta kyseli, milloin aion sen ottaa pois. Eipä ole enää kysellyt.

      Ennen septumin ottamista luin netistä kyseisestä lävistyksestä kaiken mahdollisen. Olin varautunut helvetilliseen kipuun ja yllätys olikin suuri, kun lävistäminen ei sattunut ollenkaan. Pienen renkaan pujottaminen nenään kirpaisi hieman.

      Monet pitävät septumia rumimpana lävistyksenä. Onhan se ruma isolla ja paksulla renkaalla. Omani on vain 1,2mm paksu ja halkaisijaltaan 10mm. Pieni ja siro siis.

      • Mmmmm

        1,2mm paksu ja halkaisijalta 10mm?? Taisi nyt mennä jotain ohi multaD: Eikös paksuus ja halkaisija ole sama asia.

        Ja septum on hyvin ihuna lävistys ja tässä oon parantelemassakin omaani tulehduksesta8] Jee.


      • Simppeliä?
        Mmmmm kirjoitti:

        1,2mm paksu ja halkaisijalta 10mm?? Taisi nyt mennä jotain ohi multaD: Eikös paksuus ja halkaisija ole sama asia.

        Ja septum on hyvin ihuna lävistys ja tässä oon parantelemassakin omaani tulehduksesta8] Jee.

        Ei ole sama asia. Paksuus tarkottaa korun paksuutta, eli sitä osaa joka menee reiästä läpi. Halkasija on pituus, joka saadaan mitattua renkaasta että kuinka iso on.


    • haluaa septumin

      Minkälainen ensikoru septumiin tulee jos, ottaa undergroundista?

    • eihelvt::D:DDD

      toivottavasti joku viel vastais tähä mutjooXDXDDd sii meneekö septum lävistys nenän ruston läpi vai mistä kohtaa:oooo oon pihal::DDDDD

      • Peeppa

        Septum tehdään nenäruston alapuolelle. Lävistäjä venyttää ihoa pihdeillä jotta saa lävistyksen tehtyä kunnolla oikeaan kohtaan. Mun lävistäjä sanoi että joillakin ei vain yksinkertaisesti mahdu siihen ihoalueelle, ja on sillon tehtävä ruston läpi. EN ole kyllä ennen moista kuullut, mutta kaipa se on mahdollista.
        Mulla on ollut Septum kohta 6 päivää, ja voin kertoa, että on ihan helvetin kipeä. Mulla on flunssa joten nenä vuotaa kokoajan, ja vasemman sieraimen puolelta reikä on ihan punainen ja sitä vihloo ja kirvelee. Kaipa se on tulehtunut, en tiedä, mut kyllä mä sitä puhistan suolavesiliuoksella ja huuhtelen haalealla vedellä. Käytän välillä myös desinfiointiainetta, mut tuntuu että ei oikeen meinaa siltikään parantua.
        Ja mikä parasta; lävistäjä teki mun septumin vinoon ! Ei sitä sillein huomaa jos ei jää tutkailemaan peilin etteen, mut eniveiz.


      • eihelvt::D:DDD
        Peeppa kirjoitti:

        Septum tehdään nenäruston alapuolelle. Lävistäjä venyttää ihoa pihdeillä jotta saa lävistyksen tehtyä kunnolla oikeaan kohtaan. Mun lävistäjä sanoi että joillakin ei vain yksinkertaisesti mahdu siihen ihoalueelle, ja on sillon tehtävä ruston läpi. EN ole kyllä ennen moista kuullut, mutta kaipa se on mahdollista.
        Mulla on ollut Septum kohta 6 päivää, ja voin kertoa, että on ihan helvetin kipeä. Mulla on flunssa joten nenä vuotaa kokoajan, ja vasemman sieraimen puolelta reikä on ihan punainen ja sitä vihloo ja kirvelee. Kaipa se on tulehtunut, en tiedä, mut kyllä mä sitä puhistan suolavesiliuoksella ja huuhtelen haalealla vedellä. Käytän välillä myös desinfiointiainetta, mut tuntuu että ei oikeen meinaa siltikään parantua.
        Ja mikä parasta; lävistäjä teki mun septumin vinoon ! Ei sitä sillein huomaa jos ei jää tutkailemaan peilin etteen, mut eniveiz.

        aaa ok, aattelin ite ottaa septumin mut kelasin et jos se tehään siitä ruston läpi nii en tiiä uskallanko:D::D Hyyyi satttu varmaa ihan sikana! miten ees pystys niistä tai mitääXDDD Mut siin menee sul si varmaa jonku aikaa ennenku se parantuu! Tiedätkö muuten et voiko sille käydä muuta kun tulehtua, jos on esim flunssaa??


      • peeppa
        eihelvt::D:DDD kirjoitti:

        aaa ok, aattelin ite ottaa septumin mut kelasin et jos se tehään siitä ruston läpi nii en tiiä uskallanko:D::D Hyyyi satttu varmaa ihan sikana! miten ees pystys niistä tai mitääXDDD Mut siin menee sul si varmaa jonku aikaa ennenku se parantuu! Tiedätkö muuten et voiko sille käydä muuta kun tulehtua, jos on esim flunssaa??

        Ei se ite lävistämine sattunu, mut sen jälkee on ollu kyl vähä vaikeuksia, varsinkii ku on tää flunssa : D en oikeestaa pysty niistää normaalisti, koska nenä on ihan älyttömän kipee, ja nyt tää on sit vissiin kokonaan tulehtunu. Eiköhän tää parane ajan kanssa, pitää vaan yrittää sinnitellä. En usko et flunssa sillee mitenkään vaikuttaa septumin ottamiseen, vaikka kyllä suosittelisin ottamaa sen sillo ku sulla ei oo flunssaa, niistäminen on nimittäi tosi kivuliasta ja sun pitää kokoajan olla huuhtelemassa ja puhistamassa nenää jos se vuotaa. Flunssan takia sulla vaan menee kauemmin ennenkuin lävistys paranee.


      • eihelvt::D:DDD
        peeppa kirjoitti:

        Ei se ite lävistämine sattunu, mut sen jälkee on ollu kyl vähä vaikeuksia, varsinkii ku on tää flunssa : D en oikeestaa pysty niistää normaalisti, koska nenä on ihan älyttömän kipee, ja nyt tää on sit vissiin kokonaan tulehtunu. Eiköhän tää parane ajan kanssa, pitää vaan yrittää sinnitellä. En usko et flunssa sillee mitenkään vaikuttaa septumin ottamiseen, vaikka kyllä suosittelisin ottamaa sen sillo ku sulla ei oo flunssaa, niistäminen on nimittäi tosi kivuliasta ja sun pitää kokoajan olla huuhtelemassa ja puhistamassa nenää jos se vuotaa. Flunssan takia sulla vaan menee kauemmin ennenkuin lävistys paranee.

        ok, kiitos paljo vastauksesta!!::D:D


      • ``annika``
        eihelvt::D:DDD kirjoitti:

        aaa ok, aattelin ite ottaa septumin mut kelasin et jos se tehään siitä ruston läpi nii en tiiä uskallanko:D::D Hyyyi satttu varmaa ihan sikana! miten ees pystys niistä tai mitääXDDD Mut siin menee sul si varmaa jonku aikaa ennenku se parantuu! Tiedätkö muuten et voiko sille käydä muuta kun tulehtua, jos on esim flunssaa??

        Itse kävin laittamassa korun ja tuli hetin flunssa oli viissiin jotain sattumaa, mutta koruni ei ole tukehtunut vielä kertaakaan(kävin ottamassa kesällä)


      • entinen scene

        ei mene ruston läpi vaan ohuimmasta kohtaa nenän väliseinää.nimim.kokemusta on


      • rottapoika
        Peeppa kirjoitti:

        Septum tehdään nenäruston alapuolelle. Lävistäjä venyttää ihoa pihdeillä jotta saa lävistyksen tehtyä kunnolla oikeaan kohtaan. Mun lävistäjä sanoi että joillakin ei vain yksinkertaisesti mahdu siihen ihoalueelle, ja on sillon tehtävä ruston läpi. EN ole kyllä ennen moista kuullut, mutta kaipa se on mahdollista.
        Mulla on ollut Septum kohta 6 päivää, ja voin kertoa, että on ihan helvetin kipeä. Mulla on flunssa joten nenä vuotaa kokoajan, ja vasemman sieraimen puolelta reikä on ihan punainen ja sitä vihloo ja kirvelee. Kaipa se on tulehtunut, en tiedä, mut kyllä mä sitä puhistan suolavesiliuoksella ja huuhtelen haalealla vedellä. Käytän välillä myös desinfiointiainetta, mut tuntuu että ei oikeen meinaa siltikään parantua.
        Ja mikä parasta; lävistäjä teki mun septumin vinoon ! Ei sitä sillein huomaa jos ei jää tutkailemaan peilin etteen, mut eniveiz.

        Ei ei ei desinfiointi ainetta, se vaa kuivattaa ihoa ja hidastaa parantumista


    • reikänaama

      Otin septumin 20-vuotiaana. Lävistyksiä oli ennestään jo 12 eri puolilla kroppaa. Itselläni ei itse lävistäminen sattunut normaalia enempää. Helvetin epämukavaahan se oli ja silmät vuosi pitkään lävistämisen jälkeenkin, mutta itse kipu ei ollut juuri muita lävistyksiä pahempi. Paranemisaikana superkivuliasta oli korun liikkuminen. Lävistys tehtiin pyynnöstäni barbellilla, joten heilumista ei onneksi tapahtunut yhtä usein kuin renkaalla.

      Mitä tuohon ikäasiaan tulee, niin ei septum vaadi sen enempää vastuunottokykyä kuin muutkaan lävistykset, kuten joku täällä huuteli. Kyllä muitakin lävistyksiä täytyy esimerkiksi iskuilta suojella.

      • prinsessa

        Ite oon hinkunu septumia parisen vuotta ja nyt se on tulossa pikkuhiljaa! Miten ne lävistäjät tekee sen? Siis saahan siinä penkissä istua silleen nojaten?? koska musta tuntuu että pyörryn siihen muuuten!


      • (:
        prinsessa kirjoitti:

        Ite oon hinkunu septumia parisen vuotta ja nyt se on tulossa pikkuhiljaa! Miten ne lävistäjät tekee sen? Siis saahan siinä penkissä istua silleen nojaten?? koska musta tuntuu että pyörryn siihen muuuten!

        Toki saa ja oikeastaan pitääkin nojata selkänojaan siinä lävistäessä, jotkut lävistäjät laittavat asiakkaan jopa makuuasentoon. Ja tuskin pyörryt jos hengität rauhallisesti nenänkin kautta ja jos olet syönyt ja nukkunut hyvin ennen lävistämistä. Itse kohtaan usein asiakkaita jotka kertovat että saattavat pyörtyä... Ei siinä mitään, suunnilleen päivittäin joku ihminen pyörtyy ja siksi lävistäjillä on hyvä olla ensiapukoulutus.


      • Prinsessa
        (: kirjoitti:

        Toki saa ja oikeastaan pitääkin nojata selkänojaan siinä lävistäessä, jotkut lävistäjät laittavat asiakkaan jopa makuuasentoon. Ja tuskin pyörryt jos hengität rauhallisesti nenänkin kautta ja jos olet syönyt ja nukkunut hyvin ennen lävistämistä. Itse kohtaan usein asiakkaita jotka kertovat että saattavat pyörtyä... Ei siinä mitään, suunnilleen päivittäin joku ihminen pyörtyy ja siksi lävistäjillä on hyvä olla ensiapukoulutus.

        Oi hyvä! Itse kipu mulla ei pelota vaan se että oon jännittäjä ja oon kerran jos toisenki melkein pyörtyny jännittämisen takia. Jalat lähti alta ja kaaduin, taju kuitenki pysy.


      • entinen scene
        prinsessa kirjoitti:

        Ite oon hinkunu septumia parisen vuotta ja nyt se on tulossa pikkuhiljaa! Miten ne lävistäjät tekee sen? Siis saahan siinä penkissä istua silleen nojaten?? koska musta tuntuu että pyörryn siihen muuuten!

        septumia ei tehdä ruston läpi. lävistäjä laittaa pihdit ohuimpaan kohtaan nenän väliseinää ja puristaa pikkuisen jotta neulan läpi pistäminen ei satu niin paljoa. itsellä pihdit tuntuivat hieman ikävältä mutta neula ei miltään.


    • ``annika``

      Hei, itse olen 14v ja kävin laittaa septumin tässä kesällä, minulla ei mennyt korun paranemiseen kuin noin 2-4 vk.
      Niijnkuin sanontaa kuuluu että lävistyksen ottoa ei kannata jännittää, sillä se voi silloin käydä kipeämpää kuin aattelee niin.
      Korua tosiaan hoidin suolaveellä sillä desi-aineel se kuivuisi joten en ottanut sitä riskiä.Itse jännitin korun laittoa hirveesti, ja kyllä se vähän nipistikin
      :)

    • kakkapylly2

      Hei..
      Mulla on nenäreijjät ne on aika karvaset ja likaset niistä valuu räkäää yleensä ja minulla on myös septumi joka on hyvinhyvin likainen se tippui munulla pöntööö joten laitoin sen takaisin likaisena sillä minula ei ole muita koruja joten muuten se oisi mennyt umpeen..-_--

      Minä halvaannuin lievasti laittaessani septumia minun varpaani eivät liiku ja minulla seisoo ja se ei laskeudu koskaan..

      Mistä löytäisin koruja septumiin?
      Apuaa... haluaisi niin munan alas sillä se2 on niin nolo ....-...

      • pyyhiparemmin

        hahahahahah :DDD


    • mäygeliini

      Olen 16-vuotias poika ja laitoin septumin itse. Ei sattunut yhtään. Enää septumia ei minulla ole, mutta suunnitteilla taas laittaa se. Että ei kun menoksi

    • finnit ei oo mukavii

      Ite tein juuri pari päivää sitten itse, ja ei sattunut yhtään, ehkä pikkasen kirpas, mutta siihen se jäi, korun laittaminen oli vaikeesta laittaa paikalleen kun reikä tais olla pikkasen vino :) en ole kysynyt vnhemmiltani lupaa, mutta piilottelen sitä, ja minulta myös hävisi toinen pallo korusta joten ei ole kumpaakaan joten se menee helpommin nenään piiloon ::)

    • Septum-unelmoija

      Haiseeko koru pahalle paranemisen aikaan? Meneekö se ohi?? Tänks!

    • septumplöö

      Ei ainakaan mulla haissut, Ei pitäisi haista, jos sen pitää asiallisesti puhtaana. Iltaisin kun pesee huolellisesti kuumalla vedellä niin se riittää. Desinfiointiaineita ei koskaan tulisi käyttää lävistysten hoitamiseen, sillä ne tappavat iholta myös hyvän bakteerikannan ja kuivattavat ihoa, mikä taas voi vaikeuttaa paranemista.

      Välillä, jos parantuvaan lävistykseen ehtii kertyä ja kuivua möhnää, niin saattaa hieman haista, jos korua lähtee liikuttelemaan niin että kivunut möhnä murtuu. Mutta viimeistään parantunut lävistys ei haise miltään. Mulla on ollut septum 6 vuotta ja olen sen venyttänytkin muutamaan milliin eikä venyttäessäkään haise, jos käyttää oikeita materiaaleja. (=ei akryyliä, koska se hautoo pöpjä)

    • Mimumi

      Itse kävin ottamassa septumin ja se sattui todella paljon, mutta jälki käteen hoito ja muu on helpoa ja kivutonta (::

    • Vanha keskustelu mut vastaan silti.
      Ite kävin oman septumin ottamassa 13.3.2013. Sattu aivan saatanasti! itkin siel ku viimestä päivää. Tuolla jossain luki et se parantuis muka parissa viikossa, ei muuten parane. Siin menee 1-3kk et se paranee, oma ei oo viel parantunu.
      Ja itseasiassa se lävistäjä joka mulle ton teki, ni se sano, ettei pihtejä kannattais käyttää. Jotain se selitti, että kun ei käytä pihtejä sen tekemiseen, niin se koru sit ''muotoutuu'' siihe reikään ja jotain muuta se selitti. Eli se herra ei käyttänyt pihtejä. Eipä se nykyään käytä ollenkaan pihtejä kun se lävistyksiä tekee, microdermaleissa käyttää, et saa sen korun laitettuu, mut muuten ei.

    • entinen scene

      lävityksien ikäraja on käsittääkseni ainakin yleensä se 16 vuotta. itselläni on juuri tuo septum ja otin sen joulukuussa 16 vuotiaana.parani viikossa. itse suosittelen sitä koska se ei todellakaan satu.ainakaan minulle.tämä tottakai riippuu jokaisen omasta kipukynnyksestä.alahuulessa on ollut 3 läväriä joista snake bitesit tein itse.lisäksi oli myös bridge.näistä kivulain itsellä oli tuo labret jonka liikkeessä otin. pihdit on ollut kaikissa noissa lävistystilanteissa ku liikkeessä otin.

    • sjdsjksjdk

      Itse otin septumin n. puolivuotta sitten. Eipä minulla sattunut yhtään, eikä silmätkään alkaneet vuotaa. Jälkeenpäin lävistyksen kanssa ei ollut mitään ongelmia, ei ollut kipeä oikeastaan missään vaiheessa.

    • jokkuvaa

      oon tehny 3 kertaa ite septumin itelleni ja kahella ekalla kerralla aivastutti ja silmät alko vuotamaan mut nyt kolmannella kerralla ei juuri minkäänlaista kipua/aivastelua/silmien vuotoa ja ihan vähän kipee vaa :D

    • Septum

      Haluaisin septumin sitte ku oon vähän vanhempi.
      Ja haluaisin tietää et sattuuko septumin laitto hirveesti

    • eisatu:)

      Heippa kaikki. otin septumin vähän aikaa sitten ja septumin lisäksi minulla on neljä lävistystä jos ei korvia lasketa. Septum ei sattunut minulla yhtään ja kipu on aina yksilöllistä! itselläni tosin on uskomattoman korkea kipukynnys enkä pelkää piikkejä kun itselleni on tehty kaikki rokotuksista selkäydinpistokseen. voi testata nenäsi septum alueen kipuherkkyytä esim nipistämällä kynsien kärvillä:)

    • kylsesiit

      sattu vaa vähä enemmä ku korvien reijittemine, ei tappii ensikoruks, voi kavaa vinoo ja si vituttaa. harrastan taekwondoo ni mul on hevosenkenkä koru, miknä käännään sisäl treenien ajaks. ollu nyt vuoden, otin ku olin 14

    • ihajees

      Sattuu pirusti jos laitetaan rustoon johon sitä ei kuuluis laittaa ja ite kieltäytyisin jos meinattais laittaa rustoon, koska siitä voi seurata myös pidempiaikaisia ongelmia. Muuten oon lähinnä kuullut että nipistää pikkasen, osa ei tunne ollenkaan eli yksilöllistähän se.

      Ja septumi alkaa haista jos sitä ei pese useasti, varsinkin teräs- tai lasikorun kanssa. Orgaaniset materiaalit ei ilmeisesti oo niin hajuherkkiä, mut omakohtaista kokemusta näistä ei oo.

    • Foxinea

      Itse haluisin septumia ja pyydän tätä joululahjaksi perheeltäni.Olen 14v.Haluaisin etsiä kaiken tarpeellisen tiedon hoitoon ja yms.Olen varautunut helvetilliseen kipuun mutta mietityttää että voiko septum helposti tulehtua?Jos tulehtuu mitä pitää tehdä?Onko yleistä että se tulehtuu?Entäs flunssa aikana jos septum on jo parantunut ja jos ei ole parantunut,niin sattuuko?Minkä lainen koru olisi paras?Ja voiko sen kääntää paranemis vaiheessa nenän sisälle piiloon?Kuinka kauvan yleensä paraneminen kestää?
      Kiitos vastauksesta jo etukäteen^^

      • dewart

        Kipuun kannattaa juu varautua. Vaikka se on hetkellinen ja meneekin aika pikaa ohi, se on silti ikävän tuntonen. Itellä ei tulehtunu, enkä ole kuullut että kellään muullakaan olisi. Tuskin hirveän yleistä, ellei paskasia sormiaan paranemisvaiheessa nenäänsä oo koko ajan tunkemassa. Jos kuitenkin näin tapahtuu, niin uskoisin vain usean pesun ja suolaliuoksessa nenän lilluttelun auttavan. Flunssa ei haittaa missään vaiheessa, ennemminkin se on inhottavaa, koska niistäminen alkuun tuntuu hankalalta.
        Parhain korusta on ainakin alussa kaiketi hevosenkenkä, näin minulle sanottiin, mutta ei sillä varmasti hirveän suurta eroa ole muihin verrattuna. Renkaan uskoisi tarttuvan vaatteisiin ja muihin yhtä hyvin kuin hevosenkengänkin. Nenän sisään kääntämistä ei suositella paranemisvaiheessa, jos sen edes saat sinne, koska itse en saa edes parannuttua.
        Paraneminen kestää plusmiinus kuukauden, itse pystyin vaihtamaan korun kuuden viikon kuluttua. Tämähän on hyvin yksilöllistä, jotkut voivat jo parin viikon päästä vaihtaa korun, jotkut vasta useamman kuukauden.
        Toivottavasti oli apua. (--:


      • dewart
        dewart kirjoitti:

        Kipuun kannattaa juu varautua. Vaikka se on hetkellinen ja meneekin aika pikaa ohi, se on silti ikävän tuntonen. Itellä ei tulehtunu, enkä ole kuullut että kellään muullakaan olisi. Tuskin hirveän yleistä, ellei paskasia sormiaan paranemisvaiheessa nenäänsä oo koko ajan tunkemassa. Jos kuitenkin näin tapahtuu, niin uskoisin vain usean pesun ja suolaliuoksessa nenän lilluttelun auttavan. Flunssa ei haittaa missään vaiheessa, ennemminkin se on inhottavaa, koska niistäminen alkuun tuntuu hankalalta.
        Parhain korusta on ainakin alussa kaiketi hevosenkenkä, näin minulle sanottiin, mutta ei sillä varmasti hirveän suurta eroa ole muihin verrattuna. Renkaan uskoisi tarttuvan vaatteisiin ja muihin yhtä hyvin kuin hevosenkengänkin. Nenän sisään kääntämistä ei suositella paranemisvaiheessa, jos sen edes saat sinne, koska itse en saa edes parannuttua.
        Paraneminen kestää plusmiinus kuukauden, itse pystyin vaihtamaan korun kuuden viikon kuluttua. Tämähän on hyvin yksilöllistä, jotkut voivat jo parin viikon päästä vaihtaa korun, jotkut vasta useamman kuukauden.
        Toivottavasti oli apua. (--:

        Ja jotkut tuolla ovat hätäilleet muutaman päivän ikäisillä septumeillaan kun koru on tehty vinoon. Korun paikka näkyy vasta sen parannuttua, itsellänikin se oli vinossa paranemisvaiheessa.


    • Sonni xd

      Heheh.. Minulla on ollut tuo koru jo noin 3 vuotta ja se ei satu yhtään MIUN mielestä :) !! Kannatan.. Mutta näitä "eheh sonni" - vitsejä saapi kuulla :D minä ainaki..
      Mut joo hieno koru on juu ♥

      • Septum ._.

        Vaik tää on jo niin vanha juttu (ja kukaan ei varmaa enää vastaa) nii miks te kommentoitte tähän tyylii
        "Teil lävärin tse, mutta suosittelen että meette kunnon lävistäjälle"
        Miks ette ite menny vaan teitte ite? :DD nohate mut.
        Ja mäki oon aika nuori (13) ja haluun ihan sikana tän septumin, mul on lupa vahemmilt ja tälläst mut tiiättekö te jonku joka laittaa alle 16 vuotiaalle, ku en iha haluis tehä itte, kiva jos joku vastais xD


      • sähkörusakko
        Septum ._. kirjoitti:

        Vaik tää on jo niin vanha juttu (ja kukaan ei varmaa enää vastaa) nii miks te kommentoitte tähän tyylii
        "Teil lävärin tse, mutta suosittelen että meette kunnon lävistäjälle"
        Miks ette ite menny vaan teitte ite? :DD nohate mut.
        Ja mäki oon aika nuori (13) ja haluun ihan sikana tän septumin, mul on lupa vahemmilt ja tälläst mut tiiättekö te jonku joka laittaa alle 16 vuotiaalle, ku en iha haluis tehä itte, kiva jos joku vastais xD

        Joissain paikoissa tehdään 14-vuotiaille jos vanhempi on mukana. suosittelen rauhassa odottamaan sinne asti :)


    • Eleclya

      Lävistyksen ikäraja on 16v. Eikä Septumin otto satu D: ja lävistystä EI tehdä itse jos ei ole kunnon välineitä yms, eli mene sinne ammattilaiselle.

    • olybersykess

      Itekkin haluisin septumin, ikää on jo kohta 16 vuotta ja omistan vaan pienet venytykset molemmissa korvissa :DD Ku eiks nii että siitä ei jää mitää hirveetä arpee? Kun vanhemmat ei vaan voi ymmärtää sitä, aina kun on puhe septumista nii ne luulee et tarkotan jotain sellasta afrikkalaista jäätävän kokosta venytystä :'D Jajajaja paljonko yleensä maksaa liikkeessä septumin otto? koska en todellakaan aio tehä ite, nii epähygieenistä ja en uskaltais tehä xd ei mulla muuta :3

    • Maskgo

      Otin viisi päivää sitten septumin. Olen 21-vuotias ja halunnut tätä 16-vuotiaasta asti.
      En edes lukenut mistään kovasti tietoa ja siksi en jännittänyt kipua. Olen tosi herkkä ja kaikki sattuu, mutta yllätyin kuinka kivuton toimenpide septumi olikaan. Kirpas vähän ja siinä se.
      Nyt kun putsailen niin saattaa nipistää jonkin verran. Se kipu verrattavissa siihen lävistämiskipuun mutta kestää paaljon kauemmin! Kuitenkin sekin siedettävää. Toivottavasti paranee pian! :p

    • Anskijee

      Meneekö septum helposti umpeen jos ei pidä korua? Haluisin septumin, mutta olen sellaisella alalla missä ei sää pitää työpäivän aika lävistyksiä. :(

      • amiro

        Laita siihen hevosenkenkä ja käännä se sit nenän sisään piiloon


    • Kenggu

      Tääl kuopios on half block (½block) jaja tääl ei tehä alle 13v edes vanhempien suostumuksella:)

    • yksnolovaan

      Laitetaan nyt tulevaisuuden googlettajille lisää tietoa:

      Kävin just ottamassa septumin ja pelotti vähän etukäteen. Mutta siis ei sattunut yhtään, kirpaisi maksimissaan yhtä paljon kuin kulmakarvan nyppäiseminen. On siis ihanan helppo, kivuton ja kaiken lisäksi ei jätä näkyvää arpea ja sen saa piiloon!
      Tampereen Putkassa kävin ottamassa ja oli kyllä hyvä palvelu/lävistäjä ainakin tän septumin kohdalla

    • Vaillavastauksia

      Hei! Hakuaisin tuota lävistystä ihan sikana. Oon pian 14v. Voisiko joku kertoa voiko tuon lävistyksen takia tapahtua jotain kauheata? Esim. Jokin paikka halvaantuu tai jotain ?

    • Kullikki

      Yli 10
      vuotiaille käy hyvin

    • pikkukakru

      vanhempien luvalla pitäis saaha iha 13 vuotiaanaki mut ilma vanhemman lupaa nii ei saa enne ku on 15

      • Entii

        2004... Tehty. Ei ole enää 13v, vaan yli 18v.


    • Anonyymi

      Vaikka onki vanha postaus niin ittellä kaikista eniten sattui korvikset ekat kävin ammattilaisella ei sattunu tokat tein ite sit ne tulehtj ja meni umpeen sit kävin ottaas lävistäjällä ne uudestaa ja kolmannet oon tehny itte ja neki tulehtu mutta sain ne parantumaan ekatki korvikset meni tulehtumaan mutta nekin sain mä ehkä haluisin ottaa neljännet korvikset mutta saas nähdä mulla on haaveena mennä ottamaan septumi mulla on jo nenäkoru oikealla puolella ja se ei sattunut YHTÄÄN ei minkäänlaista kipua ja parantu mulla heti ja kun ekaa kerta vaihto ei mitään ongelmia eli mulla oli siinä hyvä tuuri en usko että mulla sattuu septumi oon noitten korvisten jälkeen ollut niin tarkka puhdistamaan joskus tulevaisuudessa haluaisin vielä kielikorun ehkä napakorunkin mutta meen tän kuukauden sisällä ottamaan septumin

    • Olen mies 57 ja minusta minulle sopisi septum mainiosti, mitä mieltä olette, voisko vanhempi mies käyttää nenässään rengasta?

    • Anonyymi

      Oon miettiny septumia mut pelkään et sattuu nii maan vitusti testasin sormen päällä nenästä siit kohtaa mist sen pitäis mennä ja sattuu jo sillo aivan oerkeleesti🤡

    • Anonyymi

      Olen 13v ja haluisin setmunin ps en osaa kirjottaa

      • Anonyymi

        ite kävin tänää ottaa septumin ja voin sanoa että kipu oli aivan kamala. olin valmiiks nii jännittyny tilanteesta että jopa se että se lävistäjä sovitteli korua nenään sattui. mutta nyt ku ottaa vähä särkylääkettä ja muistaa puhistaa nii ei tää paha oo


    • Anonyymi

      haluisin käydä ottamassa ” larypiercing” nimisessä paikassa kun sitä ollaan kehuttu paljon ja siskokin on käynyt ottamassa septumin sieltä mutta oon kova jännittämään voisko joku kertoa paljon se sattuu??

    • Anonyymi

      Tää tulee nyt 16vuotta myöhässä:D, mutta toivottavasti tästä ois jolleki apua! Tein itse minulle septumin ja teko ei satu kun löytää oikean ja ”pehmeän” kohdan. Jos teet itse desinfioi neula, kätesi ja korusi. Minulla meni noin 1-2h sen teossa. Älä luovuta, vaikka et heti saisi korua paikalle:) Vältä koruun liiallista koskemista! Jos olet nuhassa puhdista korua varovasti, mutta älä ota korua pois ensimmäiseen 1-2kk. Paraneminen rippuu ihan ihmisestä joten on mahdotonta sanoa kuinka kauan siinä kestää.

    • Anonyymi

      Mitä pitäisi tehdä jos septum-korun reikä umpeutuu?? Olen 13-v ja sain septum-korun kesäkuussa! Ja tuntuu että kun otan korun 2h pois niin reikä umpeutuu!!

    • Anonyymi

      Siis en oo vielä ottanu sen, mutta tiedä ainakin paria asiaa siihen. 1.Sen kannattaisi ottaa talvella tai ainakin kevät alussa ja syksyn loppuna, ettei se tulehtuu. Ikäraja on 16 , paitsi ku vanhempien luvalla 13 . En siitä enempää.

    • Anonyymi

      Mielestäni nykyään saa ottaa yli 10v vanhemman luval

    • Anonyymi

      Ikäraja on yli 15v ilman vanhemman lupaa ja alle 15v vanhemman luvalla! Toivottavasti tästä oli apua

    • Anonyymi

      Suosittelen kyl paljo ottaa septumia halfblockissa, tosi kiva henkilökunta ja ammattitaitosia, lävistyksen laiton aikanakin huolehtii, et sul on kaikki ok. itte otin eilen septumin ja se kyl kävi tosi kipeää ku se neula meni ihost läpi ja laitto korun paikallee, mut toki kaikil on eri kipukynnys. nenää kirveli sen laiton jälkee ehkä 15-30 min mut sen jölkee ei yhtikäs mitään kipua missään enkä ees enää tunne koko korua nenässä, et hyvin lähteny paranee !! :) suosittelen

    • Anonyymi

      Itellä septum ja oikeastaan teko vaiheen pahin ja kivuliain osuus oli pihtien laitto, sillä niiden avulla pitää löytää ohuin kohta mihin septum sitten lävistetään, neula kirpas vähän mut oli siedettävä eikä sekään tuntunu ku vaan sen hetken😁 yleisesti ottaen lävistyksissä on ikäraja että alle 15.v ei tehdä muutakuin vanhemman suostumuksella jolloin täytätte lapun lävistäjällä jossa kysytään ymmärrättekö kaikki riskit ym. mutta toki riippuu lävistäjästä.😊

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe