Moro,
Oon aika nuori ja ajattelin alkaa laihuttaa oon 10w ja painan 53 kg, muut painaa about 33 kg
Oon käyny aika monta kertaa lenkillä ja nyt oon laihtunu jo 9 kg mutta silti se ei oo mun ihanne paino..
Mun vanhemmat ei tiedä tästä mitään eikä tuu tietääkkää!!
Auttakaa pliis jotain keinoja jotka ei oo mulle vaarallista??
Terveisin Louise1
ps. Mut älkää pliis haukkuko mua vaik oon vasta 10
Aijon laihuttaa..
4
117
Vastaukset
Hei. Jos haluat tiputtaa painoa kannattaa se tehdä terveellisesti ettei sinun pituuskasvu häiriinny. Sinun tarvitsee saada kaikki ravintoaineet. Jätä sokerit pois, Lapsella nyt on ihan ok että on yksi herkkupäivä viikossa mutta vain yksi. Myös turhat hiilihydraatit eli hampurilaiset ja etenkin ranskalaiset on pahimpia. Vaalea leipä sekä makarooni muuttuu heti rasvaksi. Kun syöt terveellisesti vihanneksia, hedelmiä, ruisleipää, kalaa, kanaa, jne... niin paino laskee itsestään. Et kertonut pituutta tai ruokatottumuksia niin on vaikeampi neuvoa. Liikunta on hyvä tapaa pitää kunnosta huolta mutta se ei auta jos syö enemmän kun kuluttaa joten tärkeää on itse ruokavalio. Liikunta ja ruokavalio yhdessä tekevät ihmeitä joten olet oikealla polulla =) Harmillista ettet halua vanhempiasi ottaa mukaan pudotukseen mutta ehkä sinulla on syysi.
Muista syödä aamulla kunnon aamiainen, ruisleipää, vihanneksia tai puurolautasellinen niin lähtee päivä käyntiin hyvin ja pysyt virkeänä koulussa =)- Loiuse1
Kiitti avusta :)
Ja mä oon 154 cm pitkä Ja vielä lisäyksenä, kasvuspurtti on sinulle vielä tulollaan joten mitään varsinaista laihduttamista ei kannata ajatella eikä siihen mitään taikatemppua olekkaan. Jokainen on yksilöllinen eikä tarvitse olla niinkun muut. Ellet halua vanhempien kanssa asiasta keskustella olisiko terveydenhoitaja koulussa sellainen kenen kanssa voisit asiaa pohtia. Olet niin nuori että kaikenlainen laihduttaminen itsessään kuulostaa hurjalle. Jos sinusta esim tulee 165cm pitkä ja painat edelleen tuon 53kg niin olet silloin erittäin hoikka =)
Mehuissa myös paljon sokeria mikä helposti tuo lisäkiloja. Kun vain syöt terveellisesti , teet oikeita valintoja niin painosi asettuu kyllä. Tuo liikunta on kyllä hienojuttu. Ehkäpä löydät jonkun lajin jota voisit seurassa harrastaa.- louise1
=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005278168- 2342778
- 262621
- 1642039
- 1211911
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61735Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 801262
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621208IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41185