Te sinkut, varsinkin yli kolmekymppiset sinkut?
Itse olen 36-vuotias sinkkunainen ja ole hyvin kunnianhimoisesti yrittänyt yksinasuvana harrastyaa ruoanlaittoa. Nyt olen tajunnut, ettei siinä ole mitään järkeä, joten siirryn valmisruokiin ja ravontoloidena annoksiin. Onneksi asun kaupungissa ja muutaman minuutin päässä kodistani on useampikin ruokapaikka, josita voi hakea sapuskaa jos nälättää. Lisäksi työpaikan ruokala.
Mites te muut?
Teettekö päivittäin ruokaa?
105
1804
Vastaukset
- single food
Eipä tosiaan tule kotona laitettua ruokaa. Arkisin lounasruokalan lämmin ateria riittää ja kevyt iltapala, keitettyä munaa ja kalaa tms. Viikonloppuisin syön ulkona ravintolassa, kavereiden kanssa nyyttärit tai sukulaisten luona.
- single food
Jäi vielä mainitsematta että olen sinkkumies pääkaupunkiseudulta.
- 78098765
Teen aina itse ruokani. Töihin otan eväät. Ravintoloiden sikahintoja maksavat vain dorkat.
- vcxvcxvxcx
Ei nyt ihan noinkaan. On se joskus mukava mennä valmiiseen pöytään ja syödä jossain muissa puitteissa kuin siellä missä aina syö. Toisen tekemä ruoka myös maistuu eriltä kuin omatekemä, vaikka itsekin osaa kokata.
En kyllä itsekään yksin lähtisi ravintolaan syömään, mutta sosiaalisena tapahtumana esimerkiksi ennen baariin menoa erittäin miellyttävää. - dtjrtkjrj
Näin kuuluu toimia.
- Anonyymi
juuri näin
Ei oikein tule tehtyä ruokaa kotona, kun kaikki ruoka-ainekset tulee perhepakkauksissa, enkä jaksa syödä samaa ruokaa koko viikkoa. Työpäivän aikana tulee käytyä lounasravintolassa syömässä (rehut ja kaikki), ehtoolla kotona sitten vaan raejuustoa ja silleen.
- habla.
Täh? Eikait niitä kaikkia aineksia kerralla sinne kattilaan tarvitse kaataa hölmö.
Eikö sulla reppanalla ole edes pakastinta olemassa. habla. kirjoitti:
Täh? Eikait niitä kaikkia aineksia kerralla sinne kattilaan tarvitse kaataa hölmö.
Eikö sulla reppanalla ole edes pakastinta olemassa.On mulla pakastin, mut en näe mitään järkeä pakastaa ruokia. Mulla on varaa käydä syömässä terveellisesti ulkona.
- vcxvcxvcxvcx
J.Twang kirjoitti:
On mulla pakastin, mut en näe mitään järkeä pakastaa ruokia. Mulla on varaa käydä syömässä terveellisesti ulkona.
Eikö tuon rahan voisi kuitenkin käyttää johonkin järkevämpään kuin syömiseen? Jos todella syöt kaikki pääruokasi ravintoloissa niin säästäisit aikamoisen summan jos tekisit ruuan pääsääntöisesti kotona.
vcxvcxvcxvcx kirjoitti:
Eikö tuon rahan voisi kuitenkin käyttää johonkin järkevämpään kuin syömiseen? Jos todella syöt kaikki pääruokasi ravintoloissa niin säästäisit aikamoisen summan jos tekisit ruuan pääsääntöisesti kotona.
Mää oon tullut laskuissani täysin toiseen tulokseen. Jos hommaan kaikki tarpeet salaatteineen päivineen kotio, niin hintaero on niin pieni, että mieluummin syön edelleen terveellisesti ravintolassa, kuin raahaan eväslaatikoita onnikalla pitkin kylää. Eväitäkin olen harrastanut aikoinaan, mutta fyysisessä työssä tarttee energiaa jaksaakseen, eikä eväillä jaksanut. Voisin myös väittää, että syön nyt terveellisemmin, kuin eväsaikoina.
Kukin taaplaa tyylillään, sano sahan työntekijä.- vcxvcxvcxxc
J.Twang kirjoitti:
Mää oon tullut laskuissani täysin toiseen tulokseen. Jos hommaan kaikki tarpeet salaatteineen päivineen kotio, niin hintaero on niin pieni, että mieluummin syön edelleen terveellisesti ravintolassa, kuin raahaan eväslaatikoita onnikalla pitkin kylää. Eväitäkin olen harrastanut aikoinaan, mutta fyysisessä työssä tarttee energiaa jaksaakseen, eikä eväillä jaksanut. Voisin myös väittää, että syön nyt terveellisemmin, kuin eväsaikoina.
Kukin taaplaa tyylillään, sano sahan työntekijä.Riippuu tietenkin puitteista, jossa eväitä syödään. Jos on jääkaappi ja mikro niin eiköhän aika hyvän ruuan saa töissä lämmitettyä.
Sinun laskuissasi taitaa olla pilkkuvirhe jos kuvittelet ravintolassa syömisen tulevan itse tekemistä halvemmaksi. Saat viikon salaatit yhden salaattilounaan hinnalla. - Anonyymi
J.Twang kirjoitti:
Tämähän ei siis tarkoita, ettenkö osaisi tehdä ruokaa.
En ole oikeasti "sinkku" kun eläkeläinen , vaikka yksin asun. Tein ammatikseni ruokaa yli 40 v , eikä oikeasti enää kiinnosta. Joskus pitää välillä hakea kunnon pihviin liha laatukaupasta , tai kalaa pannuun. Muuten take away.
- etsitaan
En tee. Asun toisen vanhempani kanssa ja hän tekee yleensä ruuan iltaisin ja viikonloppuisin, ja niinä päivinä joina ei tee, niin lämmitän mikrossa jotain valmisruokaa. Päivällä, töissä olessani, käyn syömässä jossakin paikallisessa ruokalassa.
- habla.
Miten niin ei ole järkeä laittaa ruokaa sinkkuna?
Tottakait kokkaan itselleni kaikenlaisia herkkuja ja voin ihan hyvin lämmittää esimerkiksi saunan vaikka yksin asunkin. Ompa sellaistakin kuultu ettei viitsi pelkästään itselleen saunaa lämmittää. Vittu mitä paskaa. Elääkö monet ihmiset oikeasti vain toisten kautta, koska siltä se ainakin vaikuttaa. - Vaarallinen nainen
En ihan satavarmasti laita ruokaa, ellei ole pakko. En pidä siitä puuhasta ollenkaan. Saatan kyllä laittaa ranskikset uuniin tai lämmittää pannulla kaupan pakastealtaasta haetun kanawokin, mutta en laske sitä ruuanlaitoksi. Muuten en valmisaterioita oikein käytä, kehittelen jotain avokado - raejuusto - lämminsavulohi -kokonaisuksia. Siis kukin maku erikseen. Salaattiakin teen ja kasvisten pilkkominen on ihan ok puuhaa. Tuoretta ananasta on aika usein kotona.
Syön kyllä mielelläni muiden tekemiä pöperöitä ja ravintelissa saa takuuvarmasti hyvät eväät. Joku on joskus sanonut, että entäs sitten kun pitää lapsille tehdä ruokaa? No eipä tarvitse tehdä, kun lasten saantikin on inhokki puuhaa - en ole koskaan halunnut lapsia.
Eli sinkkumiehessä plussaa on se, ettei hänkään halua lapsia ja että mies ei pahastu jos kotikokin rooli jää hänelle. Avustan kyllä salaatin kanssa :)
t. sinkku, hitusen päälle 3kymppinen- habla.
Nainen joka ei osaa kokata on kyllä noloin ilmestys mitä maa päällään kantaa.
- NaineN .
Heh, inhoan keittiössä hääräämistä. Pullamammat ja kyökkihössöttäjät on minusta kummajaisia.
Vähän samaan tyyliin hoituu myös meikäläisen arkisapuska; raejuustoa, salaattia ja jotain kalaa. Ennen tuli syötyä paljon tonnikalaa, mutta nykyään koitan välttää sitä. Joskus ostan itselleni sushi-annoksen mukaan. - Sani0
habla. kirjoitti:
Nainen joka ei osaa kokata on kyllä noloin ilmestys mitä maa päällään kantaa.
Ja mieskö sitten ei ole?
- habla.
Sani0 kirjoitti:
Ja mieskö sitten ei ole?
Melko tollohan se on mieskin sillon, mutta ei nyt ehkä kuitenkaan ihan samassa mittakaavassa. Mitä ihmettä nää ämmät on tehneet ikänsä jos ei ne ole koskaan edes ruokaa ehtineet laittamaan.. Nyplätty naamaa ja imetty munaa? Sellaisen kanssako pitäisi perhettä perustaa. Voi iso huokaus miten pihalla nämä monet on elämästä. Lapsi tulee, niin täytyy kustantaa kokopäiväinen hoitaja, koska talon kalkkunasta ei vain ole mihinkään.
- Ikisinkku M
Aika polonen olet jos et tuossa iässä osaa/jaksa ruokaa laittaa, kuinkas sitten jos löytyykin se mies ja siitä olisi mukava joskus istahtaa välmiseen pöytään? Juuri tänään yhden kaverin kanssa kun juteltiin niin sivusimme aihetta ettei nykynaiset taida osata edes neuloa, tai siis hyvin harva osaa vaikka perinteisesti on naisten puuhaa. Joo, tiedän neuleita saa kaupasta eikä niitä ole välttämätöntä tehdä itse mutta minusta ainakin mukavaa jos nainen osaa virkata kaulaliinan ja laittaa ruokaa, tosin tykkään itsekin ruuanlaitosta mutta en alkaisi jokapäivä ihan tumpelolle kokkaamaan.
Totta on että viikolla ja joskus viikonloppunakin tahtoo mennä ruuanlaitot kaavalla wokkia, keittoja tms. suh't nopeaa ja helppoa valmistettavaa tai sitten pakkasesta jotain aiemmin valmistettua mutta nekin aina parempia kuin einesvalmispaska-annokset mihin sotkettu mitä sattuu tehtaan puolesta.- mies32
En minäkään kyllä itselleni viitsi kokata kuin korkeintaan paistaa pihvin pannulla ja keittää makaroonit. Ja tämäkin aika harvoin.
Tykkään kyllä ruuanlaitosta, mutta en jokapäiväisenä rutiinina enkä vain itseäni varten. Tekemäni ruoka on niin hyvää, että se ansaitsee useamman nauttimaan siitä hyvässä seurassa. - Ikisinkku M
mies32 kirjoitti:
En minäkään kyllä itselleni viitsi kokata kuin korkeintaan paistaa pihvin pannulla ja keittää makaroonit. Ja tämäkin aika harvoin.
Tykkään kyllä ruuanlaitosta, mutta en jokapäiväisenä rutiinina enkä vain itseäni varten. Tekemäni ruoka on niin hyvää, että se ansaitsee useamman nauttimaan siitä hyvässä seurassa.On tuokin paljon parempi kuin valmismoska eikä kovin kauaa mene valmistukseen, mulla useimmiten tulee tehtyä sen verran että parina päivänä syö samaa mutta kun tekee riittävän hyvää niin ei ole ongelma, usein tulee tehtyä useampikin annos mutta niistä on hyvä sitten pistää pakkaseen suurin osa niin ei käy yksipuoliseksi. Keittoruokia tulee kyllä joskus syötyä kolmenakin päivänä kun niissä maku vaan paranee jääkaapissa toisin kuin pakastettaessa.
- nuppu sika
mies32 kirjoitti:
Tykkään kyllä ruuanlaitosta, mutta en jokapäiväisenä rutiinina enkä vain itseäni varten. Tekemäni ruoka on niin hyvää, että se ansaitsee useamman nauttimaan siitä hyvässä seurassa.Minä laitan ite syömissii, vaikka asun yksinän´.
- realismus
Ja sinä tietysti näppärästi pykäät rintamamiestalon perheellesi, onhan se perinteisesti miesten hommaa...
- mies32
Teen ruokaa usein.
Tänäänkin leikkasin lihiksen auki, laitoin sisään kaksi nakkia ja siivun juustoa. Mikrossa 2 min. ja sinappia ja ketsuppia sisään. Samalla vaivalla olisi tehnyt naisellekin. Vink.- ????
Kuvitteletko naisten haluavan moista moskaa syödä? Sellaisilla kokkauksilla et todellakaan tee vaikutusta.
- mies32
???? kirjoitti:
Kuvitteletko naisten haluavan moista moskaa syödä? Sellaisilla kokkauksilla et todellakaan tee vaikutusta.
Oho. Olen erehtynyt.
Voisitko kertoa parempia vinkkejä? - ......
No ei tota voi sanoo ruuan tekemiseksi, kun vaan lämmität ruuan. Voi ressukkaa, kun et edes tiedä mitä ruuan tekeminen tarkoittaa ja miten se eroaa ruuan lämmittämisestä.
- junttimatamiko
???? kirjoitti:
Kyllä mulle ainakin maistuis, ei sentään treffiruokana, mutta vaikka työpäivän jälkeen arkiateriana. Ja vihreetä lisäksi ;)
- mies32
...... kirjoitti:
No ei tota voi sanoo ruuan tekemiseksi, kun vaan lämmität ruuan. Voi ressukkaa, kun et edes tiedä mitä ruuan tekeminen tarkoittaa ja miten se eroaa ruuan lämmittämisestä.
Anteeksi. Osaisitko kertoa minulle mitä eroa noissa on? Ja suosikkireseptisi perään?
- mies32
junttimatamiko kirjoitti:
Kyllä mulle ainakin maistuis, ei sentään treffiruokana, mutta vaikka työpäivän jälkeen arkiateriana. Ja vihreetä lisäksi ;)
Vihreäni nautin naisina.
- Vaarallinen nainen
Naurahdin makeasti :) Täytyy sanoa, että sulla mies32 on tähän ja muihin keskusteluihin liittyen aika paljon samanlaisia ajatuksia. Meillä on myös samanlainen huumori ruuan suhteen, siksi tämä kommentti lämmitti mieltä.
MUTTA HEI! Miten yhteiskunnan asettamiin normeihin jengi on täällä oikein kangistunut?
habla. se jaksaa parjata: Voisinhan toki opetella loihtimaan kaikkia herkkuruokia, mutta miksi ihmessä? En halua tehdä niin ja olen erittäinen tyytyväinen olooni näin. Samalla lailla ihmiset vieroksuu meitä, jotka ei lapsia halua. Kerro habla.seni, miksi ihmeessä kaikkien pitäisi lapsia haluta?
Kertokaa toki muutkin, miksi NYKYNAISEN normeihin muka kuuluu edelleen ruuanlaitto ja lasten vääntäminen?
Oma versioni NYKYNAISESTA ei ole lainkaan sitä. Ompelen kyllä napit paitaan ja parsin tarvittaessa muutakin, ok. Kiinnitän itse lamput kattoon - se johtojen liittäminen sokeriin ei edellytä miessukupuolta! Kokoan itse huonekaluni, asennan telkkarin ja vaihdan sisäkumin fillariin. Jo muksuna käytin pistosahaa, kun tein rakentamaani linnunpönttöön sisäänmenoaukkoa. Fiksailen millin mitäkin. NYKYNAINEN myös panostaa koulutukseen ja uraan, ostaa itse oman asunnon.
Näin erilaiset voi olla käsitykset naisesta. Habla.n kaltaiset eivät voi oikein sitä käsittää, että nainen voi olla muutakin kuin lapsentekokone tai hellan vieressä häärivä emäntä. Eikö NYKYMIES kestä sitä, että nainen ei halua elää perinteisessä naisen roolissa ja että NYKYNAINEN voi tehdä nekin hommat, mitä NYKYMIES perinteisesti katsoo kuuluvan hänelle? Tunnetko olosi uhatuksi?
- hkhkhkjhkhkhkjh
Teen ruokaa, mutta käytän valmismuussia, valmiskastikkeita, tomaattimurskaa yms. Niillä saa nopeasti aterian tehtyä.
Esim. Sipuli valkosipuli öljyssä paistumaan ja mukaan jauheliha. Vuokaan perunasipulia ruokakerma pannun sisältö ja koko satsi uuniin tunniksi. Onpa vaikeata...
Laatikko säilyy jääkaapissa pari päivää ja sitä voi pakastaa.
Valmis-eineksiä en syö. Ei ne ole ruokaa...- Ikisinkku M
No niinpä, aina voi jossain asiassa prosessia nopeuttaa eikä se ole nin vaarallista kunhan tekee kuitenkin kohtuuhyvistä aineksista.
"Valmis-eineksiä en syö. Ei ne ole ruokaa... "
Totta, kannattaisi itsekunkin vilkaista tuoteselosteet
- Yks Nainen
Teen 1-3 päiväksi ruokaa aina kerrallaan, riippuen vähän siitä miten uskon kyseisen ruoan maistuvan. Einekset ovat järkyttävää moskaa, kalliita, ravintoarvoiltaan pelkkää tyhjää, täynnä lisäaineita, tehty huoimmista raaka-aineista mitä löytyy ja jäänyt jämiksi muulta ruokateollisuudelta ja maistuvat kammottavilta. Joskus harvoin saatan ostaa jonkin valmisruuan eväiksi töihin, yleensä teen sinnekin eväät tai sitten käyn työpaikkaravintolassa, jos koen hinta-laatu suhteen olevan kohdillaan sinä päivänä.
Tänään spaghetin kanssa tehty jauhelihakastikkeen rippeet muuntuvat lämpimiksi voileiviksi huomisen ruuaksi jne. Eli samaa ruokaa ei tarvitse syödä monta päivää peräkkäin, vaikka tekisi vähän isommankin määrän kuin kerta-annoksen. Myös pakastin löytyy. Teen melkein kaikki ruokani alusta asti itse ja käytän vain vähän mitään puolivalmisteitakaan.
Ruuanlaitto on etenkin viikonloppuisin mukavaa milloin on enemmän aikaa ja virkeämpi, kun ei ole tehnyt pitkää työpäivää ennen ruuanlaittoa ja saattaa joku ystävä käväistä kylässäkin ja ehkä tehdään ruokaa yhdessä tai ainakin syödään yhdessä. Ruuan tekemisessä itse on monta etua. Tulee huomattavasti edullisemmaksi, saa maistuvaa ruokaa ja tietää tarkemmin mitä tulee suuhunsa laittaneeksi.
Laiskoina päivinä syön ehkä vain leipää, jogurttia ja jotain vastaavaa helppoa ja nopeaa. - daaarlaaaa
En tee päivittäin, mutta nykyään useammin kuin ennen. Ennen söin lähes päivittäin ravintoloissa, mutta kyllästyin ravintolaruokaan, joka Suomessa on aika standardia.
Vikon menuu:
Ma Olin koko päivän liikenteessä, joten söin vain voileipiä, hedelmiä, vihanneksia ja täytetyn patongin
Ti söin eineksiä, spagettivuokaa ja suvisalaattia
Ke Söin Hesellä
To En viitsinyt kokata, joten söin kolme kertaa päivän aikana kaurapuuroa, jonka valmistamiseen meni vain se 5 min. :)
Pe Tein sienikastiketta ja sen kanssa keitettyjä perunoita
La Tein riisipuuroa uunissa
Pistäkääs muutkin menuja, niin saadaan konkretiaa!- N39 -> N40
Jotakuinkin tältä näytti mun menneen viikon menuni
ma: uunikasviksia ja lihapullia, (jäi viikonlopusta)
ti: bataattisosekeittoa
ke. broilerin filepihvi ja riisiä (pakkasesta)
to: uunikasviksia ja broilerkastiketta (pakastimesta)
pe: bataattisosekeittoa
la: lämmin kanasalaatti - Ikisinkku M
Pari helppoa "reseptiä" jotka ei juuri enempää rasita kuin se lihiksen lämmitys:
Lohikeitto
Kuori ja lohko perunat suh't pieniksi, pistä kiehumaan (about 8 pienehköä perunaa)
Heitä sekaan pippuria, mauste, musta tai valko, kaikki käy
Kun alkaa perunat olla kypsiä pistä sekaan lohikuutiot (valmispussukka tai itselohkottu fileestä, n.300-400g), purkki ruokakermaa (smetanakin käy, hyvää muttei esteettistä), pari kalaliemikuutiota, voi laittaa myös lorauksen konjakkia tai brandyä jos sattuu olemaan (harvoinpa itsekään muistan laittaa)
Kun kiehahtaa on valmista, tillit unohdit kuitenkin ostaa, ei juuri vaikuta makuun vaikkei niitä olisikaan.
Pekoniwokki
Pistä voita tai ehkä jotain öljyä pannulle
Lisää Valmiswokkivihannespussukka
Leikkele saksilla pekonista pikkusiivuja sekaan
Lisäile pippuria, maustesekoituksia, chilikastikkeita, pähkinöitä tms. ihan mitä vaan tykkäät
Sekoittele välillä, Kun kaikki on kypsänoloista on valmista, ruokajuomaksi kylmää maitoa suoraan purkista. - daariaaaaaaaa
Ikisinkku M kirjoitti:
Pari helppoa "reseptiä" jotka ei juuri enempää rasita kuin se lihiksen lämmitys:
Lohikeitto
Kuori ja lohko perunat suh't pieniksi, pistä kiehumaan (about 8 pienehköä perunaa)
Heitä sekaan pippuria, mauste, musta tai valko, kaikki käy
Kun alkaa perunat olla kypsiä pistä sekaan lohikuutiot (valmispussukka tai itselohkottu fileestä, n.300-400g), purkki ruokakermaa (smetanakin käy, hyvää muttei esteettistä), pari kalaliemikuutiota, voi laittaa myös lorauksen konjakkia tai brandyä jos sattuu olemaan (harvoinpa itsekään muistan laittaa)
Kun kiehahtaa on valmista, tillit unohdit kuitenkin ostaa, ei juuri vaikuta makuun vaikkei niitä olisikaan.
Pekoniwokki
Pistä voita tai ehkä jotain öljyä pannulle
Lisää Valmiswokkivihannespussukka
Leikkele saksilla pekonista pikkusiivuja sekaan
Lisäile pippuria, maustesekoituksia, chilikastikkeita, pähkinöitä tms. ihan mitä vaan tykkäät
Sekoittele välillä, Kun kaikki on kypsänoloista on valmista, ruokajuomaksi kylmää maitoa suoraan purkista.Mä tykkään uuniruuista, ne on aina helppoja. Pitkään haudutettuja puuroja. Kiusauksia pienillä variaatioilla (anjovis, sieni, jauheliha jne. ). Uunivihanneksia. Tosi hyvä on kun laittaa folioon mitä jääkaapista löytää, maustaa ja laittaa joukkoon jotain levitettä ja lykkää vain nyytin uuniin. Ruuanlaitossa käyttämäänsä öljyä vaihtelemalla saa mukavaa pientä vaihtelua ruuan makuun... kannattaa kokeilla vaikka avokadoöljyä tai seesamöljyä niiden ainaisten rypsi- ja oliiviöljyn sijaan. ;)
- Ikisinkku M
daariaaaaaaaa kirjoitti:
Mä tykkään uuniruuista, ne on aina helppoja. Pitkään haudutettuja puuroja. Kiusauksia pienillä variaatioilla (anjovis, sieni, jauheliha jne. ). Uunivihanneksia. Tosi hyvä on kun laittaa folioon mitä jääkaapista löytää, maustaa ja laittaa joukkoon jotain levitettä ja lykkää vain nyytin uuniin. Ruuanlaitossa käyttämäänsä öljyä vaihtelemalla saa mukavaa pientä vaihtelua ruuan makuun... kannattaa kokeilla vaikka avokadoöljyä tai seesamöljyä niiden ainaisten rypsi- ja oliiviöljyn sijaan. ;)
Itse en hirveän usein puuroja keittele mutta mutsi lahjoitti mulle joskus semmoisen kattilan jossa on puuro-osa, semmoinen joka tulee siihen varsinaisen kattilan päälle, kattilaan vettä ja puuro-osaan puurovermeet niin porisee siinä itsekseen eikä pala pohjaan, ottaa aikansa kun valmistuu mutta hyvä kun ei tarvitse kyttäillä palamisen suhteen niin siinä mielessä kätevä, puuro-ihmisille hyvä hankinta.
Toi varmaan totta että kannattaa vaihdella noita öljyjä, itse kyllä tykkään voissa paistaa jos haluan hyvää mutta helppouden vuoksi öljyihin luisuu usein. - daaariaaaaa
Ikisinkku M kirjoitti:
Itse en hirveän usein puuroja keittele mutta mutsi lahjoitti mulle joskus semmoisen kattilan jossa on puuro-osa, semmoinen joka tulee siihen varsinaisen kattilan päälle, kattilaan vettä ja puuro-osaan puurovermeet niin porisee siinä itsekseen eikä pala pohjaan, ottaa aikansa kun valmistuu mutta hyvä kun ei tarvitse kyttäillä palamisen suhteen niin siinä mielessä kätevä, puuro-ihmisille hyvä hankinta.
Toi varmaan totta että kannattaa vaihdella noita öljyjä, itse kyllä tykkään voissa paistaa jos haluan hyvää mutta helppouden vuoksi öljyihin luisuu usein.Voi on hyvä, käytän sitä itsekin, mutta lähinnä ruuissa, joihin laitan myös kermaa ja jotka haudutan pitkään miedolla lämmöllä. Esimerkiksi sienimuhennos täytyy ehdottomasti tehdä voilla ja pitkän kaavan kautta. Öljy toimii mielestäni paremmin nopeasti kypsennettävien ruokien kanssa (etenkin wokkiruuat) ja osaan uuniruokia.
- mies32
daariaaaaaaaa kirjoitti:
Mä tykkään uuniruuista, ne on aina helppoja. Pitkään haudutettuja puuroja. Kiusauksia pienillä variaatioilla (anjovis, sieni, jauheliha jne. ). Uunivihanneksia. Tosi hyvä on kun laittaa folioon mitä jääkaapista löytää, maustaa ja laittaa joukkoon jotain levitettä ja lykkää vain nyytin uuniin. Ruuanlaitossa käyttämäänsä öljyä vaihtelemalla saa mukavaa pientä vaihtelua ruuan makuun... kannattaa kokeilla vaikka avokadoöljyä tai seesamöljyä niiden ainaisten rypsi- ja oliiviöljyn sijaan. ;)
Silmänisku lopussa viitannee öljyjen käyttöön liukasteina?
- Herkules-man
mies32 kirjoitti:
;)
- Ikisinkku M
mies32 kirjoitti:
Liukasteluun kyllä nykyään jo löytyy ihaan marketeistakin omat aineensa mutta eipä niitä välttämättä tarvitse ollenkaan jos/kun luonto hoitaa tehtävänsä. Pannun nuolemisesta en viitsi edes aloittaa keskustelua kanssasi.
- Ikisinkku M
daaariaaaaa kirjoitti:
Voi on hyvä, käytän sitä itsekin, mutta lähinnä ruuissa, joihin laitan myös kermaa ja jotka haudutan pitkään miedolla lämmöllä. Esimerkiksi sienimuhennos täytyy ehdottomasti tehdä voilla ja pitkän kaavan kautta. Öljy toimii mielestäni paremmin nopeasti kypsennettävien ruokien kanssa (etenkin wokkiruuat) ja osaan uuniruokia.
Juu wokit meinaa ruskistua liikaa voin kanssa, itskein niihin öljyä yleensä lorauttelen mutta pihvit sun muut mihn haluan väriä pintaan pistän voilla.
- slurps nam
Ikisinkku M kirjoitti:
Liukasteluun kyllä nykyään jo löytyy ihaan marketeistakin omat aineensa mutta eipä niitä välttämättä tarvitse ollenkaan jos/kun luonto hoitaa tehtävänsä. Pannun nuolemisesta en viitsi edes aloittaa keskustelua kanssasi.
Nuolin=keittiöväline.
- N39 -> N40
Kyllä, teen ruokani itse, tykkään ruuan laitosta.
En nyt ihan joka päivä kokkaile, mutta aika usein. Yleensä teen samalla sotkemisella paria eri sorttia, joita sitten syön vaihdellen useamman päivän. Sinkkuna ollessani tein itse ruokani ja niin teen edelleen avioliitossakin. Pistän annosrasioihin pakastimeen, ettei tarvitse syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä. Jos kävisin joka päivä työpaikkaruokalassa ja ostaisin valmisruokaa illaksi, maksaisi se varmaan 300€ kuussa ylimääräistä. Ja sillä saa jo vaikka mitä.
Olen aina tehnyt omat ruokani, sekä aiemmin sinkkuna että nyt naimisissakin. Työpaikkaruokalan mössöjen taso vaihtelee sen verran etten käy siellä kuin hätätapauksessa. Valmisruokia en syö ikinä.
- Taivaallista yksin..
Totta kai yksin ollessa tehdään ruokaa. Sehän siinä on parasta. Syöt just sitä mitä ite huvittaa silloin, kun huvittaa. Eikä ole ketään kälättämässä vieressä, kun syöt vaan saa olla ihan rauhassa. Jos asuisin jonkun kanssa (mitä ei ikinä toivon mukaan ajauduta) ostaisin varmaan siltikin omat ruoat.
- Taivaallista yksin..
*mihin
Laitan ruokaa lähes päivittäin, ja töihin otan evääksi edellisen päivän jämät. Joskus tietty tulee tehtyä isompi satsi, jolloin saatan syödä samaa ruokaa pari-kolme päivää. Einekset ei maistu, eikä työpaikkaruokalassakaan hinta-laatusuhde ole oikein mun makuuni.
- grillimiäs
En tee. Käyn grillillä päivittäin
- ...
Löytyy grilliltäkin, esim. meillä saa paistinpottuja (ei kylläkään mitenkään ruskistuneita, mutta paljasta pottua) kalaleikkeen sekä salaatteja. Toisesta paikasta saa esim. kasvispihvejä riisillä.
- Sinkkumies36
Iltaisin ja viikonloppuisin tulee tehtyä kotona jotain ruokaa, mutta aina jotain tosi helppoa ja vaivatonta. Valmisruuat ei oikein maistu ja ravintoloissa käyn vain työlounailla ja kavereiden kanssa.
- Kokkamaton mies
En tee ikinä ruokaa. Ei mulla ole intoa tai aikaa sellaiseen. Joskus leikkelen itselleni salaatin, mutta useimmiten syön kotona vain hedelmiä ja satunnaisesti valmispizzaa. Lämpimän aterian saan työpaikkaruokalassa viikolla ja se piisaa.
- paskaa....
Nykyisin kyllä laitan ruokaa ainakin pari kertaa viikossa. Syön sitten valmista ruokaa kaapista useana päivänä samaa. Olen myös joskus harrastanut tuota ulkona syömistä, mutta totuus on, että sillä tavalla tulee vain lihavaksi ja rumaksi. Roskaruoka pöhöttää aivan eri tavalla kasvoja ja kasvattaa vatsamakkaraa, kuin itse laitettu terveellinen ruoka.
- candida Z
en ole jaksanut, koska työpäivän jälkeen oon vain väsyny rätti.... ja usein on kiire harrastuksiinki.
- huufcduivfdv
Teen ruokaa, mutta yleensä siitä jää toiseksikin päiväksi, joten aivan joka päivä ei tarvitse vääntää. Einekset eivät tule kuuloonkaan ja työpaikkaruokaloiden ylihinnoiteltu mauton moskakaan ei maistu. Ulkona toki voisi käydä, mutta kun en aivan keskustassa asu, niin matkoihin ja odotteluun kuluvan ajan puitteissa ehtii pyöräyttää ruoan itsekin.
- Sampo***
Tuo on totta!
Ei montaa kertaa tarvi grillillä käydä, kun jo näkyy. Kotiruoka (näin sinkkuna(kin)) on parasta, halvinta, ja terveellisintä. Kohtuullisesti kovia ( pehmeitä) rasvoja, paljon kasviksia, lihaa, perunaa... normaalia ruokaa.
Ruoanlaittokin voi olla harrastus! Itse eläkkeellä ollessa saatan kaurapuuroa hauduttaa aamulla liki tunnin. Ai että on hyvää ja terveellistä. Itse tehtyä ruisleipää, rasvaa ja siivu kinkkua kahvi aamiaiseksi. Päivällä vaik ruskea kastike lihapullilla (kuinka moni osaa muuten oikean ruskean kastikkeen alusta edes itse tehdä?) potut. Maksaa apauttiarallaa 1,5€ annos.- Kastikem
Kuka ei muka osais tehdä ruskeeta kastiketta? Eihän se oo ku voita pannulle ja ruskeeksi, jauhot sekaan ja vettä perään. On uusavuttomia jos tota ei osaa!!
- Tasokas Mies
Ihminen joka ei osaa laittaa ruokaa ja elää jollain mauttomalla lisäaine-eineiksillä on kädetön luuseri. En huolisi tuollaista naista osaksi ihmeellisen ihanaa elämääni.
- Myypikkuinen
Olet kuin veljeni! Hänkään ei oikein arvosta ihmistä/miestä/naista joka ei osaa tehdä ruokaa. Ymmärrän ajatuksenne!
Syöminen kun on pakollista, jos aikoo elää ... siis pysyä hengissä! Tuntuu oudolta jos ruoanlaittotaidot rajoittuvat jääkaapin oven avaamiseen. Tasokkaat miehet ja naiset ovatpa he sitten duunareita tai "ylemmän tason tekijöitä", osaavat valmistaa syötävää ruokaa! Ei tarvitse olla huippukokki; tavallinen arkinen kotiruokakin riittää.
Eihän aloittaja kylläkään kysynyt osaamisesta mitään! Ei siitä ole aina kysymys, jos joku ei vaan näe aiheelliseksi värkätä yksin eläessään päivittäin sapuskoitaan. - suvaitsevaisuutta
Taso taitaa nyt tässä tapauksessa tarkoittaa kykyä katsoa muita alaspäin, olettaen näin ylentävänsä itsensä paremmaksi ihmiseksi... nimittelytavasta päätellen... ;)
- kukashdsd
Teen lähes aina itse ruoat. Tulee edullisemmaksi ja maistuu paremmalta. Silloin tällöin saatan ostaa jonkin valmisaterian.
- 18vsinkkutyttö
voi hyvää päivää.
ettekö te ihmiset osaa ajatella itseänne yhtään?
Vaikka olet sinkku, ei se tarkoita että sinun tarvitsee tyytyä lisäainemoska-valmisateroihin tai kalliisiin ravintoloihin.
Kun teet yhtenä päivänä itsellesi ruokaa vähän suuremman satsin, sitä voi syödä useampana päivänä. Jos ei halua syödä joka päivä samaa ruokaa niin PAKASTAMINEN on yksi vaihtoehto.
Tämä tyyli on erittäin edullista ja terveellistä.
Kannatan.
Sitäpaitsi tuskin miehet haluaa sellaista naista joka vain vetelee eineksiä jka tuhlailee rahaa eikä viitsi nähdä vaivaa ruuanlaittoon.- 4376954
Muuten olen samaa mieltä kanssasi, paitsi noissa iänikuisissa sukupuolikäsityksissä. Että naisen kuuluu osata tehdä ruokaa (miehelle). Ei niin väliä, jos mies ei osaa (kunhan metsästää sen riistan pöytään?)...?
Kokkaaminen on olennainen perustaito kaikille sukupuoleen katsomatta.
- Myypikkuinen
Onkohan mulle käynyt niin, kun olen kakarasta asti joutunut valmistamaan ruokaa, teen sitä vieläkin.
Olen uusiosinkku! Olihan mulla joskus perhekin ja ruoan laitto oli perheessämme yhteinen harrastus varsinkin vapaapäivinä. Nyt olen jo yli viisikymppinen ja itsekseni elelen.
Joskus leivon leipiä, karjalanpiirakoita ja sämpylöitä pakastimeen asti.
Ruokaa teen myös aina isomman annoksen ja pakastan osan siitä laiskempia tai kiireisempiä päiviä varten.
Töihin vien aina mukanani kunnon sapuskat ja välipalat, jotka voi siellä tarvittaessa lämmittää mikrossa. Siellä ei ole ruokalaa. On vain järjettömän iso ja hyvin varusteltu kahvihuone.
Käyn joskus myös paikallisissa lounaspaikoissa. Oma sapuskakin voi joskus ruveta tympimään, niin jonkun muun tekemä ruoka on silloin suorastaan ihmeellistä vaikka oisi kuinkakin tavallista.
Semmoinen seikka on joskus kait vähän närkästyttänytkin minua, kun työpaikan tädit (ei koskaan sedät) hakevat vaan lähikaupasta jugurttipurkin ja grillatun kanankoiven, viinerin jne. joillakin on aina omat voileivät ja keitetyt kananmunat mukanaan,,,, sitten he ovat suorastaan tuohduksissaa minulle kun en tee samoin. Olen saanut opetusta useilta tämän asian tiimoilta. Sekin häiritsee heitä kun mulla saattaa olla jopa (kuvitelkaa kauheutta) kaksi eri rasiaa lounastauolla. Toisessa on lämminateria ja toisessa raakasalaattia. On kuulemma vaivalloista:-O.
Aivan kuin se tekisi heidän elämänsä jotenkin vaikeaksi ja työlääksi tms, kun minulla on kaksi rasiaa. Ei siis ole kyse tilanpuutteesta tai yleensäkään mistään ymmärrettävissä olevasta seikasta.
Sinkku ei kait saa olla taloustaidoilla varustettu tms.
Olen ainut naispuolinen sinkku siellä ja jotenkin olen saanut sen käsityksen että naisilla siellä on jokin aika räväkkä mielikuva minusta ja elämästäni ja siihen ei kuulu kotitaloistyöt leipomisineen. Elämäni on suloisen "räväkkää" ja silti laitan sapuskani (melkein aina). Ihanaa!
Noin minä sinkkuna elelen.- Suurussuuronen
Perheelliset naiset haaveilevat sinun vapaasta elämästäsi. Siihen haavekuvaan ei sovi sinun harrastamasi vapaaehtoinen huushollaaminen, johon he ovat kaiketi arkipäiväisen pakotettuja. Rikot heidän auvoisen ja telkkarista opitun käsityksensä sinkkuelämästä sämpylöinesi ja monipuolisin työeväinesi. Hihiiihehhheeeh.
- ruokkoo
Meillä kehonrakennusta harrastavilla onkin tuo ruokahomma hieman haastavampaa kuin ns. normaaliihmisillä. Syödä ois hyvä vähintään 3 tunnin välein ja pitäs vähän kattellakin mitä ruoka-aineita suuhunsa laittaa. Hyväksi havaittu keino on tehdä iso satsi jotain perusmättöä jääkaappiin, ja syödä sitten pari päivää siitä lounaalla ja illallisella. Esim makarooni&jauheliha ja kana&riisi ja sitten tietysti kasvikset päälle vielä. Välipaloina tonnikala, rahka ja raejuustot on lyömättömiä. Toisinaan tulee sitten sekotettuu vaan heraproteiinijauhetta ja vettä sekasin, jo ei jaksa ruveta säätämään ruoka-annosten kanssa.
- Myypikkuinen
Olen, muuten, hoikka ja hoikin koko työpaikkamme naislaumasta! Yksi nainen tosin on hyvin hoikka = sinisen läpikuultava ja heikon oloinen/näköinen. Olisko anemiaa voikkileipien yksipuolisuuden vuoksi ja se kun huuhdotan alas noin puolella litralla mikrossa lämmitettyä vettä; niin mitä jää kehoon. Hän ei ainakaan SPR:n verenluovutuksessa päässyt luovuttamaan, vaan sai rautatapletteja mukaansa.
Olen myös suht lihaksikas, vaikka en kehoani rakenna mihinkään suuntaan. Uiminen on iloni. Siis ei matkauinti vaan yleensäkin vedessä lutraaminen ja tuleehan siinä sit uituakin jonniinkin verran ihan vahingossa.
Veriarvot ja kaikki siihen liittyvät asiat ovat kohdallaan. Hb oli jo kolmikymppisenä 162, nyt en tiedä, mut yleensä ei alle 150:nen ole menty.
HYS!!!! Kuiskaan teille: "Ei ihme että työpaikan miehet käyvät katsomassa mitä milloinkin syön". Ja ruosta keskustellaan sitten kun tädit ovat kuulomatkan päässä.
Ovat muuten komeita poikia, mutta en kerro ammattikuntaa;-o.
- thahehhhhhhh
En tee.
- lifemocker
tottakai laitan itse ruokaa. välillä tulee tehtyä viikoksikin kerralla (esim iso kattila keittoa tai iso vuoka makaronilaatikkoa)
itse ruokaa tekemällä säästää rahaa ja se on usein terveellisempääkin- 123654789
Joo, heitä makaroonilootaankin joskus vaik kunnon kasa raastettua porkkanaa tai vaikka nokkosia joukkoon! Aina vaan terveellisemmäksi tulee, eikä maksa paljoa.
Peukutan sua!
- vvcxvcxvcxvcx
En ole kylläkään nykyään sinkku, mutta ruokailutottumuksiini ei seurustelu ole vaikuttanut.
Teen yleensä kerran viikossa ruuan isoon vuokaan tai kattilaan ja syön sitä kolmena tai neljänä päivänä viikossa. Muina päivinä teen ruokia, jotka kestävät yhden tai kaksi päivää, yleensä kaksi.
Nuorena söin paljon valmispitsoja, mutta nykyään ne ovat lähinnä "herkuttelu hetkeä" varten, koska olen tottunut noiden makuun ja joskus alkaa noita tekemään mieli. Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa tai harvemmin.
Välipalana menee pääosin leipää, raejuustoa, rahkaa, hedelmiä, proteiinijuomaa ja pähkinöitä.
"olen hyvin kunnianhimoisesti yrittänyt yksinasuvana harrastyaa ruoanlaittoa. Nyt olen tajunnut, ettei siinä ole mitään järkeä, joten siirryn valmisruokiin ja ravontoloidena annoksiin."
Rahan säästö, ruuan terveellisyys ja ruuan maku eivät ole mielestäsi riittävän järkeviä perusteita tehdä ruokaa itse? Itse näen ravintolassa ramppaamisen myös paljon rankempana kuin ruuan tekemisen. Toki tuo riippuu ihmisestä, mutta minä mieluummin teen ruokaa kuin istun odottamassa kun joku muu tekee sitä. Tykkään myös pääosin syödä rauhassa enkä hälinässä.
Ruuanlaitto on myös hyvä keino kokeilla uutta ja näin ollen se on myös harrastus eikä lainkaan huono taito hallita. - h45+tohjbmpyotmhjbpo
Lounaan syön työpaikan ruokalaissa, ilta-aterian laitan itse, samoista syistä mitä muutkin ovat maininneet. Parempaa, tervellisempää edullisempaa. Viikonloppuisin saatan syödä ulkona.
Siis kevyt aamianen herättyä, lounas 12-13 välillä, iltapäivällä ehkä hedelmä tai pari porkkanaa ehkä kahden kolmen aikaan, ilta-ateria sitten kuuden-seitsemän tienoilla. Näillä pärjää hyvin, pysyy myös hoikkana. Olen yksin asuva 42v. mies. - Sampo***
Ruokkoo:lle
Itsekin salilla käyvänä (3 krt vko lenkit, uinti) tulee normiruoan päälle syötyä samoja: rahkaa, raejuustoa, lihaa, kanaa, Hera80:stä. Kyllä kunnon ruokaankin rahaa saa menemään, vallankin kun tarjouksesta ostetut sisäfileet on väh. kerran viikossa ruokakorissa. Kunnon ruoka ei lihota, herkut lihottaa. *läskiä ei voi jännittää* - keitot muuten ok
ei ainakaan isoja ruoka-annoksia kannata tehdä, sillä melkein aina ne jää jääkaappiin ja pilaantuu, ei vaan jaksa aina samaa..
- msda
En kuulu ikäryhmään, mutta silloin kun sinkkuna asustelin, niin tein kyllä itse ruoan ja söin sitä sen 3päivää. Minulla ei ollut pakastinta, joten siksi piti syödä monta päivää samaa
- LiianVanhaSinkuksi?
Sinkkuus ei tietääkseni ole ikäryhmä ;)
- Pakkasakkalainen
Kokkaan itselleni muutamia kertoja viikossa ja syön ruokaa pari päivää tai laitan osan pakkaseen tulevaa odottamaan. Töissä yleensä omat eväät, joskus syön myös työpaikkaruokalassa. Ulkona käyn vartavasten syömässä vain seurassa.
Puolivalmisteita tulee käytettyä (pakastevihannekset, säilykkeet, yms), valmiita einesaterioita todella harvoin, silloinkin tulee tsekattua mistä tuote valmistettu. - Valmista + Raakaa
Mä, yksin asuva nainen, en koskaan ole pitänyt ruuanlaitosta ja leipomisesta. Kuitenkin pidän tärkeänä syödä monipuolisesti ja mahdollisimman terveellisesti ja ns. aidosti.
Paljon käytän avukseni kauppojen tuoretiskejä! Asun keskustassa ja helppo on käydä K:n, S:n tai Stockan valmisruoka-palvelutiskeillä
Yhdistelen. Valmistiskiltä lihajutut ja pääruokani muun osan teen itse, eli lisukkeet ja peruna, tai perunaa vastaamaan jokin muu, joskus vain leipä. Myös valmiina voin ostaa perunamuusia tai kaaligratiinia.
Rehuja ostan kunnolla, kestävät vähintään kaksi päivää samat.
Tuoretiskiltä esimerkiksi tänään valmis lohen pala, valmiit kaalikääryleet ja valmiit kananrinnat. Näin menee tämä plus kaksi seuraavaa päivää, kunhan suunnittelen tuohon muut tykötarpeet, mikä aina helppoa ja vaivatonta verrattuna liharuokien alusta asti tekemisiin. Aina välillä tuoretiskiltä lihapullat, kastikkeessa tai kuivana.
Pidän tätä hyvänä systeeminä! Näinkin on edullista ja samalla vaivatonta. Tämä ei kuitenkaan ole perinteistä einesten syömistä?! -
Tietysti minulla aina erilaisia poikkeuspäiviä. Esimerkiksi joskus on pakko ja ansaittua nauttia jostakin kuppilan ruoka-annoksesta. :) - KokkailevaVapaaMies
Teen. Paras hinta-laatusuhde. Ja syön myös itse.
- aserwe4tr
Syön työpaikkaruokalassa, koska siellä on monipuolinen tarjonta. Viikonloppuisin teen jotain ruokaa tai sitten käyn hakemassa jonkin annoksen. Yksin syöminen on tylssää.
- kir3
tuoretiski on myös valmisruokaa lisäaineineen , vaikkakin parempi laatuista
- Johannes_postaaja
Teen ruokaa vaikka se yksin syöminen kieltämättä onkin välillä vähän tylsää. Yleensä kylläkin vaan puuroa kun oon laiska. Tänään en ehtiny syödä koko päivänä mitään niin keittelin tossa kymmenen maissa spagetit ja tein pekonista, tomaattikastikkeesta, valkosipulista, sipulista ja chilistä aika huumaavan soossin.
Juusto- ja tuplajuusto hampparit on ainut pikaruoka mistä ei oo vielä menny maku ja missä on hinta-laatu suhde kohillaan. Joskus tuli vedettyä pizzaa ja kepappia niin maan pirusti ettei enää oikeen maistu. Thaimaalaista ny joskus yömyöhään otan mukaan paikallisesta koska osaavat sen homman.
En koske valmisruokiin enkä puolivalmiisiin pakasteisiin pitkällä kepilläkään. Silkkaa typeryyttä. Paitsi tomaattikastike ja -pyree :) Mutta niitäkin aika harvoin. Ikinä ei oo niin kiire tai väsyny ettei jaksa voi pilkkoa muutamaa perunaa ja yhtä sipulia. Ei edes tänään. Mieluummin jätän syömättä. Säilykkeet säästän tuomiopäivän varalle. - Ohi on kokkailut
Ei kiinnosta kokkailu minkään vertaa. Ei ole isommin kiinnostanut koskaan, ja edellisen parisuhteeni aikana into loppui täysin, koska naisen mielestä tein kaiken väärin, joten lakkasin yrittämästä. En mene enää keittiöön kuin hakeakseni jääkaapista hedelmän.
- ...
Einesruoat ei ole kauhean terveellisiä, oli hinta mikä tahansa. Liikaa kovaa rasvaa, lisäaineita ja ainesosia, mitkä hidastuttavat aineenvaihduntaa. Mielummin teen kotona omat ruokani, eipähän ole lisäaineita eikä mitään mille olisin allerginen.
Valmis ruuat lihottaa ja niis on hirveesti lisäaineita joten en syö niitä kuin harvoin. Teen omat ruuat melkein joka päivä ja asun yksin. Teen salaatit ja kaikki itse. En ole käynyt missään grillillä moneen vuoteen.
- wlfcrk
olen ujo
- Poksuko, 39-vee
Tulee tehtyä sen verran, mitä yksinasuvan kannattaa tehdä. Esimerkiksi leivän, tai no "leivän" saa valmiina kaupasta. Itse ostaisin leivän suoraan leipomosta, jos sellainen olisi lähellä. Kaupasta saa nykyisin lähinnä vakioitua teollista tusinapullaa, jota etäisesti leiväksi kutsutaan...
Työpaikalla syön päivittäin kunnon aterian (salaatti, pääruoka ja ja jälkiruoka). Kotona tulee tehtyä jotakin pientä. Aamupala tulee nautittua lähes poikkeuksetta joka aamu ja samoin illalla tulee laitettua jotakin murua rinnan alle.
Kaikkea ei tarvitse välttämättä edes hienosti kokata, vaan kannattaa käyttää esimerkiksi suoraan luonnosta saatuja antimia. Itse syön päivittäin mm. marjoja sellaisenaan jugurtin kera. Kaikki kesällä torilta ostetut ja itse poimitut ja pakastetut marjat eivät edes riitä, vaan talven mittaan on ostettava täydennystä kaupasta. :)
Pikaruoka yms. paikoissa tulee käytyä hyvin harvoin. - Anonyymi
Jokainen päivä teen normaalisti iltapalaksi itse pizzan, pellillisen, vaikka onkin kalliimpaa kuin tilata firmasta, mutta firmojen pizzoissa on aina jotain vikana.
- Anonyymi
pizzerioiden pizzat ovat huonoja siksi teen itse saan sellaisia mitä haluan milläkin hetkellä.
- Anonyymi
HK eli Helsingin Kauppiaiden "naughty" juustohampurilainen oli aika hyvä.
Tuhma hampurailen - Anonyymi
Teen enenmmän ruokaa kerralla ja sitten jaan sen annoksiin ja laitan pakastimeen..sinkku mies 41
- Anonyymi
jos joskus on yli 10 euroa rahaa niin voi ostaakin silloin varastoon ruokia.
Tiedättekö pizzeriaa jonka nimi on Arafat, tai kepap-ravintola: https://fi.wikipedia.org/wiki/Jasser_Arafat
LaRoche-minituubista aurinko sekä kosteusvoidetta naamaan, ja kokeilemaan selviytyykö hengissä auringonpaisteessa. Toisinaan kokkaan jotain helppoa... Töissä syön eineksiä. Sinkkuna syö epäterveesti.
- Anonyymi
Ostin 2 lisää noita HK Naughty burgereita, mielestäni hyviä, mutta niin helppoja, hyvä biffi.
En tee päivittäin ruokaa, mutta nyt kun tytär tuli kesäksi kotiin, on kotonakin aina jotakin ruokaa, ainakin salaattia ja leipääkin.
Yksin ollessani teen aamulla mikropuuron, päivällä syön lounaan töissä ja sitten ehkä loppupäivästä jotakin, päiväohjelman mukaan (eri tilaisuuksissa vaihtelevasti kahvia ja sämpylää tai joskus jopa päivällistä).
Kotona minulla on yleensä maustettuja proteiinirahkoja jääkaapissa ja hedelmiä. Syön niitä illalla, jos on nälkä. - Töissä minulla on myös kaapissa aina joku pähkinäpussi. Jos jää ruoka väliin tai on pitkä työpäivä, niin pieni kourallinen pähkinöitä ja vesi auttaa jaksamaan. 👍
Etätyöpäiviksi teen yleensä jotain liha- tai kalaruokaa ja salaattia kotiinkin. Useimmiten kokkaan viikonloppuna ja lämmittelen sitä ruokaa tarpeen mukaan. - Hyvin harvoin syön mitään eineksiä.
Meillä on työpaikalla ihan superhyvä yksityinen lounasravintola ja siellä syön aina silloin kalaruokia, kun niitä on tarjolla. Vähintään pari kertaa viikossa.- Anonyymi
ei ole tullut ikinä kokattua päivittäin. Mä olen aina pyrkinyt kokkaamaan useamman piävän ruoat kerralla, silloin kun vielä ahkerasti kokkasin. Nykyään en enää kokkaile kuin harvoin. Jos asusin yksin (eli siis ilman muksua), niin en varmaan kokkaisi ikinä. Lapselle tulee siis laitettua ruokaa, vaikka hervemmin sitten kuitenkaan itse sitä samaa syön.
Joskus aikanaan mä jopa tykkäsin laittaa ruokaa, mutta eksä onnistui aikalailla sen mielenkiinnon tuhoamaan. Ei hän sitä tahallaan tehnyt, mutta hänelle kun oli yhdentekevää mitä hän syö ja siitä tuli sitten välillä kiistaa, kun yritin osoittaa rakkauttani sillä, että olisin tehnyt hänelle jotain hyvää ruokaa. No juu, ne yritykset ovat omalta osaltani ikuisesti ohitse. - Anonyymi
Mutta jos aika on rahaa, niin köyhillä ei ole rahaa tehdä ruokaa raaka-aineista koska se vie aikaa eli rahaa aina.
- Anonyymi
Yhden perunan kuorimiseenkin menee jo vähintään 10 minuuttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315836- 393842
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122778
- 292242
- 122197
- 1621906
- 181535
- 1051372
- 251263