Hiusten pesu kananmunalla

jojoppi

Eli onko teillä kokemusta, peseekö joku ? Millaiset on tulokset ? Itse pesen hiukset kananmunalla silloin tällöin, puhasta tulee, hiuksista tulee kylläkin yllättävan "lennokkaat".

52

13801

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse hoidan hiuksiani näin: Kerran kuukaudessa teen hiustenhoitoa kananmunalla, eli Kuiville ja karheille hiuksille: kananmunan keltuainen 1rkl oliiviöljyä, kiedon pyyhkeen ympärille, vaikutusaika 30 min. Ja pesen haalealla vedella pois.
      Rasvaisille hiuksille hoito: 1 kananmunan keltuainen 1 sitruunan mehuna.
      Voimistaa hiuksen pintaa ja tekee loistavan kiillon: keltuainen 1 rkl hunajaa, vaikutusaika muutamasta tunnista voi olla koko yöön.
      Jos haluaa terveelliset, pitkät paksut hiukset ja jos tukka lähtee päästä tosi paljon, niin pitää: 1 kananmunan keltuainen 1 rkl konjakkia, vaikutus 30 min. Kaverini on kampaaja eliitti salongissa Pietarissa, hänen hiuksensa ovat super kunnossa, niin kuin minullakin. =)

      • säihkettä

        Eikä kiteen kirkas kirkasta?


      • Anonyymi

        Kävin ostamassa konjakkia nyt ryhdyn hommiin


    • hiusfriikki

      Outo tapa pitääpä koittaa.

      • jojoppi

        Kannattaa kokeilla !


    • saupyhh

      aa tuo peppi pitkätossu konsti. en tajunnut et sitä tehdään oikeasti mut pitääpä kokeilla.

    • isshe

      tänää kokeilin ekaa kertaa.. En oikeen tiiä.. Hiukset meni tosi karheiks ja oudoiks eka mutta nyt ne tuntuu ihan pehmeiltä.. En oo pessy hiuksia 3päivään ollenkaan niin kyl sen huomas että se selvästi puhisti.

      • heihkod

        Joo nii se onki että ku on kananmunalla pessy nii märkänä hiukset tuntuu iha likasilta, tahmeilta ja kovilta, mutta hiukset pehmenee ja tuntuu tosi puhtailta kun ne on kuivunu.


      • ei puuroa

        kauraryyniä hierotaan hiuksiin imee rasvan pois,sitten vaan harjaa.


      • puuroa ja ...
        ei puuroa kirjoitti:

        kauraryyniä hierotaan hiuksiin imee rasvan pois,sitten vaan harjaa.

        no just puuroa! Enimmät hiutaleklöntit varisee harjaamalla, pienemmät jää sinne hiuspohjaan, taliin sekoittuneena muhimaan ja imemään vielä ulkoilmasta lisää epäpuhtauksia.
        Kannattaa hieroa kauraryynejä myös intiimialueille, niin ei tarvitse peseytyä niin usein.


      • Itseoletvastenmielin

        Jos hiuksiin ei tuki mitään tököttejä,eivätkä hiukset tule rasvaisiksi,niin on ihan hyvä vaan ettei niitä pese jokapäivä.


      • just_saying

        Ootko vajakki? Hiusten rasvoittuminenon yksilöllistä. Oma pesuväli on n. 2 kertaa per viikko, hiukset säilyy n. 3 päivää loistavassa kunnossa, vasta sen jälkeen alkaa näkyä hieman rasvaisuutta.. Ota asioista selvää ennen kun alat oksentelee.


    • Nipe.

      Tuostako joidenkin naisten outo eltaantunut haju johtuu?

      • tipu

        Munaa vaan päähän


    • ISSHE

      "En oo pessy hiuksia 3päivään ollenkaan"

      ''Hyi saakeli, jätä sanomasta. Kohta alkaa hilse muhia paskasessa päänahassa!''

      Oletko kuullut NOPOOSTA? Nytjä rkytän teitä vielä lisää.. Olen ollut pesemättä hiuksiani shampoolla&hoitoaineella KOHTA JO VIIKON!!

      Kerran pesin kananmunalla. EIKÄ KYLLÄ PÄÄ HAISE YHTÄÄN MILTÄÄN. Eikä kyllä oo ees rasvanen. Tietenkin vedellä oon pessy.

      Hyvän tuntuiset hiukset mulla kyllä nyt. Ette taida edes tietää miten paljon myrkkyjä itteenne tungette kun käytätte shampoota&hoitoainetta, tuhoatte luontoa, siitä kärsii myös eläimet.

    • fsdfgbdgl

      Itse myös joskus pessyt kananmunalla hiukset. Mulla pitkät hiukset jotka rasvoittuu päivässä, pestyäni kananmunalla hiukset oli puhtaat pari päivää, mikä oli todella ihme, kun tosiaan todella rasvoittuva letti mulla..

      Kantsii kokeilla! :)

    • piu3

      Kannattaiskohan tuota koittaa värjätyille hiuksille? Tekis mieli kokeilla, mutta en halua pilata hiuksia...

      • kokeilkaa1

        tummatukkaisille olut on hyvää ja kiiltoa tulee ja jopa punertaa


    • Helttapois

      Pesi kaljuni kukonmunalla. Kyllä kiiltää.

      • kiiltoa----

        Mistähän vois ostaa strutsin munia?


    • Voi.

      Tukan pestä kananmunalla, mutta ei siitä mitään hyötyä ole- Hiukset ovat kuollutta ja hiuksen juuret saavat ravintoa elimistöstä, eikä päänahan voitelemisella ole mitään merkitystä.

      • osta kana..

        Syökää munia!


    • Vanha53

      Miksei hiuksia voi pestä kananmunilla.

      Itse pitäydyn nykyajan aina vain paranevissa hiustuotteissa!






      .

    • Ei tutkittua tietoa

      Tämä nyt ei taida kuulua ihan tälle keskustelupalstalle. Itselläni oli vajaa kolmikymppisenä tosipaksuhiuksinen tyttöystävä, joka halusi hieroa spermaa saunan yhteydessä hiuksiinsa ennen hiustenpesua pari kertaa kuukaudessa.

      • ahaa85

        Viehättävää...


    • Pese vaan!!!

    • Enpä ole kokeillut, mutta kuulostaa mielenkiintoiselta konstilta. :D Ja eikös Peppi Pitkätossu todennut, että kananmuna tekee hyvää hiuksille? :)

    • ISSHE

      tänään pesin taas hiukseni kananmunalla.. Ei ole ollut tarvetta pestä hiuksia ollenkaan sitten tiistain jolloin pesin myös kananmunalla. Hiukset pysyy niin kauan puhtaina ja hyvän tuntuisina.

      Tänään laitoin kananmunan kuiviin hiuksiin ja mielestäni se ''tehosi'' paljon paremmin kun märkiin hiuksiin. Puhdisti paremmin .

      Ja nyt hiukseni ovat todella puhtaan tuntuiset ja sileät :) Kiitos kananmunan.
      Kannattaa ehdottomasti kokeilla!

    • rink1

      lara25, eikö näitten kananmunakäsittelyjen jälkeen käytetä ollenkaan shampoota tai hoitoainetta? tähän asti olen käyttänyt aina hoitoainetta shampoon jälkeen, en saa hiuksiani selvitettyä mitenkään. kiitos neuvoista!

    • isshe

      Mä en ainakaan käytä shampoota ja/tai hoitoainetta kanamunan jälkeen. Hiukset tuntuu aina kananmunan jälkeen märkinä tosi takkuisilta. Mutta kun antaa niiden kuivua luonnollisesti ja harjaa ne kun ovat kuivat niin hyvä tulee ilman shampoita&hoitoaineitakin..

    • öäöä

      mitä luulette kannattaako platinablondeihin kokeilla ?

      • heijfks

        no kokeile vain, tuskin se mitenkäa väriä muuttaa.


    • kiiltävä hiuksinen

      olessani pieni äitini pesi kananmunan keltuaisella hiuksemme. autoimme aina erittelemään valkuaisen pois , kun valkuainen oli saatu pois, viellä huuhtelimme keltuaisen vedellä ja kilpailimme kenellä pysyy keltuainen ehjänä...on muuten aika
      kestävä.. sitten tuli myyntiin shamppoo.joka sisälti keltuaista...

      Nyt itse olen pessyt keltuaisella värjätyt hiukseni ja ovat kiiltävät .....
      sekä pesin lapseni hiukset ja lapsen lapsen

      avun on saanut tuttuni hiusten lähtöönkin, kun hänellä rupesi hiuksia tippumaan..
      ja hän pelkäsi tulevansa kaljuksi....

      muistakaa, että hiukset pitää osittain olla kuivat, kun harjaatte minulle on jäänyt
      muisto ,märät hiukset venyvät ja alkavat katkeilla,jos kampaatte markinä
      ja harjan pitää olla aitoa harjasta ne antaa viellä kiiltoa (20 harjausta illassa)
      tämä oli ennen vanhaan tehtyä ja nyt jatkan tätä perinnettä...
      ja hiukset voivat hyvin vaikka värjään niitä usein.

      kokeilkaa kannattaa se

    • hienoa!!

      Olen puoli vuotta noudattanut osittaista no-poota. Olen joutunut käyttämään shampoota, mutta vaihdoin "hippishampooseen".

      Mitä on tapahtunut?

      - päänahka ei kutise, eikä hilseile
      - oma hiusväri on jotenkin tummentunut
      - paljon uusia hiuksia kasvanut
      - hiukset tarvitsevat pesua vain 2x viikossa!

    • kghkjhkh

      Hellurei vaan...

    • barbie161

      Mä oon noudattanu no poota nyt lauantaina tulee 3viikkoa. Olen pessyt 3viikon aikana hiukseni n. 5kertaa , ekalla viikolla 2 kertaa , toisella viikolla kerran ja nyt kolmannella viikolla en ole vielä pessyt hiuksia ollenkaan , tänään tulee viikko siitä kun pesin viimeksi.
      Hiukset on selvästi tottunut jo ja ajattelin kokeilla jos pystyisin olla 2viikkoa ilman pesua. Olen siis pessyt hiukseni kananmunalla ja yhdenkerran laitoin etikkaa (viimeviikon torstaina pestessäni) Hiukset vieläkin kiiltävät ja ovat ihan puhtaan tuntuiset.

      Ei kutise päänahka. Ja uusia hiuksia tullut lisää. Ja hiukset ovat kasvaneet 3viikon aikana huomattavasti.

    • ei liian kuumalla!

      Kanamunalla peseminen oikeastikin toimii, mutta kannattaa muistaa huuhdella viileällä vedellä. Jos huuhtelee liian kuumalla saattaa tulla "munakokkelia" ja kanamuna on hirveen vaikee saaha päästä pois.

      • hepulu

        se on ihan totta, kannattaa pestä haalealla/viileällä vedellä.
        Ja onkos täällä tyyppejä jotka on kokeillu no poota, eli shamppoomottomuutta? itse jaksoin sitä elokuun lopusta kaks kuukautta eteenpäin, mutta sitten en enää jaksanu sitä lähmäisyyden tunnetta päässä. mutta en kuitenkaan kadu kokeiluani, hiukset vahvistu ja kasvoi roimasti sen kahden kuukauden aikana [: nykyään pesen hiukset erittäin hieno suomalaisella hoitoaineella joka toinen päivä. ja joskus välillä tietenkin kananmunalla.


    • tyhmä

      Ai pestäänkö ne hiukset sillä keltuaisella vai lätsätäänkö koko muna päähän? :D

      • hannah

        Pelkällä keltuaisella, valkuaista ei meinaa saada millään pois:)


    • Dbjfgbvkf

      Ite heitän kerran viikos päähä kananmuna, oliiviöljy seoksen joka sit nutturalle elmun ja pyyhkeen sisään ja saunaan. Pesen kyl sen jälkee viel shampool mut tulee pehmeet.

      Eikä se kananmuna haise päästä sen jälkee (ellei joku käytä pilaantuneita)

    • 5+3

      Meetkö vai kananmuna päässä saunaan? Meinaan et eiks se ala paistumaan... :D

    • ohi

      eipä oo koskaa tullu ees aatelleeks... täytyypä kokeilla
      eli mitä, pelkkä keltuaine vai?
      onkos sil oikeest jotai eroo onko aluks kuivat vai märät hiukset?
      hauska kokeilla jotai uutta =D

    • Puliukko14

      Niin moni on kehunut hiusten pesua kananmunalla että varmaan pitäis munkin kokeilla... :D

      Siis joo, vain keltuainen, mut sekoitanko sen ensin litkuks lasissa vai semmosena pallonako se laitetaan päähän?? :D Ja se siis hierotaan hiuksiin? Kannattaisko kammata se hieromisen jälkeen, jotta se levittyis tasaisesti kaikkialle tukkaan? Ja tosiaankin siis laitetaanko sitä kuin hoitoainetta, hierotaan (/kammataan?) hiuksiin vai laitetaanko sitä myös/vain päänahkaan?

    • munaamunaa32

      Minulla pitkät hiukset ja yleensä erottelen kaksi keltuaista muovimukiin ja rikon ne siinä vain sormin. Kaadan muovimukista kädelle kananmunaa ja hieron kuiviin hiuksiin. Ja ihan tasaisesti joka puolelle, myös päänahkaan. En usko, että kampa menee läpi... Sitten annetaan vaikuttaa 5-30 minuttia ja huuhdellaan (siis pelkästään huuhdellaan) pois kylmällä-viileällä vedellä. Kun huuhteluvesi on kirkasta -> muna on poistunut hiuksista. Tämän jälkeen pyyheliinalla enimmät vedet kuivataan ja ollaan "ihan normaalisti".

    • sasdfg

      Wedding Dresses Prom Dresses www.weddingdressesmore.com offer 2013 Wedding Dresses, Bridesmaid Dresses, Evening Dresses ,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses. www.weddingdressesmore.com 2013 spring wedding dresses at www.weddingdressesmore.com offer 2013 Wedding Dresses,Bridesmaid Dresses, Evening Dresses,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses.

      • Eggonhair

        Mä pesen 2-3 kertaa viikossa kananmunaseoksella. Tässä ohjeet: pieneen astiaan 2 kananmunaa valkuaisuneen kaikkineen. Kaada joukkoon 1d vettä. Sekoita kunnes vaahtoaa. Sillä ei ole oikein väliä levitätkö seoksen märkiin vai kuiviin hiuksiin. Hiero seos tasaisesti hiuksiin ja päänahkaan. Heitä tukka nutturalle, kiedo kelmuun ja pyyhe päälle. Annan yleensä vaikuttaa puolesta tunnista 4 tuntiin, riippuu ihan onko aikaa. Hiukset pysyvät kauan puhtaina ja ihanan pehmeinä ja kiiltävinä. Suosittelen :)


    • mhmhb

      Voi vitsi, pakko kai kokeilla tätäkin :D Tänään kyllä pesin hiukset ihan normi shampoolla eli jos vaikka huomenna illalla..

    • egghup

      mun oma kananmunaresepti menee näin: 2 kananmunaa kokonaisina. Joukkoon laitetaan noin 2dl vettä ja 1dl ketsuppia. Sekoitetaan. Sen liäsksi hieman vehnäjauhoja kiinteyden saamiseksi, ehkä noin 3rlk. Sekoita hyvin kevyen vaahtoavaksi, jonka jälkeen levitä hiuksiin. Anna vaikuttaa tunti ja pese kevyesti pois. Mulla kiiltää hiukset ihanasti.

    • hötöhiukset

      Itsellä on todella ohuet ja lyhyet hiukset niin vatkattu kananmuna vain meni melkein suoraan suihkun lattialle. Niinpä, seuraavalla kerralla vatkasin munaa vähän vaahtomaisemmaksi ja paksummaksi että se pysyisi hiuksissa ja homma toimi oikein hyvin ja puhdasta tuli kiitos. 1 muna riittää lyhyille mutta kun muna on kunnolla vaahdotettu niin sitä voi sitten kunnolla hieroa hiuksia kuin shamppoota. Pieni lisävaiva mutta toimii.

    • kokkeilua

      Pesin kahdella keltuaisella. Hiukset tulivat puhtaiksi, tosin niihin jäi vähän erikoinen haju (ei voimakas). Ehkä pesutulos oli hieman huonompi kuin shampoolla pestessä, mutta suurta eroa siinä ei ollut. Shampoo tulee kyllä halvemmaksi.

    • takkutukka98

      Mie oon ollu kohta vuoden pesemättä samppoolla. Hiukset on terveemmät ko ikinä ja lisää hiuksia on tullu järettömästi, kasvaaki paljon nopiampaa.

      Kanamunalla mie pesen kerran kahesti kuussa, joskus lisään tipan tai pari öljyä sekaan mitä sattuu sillon olemaa (nykyää vehnänalkio öljyä). Sit sillon ko kahvia sattuu olemaa keitetty nii hieron käytettyjä kahvin puruja päänahkaan.

      Muuten iha vesipesulla mennään ja puhtaat on.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe