Suomen autokanta on uudempaa kuin mitä virallinen keski-ikä kertoo (sen näkee omin silminkin ettei autokanta ole niin vanhaa kuin tilasto antaisi ymmärtää) sillä tilastoa vääristää sadat tuhannet haamuautot jotka ovat rekisterissä. Ainoastaan romutusilmoitus poistaa auton rekisteristä ja jos näin ei tehdä jää auto vääristämään tilastoja.
Jobbarien romuttamat, afrikkaan viedyt, "navetan taakse" jätetyt yms. autot saavat autokantamme vaikuttamaan keski-iältään vanhalta. Liikennekäytöstä poistettujen (yhä rekisterissä makaavien) autojen keski-ikä on yli 22 vuotta!
http://www.hs.fi/digilehti/11112012/kotimaa/Rekisteri pursuaa haamuautoja/a1352523615610
Rekisteri pursuaa haamuautoja
6
220
Vastaukset
- erg3ww3ddddddd
Moni noista tosi vanhoista autoista makailee autoliikkeiden pihoilla.
- En kerro
No voi hitsin pimpula. Ihan oikeesti, mitä vitun välii ja ketä kiinnostaa.
- nörttien kupru
Eikös ne enää poistukaan rekisteristä, kun kaksi kertaa jättää katsastuksen tekemättä. Ennen oli tälläinen automaatio olemassa. Tuleehan siinäkin tietysti kahden vuoden viive rekisterinpitäjälle.
Ei ole enää tällä vuosituhannella poistunut.
Itselleni on viimeksi vuonna 1999 tullut ilmoitus siitä, että auto poistuu rekisteristä jos ei katsasta. 2000-luvulla auto oli monta vuotta seisontavakuutuksessa katsastamatta, ei poistunut.
Eli käytäntö muuttui jossain välissä jo ennen liikennekäytöstäpoiston tuloa. Nythän se korvaa poiston.
- sd<fsdfsfd
Jaa, Rolls Royce Ghosteja ja Rolls Royce Phantomeja?
- jljlkjlkj
EI ihme,että Toyotakanta kasvaa. Autot on viety Afrikkaan, mutta silti lisäävät merkin osuutta Suomessa. Varsinainen tilastoharha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit846004KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3165067Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202648Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei462588Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831822Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031659Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171511- 1081461
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1181386Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331383