Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko aitoa rakkautta ja miten sen tunnistaa?

Huijarin kynsissäkö?

Mitkä asiat kertoo, että muslimimies rakastaa aidosti ja haluaa oikeasti elää yhdessä eikä vain havittele oleskelulupaa?

68

2522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaanastiina1

      Miksi juuri muslimimies? Eivätkö esim Nigerian kristityt ja vaikka ateistikurdit halua oleskelulupaa? Miksi pitää korostaa että MUSLIMImies, kyllä monet ulkomaalaiset miehet ja naiset saattavat havitella lupaa uskonnosta riippumatta.
      Eihä sitä voi aina tietää, jos huijarin kynsiin joutuu - täytyy ottaa riski tai olla ottamatta riskiä. Rakkaudessa on aina riskinsä. Voit joutua jopa suomalaismiehen huijaamaksi joskus...

      • gfdgdfbfbfb

        Muslimimies voi pitää neljää vaimoa. Suomessa on tapauksia ollut kun pysyvä oleskelulupa taskussa, niin otetaan ero suomiakasta vaimo ja lapset kotimaasta sitten suomeen.

        Lisäksi muslimille suomalainen nainen on lähinnä vääräuskoisen huora. Jos on "kunnon" muslimi, tälle valehtelu on sallittua.


      • never ever more
        gfdgdfbfbfb kirjoitti:

        Muslimimies voi pitää neljää vaimoa. Suomessa on tapauksia ollut kun pysyvä oleskelulupa taskussa, niin otetaan ero suomiakasta vaimo ja lapset kotimaasta sitten suomeen.

        Lisäksi muslimille suomalainen nainen on lähinnä vääräuskoisen huora. Jos on "kunnon" muslimi, tälle valehtelu on sallittua.

        Jep. Yksi muslimikurdi halusi kovasti suhdetta kanssani. Puhe tuli lapsista ja kerroin, etten enää halua enempää lapsia (edellisestä liitosta on jo..), niin hän ilmoitti haluavansa niitä tulevaisuudessa useammankin, ja voi sitten ottaa minun lisäkseni vartavasten naisen lapsen tekoon. Ensin kyllä kiven kovaan väitti, että vain yhden naisen kanssa oleminen sopii hänen maailmankuvaansa ja seksiäkin harrastetaan vain rakkaussuhteessa, eikä missään tapauksessa seksuaalisen hyväksikäytön takia.

        Niin vain mieli muuttuu.. yhtenä päivänä sanotaan toista ja toisena toista.. ja tämä päti moneen muuhunkin juttuun.

        Kuukausi riitti kaikkien valheiden paljastumiseen. Halusin itse tarkistaa pitävätkö yleisesti ulkkiksista puhutut asiat paikkansa, ja kyllä vain ihan jokainen juttu sopi yksiin tämänkin miehen ajatuksiin ja käytökseen. Kaikella tavalla hyväksikäyttöä vain..


      • kiinnostaa tietää
        gfdgdfbfbfb kirjoitti:

        Muslimimies voi pitää neljää vaimoa. Suomessa on tapauksia ollut kun pysyvä oleskelulupa taskussa, niin otetaan ero suomiakasta vaimo ja lapset kotimaasta sitten suomeen.

        Lisäksi muslimille suomalainen nainen on lähinnä vääräuskoisen huora. Jos on "kunnon" muslimi, tälle valehtelu on sallittua.

        Täällä kun puhutaan kurdeilla olevan kotimaassaan "sala"vaimoja, niin itse kovasti ihmettelen, miten ei voi huomata jos kurdilla on jo vaimo kotimaassa? Eikö ne pidä ollenkaan puhelimitse tai muutoin yhteyttä? Kuulostaa aika kummalliselta. Varsinkin tietäen kuinka tiiviisti kurdit pitävät läheisiinsä yhteyttä (verrattuna suomalaisiin). Luulisi, ettei tuollainen voi nyt kovin yllätyksenä tulla, varsinkin jos huijattu suominainen asuu kurdin kanssa saman katon alla. Kyllä minulla ainakin alkaisi herätyskellot soimaan, jos kurdimieheni yhtäkkiä lähettäisi yhteisiä rahojamme kotimaahan selittämättä kunnolla, ravaisi siellä YKSIN, ei esittelisi minua suvulleen, soittelisi salassa naiselle.
        Voisiko joku huijattu valaista, miten useat vuodet tälläistä pystyy salaamaan?


      • Tosiasiat haltuun
        gfdgdfbfbfb kirjoitti:

        Muslimimies voi pitää neljää vaimoa. Suomessa on tapauksia ollut kun pysyvä oleskelulupa taskussa, niin otetaan ero suomiakasta vaimo ja lapset kotimaasta sitten suomeen.

        Lisäksi muslimille suomalainen nainen on lähinnä vääräuskoisen huora. Jos on "kunnon" muslimi, tälle valehtelu on sallittua.

        Ärsyttävää, että jatkuvasti yleistetään muslimeihin liittyviä asioita! Ottakaa selvää tosiasioista! Moniavioisuus on nykyään yhä harvinaisempaa monissa muslimimaissa:

        "Melkein kaikissa islamilaisissa maissa moniavioisuutta on rajoitettu lailla. Se on kokonaan kielletty Tunisiassa ja Turkissa sekä tehty lainsäädännöllisin keinoin käytännössä mahdottomaksi Marokossa. Yleisesti ottaen moniavioisuus on käymässä yhä harvinaisemmaksi."

        Useimmat muslimit eivät myöskään pidä esimerkiksi suomalaisia, kristinuskoisia vääräuskoisina, vaan hyväksyvät näiden uskonnon monoteistisena uskontona samankaltaiseksi kuin omansa.


      • jahua445
        kiinnostaa tietää kirjoitti:

        Täällä kun puhutaan kurdeilla olevan kotimaassaan "sala"vaimoja, niin itse kovasti ihmettelen, miten ei voi huomata jos kurdilla on jo vaimo kotimaassa? Eikö ne pidä ollenkaan puhelimitse tai muutoin yhteyttä? Kuulostaa aika kummalliselta. Varsinkin tietäen kuinka tiiviisti kurdit pitävät läheisiinsä yhteyttä (verrattuna suomalaisiin). Luulisi, ettei tuollainen voi nyt kovin yllätyksenä tulla, varsinkin jos huijattu suominainen asuu kurdin kanssa saman katon alla. Kyllä minulla ainakin alkaisi herätyskellot soimaan, jos kurdimieheni yhtäkkiä lähettäisi yhteisiä rahojamme kotimaahan selittämättä kunnolla, ravaisi siellä YKSIN, ei esittelisi minua suvulleen, soittelisi salassa naiselle.
        Voisiko joku huijattu valaista, miten useat vuodet tälläistä pystyy salaamaan?

        Älä ole niin sinisilmäinen.Muslimi ei ole sama kuin profeetta.Hän voi mm.sumuttaa omien tarkoitusperiensä takia eli valehdella useille vaimoille.esim. yksi sanoi että hänellä on tärkeitä asioita hoidettavanaan kotimaassaan.1. kerta olikin ja piti yhteyttä sieltä,sitten meni naimisiin ja vannoi ettei mennyt.Ihmettelin mistä hiljaisuus johtui ja luotin täysin.Mitä pankkitileihin jne.tulee niin älä luule että hän niitä jakaa kanssasi yms.Ja kun häntä ei näe kuin öisin.Jos haluatte olla ainoita hänelle älkää päästäkö millään verukkeella häntä ulkomaille käymään, niin naivilta kuin kuulostaakin..


      • fatma1
        Tosiasiat haltuun kirjoitti:

        Ärsyttävää, että jatkuvasti yleistetään muslimeihin liittyviä asioita! Ottakaa selvää tosiasioista! Moniavioisuus on nykyään yhä harvinaisempaa monissa muslimimaissa:

        "Melkein kaikissa islamilaisissa maissa moniavioisuutta on rajoitettu lailla. Se on kokonaan kielletty Tunisiassa ja Turkissa sekä tehty lainsäädännöllisin keinoin käytännössä mahdottomaksi Marokossa. Yleisesti ottaen moniavioisuus on käymässä yhä harvinaisemmaksi."

        Useimmat muslimit eivät myöskään pidä esimerkiksi suomalaisia, kristinuskoisia vääräuskoisina, vaan hyväksyvät näiden uskonnon monoteistisena uskontona samankaltaiseksi kuin omansa.

        teoriassa asiasi onkin noin mutta ei todellakaan käytännössä. Muslimimiehellä on vaimo mutta "jalkavaimoja" mies voi pitää kolme tai neljäkin. itse tunnen muslimimiehiä Helsingissä kenellä on 3 vaimoa, 1 kotimaasta ja 2 suomalaista. kaikki naiset asuvat omissa asunnoissaan ja mies kiertää vaimojensa väliä. yksi on virallinen vaimo mutta 2 muuta on heidän kanssaan muslimiavioliitossa mikä ei ole virallinen suomessa mutta on virallinen muslimimaissa. jos muslimimies oikeasti rakastaa vaimoaan, hän ei ota minkäänlaista kontaktia toisiin naisiin, ei katso eikä mene juttelemaan eikä varsinkaan käy baareissa eikä kavereiden kanssa "kahvilla" jossa katsotaan naisia kenelle voisi flirttailla. oikeasti vaimoaan rakastava muslimimies pysyy vaimonsa rinnalla ja kulkee ainoastaan vaimonsa kanssa. ikävä kyllä mutta suomalaiset naiset tekevät muslimimiehille helpoksi pitää hauskaa heidän kanssaan ja koraanikin jo sanoo että mies voi käydä "vieraissa" koska miehellä ei ole tunnetta mukana mutta nainen on kyltymätön ja haluaa lisää saamaansa miestä. tämän takia naisille ei ole sallittua kuin yksi mies.


      • kiinnostaa tietää kirjoitti:

        Täällä kun puhutaan kurdeilla olevan kotimaassaan "sala"vaimoja, niin itse kovasti ihmettelen, miten ei voi huomata jos kurdilla on jo vaimo kotimaassa? Eikö ne pidä ollenkaan puhelimitse tai muutoin yhteyttä? Kuulostaa aika kummalliselta. Varsinkin tietäen kuinka tiiviisti kurdit pitävät läheisiinsä yhteyttä (verrattuna suomalaisiin). Luulisi, ettei tuollainen voi nyt kovin yllätyksenä tulla, varsinkin jos huijattu suominainen asuu kurdin kanssa saman katon alla. Kyllä minulla ainakin alkaisi herätyskellot soimaan, jos kurdimieheni yhtäkkiä lähettäisi yhteisiä rahojamme kotimaahan selittämättä kunnolla, ravaisi siellä YKSIN, ei esittelisi minua suvulleen, soittelisi salassa naiselle.
        Voisiko joku huijattu valaista, miten useat vuodet tälläistä pystyy salaamaan?

        olen sisällä kurdipiireissä ja tiedän monia miehiä täällä ketkä väittävät naisille olevansa sinkkuja mutta heillä on joko jo olemassa oleva vaimo ja ehkä lapsiakin kotimaassa tai heille on jo valittu vaimo kotimaassa kunhan saavat täällä rahat kokoon naimisiin menoa varten. sillä aikaa kun olevat täällä niin pitävät vähän "hauskaa" suomalaisten naisten kanssa. he voivat jopa asua täällä jonkun naisen kanssa, onpahan sitten hänellä ruuantekijä, pyykinpesijä ja koti aina siisti ja saavat pussinsakkin tyhjennettyä aina kun haluavat ja tämäntakia heillä on sitten näin vähän vapaata aikaa kavereiden kanssa käydä "kahvilla", "pelaa biljardia" tai vaikka "kaverin luokse pelaa korttia tai jotain muuta peliä" ja kaverille jäädään yöksi. aina löytyy jokin selitys naisten metsästykselle. jos suomalainen haluaa vakavan suhteen mieheen niin en suosittele kurdimiestä koska he eivät kunnioita eurooppalaista naista samoin kuin kurdinaistakoska heidän ei ole pakko ja toiseksi suomalainen nainen on yksin miestään vastassa mutta kurdinaisella on perheensä ja sukunsa takanaan ja kurdinaisen suvun miehet pitävät miehen kurissa ja huolehtivat että kurdimies ei käyttäydy huonosti kurdivaimoaan kohtaan. mutta täällä ollessaan, eihän kurdistanissa kukaan tiedä mitä hän tekee koska kurdinainen ei soita tänne suomeen miehelleen koska se on niin kallista ja kurdimiehet eivät pidä siitä että heidän peräänsä soitellaan. kun kurdi mies lähtee täällä suomessa "kotoaan" eli suomalaisen naisen luota ulos niin silloin hän ottaa yhteyttä vaimoonsa tai perheeseensä.


      • Tosiasiat haltuun kirjoitti:

        Ärsyttävää, että jatkuvasti yleistetään muslimeihin liittyviä asioita! Ottakaa selvää tosiasioista! Moniavioisuus on nykyään yhä harvinaisempaa monissa muslimimaissa:

        "Melkein kaikissa islamilaisissa maissa moniavioisuutta on rajoitettu lailla. Se on kokonaan kielletty Tunisiassa ja Turkissa sekä tehty lainsäädännöllisin keinoin käytännössä mahdottomaksi Marokossa. Yleisesti ottaen moniavioisuus on käymässä yhä harvinaisemmaksi."

        Useimmat muslimit eivät myöskään pidä esimerkiksi suomalaisia, kristinuskoisia vääräuskoisina, vaan hyväksyvät näiden uskonnon monoteistisena uskontona samankaltaiseksi kuin omansa.

        kyllä muslimit hyväksyvät kristinuskoiset mutta eivät enään naimisiin menon jälkeen, naisen on taivuttava ennenpitkään painostuksen myötä muslimiksi. itse elän muslimien piirissä ja kuulen kuinka muslimimiehet kysyvät minulta usein neuvoa (itse olen joutunut luopumaan kristinuskosta myös) mitä heidän tulee tehdä kun ei ole hyvä hänen vaimolleen että on vääräuskoinen. tietenkään en voi kannustaa ketään mihinkään suuntaan vaan kannustan keskustelemaan mieli avoimena vaimonsa kanssa. muslimimiehet eivät voi muuttua koska he itse eivät yksinään päätä asioistaan vaan heidän takana ovat hänen sukunsa miehet jotka kotimaasta painostavat elämään heidän kulttuurinsa tavoin.


      • sarafa
        fatma1 kirjoitti:

        kyllä muslimit hyväksyvät kristinuskoiset mutta eivät enään naimisiin menon jälkeen, naisen on taivuttava ennenpitkään painostuksen myötä muslimiksi. itse elän muslimien piirissä ja kuulen kuinka muslimimiehet kysyvät minulta usein neuvoa (itse olen joutunut luopumaan kristinuskosta myös) mitä heidän tulee tehdä kun ei ole hyvä hänen vaimolleen että on vääräuskoinen. tietenkään en voi kannustaa ketään mihinkään suuntaan vaan kannustan keskustelemaan mieli avoimena vaimonsa kanssa. muslimimiehet eivät voi muuttua koska he itse eivät yksinään päätä asioistaan vaan heidän takana ovat hänen sukunsa miehet jotka kotimaasta painostavat elämään heidän kulttuurinsa tavoin.

        Kyllä naimisiinmenon jälkeenkin kristitty vaimo voi olla hyväksytty. Ei ole ainakaan mieheni perheessä minua kieroon katsottu vaikka edelleen olen kristitty, samoin mieheni kahden veljen vaimot ovat kristittyjä (eivät kuitenkaan suomalaisia). Ja mitä tuohon uskontoon tulee niin eihän kukaan mies voi pakottaa naista uskomaan. Muslimiksi ei voi kääntyä vain pistämällä huivin päähän ja sanomalla olen nyt muslimi. Kyllä siihen vähän muutakin tarvitaan ja se jokin muu tulee naisen sydämestä ja omista ajatuksista. Halveksun niitä naisia jotka "kääntyvät muslimiksi" vain miehen pakottamina.


      • kiukki
        gfdgdfbfbfb kirjoitti:

        Muslimimies voi pitää neljää vaimoa. Suomessa on tapauksia ollut kun pysyvä oleskelulupa taskussa, niin otetaan ero suomiakasta vaimo ja lapset kotimaasta sitten suomeen.

        Lisäksi muslimille suomalainen nainen on lähinnä vääräuskoisen huora. Jos on "kunnon" muslimi, tälle valehtelu on sallittua.

        hohhoihjaa muslimi voi pitää neljää vaimoa jos ON VARAA ELÄTTÄÄ NE KAIKKI! Haloo! elä historiassa!


      • thethin 1
        gfdgdfbfbfb kirjoitti:

        Muslimimies voi pitää neljää vaimoa. Suomessa on tapauksia ollut kun pysyvä oleskelulupa taskussa, niin otetaan ero suomiakasta vaimo ja lapset kotimaasta sitten suomeen.

        Lisäksi muslimille suomalainen nainen on lähinnä vääräuskoisen huora. Jos on "kunnon" muslimi, tälle valehtelu on sallittua.

        Muslimimiehey antavat suomalaisakoille selkään vähintään kerran päivässä. Mikä tietysti oikein onkin, että oppivat kuria ja muslimitapoja.


      • gkkjhkj
        kiukki kirjoitti:

        hohhoihjaa muslimi voi pitää neljää vaimoa jos ON VARAA ELÄTTÄÄ NE KAIKKI! Haloo! elä historiassa!

        No ihan vastahan oli telkassa ohjelma (MOT) jossa tutkittiin sitä, että miks eteenkin islamistisista maista Suomeen tulleista naisista moni on yksinhuoltajia ja niille syntyy lisää lapsia vaik niiden uskonto kieltää avioliiton ulkopuolisen seksin. Haastatellut virkailijat totes järestään että kyseessä on melko varmasti islamilainen moniavioisuus mut kun Suomen laki ei moniavioisuutta salli niin ne naiset on sit Suomen lain mukaan "yksinhuoltajia".


      • HankiElämä
        thethin 1 kirjoitti:

        Muslimimiehey antavat suomalaisakoille selkään vähintään kerran päivässä. Mikä tietysti oikein onkin, että oppivat kuria ja muslimitapoja.

        On sulla elämä köyhää ku pitää tällä foorumilla pyöriä että saat vaan lauottua noita rasistisia kommenttejas. Ees viikonloppunakaan ei näköjään oo mitään tekemistä tai ees aikaa nukkua ku pitää jo kukon laulun aikaan olla täällä rassikoimassa.


      • + sairasvakuutus
        HankiElämä kirjoitti:

        On sulla elämä köyhää ku pitää tällä foorumilla pyöriä että saat vaan lauottua noita rasistisia kommenttejas. Ees viikonloppunakaan ei näköjään oo mitään tekemistä tai ees aikaa nukkua ku pitää jo kukon laulun aikaan olla täällä rassikoimassa.

        muistakaa naiset se avioehto.


      • Anonyymi
        jahua445 kirjoitti:

        Älä ole niin sinisilmäinen.Muslimi ei ole sama kuin profeetta.Hän voi mm.sumuttaa omien tarkoitusperiensä takia eli valehdella useille vaimoille.esim. yksi sanoi että hänellä on tärkeitä asioita hoidettavanaan kotimaassaan.1. kerta olikin ja piti yhteyttä sieltä,sitten meni naimisiin ja vannoi ettei mennyt.Ihmettelin mistä hiljaisuus johtui ja luotin täysin.Mitä pankkitileihin jne.tulee niin älä luule että hän niitä jakaa kanssasi yms.Ja kun häntä ei näe kuin öisin.Jos haluatte olla ainoita hänelle älkää päästäkö millään verukkeella häntä ulkomaille käymään, niin naivilta kuin kuulostaakin..

        Mulle ja lapselleni makseli kaikkea,siitä tykkäsin. Muuten tosi hämärä.


      • Anonyymi
        jahua445 kirjoitti:

        Älä ole niin sinisilmäinen.Muslimi ei ole sama kuin profeetta.Hän voi mm.sumuttaa omien tarkoitusperiensä takia eli valehdella useille vaimoille.esim. yksi sanoi että hänellä on tärkeitä asioita hoidettavanaan kotimaassaan.1. kerta olikin ja piti yhteyttä sieltä,sitten meni naimisiin ja vannoi ettei mennyt.Ihmettelin mistä hiljaisuus johtui ja luotin täysin.Mitä pankkitileihin jne.tulee niin älä luule että hän niitä jakaa kanssasi yms.Ja kun häntä ei näe kuin öisin.Jos haluatte olla ainoita hänelle älkää päästäkö millään verukkeella häntä ulkomaille käymään, niin naivilta kuin kuulostaakin..

        Ei tällä yhellä mutulla ollut säästöjä kuin 500€😁😁


      • Anonyymi
        never ever more kirjoitti:

        Jep. Yksi muslimikurdi halusi kovasti suhdetta kanssani. Puhe tuli lapsista ja kerroin, etten enää halua enempää lapsia (edellisestä liitosta on jo..), niin hän ilmoitti haluavansa niitä tulevaisuudessa useammankin, ja voi sitten ottaa minun lisäkseni vartavasten naisen lapsen tekoon. Ensin kyllä kiven kovaan väitti, että vain yhden naisen kanssa oleminen sopii hänen maailmankuvaansa ja seksiäkin harrastetaan vain rakkaussuhteessa, eikä missään tapauksessa seksuaalisen hyväksikäytön takia.

        Niin vain mieli muuttuu.. yhtenä päivänä sanotaan toista ja toisena toista.. ja tämä päti moneen muuhunkin juttuun.

        Kuukausi riitti kaikkien valheiden paljastumiseen. Halusin itse tarkistaa pitävätkö yleisesti ulkkiksista puhutut asiat paikkansa, ja kyllä vain ihan jokainen juttu sopi yksiin tämänkin miehen ajatuksiin ja käytökseen. Kaikella tavalla hyväksikäyttöä vain..

        Jep. Yhden pizzamiehen kanssa sutinaa,luuli raukka olevansa ainoani😂😂Aina töissä ja minä pidin hauskaa muiden miesten kanssa. Aivan tyhmänä piti.


      • Anonyymi
        fatma1 kirjoitti:

        teoriassa asiasi onkin noin mutta ei todellakaan käytännössä. Muslimimiehellä on vaimo mutta "jalkavaimoja" mies voi pitää kolme tai neljäkin. itse tunnen muslimimiehiä Helsingissä kenellä on 3 vaimoa, 1 kotimaasta ja 2 suomalaista. kaikki naiset asuvat omissa asunnoissaan ja mies kiertää vaimojensa väliä. yksi on virallinen vaimo mutta 2 muuta on heidän kanssaan muslimiavioliitossa mikä ei ole virallinen suomessa mutta on virallinen muslimimaissa. jos muslimimies oikeasti rakastaa vaimoaan, hän ei ota minkäänlaista kontaktia toisiin naisiin, ei katso eikä mene juttelemaan eikä varsinkaan käy baareissa eikä kavereiden kanssa "kahvilla" jossa katsotaan naisia kenelle voisi flirttailla. oikeasti vaimoaan rakastava muslimimies pysyy vaimonsa rinnalla ja kulkee ainoastaan vaimonsa kanssa. ikävä kyllä mutta suomalaiset naiset tekevät muslimimiehille helpoksi pitää hauskaa heidän kanssaan ja koraanikin jo sanoo että mies voi käydä "vieraissa" koska miehellä ei ole tunnetta mukana mutta nainen on kyltymätön ja haluaa lisää saamaansa miestä. tämän takia naisille ei ole sallittua kuin yksi mies.

        Ahkeria ovat sitten. Mieheni tekee 12tuntisia päiviä pizzeriassa. Täytyy nostaa hattua jos ehtii vieraissa käyä,kun minun luo tulee töistä😂😂


      • Anonyymi
        Tosiasiat haltuun kirjoitti:

        Ärsyttävää, että jatkuvasti yleistetään muslimeihin liittyviä asioita! Ottakaa selvää tosiasioista! Moniavioisuus on nykyään yhä harvinaisempaa monissa muslimimaissa:

        "Melkein kaikissa islamilaisissa maissa moniavioisuutta on rajoitettu lailla. Se on kokonaan kielletty Tunisiassa ja Turkissa sekä tehty lainsäädännöllisin keinoin käytännössä mahdottomaksi Marokossa. Yleisesti ottaen moniavioisuus on käymässä yhä harvinaisemmaksi."

        Useimmat muslimit eivät myöskään pidä esimerkiksi suomalaisia, kristinuskoisia vääräuskoisina, vaan hyväksyvät näiden uskonnon monoteistisena uskontona samankaltaiseksi kuin omansa.

        Islamissa kristityistä ja juutalaisista käytetään samaa kirjankansa, kansat jotka saivat kirjat. On erityisasema muihin uskontoihin nähden.


      • Anonyymi
        never ever more kirjoitti:

        Jep. Yksi muslimikurdi halusi kovasti suhdetta kanssani. Puhe tuli lapsista ja kerroin, etten enää halua enempää lapsia (edellisestä liitosta on jo..), niin hän ilmoitti haluavansa niitä tulevaisuudessa useammankin, ja voi sitten ottaa minun lisäkseni vartavasten naisen lapsen tekoon. Ensin kyllä kiven kovaan väitti, että vain yhden naisen kanssa oleminen sopii hänen maailmankuvaansa ja seksiäkin harrastetaan vain rakkaussuhteessa, eikä missään tapauksessa seksuaalisen hyväksikäytön takia.

        Niin vain mieli muuttuu.. yhtenä päivänä sanotaan toista ja toisena toista.. ja tämä päti moneen muuhunkin juttuun.

        Kuukausi riitti kaikkien valheiden paljastumiseen. Halusin itse tarkistaa pitävätkö yleisesti ulkkiksista puhutut asiat paikkansa, ja kyllä vain ihan jokainen juttu sopi yksiin tämänkin miehen ajatuksiin ja käytökseen. Kaikella tavalla hyväksikäyttöä vain..

        Sitähän se. Tosin itse hyödyin hänestä taloudellisesti,en paljoa mutta kuitenkin. Seksissä oli onneton ukko. Onneks pääsin eroon. Tajusin jättää.


      • Anonyymi
        jahua445 kirjoitti:

        Älä ole niin sinisilmäinen.Muslimi ei ole sama kuin profeetta.Hän voi mm.sumuttaa omien tarkoitusperiensä takia eli valehdella useille vaimoille.esim. yksi sanoi että hänellä on tärkeitä asioita hoidettavanaan kotimaassaan.1. kerta olikin ja piti yhteyttä sieltä,sitten meni naimisiin ja vannoi ettei mennyt.Ihmettelin mistä hiljaisuus johtui ja luotin täysin.Mitä pankkitileihin jne.tulee niin älä luule että hän niitä jakaa kanssasi yms.Ja kun häntä ei näe kuin öisin.Jos haluatte olla ainoita hänelle älkää päästäkö millään verukkeella häntä ulkomaille käymään, niin naivilta kuin kuulostaakin..

        Niinhän tuo mullekin "vannon ja vannon"' naisia joka puolella. Hah hah.


      • Anonyymi
        fatma1 kirjoitti:

        olen sisällä kurdipiireissä ja tiedän monia miehiä täällä ketkä väittävät naisille olevansa sinkkuja mutta heillä on joko jo olemassa oleva vaimo ja ehkä lapsiakin kotimaassa tai heille on jo valittu vaimo kotimaassa kunhan saavat täällä rahat kokoon naimisiin menoa varten. sillä aikaa kun olevat täällä niin pitävät vähän "hauskaa" suomalaisten naisten kanssa. he voivat jopa asua täällä jonkun naisen kanssa, onpahan sitten hänellä ruuantekijä, pyykinpesijä ja koti aina siisti ja saavat pussinsakkin tyhjennettyä aina kun haluavat ja tämäntakia heillä on sitten näin vähän vapaata aikaa kavereiden kanssa käydä "kahvilla", "pelaa biljardia" tai vaikka "kaverin luokse pelaa korttia tai jotain muuta peliä" ja kaverille jäädään yöksi. aina löytyy jokin selitys naisten metsästykselle. jos suomalainen haluaa vakavan suhteen mieheen niin en suosittele kurdimiestä koska he eivät kunnioita eurooppalaista naista samoin kuin kurdinaistakoska heidän ei ole pakko ja toiseksi suomalainen nainen on yksin miestään vastassa mutta kurdinaisella on perheensä ja sukunsa takanaan ja kurdinaisen suvun miehet pitävät miehen kurissa ja huolehtivat että kurdimies ei käyttäydy huonosti kurdivaimoaan kohtaan. mutta täällä ollessaan, eihän kurdistanissa kukaan tiedä mitä hän tekee koska kurdinainen ei soita tänne suomeen miehelleen koska se on niin kallista ja kurdimiehet eivät pidä siitä että heidän peräänsä soitellaan. kun kurdi mies lähtee täällä suomessa "kotoaan" eli suomalaisen naisen luota ulos niin silloin hän ottaa yhteyttä vaimoonsa tai perheeseensä.

        Niin tekevät.toivon ettei kukaan haksahda. Itsellä oli samaan aikaan muita miehiä ja sekös tuota sandaaliläpsyttäjää ärsytti😀


      • Anonyymi
        HankiElämä kirjoitti:

        On sulla elämä köyhää ku pitää tällä foorumilla pyöriä että saat vaan lauottua noita rasistisia kommenttejas. Ees viikonloppunakaan ei näköjään oo mitään tekemistä tai ees aikaa nukkua ku pitää jo kukon laulun aikaan olla täällä rassikoimassa.

        Kyllä ne lyö naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle ja lapselleni makseli kaikkea,siitä tykkäsin. Muuten tosi hämärä.

        Jepp.


    • pensselitäti

      Kysyt vaikeita.
      Lähtökohta on se, että jos miehellä ei ole oleskelulupaa, hän varmastikin havittelee sitä. Senhän tietysti tiedätkin.
      Entä onko mahdollista havitella oleskelulupaa ja rakastaa samalla aidosti?
      Kaikki on mahdollista. Mutta vuosi vuodelta nähtyäni ja kuultuani yhä uusia tarinoita olen päätynyt siihen, että moinen yhteensattuma on kovin harvinainen.
      Lisäksi oleskelulupa-asia rasittaa suhdetta ja pakottaa pysymään yhdessä, vaikka aluksi ehkä aitokin rakkaus olisi jo haihtunut.
      Tunteet ja miehet (ja naiset) tulevat ja menevät. Näihin epävarmoihin suhteisiin ei kuitenkaan pitäisi hankkia lapsia. Sydämeen koskee kun ajattelee näiden oleskelulupalasten elämää ja tulevaisuutta.

    • Mersin

      "Muslimimies" on melko laaja käsite, minkä varmaan ymmärtänet itsekkin..

    • Omaa kokemusta

      ...jos miehellä ei ole oleskelulupaa, hän tietysti havittelee sitä...

      No, jopas. Ei pidä ihan aina paikkaansa.

      • pensselitäti

        Minulla ei ole omaa kokemusta, mutta muiden kokemusta senkin edestä. Ei tietenkään pidä leimata kaikkia 99%:n perusteella, mutta aivan yleisinhimilisen kokemuksen perusteella voin sanoa, että ne Suomessa asuvat miehet, joilla ei ole oleskelulupaa Suomessa, havittelevat sitä.
        Ei tunnu mukavalta katsoa vierestä, kun vielä pari viikkoa sitten onnensa kukkuloilla ollut perheenisä häipyy oleskeluluvan saatuaan ja jättää hartaasti rakastamansa vaimon ja hellimänsä vauvan kuin nallin kalliolle. Toki ymmärrän, että se kuuluu suunnitelmaan ja olen iloinenkin sen perheen puolesta, joka saa miehen ja isän kotiin, mutta ymmärtääköhän uusi perhe?
        Luokaa suhteita omalla riskillä, mutta lasten hankkimisessa ei todellakaan kannata pitää kiirettä.


    • TatuTavallinen

      On rasistista hyljeksiä moniavioisia muslimeita. Moniavioisuus on ihan yhtä hyvä tapa kuin yksiavioisuuskin. Miksi sumalainen nainen suhtautuu rasistisesti islamin moniavioisuuteen ja toisiin vaimoihin. En ymmärrä naisten ahdasmielistä rasismia. Miehiä syytellään jatkuvasti rasismista, mutta suominainen syrjii ensin suomimiestä ja sen jälkeen vielä sanelee muslimimiehelle säännöt miten heidän tulee elää.

      Onneksi muslimimies on vielä herra talossa ja voi ihan rauhassa pitää suomessakin monta vaimoa. Heidän vaimot ovat vain järjestelmässä kirjoilla yksinhuoltajina ja asustelevat lapsineen eri asunnoissa, joten muslimimiehelle suomi tarjoaa paratiisimaiset olosuhteet moniavioisuuden harrastamiseen ja en voi muuta kuin nostaa heille hattua tämän johdosta.

      • olet varmaan provo

        Itse ajattelet ahdasmielisesti naisista, jotka eivät halua olla moniavioisuuden yksi osanen.

        Moniavioisuuteen suostuvaisia naisa on varmaankin, mutta tuskin kukaan haluaa tulla vedätetyksi, että elää yksiaivioisuudessa, vaikka todellisuudessa miehellä olisikin monta naista. Vielä vähemmän mukavalta tuntuu tulla yks kaks jätetyksi, kun oleskelulupa on saatu ja moniavioisuusvaimoja alkaa saapua Suomeen.


      • Tämä moniavioisuusko sitten todistaa miehen rakkauden vaimoonsa/vaimoihinsa?? Eikö tämä moniavioisuus todista jo että mies kuka pitää useampaa vaimoa ei pysty rakastamaan naista. Ai niin tosiaankin tästähän jo pystyy päättelemään että muslimimies ei mene naimisiin rakkaudesta vaan halustaan olla "kuningas" mahdollisimman monelle naiselle ketkä joutuvat häntä palvomaan ja palvelemaan.


      • Taasnaita
        olet varmaan provo kirjoitti:

        Itse ajattelet ahdasmielisesti naisista, jotka eivät halua olla moniavioisuuden yksi osanen.

        Moniavioisuuteen suostuvaisia naisa on varmaankin, mutta tuskin kukaan haluaa tulla vedätetyksi, että elää yksiaivioisuudessa, vaikka todellisuudessa miehellä olisikin monta naista. Vielä vähemmän mukavalta tuntuu tulla yks kaks jätetyksi, kun oleskelulupa on saatu ja moniavioisuusvaimoja alkaa saapua Suomeen.

        Ei se ole mitaan vedattamista. Kaikki naiset tietavat jo suhteeseen lahtiessa, tai ainakin heidan pitaisi tietaa, etta muslimimiehilla on aina kierroksessa useampi kuin yksi nainen. Se on muslimeille itselleen niin selva asia ettei sita tarvitse erikseen puolisolle ilmoittaa. Te mokunaiset olette moniavioisessa suhteessa ja jos ei kelpaa niin erotkaa. Taalla voi nainenkin erota toisin kuin ahlamabadissa ja hankkia vaikka koiran, se on uskollinen (paitsi juoksuaikana).


      • Anonyymi
        fatma1 kirjoitti:

        Tämä moniavioisuusko sitten todistaa miehen rakkauden vaimoonsa/vaimoihinsa?? Eikö tämä moniavioisuus todista jo että mies kuka pitää useampaa vaimoa ei pysty rakastamaan naista. Ai niin tosiaankin tästähän jo pystyy päättelemään että muslimimies ei mene naimisiin rakkaudesta vaan halustaan olla "kuningas" mahdollisimman monelle naiselle ketkä joutuvat häntä palvomaan ja palvelemaan.

        Mutta,miehen pitää pystyä elättämään tasa arvoisesti kaikki vaimonsa. Sen verran voi ottaa vaimoja;D


      • Anonyymi
        fatma1 kirjoitti:

        Tämä moniavioisuusko sitten todistaa miehen rakkauden vaimoonsa/vaimoihinsa?? Eikö tämä moniavioisuus todista jo että mies kuka pitää useampaa vaimoa ei pysty rakastamaan naista. Ai niin tosiaankin tästähän jo pystyy päättelemään että muslimimies ei mene naimisiin rakkaudesta vaan halustaan olla "kuningas" mahdollisimman monelle naiselle ketkä joutuvat häntä palvomaan ja palvelemaan.

        Itse olen polyamorinen nainen. Mulla useita miehiä. Mitäpä siihen itkette.


      • Anonyymi
        Taasnaita kirjoitti:

        Ei se ole mitaan vedattamista. Kaikki naiset tietavat jo suhteeseen lahtiessa, tai ainakin heidan pitaisi tietaa, etta muslimimiehilla on aina kierroksessa useampi kuin yksi nainen. Se on muslimeille itselleen niin selva asia ettei sita tarvitse erikseen puolisolle ilmoittaa. Te mokunaiset olette moniavioisessa suhteessa ja jos ei kelpaa niin erotkaa. Taalla voi nainenkin erota toisin kuin ahlamabadissa ja hankkia vaikka koiran, se on uskollinen (paitsi juoksuaikana).

        No miksi se musumies sitten väittää ettei ole muita. Omalle tätä sanoin että tiedän olevan muita naisia. Väitti että ei oo 😀😀Enkä olisi suuttunut totuudesta,koska en minäkään hänen varaansa jättänyt. Mulla muita viritelmiä myös ja erosin mususta ja olen erään ihanan kanssa.


    • suhderuletitpyörii

      "Täällä kun puhutaan kurdeilla olevan kotimaassaan "sala"vaimoja, niin itse kovasti ihmettelen, miten ei voi huomata jos kurdilla on jo vaimo kotimaassa? Eikö ne pidä ollenkaan puhelimitse tai muutoin yhteyttä? Kuulostaa aika kummalliselta. "

      Kokemusta asiasta, asiaa ei välttämättä huomaa jos on tottunut ns. kevyeen deittailuun tai jos ei asu kurdimiehen kanssa yhdessä, koska ovat usein kovia valehtelemaan kuten tämänkin palstan kertomukset osoittaa. Käyvät ehkä noin kerran vuodessa kurdistanissa, naista katsovat "suurin vilpittömin" silmin ja valehtelevat etteivät enää mene sinne, sitten katoavat vain ja lähtevät sinne sitä salavaimoa tapaamaan tai menevät sinne mennäkseen naimisiin. Asiaa on vaikea tarkistaa etenkin jos ei puhu samaa kieltä, mies voi aivan hyvin vaikka vieressä soitella puheluita vaimolle, naisen ymmärtämättä mitään. Ja islamissahan muutenkin saa olla useampi vaimo, etteivät he edes koe tekevänsä mitään väärää!
      ne kurdimiehet jotka ovat aidosti sinkkuja ilman salavaimoa saavat kantaa petturien taakan harteillaan ja heidän on sitten vaikea löytää vakikumppania koska kukaan ei kumminkaan enää usko mitään, ellei joku uusi ja hyväuskoinen nainen.

      • ghjgydtkfjhy

        Eikös ennen naimisiinmenoa kannattaisi asua yhdessä, jolloin toisesta luultavasti näitä huonoja tai outoja piirteitä paljastuisi? Jos mies ei halua sinua esitellä perheelleen, niin luulisi siinä vaiheessa jo totuus sinulle selkenevän? Anteeksi, mutta en todella ymmärrä, että miten joku voi olla noin ymmärtämätön. Ja kurdin kieltähän kannattaa opetella, jos kurdin kanssa edes seurustelee.


      • Anonyymi

        Minä kävin vieraissa,kurdimieheni sanoi kivaa matkaa😁😁sanoin ystäviä tapaamaan. Että puolin ja toisin vuoroin vieraissa.


      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Suspicious

      Itsekin kaipaisin vastausta aloittajan kysymykseen: Tarinani lyhykäisyydessään tässä: Olen seurustellut pari kuukautta espanjalaisen, itseäni 10 vuotta nuoremman miehen kanssa. Hänellä on sukujuuria Marokossa (kuten monella espanjalaisella) eli on puoliksi muslimi ja puoliksi katolinen. Ei kuitenkaan harjoita uskontojaan mitenkään. Espanjassa on erittäin heikko nuorten työllisyystilanne, joten hän halusi tulla kokeilemaan siipiään Suomeen kolmisen kuukautta sitten...Nyt on hän tehnyt keikkaluonteisia töitä, mutta hänen on vaikea saada tarpeeksi tunteja, jotta voisi elättää itsensä Suomessa.

      Eilen tämä nuori poikaystäväni sitten kosi minua. Hän oli kyllä puolileikillään heittänyt jotain avioliitto-läppää jo aiemmin ja tämä laittoi hälytyskelloni soimaan. Olen jo yli kolmekymppinen, enkä ole kyllä koskaan "joutunut kosituksi" näin aikaisessa vaiheessa. Voiko eurooppalaisellakin olla vain oleskelulupa ja Suomen kansalaisuus mielessä? Olenhan kuitenkin häntä huomattavasti vanhempi, mutta en rikas. Tosin minulla oma asunto ja roimasti velkaa. En halua edes yhteen muuttaa "pakotettuna" ja näin aikaisessa vaiheessa. Hämmästyttää reilun parikymppisen jätkän suusta nämä avioliittohaaveet ja rakkauden tunnustukset vai voiko kyseessä olla kultturierot? Haluaisin luonnollisesti uskoa aitoon rakkauteen.

      Viihdymme keskenämme, mutta minä kustannan kaiken, kun mies on luonani. Jokin tässä mättää...

      • 231443

        Ei kai teitä käytännössä mikään pakota menemään naimisiin kauhealla kiireellä? Miksi siis tehdä niin, vaikka mies olisi ihan vilpitönkin? Totuutta miehen mahdollisista taka-ajatuksista et saa täältä selville. Mikset vain tekisi, kuten hyvältä ja oikealta tuntuu? Luulisi kaverin ymmärtävän haluttomuutesi kiirehtiä, jos selität asian hänelle. Jos ei ymmärrä, niin harkitsisin sinuna vakavasti suhteen lopettamista.


      • vai miten?

        Tottakai hän voi aidosti rakastaakin, mutta muista myös se että muualla euroopassa on paljon yleisempää mennä naimisiin myös järkisyistä. Toisaalta, hän tosiaan on parikymppinen, milloin hän helpommin on myös epärealistisen romanttinen eikä valmis aitoon sitoutumiseen muutenkaan: vaikkei mikään hyväksikäyttö olisikaan mielessä. Kolmannelta kannalta, ikäerot on paljon yleisempiä ja normaalempeja muualla, eikä niitä pidetä minään ja nuorempina mennään naimisiin kun täällä.

        Älä mene naimisiin kun et selkeästi vielä halua, äläkä muuta yhteen. Sano, että haluat seurustella pidempään ja haluat että liittoon mennään sitten kun asiat ovat varmemmalla pohjalla. En mä ainakaan suomalaisenkaan kanssa menisi naimisiin parin kuukauden jälkeen, - vaikka mua on kyllä kosittu sillee. Mun mielestä toi nyt ei sillee ole yhtään eri asia.
        Enkä maksaisi kaikkea suomalaisellekaan, siis kyllä mä jotain voin tarjota aina, tottakai, mutta jos aina on toinen puolisko maksumiehenä, niin ei se ole reilua. Sano, että kyllä siihenkin hommaan pitää tulla muutosta ja tasapuolisuutta.


      • austerism1

        Hmm...

        Jos hän on espanjalainen, siis Espanjan kansalainen, niin ei hän tarvitse sen kummempaa oleskelulupaa ollakseen Suomessa. Espanjahan on siis EU maa.

        -----------------------
        Ketkä eivät tarvitse oleskelulupaa?

        Muiden Pohjoismaiden (Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti) kansalaiset voivat vapaasti tulla Suomeen ja oleskella Suomessa ilman oleskelulupaa. He eivät myöskään tarvitse työntekijän oleskelulupaa.

        EU:n jäsenmaiden kansalaisilta ja heihin rinnastettavilta (Liechtenstein, Sveitsi) kansalaisilta ei vaadita oleskelulupaa. Oleskelu tulee kuitenkin rekisteröidä paikallispoliisilaitoksella viimeistään kolmen kuukauden kuluttua maahan saapumisesta.

        http://www.formin.fi/Public/default.aspx?nodeid=15721&contentlan=1&culture=fi-FI


      • Anonyymi

        Marokkolaiset himoitsevat kieli pitkällä pääsevänsä Espanjaan. Eli siis onko syntynyt Espanjassa vai ei ja onko sinne pysyvä oleskelulupa? En ihan tarkkaan näitä kiemuroita Marokko/Espanja tunne. Jos elää sinun rahoilla niin olisin todella varuillani. Seurustelin arabin kanssa, joka oletti, että maksan hänelle kaiken, pummasi rahaa ja suuttui kun selitti ettemme ole aviossa tms minulle ei ole elatusvelvollisuutta häneen emmekä asuneet edes yhdessä.
        Nyt olen ollut vuosia muslimin ei arabi kanssa joka ei koskaan pummi rahaa päinvastoin kyllä islamin ulkoiselle miehelle tärkeää on elättää puoliso tai ainakin tarjota kykyjensä mukaan taloudellisesti niin paljon kuin pystyn. Esim itse käyn osa-aikatyössä etten rasitu liikaa hänen mielestään.
        Selvittäisin vaivihkaa tai suoraan minä miehesi status on Espanjassa onko kansalaisuus/pysyvä oleskelulupa sinne.
        Toki kulttuuriin kuuluu nopea avioituminen. Toki kuulostaa hienommalta olla espanjalainen kuin marokkolainen et en uskois tuossa vaiheessa ihan kaikkea.
        Millä luvalla on Suomessa? Viisumi? Vai huvikseen Espanjasta tänne, mitä epäilen.


    • mun mielestä

      No, jos hänellä on aktiivisuutta opetella kieli ja hankkia ammatti ja hakea töitä. Eli hän yrittää ainakin pärjätä ihan itsenäisestikin, ja mielellään pärjääkin. Jos hän on töissä ja tekee ja elää jo ns. normaalia elämää niin hyvin kuin mahdollista, ilman avioliittoakin, hän on jokatapauksessa rakentamassa elämäänsä ja jäämässä. Lisäksi jos hän aktiivisesti itse yrittää rakentaa elämäänsä tänne, niin hänellä on ilman liittoakin pysyvä lupa mahdollista saada.

      Jos sen sijaan kieli, maa, kulttuuri ja opiskelut ja työt ei kiinnosta tai koko ajan löytyy "lannistavia tekosyitä" niin sitte hän varmaankin ajattelee ottaa helpomman tien.

      Lisäksi ainakin, jos olette seurustelleet jo kauemmin. Eli pikaliitot nyt lähes aina muutenkin kariutuvat, mutta jos on riski jostain oleskeluluvan saamisesta, niin riski on aina suurempi.
      Omillaan toimeen tuleva ihminen, jonka olet tuntenut kauemmin jo, tuskin enää on havittelemassa vain oleskelulupaa.

      Muslimista en tiedä sen kummemmin, siis uskonnon vaikutuksesta, enkä siihen usko, mutta tää sama homma on jokapuolella maailmaa. Tottakai voi rakastua ja sitten yhdessä pohtia sitä, miten toinen saisi jäädä, mutta sen pitää sitten olla avointa keskustelua tulevaisuuteen liittyvin realistisin suunnitelmin eikä pohjautua pelkille lirkutuksille.
      Oikeastaan suhteessa kun suhteessa taas jos homma pohjautuu vaan nätteihin puheisiin pikaliittoon romantiikan hurmassa ja mistään oikeista asioista ei puhuta, homma menee viduralleen. Ei se eksotiikkakaan riitä sitä suhdetta kantamaan, vaikka moni näin luulee. Monella se menee ihan vahingossa niin, että ihastutaan jossain kaukana arjesta ja kuvitellaan että eihän se arki vastaan tule, vaan se kun tulee, joka puolella ja kaikissa suhteissa samalla tavalla.

      Avoimesti pitäisi pystyä puhumaan, myös vaikeista asioista ja myös, oleskeluluvasta.

    • Kokemusta on :)

      Itsekin aikoinaan pohdin ihan liiaksikin saakka samaa kysymystä kuin sinä. Päätin että vain pitkällä seurustelulla ja parhain mahdollisin tavoin tutustumalla (vaikka yhteenmuutto ennen miehen tuloa tänne ei ollut käytännössä mahdollista) todennäköisesti selviää miehen todellinen motiivi. Nyt on asuttu yhdessä Suomessa vuosia ja hyvin menee, luotan mieheeni nyt 100%. Mutta huonomminkin päättyneitä juttuja on netissä yllin kyllin. Neuvon vaan ottamaan rauhallisesti, hitaasti yleensä ottaen hyvä tulee ja jotain on elämässään uskallettava tehdä saadakseen jotain hyvääkin.

    • Ole varovainen kulta

      Espanjan mies etsii nopeasti parempaa tulevaisuutta Luvatusta Maasta eli Suomesta, silla kotimaassaan on asiat todella kurjasti, niinkuin koko Euroopassa. Etko tiennyt etta Suomi on se Viimeinen Asema minne juna pysahtyy.

      Ole varuillasi, ja odota.

      • austerism1

        Voi hyvänen aika. Sama tieto sullekin nimimerkki "Ole varovainen kulta" kuin tuossa ylempänä.

        Espanja on EU-maa, jos nyt et tätä tiennyt. Ja jos henkilö on Espanjan kansalaisuus, niin silloin hän ei tarvitse Suomeen oleskelulupaa.

        Ei ihmekään, että kaikenlaista legendaa riittää, jos eivät tällaiset perusfaktat ole hallussa.


    • tiedän vain

      Jos päädyt naimisiin, niin tee avioehto. Saat tietää rakkauden määrän, sitten kun hänellä on paperi. Tiedän, että mies voi itkeä ja haikailla VUOSIA perässä, papereiden takia. Niiden takia hän on valmis ihan mihin vain. sorry

    • Suspicious

      Kiitos vastanneille! Suhde tämän espanjalaisen kanssa ei ole edistynyt mihinkään minusta johtuen. Ts. tämä parikymppinen mies yhä tuntuu odottavan, että muuttaisin mieleni yhteenmuuttamisen suhteen. Kosinnan torjuin jo viikkoja sitten, koska en menisi suomalaisenkaan kanssa naimisiin ennen muutaman vuoden yhdessä asumista. Ja en ole edes valmis muuttamaan yhteen tämän nuorukaisen kanssa. Pelkään, että minua hyväksikäytetään, koska tähän asti olen maksanut hänen ruokansa ja ravintola-/baarilaskunsa, jos olen ollut hänen mukanaan ulkona.

      Minusta tuntuu, että tällä espanjalaisella on liian loismainen elämäntyyli. Hän viettää noin puolet ajasta luonani, vaikka haluaisi asua kanssani. Loput puolet hän elelee kavereidensa nurkissa, koska hänellä ei ole varaa omaan vuokrakämppään. Välillä ajattelen, että onhan tämä (loisiminen) ymmärrettävää, kun on on 10 vuotta minua nuorempi, mutta silti en halua maksaa kaikkea. Tämä kuvio on niin epätasa-arvoinen, että ahdistun päivä päivältä enemmän. Minulla on tunteita häntä kohtaan, mutta järki ja läheiset käskevät lopettaa suhteen.

      Onhan yleistä, että kolmekymppinen mies kustantaa parikymppisen tytön elämisen, mutta näin päin tunnen itseni vain hölmöksi. Espanjalainen haaveilee opiskelupaikasta ja elämästä Suomessa ja toivoo minun auttavan tässä asiassa tarjoamalla asunnon, kunnes opiskelupaikka on saatu.

      • 3223423

        Hyvä sinulle, että käytät järkeäsi myös käytännössä, toisin kuin monet muut. Kyllähän se on vaikea hyväksyä, että suhteessa on liikaa riskitekijöitä ja epätasapainoa ja toimia sitten sen mukaan, mutta tulevaisuudessa sitä näkee asian entistä selkeämmin ja kiittää itseään.


      • Hsjkaskjshd

        Älä luota tohon espanjalaistausta juttuun..itse olen naimisissa marokkolaisen miehen kanssa joka on asunut suuren osan elämästään marokossa ja myös hänen perhellään on espanjalaisia sukujuuria...espanjalaiset eivät käyttäydy noin..oliko hänellä jo oleskelulupa vai ei? Mieheni sai kaikki luvat todella helposti suomessa koska olenne asuneet espanjssa todella kauan aiemmin..


    • Suspicious

      Tämä espanjalaisen äiti on Marokosta, mutta nuorukainen on asunut aina Espanjassa. (Tosin mistä mä tiedän, onko puhunut totta. Tällä palstalla kun lukee muiden tarinoita, esim. valehteluita omasta kotimaastaan ja siviilisäädyistään, niin alkaa välillä kyseenalaistamaan kaiken :) Ollaan tunnettu siis reilu kolme kuukautta ja nyt olen alkanut etäännyttää itseäni hänestä, koska ahdistaa hänen asenne. Ts. se, että minä maksan kaiken, kun olemme olleet yhdessä.

      Espanjalainen on siis turisti-statuksella Suomessa. Luulen, että hän on nyt ns. laittomasti täällä, koska turistina saa olla juuri tämän 3 kk ja nyt on tuo aika jo umpeutunut.

      Hän on siis tehnyt töitä 2-3 päivänä viikossa, mutta eihän sillä vuokria maksella muun elämisen lisäksi. Tämän takia luulen, että hän on viihdyttänyt mua, 10 vuotta vanhempaa, että saisi osoitteen, joka on tärkein asia, jotta oleskelulupaa voidaan jatkaa ja hän voisi jatkaa töitään. Olenkohan ymmärtänyt oikein? Eli hän on odottanut minulta yhteenmuuttamiskutsua, vaikka olen sanonut muutaman kerran napakasti, että ei.

      Tuntuu hurjalta ajatella, että joku vähän päälle kakskymppinen muuttaa Suomeen ja heti pokaa vanhemman naisen ja pyrkii siivelle. Tietenkin kosi minua parin kuukauden jälkeen, vaikka hänen kannaltaan ilmainen asuminen lienee akuutein tarve. Tapasimme siis ihan Suomessa viikko sen jälkeen, kun hän oli tänne tullut kavereidensa nurkkiin asumaan. Nyt asuu myös missälie nurkissa, koska laitoin suhteemme katkolle. Olen yrittänyt ymmärtää häntä ikänsä takia: vähän päälle kakskymppisenä ei ole monillakaan tuloja, opiskelupaikkaa jne, mutta äidiksi en rupea :)

      Miten voi muuten jäädä kiinni, jos on luvattomasti maassa?

      • Taasnaita

        Voi elaman kevat. Sen kaverin on pakko nopeasti saada joku rutjake jonka kanssa se menee naimisiin niin etta se saa oleskeluluvan. Parhaassa tapauksessa se saa sen lehman kautta asunnon ja safkatkin. Kun oleskelulupa on kunnossa niin sitten voi alkaa katselemaan omaa asuntoa tai ehka muuttoa Etela-Eurooppaan lahemmaksi kotimaata.


    • Suspicious

      Logiikkasi ontuu: jos espanjalainen eli EU-kansalainen saa oleskeluluvan tai kansalaisuuden Suomesta, niin miksi nähdä kauhea vaiva...jos hän on mennäkseen Etelä-Eurooppaan eli omaan kotimaahansa takaisin, niin mitä hittoa hän hyötyy Suomen oleskeluluvasta?

      Sen verran tiedän, että tämä poikaystäväni on kuitenkin Espanjan kansalainen. Olen nähnyt paperit. Sitä vain mietin, että onkohan ollut kauakin, koska hänen sanojensa mukaan äiti on Marokosta ja isä Espanjasta. Voihan olla, että koko perhe on Marokosta...Sikäli kun tiedän näistä asioista, niin moni pohjois-afrikkalainen on kusettanut olevansa ns. eurooppalaisia koko ikänsä, koska se antaa paremman kuvan ainakin täällä Skandinaviassa. Muslimit ovat erilaisia keskimäärin kuin eurooppalaiset kristityt. Ja ystäväpiirini on kansainvälinen. Tiedän kyllä, että harras kristitty voi olla vanhoillisempi kuin liberaali muslimi...

      Alkuperäinen kysymys oli, voiko rakkaus olla aitoa vai motiivit muualla kuin rakkaudessa. Ja kiitos tälle edelliselle vastaajalle asiallisesta kommentoinnista. Ehkä olen lehmä tai rutjake, mutta ainakin ihan hyvin pärjännyt elämässäni - eikä ulkonäkökään ole vielä rapistunut, vaikka 10 v. vanhempi olenkin kuin espanjalainen.

      • Hslsjakkss

        Ei hänellä voi olla espanjan kansalaisuutta jos hän on suomessa viisumilla..espanjalaisten ei pidä hakea viiisumia missään nimessä ja työluvatkin onnistuu todella helposti eu rekisterillä ja ei tarvitse edes olla naimisissa tai asua yhdessä kenenkään naisen kanssa...

        Ole varovainen hänen kanssaan...musta tuo kuulostaa todella oudolta,ei hänellä pitäisi olla mitään turisti viisumia edes jos on aiemmin asunut espanjssa oleskeluluvalla ja saati sitten jos hänellä on/olisi kansalaisuus...
        En voi tuomita valehteleeko hän vai ei, mutta itse olen ollut 6 vuotta naimisissa marokkolaisen mieheni knssa ja hänellä siis ei ole espanjan kansalaisuutta mutta asuimme kuitenkin 6 vuotta yhdessä espanjassa ja hänellä oli työ ja oleskelulupa sinne jonka vuoksi sitten pystyimme matkustamaan eu alueella ilman viisumia hänelle ja muutumme vain suomeen ja teimme oleskelulupa asiat täällä ja kaikki sujui 3vk ja vaivatta...olen ollut myös marokossa pidempiä aikoja hänen vanhempiensa luona ja voin sanoa että kyllä niitä kaikenlaisia tapauksia on kun sitä oleskelulupaa tarvitaan...

        Missä hän on edes tehnyt töitä? Ei turistiviisumilla saa edes tehdä laillisia töitä suomessa...ja jos on totta että hänen turisti viisuminsa on jo päättynyt niin vaikka hän nyt menisi naimisiin jonkun kanssa, niin migri tulee pitkittämään hänen oleskelupahakemuksen päätöksen ainakin siihen 6-12kk, jos hänelle edes sitä tullaan antamaan koska jos viisumi on ohi, hän rikkoo lakia ja nuo viisumin umpeen meno ajat on aika ratkaisevia...ei tuo mitään hyvää vaikka kuinka menisi naimisiin suomlaisen kanssa...

        Todennäköisesti kun poliisi tiedostaa asian että rikkoo viisumia he yrittävät tarkastaa ensin että onko hän vielä todella suomessa osoitteessa jonka viisumiin on jättänyt ja jos he hänet kiinni saavat niin kotiin on lähtö ja seuraavaa viisumia ei sitten tipukkaan kauheen helpolla... Mutta en tosiaan tiedä kuinka aktiivisia näissä asioissa ollaan...espanjassa ollaan aktiivisia mutta työ poliiseilla vaikeutuu huomattavasti koska on paaljon ulkomaalaisia...


      • Hskkskls
        Hslsjakkss kirjoitti:

        Ei hänellä voi olla espanjan kansalaisuutta jos hän on suomessa viisumilla..espanjalaisten ei pidä hakea viiisumia missään nimessä ja työluvatkin onnistuu todella helposti eu rekisterillä ja ei tarvitse edes olla naimisissa tai asua yhdessä kenenkään naisen kanssa...

        Ole varovainen hänen kanssaan...musta tuo kuulostaa todella oudolta,ei hänellä pitäisi olla mitään turisti viisumia edes jos on aiemmin asunut espanjssa oleskeluluvalla ja saati sitten jos hänellä on/olisi kansalaisuus...
        En voi tuomita valehteleeko hän vai ei, mutta itse olen ollut 6 vuotta naimisissa marokkolaisen mieheni knssa ja hänellä siis ei ole espanjan kansalaisuutta mutta asuimme kuitenkin 6 vuotta yhdessä espanjassa ja hänellä oli työ ja oleskelulupa sinne jonka vuoksi sitten pystyimme matkustamaan eu alueella ilman viisumia hänelle ja muutumme vain suomeen ja teimme oleskelulupa asiat täällä ja kaikki sujui 3vk ja vaivatta...olen ollut myös marokossa pidempiä aikoja hänen vanhempiensa luona ja voin sanoa että kyllä niitä kaikenlaisia tapauksia on kun sitä oleskelulupaa tarvitaan...

        Missä hän on edes tehnyt töitä? Ei turistiviisumilla saa edes tehdä laillisia töitä suomessa...ja jos on totta että hänen turisti viisuminsa on jo päättynyt niin vaikka hän nyt menisi naimisiin jonkun kanssa, niin migri tulee pitkittämään hänen oleskelupahakemuksen päätöksen ainakin siihen 6-12kk, jos hänelle edes sitä tullaan antamaan koska jos viisumi on ohi, hän rikkoo lakia ja nuo viisumin umpeen meno ajat on aika ratkaisevia...ei tuo mitään hyvää vaikka kuinka menisi naimisiin suomlaisen kanssa...

        Todennäköisesti kun poliisi tiedostaa asian että rikkoo viisumia he yrittävät tarkastaa ensin että onko hän vielä todella suomessa osoitteessa jonka viisumiin on jättänyt ja jos he hänet kiinni saavat niin kotiin on lähtö ja seuraavaa viisumia ei sitten tipukkaan kauheen helpolla... Mutta en tosiaan tiedä kuinka aktiivisia näissä asioissa ollaan...espanjassa ollaan aktiivisia mutta työ poliiseilla vaikeutuu huomattavasti koska on paaljon ulkomaalaisia...

        Vai ymmärsinköhän minä muutes väärin tuon että hän ei ole täällä turistiviisumilla vaan turististatuksella espanjan kansalaisuudella?? Jos näin on niin ei se aika mitenkään pääty, hänen täytyy vain viimeistään kolmen kuukauden kuluessa rekisteröidä että jääkin asumaan suomeen ja pyytää sitä eu rekisteriä..


      • Suspicious
        Hskkskls kirjoitti:

        Vai ymmärsinköhän minä muutes väärin tuon että hän ei ole täällä turistiviisumilla vaan turististatuksella espanjan kansalaisuudella?? Jos näin on niin ei se aika mitenkään pääty, hänen täytyy vain viimeistään kolmen kuukauden kuluessa rekisteröidä että jääkin asumaan suomeen ja pyytää sitä eu rekisteriä..

        Anteeksi. Mulla on mennyt viisumit ja statukset sekaisin. Espanjalainen on kai sitten turististatuksella. Äsh, en mä näistä tiedä, mutta kiitos "Hslsjakkss" :)


      • uuno epsanjassa
        Hskkskls kirjoitti:

        Vai ymmärsinköhän minä muutes väärin tuon että hän ei ole täällä turistiviisumilla vaan turististatuksella espanjan kansalaisuudella?? Jos näin on niin ei se aika mitenkään pääty, hänen täytyy vain viimeistään kolmen kuukauden kuluessa rekisteröidä että jääkin asumaan suomeen ja pyytää sitä eu rekisteriä..

        No, ihme on, ettei Suomessa ole sen enempää kreikkalaisia...


    • aysegül

      Aitoa rakkautta löytää, kunhan uskaltaa heittäytyä. Eikä ne kaikki muslimimiehet sen oleskeluluvan takia mene naimisiin. Itse naimisissa muslimin kanssa (turkin kurdi) ja miehellä on pysyvä ole suomeen. Ollut jo pari vuotta. Miksi mieheni meni kanssani naimisiin, sitä aluksi mietein, sillä en kokenut itseäni silloin kauniiksi (olin juuri eronnut suomalaisesta ja suhteessamme oli jonkinlaista pahoinpitelyä, niin sanallista kuin fyysistäkin)., sekä en ollut mitenkään hyvä varainen, päinvastoin olin ulosotossa tulojeni kanssa. Tapasimme turkissa, jossa hän oli töissä (ja kyllä alanyassa ja vieläpä oikeen ravintolan tarjoilijana). Menimme naimisiin turkissa, olin jo aikaisemmilla käynneillä tutustunut miehen perheeseen ja sukulaisiin ja naimisiin mennessä olin 100 prosenttia varma että miehelläni ei ollut muita naisia. Se mikä on taapahtunut alanyassa suhteeemme alkuaikoina, se jääköön sinne. Sillä tiedän että miehelläni oli muitakin naisia. Mutta niin oli minullakin niitä muita miehiä. Mutta kuten ylhäällä kirjoittanut: "kiinnostaa tietää16.11.2012 22:06" miten ei muka tiedä jos miehellä on joku omassa maassaan. Me soitellaan jokaviikko miehen kotiin, myös minä, ilman miestäni. Olen turkinkielen opetellut jo suhteen alkuvaiheilla (ei tietenkään täydellisesti, mutta anopin kanssa osaan jutella).. Onhan muslimeilla mahdolisuus moniavioisuuteen, mutta esim mieheni ei osaa sanoa yhtään henkilöä omasta suvustaan jolla näin olisi, se on kuitenkin aika harvinaista. Riippuu niin perheestä. Ja tiedoksi, että muslimimies voi kyllä ottaa muuhun uskontokuntaan kuuluvan vaimokseen. Ja mitä mitäs muuta, ainiin meillä mies kysyy luvan (baariin menoon, kavereiden luokse, tai ilmoittaa jos on myöhässä), sekä yleensä käy ihan oikeasti turkkikahvilassa. Ja ei ole ikinä ollut yötä kotoa pois, pitää mua kuin kukkaa kämmenellä, tekee ruoat ja siivoaa. Tuo rahan pöytään ja on vaan niin ihana ihminen. On niitä hankaliakin hetkiä ollut, oleskeluluvan saamisen odotus, suomenkielen opetteleminen, ihmisten rasistiset kohtelut ja työpaikan saaminen. Alku oli miehelleni hankala, sillä ei hän saanut työskennellä, ja kun hän on tottunut tekemään töitä ja ansaitsemaan perheellleen rahan elämiseen. Turkkiin lähetämme rahaa max 200 euroa 2 x /vuosi. ja yleensä vain juhlapyhinä. Ja siis naimisiin mennessämme, sain kuulla melkeen suurimmalta osalta että mies on vain ole luvan perässä, eikä rakkauden, mutta jos ei kokeile, miten voi tietää. Yli puolet tällaisilla palstoilla tuntee aina jonkun tai joku tietää että jollekulle tutulle on käynyt pahasti ulkomaalaisen kanssa, mutta ei ne onnelliset tänne kirjoita, niillä on elämä ja ne on opinut elämään kaiken maailman paskan puhujien keskellä. Ja voisiko millään jättää tuota että: "muslimiehet sitä ja kurdit ovat sellaisia" Paskanmarjat, jokainen ihminen on yksilö, oli sitten eri uskonto tai kulttuuri. Kyllähän munkin mies sanoo että suomalaiset on juoppoja.. Mahtaako olla oikeasssa. Miten ihmiset, jotka eivät tiedä vittuakaan näistä asioista osaavat aina jotenkin kommentoida. Jospa sitä vielä lisäisi, pukeudun vähän paljastaviin vaatteisiin (mieheni ei ikinä kommentoi pukeutumistani), juttelen miesten kanssa (juttelen myös naisten kanssa), teen itse päätökseni, jos haluan baariin, menen. Olen myös ollut kavereideni kanssa lomamatkoilla (mieheni on ollut kotona, töissä)

      • typical?

        Onneksi olkoon. Mielenkiintoista ja hyödyllistäkin olisi tietää, oletko enemmistössä vai vähemmistössä, ja missä määrin.


    • Suspicious

      Kiva huomata täällä niitä onnellisiakin tarinoita :)

      Jatkan vielä omasta tapauksestani, siis tästä espanjalaisesta 10 vuotta nuoremmasta (hän 21v, minä 31v)...Välimme ovat nyt poikki. Jos minulta kysytään, niin lopullisesti. Minua häiritsi se, että hän kaahotti eteenpäin kuin höyryjuna ja minä vain jarruttelin. Lopulta alkoi ahdistaa niin paljon, että otin etäisyyttä.

      Vastausta siihen, oliko kyseessä siivelle pääsemisen mahdollisuus vai oikea rakkaus, en koskaan saa tietää. Veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa ;) Enkä tiedä, johtuiko hänen outo käytöksensä kulttuurista (äitinsä on siis marokkolainen), ikäerosta vai vain persoonastaan.

      Kosimiseen en siis suostunut parin kuukauden yhdessä olon jälkeen. Tämän jälkeen hän kuitenkin olisi halunnut viettää luonani kaiken ajan, vaikka halusin aikaa ja tilaa, edetä hissukseen. Kerroin avoimesti menneisyyteni parisuhdepettymyksistäni ja perustelin hiljaa etenemisen tarpeeni.

      Minua ärsytti, kun minä olin se, joka maksoi ruuat ja ravintolalaskut. Tästä sanoinkin hänelle. Hän vain vakuutteli, että saa työtä, kunhan otan hänet luokseni asumaan eli että hän saa pysyvän osoitteen, jotta oleskelulupaa pidennetään ja hän voi tehdä töitä Suomessa. Hän on kaikki nämä kuukaudet asunut tuttujensa nurkissa ja minua hän painosti sitten joka tapaamisella ottamaan asumaan. Aloin harventaa tapaamisia, koska en jaksanut jatkuvaa hiillostusta yhteenmuuttamisesta. Myös naimisiinmenojankkausta hän jatkoi viime metreille saakka....Olenko kaamea akka, kun toivon mieheni olevan itsenäisempi?

      Espanjalainen soitteli joka päivä monta kertaa, kun emme olleet yhdessä. Joka ikinen ilta hän oli tulemassa luokseni yöksi. Tällä viikolla tapasimme julkisella paikalla ja olin päättänyt katkaista suhteemme kokonaan. Kylmän rauhallisesti ilmoitin, että olen ahdistunut tästä yhteenmuuttopainostuksesta ja ikäerostamme ja myös siitä, että maksan kaiken. Tämä olikin viimeinen tapaamisemme.

      Hän sitten jatkoi pommittamistaan puhelimitse ja selitti kuinka rakastaa ja haluaa minut vaimokseen jne. Ja kuinka saa heti kirjoitettua työsopimuksen, kunhan on ensin kirjoilla minun luonani. Työnantajakin, jolle hän on tehnyt silloin tällöin keikkaa, vaatii tätä "osoitetta" häneltä, jotta voi jatkaa töitään. Olenko kaamea akka, kun tällainen epätoivoinen käytös sai minut pakenemaan? Sanoin hänelle puhelimessa eilen, että "en rakasta sinua, mutta voin olla kaverisi". Enkä oikeasti enää rakastakaan - inhottaa jo liikaa. Lupasin suostua tapaamaan hänet ensi viikolla, niin voidaan puhua asiat halki kasvotusten.

      Yöllä klo 4 maissa hän oli yrittänyt soittaa 5 kertaa ja laittoi (känni?)textarin perään (jostain syystä espanjaksi). Vapaasti käännettynä se menee näin (en osaa kielioppia, mutta sanoja kyllä): "Vitun huora. Miksi et vastaa minulle? Vitun kusipää. Tiedän, että rakastat minua. Vihaan sinua, huoran rakkauttasi, röyhkettäsi ja kylmyyttäsi. Vihaan lopun elämäni" ja perään jotain kirjainlyhenteitä, joita en espanjaksi tunne.

      Nyt päällimmäinen tunne on se, että hän on ihan kakara, epätoivoinen (kun suunnitelma asunnosta ei onnistunut) ja epäkypsä. Aamulla viestin luettuani aloin jo pelkäämään, kun hän reagoi tälla tavalla. Mistä sitä ikinä tietää joidenkin kostonjanosta...En ole koskaan saanut näin vihaista viestiä keltään, vaikka olen ollut väkivaltaisessakin suhteessa...

      • 3+7

        Jos aiot vielä tavata hänet, niin älä missään tapauksesssa tee sitä kahden kesken. Tuollaisen tekstiviestin jälkeen en kyllä suosittele tapaamista ollenkaan.


      • ehdotan että..

        älä mene tapaamaan häntä enää, välttele... huomaat itekin tuosta hänen asenteesta ettei ole mahdollista mitään selventävää keskustelua kahden aikuisen välillä käydä. Mua kyllä pelottais myös tuollanen agressiivinen tyyli.


    • arganoil

      miten se liittyy muslimiin että jos aidosti rakastaa? Muslimi voi aidosti rakastaa myös. Rakastaa muslimi tyttöä joka on siveä ja kunnollinen. PISTE:

    • Anonyymi

      Sanotaan nyt vaikka näin, että Ihan joka päiväisessä kunnioituksesta sen tietää. Jos olet pelkkä hoitosuhde tai ol- vaimo niin mies ei kerro sinulle esim. raha-asioitaan, työasioitaan tai muutakaan kovin henkilökohtaisia terveysasioitaan. Ei kerro menoistaan, ei hakua viettää aikaa kanssasi. Nämä asut sen vuosi, koska oma mieheni on Irakin kurdi ja kuten tiedämme heille äiti on todella tärkeä ja häntä kunnioitetaan. Mieheni on kertonut että tiedä hänen asioiststaan enemmän kuin äiti tai kaverit eli kaiken. Ja ei ei ole serkkua kotimaassa odottamassaan. Ei esittele kavereilleen tai perheelleen jos ei ole tosissaan.

    • Anonyymi

      Ehdota seurustelua ja naimisiinmenoa vastas sitten kun on pysyvä oleskelulupa. Omani ei halunnut ennen pysyvää oleskelulupaa edes muuttaa yhteen, ettei tule mitään sanomista, että on minun avulla saanut lupansa. Tämä ehkäpä sinulle hyvä vinkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe