Oletteko jo heränneet?

Herääminen onkin tärkeää, jos aikoo selviytyä päivän askareista. Nukkumisesta saakin kirjoitella, mutta hereillä ollen.

Haloo nukkujat! Herätkää kirjoittamaan!

28

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjoutava

Herätkää kirjoittamaan ja heretkää kirjoittamasta. Kuka hiivatissa tuonki heretkää sanan on kehitelly?

• Kyllähän täällä enemmän heretään kuin aloitetaan. Kovin on tarppeeton sanana.

• texsanell ek

Just avasin tietokoneen, ihan vasta heränneenä, ei edes kahvi vielä ole valmista, 2 kanamunaakin laitoin kiehumaan.

Ikinä en ole kirjoittanut ennen aamiaista,...anna nyt ensin koota ajatukset edes, senkin pirtelö!

Eilen ajattelinkin, että jokin aihe pitää ottaa keskustelun aiheeksi :D

Kiitos herätyksestä!

• Kiitos vastauksesta!

Pirtelö

• 15 15 15

Herää kysymys ?
      Tämänkö takia valveilla ??

• Ei! Minkä takia itse valvot?

• Heretään, kiitos

jjoutava! Olet palstan valopilkku.

• Aurinkohan paistaa tuolla ulkona huomaan, kovin matalalta näyttää valaisevan,...Lapissa se ei yllä edes planeetan vai kalotinko yli. Sen ihan näkee missä kohtaa aurinko on nyt siellä kun ajattelee.
      On se riemu kun ensimmäisen kerran valo nousee horisontin yläpuolelle.

Ei oo ihme että pimeän aikana kaikki mystiset tarinat saa Lapissa alkunsa, kun valon haltiatar on niin pitkään poissa!

Ehkä niitä onkin olemassa,...maahisia ja keijuja ja haltiattaria!

PS

Muistan kertoneeni kun muutin kaupunkilaisena maalle asumaan, kuinka aistin kaikessa luonnossa *hengen*,... vedessä ja puissa varsinkin!

Tavallaan se oli ihana kokemus.

• Ramoona*

Hereillä ollaan, valveilla, mutta ollaanko palstalla valveutuneita, kun eilinen heränneisyys/herännäisyys -keskustelu on pistettu ? Oliko sopimatonta puhua niistä samassa yhteydessä ja poistitko/poistatitko itse, Ruuneperi ? Satu siihen jatkoksi oli kertonut Ruotsin keskiaikaisista kunkaallisista, minä jatkoin kuningatar Blankalla. Rönsyilikö liikaa ? Oliko kenties turhanpäiväistä herkistelyä ottaa kaunein säkeistö Juicen Viidennestätoista yöstä, jossa samaa unta nähtiin ?

Mukavaa löytää muitakin sanojen alkuperän mietiskelijöitä. Kerro jjoutava, jos välähtää, mistä tuo heretä tai vanhassa asussa herjetä voisi olla peräisin, löytyisikö kantasana. Savossa sanotaan herkiä jo poekkeen nukkumasta , muualla lopetetaan ja lakataan jostakin. Nauraa voi hereästi, maitoa voi herutella...mutta ne viittaavat päinvastaiseen...no olkoon !

Aurinkokin on herännyt, ehkäpä mietin ihan muita asioita tänään !

• Minä en ole viestiä poistanut, tuskin Satukaan. Kovin kelvottomaksi minut on taas määritelty. Kovin on helppoa lyödä kun itse on nikitön

• hmm..sanos se

Minusta ihan ok oli ne jutut , viimeksi näin sen Blankan kuvineen, ja sen perässä joku hölmö huomautus.
      Älä sinä nyt herkiä kirjoittamasta, kiva niitä on aina lukea etkä koskaan loukkaa muita.

• Minäkin kiittelen

nikki Ramoonaa* siitä, että asiat, tapahtumat ja ilmiöt ovat monipuolisesti hänen kiinnostuksensa kohteina,
        eivät siis toiset henkilöt, heidän viestiensä laatu tai
        muu kauna taikka viha jotain kirjoittajaa kohtaan.
        On aina miellyttävää lukea hänen viestejään.

• Heruukohan
        Minäkin kiittelen kirjoitti:

nikki Ramoonaa* siitä, että asiat, tapahtumat ja ilmiöt ovat monipuolisesti hänen kiinnostuksensa kohteina,
        eivät siis toiset henkilöt, heidän viestiensä laatu tai
        muu kauna taikka viha jotain kirjoittajaa kohtaan.
        On aina miellyttävää lukea hänen viestejään.

vastausta kohteliaaseen kysymyksee huonotapaselta

• joutavoinen
        Heruukohan kirjoitti:

vastausta kohteliaaseen kysymyksee huonotapaselta

Tokihan vastaan, vaikka olen itsekeskeinen todella huonotapainen kirjoittaja. Ramoonan olen lukenut kavereihin kuuluvaksi, kun häneltä löytyy huomiota näihin minun pinnallisiin juttuihin. En ole niin pitkäjännitteinen, että sanojen alkuperiin osaisin tutustua. Kotipuolessa sanottiin suitsinaruja, "suittiperät", mitä niistä? no en tiedä;).

• huumormiehii
        joutavoinen kirjoitti:

Tokihan vastaan, vaikka olen itsekeskeinen todella huonotapainen kirjoittaja. Ramoonan olen lukenut kavereihin kuuluvaksi, kun häneltä löytyy huomiota näihin minun pinnallisiin juttuihin. En ole niin pitkäjännitteinen, että sanojen alkuperiin osaisin tutustua. Kotipuolessa sanottiin suitsinaruja, "suittiperät", mitä niistä? no en tiedä;).

olet Jjoutava, vastaat aina omista huudoistasi ja nyt jopa Ruunen huonotapaisuudesta.

On näihin ruunen poistoihin saanut tottua vuosien varrella, mutta kannattaako kirjoittaa ruunen ketjuun, voi mennä vaivan näkö hukkaan.

• Ramoona*
        joutavoinen kirjoitti:

Heippa joutavoinen !
        Eipä sitä kaikkee tarvihe tietteekkää ja jottain voi pittee omana tietonaankin.
        Lämpimältä tuntuu, kun on kaverillisuuden henkeä ilmassa. Pinnallisuuskin on suhteellinen käsite, huonotapaisuudesta puhumattakaan. Ja kenelle sekin moite oli suunnattu, tiedä häntä kun ei ole viestipuuta. Kaikille se kai sopii.

"Sutuus on pinninnä hukassa"...tämäkin on suomea.

En tämän enempää sormeani heristele poistolle, kunhan ihmettelin...ja äkkiäkös uutta pistää tulemaan.

• Tarkoitettiin kyllä
        joutavoinen kirjoitti:

toista sillä huonotapaisella, ei suinkaan aina herrasmiesmäisesti käyttäytyvää joviaalia jjoutavaa.!!!

• huomattiin kyllä
        Tarkoitettiin kyllä kirjoitti:

toista sillä huonotapaisella, ei suinkaan aina herrasmiesmäisesti käyttäytyvää joviaalia jjoutavaa.!!!

että se oli ruunelle, huomasi joiutavakin selvästi, mutta joviaali on joviaali ja rupesi "syntipukiksi". Ruune voi suuttuakkin tuommosesta.

• jjoutava
        huomattiin kyllä kirjoitti:

että se oli ruunelle, huomasi joiutavakin selvästi, mutta joviaali on joviaali ja rupesi "syntipukiksi". Ruune voi suuttuakkin tuommosesta.

Kyllä se selevästi oli ja sopi minulle. Pahottuuko nyt minun mieli tästä jos se olikin Ruunelle? Yritän mennä tämänkin vastonkäytöksen yli.

• Postissa käväisin

Tuleeko teille viestejä joltain Groupon-firmalta? En muista nimeä tuon tarkemmin, mutta postini oli aivan vihreenä, parikymmentä viestiä eilen, poistin ne avaamatta,
      ja tänä aamunakin oli neljä, samoin poistin nekin.

• Kyllähän me kaikki hereillä jotenkuten ollaan jotka tänne kirjoitamme, eihän tämä kone meitä herätä, se on tuo oma sisäinen kellomme tai vekkari. Voihan se olla myös oma kumppani joka suloisesti kutsuu aamukahville.
        Näin meillä jompi kumpi.
        Late Vaan.

• Olen nyt korteni kekoon laittanut ihan aloitusta myöten. Riittäköön nyt yhdeksi päiväksi. Aamurutiinit on nyt toimitettu, tälle härvelille sanon että herkeäpäs nyt siitä ja sammu.

• hevat.

Kauhiaa me olemme jo lihaperunalaatikko paistettu ja syöty,meidän aamu alkaa
      klo 6 koiran ulkoituksella ,joten joha tuo nälkä kurni.Nytpä lähden postiin kävelemään,postissa on amarylliksen mukulat ,jotka kiireellä laten veteen ja muutaman tunnin päästä multaan ...Jouluna kauniit kukat..Joka vuosi olen

tilannut ja aina on onnistunnu Heipä hei.

• kaikkeen meitäkin on

ja sinä taidat olla peräti yksinkertainen..ruunee pittää.

pistä pää tyynylle ja nuku edes muutama minuutti.

• Se on kuules ruuneperi niin, ettei tänne oikein haluta aloituksia tehdä sellaisten jotka ovat vähän huononlaisia näissä kirjoituksissa ja muissakin aivotuotteissaan.

Ihmettelenkin suuresti miksi juuri sinun aloituksesi kiinnostavat sekä puskissa että toreilla asustelevia.
      Miksi ei minun tai jonkun toisen pölvästin asiat samalla tavoin.

Hyi häpeä fiiuliin. ettäs kehtaat tulla tölvimään....

• Fiulliin olet paempi

kuin tuittupää ruune.

• näköismies.

Runella on apina selässä.

• susmorsian ek.

Tällaiset aamut kuin nyt minulla, ajatuksia tungokseen asti, sekottavat kirjoituskyvyn, tulee keskittymisvaikeuksia. Pikkusen on koholla adrenaliini, hippunen ehkä agressiivisuuttakin, joten on parempi olla sitten hiljaa. Enkä usko, että sellaista sanontaa olisi olemassakaan, että ajatuksesi näyttävät, millainen olet.
      Esittihän joku sellaistakin, mutten uskalla siitä väittelemään ruveta, autoritaariset mielipiteet kun ovat niin ehdottomia.
      Se on toki ehkä oikeampi sanonta, mielipide, että juuri tietynhetkiset ajatukset näyttävät, millainen olet juuri kirjoituksen hetkellä. Esimerkiksi, jos joskus kirjoitan kiivaasti, ei merkitse sitä, että aina olisin kiivas.
      Onhan itsestään selvää, että meistä pitempään samalla nikillä kirjoittaneista välittyy tietynlainen henkilökuva,mutta sekin on vielä kaukana oikeasta.

Miten voisi olla mahdollista, että vain kirjoittelun perusteella, ajatustensa senhetkisellä ilmituomisella, joku voisi sanoa tuntevansa kirjoittelevan henkilön.
      Miten paljon ikäviä väärinkäsityksiä, epäilyjä ja luulotteluja tuottavatkaan nuo nikkien vaihtelut.

Tämänhetkiset ajatukseni olivat tässä, mutta puolen tunnin kuluttua jo ihan muissa sfääreissä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3692
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3084
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      91
      2661
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2390
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2378
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2327
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      123
      2266
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2244
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2193
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe