hilse/kuiva päänahka

päänahkaongelmainen

miten sais hilseen pois? arghh vihaan kun tulee talvi niin päänahka alkaa oireilee :s oisko teillä jotai niksejä? :)

5

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hilsettä

Moi! Itsellä diagnosoitu päänahan psoriaasis, eli paljon hilsettä ja kutinaa, punoittava päänahka.. Sitä lievitti paljon ja vähensi kutinaa ja hilsettä apteekista saatava Selukos! Kokeile!

• 14 13

"talvihilse", eli sellainen kutinaton ja ärsyttämätön pölisevä valkoinen karsta johtuu yleensä siitä, että asuntojen lämmitys alkaa, ja ihon pintakuivuus lisääntyy. Kasvoja, käsiä ym. on helppo rasvata, mutta hiuspohjan kosteutus on hankalampaa, "likaamatta" itse hiuksia.
      Panosta kosteuttaviin shampoisiin ja hoitoaineisiin. Jos tiedät aamulla peseväsi hiuksesi, hiero jo illalla yöksi hiuspohjaan vaikka ihan apteekin perusvoiteita, Aqualan tms.

Jos hiuspohja kutiaa, on usein nimenomaan syksyllä ja talvella ilmestyvä hilse hiivasienen aiheuttamaa (joka siis myös voi villiintyä kuivasta sisäilmasta) Siihen löytyy apu apteekin Nizoral-kuurilla ohjeen mukaan. Jos kutinaa ei ole, on kyse vain ihon pintakuivuudesta.

Hiuspohjan psoriasis on ihan oma sairautensa, joka tosin kesällä (aurinko) saattaa vähän helpottaa, mutta jos koet, että hiuspohja oireilee vain talvella, unohtaisin koko psorin samantien. Harvoin sen oireet ovat kokonaan poissa edes keskikesällä.

• flukonatsol

mulla oli hiivasieni levinnyt päänahkaan ja aiheutti niin pahan hiuspohjan että se rupes märkimään ja hilseilemään. atoopikko toki olen. onnekis apteekin lääkeshampoo auttaa.

• Hilseetön nyt

Minulla auttoi Bio shampoo ja päähän jätettävä nestemäinen hoitoaine, myös samaa sarjaa, saa ostaa kampaamoista.

• Myös hilseetön

Mulla on auttanut kuivaan hilseeseen apteekista saatava Ducray-shampoo ja Bio hoitoaine kuiville hiuksille. Sitä ennen tuli kokeiltua monenlaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1793
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe