miten sais hilseen pois? arghh vihaan kun tulee talvi niin päänahka alkaa oireilee :s oisko teillä jotai niksejä? :)
hilse/kuiva päänahka
5
591
Vastaukset
- Hilsettä
Moi! Itsellä diagnosoitu päänahan psoriaasis, eli paljon hilsettä ja kutinaa, punoittava päänahka.. Sitä lievitti paljon ja vähensi kutinaa ja hilsettä apteekista saatava Selukos! Kokeile!
- 14 13
"talvihilse", eli sellainen kutinaton ja ärsyttämätön pölisevä valkoinen karsta johtuu yleensä siitä, että asuntojen lämmitys alkaa, ja ihon pintakuivuus lisääntyy. Kasvoja, käsiä ym. on helppo rasvata, mutta hiuspohjan kosteutus on hankalampaa, "likaamatta" itse hiuksia.
Panosta kosteuttaviin shampoisiin ja hoitoaineisiin. Jos tiedät aamulla peseväsi hiuksesi, hiero jo illalla yöksi hiuspohjaan vaikka ihan apteekin perusvoiteita, Aqualan tms.
Jos hiuspohja kutiaa, on usein nimenomaan syksyllä ja talvella ilmestyvä hilse hiivasienen aiheuttamaa (joka siis myös voi villiintyä kuivasta sisäilmasta) Siihen löytyy apu apteekin Nizoral-kuurilla ohjeen mukaan. Jos kutinaa ei ole, on kyse vain ihon pintakuivuudesta.
Hiuspohjan psoriasis on ihan oma sairautensa, joka tosin kesällä (aurinko) saattaa vähän helpottaa, mutta jos koet, että hiuspohja oireilee vain talvella, unohtaisin koko psorin samantien. Harvoin sen oireet ovat kokonaan poissa edes keskikesällä. - flukonatsol
mulla oli hiivasieni levinnyt päänahkaan ja aiheutti niin pahan hiuspohjan että se rupes märkimään ja hilseilemään. atoopikko toki olen. onnekis apteekin lääkeshampoo auttaa.
- Hilseetön nyt
Minulla auttoi Bio shampoo ja päähän jätettävä nestemäinen hoitoaine, myös samaa sarjaa, saa ostaa kampaamoista.
- Myös hilseetön
Mulla on auttanut kuivaan hilseeseen apteekista saatava Ducray-shampoo ja Bio hoitoaine kuiville hiuksille. Sitä ennen tuli kokeiltua monenlaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617520Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232946- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651659Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311163
- 77853
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 52745