Uskovien logiikka

heikkoa

Johtuuko tuo siitä yksinkertaisesta syystä, että on uskottava Raamatun ristiriitaset, täynnä epäloogisuuksia olevat tarinat täydellisiksi, todeksi ja aukottomiksi unohtamatta ylitsevuotavan rakastavaa Jumalaa jonka teot ovat kuitenkin olleet julmia? Rakkaus joka murhaa ja tappaa. Ja tulee vielä kerran näin tekemään tuhotessaan ihmiskunnan. Kaikkivoipa joka on surkeasti epäonnistunut pyrkimyksissään asuttaa ihmiset paratiisiin?

30

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öööäääö

Kaikkivaltias on onnistunut kuskaamaan kaikki pelastuneet ja kuolleet ihmiset paratiisiin. Elä aina valita.

• Logiikka pettää siinäkin, kun tällaiset asiat selitetään Uudella Testamentilla. Ja että VT koskee lähinnä juutalaisia. Mutta kun ei juutalaisetkaan toimi VT:n mukaan!

Koko VT:sta ei löydy Jumalan rakkautta parhaalla tahdollakaan.

• Eikö löydy?

helsinkijokkeri: "Koko VT:sta ei löydy Jumalan rakkautta parhaalla tahdollakaan."
        -------
        Ennenkuin puhutaan Jumalan rakkaudesta, niin olisi mielenkiintoista tietää mitä tarkoitat ylipäätään rakkaudella.
        Esimerkiksi rakkauden suhdetta tunteisiin/tuntemuksiin, aikaan, tekoihin/toimintaan, lakikokoelmiin, toiseen ihmiseen, ihmisyhteisöön/-yhteisöihin, kansakuntiin, valtioihin jne. ...

• Eikö löydy? kirjoitti:

helsinkijokkeri: "Koko VT:sta ei löydy Jumalan rakkautta parhaalla tahdollakaan."
        -------
        Ennenkuin puhutaan Jumalan rakkaudesta, niin olisi mielenkiintoista tietää mitä tarkoitat ylipäätään rakkaudella.
        Esimerkiksi rakkauden suhdetta tunteisiin/tuntemuksiin, aikaan, tekoihin/toimintaan, lakikokoelmiin, toiseen ihmiseen, ihmisyhteisöön/-yhteisöihin, kansakuntiin, valtioihin jne. ...

Rakkaus on ystävällisyyttä, hellyyttä, kunnioittamista, ymmärtämistä, auttamisen halua, halua olla lähellä, tehdä kaikkensa, että rakkaalla olisi kaikki hyvin. Jos jättää ne tunteet pois.

Mutta sellaista ei Israelin Jumala osaa. Raamattu ei ole rakkaus- ,vaan sotakirja pikemminkin. Eli Raamatusta on turha etsiä Jumalan rakkautta.

Itseasiassa uskoni alkoi rapistua, kun aloin ihmettelemään, että missä se Jeesuksen rakkaus tuntuu. Koin aina vain ihmisten rakkauden. Helppo johtopäätös: Jeesuksen rakkautta ei ole. Ja Raamatun perusteella ei Jumalankaan.

Käytin logiikkaa ja lukutaitoani.

• sihisevä käärme
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Rakkaus on ystävällisyyttä, hellyyttä, kunnioittamista, ymmärtämistä, auttamisen halua, halua olla lähellä, tehdä kaikkensa, että rakkaalla olisi kaikki hyvin. Jos jättää ne tunteet pois.

Mutta sellaista ei Israelin Jumala osaa. Raamattu ei ole rakkaus- ,vaan sotakirja pikemminkin. Eli Raamatusta on turha etsiä Jumalan rakkautta.

Itseasiassa uskoni alkoi rapistua, kun aloin ihmettelemään, että missä se Jeesuksen rakkaus tuntuu. Koin aina vain ihmisten rakkauden. Helppo johtopäätös: Jeesuksen rakkautta ei ole. Ja Raamatun perusteella ei Jumalankaan.

"Itseasiassa uskoni alkoi rapistua, kun aloin ihmettelemään..."

Tuohan on aivan kuin eka ihmispari paratiisissa. Siellä käärme tuli sihisemään Eevalle, että "onko Jumala todella sanonut?" ja sinullekin tuo käärme on sihissyt ja sinä olet kääntynyt kuulemaan enempi sen ääntä kuin Jumalan puhetta, jonka sinä kyseenalaistat.

• luminarsku.

helsinkijokkeri,
        >Itseasiassa uskoni alkoi rapistua, kun aloin ihmettelemään, että missä se Jeesuksen rakkaus tuntuu<

Ethän sinä voinut tuntea Jeesuksesta mitään kun et ollut edes yhteydessä Häneen. Ei tuo sinunkaan logiikkasi kovin järkevältä vaikuta sen perusteella mitä olet itsestäsi kertonut; kuljit vain uskovien mukana kun vaimosi oli uskossa, ulkopuolisena olematta itse uudestisyntynyt. Sanot käyttäneesi logiikkaasi ja lukutaitoasi. Mielestäni et käyttänyt kumpaakaan. Et lukenut sitä, mitä Jeesus vaatii: teidän täytyy uudestisyntyä ylhäältä. Olennaisin asia on on sinulta jäänyt huomioimatta – ja olet pihalla kuin lumiukko, nenä punaisena köhit "viisauksiasi" Raamatusta. :)

Kun suostuisit Jeesuksen asettamiin ehtoihin, löytäisit Jumalan rakkaudenkin.

• sohvi

Näytät lukevan kuin Piru raamattua. Ei kaikki ajattelu ole logiikkaa. Määritelmäsi rakkaudesta haiskahtaa modernilta lässyltä. Annas kun selitän....
        1. Ei Jumala ole mikään rakkausautomaatti kaiken hyvän sampo, vaan kiivas jumala, joka kostaa meidän ja vieläpä isiemme paht teot meille, siis meille annetaan meidän tekojemme mukaan.
        2. Jumala antaa meille rakkautensa, ikuisen elämän ja onnea jo maan päälle, mikäli kadumme syntejämme, parannemme tapamme ja yritämme elää hänen tahtonsa mukaan.
        3. Maailma on paha meidän pahojen tekojemme tähden ja meidän itsekkyytemme tähden.
        4. itäisessä naapurissamme samoin kuin natsi-Saksassa Jumala oli kielletty, kaiken yläpuolelle oli nostettu ihminen ja aate - oikea hallitsija oli Saatana - ja mitäpä siitä seurasi? Jumala oli kanssamme, kun esi-isämme yrittivät puolustaa kotejamme, uskontoamme ja isänmatamme.
        5. Jumalan rakkautta voisi verrata pyyteettömään, huolehtivaan oikeaan kasvattavaan äidinrakkauteen.

• EL: ak:IM

helsinkijokkeri

Kokeile tota Joonan kirjan vikaa lukua. Eli nelosta. En viitsi koko helahoitoa tohon copy paste:ta. Mutta toi loppu on aika hyvä. Jopa niin, ettei sitä irroita erilliseksi koko luvusta.

9 Mutta Jumala kysyi Joonalta: "Onko sinulla mitään syytä olla suutuksissa risiinikasvin tähden?" Joona vastasi: "Kyllä on, tahtoisin kuolla." 10 Herra sanoi: "Sinä suret risiinikasvia, vaikka et ole nähnyt vaivaa sen vuoksi etkä ole sitä kasvattanut. Yhden yön se vain eli, yhden yön jälkeen se kuihtui pois. 11 Enkö minä säälisi Niniveä, tuota suurta kaupunkia! Siellä on enemmän kuin satakaksikymmentätuhatta ihmistä, jotka eivät pysty edes tekemään eroa oikean ja vasemman käden välillä, ja lisäksi paljon eläimiä."

• ....................

Sinä valehtelet. Alhaalla on parempi vastaus.

• luminarsku. kirjoitti:

helsinkijokkeri,
        >Itseasiassa uskoni alkoi rapistua, kun aloin ihmettelemään, että missä se Jeesuksen rakkaus tuntuu<

Ethän sinä voinut tuntea Jeesuksesta mitään kun et ollut edes yhteydessä Häneen. Ei tuo sinunkaan logiikkasi kovin järkevältä vaikuta sen perusteella mitä olet itsestäsi kertonut; kuljit vain uskovien mukana kun vaimosi oli uskossa, ulkopuolisena olematta itse uudestisyntynyt. Sanot käyttäneesi logiikkaasi ja lukutaitoasi. Mielestäni et käyttänyt kumpaakaan. Et lukenut sitä, mitä Jeesus vaatii: teidän täytyy uudestisyntyä ylhäältä. Olennaisin asia on on sinulta jäänyt huomioimatta – ja olet pihalla kuin lumiukko, nenä punaisena köhit "viisauksiasi" Raamatusta. :)

Kun suostuisit Jeesuksen asettamiin ehtoihin, löytäisit Jumalan rakkaudenkin.

LUMINARSKU. Minun logiikkani ja lukutaitoni koskee lähinnä sitä, miksi Raamattu ja Jeesuksen sanat eivät ole muuta kuin sanoja. Niillä ei ole mitään pyhää voimaa.

Aloin siis ihmetellä, miksi minun uskoni ei riitä, ja siitä aloin seurata miten muilla menee. Ja kun koko elämäni olin uskovien parissa, niin näkihän siinä väkisinkin, että samanlaista se oli muillakin. Uskoni Raamattuun ja Paavaliin alkoi mennä jo siinä vaiheessa, kun uskova vaimoni sanoi, että hänen ruuminsa on hänen vallassaan. Se oli Paavalin vastaista. Eli jo kauan olen pitänyt Paavalin puheita huuhaana.

Ja se. että sinä sanot saaneesi varmuuden juuri Israelin Jumalasta, niin loogisesti ajattelevana miehenä kummastelen, että miten ne kaikki muutkin ovat saaneet varmuuden ja kokemuksen kaikista muista jumalista?

Ei tunnu uskottavalta, että jokainen jumala on antanut merkin itsestään. Siksi pidän niitä tuntemuksia ihmisen sisäisinä. Siitä todistaisi sekin, että niin moni on kertonut saaneensa Jumalalta vaikka minkälaisia. Kuten perustaa "Rauhan Uskonto", ettei sotia enää tulisi. Se oli 1800-luvulla, ja tiedämme miten niiden sotien kanssa on käynyt.

• Mikko Kujala

LUMINARSKU. Minun logiikkani ja lukutaitoni koskee lähinnä sitä, miksi Raamattu ja Jeesuksen sanat eivät ole muuta kuin sanoja. Niillä ei ole mitään pyhää voimaa.

Aloin siis ihmetellä, miksi minun uskoni ei riitä, ja siitä aloin seurata miten muilla menee. Ja kun koko elämäni olin uskovien parissa, niin näkihän siinä väkisinkin, että samanlaista se oli muillakin. Uskoni Raamattuun ja Paavaliin alkoi mennä jo siinä vaiheessa, kun uskova vaimoni sanoi, että hänen ruuminsa on hänen vallassaan. Se oli Paavalin vastaista. Eli jo kauan olen pitänyt Paavalin puheita huuhaana.

Ja se. että sinä sanot saaneesi varmuuden juuri Israelin Jumalasta, niin loogisesti ajattelevana miehenä kummastelen, että miten ne kaikki muutkin ovat saaneet varmuuden ja kokemuksen kaikista muista jumalista?

Ei tunnu uskottavalta, että jokainen jumala on antanut merkin itsestään. Siksi pidän niitä tuntemuksia ihmisen sisäisinä. Siitä todistaisi sekin, että niin moni on kertonut saaneensa Jumalalta vaikka minkälaisia. Kuten perustaa "Rauhan Uskonto", ettei sotia enää tulisi. Se oli 1800-luvulla, ja tiedämme miten niiden sotien kanssa on käynyt.

kukaan ei mene omalla uskollaan yhtään mihinkään, vaan Jeesuksen voimalla. Kukaan ei ole otollinen ilman uskoa, eikä uskokaan sanana ole yksikäsitteinen. Siksi Jeesus sanoi, että joka rakastaa äitiään tai isäänsä enemmän kuin Häntä, ei ole otollinen. Ja Hän sanoi, että joka tahtoo _tehdä Hänen tahtonsa, tulee tuntemaan onko Hänen oppinsa Hänestä itsestään, vaiko Jumalasta_. Tulee siis _tietämään_. Mitäkö se tieto on? Mistäkö uskova tietää olevansa uskossa? No siitä Hengestä joka uskovalle annetaan! Tämä lukee Raamatussa! Ihmisen tulee syntyä ylhäältä!

15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. 16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; _mutta te tunnette hänet_, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, _että Jeesus Kristus on teissä_? Ellei, niin ette kestä koetusta.

Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja _he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'._ Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

_Jolla Poika on_, sillä on elämä; _jolla Jumalan Poikaa ei ole_, sillä ei ole elämää.

Säilytä se hyvä, mikä sinulle on uskottu, _Pyhän Hengen kautta, joka meissä asuu._

sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi: 47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"

Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.

Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, _niin te saatte Pyhän Hengen lahjan._ 39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.

Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut _Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette._

Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? 10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, 5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja _Pyhän Hengen uudistuksen kautta_, 6 jonka _Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta_, 7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.

Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt _Jumalan Hengen vaikutuksesta_, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen _Hengen pyhityksessä_ ja uskossa totuuteen.

Ja varmaan vielä vaikka mitä. Paavali sanoi, ettei ole saarnaamassa Kristusta sanan viisaudella, ettei risti menisi turhaksi, vaan voimalla. Meillä on ELÄVÄ Jumala, eikä kuollut Jumala, niin ettei Hän vastaisi rukouksiin, ja olisi ikään kuin kuollut, ja että uskominen olisi kirkossa käymistä ja rituaalien suorittamista. Mitä arvoa sellaisella on? Lainaan jälleen Raamattua, ja tarkemmin sanottuna Paavalia. Jos Kristus ei olisi noussut kuolleista, niin sama olisi syödä ja juoda. Huomenna kaikki kuitenkin kuolla kupsahtaisivat.

Kiitos Jumalalle, Jeesus ON noussut kuolleista! Minä sanon näin! Se joka haluaa pysyä pimeydessä, saa sinne jäädä. Valoon voi tulla tässä ajassa. Älä kuitenkaan rupea leikkimään hengelläsi, koska "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Synti nimittäin paaduttaa.

• ;:;

Jos Raamatun Jumalaa mielestänne ei ole olemassa, niin miksi ristiriitaisuus, epäloogisuus tai julmuus mielestänne olisi väärin?

• Eikö mielikuvitustarinoissakin voi käsitellä hyvyyttä ja pahuutta, julmuutta, lempeyttä ja kaikkia muitakin mahdollisia asioita?

Logiikkasi on heikko kuten aloittajan viesti ennustikin :)

• Hei heikkoa,

Vanhassa testamentissa kuvataan meille käsittämättömästi, miten hän käskee tappamaan ihmisiä. Ehkä asiaa voisi kurkistella pelastushistoriallisesti? Ehkä siitä näkökulmasta Jumala oli varannut Israelin kansalle erityisen aseman maailmassa ja tämän kansan säilyminen muiden kansakuntien keskellä oli toteuduttava välillä väkivaltaisestikin. Tällöin jonkin toisen kansan tuhoaminen oli tapa suojautua.

Vanhan Testamentin väkivaltaiset kuvaukset eivät oikeuta mitään väkivaltaa nykypäivänä. Kristinusko on rauhan uskonto. Katselemme asioita Jeesuksen elämän, kuoleman ja ylösnousemuksen näkövinkkelistä. Hänen puheensa ja toimintansa, sanoma rakkaudesta on Raamatun ydinviesti. Moni Vanhan Testamentin väkivallan teko ihmetyttää, vihastuttaa ja jää kysymysmerkiksi siihen asti, kunnes Kristus saapuu uudemman kerran maan päälle.

t. Maarit-pappi

• ;:;

Maarit-pappi,

Eikö Jumala monta kertaa maininnut Raamatussa, että ne kansat joiden maat Israelin oli mentävät ottamaan omakseen, olivat tehneet kauheuksia ja moraalittomuutta, vielä sen lisäksi että olivat tietysti hylänneet Jumalan?

"Vanhassa testamentissa kuvataan meille käsittämättömästi, miten hän käskee tappamaan ihmisiä."

Miten rangaistuksen antaminen vääryyden ja moraalittomuuden tekemisestä on mielestäsi käsittämätöntä?

"säilyminen muiden kansakuntien keskellä oli toteuduttava välillä väkivaltaisestikin."

Puolustatko nyt sellaista epäjumalaasi, joka väkivallalla vaivaa syyttömiä?

• Nasse.

Taikauskosi on väkivallan uskonto.

Jos et sitä tajua, niin ei ihan kaikki muumit ole laaksossa.

• juutas.

"Ehkä siitä näkökulmasta Jumala oli varannut Israelin kansalle erityisen aseman maailmassa ja tämän kansan säilyminen muiden kansakuntien keskellä oli toteuduttava välillä väkivaltaisestikin. "

Parhin Maarit,

Hohhoijaa. Miksi pitää ajatella noin nurinkurisesti? Eiköhän asia ole kuitenkin niin, että Jahve oli Israelin kansan valittu jumala, eikä Israel Jahven valitsema. Ja tokihan silloin israelilaisten mielestä heillä oli valitsemansa jumalan oikeutus tuhota naapurikansat.

"Moni Vanhan Testamentin väkivallan teko ihmetyttää, vihastuttaa ja jää kysymysmerkiksi siihen asti, kunnes Kristus saapuu uudemman kerran maan päälle"

- Ei noita hamaan paruusiaan tarvitse ihmetellä, vaan selityksen esitin jo edellä. Ei niitä tekoja mitkään jumalat ole tehneet, vaan kyse on ihmisten teoista ja luonnonilmiöistä, sikäli kun ovat ylipäätään tapahtuneet. Nuo pronssikautiset ihmiset ovat vaan ne jumalansa piikkiin laittaneet.

• uskis1
        Nasse. kirjoitti:

Taikauskosi on väkivallan uskonto.

Jos et sitä tajua, niin ei ihan kaikki muumit ole laaksossa.

Hei Nasse. VT sisältää ennustuksia rauhanajoista ja messiaasta joka tuo sovituksen. Ja taikauskon määritelmä on vähän erilainen kuin oikean uskonnon johon siältyy oikea oppi.

• Häilyvä raja
        uskis1 kirjoitti:

Hei Nasse. VT sisältää ennustuksia rauhanajoista ja messiaasta joka tuo sovituksen. Ja taikauskon määritelmä on vähän erilainen kuin oikean uskonnon johon siältyy oikea oppi.

Wikipedia:
        "Taikauskoksi kutsutaan tavallisesti käsityksiä, joiden mukaan ihmisen ja yhteisön elämässä ja luonnossa ilmenee yliluonnollisia voimia, joita ihminen pystyy määräkeinoin hallitsemaan."

Kristinuskoonkin otettiin mukaan keino olla yhteydessä Jumalaan rukoilemalla. Näin saatiin uskovat ajattelemaan, että heillä on mahdollisuus vaikuttaa Jumalaan.

• ddddrrrrrr1

VT:ssä esiintyy seuraavat rakkausasiat.

Genesis 22:2 Ja hän sanoi: "Ota Iisak, ainokainen poikasi, jota rakastat, ja mene Moorian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle sanon".

Genesis 24:67 Ja Iisak vei Rebekan äitinsä Saaran majaan ja otti hänet luokseen, ja hänestä tuli hänen vaimonsa, ja hän rakasti häntä. Niin Iisak sai lohdutuksen äitinsä kuoltua.

Genesis 25:28 Iisak rakasti enemmän Eesauta, sillä hän söi mielellänsä metsänriistaa, mutta Rebekka rakasti enemmän Jaakobia.

Genesis 29:18 Ja Jaakob rakasti Raakelia; niin hän sanoi: "Minä palvelen sinua seitsemän vuotta saadakseni Raakelin, nuoremman tyttäresi".

Genesis 29:20 Jaakob palveli siis seitsemän vuotta saadakseen Raakelin, ja ne tuntuivat hänestä muutamilta päiviltä; niin hän rakasti häntä.

Genesis 29:32 Niin Leea tuli raskaaksi ja synnytti pojan ja antoi hänelle nimen Ruuben, sanoen: "Herra on nähnyt minun kurjuuteni; nyt on mieheni rakastava minua".

Genesis 34:3 Ja hänen sydämensä kiintyi Diinaan, Jaakobin tyttäreen, ja hän rakasti tyttöä ja viihdytteli häntä.

Genesis 37:3 Ja Israel rakasti Joosefia enemmän kuin kaikkia muita poikiansa, koska hän oli syntynyt hänelle hänen vanhalla iällänsä, ja hän teetti hänelle pitkäliepeisen, hihallisen ihokkaan.

Genesis 37:4 Kun hänen veljensä näkivät, että heidän isänsä rakasti häntä enemmän kuin kaikkia hänen veljiänsä, vihasivat he häntä eivätkä voineet puhutella häntä ystävällisesti.

Genesis 44:20 Me vastasimme herralleni: 'Meillä on kotona vanha isä ja veli, joka on syntynyt hänen vanhoilla päivillänsä ja on vielä nuori; mutta tämän veli on kuollut, ja niin hän on jäänyt yksin äidistänsä, ja hänen isänsä rakastaa häntä'.

Exodus 20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

Exodus 21:5 Mutta jos orja vakuuttaa: 'Minä rakastan isäntääni, vaimoani ja lapsiani enkä tahdo päästä vapaaksi',

Leviticus 19:18 Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.

Leviticus 19:34 Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Deuteronomy 4:37 Koska hän siis rakasti sinun isiäsi ja valitsi heidän jälkeläisensä itselleen ja itse suurella voimallaan vei sinut pois Egyptistä

Deuteronomy 5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

Deuteronomy 6:5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

Deuteronomy 7:8 vaan sen tähden, että Herra rakasti teitä ja tahtoi pitää valan, jonka hän oli vannonut teidän isillenne; niin Herra vei teidät pois väkevällä kädellä ja vapahti sinut orjuuden pesästä, faraon, Egyptin kuninkaan, käsistä.

Deuteronomy 7:9 Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,

Deuteronomy 7:13 Ja hän rakastaa sinua, siunaa sinua ja antaa sinun lisääntyä; hän siunaa sinun kohtusi hedelmän ja maasi hedelmän, siunaa sinun viljasi, viinisi ja öljysi, sinun raavaittesi vasikat ja lampaittesi karitsat siinä maassa, jonka hän isillesi vannotulla valalla on luvannut antaa sinulle.

Deuteronomy 10:12 Ja nyt, Israel, mitä Herra, sinun Jumalasi, sinulta muuta vaatii, kuin että pelkäät Herraa, sinun Jumalaasi, että aina vaellat hänen teitänsä ja rakastat häntä, ja että palvelet Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi,

Deuteronomy 10:15 Mutta ainoastaan sinun isiisi Herra mielistyi ja rakasti heitä; ja hän valitsi omikseen heidän jälkeläisensä, hän valitsi teidät kaikista kansoista, niinkuin yhä vielä on.

Deuteronomy 10:18 joka hankkii orvolle ja leskelle oikeuden ja joka rakastaa muukalaista ja antaa hänelle ruuan ja vaatteen.

Deuteronomy 10:19 Sentähden rakastakaa muukalaista, sillä te olette itse olleet muukalaisina Egyptin maassa.

Deuteronomy 11:1 "Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä.

Deuteronomy 11:13 Ja jos nyt tottelette minun käskyjäni, jotka minä tänä päivänä teille annan, niin että rakastatte Herraa, teidän Jumalaanne, ja palvelette häntä kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne,

Deuteronomy 11:22 Sillä jos te pidätte kaikki nämä käskyt, jotka minä teille annan, ja seuraatte niitä, niin että rakastatte Herraa, teidän Jumalaanne, ja aina vaellatte hänen teitänsä ja riiputte hänessä kiinni,

Deuteronomy 13:3 niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.

jatkuu....

• ddddrrrrr2

Deuteronomy 15:16 Mutta jos hän sanoo sinulle: 'En tahdo lähteä luotasi', koska hän rakastaa sinua ja sinun perhettäsi ja koska hänen on ollut sinun luonasi hyvä olla,

Deuteronomy 19:9 jos sinä noudatat tarkoin kaikkia näitä käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin että alati rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaellat hänen teitänsä, lisää silloin vielä kolme kaupunkia näihin kolmeen,

Deuteronomy 21:15 Jos jollakin miehellä on kaksi vaimoa, toinen, jota hän rakastaa, ja toinen, jota hän hylkii, ja he synnyttävät hänelle lapsia, sekä se, jota hän rakastaa, että se, jota hän hylkii, ja esikoinen on hyljityn poika,

Deuteronomy 21:16 Älköön hän, kun jakaa pojilleen omaisuutensa perinnöksi, antako esikoisoikeutta rakastetun pojalle syrjäyttämällä hyljityn vaimon pojan, joka on esikoinen;

Deuteronomy 23:5 Mutta Herra, sinun Jumalasi, ei tahtonut kuulla Bileamia, vaan Herra, sinun Jumalasi, muutti kirouksen sinulle siunaukseksi, sillä Herra, sinun Jumalasi, rakasti sinua.

Deuteronomy 30:6 Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.

Deuteronomy 30:16 kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan hänen teitänsä ja noudattamaan hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.

Deuteronomy 30:20 Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kuule hänen ääntänsä ja riipu hänessä kiinni, sillä siinä on sinun elämäsi ja pitkä ikäsi, ja niin sinä saat asua siinä maassa, jonka Herra sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut heille antaa."

Deuteronomy 33:3 Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi.

Joshua 22:5 Noudattakaa vain tarkoin niitä käskyjä ja sitä lakia, jotka Herran palvelija Mooses on teille antanut, rakastakaa Herraa, teidän Jumalaanne, vaeltakaa aina hänen teitänsä, noudattakaa hänen käskyjänsä, riippukaa hänessä kiinni ja palvelkaa häntä kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne."

Joshua 23:11 Ottakaa siis henkenne tähden tarkka vaari siitä, että rakastatte Herraa, teidän Jumalaanne.

Judges 5:31 Niin häviävät kaikki sinun vihollisesi, Herra. Mutta ne, jotka häntä rakastavat, ovat niinkuin aurinko, kun se nousee voimassansa." Ja maassa oli rauha neljäkymmentä vuotta.

Judges 14:16 Niin Simsonin vaimo ahdisti häntä itkullaan ja sanoi: "Sinähän vihaat minua etkä rakasta; sinä olet pannut arvoituksen minun kansalaisilleni etkä selitä sitä minulle". Mutta hän vastasi hänelle: "En ole selittänyt sitä edes isälleni enkä äidilleni, sinulleko sen selittäisin!"

Judges 16:4 Sen jälkeen hän rakastui erääseen Soorekin laaksossa asuvaan naiseen, jonka nimi oli Delila.

Judges 16:15 Niin nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä saatat sanoa: 'Minä rakastan sinua', vaikka sydämesi ei ole minun kanssani? Jo kolme kertaa olet pettänyt minut etkä ole minulle ilmaissut, missä sinun suuri voimasi on."

Ruth 4:15 Hän on virvoittava sinua, ja hänestä on tuleva sinun vanhuutesi tuki, sillä miniäsi, joka rakastaa sinua, on hänet synnyttänyt, hän, joka on sinulle parempi kuin seitsemän poikaa."

1 Samuel 1:5 Mutta Hannalle hän antoi kahdenkertaisen osan, sillä hän rakasti Hannaa, vaikka Herra oli sulkenut hänen kohtunsa.

1 Samuel 18:1 Kun hän oli lakannut puhumasta Saulin kanssa, kiintyi Joonatan kaikesta sielustaan Daavidiin, ja Joonatan rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa.

1 Samuel 18:3 Ja Joonatan teki liiton Daavidin kanssa, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa.

1 Samuel 18:16 Mutta koko Israel ja Juuda rakasti Daavidia, koska hän lähti ja tuli heidän edellänsä.

1 Samuel 18:20 Mutta Saulin tytär Miikal rakasti Daavidia. Ja kun se ilmoitettiin Saulille, oli se hänelle mieleen.

1 Samuel 18:22 Ja Saul käski palvelijoitansa: "Puhukaa salaa Daavidille näin: 'Katso, kuningas on mieltynyt sinuun, ja kaikki hänen palvelijansa rakastavat sinua; sinun on nyt tultava kuninkaan vävyksi'".

1 Samuel 18:28 Ja Saul näki ja ymmärsi, että Herra oli Daavidin kanssa, ja Saulin tytär Miikal rakasti häntä.

1 Samuel 20:17 Ja Joonatan vannotti vielä Daavidin heidän keskinäisen rakkautensa kautta, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa.

jatkuu....

• ddddrrrrrr3
        ddddrrrrr2 kirjoitti:

Deuteronomy 15:16 Mutta jos hän sanoo sinulle: 'En tahdo lähteä luotasi', koska hän rakastaa sinua ja sinun perhettäsi ja koska hänen on ollut sinun luonasi hyvä olla,

Deuteronomy 19:9 jos sinä noudatat tarkoin kaikkia näitä käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin että alati rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaellat hänen teitänsä, lisää silloin vielä kolme kaupunkia näihin kolmeen,

Deuteronomy 21:15 Jos jollakin miehellä on kaksi vaimoa, toinen, jota hän rakastaa, ja toinen, jota hän hylkii, ja he synnyttävät hänelle lapsia, sekä se, jota hän rakastaa, että se, jota hän hylkii, ja esikoinen on hyljityn poika,

Deuteronomy 21:16 Älköön hän, kun jakaa pojilleen omaisuutensa perinnöksi, antako esikoisoikeutta rakastetun pojalle syrjäyttämällä hyljityn vaimon pojan, joka on esikoinen;

Deuteronomy 23:5 Mutta Herra, sinun Jumalasi, ei tahtonut kuulla Bileamia, vaan Herra, sinun Jumalasi, muutti kirouksen sinulle siunaukseksi, sillä Herra, sinun Jumalasi, rakasti sinua.

Deuteronomy 30:6 Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.

Deuteronomy 30:16 kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan hänen teitänsä ja noudattamaan hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.

Deuteronomy 30:20 Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kuule hänen ääntänsä ja riipu hänessä kiinni, sillä siinä on sinun elämäsi ja pitkä ikäsi, ja niin sinä saat asua siinä maassa, jonka Herra sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut heille antaa."

Deuteronomy 33:3 Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi.

Joshua 22:5 Noudattakaa vain tarkoin niitä käskyjä ja sitä lakia, jotka Herran palvelija Mooses on teille antanut, rakastakaa Herraa, teidän Jumalaanne, vaeltakaa aina hänen teitänsä, noudattakaa hänen käskyjänsä, riippukaa hänessä kiinni ja palvelkaa häntä kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne."

Joshua 23:11 Ottakaa siis henkenne tähden tarkka vaari siitä, että rakastatte Herraa, teidän Jumalaanne.

Judges 5:31 Niin häviävät kaikki sinun vihollisesi, Herra. Mutta ne, jotka häntä rakastavat, ovat niinkuin aurinko, kun se nousee voimassansa." Ja maassa oli rauha neljäkymmentä vuotta.

Judges 14:16 Niin Simsonin vaimo ahdisti häntä itkullaan ja sanoi: "Sinähän vihaat minua etkä rakasta; sinä olet pannut arvoituksen minun kansalaisilleni etkä selitä sitä minulle". Mutta hän vastasi hänelle: "En ole selittänyt sitä edes isälleni enkä äidilleni, sinulleko sen selittäisin!"

Judges 16:4 Sen jälkeen hän rakastui erääseen Soorekin laaksossa asuvaan naiseen, jonka nimi oli Delila.

Judges 16:15 Niin nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä saatat sanoa: 'Minä rakastan sinua', vaikka sydämesi ei ole minun kanssani? Jo kolme kertaa olet pettänyt minut etkä ole minulle ilmaissut, missä sinun suuri voimasi on."

Ruth 4:15 Hän on virvoittava sinua, ja hänestä on tuleva sinun vanhuutesi tuki, sillä miniäsi, joka rakastaa sinua, on hänet synnyttänyt, hän, joka on sinulle parempi kuin seitsemän poikaa."

1 Samuel 1:5 Mutta Hannalle hän antoi kahdenkertaisen osan, sillä hän rakasti Hannaa, vaikka Herra oli sulkenut hänen kohtunsa.

1 Samuel 18:1 Kun hän oli lakannut puhumasta Saulin kanssa, kiintyi Joonatan kaikesta sielustaan Daavidiin, ja Joonatan rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa.

1 Samuel 18:3 Ja Joonatan teki liiton Daavidin kanssa, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa.

1 Samuel 18:16 Mutta koko Israel ja Juuda rakasti Daavidia, koska hän lähti ja tuli heidän edellänsä.

1 Samuel 18:20 Mutta Saulin tytär Miikal rakasti Daavidia. Ja kun se ilmoitettiin Saulille, oli se hänelle mieleen.

1 Samuel 18:22 Ja Saul käski palvelijoitansa: "Puhukaa salaa Daavidille näin: 'Katso, kuningas on mieltynyt sinuun, ja kaikki hänen palvelijansa rakastavat sinua; sinun on nyt tultava kuninkaan vävyksi'".

1 Samuel 18:28 Ja Saul näki ja ymmärsi, että Herra oli Daavidin kanssa, ja Saulin tytär Miikal rakasti häntä.

1 Samuel 20:17 Ja Joonatan vannotti vielä Daavidin heidän keskinäisen rakkautensa kautta, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa.

jatkuu....

2 Samuel 12:24 Daavid lohdutti vaimoansa Batsebaa ja meni hänen luoksensa ja makasi hänen kanssansa. Ja tämä synnytti pojan, ja hän antoi tälle nimen Salomo, ja Herra rakasti häntä.

2 Samuel 13:1 Sen jälkeen tapahtui tämä. Daavidin pojalla Absalomilla oli kaunis sisar nimeltä Taamar, ja Daavidin poika Amnon rakastui häneen.

2 Samuel 13:4 Tämä sanoi hänelle: "Miksi sinä kuihdut noin päivä päivältä, kuninkaan poika? Etkö ilmaise minulle sitä?" Amnon vastasi hänelle: "Minä olen rakastunut veljeni Absalomin sisareen Taamariin".

2 Samuel 13:15 Mutta sitten valtasi Amnonin ylen suuri vastenmielisyys häntä kohtaan: vastenmielisyys häntä kohtaan oli suurempi kuin rakkaus, jolla hän oli häntä rakastanut. Ja Amnon sanoi hänelle: "Nouse, mene tiehesi".

2 Samuel 19:6 Sinähän rakastat niitä, jotka sinua vihaavat, ja vihaat niitä, jotka sinua rakastavat. Sillä nyt sinä olet antanut tietää, ettei sinulla olekaan päälliköitä eikä palvelijoita; -niin, nyt minä tiedän, että jos Absalom olisi elossa ja me kaikki olisimme tänään kuolleet, se olisi sinulle mieleen.

1 Kings 3:3 Ja Salomo rakasti Herraa ja vaelsi isänsä Daavidin käskyjen mukaan; kuitenkin hän uhrasi ja suitsutti uhrikukkuloilla.

1 Kings 10:9 Kiitetty olkoon Herra, sinun Jumalasi, joka sinuun on niin mielistynyt, että on asettanut sinut Israelin valtaistuimelle. Sentähden, että Herra rakastaa Israelia ainiaan, hän on pannut sinut kuninkaaksi, tekemään sitä, mikä oikeus ja vanhurskaus on."

1 Kings 11:1 Mutta kuningas Salomolla oli paitsi faraon tytärtä monta muuta muukalaista vaimoa, joita hän rakasti: mooabilaisia, ammonilaisia, edomilaisia, siidonilaisia ja heettiläisiä,

2 Chronicles 2:11 Huuram, Tyyron kuningas, vastasi kirjeellä, jonka hän lähetti Salomolle: "Sentähden, että Herra rakastaa kansaansa, on hän asettanut sinut heidän kuninkaakseen".

2 Chronicles 9:8 Kiitetty olkoon Herra, sinun Jumalasi, joka sinuun on niin mielistynyt, että on asettanut sinut valtaistuimellensa olemaan kuninkaana Herran, sinun Jumalasi, kunniaksi. Sentähden, että sinun Jumalasi rakastaa Israelia ja tahtoo pitää sen pystyssä ainiaan, on hän antanut sinut heille kuninkaaksi, tekemään sitä, mikä oikeus ja vanhurskaus on."

2 Chronicles 11:21 Ja Rehabeam rakasti Maakaa, Absalomin tytärtä, enemmän kuin kaikkia muita vaimojaan ja sivuvaimojaan. Sillä hän oli ottanut kahdeksantoista vaimoa ja kuusikymmentä sivuvaimoa; ja hänelle syntyi kaksikymmentä kahdeksan poikaa ja kuusikymmentä tytärtä.

2 Chronicles 19:2 Silloin Jeehu, Hananin poika, näkijä, meni kuningas Joosafatia vastaan ja sanoi hänelle: "Oliko sinun autettava jumalatonta, ja rakastatko sinä niitä, jotka vihaavat Herraa? Sentähden on sinun päälläsi Herran viha.

Nehemiah 1:5 Minä sanoin: "Oi Herra, taivaan Jumala, sinä suuri ja peljättävä Jumala, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden niille, jotka sinua rakastavat ja noudattavat sinun käskyjäsi,

Job 19:19 Kaikki seuratoverini inhoavat minua, ja ne, joita minä rakastin, ovat kääntyneet minua vastaan.

Psalms 1:2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

Psalms 4:2 (H4:3) Te miehet, kuinka kauan minun kunniaani pidetään pilkkana, kuinka kauan te rakastatte turhuutta, etsitte valhetta? Sela.

Psalms 5:11 (H5:12) Ja iloitkoot kaikki, jotka sinuun turvaavat, ja riemuitkoot iankaikkisesti. Suojele heitä, että sinussa iloitsisivat ne, jotka rakastavat sinun nimeäsi.

Psalms 11:5 Herra tutkii vanhurskaat, mutta jumalattomia ja niitä, jotka vääryyttä rakastavat, hänen sielunsa vihaa.

Psalms 11:7 Sillä Herra on vanhurskas ja rakastaa vanhurskautta; oikeamieliset saavat katsella hänen kasvojansa.

Psalms 18:1 Veisuunjohtajalle; Herran palvelijan Daavidin virsi, jonka sanat hän puhui Herralle sinä päivänä, jona Herra oli pelastanut hänet kaikkien hänen vihollistensa vallasta ja Saulin kädestä. (H18:2) Hän sanoi: Sydämestäni minä rakastan sinua, Herra, minun voimani,

jatkuu.....

• ddddrrrr4
        ddddrrrrrr3 kirjoitti:

2 Samuel 12:24 Daavid lohdutti vaimoansa Batsebaa ja meni hänen luoksensa ja makasi hänen kanssansa. Ja tämä synnytti pojan, ja hän antoi tälle nimen Salomo, ja Herra rakasti häntä.

2 Samuel 13:1 Sen jälkeen tapahtui tämä. Daavidin pojalla Absalomilla oli kaunis sisar nimeltä Taamar, ja Daavidin poika Amnon rakastui häneen.

2 Samuel 13:4 Tämä sanoi hänelle: "Miksi sinä kuihdut noin päivä päivältä, kuninkaan poika? Etkö ilmaise minulle sitä?" Amnon vastasi hänelle: "Minä olen rakastunut veljeni Absalomin sisareen Taamariin".

2 Samuel 13:15 Mutta sitten valtasi Amnonin ylen suuri vastenmielisyys häntä kohtaan: vastenmielisyys häntä kohtaan oli suurempi kuin rakkaus, jolla hän oli häntä rakastanut. Ja Amnon sanoi hänelle: "Nouse, mene tiehesi".

2 Samuel 19:6 Sinähän rakastat niitä, jotka sinua vihaavat, ja vihaat niitä, jotka sinua rakastavat. Sillä nyt sinä olet antanut tietää, ettei sinulla olekaan päälliköitä eikä palvelijoita; -niin, nyt minä tiedän, että jos Absalom olisi elossa ja me kaikki olisimme tänään kuolleet, se olisi sinulle mieleen.

1 Kings 3:3 Ja Salomo rakasti Herraa ja vaelsi isänsä Daavidin käskyjen mukaan; kuitenkin hän uhrasi ja suitsutti uhrikukkuloilla.

1 Kings 10:9 Kiitetty olkoon Herra, sinun Jumalasi, joka sinuun on niin mielistynyt, että on asettanut sinut Israelin valtaistuimelle. Sentähden, että Herra rakastaa Israelia ainiaan, hän on pannut sinut kuninkaaksi, tekemään sitä, mikä oikeus ja vanhurskaus on."

1 Kings 11:1 Mutta kuningas Salomolla oli paitsi faraon tytärtä monta muuta muukalaista vaimoa, joita hän rakasti: mooabilaisia, ammonilaisia, edomilaisia, siidonilaisia ja heettiläisiä,

2 Chronicles 2:11 Huuram, Tyyron kuningas, vastasi kirjeellä, jonka hän lähetti Salomolle: "Sentähden, että Herra rakastaa kansaansa, on hän asettanut sinut heidän kuninkaakseen".

2 Chronicles 9:8 Kiitetty olkoon Herra, sinun Jumalasi, joka sinuun on niin mielistynyt, että on asettanut sinut valtaistuimellensa olemaan kuninkaana Herran, sinun Jumalasi, kunniaksi. Sentähden, että sinun Jumalasi rakastaa Israelia ja tahtoo pitää sen pystyssä ainiaan, on hän antanut sinut heille kuninkaaksi, tekemään sitä, mikä oikeus ja vanhurskaus on."

2 Chronicles 11:21 Ja Rehabeam rakasti Maakaa, Absalomin tytärtä, enemmän kuin kaikkia muita vaimojaan ja sivuvaimojaan. Sillä hän oli ottanut kahdeksantoista vaimoa ja kuusikymmentä sivuvaimoa; ja hänelle syntyi kaksikymmentä kahdeksan poikaa ja kuusikymmentä tytärtä.

2 Chronicles 19:2 Silloin Jeehu, Hananin poika, näkijä, meni kuningas Joosafatia vastaan ja sanoi hänelle: "Oliko sinun autettava jumalatonta, ja rakastatko sinä niitä, jotka vihaavat Herraa? Sentähden on sinun päälläsi Herran viha.

Nehemiah 1:5 Minä sanoin: "Oi Herra, taivaan Jumala, sinä suuri ja peljättävä Jumala, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden niille, jotka sinua rakastavat ja noudattavat sinun käskyjäsi,

Job 19:19 Kaikki seuratoverini inhoavat minua, ja ne, joita minä rakastin, ovat kääntyneet minua vastaan.

Psalms 1:2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

Psalms 4:2 (H4:3) Te miehet, kuinka kauan minun kunniaani pidetään pilkkana, kuinka kauan te rakastatte turhuutta, etsitte valhetta? Sela.

Psalms 5:11 (H5:12) Ja iloitkoot kaikki, jotka sinuun turvaavat, ja riemuitkoot iankaikkisesti. Suojele heitä, että sinussa iloitsisivat ne, jotka rakastavat sinun nimeäsi.

Psalms 11:5 Herra tutkii vanhurskaat, mutta jumalattomia ja niitä, jotka vääryyttä rakastavat, hänen sielunsa vihaa.

Psalms 11:7 Sillä Herra on vanhurskas ja rakastaa vanhurskautta; oikeamieliset saavat katsella hänen kasvojansa.

Psalms 18:1 Veisuunjohtajalle; Herran palvelijan Daavidin virsi, jonka sanat hän puhui Herralle sinä päivänä, jona Herra oli pelastanut hänet kaikkien hänen vihollistensa vallasta ja Saulin kädestä. (H18:2) Hän sanoi: Sydämestäni minä rakastan sinua, Herra, minun voimani,

jatkuu.....

Psalms 26:8 Herra, minä rakastan sinun huonettasi, sinun asuinsijaasi, sitä paikkaa, jossa sinun kirkkautesi asuu.

Psalms 31:23 (H31:24) Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin.

Psalms 33:5 Hän rakastaa vanhurskautta ja oikeutta; maa on täynnänsä Herran armoa.

Psalms 34:12 (H34:13) Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:

Psalms 37:28 Sillä Herra rakastaa oikeutta eikä hylkää hurskaitansa; heidät varjellaan iankaikkisesti, mutta jumalattomain siemen hävitetään.

Psalms 40:16 (H40:17) Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; ne, jotka sinun autuuttasi rakastavat, sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Herra!"

Psalms 45:7 (H45:8) Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi.

Psalms 52:3 (H52:5) Sinä rakastat pahaa etkä hyvää, sinä puhut valhetta etkä totta. Sela.

Psalms 52:4 (H52:6) Sinä rakastat kaikkia surman sanoja, sinä kavala kieli.

Psalms 62:4 (H62:5) He vain pitävät neuvoa, miten syöstä hänet korkeudestaan. He rakastavat valhetta, he siunaavat suullansa ja kiroavat sydämessänsä. Sela.

Psalms 68:30 (H68:31) Käske ankarasti ruovikon petoa, härkien laumaa ynnä vasikoita, kansoja, lankeamaan maahan hopeaharkkoinensa. Hän hajottaa kansat, jotka sotia rakastavat.

Psalms 69:36 (H69:37) Hänen palvelijainsa jälkeläiset saavat sen perinnökseen, ja ne, jotka hänen nimeänsä rakastavat, saavat asua siinä.

Psalms 78:68 vaan valitsi Juudan sukukunnan, Siionin vuoren, jota hän rakastaa.

Psalms 87:2 Siionin portteja, Herra rakastaa enemmän kuin Jaakobin kaikkia muita asuinsijoja.

Psalms 97:10 Te, jotka Herraa rakastatte, vihatkaa pahaa. Hän varjelee hurskasten sielut, jumalattomien kädestä hän heidät pelastaa.

Psalms 99:4 Se on kuninkaan voima, että hän rakastaa oikeutta. Sinä olet saattanut oikeuden voimaan, sinä toimitat oikeuden ja vanhurskauden Jaakobissa.

Psalms 109:17 Hän rakasti kirousta, ja se kohtasi häntä; hän ei huolinut siunauksesta, ja se väistyi hänestä kauas.

Psalms 111:2 Suuret ovat Herran teot, kaikkien niiden tutkisteltavat, jotka niitä rakastavat.

Psalms 116:1 Minä rakastan Herraa, sillä hän kuulee minun ääneni ja rukoukseni;

Psalms 119:113 Kaksimielisiä minä vihaan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.

Psalms 119:119 Kaikki maan jumalattomat sinä heität pois niinkuin kuonan; sentähden minä rakastan sinun todistuksiasi.

Psalms 119:127 Sentähden minä rakastan sinun käskyjäsi enemmän kuin kultaa, enemmän kuin puhtainta kultaa.

Psalms 119:132 Käänny minun puoleeni, ole minulle armollinen, niinkuin on oikein niitä kohtaan, jotka sinun nimeäsi rakastavat.

Psalms 119:140 Sinun sanasi on hyvin koeteltu, ja sinun palvelijasi rakastaa sitä.

jatkuu...

• ddddrrrr55
        ddddrrrr4 kirjoitti:

Psalms 26:8 Herra, minä rakastan sinun huonettasi, sinun asuinsijaasi, sitä paikkaa, jossa sinun kirkkautesi asuu.

Psalms 31:23 (H31:24) Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin.

Psalms 33:5 Hän rakastaa vanhurskautta ja oikeutta; maa on täynnänsä Herran armoa.

Psalms 34:12 (H34:13) Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:

Psalms 37:28 Sillä Herra rakastaa oikeutta eikä hylkää hurskaitansa; heidät varjellaan iankaikkisesti, mutta jumalattomain siemen hävitetään.

Psalms 40:16 (H40:17) Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; ne, jotka sinun autuuttasi rakastavat, sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Herra!"

Psalms 45:7 (H45:8) Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi.

Psalms 52:3 (H52:5) Sinä rakastat pahaa etkä hyvää, sinä puhut valhetta etkä totta. Sela.

Psalms 52:4 (H52:6) Sinä rakastat kaikkia surman sanoja, sinä kavala kieli.

Psalms 62:4 (H62:5) He vain pitävät neuvoa, miten syöstä hänet korkeudestaan. He rakastavat valhetta, he siunaavat suullansa ja kiroavat sydämessänsä. Sela.

Psalms 68:30 (H68:31) Käske ankarasti ruovikon petoa, härkien laumaa ynnä vasikoita, kansoja, lankeamaan maahan hopeaharkkoinensa. Hän hajottaa kansat, jotka sotia rakastavat.

Psalms 69:36 (H69:37) Hänen palvelijainsa jälkeläiset saavat sen perinnökseen, ja ne, jotka hänen nimeänsä rakastavat, saavat asua siinä.

Psalms 78:68 vaan valitsi Juudan sukukunnan, Siionin vuoren, jota hän rakastaa.

Psalms 87:2 Siionin portteja, Herra rakastaa enemmän kuin Jaakobin kaikkia muita asuinsijoja.

Psalms 97:10 Te, jotka Herraa rakastatte, vihatkaa pahaa. Hän varjelee hurskasten sielut, jumalattomien kädestä hän heidät pelastaa.

Psalms 99:4 Se on kuninkaan voima, että hän rakastaa oikeutta. Sinä olet saattanut oikeuden voimaan, sinä toimitat oikeuden ja vanhurskauden Jaakobissa.

Psalms 109:17 Hän rakasti kirousta, ja se kohtasi häntä; hän ei huolinut siunauksesta, ja se väistyi hänestä kauas.

Psalms 111:2 Suuret ovat Herran teot, kaikkien niiden tutkisteltavat, jotka niitä rakastavat.

Psalms 116:1 Minä rakastan Herraa, sillä hän kuulee minun ääneni ja rukoukseni;

Psalms 119:113 Kaksimielisiä minä vihaan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.

Psalms 119:119 Kaikki maan jumalattomat sinä heität pois niinkuin kuonan; sentähden minä rakastan sinun todistuksiasi.

Psalms 119:127 Sentähden minä rakastan sinun käskyjäsi enemmän kuin kultaa, enemmän kuin puhtainta kultaa.

Psalms 119:132 Käänny minun puoleeni, ole minulle armollinen, niinkuin on oikein niitä kohtaan, jotka sinun nimeäsi rakastavat.

Psalms 119:140 Sinun sanasi on hyvin koeteltu, ja sinun palvelijasi rakastaa sitä.

jatkuu...

Psalms 119:159 Huomaa, että minä rakastan sinun asetuksiasi. Herra, virvoita minua armosi jälkeen.

Psalms 119:163 Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.

Psalms 119:165 Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule.

Psalms 119:167 Minun sieluni noudattaa sinun todistuksiasi, ja suuresti minä niitä rakastan.

Psalms 122:6 Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat.

Psalms 145:20 Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa.

Psalms 146:8 Herra avaa sokeain silmät, Herra nostaa alaspainetut, Herra rakastaa vanhurskaita.

Proverbs 1:22 Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?

Proverbs 3:12 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän rankaisee, niinkuin isä poikaa, joka hänelle rakas on.

Proverbs 4:6 Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa.

Proverbs 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.

Proverbs 8:21 antaakseni niille, jotka minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa.

Proverbs 8:36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

Proverbs 9:8 Älä nuhtele pilkkaajaa, ettei hän sinua vihaisi; nuhtele viisasta, niin hän sinua rakastaa.

Proverbs 12:1 Tietoa rakastaa, joka kuritusta rakastaa, mutta järjetön se, joka nuhdetta vihaa.

Proverbs 13:24 Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.

Proverbs 14:20 Köyhää vihaa hänen ystävänsäkin, mutta rikasta rakastavat monet.

Proverbs 15:9 Jumalattoman tie on Herralle kauhistus, mutta joka vanhurskauteen pyrkii, sitä hän rakastaa.

Proverbs 16:13 Vanhurskaat huulet ovat kuninkaille mieleen, ja oikein puhuvaa he rakastavat.

Proverbs 17:17 Ystävä rakastaa ainiaan ja veli syntyy varaksi hädässä.

Proverbs 17:19 Joka toraa rakastaa, se rikkomusta rakastaa; joka ovensa korottaa, se hankkii kukistumistaan.

Proverbs 18:21 Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä; jotka sitä rakastavat, saavat syödä sen hedelmää.

Proverbs 19:8 Joka mieltä hankkii, se sieluansa rakastaa; joka ymmärryksen säilyttää, se onnen löytää.

jatkuu....

• dddddrrrrrr6
        ddddrrrr55 kirjoitti:

Psalms 119:159 Huomaa, että minä rakastan sinun asetuksiasi. Herra, virvoita minua armosi jälkeen.

Psalms 119:163 Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.

Psalms 119:165 Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule.

Psalms 119:167 Minun sieluni noudattaa sinun todistuksiasi, ja suuresti minä niitä rakastan.

Psalms 122:6 Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat.

Psalms 145:20 Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa.

Psalms 146:8 Herra avaa sokeain silmät, Herra nostaa alaspainetut, Herra rakastaa vanhurskaita.

Proverbs 1:22 Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?

Proverbs 3:12 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän rankaisee, niinkuin isä poikaa, joka hänelle rakas on.

Proverbs 4:6 Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa.

Proverbs 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.

Proverbs 8:21 antaakseni niille, jotka minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa.

Proverbs 8:36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

Proverbs 9:8 Älä nuhtele pilkkaajaa, ettei hän sinua vihaisi; nuhtele viisasta, niin hän sinua rakastaa.

Proverbs 12:1 Tietoa rakastaa, joka kuritusta rakastaa, mutta järjetön se, joka nuhdetta vihaa.

Proverbs 13:24 Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.

Proverbs 14:20 Köyhää vihaa hänen ystävänsäkin, mutta rikasta rakastavat monet.

Proverbs 15:9 Jumalattoman tie on Herralle kauhistus, mutta joka vanhurskauteen pyrkii, sitä hän rakastaa.

Proverbs 16:13 Vanhurskaat huulet ovat kuninkaille mieleen, ja oikein puhuvaa he rakastavat.

Proverbs 17:17 Ystävä rakastaa ainiaan ja veli syntyy varaksi hädässä.

Proverbs 17:19 Joka toraa rakastaa, se rikkomusta rakastaa; joka ovensa korottaa, se hankkii kukistumistaan.

Proverbs 18:21 Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä; jotka sitä rakastavat, saavat syödä sen hedelmää.

Proverbs 19:8 Joka mieltä hankkii, se sieluansa rakastaa; joka ymmärryksen säilyttää, se onnen löytää.

jatkuu....

Proverbs 20:13 Älä unta rakasta, ettet köyhtyisi; pidä silmäsi auki, niin saat leipää kyllin.

Proverbs 21:17 Puutteen mieheksi päätyy riemujen rakastaja, eikä rikastu se, joka viiniä ja öljyä rakastaa.

Proverbs 22:11 Joka sydämen puhtautta rakastaa, jolla on suloiset huulet, sen ystävä on kuningas.

Proverbs 29:3 Viisautta rakastavainen on isällensä iloksi, mutta porttojen seuratoveri hävittää varansa.

Ecclesiastes 3:8 Aika on rakastaa ja aika vihata. Aika on sodalla ja aika rauhalla.

Ecclesiastes 5:10 (H5:9) Joka rakastaa rahaa, ei saa rahaa kylläksensä, eikä voittoa se, joka rakastaa tavaran paljoutta. Sekin on turhuutta.

Ecclesiastes 9:9 Nauti elämää vaimon kanssa, jota rakastat, kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Jumala on sinulle antanut auringon alla-kaikkina turhina päivinäsi, sillä se on sinun osasi elämässä ja vaivannäössäsi, jolla vaivaat itseäsi auringon alla.

Song of Songs 1:3 Suloinen on voiteittesi tuoksu, vuodatettu öljy on sinun nimesi; sentähden sinua nuoret naiset rakastavat.

Song of Songs 1:4 Vedä minut mukaasi, rientäkäämme! Kuningas on tuonut minut kammioihinsa. Me riemuitsemme ja iloitsemme sinusta, me ylistämme sinun rakkauttasi enemmän kuin viiniä; syystä he sinua rakastavat.

Song of Songs 1:7 "Sano minulle sinä, jota sieluni rakastaa, missä laumaasi paimennat, missä annat sen keskipäivällä levätä. Miksi minä hunnutettuna joutuisin sinun toveriesi laumain luo!"

Song of Songs 3:1 Yöllä minä vuoteellani etsin häntä, jota minun sieluni rakastaa, minä etsin, mutta en löytänyt häntä.

Song of Songs 3:2 "Minä nousen ja kiertelen kaupunkia, katuja ja toreja, etsin häntä, jota minun sieluni rakastaa." Minä etsin, mutta en löytänyt häntä.

Song of Songs 3:3 Kohtasivat minut vartijat, jotka kaupunkia kiertävät. "Oletteko nähneet häntä, jota minun sieluni rakastaa?"

Song of Songs 3:4 Tuskin olin kulkenut heidän ohitsensa, kun löysin hänet, jota minun sieluni rakastaa; minä tartuin häneen enkä hellittänyt hänestä, ennenkuin olin saattanut hänet äitini taloon, kantajani kammioon.

Isaiah 1:23 Sinun päämiehesi ovat niskureita ja varkaiden tovereita; kaikki he lahjuksia rakastavat ja palkkoja tavoittelevat; eivät he hanki orvolle oikeutta, lesken asia ei pääse heidän eteensä.

Isaiah 38:17 Katso, onneksi muuttui minulle katkera murhe: sinä rakastit minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta, sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa.

Isaiah 43:4 Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.

Isaiah 48:14 Kokoontukaa kaikki ja kuulkaa-kuka niistä muista on ilmoittanut tämän: että hän, jota Herra rakastaa, tekee hänen tahtonsa Baabelia vastaan, on hänen käsivartenaan kaldealaisia vastaan.

jatkuu....

• ddddrrrrrr7
        dddddrrrrrr6 kirjoitti:

Proverbs 20:13 Älä unta rakasta, ettet köyhtyisi; pidä silmäsi auki, niin saat leipää kyllin.

Proverbs 21:17 Puutteen mieheksi päätyy riemujen rakastaja, eikä rikastu se, joka viiniä ja öljyä rakastaa.

Proverbs 22:11 Joka sydämen puhtautta rakastaa, jolla on suloiset huulet, sen ystävä on kuningas.

Proverbs 29:3 Viisautta rakastavainen on isällensä iloksi, mutta porttojen seuratoveri hävittää varansa.

Ecclesiastes 3:8 Aika on rakastaa ja aika vihata. Aika on sodalla ja aika rauhalla.

Ecclesiastes 5:10 (H5:9) Joka rakastaa rahaa, ei saa rahaa kylläksensä, eikä voittoa se, joka rakastaa tavaran paljoutta. Sekin on turhuutta.

Ecclesiastes 9:9 Nauti elämää vaimon kanssa, jota rakastat, kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Jumala on sinulle antanut auringon alla-kaikkina turhina päivinäsi, sillä se on sinun osasi elämässä ja vaivannäössäsi, jolla vaivaat itseäsi auringon alla.

Song of Songs 1:3 Suloinen on voiteittesi tuoksu, vuodatettu öljy on sinun nimesi; sentähden sinua nuoret naiset rakastavat.

Song of Songs 1:4 Vedä minut mukaasi, rientäkäämme! Kuningas on tuonut minut kammioihinsa. Me riemuitsemme ja iloitsemme sinusta, me ylistämme sinun rakkauttasi enemmän kuin viiniä; syystä he sinua rakastavat.

Song of Songs 1:7 "Sano minulle sinä, jota sieluni rakastaa, missä laumaasi paimennat, missä annat sen keskipäivällä levätä. Miksi minä hunnutettuna joutuisin sinun toveriesi laumain luo!"

Song of Songs 3:1 Yöllä minä vuoteellani etsin häntä, jota minun sieluni rakastaa, minä etsin, mutta en löytänyt häntä.

Song of Songs 3:2 "Minä nousen ja kiertelen kaupunkia, katuja ja toreja, etsin häntä, jota minun sieluni rakastaa." Minä etsin, mutta en löytänyt häntä.

Song of Songs 3:3 Kohtasivat minut vartijat, jotka kaupunkia kiertävät. "Oletteko nähneet häntä, jota minun sieluni rakastaa?"

Song of Songs 3:4 Tuskin olin kulkenut heidän ohitsensa, kun löysin hänet, jota minun sieluni rakastaa; minä tartuin häneen enkä hellittänyt hänestä, ennenkuin olin saattanut hänet äitini taloon, kantajani kammioon.

Isaiah 1:23 Sinun päämiehesi ovat niskureita ja varkaiden tovereita; kaikki he lahjuksia rakastavat ja palkkoja tavoittelevat; eivät he hanki orvolle oikeutta, lesken asia ei pääse heidän eteensä.

Isaiah 38:17 Katso, onneksi muuttui minulle katkera murhe: sinä rakastit minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta, sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa.

Isaiah 43:4 Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.

Isaiah 48:14 Kokoontukaa kaikki ja kuulkaa-kuka niistä muista on ilmoittanut tämän: että hän, jota Herra rakastaa, tekee hänen tahtonsa Baabelia vastaan, on hänen käsivartenaan kaldealaisia vastaan.

jatkuu....

Isaiah 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,

Isaiah 61:8 Sillä minä, Herra, rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä; ja minä annan heille palkan uskollisesti ja teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton.

Isaiah 62:4 Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "aviovaimoksi", sillä Herra rakastaa sinua, ja sinun maasi otetaan avioksi.

Isaiah 66:10 Iloitkaa Jerusalemin kanssa ja riemuitkaa hänestä kaikki, jotka häntä rakastatte; iloitsemalla iloitkaa hänen kanssaan, te, jotka olette hänen tähtensä surreet,

Jeremiah 2:25 Varo, ettet juokse jalkaasi anturattomaksi ja kurkkuasi janoiseksi. Mutta sinä sanot: 'Se on turhaa! Ei! Sillä minä rakastan vieraita ja niitä minä seuraan.'

Jeremiah 4:30 Ja sinä tuhon oma, mitä teet, kun pukeudut purppuraan, kun koristaudut kultakoristeilla, kun suurennat silmäsi ihomaalilla? Turhaan sinä itsesi kaunistat. Rakastajat ovat hyljänneet sinut, he etsivät sinun henkeäsi.

Jeremiah 5:31 profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?

Jeremiah 8:2 ja hajotetaan auringon, kuun ja kaiken taivaan joukon eteen, joita he rakastivat ja palvelivat, joita he seurasivat, etsivät ja kumartaen rukoilivat; niitä ei koota eikä haudata, vaan ne tulevat maan lannaksi.

Jeremiah 22:20 Nouse Libanonille ja huuda, korota äänesi Baasanissa. Huuda Abarimin vuorilta, sillä kaikki sinun rakastajasi ovat murskaksi muserretut.

Jeremiah 22:22 Myrskytuuli on kaitseva kaikkia sinun kaitsijoitasi, ja sinun rakastajasi menevät vankeuteen; silloin sinä saat häpeän ja pilkan kaiken pahuutesi tähden.

Jeremiah 30:14 Kaikki sinun rakastajasi ovat sinut unhottaneet, sinua he eivät kysy. Sillä niinkuin vihollista lyödään, olen minä sinua lyönyt, kovalla kurituksella, koska sinun rikoksesi on suuri, sinun syntisi monilukuiset.

Jeremiah 31:3 Kaukaa ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta.

Lamentations 1:2 Se katkerasti itkee yössä, ja sillä on kyyneleet poskillansa. Ei ole sillä lohduttajaa kaikkien sen rakastajain seassa. Uskottomia ovat sille olleet kaikki sen ystävät, ovat sille vihamiehiksi tulleet.

Lamentations 1:19 Minä kutsuin rakastajiani: ne pettivät minut. Minun pappini ja vanhimpani ovat kuolleet kaupungissa, kun he etsivät ruokaa tyydyttääkseen nälkäänsä.

Ezekiel 16:33 Kaikille muille portoille annetaan lahja, mutta sinä annoit portonlahjojasi kaikille rakastajillesi ja haureudessasi lahjoit heitä tulemaan luoksesi joka taholta.

Ezekiel 16:36 Näin sanoo Herra, Herra: Koska olet antanut riettautesi vuotaa ja olet paljastanut häpysi haureudessasi kaikille rakastajillesi ja kaikille kauhistaville kivijumalillesi, sekä lastesi veren tähden, jonka olet niille antanut,

Ezekiel 16:37 sentähden, katso, minä kokoan kaikki sinun rakastajasi, jotka olivat sinulle mieleen, kaikki, joita sinä rakastit, ja kaikki, joihin kyllästyit, ne minä kokoan sinua vastaan joka taholta ja paljastan heille sinun häpysi, niin että he näkevät koko häpysi.

Ezekiel 23:5 Mutta Ohola harjoitti haureutta, vaikka oli minun, ja himoitsi rakastajiansa, assurilaisia, naapureita,

Ezekiel 23:9 Sentähden minä annoin hänet rakastajainsa käsiin, Assurin poikain käsiin, joita hän oli himoinnut.

Ezekiel 23:22 Sentähden, Oholiba, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä nostatan sinun kimppuusi rakastajasi, joista sielusi on vieraantunut, ja tuon heidät sinun kimppuusi joka taholta:

jatkuu....

• dddddrrrrr8
        ddddrrrrrr7 kirjoitti:

Isaiah 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,

Isaiah 61:8 Sillä minä, Herra, rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä; ja minä annan heille palkan uskollisesti ja teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton.

Isaiah 62:4 Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "aviovaimoksi", sillä Herra rakastaa sinua, ja sinun maasi otetaan avioksi.

Isaiah 66:10 Iloitkaa Jerusalemin kanssa ja riemuitkaa hänestä kaikki, jotka häntä rakastatte; iloitsemalla iloitkaa hänen kanssaan, te, jotka olette hänen tähtensä surreet,

Jeremiah 2:25 Varo, ettet juokse jalkaasi anturattomaksi ja kurkkuasi janoiseksi. Mutta sinä sanot: 'Se on turhaa! Ei! Sillä minä rakastan vieraita ja niitä minä seuraan.'

Jeremiah 4:30 Ja sinä tuhon oma, mitä teet, kun pukeudut purppuraan, kun koristaudut kultakoristeilla, kun suurennat silmäsi ihomaalilla? Turhaan sinä itsesi kaunistat. Rakastajat ovat hyljänneet sinut, he etsivät sinun henkeäsi.

Jeremiah 5:31 profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?

Jeremiah 8:2 ja hajotetaan auringon, kuun ja kaiken taivaan joukon eteen, joita he rakastivat ja palvelivat, joita he seurasivat, etsivät ja kumartaen rukoilivat; niitä ei koota eikä haudata, vaan ne tulevat maan lannaksi.

Jeremiah 22:20 Nouse Libanonille ja huuda, korota äänesi Baasanissa. Huuda Abarimin vuorilta, sillä kaikki sinun rakastajasi ovat murskaksi muserretut.

Jeremiah 22:22 Myrskytuuli on kaitseva kaikkia sinun kaitsijoitasi, ja sinun rakastajasi menevät vankeuteen; silloin sinä saat häpeän ja pilkan kaiken pahuutesi tähden.

Jeremiah 30:14 Kaikki sinun rakastajasi ovat sinut unhottaneet, sinua he eivät kysy. Sillä niinkuin vihollista lyödään, olen minä sinua lyönyt, kovalla kurituksella, koska sinun rikoksesi on suuri, sinun syntisi monilukuiset.

Jeremiah 31:3 Kaukaa ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta.

Lamentations 1:2 Se katkerasti itkee yössä, ja sillä on kyyneleet poskillansa. Ei ole sillä lohduttajaa kaikkien sen rakastajain seassa. Uskottomia ovat sille olleet kaikki sen ystävät, ovat sille vihamiehiksi tulleet.

Lamentations 1:19 Minä kutsuin rakastajiani: ne pettivät minut. Minun pappini ja vanhimpani ovat kuolleet kaupungissa, kun he etsivät ruokaa tyydyttääkseen nälkäänsä.

Ezekiel 16:33 Kaikille muille portoille annetaan lahja, mutta sinä annoit portonlahjojasi kaikille rakastajillesi ja haureudessasi lahjoit heitä tulemaan luoksesi joka taholta.

Ezekiel 16:36 Näin sanoo Herra, Herra: Koska olet antanut riettautesi vuotaa ja olet paljastanut häpysi haureudessasi kaikille rakastajillesi ja kaikille kauhistaville kivijumalillesi, sekä lastesi veren tähden, jonka olet niille antanut,

Ezekiel 16:37 sentähden, katso, minä kokoan kaikki sinun rakastajasi, jotka olivat sinulle mieleen, kaikki, joita sinä rakastit, ja kaikki, joihin kyllästyit, ne minä kokoan sinua vastaan joka taholta ja paljastan heille sinun häpysi, niin että he näkevät koko häpysi.

Ezekiel 23:5 Mutta Ohola harjoitti haureutta, vaikka oli minun, ja himoitsi rakastajiansa, assurilaisia, naapureita,

Ezekiel 23:9 Sentähden minä annoin hänet rakastajainsa käsiin, Assurin poikain käsiin, joita hän oli himoinnut.

Ezekiel 23:22 Sentähden, Oholiba, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä nostatan sinun kimppuusi rakastajasi, joista sielusi on vieraantunut, ja tuon heidät sinun kimppuusi joka taholta:

jatkuu....

Daniel 9:4 Minä rukoilin Herraa, Jumalaani, tunnustin ja sanoin: "Oi Herra, sinä suuri ja peljättävä Jumala, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden niille, jotka sinua rakastavat ja noudattavat sinun käskyjäsi.

Hosea 2:5 Sillä heidän äitinsä on harjoittanut haureutta, heidän kantajansa on häpeällisesti elänyt, hän on sanonut: 'Minä kuljen rakastajaini perässä, jotka antavat minulle leipäni ja veteni, villani ja pellavani, öljyni ja juomani'.

Hosea 2:7 Ja hän ajaa takaa rakastajiansa, mutta ei heitä saavuta; etsii heitä, mutta ei löydä. Ja hän on sanova: 'Minä menen takaisin entisen mieheni luokse, sillä parempi oli minulla olo silloin kuin nyt'.

Hosea 2:10 Nyt minä paljastan hänen häpynsä hänen rakastajainsa silmäin eteen, eikä kukaan ole pelastava häntä minun kädestäni.

Hosea 2:12 Ja minä hävitän hänen viiniköynnöksensä ja viikunapuunsa, joista hän on sanonut: 'Ne ovat minun portonpalkkani, jonka rakastajani ovat minulle antaneet'. Minä teen ne metsäksi, ja metsän eläimet syövät niitä.

Hosea 2:13 Ja minä kostan hänelle baalien päivät, joina hän niille poltti uhreja, koristi itsensä renkaillaan ja kaulakäädyillään ja kulki rakastajainsa jäljessä, mutta unhotti minut, sanoo Herra.

Hosea 3:1 Sitten sanoi Herra minulle: "Mene vielä ja rakasta naista, jota hänen puolisonsa rakastaa, mutta joka rikkoo avion, niinkuin Herra rakastaa israelilaisia, mutta nämä kääntyvät muiden jumalien puoleen ja rakastavat rypälekakkuja".

Hosea 4:18 Kun heidän juopottelunsa on lopussa, he harjoittavat törkeätä haureutta. Ne, jotka ovat hänen kilpensä, rakastavat häpeätä.

Hosea 8:9 Sillä Assuriin ovat he menneet-villiaasi, joka kulkee yksinänsä. Efraim ostelee lahjoilla rakasteluja.

Hosea 9:1 Älä iloitse, Israel, älä riemuitse, niinkuin muut kansat, sillä sinä olet haureudessa luopunut Jumalastasi, olet rakastanut portonpalkkoja kaikilla viljan puimatanterilla.

Hosea 9:10 Niinkuin rypäleet erämaassa minä löysin Israelin; niinkuin varhaishedelmät viikunapuussa, sen alkurunsaudessa, minä näin teidän isänne. He tulivat Baal-Peoriin, vihkiytyivät häpeäjumalalle ja tulivat kauhistaviksi, niinkuin tuo heidän rakastettunsa.

Hosea 9:15 Kaikki heidän pahuutensa on Gilgalissa, sillä siellä minä rupesin heitä vihaamaan. Heidän tekojensa pahuuden tähden minä karkoitan heidät temppelistäni pois. En minä enää heitä rakasta: kaikki heidän ruhtinaansa ovat niskureita.

Hosea 11:1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani.

Hosea 14:4 (H14:5) Minä parannan teidän luopumuksenne, omasta halustani minä teitä rakastan; sillä minun vihani on kääntynyt hänestä pois.

Amos 5:15 Vihatkaa pahaa ja rakastakaa hyvää ja saattakaa oikeus voimaan portissa: ehkäpä Herra, Jumala Sebaot, armahtaa Joosefin jäännöstä.

Micah 3:2 teidän, jotka vihaatte hyvää ja rakastatte pahaa, jotka raastatte ihmisten nahan heidän päältänsä ja lihan irti heidän luistansa?

Micah 6:8 Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?

Zephaniah 3:17 Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."

Zechariah 8:17 Älkää hautoko mielessänne pahaa toinen toisellenne, älkääkä rakastako väärää valaa. Sillä kaikkia näitä minä vihaan, sanoo Herra."

Zechariah 8:19 "Näin sanoo Herra Sebaot: Neljännen kuun paasto ja viidennen paasto ja seitsemännen paasto ja kymmenennen paasto on oleva Juudan heimolle ilo ja riemu ja mieluinen juhla. Mutta rakastakaa totuutta ja rauhaa.

Malachi 1:2 Minä olen teitä rakastanut, sanoo Herra. Mutta te sanotte: "Missä sinä olet osoittanut rakkautesi meihin?" Eikö Eesau ollut Jaakobin veli, sanoo Herra, ja Jaakobia minä rakastin,

Malachi 2:11 Juuda on ollut uskoton, Israelissa ja Jerusalemissa on tehty kauhistus. Sillä Juuda on häväissyt Herran pyhäkön, jota Herra rakastaa, ja on ottanut avioksi vieraan jumalan tyttäriä.

• ....................

Mikä nyt on ristiriitaista ja epäloogista? Miten sovitat yhteen sen, että Jumala on oikeudenmukainen ja rakastava yhtäaikaa? Onko Jumala hyvä, jos Hän antaisi loputtomasti tehdä syyttömälle vääryyttä ja pahuutta? Mutta toisaalta, me kaikki olemme syntiä tehneet, ja pelastus tulee vain Jeesuksen Kristuksen uhrin kautta. Jeesus sanoi, että joka tuntee Hänen käskynsä ja pitää ne, se rakastaa Häntä. Ja joka rakastaa Häntä, sitä hänen Isänsä ja Hän rakastaa, ja hänelle Jeesus tekee itsensä tunnetuksi. Tämä aika on valintoja. Tämä maailma on hukkumassa, ja täältä on kapea tie ulos. Ihminen ei omalla voimalla pystyisi mitenkään kulkemaan sitä suoraan. Ainoastaan sovintoveressä meillä on armo ottaa vastaan Pyhä Henki, joka ohjaa ja opastaa meitä, eikä Herrassa oleva tee syntiä, ja vaikka tekisikin, niin meillä on Puolustaja taivaassa.

Jumalan Rakkaus on siinä, että Hän lähetti ainoan poikansa maanpäälle, ettei ihmisen tarvitsisi kärsiä _oikeudenmukaista_ tuomiota. Kaikki hyvä on Jumalalta, ja ihmiset jotka eivät halua olla tekemisissä Jumalan kanssa, joutuvat olemaan kadotuksessa ilman Jumalaa. Jumala ei ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Siksi hän sääli ihmistä, ettei ihminen pysty millään yltämään täydellisyyden mittaan. Synti on kuin syöpä. Pieni määrä hiivaa hapattaa koko taikinan.

• Logiikkaa

Kun huuto kuului "ylkä saapuu" tyhmät neitsyet lähtivät ostamaan lamppuihinsa öljyä. Mutta se oli liian myöhäistä ja heidät jätettiin pimeään.
      Samoin Jeesuksen tullessa epäuskoisille tulee hirveä kiire etsimään uskoa. Mutta se on jo myöhäistä, sillä armon aika on päättynyt Jeesuksen näkemiseen.

25:12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä.'
      25:13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

• joikkaa

uskossa tarvitaan uskoa , ei logiikkaa sillä se vie metsään. Ihmismieli menee Aina metsään. Siksi on Raamattu joka ei tarvitse ihmisen opastusta vaan henk kohtaisen uskon Its so simple, meidän kannalta! Logiikassa sitä vastoin tarvitaan uskoa , että ymmärtää ottaa Sanan vastaan vaan niiku Asia on!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      207
      7108
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4672
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4494
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3302
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1965
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1717
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1690
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1590
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1479
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1247
    Aihe