En halua tehdä lapsia tähän maailmaan ainuttakaan. Haluan kuitenkin harrastaa seksiä ilman apuvälineitä (kondomi, kumppanin hormoniehkäisy jne) saattamatta kumppaniani raskaaksi. Suomessa lainsäädäntö ei anna minulle mahdollisuutta toimenpiteeseen ennen 30 ikävuotta.
Onko kenelläkään kokemusta sterilisaation tekemisestä ulkomailla? Miten homma toimi noin yleisesti otettuna? Mihin yhteyttä? Jne. Hinta ei ole ongelma.
Olen mies.
Ps. Kaipaan vastauksia esitettyihin kysymyksiin, en muuhun. :)
Sterilisiaatio ulkomailla
4
3051
Vastaukset
- Suomessa_nihkeää!
Laitoin hakusanaksi vasektomia ulkomailla. Sillä mieshän ilmeisesti olet. Muutaman vuoden takaisessa plaza/ellit keskustelussa ainakin sanottiin, että Ruotsin lainsäädännössä sterilisaation saa 25-vuotiaana. Ja Britaniassakin on saanut alle 30-vuotiaana.
Eestihän olisi heti tuossa lahden toisella puolella. Itse en onnistunut heidän lainsäädännöstään pikaisella haulla ottamaan selvää. Tai miten olisi Venäjä?
Suomessa suhtaudutaan sterilisaation hakijaan kielteisesti, vaikka ikäkriteerit täyttyisivät. Itse hain kätilöopistolta sterilisaatiota. Oli vuoden jono ja sanottiin, että kierukka ja sterilisaatio ovat toistensa vaihtoehtoja. Eli kun otin väliajaksi kierukan, en päässyt jonoon. Sterilisaatiota en siis saanut, mutta enpä ole lapsiakaan silti tehnyt, ja nyt (nainen kun olen) ikä on jo tehnyt tehtävänsä. - lapsivihaaja
Ruotsi ei tee sterilisaatioita muiden maisen kansalaisille (koska muutenhan suomesta menisi sinne hirveä rynnistys). Virossa taas ikäraja on aika pöyristyttävä, 35, tai sitten naisella pitää olla 3 lasta, näiden ehtojen täyttyessä ovat suomalaisetkin tervetulleita.
Valitettavasti.
Itse alan vakavasti harkita sitä, että hettäydyn mielisairaaksi niin sillloin voi saada sterin suomessa alle 30-vuotiaana. Yhden ihmisen tiedän (netin kautta) niin tehneen. - essure-09
Apuvälineitä on kyllä ihan muut kuin ehkäisyvälineet....vähän OT; mutta...
Mitä tulee tuohon ensim.vastaukseen; miksi et käynyt yksityisellä sektorilla? Ja kyllä sen sterilisaation saa kun kriteereistä tuo ikä täyttyy (siis pelkkä ikäkin riittää), jo lain mukaan silloin kun ikää on se 30 vuotta täynnä tulee sterilisiaatio saada. Siis niin julkisella kuin yksityisellä.
Aloittaja; minkä ikäinen olet?
ps. vasektomiakaan ei sitten ole 100%:n varma..... - Luomuehkäisijä
Aloituksesta on jo pari vuotta, joten olisi kiva tietää, miten kävi.
Vasektomia miehellä on ihan mukava juttu. Mutta se ei poista vastuuta seksissä. Sukupuolitaudit voivat olla salakavalia. Jollei sinulla ole säännöllistä partneria, niin vastuullisena ihmisenä sinun pitäisi kondomia käyttää, onpa se sitten kuinka epämukava tahansa.
Toinen asia on se, että jos päätät vakiintua, niin on rehellistä ilmoittaa kumppanille, että et halua lapsia, ja että sinulle on tehty vasektomia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516510- 654946
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki994729Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t273525- 2043144
- 412925
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/222796mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132769- 1561631
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3341577