Rukous Gazan puolesta

Olen ateisti, mutta kauniiden ajatusten takia päätin julkaista täälläkin erään rukouksen, jonka sain israelilaiselta rauhanaktivistilta. Voit tehdä kuten minä teen, eli mielessäni muutan pray-sanan wish-sanalla.

A Prayer for Gaza

By Tala Abu Rahmeh and Riyam Kafri AbuLaban

I pray that moms will never have to see their house empty of the crawls and screams of their little ones

I pray for quiet nights with nothing but the squeaks of mice

I pray for windows to remain intact, and for a one night of peaceful sleep

I pray for kitchens filled with laughter and warm lentil soup and the smells of garlic, lemon, and freshly cut onions

I pray for a the sudden silence of ambulances and the audible sounds of breathing of a tiny baby who doesn’t understand bombs

I pray for dirty diapers, teething fever, and a very happy first birthday

I pray for electricity, a warm bed and a perfect cup of morning coffee

I pray for the smell of fish in the morning, the sound of excited fishermen rising above the rumbling sea

I pray for simple greetings and causal phone calls about the weather

I pray for peaceful rest to those lost

I pray for the headstone to remain intact

I pray for relearned laughter, relearned happiness, and relearned faith in all that is good

I pray for new books and sharpened pencils

I pray for graduation ceremonies and completed academic years

I pray for caps and gowns and fights about who gets their hair done first

I pray for hot bread, fresh milk and one more taste of hot Dagga

I pray for the discovery of passion and random poems about palm trees

I pray for young love, and the perfect white dress

I pray for a perfect cup of black tea with a little bit of milk to heal a broken heart

I pray for life, for hope for peace and ssshhhhhhhh quiet

I pray that Nada, Laila, Taima and Basil will only know what bombs are from books

We pray that one day we wouldn’t have to start our classes with the number of dead children

We pray for beautiful plastic molecules and favorite lines from worn out books

We pray our students will never forget those lost

We pray they will only have to build Palestine, never rebuild her remains

We pray that our biggest problems will become about what to make for dinner, or how to fix the broken lights

We pray that our road trips are free of check points and filled with rest-stops and triple cheese sandwiches

We pray for a leisurely stroll or a fast run on the Mediterranean sea

We pray for small sun burns from sleeping on the beach

We pray that Gaza no longer pays for failed leaderships, failed peace talks, failed envoys

We pray that Gaza wakes up to a loud day filled with excited school children and normal traffic

We pray that Gaza finally lives

We pray for love to always conquer. Always.

November 17, 2012  

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    • keke-keke

Todella hieno rukous ateistilla ja ihan ulukomaankielinen. Kyllä sionisteja ottaa pannuun.

• Etpäs voi varastaa nimimerkkiäni! Hä hä!

• Karu totuus

Pitkä ja hieno rukous, tuo tuo lohtua uskovaisille. Käytännössä tilanne israelilaisten ja palestiinalaisten välillä on todella huono, eikä siihen ole tulossa helpotusta. Kumpikaan osapuoli ei tule hyväksymään toisiaan muuten kuin väliaikaisesti. Pohjalla on uskonnollisuus, israelilaisilla on vanha testamentti, joka lupaa maan olevan heidän ikuisesti, joten satojen vuosienkin päästä he tulevat yrittämään saamaan maata itselleen. Palestiinalaiset ovat asuneet alueella jo vanhan testamentin kirjoitusten aikaan, mutta tämähän ei kristittyjä kiinnosta.

• 2. karu totuus

Palestiinalaisista tuli arabeja vasta vuoden 1967 kuuden päivän sodan jälkeen. Sitä ennen kaikkia alueella asuneita kutsuttiin palestiinalaisiksi, myös juutalaisia.
        Lähi-idässä suurin ongelmien aiheuttaja on uskonto.

• jeesus jeshua tie jumalan tykö

• kekek-kekek

Eihän Palestiina/Israel ole ikinä ollut kokonaan juutalainen edes Raamatun mukaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Milloin olet viimeksi nähnyt

Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
    4. Hauskaakin jopa...

Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
    6. Koen, että minua tavallaan vainotaan

Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
    7. Toivottavasti vielä kohdataan mies

Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
    8. Vanhemmalle naiselle

Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
    Aihe