tai tekee jotain muuta yhtä dramaattista toisen hyväksi, niin eikö sen jälkeen olekin vastuussa tämän henkilön elämästä?
Tällainen sanontakin on olemassa.
Jos pelastaa toisen hengen
27
642
Vastaukset
Oletko lukenut Aku Ankkaa? siellä on sellainen tarina, kun joku siivellä eläjä "pelastaa" Akun ja Aku joutuu huolehtimaan hänestä. Kaikki kuitenkin kääntyy parhain päin.
- naisen logiikkaa
Olen joskus lapsena, mutta tuossahan asia on päinvastoin? Tarkoitin, että sen, joka pelastaa, on jatkossakin huolehdittava toisesta.
naisen logiikkaa kirjoitti:
Olen joskus lapsena, mutta tuossahan asia on päinvastoin? Tarkoitin, että sen, joka pelastaa, on jatkossakin huolehdittava toisesta.
Ei joudu, sosiaalinen turvaverkko on heitä varten. Siinäkin verkossa suuria reikiä ja väliinputoajat ei päättäjiämme kiinnosta.
- naisen logiikkaa
runontaja kirjoitti:
Ei joudu, sosiaalinen turvaverkko on heitä varten. Siinäkin verkossa suuria reikiä ja väliinputoajat ei päättäjiämme kiinnosta.
Ei joudu, mutta hänellä on sellainen henkinen velvollisuus. Mielestäni.
Ei joudu, mutta hänellä on sellainen henkinen velvollisuus. Mielestäni.
Ei ole, riittää kun huolehtii itsestään ja lapsistaan (mikäli jälkimmäisiä on)
- Niin ne
"pelastetut" yleensä asian näkee.
- naisen logiikkaa
No, jätä sitten homma kesken, jos et välitä...
- Parempi kun
No, jätä sitten homma kesken, jos et välitä...
ei edes aloita ja välttelee niitä "pelastettavia".
- no ei tod!
Hyvin vaikea edes kuvitella, miksi ihmeessä näin olisi.
- naisen logiikkaa
Se on eräänlainen henkinen laki.
- ei,
Se on eräänlainen henkinen laki.
koitahan perustella edes jotenkin.
- naisen logiikkaa
ei, kirjoitti:
koitahan perustella edes jotenkin.
Toisen elämän pelastaminen synnyttää siteen, jota ei tule aliarvioida. Jos pelastaja jättää pelastetun heitteille, jälkimmäinen voi menettää elämänuskonsa.
Toisen elämän pelastaminen synnyttää siteen, jota ei tule aliarvioida. Jos pelastaja jättää pelastetun heitteille, jälkimmäinen voi menettää elämänuskonsa.
Pitää kasvattaa jalat jotka kantaa, ettei muiden tarvi loputtomasti kannatella. Oma vastuu ohoi omasta elämästä.
- ahaa,
jos siis pelastat vaikka jonkun hukkumasta järvestä, niin olet koko loppuelämäsi vastuussa hänestä? Minusta tuossa ei ole logiikan hiventäkään.
- naisen logiikkaa
Mitä pidempään pelastat, sitä pidempään olet vastuussa. Niin se vaan menee.
- nyt kuules,
Mitä pidempään pelastat, sitä pidempään olet vastuussa. Niin se vaan menee.
sinulla on mahdollisuus opetta minulle, erittäin älykkäälle ja viisaallekin ihmiselle jotain sellaista, mitä en ennestään ole osannut ajatellakaan. Heitäs jokin ihan konkreettinen esimerkki oikeasta elämästä, mitä tuo "pitkä pelastaminen" oikein tarkoittaisi tarkalleen ottaen. Vieläkään en ajatuskulussasi näe yhtään mitään järkeä.
- naisen logiikkaa
nyt kuules, kirjoitti:
sinulla on mahdollisuus opetta minulle, erittäin älykkäälle ja viisaallekin ihmiselle jotain sellaista, mitä en ennestään ole osannut ajatellakaan. Heitäs jokin ihan konkreettinen esimerkki oikeasta elämästä, mitä tuo "pitkä pelastaminen" oikein tarkoittaisi tarkalleen ottaen. Vieläkään en ajatuskulussasi näe yhtään mitään järkeä.
Jos joku alkaa toisen guruksi, niin olisi parempi jatkaa työnsä loppuun eikä jättää toista heitteille.
- ei kiitos
Huh, täytyy siis jättää pelastamatta.
- naisen logiikkaa
Joissain tapauksissa myöhäistä...
Etkö nyt vain koukkaisi ruokakaupan kautta pelastettusi luokse...
Sääliksi käy lääkäreitä ja brankkareita.
- Kyöstix
Sillakös tää elämätaival on ollu hiukkasen raskaanpuoleista edetä. :)
Miksi olis? Mä en nyt käsitä, että kuinka se vastuu seuraisi kerrasta loputtomiin?
- määmy
On vastuus. Mun puoliso pelasti mut sinkkuudelt ja on vastuus siit, ettei must tuu uudelleen sinkkuu. :3
Toi sanonta saattaa löytyy Raamatust - Anonyymi
Pelasti rakkaani hengen, mitä nyt
- Anonyymi
Tuntuu kuin hän olisi vihainen ja kiukkuinen . Ei, kyse ei ole huumeista eikä päihteistä eikä itsemurhasta.
- Anonyymi
Pieni ja hento ote, siinä kaikki. Ihmisestä kiinni. Dave Lindholm
- Anonyymi
Se on kuitenkin ajateltava läpi, kun on pelastanut toisen. Mitä siinä tapahtui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 897335
- 403532
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021836- 241000
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27891Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32873Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk50780Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60719Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt29696Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26652