Vaimo hakkaa

Väsynyt34343

Vaimoni on ollut aina kipakka suuttuessaan ja tavaroita on lentänyt sekä olen saanut potkuja ja nyrkistä. Olen puolustautunut iskuilta ja mennyt piiloon lentävää tavaraa. Jos hakkaaminen on jatkunut pitkään, olen ottanut häntä jossain vaiheessa esim. tiukasti ranteesta kiinni ja sanonut, että nyt loppuu. Pari kertaa kun hän on käynyt kimppuuni ja hakannut minua/heitellyt tavaroita, olen myös yrittänyt pelotella häntä karjaisulla tai läpsyllä. Olen fyysisesti häntä huomattavasti vahvempi ja isompi, joten pystyisin fysiikan puolesta taltuttamaan hänet hetkessä.

Tuntuu väärältä edes ottaa häntä tiukasti kiinni ja pyytää lopettamaan. Toisaalta ei ole reilua, että hän hakkaa minua. Hänen vanhempansa olivat molemmat väkivaltaisia, ja käsittääkseni käytös juontaa juurensa sieltä.

Olen huomannut viime aikoina, että hän on ruvennut kirjoittamaan kavereilleen minun tönivän tms. häntä. Olen toki tätä tehnyt puolustautuessani hyökkäyksiltä. Hän vain jättää tarinasta oman osuutensa kertomatta.

Minua on ruvennut pelottamaan, että saan lopulta esim. viranomaisten toimesta syyn niskoilleni. Mieshän on tietysti aina syypää ja kukapa uskoisi, että vaimo voi käydä kimppuun, varsinkin kun hän kertoo kavereilleen minun aloittavan kaiken.

En edes jaksa ajatella tällä hetkellä, mitä tekisin….Olen toki siinä mielessä syyllinen, että joskus provosoin häntä riitaan (kuten varmaan lähes kaikissa parisuhteissa tapahtuu). Koen kuitenkin väkivallan perustavanlaatuisesti vääränä,

11

1573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristiina731

Olen nainen ja ollut vähän samanlaisessa suhteessa kuin sinä nyt ja minä olin se joka en kunnioittanut miestä. Hän oli liian suvaitsevainen minun kanssa ja joidenkin ihmisten luonne on vaan semmonen että jos toinen on heikko edes hetkittäin niin he käyttävät sitä hyväkseen. Se on semmosta manipulointia, tekee oman olon vahvemmaksi kun pystyy pistämään toista alas.
      Olen ollut semmoinen vain yhdessä suhteessa ja hän oli erillainen kuin kukaan muu miehistä kenen kanssa olen ollut ja kemiat ei vaan sujunut meillä joten aloin tavallaan manipuloida häntä ja kiusaamaan aina kuin voin koska halusin hänen lähtevän mutta mitä vain tein hän aina riippui minussa.
      Ei ole oikein kiusata ketään eikä olla väkivaltainen mutta ei myöskään olla uhri joten sinuna alkaisin menemään ja lujaa ennen kun kadut todellakin koska tämä naisesi osoittaa jo että on kiero myös eikä todellakaan välitä susta. Kukaan joka sua hakkaa tai henkisesti kiusaa ei susta välitä eikä todellakaan rakasta vaan käyttää hyväksi. Kukaan ei lyö ketää ketä rakastaa eikä siinä tekosyyt koska oppi tietyt jutut kotoaan käy. Teillä ei ikinä tule olemaan mitään muuta kuin väkivaltaa suhteessa ja on susta kiinni jäätkö siihen vai et. Kun kahdella ihmisellä ei ole samanlaiset luonteet ja lähtökohdat elämässä voi toisessa alkaa tulla esiin käyttäytymistä joka ei muuten tulisi esiin eli eti hyvä mies ittelles nainen jonka kanssa sulla luonne on käy yhteen. Joku päivä sä et kirjottele täällä vaan istut itse linnassa ja viattomana niinkin joten sinuna lähtisin ja en katselisi taaksepäin.

• jep jep!!!!!!

Hatun noston paikka, että joku oikeesti myöntää olevansa päästään vialla oleva raivo hullu, ilman että selittelee mitään baskaa!!!

• Läpi helvetin

Inhottava kuulla,
      Väkivalta on aina tuomittavaa, olipa siihen provosoitu tai ei, tekijä mies tai nainen.

Pyydänkin sinua istumaan alas ja miettimään miksi sinä sallit itseäsi kohdeltavan huonosti. Väkivaltainen ihminen on vaarallinen ja tuhoaa ympäriltä jokaisen joka jää. Väkivaltainen ihminen perustelee aina tekojaan itselle ja tarvittaessa myös muille hyvinkin perusteellisesti, yleensä taipumusta henkiseen väkivaltaan myös. Psyykkisesti sairaita, eivät parannu tästä tavasta, taitavia manipuloimaan ja valehtelemaan.

Osaat jo myöntää asian. Nyt sinun tulee päättää haluatko loppuelämän elää näin vai ottaa ohjat omiin käsiin ja poistua. Väkivalta pahenee vuosien mittaan eikä koskaan lopu.

Tunnet syyllisyyttä, ihan turhaan. Mitään mitä tee tai sanot ei ole mikään peruste väkivallalle.

Nämä ohjeet koskevat kaikkia väkivallan uhreja, sukupuoleen, ikään ja rotuun katsomatta.

Väkivallalla ei koskaan, missään tilanteessa ole mitään perustetta eikä mikään oikeuta tähän, olkoon se fyysistä tai henkistä. Jokaisella on oikeus väkivallattomaan elämään.

Vaikka sinä olisi tuonnut vieraan naisen kotia naitavaksi, ryypännyt kaikki rahat, sanonnut ihan mitä tahansa, EI MIKÄÄN OIKEUTA VÄKIVALTAAN

Helvetin läpi itsenä taistelleena tiedän mistä puhun.

• lifemocker

käyppä kirjoittamassa eropaperit

• pelottava tapaus tuo

Ennen lähtöäsi kerää todisteita noista hyökkäyksistä (kännykällä kuvaa tai äänitä) ettei hän voi valehdella tekosistaan. Mutta kyllä tuo on väärin ja sinun on pelastettava itsesi väkivaltaiselta ihmiseltä.

• miekkonen....

Suomessa tuomiot väkivaltarikoksista ovat todella lieviä, joten sinun ei tarvitse pelätä poliisia. Pahinta mitä voi tapahtua on yö putkassa ja sakot.

Suosittelen lähtemään, mutta suosittelen myös puolustautumaan silloin, kun joutuu väkivallan kohteeksi. Pienikokoinen nainen on helppo heittää sivuun, joten kaikkein helpoimmalla pääset, kun vain poistut paikalta kohtauksen alkaessa. Mene vaikka turvakotiin, kaverille taikka hotelliin yöksi. On ihan turha jäädä tappelemaan.

• oppeliini1

Poistu välittomästi tuon hirvion läheisyydestä. Olet saanut jo tarpeeksi kauan väkivaltaista kohtelua sen puolelta. Eiko jo riitä?

En yleensä ole eron kannalla mutta pahoinpitely, oli se henkinen tai ruumiillinen, on niin vakava syy että eroa ei tarvitse harkita kahdesti, pois pois pois tuon pedon luota!

• 7 X 7

Kenenkään ei ole pakko Suomessa elää huonossa parisuhteessa.

Kunnioita myös toisen tunteita mutta kuuntele itseäsi, mitä tunnet. Jos sinulla on paha olla parisuhteesa niin tajua / ymmärrä ottaa etäisyyttä. Älä kuvittele liikoja jos sanotte toisillenne, " Erotaan ystävinä".

Pari vuotta menee ennen kuin eroista toipuu. Jos sitä prosessia ei käy henkisellä puolella läpi niin uuteen suhteeseen ei ole valmis. Nämä ovat niitä elämän tuomia kokemuksia jotka vahvistavat meitä kestämään.

• rajat selviksi

Hänen vanhempansa olivat molemmat väkivaltaisia, ja käsittääkseni käytös juontaa juurensa sieltä.

Niin olivat minukin vanhempani, mutta silti en hakkaa muita. Henkinen väkivalta oli vielä vahvempaa.. silti en mollaa toisia ihmisiä. Tämän maailman ONGELMA on juuri tuo liika ymmärtäminen! Vastuuta heitetään aina jonnekkin muuanne!
      Olen itse nainen, ja voin kuule suoraan sanoen sanoa että akkas on HULLU!

Tulet vielä olemaan täysin kusessa tommosen menon kanssa! Jokaisesta ruhjeesta hae se lääkärintositus jne. Mitä enemmän kattelet tollasta touhua, sen enemmän pataas saat, ja kyllä! jos et tule puolustautumaan, niin tulet kyllä saamaan niskoillesi yhtä sun toista.

Ja kyllä, pitkässä parisuhteessa tulee tilanteita jollonka provosoidaan toinen toista, mutta jokainen SILTI tietää oikeasti missä sen rajan kuuluisi mennä.

Lakkaa ymmärtämästä liikaa, se tossa ongelma on!

• Hullut linnaan

Ero vireille ja rikosilmoitusta tekemään. Väkivalta ei ole yhtään hyväksyttävämpää naisen tekemänä. Ei vaikka kohde olisi iso mies.

Juuri sen takia naiset eivät johdu vastuuseen rikoksistaan, koska naisten väkivaltaa vähätellään. Naiset luulevat, että heillä on muka oikeus lyödä miestä. EI OLE! Hullut ämmät telkien taakse.

• biux

En usko, että naiset luulevat heillä olevan oikeus lyödä miestä. Yhtään sen enempää kuin mies naista.

Väkivaltaisuus on valinta. Usein sitä hakkaaja selittää itselleen, et toinen provosoi tai toinen sitä tai tätä... Just. Väkivalta on aina henkilön oma valinta eikä muuta. Piste.

Myös väkivallan sietäminen on aina valinta. Aina. Kenenkään ei ole pakko sietää väkivaltaa kuin sen yhden kerran. Paitsi teitysti pienten lapsien, jotka eivät osaa puolustautua tai hakea apua. Väkivallan kierrettä ei saa ylläpitää hyväksymällä tai väheksymällä. Väkivalta on rikos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3644
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1981
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1196
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1063
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1045
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe