Tämä ei varmaan tänne kuulu mutten tiedä minne muuallekaan.
Tietääkö joku onko jossain netistä saatavilla valmista lomakepohjaa mihin voi täyttää ennen kuolemaansa järjestelyt, jotka haluaa hautajaisia ymv. ajatellen? Siis ei mitään testamenttia, vaan esim. ketä hautajaisiin, mitä soitetaan, hautapaikka sun muut.
Tarkoituksena siis täyttää, tulostaa ja antaa tarvittaville henkilöille ja pyytää että sitten aikanaan kunnioittaisivat toiveitani siitä mitä ja miten haluan.
Hautajaistoivelomake
6
505
Vastaukset
- jäljellejäänyt
Hautaustoinistoista kaavakkeita ainakin saa ja netistäkin niitä varmaan löytyy (hautaustoimistojen liitto, HAUTAUStestamentti). Itse olen yksinäisenä ihmisenä hautausasiani järjestänyt ja olen siitä asiasta nyt rauhallisella mielellä. Asia järjestyi yllättävän helposti ja niin järjestyy varmaan sinullekin. Kaikkea hyvää elämääsi!
- Siiri-Ellen
Suomen Hautaustoimistojen liiton sivuilta löytyy hautaussuunnitelmalomake
http://www.hautaustoimistojenliitto.fi/uploads/files/hautaussuunnitelma.pdf
Silloin varmistaa, että saa täsmälleen omien toiveittensa mukaiset hautajaisjärjestelyt
Hautaussuunnitelman voi laatia valmiiksi ja jättää ko hautaustoimiston säilytettäväksi. Kopion voi jättää itselle ja läheisille, jotta tietävät suunnitelman olemassaolosta. - Leskiäiti <3
deathwillgeteveryone... Miksi tarviit siihen jonkun kaavakkeen? Minä ainakin olen kirjoittanut toiveeni kaiken suhteen ihan tavalliselle A4:lle ja olen kertonut että se löytyy sitten tarvittaessa raamatun välistä. Ei siihen sen kummempaa tarvii. Kannattaa otattaa itestä kunnollinen kuva minkä voi sitten muistotilaisuuteen halutessa läheiset laittaa. Se on nimittäin ollut omassa perheessäni kuoleman tapauksissa sitten ongelma aina löytää kunnon kuvaa suurennettavaksi muistotilaisuuteen pöydälle.
- uskon näin
Varmana toivoa voi mitä vain,mutta tuskin kukaan asianomainen enää silloin
välittää miten homma hoituu? - arvelen....
Minä luulen, että oma hautaustoivomus on läheisille lohdullinen ja jos hautajaisia joutuu järjestämään etäisemmät omaiset, se on suuri helpotus. Homma on hoidettava joka tapauksessa.
- J K
HAUTAUSTOIMISTOSTA
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743153
- 922895
- 512135
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61369- 151359
- 191324
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141297Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242