Osaako joku sanoa kuinka kauan ennen työvuoron alkua se ilmoitetaan staffbookiin?
Käsittääkseni vuoroja on jo aikaisin tiedossa mutta niitä "pihdataan"?
Onko pihtaamisen syy esim. Se ettei sitten tarvitse maksaa sairauslomapalkkaa kun on aina vaan yksi vuoro tiedossa vai mikä?
Musta ainakin olisi kiva tietää hiukan aikaisemmin vuoroja kun heillä niitä kuitenkin on. Tänäänkin kävi niin että otin vuoron tuonne kauppaan 10 km päähän. Hiukan myöhemmin tuli listoille samanlainen vuoro tuohon 2 km päähän ja alkamisaijassakin oli vain 1/2 heitto. Pienestä palkasta ei viitsisi maksaa ylimääräisiä kuluja!
Staffpoint
3
370
Vastaukset
- Vuokratyöopas
Työvuoroluettelo on saatettava kirjallisesti vuokratyöntekijän tietoon hyvissä ajoin, viimeistään viikkoa ennen kyseisen ajanjakson alkamista.
Laatimisen jälkeen työvuoroluetteloa saa muuttaa vain työntekijän suostumuksella tai töiden järjestelyihin liittyvistä painavista syistä. Työaikalain esitöiden mukaan painava syy voi olla jokin ennalta arvaamaton tapahtuma. Tällä tarkoitetaan tilannetta, jossa työvuoroluettelon muuttaminen on välttämätöntä työpaikan toiminnan turvaamiseksi
Katso lisää http://www.vuokratyoopas.fi/ - nicor1
1. Työvuoroja tulee listaan 0 min - 2kk varoitusajalla. Minulla on tällä hetkellä vuorot tiedossa aina tammikuun toiseen viikkoon saakka.
2. Kaupat lisäävät työvuorot listalle
-Esimerkiksi sairastapauksissa kaupat saavat tietää vuokratyö-tarpeesta hyvin myöhäisessä vaiheessa
-"Suunnitellut" vuokratyövuorot menevät usein nopeasti
-Kokeneemmat työntekijät myös usein sopivat kaupan kanssa suoraan työvuoroista- Tiskin tällä puolen
Minä en ole viimesten 2 vuoden aikana ottanut yhtään työvuoroa julkiselta puolelta.
Ravintolapäällikkö tarjoaa vuoroja suoraan, koska tietää minun osaamisen ja asiakaskunnan tuntemuksen.
Kaupan puolella tilanne voi toki olla eri kuin ravintolapuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848475
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504138
- 543632
- 513146
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382073- 292056