Ystävän mies lähentelee

Alycee

Olen nyt miettinyt tätä asiaa päässäni uudestaan ja uudestaan ja en vain ymmärrä. Miksi varatut miehet, ystävieni miehet tai oman mieheni kaverit lähentelevät minua? Voin vakuuttaa, että en ole kenellekään heistä antanut mitään pienintäkään vihjettä tai flirttailut heille! Yritän vain olla mukava ja kiltti kaikille ja luulen, että miehet aina tulkitsevat sen väärin. Itse olen onnellisesti kihloissa ja uskon löytäneeni minulle täydellisen miehen, joten en siis etsi mitään salasuhteita tai ole vaihtamassa "parempaan".

Ensimmäiset kaksi varattua miestä olivat mieheni kavereita ja torjuin heidät toki heti ja toiselta kysyinkin, että onko heillä ongelmia naisystävänsä kanssa. Asia unohdettiin, enkä halunnut edes puhua siitä miehelleni, sillä en halunnut tuhota heidän välejään kavereina.

Nyt koin kolmannen ja pahimman tapauksen ja olen suorastaan järkyttynyt siitä röyhkeydestä ja petollisuudesta, jota tuo ystäväni mies on osoittanut! Olimme ystäväpariskunnan kanssa mökillä muutama viikko sitten. Mieheni oli saunassa, kun ystäväni mies alkoi törkeästi kosketella minua ystäväni ollessa vielä samassa tilassa! Ystäväni ei kylläkään nähnyt mitään. Lähdin pois, mutta myöhemmin samana iltana hän tuli ja jatkoi samaa juttua. Olin jotenkin ihan shokissa ja aloin itkeä ja lähdin pois.

Nyt en tiedä mitä teen ja kenelle kerron, jos kenellekään! Miksi näin käy minulle? Tunnen itseni jotenkin loukatuksi ja vihaiseksi, mutta samalla poden syyllisyyttä siitä, että olen jotenkin syypää tähän kaikkeen. Ystäväpariskuntamme on juuri saanut lapsen ja pelkään, mitä seuraa jos kerron miehen tekosista. Mielipiteitä?

19

2433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aino*

      Osoittamalla selkeästi omat rajasi vältyt miesten kiusalliselta käytökseltä.

      • retgregfd

        Just näin. Vaikka on kiltti ja kohtelias, se ei tarkoita, että pitää olla kuin ei mitään tuollaisessa tilanteessa.

        Seurustelumme alkuaikoina sain kiusallista "huomiota" eräältä mieheni kaverilta. Aluksi sivuutin nämä satunnaiset kähmintäyritykset hymähdyksellä, mutta kerran kuppi meni totaalisen yli ja sanoin tyypille, että joko pitää näppinsä kurissa tai kerron jokaiselle vastaantulijalle - ja etenkin hänen tyttöystävälleen - mikä hän on miehiään. Siihen loppui kuin seinään. Minä en ota itselleni syytä siitä, ettei joku osaa alkeellisiakaan käytöstapoja!


    • Rumaa

      On kyllä kohtuu härskiä toimintaa mieheltä. :( Paljon minäkin ymmärrän mutta tuo on jo röyhkeää.

    • Napakkuutta

      Helpotat oloasi, kun vastaavassa tilanteessa sanot tiukastij ja kovalla äänellä "Ole hyvä ja lopeta!" ja/tai "Ole hyvä ja irrota!"

      Jos et sitä tee, mies voi tulkita sen haasteeksi, kutsuksi. Älä pelkää itsesi/toisen häpäisemistä. Teet sen kerran, napakalla, vaativalla ja kovalla äänellä (välittämättä tai varmistaen muidenkin kuulevan), se laittaa miehet ruotuun ja poistaa virheelliset tulkinnat.

    • Mies myöskin

      Koska et ole kertonut asiasta miehellesi heti ensimmäisen tapauksen jälkeen, nää äijät kuvittelee et olet kiinnostunut kunhan sopiva mies tai tilaisuus tulee kohdalle. Sana kiertää, tiedän itsekin vastaavia tapauksia.

      Oikeita frendejä sun miehelles nää ei ole, koska frendin muijaa ei panna.

      • Kaikkea sitä kuulee

        Frendin muijaa ei panna, tuo nyt on kyllä todella naivi väite! Tasan tarkkaan pannaan jos/kun tilaisuus tulee, sen on elämä opettanut! Tämä muuten koskee niin miehiä kuin naisia, ei siinä paljoa ystävyyssuhteet paina kun himot iskee.


      • kuulit oikein
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        Frendin muijaa ei panna, tuo nyt on kyllä todella naivi väite! Tasan tarkkaan pannaan jos/kun tilaisuus tulee, sen on elämä opettanut! Tämä muuten koskee niin miehiä kuin naisia, ei siinä paljoa ystävyyssuhteet paina kun himot iskee.

        Nyt et ymmärtänyt. Se ei NIMENOMAAN olekaan ystävä, joka selkään puukottaa.

        Ei se ole ystävä, joka niin pelkästään sanoo vaan se joka niin tekee. Sanoilla voi puhua totta tai valehdella, mutta teot puhuvat aina totta.


      • lifemocker
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        Frendin muijaa ei panna, tuo nyt on kyllä todella naivi väite! Tasan tarkkaan pannaan jos/kun tilaisuus tulee, sen on elämä opettanut! Tämä muuten koskee niin miehiä kuin naisia, ei siinä paljoa ystävyyssuhteet paina kun himot iskee.

        onneksi olkoon, sinulla ei ole oikeita ystäviä!

        kavereiden muijiin (edes exiin) EI KOSKETA


    • tiukka linja

      Älä mene enää koskaan samaan tilaan miehen kanssa tai tapaa. Kerro ystävällesi että miehellä on ongelma. Ota etäisyyttä. Puhu asiasta miehesi kanssa ja ota sokka irti ryöstöhälyttimestä tai ala kirkua (paitsi jos mies on hullu, silloin kirkuminen yllyttää -hälytin ehkä ei), jos joku tuttavamies vielä yrittää hipelöidä yhtäkkiä (niitä saa kaupasta). Ahdistelu on rikos! Pistä vastaan.
      Jos mies on kiinnotunut sinusta aidosti, ei hipelöinti oman naisen seurassa ole järkevä tapa ottaa kontaktia. Jotkut miehet ovat tuollaisia, paitsi ne fiksut. Missä piireissä oikein liikut? Kannattaisiko vaihtaa piirejä missä ei ole tuollaista, tai viettää miehen kanssa koti-iltaa ja tavata naiskaverit erikseen.

    • Jotta näin

      Joka ystäväporukassa on yksi tuollainen nainen joka ei mielestään annamitään vinkkejä, silti hän yleensä flirttaa kaikille ja miehet sitten lukevat tavallaan.
      On se kumma että muut naiset saavat olla ihan rauhassa.

      • wanhan liiton äijä

        Näinhän se ikävä kyllä on.

        Ei se ole mikään normaali tilanne, että kaveriporukan naisia yritetään iskeä. Ensinnäkin tietenkään kunnon kaverit eivät sitä tee, mutta vaikka ei olisikaan ssemmoista lojaalisuutta, niin se on piruin vaarallista touhua. Harvemmin siihen lähtee jos ei ole mitään syytä uskoa siihen että on mahdollisuudet onnistua.

        Tietenkin on olemassa semmoisia häntäheikkejä, jotka yrittävät ketä vain tuosta vain ilmaan minkäänlaista ennakkotulkintaa mahdollisesta kiinnostuksesta, mutta on kyllä erinomaisen harvinaista että semmoisia sattuisi montaa samaan kaveripiiriin.

        Tuollaisesta kannattaisi kertoa miehelle. Ainakin itse haluaisin tietää jos joku kavereistani ehdottelisi moisia, siitä kun tulisi sanomista ja ehkä jopa turpakäräjät.


      • uus-tuppisuu

        Ja omassa porukassa on pari miestä, jotka kuvittelevat suurinpiirtein kaiken kommunikoinnin kavereiden naisilta flirttailuksi. Yleensä en huomioi näitä tyyppejä varmuuden vuoksi millään tavoin, ettei tarvitse luulla liikoja itsestään. On se hittoa, että muutama ystävällinen, huumorilla höystetty sana tulkitaan kutsuksi vällyjen väliin!


    • lifemocker

      ei tuollaiset ihmiset ole oikeita kavereita!

      eikun vaan rehdisti ilmoitus kumppanille minkälaisia ihmisiä tällä onkaan ympärillään!

    • kuhan sanon

      No jos nyt noita miesten kommentteja tässä kuuntelee niin aloittajan ei ainakaan kannata kertoa miehelleen, koska lähentely-yrityksen ovat kuitenkin aina naisen "oma vika". Parhaimmassa tapauksessa nainen vaihtoon ja kaverit on edelleen kavereita.

    • Yhden miehen nainen

      Kerro miehellesi nämä jutut, niin hän ainakin tietää sinun olevan syytön. Jatkossa voi muuten tulla ongelmia. Minulla oli samanlainen tilanne, kun miesystäväni veli alkoi olla minusta vähän liian kiinnostunut. Olen suhtautunut häneen kuitenkin asiallisesti ja jonkin aikaa yritin olla kuin en huomaisikaan. Lopulta kerroin miehelleni ja jotenkin helpotti, että hän ainakin tietää etten ole kiinnostunut hänen veljestään.

      Nykyään kerron aina, jos jotain tapahtuu ja yhdessä olemme jopa nauraneet veljen epätoivoisille yrityksille. Tämä kyseinen veli on ihan mukava ihminen ja tulen hänen kanssaan erittäin hyvin toimeen. Huumori samanlaista ym. Ehkäpä on sitten jotenkin päässyt siihen käsitykseen, että olisin muullakin tavalla kiinnostunut.

    • Anonyymi

      Kerro asia miehellesi. Miehelläsi on velvollisuus irtisanoa ns, ystävyys. Vai oletko nössämarisija? Oma vikasi jos hyväksyt kurjaa oloasi.

    • Anonyymi

      Alycee hoi! Ei miehet sorki jos osaat sanoa stop ja heti! Luulet olevasi naisista halutuin. Selkeästi oletat että vain sinua lähennellään? Muut naisystäväsi ovat ilmeisesti jo ilmaisseet ko tyypille, stop tykkänään. Itse taidat olla luuloissasi että olet niin kiinnostava että miehesi ystävätkin ovat sinusta kiinnostuneita. Annat viestiä että "minuakin saa lääpppiä" ehkäpä itsetuntosi siitä saa lisäviritystä. Ystävien ei edes oman miehesi eivät läpi jos sanot heti stop tykkänään. Älä marisee, kerro miehellesi minkälaisia hänen "kaverit ovat. Ehkä miehelläsi on samanlaisia luonteeltaan kuin itsekin ehkä on. Mistä tiedät edes miten miehesi käyttäytyy jos et uskalla kertoa hänelle kavereisraan. Yleensä samantyyppiset hakevat ystävikseen sellaisia kuin itsekin ovat. Tässä miettimistä sinulle alysee, mahdoitko hoksata ytimen?

    • Anonyymi

      Minusta miehellesi voit tokaista, et minkälaisia kavereita sulla oikein on? Ja jos kyselee, et kuinka niin? Sitten voit paljastaa sellaisen, jolle ei ole kieltosi purreet? Ja jos miehesi ei ota tosissaan tilannetta niin voit todeta vielä, ettet ole mitään mielestäsi esittänyt, mikä voisi häntä aktivoida?

      Ja jos edelleen suhtautuu asiaan vähättelevästi voit todeta, ettei ole ainoa kaverisi? Sulla vaan on mitta tullut nyt täyteen tätä, et meinaa itkuksi jo pistää, kun miehesi on sinulle se ainoa oikea. Sinun on vaikea ymmärtää tällaista toimintaa ja nyt sitä, miten sinä tähän suhtaudut? Jos ei suhtaudu tähän riittävällä vakavuudella?

    • Anonyymi

      Jätät miehesi ja etsit miehen sellaisista piireistä missä noin ei tehdä. Miehesi on todennäköisesti samankaltainen, samanlaisethan leikkii keskenään. Aika paljon alottajanaista syyllistetty ketjussa, joka on täysin väärin. Mennään näköjään periaatteella, että jos minihameeseenkin pukeutuu ja jospa vielä flirttailun, niin kyllä sellaisen saa ottaa vaikka väkisin. Eiköhän tekijä oo aina vastuussa teoistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe