Kotiäidit siivellä eläjiä?

kommenteja

Mitä mieltä? Rikkaitten miesten elättejä? Ämmät töihin! Katainen oli kerrankin oikeassa.

30

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Schuupaltti (nourkok

      Kyllä Katisenkin äiti on rankkaa työtä tehnyt ja palkkaa ansaitsisi muutkin kotiäidit palkan työstään uusien veronmaksajien kasvattamisesta "huonosta aineksesta"

      Katisen oma äiti epäonnistui työssään ja ansaitsi sakot ainakin

    • Jännää, että ensin kokkarit haluaa ne etuudet ja sitten ne haluukin ne pois. Mistä tuuli millonkin puhaltaa.

      • perustulon kokoomus

        Kokoomuksen puheenjohtaja Jyrki Katainen sanoi Iltalehden haastattelussa 2009, että pitää hyvänä perustuloon sisältyvää ajatusta, että kaikkea työtä kannattaisi ottaa vastaan. Hän kuitenkin epäilee, että perustulon toteuttaminen olisi hankalaa ja positiiviset vaikutukset tulisivat viiveellä. Hän pani enemmän toivoa Sata-komitean mahdollisuuksiin.[28]

        Sata-komiteassa kuitenkin "omien kannattajajoukkojensa etujensa ajamiseen keskittyneet" työmarkkinajärjestöt torjuivat ehdotuksen tulojen ja sosiaaliturvan yhteensovittamisesta. Tämä halu pitää perusturvan ja ansiosidonnaisen turvan ero suurena liitetään usein mm. SAK:n haluun houkutella työntekijöitä työttömyyskassojensa jäseniksi.


      • perustulon kokoomus kirjoitti:

        Kokoomuksen puheenjohtaja Jyrki Katainen sanoi Iltalehden haastattelussa 2009, että pitää hyvänä perustuloon sisältyvää ajatusta, että kaikkea työtä kannattaisi ottaa vastaan. Hän kuitenkin epäilee, että perustulon toteuttaminen olisi hankalaa ja positiiviset vaikutukset tulisivat viiveellä. Hän pani enemmän toivoa Sata-komitean mahdollisuuksiin.[28]

        Sata-komiteassa kuitenkin "omien kannattajajoukkojensa etujensa ajamiseen keskittyneet" työmarkkinajärjestöt torjuivat ehdotuksen tulojen ja sosiaaliturvan yhteensovittamisesta. Tämä halu pitää perusturvan ja ansiosidonnaisen turvan ero suurena liitetään usein mm. SAK:n haluun houkutella työntekijöitä työttömyyskassojensa jäseniksi.

        Ketä haittaa, jos SAKILLA on täkyjä joilla jäseniä houkutellaan? ei ainakaan minua. No erotaan vain porukalla liitoista siitä se vasta poru syntyykin.


      • S Etämies
        perustulon kokoomus kirjoitti:

        Kokoomuksen puheenjohtaja Jyrki Katainen sanoi Iltalehden haastattelussa 2009, että pitää hyvänä perustuloon sisältyvää ajatusta, että kaikkea työtä kannattaisi ottaa vastaan. Hän kuitenkin epäilee, että perustulon toteuttaminen olisi hankalaa ja positiiviset vaikutukset tulisivat viiveellä. Hän pani enemmän toivoa Sata-komitean mahdollisuuksiin.[28]

        Sata-komiteassa kuitenkin "omien kannattajajoukkojensa etujensa ajamiseen keskittyneet" työmarkkinajärjestöt torjuivat ehdotuksen tulojen ja sosiaaliturvan yhteensovittamisesta. Tämä halu pitää perusturvan ja ansiosidonnaisen turvan ero suurena liitetään usein mm. SAK:n haluun houkutella työntekijöitä työttömyyskassojensa jäseniksi.

        Ilman rahaa AY-liikkeet ovat voimattomia työtaistelihin---ei ole varaa lakkoilla peppa-auikisena, kun firmaa ujutetaan halpamaihin.

        Merimies-unoini on 100% järjestäytynyt---siksi kai Niinistö alkoi merenkulun alasajon 90-luvulla

        Merimieseläkekassa oli rikkain lääkärien jälkeen
        Tuotti viime vuonna korkoja 14%........................ja eläke leikataab taas??????????


      • voopotin
        perustulon kokoomus kirjoitti:

        Kokoomuksen puheenjohtaja Jyrki Katainen sanoi Iltalehden haastattelussa 2009, että pitää hyvänä perustuloon sisältyvää ajatusta, että kaikkea työtä kannattaisi ottaa vastaan. Hän kuitenkin epäilee, että perustulon toteuttaminen olisi hankalaa ja positiiviset vaikutukset tulisivat viiveellä. Hän pani enemmän toivoa Sata-komitean mahdollisuuksiin.[28]

        Sata-komiteassa kuitenkin "omien kannattajajoukkojensa etujensa ajamiseen keskittyneet" työmarkkinajärjestöt torjuivat ehdotuksen tulojen ja sosiaaliturvan yhteensovittamisesta. Tämä halu pitää perusturvan ja ansiosidonnaisen turvan ero suurena liitetään usein mm. SAK:n haluun houkutella työntekijöitä työttömyyskassojensa jäseniksi.

        Lukekaa nyt hyvät ihmiset kokoomuksen linjauksesta, vaikkapa tuolta vuodelta 1966, niin huomaatte että jotain on linjauksessa muuttunut. Siis ennen niitä rupisia miinuksia taas perehtymistä pliis.

        Koti kasvattajana
        Kasvatuksen yhteiskunnan jäseneksi tulee tapahtua ensi sijassa kotona. Varhainen lapsuus on tässä suhteessa tärkeä. Lapsi saa silloin ne vaikutteet, jotka ovat pohjana hänen asennoitumiselleen ympäristöön ja yhteiskuntaan.

        Julkisen sanan kasvatusvastuuta on erityisesti korostettava. Televisio, radio ja elokuva ovat kehittymässä yhä merkitsevämmiksi kasvatustekijöiksi myös kodin piirissä. Vanhempien ja muiden kasvattajien tulee saada nykyistä enemmän vaikuttaa siihen, millaista ohjelmaa ne tarjoavat nuorille.

        Yhteiset harrastukset samoin kuin keskinäinen luottamus toisaalta aviopuolisoiden, toisaalta vanhempien ja lasten kesken on saatettava arvoonsa.

        Yhteisvastuu on kodissa välttämätön. Vastoinkäymisten kohdatessa on sisisijaisesti perheen ja vasta sen jälkeen ulkopuolisten velvollisuus auttaa asianomaista. Omaisten on tunnettava vastuuta myös vanhuksistaan.

        Paraskaan laitos ei korvaa kotia. Jos kuitenkin molemmat vanhemmat ovat ansiotyössä, olisi lapset saatava päiväajaksi lastentarhaan, seimeen tai päiväkotiin. Osapäivätyössä käyvien ansioäitien samoin kuin kotona työskentelevien perheenäitien lapsia varten olisi lastentarhoihin perustettava riittävästi puolipäiväosastoja. Lapsen myöhempää kehitystä silmällä pitäen tulisi lastentarhojen toiminta suunnitella siten, että niissä vietetty aika olisi esikoulutuksena myöhempää koulunkäyntiä varten.

        Vanhempien rakkaudella ja huolenpidolla on lasten tulevaisuudelle korvaamaton merkitys. Lapsen kehityksen kannalta on tärkeää, että äiti varsinkin ennen lapsen kouluikää, omistautuu mahdollisimman paljon hänelle. Olisi selvitettävä, voitaisiinko maksamalla äidinpalkkaa jossakin muodossa päästä siihen, että äideillä olisi mahdollisuus jäädä nykyistä enemmän kodin piiriin hakeutumatta ulkopuolisiin työpaikkoihin.

        Väestökeskuksissa olisi varattava avaria, liikenteeltä suojattuja ja valvottuja tiloja lasten ulkoilu- ja leikkialueiksi.

        http://www.fsd.uta.fi/pohtiva/ohjelma?tunniste=koktoiminta1966

        Tuolta löytyy, jos joku vaivautuu lukemaan ajatuksella.


      • S Etämies
        voopotin kirjoitti:

        Lukekaa nyt hyvät ihmiset kokoomuksen linjauksesta, vaikkapa tuolta vuodelta 1966, niin huomaatte että jotain on linjauksessa muuttunut. Siis ennen niitä rupisia miinuksia taas perehtymistä pliis.

        Koti kasvattajana
        Kasvatuksen yhteiskunnan jäseneksi tulee tapahtua ensi sijassa kotona. Varhainen lapsuus on tässä suhteessa tärkeä. Lapsi saa silloin ne vaikutteet, jotka ovat pohjana hänen asennoitumiselleen ympäristöön ja yhteiskuntaan.

        Julkisen sanan kasvatusvastuuta on erityisesti korostettava. Televisio, radio ja elokuva ovat kehittymässä yhä merkitsevämmiksi kasvatustekijöiksi myös kodin piirissä. Vanhempien ja muiden kasvattajien tulee saada nykyistä enemmän vaikuttaa siihen, millaista ohjelmaa ne tarjoavat nuorille.

        Yhteiset harrastukset samoin kuin keskinäinen luottamus toisaalta aviopuolisoiden, toisaalta vanhempien ja lasten kesken on saatettava arvoonsa.

        Yhteisvastuu on kodissa välttämätön. Vastoinkäymisten kohdatessa on sisisijaisesti perheen ja vasta sen jälkeen ulkopuolisten velvollisuus auttaa asianomaista. Omaisten on tunnettava vastuuta myös vanhuksistaan.

        Paraskaan laitos ei korvaa kotia. Jos kuitenkin molemmat vanhemmat ovat ansiotyössä, olisi lapset saatava päiväajaksi lastentarhaan, seimeen tai päiväkotiin. Osapäivätyössä käyvien ansioäitien samoin kuin kotona työskentelevien perheenäitien lapsia varten olisi lastentarhoihin perustettava riittävästi puolipäiväosastoja. Lapsen myöhempää kehitystä silmällä pitäen tulisi lastentarhojen toiminta suunnitella siten, että niissä vietetty aika olisi esikoulutuksena myöhempää koulunkäyntiä varten.

        Vanhempien rakkaudella ja huolenpidolla on lasten tulevaisuudelle korvaamaton merkitys. Lapsen kehityksen kannalta on tärkeää, että äiti varsinkin ennen lapsen kouluikää, omistautuu mahdollisimman paljon hänelle. Olisi selvitettävä, voitaisiinko maksamalla äidinpalkkaa jossakin muodossa päästä siihen, että äideillä olisi mahdollisuus jäädä nykyistä enemmän kodin piiriin hakeutumatta ulkopuolisiin työpaikkoihin.

        Väestökeskuksissa olisi varattava avaria, liikenteeltä suojattuja ja valvottuja tiloja lasten ulkoilu- ja leikkialueiksi.

        http://www.fsd.uta.fi/pohtiva/ohjelma?tunniste=koktoiminta1966

        Tuolta löytyy, jos joku vaivautuu lukemaan ajatuksella.

        Kokoomus olikin silloin oppostiossa ja Kekkonen muistutti sijainnistamme
        neukkulan naapurina.

        Oppositossa puolue huutelee kuin Soini nyt

        Vallankahvassa iKlikin AHNEUS


      • S Etämies kirjoitti:

        Kokoomus olikin silloin oppostiossa ja Kekkonen muistutti sijainnistamme
        neukkulan naapurina.

        Oppositossa puolue huutelee kuin Soini nyt

        Vallankahvassa iKlikin AHNEUS

        Jostain syystä mun vanhempien ikäluokka muistaa Kekkosen ajat parhaimpina. Silloin ei vissiin ministerit loikkineet pöydillä, kuten nykyään?

        Tuntuu vaan kamalalta ajatus, että pieni ihmisen tynkä herätellään aikaisin aamusta hoitoon, pahimmillaan jo silloin 9 kk ikäisenä. Siellä sitten koitetaan nukkua jopa kaksia päiväunia ja roikkua muiden rytmissä mukana, vaikkei se meinaa mitenkään pötköitkutta onnistua. Ollaan siitä aamu kuudesta sinne iltapäivä viiteen hoidossa sen ikäisenä. Itse ei vielä osata vessaan mennä, ruokaa kunnolla syödä, pukea tms. Joku täti/pari tätiä kiskoo niille 15 pienelle jotka ryhmässä voi olla, kaiken suuhun ja nenän eteen, siinä tahdissa kun ehtii. Oot siellä lauman keskellä kun orpo piru, jos ei koko aikaa joku ehdi sua huomioimaan ja kilpailuhan on kovaa jo lapsilla siitä huomiosta.

        Puolipäiväisenäkään se tosiasia ei muuksi muutu, että sut silti raahataan sinne ympäristöön jossa sä pienenä muksuna olet ihan pallo hukassa ja rutiinit ei vielä luonnistu. Päivähoito on nykyään aikalailla kaaosta, johtuen ihan säästöistä. Isoja ryhmiä ja pienellä porukalla koitetaan venyä, ettei tule kuluja sijaisista.

        Hoidon taso on sitten mitä on sen myötä, kun pystyyn väsymyksestä kuivuneet koittaa repiä jostain sen mielekkyyden siihin työhön ja lastenhoitoon. Pitää ne 15 pikkusta tyytyväisenä ja turvassa päivän ajan. Hymyillä vanhemmille, kaikki hyvin vaikka oikeasti päivä olis ollut verenmaku suussa menoa ja pelkkää lasten koti-ikävä ulinaa.


      • voopotin kirjoitti:

        Jostain syystä mun vanhempien ikäluokka muistaa Kekkosen ajat parhaimpina. Silloin ei vissiin ministerit loikkineet pöydillä, kuten nykyään?

        Tuntuu vaan kamalalta ajatus, että pieni ihmisen tynkä herätellään aikaisin aamusta hoitoon, pahimmillaan jo silloin 9 kk ikäisenä. Siellä sitten koitetaan nukkua jopa kaksia päiväunia ja roikkua muiden rytmissä mukana, vaikkei se meinaa mitenkään pötköitkutta onnistua. Ollaan siitä aamu kuudesta sinne iltapäivä viiteen hoidossa sen ikäisenä. Itse ei vielä osata vessaan mennä, ruokaa kunnolla syödä, pukea tms. Joku täti/pari tätiä kiskoo niille 15 pienelle jotka ryhmässä voi olla, kaiken suuhun ja nenän eteen, siinä tahdissa kun ehtii. Oot siellä lauman keskellä kun orpo piru, jos ei koko aikaa joku ehdi sua huomioimaan ja kilpailuhan on kovaa jo lapsilla siitä huomiosta.

        Puolipäiväisenäkään se tosiasia ei muuksi muutu, että sut silti raahataan sinne ympäristöön jossa sä pienenä muksuna olet ihan pallo hukassa ja rutiinit ei vielä luonnistu. Päivähoito on nykyään aikalailla kaaosta, johtuen ihan säästöistä. Isoja ryhmiä ja pienellä porukalla koitetaan venyä, ettei tule kuluja sijaisista.

        Hoidon taso on sitten mitä on sen myötä, kun pystyyn väsymyksestä kuivuneet koittaa repiä jostain sen mielekkyyden siihin työhön ja lastenhoitoon. Pitää ne 15 pikkusta tyytyväisenä ja turvassa päivän ajan. Hymyillä vanhemmille, kaikki hyvin vaikka oikeasti päivä olis ollut verenmaku suussa menoa ja pelkkää lasten koti-ikävä ulinaa.

        Että onko se inhimillistä ja hyvään ihmisyyteen pyrkivää, että jo pikkusesta ihmisen tyngästä sä olet vaan heittopussi, jota lennätetään paikasta toiseen. Koska yhteiskunnan rattaat pyörii sillä tahdilla. Mitä se hyvä ihmisyys ja ihmisen elämä loppujen lopuksi onkaan? Pelkkää järjstelmässä poukkoilua kehdosta hautaan?

        Oot vaan osa kiihtyvää vauhtia pyörivää hyrrää, jossa ei ole aikaa olla edes lapsi saati nauttia kiireettömyydestä edes lapsena. Taas tekis mieli mennä sinne viidakkoon, missä tämmöstä yhteiskunta hulluutta ei ole.


      • S Etmies
        voopotin kirjoitti:

        Että onko se inhimillistä ja hyvään ihmisyyteen pyrkivää, että jo pikkusesta ihmisen tyngästä sä olet vaan heittopussi, jota lennätetään paikasta toiseen. Koska yhteiskunnan rattaat pyörii sillä tahdilla. Mitä se hyvä ihmisyys ja ihmisen elämä loppujen lopuksi onkaan? Pelkkää järjstelmässä poukkoilua kehdosta hautaan?

        Oot vaan osa kiihtyvää vauhtia pyörivää hyrrää, jossa ei ole aikaa olla edes lapsi saati nauttia kiireettömyydestä edes lapsena. Taas tekis mieli mennä sinne viidakkoon, missä tämmöstä yhteiskunta hulluutta ei ole.

        Kekkostoiiton aika oli hienoa--Urkki laittaisi Kataisille ja Wahlrooseille myllykirjeet, jotka tehoaisivat.
        UKK perusti hätätilahallituksen jo. kun työttömiä oli vain 60 000
        Kokoomus sai määrän 10-kertaiseksi

        Kun Urkilla oli 80v synttärit väsäsin laivan jengille Urkin näköisen tätekakun
        on siitä valokuvakin tallella------kuohukermaa kun ei ollut, pritsain koristelun suklaaiseel voikreemillä


      • tajutakseen lasta
        voopotin kirjoitti:

        Jostain syystä mun vanhempien ikäluokka muistaa Kekkosen ajat parhaimpina. Silloin ei vissiin ministerit loikkineet pöydillä, kuten nykyään?

        Tuntuu vaan kamalalta ajatus, että pieni ihmisen tynkä herätellään aikaisin aamusta hoitoon, pahimmillaan jo silloin 9 kk ikäisenä. Siellä sitten koitetaan nukkua jopa kaksia päiväunia ja roikkua muiden rytmissä mukana, vaikkei se meinaa mitenkään pötköitkutta onnistua. Ollaan siitä aamu kuudesta sinne iltapäivä viiteen hoidossa sen ikäisenä. Itse ei vielä osata vessaan mennä, ruokaa kunnolla syödä, pukea tms. Joku täti/pari tätiä kiskoo niille 15 pienelle jotka ryhmässä voi olla, kaiken suuhun ja nenän eteen, siinä tahdissa kun ehtii. Oot siellä lauman keskellä kun orpo piru, jos ei koko aikaa joku ehdi sua huomioimaan ja kilpailuhan on kovaa jo lapsilla siitä huomiosta.

        Puolipäiväisenäkään se tosiasia ei muuksi muutu, että sut silti raahataan sinne ympäristöön jossa sä pienenä muksuna olet ihan pallo hukassa ja rutiinit ei vielä luonnistu. Päivähoito on nykyään aikalailla kaaosta, johtuen ihan säästöistä. Isoja ryhmiä ja pienellä porukalla koitetaan venyä, ettei tule kuluja sijaisista.

        Hoidon taso on sitten mitä on sen myötä, kun pystyyn väsymyksestä kuivuneet koittaa repiä jostain sen mielekkyyden siihin työhön ja lastenhoitoon. Pitää ne 15 pikkusta tyytyväisenä ja turvassa päivän ajan. Hymyillä vanhemmille, kaikki hyvin vaikka oikeasti päivä olis ollut verenmaku suussa menoa ja pelkkää lasten koti-ikävä ulinaa.

        vanhempien pitäisi osata mennä lapsensa asemaan.


      • tajutakseen lasta kirjoitti:

        vanhempien pitäisi osata mennä lapsensa asemaan.

        Eikä pelkästään vanhempien vaan ihan muidenkin, jotka lapsien tulevaisuuteen vaikuttaa. Markkinatalouden ja kilpailun ihannointi ajaa niitä päin, jotka eivät sitä elämäntyyliä halua ja janoa. Oletus tuntuu olevan sellainen, että kaikki haluis ja pitäs haluta.

        Perheet juoksee paineissaan työhön, koska pitää olla sitä ja tätä ja tuota. Useimmilla on velkaa liikaa, koska on haluttu näyttävää "elämäntasoa" eli iso talo ja muut kivat härpäkkeet kotiin ja vapaa-ajalle. No velkaa sitten maksellaan ja se ajaa paineellaan ihmiset menemään sinne töihin aina vaan aikaisemmin ja samalla ne muksut tungetaan hoitoon aina vaan aikaisemmin. Koska makea elämäntyyli pitää saada kuitatuksi niska limassa raatamalla.

        Se on toki jokaisen perheen oma asiansa ja oma päätös, jos pitää sitä maallista roinaa tärkeämpänä, kun vaikka yhteistä aikaa muksujensa kanssa ilman kauheeta velkataakkaa harteilla. Muksuille kelpaa halvempikin koti ja elämäntaso, vanhempia varten ne ökylinnat yms. tehdään. Mutta se suorituspaine sen kaiken ökyilyn hinnaksi tulee olemaan myös lasten paineena.

        Paineen alla olevat vanhemmat ei ole kaikista rennoimpia kasvattajia.


    • Eikä! alle kolmevuotiaiden lasten paikka on kotona eikä päivähoidossa. Jääköön toinen vanhempi kotiin.

      • Juu, isät kotiin ja osapäivätöihin, niin loppuu kaikkien kitinä asian tiimoilta!


    • Åiree o aina vääräs paikas.

      Kataine ny o sellaane suupaltti märkäkorva.

    • Alle kolmevuotiaalle olis hyväksi, että jompi kumpi vanhemmista olisi hänen kanssaan kotona nämä ensi vuodet. Sen ei siis tarvitse olla äiti, vaan isäkin käy yhtä hyvin, kun imetyskuviot on ohi. Näin siis, jos oletetaan, että kotiin jäävä vanhempi jaksaa olla täysipainoisesti lapsen kanssa, leikkiä ja huolehtia.

      Siivellä eläjiä ja elättejä? Jos kotihoidontuella kotona olevaa vanhempaa näin haluaa kutsua, niin sitten niin. Ehkä siinä säästetään tulevaisuuden kuluissa, jos näistä lapsista ei tulisi vaikka ns. ongelmanuoria, kun/jos ovat saaneet turvallisen alkulapsuuden kotona?

      Itselle kotiin jäämisen (siihen asti kunnes nuorempi täytti 3v) mahdollisti silloin aikanaan se, ettei ollut velkoja maksettavana kummallakaan, enää. Yhteisiä velkoja ei ole koskaan ollutkaan. Mies ei elättänyt, vaan hän oli esim. toisen raskauden työtön/opiskeli uuteen työhön. Kotihoidontuki ja äitiyspäiväraha ovat olleet aivan riittävät kaikin puolin. Pienen lapsen kanssa menee hämmentävän vähän rahaa. Ravinto tulee äidistä (kunhan äidillä on vararavintoa tuottaakseen riittävästi maitoa), kestovaipat on keksitty, äitiyspakkaus auttaa alkuun, kirpparit ja sukulaiset kierrättävät tavaraa ja vaatetta, joita käytetään vain muutama kuukausi/lapsi.

      Kotiin jäävät äidithän tuottavat lisää työpaikkoja esim. nuorille, äitiyslomasijaisille jne. Nuoret, lapsettomat saavat jalkansa oven väliin, työkokemusta jne. Kaikki voittavat: lapset saadessaan olla kotona, uuden työpaikan saavat, kotiin jäävä vanhempi saadessaan työn sijasta uudenlaista, oikeaa elämän sisältöä, työssä käyvä vanhempi, kun joku huolehtii kodin asioista, päiväkodissa olevat, kun ryhmät eivät paisu liian suuriksi kun pikkuisimmatkin tungetaan hoitoon jne.

    • Tony DiNozzo

      Vai onkohan joku kommunisti taas sijoittanut sanoja Kataisen suuhun? On eri asia tehdä lapsi, kuin vetää itsensä lapsiputkeen, missä ollaan 15 vuotta putkeen äitiyslomalla. Katainen on kuitenkin työkseen pääministeri, eikä niihin hommiin kovin usein hullunpapereilla pääse.

      • ----

        pääsee, jos kansa on hullu...


      • Tony DiNozzo
        ---- kirjoitti:

        pääsee, jos kansa on hullu...

        Kokoomus vastaa jenkkien demokraatteja, eli vasemmistoa. Loppupeleissä ne ei ole niin äärioikeistoa, kuin tunnutaan ajattelevan.


      • S Etämies
        Tony DiNozzo kirjoitti:

        Kokoomus vastaa jenkkien demokraatteja, eli vasemmistoa. Loppupeleissä ne ei ole niin äärioikeistoa, kuin tunnutaan ajattelevan.

        HÄH??
        Jenkkien kokoomus on republikaanit l. konservatiivit ökyrikkaat!!111!!!
        Miksi ihmeessä luullaan amerikkalaisia rikkaiksi ja hyvinvointivaltioksi
        sluummeja siellä on paljon--eikä mitään Hollywoodin juppeja, kuin muutama

        dazu sekoilee sanoissaan pahasti taas


    • SiegKäteinen. .Heil.

      Puskasta on kiva huudella.

      Tuanoin, mun mielestä on kivaa kun jokainen saa itse valita miten elää ja missä, tai kenen kanssa.

      Siihen Käteisellä ei ole mitään valtuuksia puuttua. x)

    • Persleks.

      No eikö ensin työhön kannattaisi värvätä työttömät, kotonaan häärivä äitihahmo tekee erittäin hyödyllistä työtä ja tukee töissäkäyvän vanhemman elämää ylläpitämällä perheinfraa.

      Niin kauan kuin muualla on työttömiä ei kotiäitiyteen ole mitään järkeä koskea.

      Jos työttömillä ei ole tarvittavaa koulutusta niin sitten ns. rekrypainotteinen koulutus on vastaus, esim. vuosikymmen sitten kaverilleni tehtiin tarjous että tule ja aja rekkakortti, jos suoritat tutkinnon hyväksytysti saat palkkioksi työsopimuksen kolmeksi vuodeksi.

      Näillä rekrysopimuksilla voitaisiin ohjata työttömiä opiskeluiden ääreen ja työ löytäisi tekijänsä ellei vapailla markkinoilla ole ko. asiaa osaavaa työvoimaa.

      Toinen tapa ohjata työttömiä oikeiden opiskeluiden pariin olisi opiskelupalkkio joka maksetaan niistä ydinaloista joille tarvitaan tekijöitä, opiskelupalkkio maksetaan vain yli puoli vuotta työttömänä olleille. Opiskelupalkkio nostaisi opintotuen tason hiukan toimeentuloturvaa korkeammaksi sekä mahdollistaisi asumistuen maksamisen (opiskelijan asumistuen sijasta), mutta vain siltä ajalta ja niiltä aloilta joille tarvitaan työvoimaa ja opiskelupalkkion nostaakseen tarvisi opiskelumenestyksen olla vähintään hyvä. Opintopalkkion ehtona on että on otettava vastaan alansa työtä jos sitä tarjotaan, ja jos ei ota niin karenssi on 40% ja kestää yhtä kauan kuukausisissa kuin opintopalkkioita on nostettu. Opintopalkkiota nostaneille valmistuneille tehtäisiin välittömästi T&E keskuksista työhönosoitus jolloin he eivät voisi jäädä laakereilleen lepäilemään. Tällä tavalla yhteiskunta takaisin että opintopalkkiota nostaneet joko työllistyvät tai heistä koitunut lisäkustannus tulisi takaisin alentuneina sosiaalimaksuina.

      Ratkaisuja on jos niitä halutaan käyttää.

    • ,..,

      Onhan ne, siivelläpä elävät. Samoin kuin maanviljelijät (maataloustuet), työttömät (työmarkkinatuki ja työttömyyspäiväraha), opiskelijat (opintotuki), autoilijat (maantiet), koululaiset (koulut), yrittäjät (verotus, koulujärjestelmä, koko infrastruktuuri), työssäkäyvät (työterveys, infrastruktuuri, lainvalvonta), lasten vanhemmat (päiväkoti, koulu) jne jne.

      Voit arvostella muiden saamisia silloin kun rakennat omat tiesi, perustat omat koulusi ja päiväkotisi joihin et saa valtion tai kunnan korvauksia, perustat omat terveyskeskuksesi, hautausmaasi jne.

      Eli eipä ne hyvinvointivaltiossa kotiäidit elä sen enempää siivellä kuin me muutkaan.

      t. korkeita veroja maksava, 18 vuotta opiskellut, teitä ja terveyskeskusta ja kirjastoja käyttävä siivellä elävä kansalainen

      • Kyllä vain.

        Kerrankin joku puhuu järkeä. Täälläkin palstalla siis on kuin onkin ainakin yksi täysjärkinen. Ihme.


      • 4+9
        Kyllä vain. kirjoitti:

        Kerrankin joku puhuu järkeä. Täälläkin palstalla siis on kuin onkin ainakin yksi täysjärkinen. Ihme.

        Muutkin puhuu järkeä, ehket vaan tajua.


      • Etpä tajua sinäkään
        4+9 kirjoitti:

        Muutkin puhuu järkeä, ehket vaan tajua.

        Että meitä on kuule kaksi jotka ei tajua asioita. En kuule jaksanut lukea ihan kaikkia kommentteja. Aloitus oli ainakin tyhmän suusta. Mites muuten koti-isät, ovatko hekin muka "siivellä eläjiä", sanokaas se?


    • "Kuula ottaan vaan!"

      -Ratikkakuski 2012

      • Joo-o

        Niin sen sä ansaitset.


      • Joo-o kirjoitti:

        Niin sen sä ansaitset.

        Mähän oonkin kotiäiti, vitun pelle.


      • nännit kovilla
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Mähän oonkin kotiäiti, vitun pelle.

        se on huomattu, vieläkö imetät kolmosiasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe