Diatermia?

Verisuonenpätkät

Kukaan kokeillut muistaakseni hoitoa nimeltä diatermia?

Minulla on nenän ympärystössä punaisia ohuita verisuonijuovia. Niistä eroon haluaisin, muistaisin joskus kuulleeni puhuttavan tällaisesta hoidosta apuna niiden poistoon.
Kellään kokemusta? Mitä maksaa? Kuinka pysyvää ym????

10

21653

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

Minust ei hyvä hoito tuohon ongelmaan.
      Itselläni oli kanssa verisuonia nenän pielissä.
      Ne saatiin pois Photodermillä. Se on valohoito. Tuntuu hieman, et kärpäslätkällä lätkästäis naamaan, mut ei pahalta. Suonet hävis kertahoidolla, eivätkä ole tulleet takaisin.
      Itse kävin Mehiläisessä. Kerta makso muistaakseni jotain 100 euroa.

• Verisuonenpätkät

Kiitti vinkistä! Tahtoo kuulla lisää...

Jäikö siitä vähäksi aikaa mitään reikämäisiä arpia ihoon? Hävisivätkö suonet samantien vai vasta ajan kanssa? Ja vain yksi kertakäynti?

Oletko kuitenkin joskus kokeillut diatermiaakin?

• Kaisu
        Verisuonenpätkät kirjoitti:

Kiitti vinkistä! Tahtoo kuulla lisää...

Jäikö siitä vähäksi aikaa mitään reikämäisiä arpia ihoon? Hävisivätkö suonet samantien vai vasta ajan kanssa? Ja vain yksi kertakäynti?

Oletko kuitenkin joskus kokeillut diatermiaakin?

Hei!
        Itse olen käynyt muutaman kerran diatermiassa. Siinä annetaan ohuen ohuella neulalla ikäänkuin sähköiskuja, joka polttaa verisuonien päät "kiinni".
        Hoito on tehokasta, itse olen hoidattanut käsivarsia sekä jalkojen ihoa. Mutta erityisen hyvin tepsii varmasti juuri kasvojen iholle. Suosittelen! Kysy, jos haluat tietää jotain lisää..

• toinen kiinnostunut
        Kaisu kirjoitti:

Hei!
        Itse olen käynyt muutaman kerran diatermiassa. Siinä annetaan ohuen ohuella neulalla ikäänkuin sähköiskuja, joka polttaa verisuonien päät "kiinni".
        Hoito on tehokasta, itse olen hoidattanut käsivarsia sekä jalkojen ihoa. Mutta erityisen hyvin tepsii varmasti juuri kasvojen iholle. Suosittelen! Kysy, jos haluat tietää jotain lisää..

Oletko hoidattanut kasvojasi? Sattuiko hoito? Montako kertaa jouduit käymään? Lähteekö sellaiset hyvin hennot, pienet suonet myös pois? Kärsiikö iho käsittelystä?

• Kaisu
        toinen kiinnostunut kirjoitti:

Oletko hoidattanut kasvojasi? Sattuiko hoito? Montako kertaa jouduit käymään? Lähteekö sellaiset hyvin hennot, pienet suonet myös pois? Kärsiikö iho käsittelystä?

Hei!
        Olen muistaakseni joskus ekalla kerralla vuosia sitten kasvojakin hoidattanut. Hoito tuntuu samalta, kuin pienellä neulalla pistelisi. Koskee siis hieman, mutta on todella tehokasta. Hoidosta jää arvet, jotka minulla paranivat noin viikossa. Hoito tepsii ehkä parhaiten juuri ihan ohuisiin, hentoihin versisuoniin. Iho ei kärsi, paitsi ne arvet tietty tulee, mutta ne paranevat kyllä, jonka jälkeen versisuonista ei ole tietoakaan! Ei siis yleensä tarvi samaa aluetta käsitellä uudestaan. Itselläni on ilmeisesti aika ohut iho tms. , koska käsivarsissa on paljon katkenneita verisuonia, käyn niitä polttelemassa kerran vuodessa/parissa vuodessa. Hoito tepsii, mutta ei estä uusien suonien katkeilua. Mutta tosiaan suosittelen jos verisuonet häiritsevät, käykää ihmeessä diatermiassa! Kipu ei ole sietämätön ja tulokset on hyviä!

• kokeillut
        Kaisu kirjoitti:

Hei!
        Olen muistaakseni joskus ekalla kerralla vuosia sitten kasvojakin hoidattanut. Hoito tuntuu samalta, kuin pienellä neulalla pistelisi. Koskee siis hieman, mutta on todella tehokasta. Hoidosta jää arvet, jotka minulla paranivat noin viikossa. Hoito tepsii ehkä parhaiten juuri ihan ohuisiin, hentoihin versisuoniin. Iho ei kärsi, paitsi ne arvet tietty tulee, mutta ne paranevat kyllä, jonka jälkeen versisuonista ei ole tietoakaan! Ei siis yleensä tarvi samaa aluetta käsitellä uudestaan. Itselläni on ilmeisesti aika ohut iho tms. , koska käsivarsissa on paljon katkenneita verisuonia, käyn niitä polttelemassa kerran vuodessa/parissa vuodessa. Hoito tepsii, mutta ei estä uusien suonien katkeilua. Mutta tosiaan suosittelen jos verisuonet häiritsevät, käykää ihmeessä diatermiassa! Kipu ei ole sietämätön ja tulokset on hyviä!

..olen hoidattanut diatermialla kaksi kertaa nenänpielen verisuonia. Toisella kertaa oli epäonnea matkassa ja ihoon pääsi tulehdus vaikka toimin kuten neuvottiin. Nenänpieliin jäi selvät arvet ja saa nähdä joudunko hoitamaan ihonhionnalla myöhemmin.Kävin arvioittamassa vahinkoja palstikirurgilla joka suositteli jatkossa Mehiläisen photo-termiä (ainoana suomessa jolla ko. laite).

Diatermia on melko edullinen n.45 eur, mutta kuten minun tapauksessa, voi huonolla tuurilla käydä aika kalliiksi.

• Hei

Photo-Derm on siis valohoito, jossa valoimpulssi menee näihin verisuoniin ja käristää jotenkin ne pois hellävaraisesti eli mitään arpia ei jää, eikä iho mene rikki. Paljon miellyttävämpi tapa kuin diatermia.

• 24

Vai hellävaraisesti.
        Siinä voi tuhoutua samalla kertaa muutama tervekin suonenpätkä joten kannattaa katsoa kateen kertaan kenen laseroitavaksi menee, kun ei ne pintaverisuonet täysin tarpeettomia ole ihon hyvinvoinnin kannalta.

• vfgasd34

Ei tule ikinä yleistymään...Laitetta käytetään fysikaalisen hoidon esihoitona, jonka tarkoituksena on lisätä kudoksen aineenvaihduntaa. Verisuonten pätkien poistoon se tuskin toimii...

• Hipsu39

Olen käynyt 3 kertaa diatermiassa. Mulla on couperosaan taipuvainen iho sekä tulee herkästi ns. hämähäkkiluomia.

Pari päivää sitten kävin viimeksi, tekihän se vähän kipeää mutta näyttäis taas siltä että eroon pääsin. Mulla oli kaulassa sellainen erittäin huomiota herättävä punainen näppylän näköinen hämähäkkiluomi ja se lähtee pois kokonaan, nenän päässä ollut pikkuinen hämiskin on historiaa. Vielä hieman on punaisia läiskiä naamassa, mutta parin viikon kuluttua näkee miten paljon nyt lähti pois.

Kyllä mä suosittelen osaltani tätä diatermiaa muillekkin. Hygieniasta pitää toki pari päivää pitää huolta, mutta itse olen kyllä meikannut jo heti seuraavana päivänä, eikä toistaiseksi ainakaan ole mitään komplikaatioita tullut. Tällä kertaa hoitsu sanoi, että näyttää siltä että mulle herkästi tulee tuota couperoosaa ja hämiksiä, mutta toisaalta ne yhtä herkästi näyttäis lähtevän poiskin. Eli näin mulla, en tiedä sitten miten muiden iho reagoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      124
      3139
    2. IPCC romahtaa

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl
      Ilmastonmuutos
      64
      2242
    3. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      158
      2178
    4. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      43
      1847
    5. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      147
      1494
    6. Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta

Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Suomen Kansa ei selvästikään p
      Maailman menoa
      7
      1402
    7. Pelolla pakottaminen

Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha
      Kaste
      624
      1016
    8. Niin siinä kävi. :D

oisit halunnu seurustella :D jäit ilman :D
      Ikävä
      100
      926
    9. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      103
      860
    10. Ketä T mies kaipaa?

Kaikki T miehet saavat vastata omansa. Aloitan: T kaipaa J naista.
      Ikävä
      57
      823
    Aihe