pienemmät rinnat kiitos.?!

haluanpiemmät

En varmasti ole ainoa ihminen joka haluaa piemmät rinnat, sattaa kuulostaa naurettavalta, kun suurin osa haluaa isommat.
Mutta tekisin mitä vain että saisin edes vähän pienemät tai edes kiintemmät.
Laihduttaminen ei käy, sillä olen jo alipainoinen, rinnat eivät vain pienene tarpeeksi.
Leikkaus on turha, sillä olen kuullut, että ajan kanssa rinnat kasvavat entiselleen.

Kai tässä nyt on edes joku keino apuna?

126

6358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha pelko

Tuolla osastolla Terveys/Plastiikkakirurgia on keskusteltu enemmänkin rintojen piennennyksestä. Rinnat eivät kasva entiselleen koska niistä poistetaan runsaasti rasvaa joska voisi kasvaa uudelleen. Mikäli rinnat ovat todella isot, pinennysleikkaus tehdään julkisella puolella.

• jhkhkhkjhkk

Ja mulla on liian iso kikkeli.

• http://ow.ly/fSNKw

• repe5
        jhkhkhkjhkk kirjoitti:

Sitten Sun on Naitava Hevosia.

• Tervemenoa!
        jhkhkhkjhkk kirjoitti:

Siitäkin asiasta on keskusteltu osastolla Terveys/Plastiikkakirurgia.

• isoo isä

jos sinulla ei ole rinnoista johtuvaa,niska ja selkä vaivoja.pidä rinnat sellaisena kuin luoja on ne suonut.ole onnellinen että ovat terveet.ne on lapsia varten vaikka miehet kuvittelee toisin.niillä on fintissä fikaa.parempi isot rinnat ja terveet kuin siraat rinnat ja pienet.

• kirurgi 57
        jhkhkhkjhkk kirjoitti:

plastiikka kirurgi voi napsasta tyvestä velton pätkän pois.ja pakssudesta on helppo,likataan sivusta halki ja poistetaan kolmen sentin siivu samoin nahkaa liika pois.ei tuo ole kummoinen homma parituntia ja ommellaan saumat kiinni.parin viikon jälkeen poistetaan ompelee ja vot on ainakin pienempi.jolla voi firtsata.

• uroloki
        repe5 kirjoitti:

Sitten Sun on Naitava Hevosia.

sen velton osan voi poistaa.pakuudesta lähtee nakin verran kun likataan sivusta auki ja löysä nahka pois,samalla laitetaan sisään sellanen taipuisa silikoni pötö sisässe.sitten sillä voi ainakin pissiä muusta en tiedä.mutta sehän on virtsaamista varten.

• juu ei

Kuule kyllä ne voivat kasvaa uudestaan.

Mut leikattiin n. 18 vuotta sitten leikattiin C-kupposeen, nyt olen 70G, taas. Että elävä esimerkki tapauksesta.

En ole siis lihonut, enkä käyttänyt leikkauksen jälkeen pillereitä enkä ollut raskaana - noihan voi tehdä muutoksia kenen tahansa rintaan, ei siinä aikaisemmin tehty pienennysleikkaus auta. Ihan luonnostaan mulla vaan kasvanut hitaasti alkuperäiseen kokoonsa joka vuosi vähän.

• leikkurintäti

No en ole kyllä koskaan kuullut... lihomalla ne kyllä saa kasvaan, tietysti, mutta että ihan itellään. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä plastiikkakirurgiin, tekevät susta jutun lääkärilehteen, on tuo sen verran erikoinen juttu....

• turistii1

että rinnat ei koskaan lopeta kasvamista ei voi pitää paikkaansa. korvat ja nenä kasvaa, suurenevat vanhemmiten mut en todella usko että rinnat sitä tekee muuta kuin jos ihminen lihoo.

• Totuus213141
        turistii1 kirjoitti:

että rinnat ei koskaan lopeta kasvamista ei voi pitää paikkaansa. korvat ja nenä kasvaa, suurenevat vanhemmiten mut en todella usko että rinnat sitä tekee muuta kuin jos ihminen lihoo.

Olette itseasiassa väärässä. Rintojen liikakasvu on mahdollista, liikakasvussa nimenomaan rinnan rauhaskudos kasvaa, eikä niinkään rasvakudos. Rauhaskudoksen määrään ei voi laihduttamalla vaikuttaa.

Rintarauhaskudos voi kasvaa myös miehellä (gynekomastia). Eli miehelle kasvavat naiselliset rinnat.

Tällaisessa tapauksessa rinnan koko voi jatkaa kasvuaan myöhemmälläkin iällä, vaikkei asianomainen lihoisi. Kyse on siis sairaalloisesta tilasta. Tämä vaiva ei tietenkään ole kovin yleinen, mutta ei missään tapauksessa ennenkuulumaton. Usein syynä vaivaan on jonkinlainen hormonaalinen epätasapaino.

• 142
        turistii1 kirjoitti:

Luut ja lihakset pienenevät, korvat ja nenä ovat rustoa ja siksi näyttävät isommilta ihmisten vanhetessa.

• nuppu sika

Minäpä leikkuutin kokonnaan pois! Siitä on aikkoo 9 vuotta. Ei kasvanneet takasi, vaikka oun lihonu.

• Jättimäinen

Mun peli on sen verran suuri ja en voi mennä ulos alasti koska harakka tulee pian orrelle.

• Mauno-Kyllikki

Laita kuva, niin voimme arvioida rintojesi koon suhteessa muuhun vartaloon.

Kuvassa ei luonnollisesti saa olla vaatekappaleen vaatekappaletta. =)

• Stigu 42.g

Ymmärrän kyllä sillä haittaahan niistä on jos liian isot. Miehille se on kyllä unelma jos laiha ja isot rinnat, tosin naisen ei kovin häävi tarvi olla niin siitä kiihottuu muutenkin. Että ei todellakaan kannata miehiä ajatella, koska niitä saa muutenkin ihan liikaa.

Haluaisin kyllä nähdä melonisi :P

• Tissimies.

Sinunkin pitäisi ymmärtää että naisessa tärkeintä on rinnat! Kaikki muu on ylijäämää kaatisainetta millä ei ole mitään arvoa. Vain rinnat ratkaisee! Mitä suuremmat, sen paremmat!!

• Tussuttaja

Kyllä musta on kiva katsella isoja häpäreitä, kun ne myötäilee jumalatonta aisaani kun pistän pökköö pesään sata lasissa..
        Sitten vielä kun isot melonit hytkyy edessä niin taas lähtee vauva-ainetta iso lasti karjahduksen saattelemana..AAAARRRRRGGGGHHHH!!!

• Aivonainen

"Tissimies", sinulle sopivampi nimi olisi TISSIAIVO. En voisi seurustella kaltaisesi miehen kanssa, koska kaipaan älyllisesti haastavaa seuraa. Mistä sinun kanssasi voisi puhua? Tisseistä?

Toivon todella että koko vastauksesi oli läppä!

• Pää käytössä

Tissimiehelle tiedoksi.
        On toki ihmisiä, joille jokin yksittäinen kohta on tärkeä ja kiihottava. Iän ja kypsymisn myötä tilannne usein muuttuu. Mies voi naisessa nähdä arvokkaan ja arvostamansa kokonaisuuden. Kaikki se tulee aivoista ja niiden kehityksestä molemmilla osapuolilla.

Kyllä se kiihotuminen tapahtuu ihan eri näköistenkin ihmisten kohdalla jos älykkyydet kohtaavat, ulkoiset seikat jäävät silloin vähäisiksi, vaikka kauneus onkin aina eduksi.

• Milana!

Helppo teidän miesten on sanoa, että mitä suuremmat rinnat sitä parempi. Meistä naisista kylläkin se on ihan mukavaa, että tykkäätte rinnoistamme kun ne ovat suuret. Useimmille naisille myös suuret rinnat aiheuttavat selkäkipuja, joka ei varsinkaan ole mukavaa.

• Pää käytössäkö?
        Pää käytössä kirjoitti:

Tissimiehelle tiedoksi.
        On toki ihmisiä, joille jokin yksittäinen kohta on tärkeä ja kiihottava. Iän ja kypsymisn myötä tilannne usein muuttuu. Mies voi naisessa nähdä arvokkaan ja arvostamansa kokonaisuuden. Kaikki se tulee aivoista ja niiden kehityksestä molemmilla osapuolilla.

Kyllä se kiihotuminen tapahtuu ihan eri näköistenkin ihmisten kohdalla jos älykkyydet kohtaavat, ulkoiset seikat jäävät silloin vähäisiksi, vaikka kauneus onkin aina eduksi.

"On toki ihmisiä, joille jokin yksittäinen kohta on tärkeä ja kiihottava. Iän ja kypsymisn myötä tilannne usein muuttuu. Mies voi naisessa nähdä arvokkaan ja arvostamansa kokonaisuuden."

Täh?? Rinnathan on kylläkin osa naisen kokonaisuutta, kuten ylipäätään muutenkin koko ihmisen ulkomuoto. Luonnekin voi muokkautua osittain sitäkin mukaan, minkä näköinen kyseinen ihminen on!

"Kaikki se tulee aivoista ja niiden kehityksestä molemmilla osapuolilla."

"Kyllä se kiihotuminen tapahtuu ihan eri näköistenkin ihmisten kohdalla jos älykkyydet kohtaavat, ulkoiset seikat jäävät silloin vähäisiksi, vaikka kauneus onkin aina eduksi."

Nooh, on sillä ulkonäölläkin jonkun verran merkitystä kanssa :) Kai sinä nyt itsekin olisit mieluummin haluaisit miehesi pitävän sinua kiihottavana kuin epäkiihottavana? Mietippä nyt uudestaan!

• black iron

Musta mies pitää iso peppu. Voi olla pienet rinnat, mutta isot rinnat parempi. Valkoinen mies pitää pieni peppu ja isot rinnat. Musta mies parempi sinulle.

• mina ei ymmartaa

Musta mies pitaa iso peppu ja pienet rinnat, valkoinen mies pieni peppu isot rinnat, miksi sitten musta mies parempi tama nainen?

• Anti-hyysäri

ei sun tarviikaan.
        mee takas puistoon ettii uhreja..

• Katyaaaa

.. Useampi mies kyllä pitää isosta perseestä, ja isoista rinnoista. Sehän se onkin, miesten unelmamuija.

• pirjoliisa3

saisko kebabin vahvalla kastikkeella.

• vilttisatoa

Hai tuostahan on maharollisuus tulla niin paljon kakaroita etta koko yhteiskuntakin joutuu lujille.

• Hehe...taidat yrittää epätoivoisesti vääntää keskustelua ylös. Liekä juttusi totta. Jos olet alipainoinen, rintasi ovat korkeintaan sopivat, elleivät liian pienet. Hanki kunnon liivit ja pidä ylävartalon lihakset ja ryhti kunnossa. Ja nauti täysin rinnoin ihailusta muotojesi suhteen. Se aika voi pian olla kuitenkin ohi.

• Deepi

Minä kävin julkisella puolella pienennyksessä ollessani 24v. Mitat oli silloin 170cm/58kg ja kuppikoko oli 75F/G eli aivan suhteettoman isot oli kyllä verrattuna kokonaisuuteen.

Leikkauksen jälkeen on ikää tullut lisää (kohta ikää 30v) ja kilojakin tullut lisää seitsemän. Yksi lapsikin on tullut tehtyä. Imetys ei onnistunut, mutta toisaalta olin jo niin varautunut siihen, että ei se missään mielessä pettymys ollut. Ihan samalla lailla se lapsi sai ravinnon pullostakin ja isä pystyi olemaan mukana alusta asi aivan tasa-arvoisena vanhempana.

Lihomisen takia (vaikka en mä nyt mikään paksukainen ole vieläkään) on rinnatkin kasvanut hieman, mutta ei mitenkään merkittävästi. Kasvy on tosiaan tuota rasvakudosta, eikä sitä kovempaa rintakudosta.

Rintojenpienennys on ollut ehdottomasti yksi elämäni parhaita päätöksiä. Olo on ollut sen jälkeen parempi ja olen näyttänyt paremmalta. Vaatteet istuvat paremmin ja niska-/hartiakivut jäivät samalle reissulle. Itse en voi kun suositella leikkausta. Ainoa mitä kadun on se, että en mennyt lääkärin pakeille jo aiemmin.

• leikattu

Kerro mikä kokosi on. Jos ne täyttää kriteerit ja niistä on haittaa (psykologista, fyysistä), (tutkaile plastiikkapuolen keskusteluja, kuten joku kehotti) niin saat ne julkisella puolella pienennettyä, eli ei maksa kuin polimaksu ja parin vuorokauden sairaalamaksu. Jos taas koko ei oikeasti ole liian suuri niin voithan yksityisellä pienennyttää, jos rahaa riittää. Isoissa rinnoissa ei ole yhtään mitään hyvää.

Juokseminen ja muu liikunta on todella vaikeata, kun etumus on liian raskas. Myös iän myötä isot rinnat alkaa väistämättä roikkumaan. Itse koin todella kiusallisena ja ahdistavana miesten huomion, he jotenkin pitivät minua yliseksuaalisena ja jotenkin itseäni tyrkyttävänä, vaikkei rintoja kyllä silikoneiksi mitenkään erehtynyt pitämään. Silikoni on kevyt kun taas oikea rauhas- ja rasvakudos on hyvin raskasta. Laihduttaminen ei siksi auta, että kyse ei ole rasvasta vaan rauhaskudoksesta, jota on enemmän. MInua ällöttti miesten suhtautuminen todella, joskus minua ahdisteltiinkin. Ja se oli kauheaa, että ei saanut sopivia vaatteita koskaan. Piti pitää jotain säkkiä yläpäässä.

Oli aika mahtava tunne laittaa ensi kertaa vuosikausiin rintalasta lattiaan, kun jumppasi. Oli kevyt olo. Selkäkin oli aivan kiero ja lihakset täysin jumissa vuosia. Samoin oli ihana mennä liivikauppaan ostamaan b-kupin liivejä. Elämänlaatu parani moninkertaiseksi. Eikä tarvinut enää olla se tyyppi joka tunnettiin isoista rinnosta.

• Anna tissien kasvaa

Miten niin liian isot rinnat?
      Vaikka yritätkin tuossa kuvassa peittää niitä peitolla, niin selvästi huomaa että aivan normaalin kokoisethan nuo on.

• ......

Missä kuvassa? Tuskin siinä asianomainen on kuvattu. :D

• citytyttö
        ...... kirjoitti:

voi,urpo!!muuta kaupunkiin

• ......
        citytyttö kirjoitti:

voi,urpo!!muuta kaupunkiin

Miksi? Taitaa joku muu olla urpo täällä.

• Totta kai on
        ...... kirjoitti:

Ei siinä voi kenenkään muunkaan kuvaa olla. Tuskin siinä sun äitinkään kuvaa on?

• ,,,
        Totta kai on kirjoitti:

Ei siinä voi kenenkään muunkaan kuvaa olla. Tuskin siinä sun äitinkään kuvaa on?

saattaa ollakin, jos sen äidin kuva löytyy ylläpidon käyttämästä kuvapankista.

• Ihmeelliset kuvat
        ,,, kirjoitti:

saattaa ollakin, jos sen äidin kuva löytyy ylläpidon käyttämästä kuvapankista.

Uskomatonta että joku luulee etusivun kuvien olevan viestin kirjoittajien omia. Kyllä ne tosiaan kuvapankista napataan että saadaan etusivulle vähän täytettä. Ja viestit jotka etusivulla esitellään ovat ylläpidon valitsemia tavallisia yksittäisi juttuja, ei sen kummempaa.

• ...

mulla on itse asiassa samanlainen toive saada pienemmän rinnat. mulle tulee helposti arpikudosta, joten leikkaus on tosi huono vaihtoehto. onko mitään muita vinkkejä?

• Naisten päiväuni

Siis aivan älyttömän itsekästä lähteä pienentämään rintojaan. Niiden tehtävänä on miellyttää miestä, joten kannattaako asialla hölmöillä??

• Pienet ja ryhdikkäät on paljon paremmat kuin
        tommoset "megameloonit" joita koko ajan ihannoidaan.
        Amerikassa kaikki pitää olla suurta, Tissit, auton kääntösäde
        ym. kaikkea muuta suurta paskaa !!!!
        "Naisten päiväuni" on ihan paska nikki, painu pois palstalta jos
        ei ole mitään älykästä sanottavaa !!!!!!

• Rock rock hik..
        rockmaukka kirjoitti:

Pienet ja ryhdikkäät on paljon paremmat kuin
        tommoset "megameloonit" joita koko ajan ihannoidaan.
        Amerikassa kaikki pitää olla suurta, Tissit, auton kääntösäde
        ym. kaikkea muuta suurta paskaa !!!!
        "Naisten päiväuni" on ihan paska nikki, painu pois palstalta jos
        ei ole mitään älykästä sanottavaa !!!!!!

..ohjeistaa Suoli24:llä rockmaukka.. HAHHAHHAHHAA!!

• ex lollobrigida

Olen leikkauttanut jättirintani normaalikokoisiksi. Ja oli muuten ihan paras teko mitä olen tehnyt! Kertaakaan en ole katunut.
      On niin mahtavaa mennä vaatekauppaan kun saa taas kauniita vaatteita itselleen. Ja että pystyy urheilemaan, lenkkeilemään jne.
      Kannustan ehdottomasti jokaista joka kärsii isoista rinnoista tähän leikkaukseen.

• Kohtuuttoman isot tissit ei oo nätit ees katsella , saatikka kannella. Pienilläkin monet joutuu pärjäämään ja säilyttävät selkänsä terveenä.

• Erkki 24v

Minullakin on liian isot rinnat.

• nooh jos ne on niin suuret että selkä on niiden takia kipiä niin ehkä pieni kevennys olisi paikallaan ,. eikös ne kasva jonkin hormonin takia, sinulla vain taitaa olla sitä hormonia yllin kyllin ,. hormonihoito estäisi jälkikasvun operaation jälkeen.

• J K

LEIKKAUS

• harkitse ainakin

Kolmelta ystävälstäni on pienennetty rinnat, vuosia sitten. Eivät ole kasvaneet siitään. Pienennennysleikauksessa postetaan rinnan rasvakudosta ja se on ainiaaksi pois. Tietysti jos lihottaa itsensä oikein lihavaksi, voi rinnat ehkä kasvaa, en tiedä. Ystäväni eivät ole lihoneet - ei kukaan heistä tosin langanlaiha olekaan.

• Tampppionni

Jos on isot, mutta jos on valtavat, niin millaiset ne sitten on, niitä kai ei haluta pienentää.

• myös ISOT

"Leikkaus on turha, sillä olen kuullut, että ajan kanssa rinnat kasvavat entiselleen.

Kai tässä nyt on edes joku keino apuna? "

ei ne siinä kasva.

ne pienenee.

mutta pienennysleikkaus on vaativampi operaatio kuin suurennus.

siinä on suuremmat terveysriskit.

• miekkonen2

Onko mahdollista, että laihalla naisella olis hyvänmuotoset ja täytteiset rinnat ilman silikoneja?

• luojanluoma 90 F

Sama meikäläisellä, mutta uhallakaan en leikkauta! Nostan vaan pääni ja ryhtini suorempaan ja kannan tissini ylpeänä. Ainoastaan silloin suututtaa, kun joku ääliö tarraa baarissa tanssilattialla tissiin kiinni tai sanoo jotenkin näin: No ootpa pehmee tuosta kohti (röyhkeä vilkaisu rintojen kohdalle...) Mutta kertoopahan se jotain kaverin älystä, jos tuntemattomalle tuollaista alkaa heti puhumaan. Ei ainakaan pääse saatille. On se vaan kumma, että joilla on pienet, haluavat isot ja päinvastoin!

• leikattu

"Sama meikäläisellä, mutta uhallakaan en leikkauta!"

Nimimerkki luojanluoma 90F. Kerro, harrastatko liikuntaa ja millaista? Ehkä rintakudoksesi ei ole niin painavaa kuin esimerkiksi minulla oli ja siksi pärjäät fyysisesti hyvin. Ehkä ongelmasi ei sitten ole suuri, tai tarpeeksi suuri kun et koe tarvitsevasi leikkausta. Mutta älä silti väheksy niitä jotka ei enää asian kanssa pärjää. Liian suuret rinnat invalidisoi elämän, kuten mikä tahansa psyykkinen, sosiaalinen ja fyysinen haitta. Ja asia on helposti korjattavissa leikkauksella.

Minä pidän omaa leikkaustani siksikin suuressa arvossa, että juoksuharrastus oli minulle täysin mahdoton ennen leikkausta, samoin monet muut lajit. Eli rintojen koko suoraan vaikutti fyysisen kunnon huononemiseen. Hikoileminen teki sientä rintojen alle ja iho suorastaan haisi. Uimassa en kehdannut käydä, eikä sopivaa uimapukua edes ollut olemassa. Ainoat, jotka oli ylhäältä sopivat olivat alhaalta liian isoja. Liivejä oli olemassa vain mummomallisia ja rumia. Bikineitä ei voinut kuvitellakaan sillä rinnat roikkui suunnilleen navassa. Ja kaikilla, jotka ikääntyy suurten rintojen kanssa tulee käymään samoin, sillä g-voima vaikuttaa jokaiseen.

• 8+5

Jos ihan tosissaan haluat pienemmät rinnat tai kiinteämmät ainoo keino on sillon leikkaus. Ei oo keksitty mitään ihme konstia mikä vois muuten toimia. Itse olen menossa joskus tulevaisuudessa rintojen leikkaukseen. Ensi vuodeksi on lääkäriin varattuna aika ja lääkäri sitten ihan mittanauhan kanssa mittaa että ovatko rinnat liian suuret. Jos lääkäri katsoo että rinnat ovat liian isot ja selvä terveyshaitta silloin leikkausta ei tarvitse kuulemma itse kokonaan maksaa.

En ole koskaan kuullut että rinnat palaisivat entiselleen leikkauksen jälkeen ihan itsestään. En usko että tuo pitää paikkaansa, kuulostaa lähinnä joltain urbaanilta legendalta. Joku mamma heittänyt tämän joskus suutuksissaan kun leikkauksen jälkeen lihoi niin paljon että rinnatkin sitten palasivat omaan roikkumaan muotoonsa, eikä halunnut tunnustaa että ihan itse oli syypää.

Rintojen leikkaaminen tarkoittaa myös sitä että jos tupakoit sinun pitää lopettaa. Tupakoivilla on kuulemma suurempi riski siihen että leikkauksen jälkeen nänneihin ei enää palaa tunto. Jos et tupakoi, lääkäri ei katso sinulla olevan niin paljon ilokiloja että sinun pitäisi laihduttaa ennen leikkausta silloin pääset tavallaan jonon kärkeen, mutta saat varmasti odottaa leikkausta ainakin puoli vuotta. Rintojen pienennys leikkaus kun ei ole akuutti asia joten tietysti kiirelliset leikkaukset tehdään ensin.

• Troliikki

Koko juttu taas trololololollollausta.

• aprilliako tuo on?

Hetkinen, virhe, TILT, väärin, ei, epätosi, fuulaa!

Rinnat eivät voi olla liian suuret!

Epäjohdonmukainen aloitus,fiktiota, vaadin poistamaan aloituksen.

• Vaihtoehto ongelmiin

Salille mars ja lihaskuntoa; rintalihasliikkeitä. Lihakset muokkaavat rintojen ryhtiä parempaan suuntaan. Jos on roikkutissit ja isot alipainoisenakin niin leikkaus lienee ainoa vaihtoehto. A-B kupin kiinteät rinnat sporttisella mimmillä = parasta mitä on.

• 4455554

Gynekomastia sairaus kasvattaa rintojen kokoa, on hormonaalinen sairaus. Myös hormonit joita on syötetty karjalle voi aiheuttaa reaktioita herkissä ihmisissä kun he syövät lihaa. Rasvaprosentin pienennys voi hieman auttaa. Mutta ei paljoa.

• fosT

Suomessa eläimille ei saa syöttää hormooneja. Eli ei siitä ainakaan isot tissit johdu.

Näin miehenä voin ainakin sen sanoa että luomutissi on kaikkein kaunein. Se voi oilla iso, pieni, roikko, kiinteä tai jotain siltä väliltä. Muotoilun mestariteos. Parempaa maitopurkkia ei ole tehty.

Sitten on eri asia, jos suuresta koosta aiheutuu vaikka selkävaivoja.

• totta on!
        fosT kirjoitti:

Suomessa eläimille ei saa syöttää hormooneja. Eli ei siitä ainakaan isot tissit johdu.

Näin miehenä voin ainakin sen sanoa että luomutissi on kaikkein kaunein. Se voi oilla iso, pieni, roikko, kiinteä tai jotain siltä väliltä. Muotoilun mestariteos. Parempaa maitopurkkia ei ole tehty.

Sitten on eri asia, jos suuresta koosta aiheutuu vaikka selkävaivoja.

Kyllä näin vaan on! Olen perehtynyt asiaan aika syvällisesti, sattuneista syistä, koska kärsin itse samasta. Karjalle syötetään esim. antibioottia, myös paljon tuotteita tuodaan ulkomailta, maitotuotteita, karkkeja, joissa on näitä. Tämä on tieteellinen fakta joka mainitaan gynekomastiaa käsittelevissä artikkeleissa. Rintojen koon kasvu länsimaissa on tutkimuksissa huomattu, ja yhdeksi syyksi on epäilty juuri tätä.

• fosT
        totta on! kirjoitti:

Kyllä näin vaan on! Olen perehtynyt asiaan aika syvällisesti, sattuneista syistä, koska kärsin itse samasta. Karjalle syötetään esim. antibioottia, myös paljon tuotteita tuodaan ulkomailta, maitotuotteita, karkkeja, joissa on näitä. Tämä on tieteellinen fakta joka mainitaan gynekomastiaa käsittelevissä artikkeleissa. Rintojen koon kasvu länsimaissa on tutkimuksissa huomattu, ja yhdeksi syyksi on epäilty juuri tätä.

Mistähän kirjoituksista sinäkin "tietosi" hankit. Suomessa rehuihin ei saa lisätä myöskään antibiootteja. Edes Yhdysvalloissa ei ole voitu osoittaa ruuan mukana tulleista aineista vaikutusta tisseihin (muita kyllä)vaikka karjan ruokintaan kuuluu aivan yleisesti antibiootit ja hormoonit

Hinkkien kasvu johtuu parantuneesta ravitsemustilanteesta. Siksi nykyaikana ollaan pidempiä ja painavampia kuin aikaisemmin. Samaan suuntaan vaikuttaa myös parempi terveys.

• eeeedddd
        fosT kirjoitti:

Mistähän kirjoituksista sinäkin "tietosi" hankit. Suomessa rehuihin ei saa lisätä myöskään antibiootteja. Edes Yhdysvalloissa ei ole voitu osoittaa ruuan mukana tulleista aineista vaikutusta tisseihin (muita kyllä)vaikka karjan ruokintaan kuuluu aivan yleisesti antibiootit ja hormoonit

Hinkkien kasvu johtuu parantuneesta ravitsemustilanteesta. Siksi nykyaikana ollaan pidempiä ja painavampia kuin aikaisemmin. Samaan suuntaan vaikuttaa myös parempi terveys.

olet väärässä. Yksinkertaisella googlettamalla englanniksi löydät heti lukuisia tieteellisiä keskusteluja ja lehtiartikkeleita aiheesta. Puhuinkin koko maailmanlaajuisesti en vain suomesta. Jopa shampoossa on näitä hormoneja. Ympäristömyrkyt vedessä, karjan kasvatus hormoneilla , jne, kasvattaa myös miehile rinnat. Kaloissa on havaittu koirasten muuttuminen naaraiksi. Lapsettomuus miehen takia yms. seuraukset. Katsopa onko itselläsi naisten "hinkit"?

• E:stä B:hen

Harrastatko urheilua ollenkaan? Läskiähän voi olla alipainoisellakin, varsinkin jos lihasta ei löydy. Kehotan kuntosalilla kunnon rinta treeniä.

• leikattu

"Harrastatko urheilua ollenkaan? Läskiähän voi olla alipainoisellakin, varsinkin jos lihasta ei löydy. Kehotan kuntosalilla kunnon rinta treeniä."

Vastaan sivusta, sillä tunnen asian hyvin omasta kokemuksestani. Kai sinä tiedät, että treenaaminen vaikuttaa lihaksiin. Rintakudos ei ole lihasta, ja juuri sitä on paljon suuririntaisilla. Siksi rintatreeni ei vaikuta kuin ehkä kannatteleviin lihaksiin mutta ei muuta rintojen kokoa yhtään miksikään. Mihin muka rintakudos treenaamisesta hetkahtaisi?

Monesti liian isot rinnat on juuri se suurin este liikunnan ja nimenomaan urheilun harrastamiselle, joten kun rinnat pienenee, voi myös liikuntaa harrastaa monin verroin paremmin ja tehokkaammin kuin ennen.

• mies ,sivusta katsoj

miksi ihmeessä niitä pienennät.jos se on terveydelle haitallista niin sitten ymärtää sen,mutta muuten kun jotkut niitä isontaa kalliilla hinnalla?

• 23lM

Niinpä niin. Toppausta pitää saada vaikka tuloksena on alkuperäistä rumemmat.

• Taasnaita

Kylla mulle kelpais isotissinen nainen. Se sais itse asiassa paljonkin anteeks jos olisi sinut tissiensa kanssa. Silvottuja rintoja en sietais.

• Leikkaus auttaa

Jos liian isoista rinnoista tulee terveyshaittaa, esim, selkä- ja niskasärkyjä tai ryhtivaikeuksia, voi päästä julkisella puolella rintojen pienennykseen. Pienennystä tehdään myös yksityisellä puolella, mutta maksaa tuhansia euroja.

Jos rinnoista on haittaa, kannattaa ehdottomasti mennä pienennysleikkaukseen. Lähes kaikki, jotka ovat pienentäneet ylisuuret rintansa, ovat sitä mieltä, että leikkaus oli yksi parhaimmista päätöksistään omassa elämässään.

Kannattaa siis käydä lääkärillä juttelemassa asiasta ja kertomassa, millaisia kaikkia vaivoja itselle liian suurista rinnoista on. Ensin kannattaa tietysti listata haitat itselleen ja mieluusti vaikka paperille.

• leikattu

"Lähes kaikki, jotka ovat pienentäneet ylisuuret rintansa, ovat sitä mieltä, että leikkaus oli yksi parhaimmista päätöksistään omassa elämässään."

Veit jalat suustani. Leikkaus on lähes samanlainen vaikutukseltaan, kuin jos sokea saisi näkönsä takaisin. Itku tuli, kun sain ekaa kertaa normaalikokoisen paidan päälleni ja näytin ihanalta. Kasvot tuli esille ja ihmiset katsoivat ensimmäistä kertaa minua ensin silmiin.

• tarkkapoika

Ei isotissistä, eikä varsinkaan läskiä. Läski on murhaa.
      Minulle naisessa on tärkein yksityiskohta on vyötärö. Jos sitä ei ole, on aivan sama miten nätti naama tai älykäs nainen on kyseessä. Pienet tissit ja päärynäperse ovat
      sitten jo aivan huippua. En ymmärrä miehiä jotka lähtevät panemaan 200l tynnyriä, hyi helevetti sentään. Älykkyyteen sen verran, että tynnyri ei voi olla oikeasti älykäs.

• t1qH

Naisen pitää olla naisellisen pyöreä eikä mikään nyljetty oravan raato. Tietysti liika on liikaa mutta onneksi suurin osa naisista on sellaisia herkullisen pehmeitä.

• tarkkapoika
        t1qH kirjoitti:

Naisen pitää olla naisellisen pyöreä eikä mikään nyljetty oravan raato. Tietysti liika on liikaa mutta onneksi suurin osa naisista on sellaisia herkullisen pehmeitä.

Pehmeä ok. Valitettavasti monet läskivyötiäiset luulevat olevansa ´sopivan pehmeitä´. No mikäs siinä jos kerran kelpaa.
        Nainen saa aina, ehkei siltä jolta haluaisi, mutta kuitenkin.
        Maailmassa ei ole, eikä ole ollut ainoatakaan naista joka olisi jäänyt siittämättä jos itsellä siihen on ollut halua. Mutta parhaat ovat hoikkia.

• Tätä tämä on

"Älykkyyteen sen verran, että tynnyri ei voi olla oikeasti älykäs."

Mielenkiintoinen kommentti. Tyypillinen "miehen" mielipide. Mihin naisen älykkyys katoaisi jos lihoaa. Mies kärsii alemmuuskompleksista jos nainen on älykkäämpi kuin hän. Miehelle ihannenainen on tyhmä kuin saapas jonka rinnalla tyhmempikin mies voi loistaa älykkyydellään.

• tarkkatyttö

Muistahan sitten, ettet hanki lapsia! Naisesi kun saattaa näyttää jossain vaiheessa melko tynnöriltä eikä vyötärön palaamisestakaan ole takuita. RINNATKIN VOIVAT KASVAA! Jos kuitenkin näin sattuisi käymään, älä ainakaan pane häntä enää sen jälkeen näköisenä.

• en ymmärrä miehenä

En kyllä ymmärrä miehenä miksi ihmeessä rinnat tarvisi pienentää jos kerran niistä ei ihan tolkutonta haittaa ole. Ymmärrän kyllä jos rinnat oikeasti roikkuvat jossain polvissa ja niissä olisi ihan tolkuttomasti painoa.

Isorintaisen kannattaa ostaa kunnon rintaliivit ja liikuntakin onnistuu urheiluliiveillä. Selkäsäryt johtuvat ennenkaikkea huonoista selkälihaksista, ei isoista rinnoista. Eli kuntotreenille. Juokseminen onnistuu kunnon tukevilla urheiluliiveillä ja jos muka ei onnistu, niin sitten voi harrastaa jotain muuta. Onhan olemassa jalkavaivaisia ihmisiä jotka eivät voi juosta, mutta voivat ihan hyvin harrastaa monia muita eri urheilumuotoja.

Pane katsoen rintojen piennesleikkaus ja kuinka paljon siinä irrotetaan kudosta. Sitten rinnat parsitaan kasaan. Riskit ovat melko isot ja leikkaus suuri.

• en ymmärrä miehenä

Eivät isot rinnat ole kiinteät ikinä luomuina. Eikä pidäkkään olla. Itse pidän luonnollisista rinnoista kiinteitä silikonirintoja enemmän, sillä ne eivät ole hot. Ole tyytyväinen kun sinulla on rinnat ja elämässä on oikeitakin ongelmia.

• Tri Rintala
        en ymmärrä miehenä kirjoitti:

Eivät isot rinnat ole kiinteät ikinä luomuina. Eikä pidäkkään olla. Itse pidän luonnollisista rinnoista kiinteitä silikonirintoja enemmän, sillä ne eivät ole hot. Ole tyytyväinen kun sinulla on rinnat ja elämässä on oikeitakin ongelmia.

Naisten yleinen ongelma on että he eivät osaa oikean kokoisi rintaliivejä ja varsinkaan sellaisia mitkä tukevat rintaa kunnolla.

• toinen nainen

Isot rinnat vai arpiset rinnat? Siinä on valintasi.

• leikattu

nimimerkki toinen nainen.

Arpia ei leikkauksestä jää. Ainakaan minulla.

• pppp644
        leikattu kirjoitti:

nimimerkki toinen nainen.

Arpia ei leikkauksestä jää. Ainakaan minulla.

BHAHHAHHAHAA! No jo vitsin murjasit!!

• pieni c-kuppi

Itselläni tulee kohta kaksi vuotta rintojen pienennysleikkauksesta, enkä ole katunut päivääkään.Asiattomimmat kommentit tulivat joiltakin miehiltä jotka vertasivat leikkaustani peniksen pienennysleikkaukseen.Täälläkin ääliö-kommentit tulevat näköjään miehiltä.Isoista rinnoista voi olla monenlaista haittaa mm.niska-hartiaseudun kivut, päänsäryt,ryhdin muutokset.Isorintainen ei ole aina ylipainoinen niinkuin tässäkin ap.kirjoittajan tapauksessa.Rintojen pienennysleikkaus on sen verran iso leikkaus, ettei sinne kukaan nainen ihan huvikseen lähde.Jos menet leikkaukseen,ota selville mitä voit tehdä nopeuttaaksesi toipumista.Keinoja on monia mm.tupakoinnin lopettaminen ja lisäsinkin syönti ennen leikkausta.On erittäin harvinaista,että rinnat kasvavat takaisin liian isoksi (joo,joo..en tarvitse keneltäkään mieheltä kommenttia,että rinnat ei voi koskaan olla liian isot)Itselläni on rintojen koko kaksi vuotta pysynyt samana, tosin vahdin kilojani niin, ettei se heittelehdi kahta kiloa enempää suuntaan tai toiseen.Rohkeasti vain oman terveyskeskuslääkärin puheille joka tarvittaessa kirjoittaa lähetteen eteenpäin.

• mies kertoo

Tupakan polttaminen kuin korsteeni ja liikunan puuten on takuulla naisilla selkäkipujen aiheuttajia. Jollain alle promillella naisista on oikeasti niin isot tissit että ne vaatii leikkausta. Treenaan siitä ja ruokavaliot kuntoon. Niin ja ostamaan kunnon tukevat liivit ja opetellaan hahmottamaan se oma rinnankoko.

• v*ttu mikä imbesilli
        mies kertoo kirjoitti:

Tupakan polttaminen kuin korsteeni ja liikunan puuten on takuulla naisilla selkäkipujen aiheuttajia. Jollain alle promillella naisista on oikeasti niin isot tissit että ne vaatii leikkausta. Treenaan siitä ja ruokavaliot kuntoon. Niin ja ostamaan kunnon tukevat liivit ja opetellaan hahmottamaan se oma rinnankoko.

"Tupakan polttaminen kuin korsteeni ja liikunan puuten on takuulla naisilla selkäkipujen aiheuttajia. Jollain alle promillella naisista on oikeasti niin isot tissit että ne vaatii leikkausta. Treenaan siitä ja ruokavaliot kuntoon. Niin ja ostamaan kunnon tukevat liivit ja opetellaan hahmottamaan se oma rinnankoko"

Tämä kommenttisi osoittaa, kuinka vähän tajuat asiasta ja ongelmasta mistä aloittaja ja asian kanssa painivat naiset kärsii. Mutta hyvä tietää, millaisia idiootteja miehissä tosiaan on. On aivan eri asia kantaa niskassaan monen voipaketin lisäpainoa, kuin osoitella sivusta ja puhua jostain tupakanpoltosta ja liikunnan puutteesta, josta ei tässä ketjussa ole lainkaan kyse. Tajuatko idiootti, että ne isot rinnat ovat juuri liikunnanharrastamisen suurin este.

• Miestä varten

Todella hölmöä tuollainen rintojen silpominen! Tuollaiset oireet eivät ole muuta kuin itsensä pettämistä kun itselleen yrittää perustella elämänsä hölmöintä tekoa! Rintojen tärkein tehtävä on miellyttää miestä, ja siksi naisen pitää kestää tuollaiset pikkuoireet, ellei sitten halua viettää loppuelämäänsä pelkkänä yksinäisenä seinätapettina!

• L1rm

Kyllä tissit ovat pikkuvauvoja varten mutta oivallisen muotoilunsa ansiosta miellyttävät myös suunnattomasti miehiä.

• tiskimies
        L1rm kirjoitti:

Kyllä tissit ovat pikkuvauvoja varten mutta oivallisen muotoilunsa ansiosta miellyttävät myös suunnattomasti miehiä.

Lapselle ei ole väliä minkä näköinen tissi on. Monelle miehelle taas on. Eli tiskit on miehiä varten.

• Uuden elämän saanut

Vaikka rinnat ehkä ovatkin joillakin miehillä ehkä se kiinnostavin asia naisessa ja isot rinnat ovat heille tärkeät niin kuitenkin sen naisen oma terveys ja hyvinvointi on naisille itselleen tärkeämpi asia, kuin miesten miellyttäminen. Itselläni oli jopa hengittäminen makuuasennosta raskasta.

Oma hyvä olo, tulipa se mistä hyvänsä, tekee ihmisen itsevarmaksi ja sitä kautta ehkä seksikkääksikin. ;)

Jos saan omasta kokemuksestani kertoa, niin kyllä minulle uusi ja avautunut kyky juosta, pelata, hyppiä ja jumpata, uida sekä normaalivaatteiden istuvuus oli paljon tärkeämpää kuin se, mitä joku mies ajattelee rinnoistani ja mikä hirveä menetys ehkä jollekin miehelle on se, että en olekaan enää isorintainen. En siis hetkeäkään ajatellut miesten miellyttämistä, vaan omaa hyvinvointia ja elämänlaadun nostamista. Sitä paitsi kaikki miehet ei edes pidä isoista rinnoista, vaan sellaisista sopivista, sopusuhtaisuus on itsenikin mielestä kaunista. Jotkut, varsinkin suomalaiset silikoninaiset itse asiassa näyttää helposti lihavilta, kun ei ole kapeaa vyötäröä. Pääasia tässä rintajutussa on se, miten nainen oman kehonsa kanssa pärjää, muut saa sitten pärjätä ja olla mitä mieltä haluaa.

• pienennetyt

Suosittelen ehdottomasti rintojen pienennystä. Moni ongelma poistuu. Niska ja hartiakivut ja siitä johtuva päänsärky. Itselleni tehtiin muutama vuosi kunnallisella puolella enkä päivääkään ole katunut. Rohkeasti hakemaan lähetettä terveyskeskuksesta. Itselläni oli E kuppi. Nyt B tai C riippuen mallista.

• Lepakko?

Miksi haluat olla tuollainen kakkosnelkku??

• No höh

Selkäkivut olisi kyllä hoitunut liikkumallakin.

• pienennetyt
        No höh kirjoitti:

Selkäkivut olisi kyllä hoitunut liikkumallakin.

Ei muute hoidu kun syy on ja pysyy eli liian suuret rinnat jotka roikkuu polvissa asti. Onko ne muka kauniit ja haluttavat? YÄK!!! Siksi pienennytin ja mieskin tykkää. Arvet ovat jo vaalenneet. Tuskin näkyvät.

• hanskahakkis

Isotissinen blondi,pornoleffojen suosikki..

• 79Mb

En vain ymmärrä miksi pornokuvissa pitää olla inhottavat silikonipallot kauniiden luomutissien sijasta.

• Isorintainen1

Ei miehillä ole tietoa siitä mitä haittaa on isoista rinnoista se on terveydellisestikin suuri haitta on niska ja hartia särkyä, vaatteitten sovitus ja istuvuus on yksi hankalimpia juttuja, olen kärsinyt niistä kymmeniä vuosia ja tiedän mitä se on.
        Minä en ole voinut mennä pienennyttämään määrätyistä syistä.
        Kehoitan kyllä kaikkia joilla on mahdollisuus käyttää sitä hyväkseen, en minäkään tiedä ketään joka ei olisi leikkaukseen tyytyväinen, niin tekisin minäkin jos voisin.

• porno neiti
        79Mb kirjoitti:

En vain ymmärrä miksi pornokuvissa pitää olla inhottavat silikonipallot kauniiden luomutissien sijasta.

Katsot väärää pornoa. Valinnanvaraa on koko netti täynnä.

• isomunainen
        Isorintainen1 kirjoitti:

Ei miehillä ole tietoa siitä mitä haittaa on isoista rinnoista se on terveydellisestikin suuri haitta on niska ja hartia särkyä, vaatteitten sovitus ja istuvuus on yksi hankalimpia juttuja, olen kärsinyt niistä kymmeniä vuosia ja tiedän mitä se on.
        Kehoitan kyllä kaikkia joilla on mahdollisuus käyttää sitä hyväkseen, en minäkään tiedä ketään joka ei olisi leikkaukseen tyytyväinen, niin tekisin minäkin jos voisin.

Hei haloo on todella suuri ongelma kun ei vaatteiden sovitus mene nappiin. Mitkä ihmeem määrätyt syyt mitkä sitten estävät magatissien pienentämisen? Hemofilia vai jättääkö mies. Niin ja kuinka monta ihmistä tiedät joiden rinnat on leikkauksella pienennetty?

• Miestä varten
        Isorintainen1 kirjoitti:

Tuollaiset "muka ongelmat" ovat aivan sivuseikka! Sinun rintojesi tehtävä on miellyttää miestä, joten suu suppuun ja rinnat esille!!

• Miettikää vielä
        Isorintainen1 kirjoitti:

Maalaisjärkeäkin voi käyttää. Ennen kuin menee mihkään kalliisiin operaatioihin, niin sitä ennen voisi kanssa kokeilla vähän edullisempiakin vaihtoehtoja:

1. Tsekata että on varmastikin oikean kokoiset liivit. Tutkimusten mukaan n. 80-90% naisista pitää vääränkokoisia liivejä, mistä monesti kanssa johtuvat nämä kaikki vaivat.

2. Pitää salilla ylävartalon lihaksistoa kunnossa.

3. Samaten ryhtikin.

4. Selkäjumppa.

• gzz3

Minä leikkautin häppärit, jo 20v. sitten. Ei oo koskenu kävely sen jälkeen,
        oon suomalainen enkä somali.

• yksimies

naisilla sekä tyttöoläonsievät rinnatkunovat isot

• Seivästäjä

Minulla on monen naisen sanomana liian iso muna. Mutta en aio ikinä sitä pienentää! Se on hyvä näin, ja viihdyn sen kanssa erittäin mainiosti!

• tissiaivoinenmies..

Tissimies. (tissiaivo) taitaa olla vielä penikka. Ei kukaan täysjärkinen aikuinen mies puhu noin rumasti naisesta.

• .tissit.

miksi miehet pitävät vain isoista tisseistä? minusta semmoiset kiinteät ja ryhdikkäät rinnat vat kauniit. Isot rinnat yleensä roikkuvat rumasti, ellei ole silarit,ja kuka nyt haluaisi vaarallisia geelipalloja tissien sisään hyi v.. mutta aloittajalle: ymmärrän kyllä miksi haluat rintojenpienennykseen, mutta ajattele asian hyvää puolta. sinulla on isot rinnat mistä monet pienirintaiset ovat kateellisia,ja kaikkein tärkeintä, sinulla on rinnat ja ne on terveet. joillain naisilla ei ole rintoja ollenkaan tai toista rintaa.

• Miestä varten

Oletko homo?

• ssssssssfffffffggggg

Kyllä monelle isorintaiselle tehdään nykyisin pienennysleikkaus. Liian isot ja painavat rinnat ovat terveyshaitta, ryhti painuu kumaraan ja iho hautuu. Ei ole mikään harvinainen asia. Julkisella puolellakin saa tehtyä, kun on terveyshaittaa.

• -kohtuus kaikessa-

Minun naisellani on pienet tissit. Hän painaakin vain 50 kg vaikka on 172 cm
      Minulla on paksu mutta lyhyt kull* ja jonkunverran mahaa. Painan 100 kg. 175 cm.
      Hyvin hoituu seksi ja kaikki muukin. Olemme yhteispainoltamme siis normipari.
      Ihmisessä merkitsee muu kuin tissit tai kulli vaikka niilläkin on oma osuutensa.
      Tietysti ymmärrän että ylisuuret tissit ovat hankalat mutta myös rumat.
      Miehet eivät jostain syystä valita liian isosta kull*sta, en tiedä että onko siitä oikeasti haitttaa vai hyötyä muuta kuin ettei niin helposti pissi kengille.
      Ei se ainakaan naisensaantiin vaikuta. Tunnen yhden todella isomulkkuiiisen kaverin joka ei liene saanut koskaan.

• vuoroin vieraissa

Kauheeta miten lihava mies! Itse en katsoisikaan tuollaisen norsun perään, johan siinä pieni nainen litistyykin.
        Näinhän te miehetkin meitä naisia arvioitte...

• TISSITSAA OLLAMILLAISET VAAN

• ewsdtrfg

Voi hyvän tähden kyllä tämäkin ketju taas osoittaa kiistattomasti, että miehet ovat se tyhmempi sukupuoli.
      Opetelkaa pällit ymmärtämään lukemaanne!

• JASESEISOOTYYLILLÄ.

Hyvin oon pärjänny kymppituumasellani ja tosi harvoin oon saanu nega palautetta, elikkä en aio missään tapauksessa pätkäistä milliäkään tyrkyttimestäni. Jos sattuu nii sittehän sattuu.

• Ei koskaan mokomaa

Jos sattuu, mies saa mennä eikä koskaan takaisin.

• PAISE-KASSIT

n ihan liian ISOT kassit.
      niitä pitäs pienentää, mutta pienentäminen ISONTAA!!!!!

Mitä mä teen?????

Mun kassit vaan aina PAISUUUU

onko kyseessä PAISE?????

• moi jaa ei kait muu auta kun leikkauttaa pienemmäksi miten isot ovat

• kissanainen

Palsta antaa kyllä kuvan että harva tajuaa yhtään mistä on kyse.

Ensinnäkin gynekomastia on MIESTEN onglema, siinä miehelle kasvaa isot rinnat- Syitä on monia, mutta jos hormonaalinen ongellma, niin rinnat voivat kasvaa uudestaan pienennysleikkauksen jälkeenkin.

Naisella kuppikoko on yleensä perinnöllinen. Tosin e-pillerien käyttö, parempi ruokavalio, ja kenties myös ympäristön saastuminen (hormonaalista toimintaa imitoivat aineet ympäristössämme) ovat myös syynä kuppikoon suurentumiseen yleisesti.

Toisaalta kuppikoon suurentuminen on osittain harhaa ja johtuu siitä että jotkut rintaliivivalmistajat ovat suurentaneet ympärysmittaa liiveissä, jolloin joutuu valitsemaan pienemmän ympärysmitan mutta isomman kuppikoon saadakseen entisen kokoiset liivt. Eli jos ennen käytti kokoa 80D, nyt täytyy ostaa 75E. Tässä on se etu että asiakkaat ovat tyytyväisiä kun luulevat olevansa laihempia kuin ennen mutta myös isorintaisempia. Lisäksi bisneshyöty on siinä, että kun D:tä pidetään normaalikokona ja sitä saa vielä joka marketista, niin E-kuppia ja isompaa saa usein lähteä ostelemaan erikoisliikkeestä, jossa naista rokotetaan hinnassa sitten enemmän.

Äskettäin kuulin että Suomessa nykyään keskikoko on 75E.

Jos ympärysmitta on vaikkapa 65 ja kuppi F, se voi kuulostaa isolta, mutta itse asiassa rintojen ympärysmitta on pienempi kuin koossa 80A. Näissä on kumminkin se ero että neidillä 65F voi olla vaivoja koska selkä on hento ja rinnan volyymi suurempi. Eikä tukea antavien liivjen löytäminen ole helppoa.

Monelle ei selkäjumppa auta, koska kun rinnat kasvavat yhtä aikaa pubertetissa pituuden kanssa, voi olla että selkä on jo kasvanut heikoksi ja vinoon (skolioosi).

Rintojen painoon vaikuttaa myös se, onko rinnassa enemmän rasvaa (kevyttä) vai rintakudosta (painavampaa). Siksi saman rintaliivikoon omaavat kaksi naista voivat olla aivan eri tilanteessa, ei voi verrata. Nämä ovat hyvin yksilöllisiä asioita.

Jos joku mies haluaa sovinististen heittojen sijaan kokea miltä painavat rinnat todella tuntuu, voi käydä kaupasta pari n. 1,5 kg painoista melonia ja ripustaa ne kaulaan vaikkapa viikoksi. (Naisen rinnat painavat keskimäärin noin 1 kg, mutta koska miehen selkä on leveämpi eli kantaa painoa paremmin, lisätään tähän tieteelliseen kokeeseen hieman lisää painoa.) Odotan mielenkiinnolla :-) raporttia siitä kuinka ihanaa, kevyttä ja helppoa elämä, pukeutuminen ja arjen askareista suoriutuminen on! Muistakaa myös käydä rintaliivikaupassa "rintojenne" kanssa, että huomaatte kuinka helppoa on löytää omaa kokoa, sopivaa mallia, tukea antavat ja edulliset liivit -NOT!

Leikkaus on joillekin ratkaisu, mutta valitettavasti se on rankka kokemus monelle, samat komplikaatiot ja ongelmat siinä on kuin missä muussa leikkauksessa tahansa.

Joillekin voi todella kasvaa takaisin kuppikokoa, vaikkei liho, koska rinnat ovat leikkauksen jälkeenkin osa elävää kehoa johon vaikuttaa hormonit yms. Naisen rinnat muuten myös muuttuvat koko elämän ajan, kuukauden sisällä, raskauden, e-pillerien, vaihdevuosien yms. seurauksena. Pienennysleikkaus ei tee immuuniksi näille tekijöille. Se miten rinnat muuttuvat, on taas yksilöllistä.

Leikkauksessa nänniä joudutaan siirtämään, joten imettäminen leikkauksen jälkeen ei kaikilla onnistu jne... toisilla on sellainen kudostyyppi ettei iho ja arvet oikein parane jne... Toisilla onkin selkävaivojen taustalla joku muu syy, joten jos vaikka reumasairaus, se ei leikkauksesta parane, päinvastoin.

Tärkeintä on selvittää ennen leikkausta tarkkaan terveys ja miettiä onko muita ratkaisuja kuten fysioterapia, yms. Usein kuitenkin jos rinnan paino on sellainen, että siitä saa 1 kg per puoli poistaa ja paljon vielä jää, kyllä leikkauksen tuoma parannus elämänlaatuun on huomattava. Jos Kelan kautta menee leikkaukseen, plastiikkakirurgi tutkii ensin onko edellytyksiä ja jo on, pääsee julkiselle leikkaukseen, silloin maksaa vain omavastuun, koska kyseessä on sairauden hoito.

• Elämänlaatu parani

Hei kissanainen, kiitos asiantuntevasta kirjoituksesta. Kokemuksestani kerron tosiaan että leikkaus muutti ainakin minun elämäni sata kertaa parammaksi, en ole päivääkään katunut. Olisimpa päässyt vaan aiemmin leikkaukseen.

Mitä sanot tuosta itse leikkauksesta niin tosiaan siinähän etumuksesta tulee tilkkutäkki, kun nänneille laitetaan uusi paikka. Jännä on, miten ne juurtuvat oikeasti. Tämä on oikeasti ainut riski jälkiä katsoessa, että onnistuuko nännien siirto. Lapset oli jo tehty joten näitä imetysjuttuja ei kohdalle tullut. Tikkejähän on useita kymmeniä ja monessa kerroksessa, joten leikkauskivut ovat kovat, kun niin paljon ihoa on leikattu. Liikkuminen on hankalaa ja paraneminen kestää kuukausia, noin kolme-neljä, riippuu tuleeko tulehduksia tms. Kipeä olin. Mutta jokainen vaiva ja kipu oli vaivan arvoista. Koska leikkaus tehdään rintalastan ulkopuolella, on leikkaus "vaaraton". Ei tarvi avata rintalastaa eikä kylkiluita. Mutta nukuksissa ollaan monta tuntia.

Minua jotkut yritti pelotella ja varoitella ties millä, mutta en todellakaan välittänyt muiden näkemyksistä. Kummallista oli, miten tallaisessakin tilanteessa parhaimpia "asiantuntijoita" ovat ne, joilla ei ole mitään kokemusta tällaisesta ongelmasta, ja mikä hassuinta, nämä olivat pääasiassa miehiä, jotka olivat jostain "kuulleet" sitä sun tätä. Kirurgit taas eivät lainkaan väläyttäneet mahdollisia ongelmia, vaan totesivat että tarpeen tämä leikkaus on.

• uiaegisl
        Elämänlaatu parani kirjoitti:

Hei kissanainen, kiitos asiantuntevasta kirjoituksesta. Kokemuksestani kerron tosiaan että leikkaus muutti ainakin minun elämäni sata kertaa parammaksi, en ole päivääkään katunut. Olisimpa päässyt vaan aiemmin leikkaukseen.

Mitä sanot tuosta itse leikkauksesta niin tosiaan siinähän etumuksesta tulee tilkkutäkki, kun nänneille laitetaan uusi paikka. Jännä on, miten ne juurtuvat oikeasti. Tämä on oikeasti ainut riski jälkiä katsoessa, että onnistuuko nännien siirto. Lapset oli jo tehty joten näitä imetysjuttuja ei kohdalle tullut. Tikkejähän on useita kymmeniä ja monessa kerroksessa, joten leikkauskivut ovat kovat, kun niin paljon ihoa on leikattu. Liikkuminen on hankalaa ja paraneminen kestää kuukausia, noin kolme-neljä, riippuu tuleeko tulehduksia tms. Kipeä olin. Mutta jokainen vaiva ja kipu oli vaivan arvoista. Koska leikkaus tehdään rintalastan ulkopuolella, on leikkaus "vaaraton". Ei tarvi avata rintalastaa eikä kylkiluita. Mutta nukuksissa ollaan monta tuntia.

Minua jotkut yritti pelotella ja varoitella ties millä, mutta en todellakaan välittänyt muiden näkemyksistä. Kummallista oli, miten tallaisessakin tilanteessa parhaimpia "asiantuntijoita" ovat ne, joilla ei ole mitään kokemusta tällaisesta ongelmasta, ja mikä hassuinta, nämä olivat pääasiassa miehiä, jotka olivat jostain "kuulleet" sitä sun tätä. Kirurgit taas eivät lainkaan väläyttäneet mahdollisia ongelmia, vaan totesivat että tarpeen tämä leikkaus on.

"Kummallista oli, miten tallaisessakin tilanteessa parhaimpia "asiantuntijoita" ovat ne, joilla ei ole mitään kokemusta tällaisesta ongelmasta, ja mikä hassuinta, nämä olivat pääasiassa miehiä, jotka olivat jostain "kuulleet" sitä sun tätä."

No tiedän että kidutus tuntuu ikävältä. Ei kai sitäkään nyt silti tarvi kokea! Jos kerta on naisiakin joille on toiminut, sattuu mahdollisesti jopa tuntemaankin, niin kai ne muutkin keinot voisivat olla suositeltavia kokeilla. Mutta sinähän tietysti oletkin niin saamattoman laiska ettet viitsi edes kokeilla ensiksi. Huonoista lihaksista ne yleensä on kiinni, ei niinkään rinnoista!

• egsiugui

"Jos joku mies haluaa sovinististen heittojen sijaan kokea miltä painavat rinnat todella tuntuu, voi käydä kaupasta pari n. 1,5 kg painoista melonia ja ripustaa ne kaulaan vaikkapa viikoksi. (Naisen rinnat painavat keskimäärin noin 1 kg, mutta koska miehen selkä on leveämpi eli kantaa painoa paremmin, lisätään tähän tieteelliseen kokeeseen hieman lisää painoa.) Odotan mielenkiinnolla :-) raporttia siitä kuinka ihanaa, kevyttä ja helppoa elämä, pukeutuminen ja arjen askareista suoriutuminen on!"

Mitä paremmat lihakset, sitä kevyemmiltäkin toisaalta tuntuu jo rinnatkin. Luusto silloin muutenkin jämäkämpää! Luin täällä jostain tapauksesta, jolla kuppikoko DD-F, eikä koskaan ole ollut mitään vaivoja, kun jo olikos jo 12 vuotiaasta asti harrastanut urheilua ja samalla laitettu pitämään tukevia hyviä liivejäkin, niin ovatpa vaivat kuulemma olleet tipotiessään.

"Muistakaa myös käydä rintaliivikaupassa "rintojenne" kanssa, että huomaatte kuinka helppoa on löytää omaa kokoa, sopivaa mallia, tukea antavat ja edulliset liivit -NOT!"

No silloin taas kysytään myyjän asiantuntemusta. Nehän kyllä tietää!

• naurava mies

Köytä sinäkin lanteillesi kiinni banaani ja pari kiiviä. Kerro sitten miten jaksoit kantaa niitä.

Jos ei itse osaa ostaa rintaliivejä, niin sitten mennään sellaiseen liikkeeseen missä myyjän avulla saadaan kunnon liivit ostettua. Pakko ei ole kysellä vapaa valinnasta tai seppälästä mummo/teini myyjältä muka asiantuntijan neuvoja. Olette te naiset hauskoja :)

• Kissanainen
        naurava mies kirjoitti:

Köytä sinäkin lanteillesi kiinni banaani ja pari kiiviä. Kerro sitten miten jaksoit kantaa niitä.

Jos ei itse osaa ostaa rintaliivejä, niin sitten mennään sellaiseen liikkeeseen missä myyjän avulla saadaan kunnon liivit ostettua. Pakko ei ole kysellä vapaa valinnasta tai seppälästä mummo/teini myyjältä muka asiantuntijan neuvoja. Olette te naiset hauskoja :)

Voi, voi, eikö sulle ole koskaan tullut mieleen, että naiset kantelevat montaa sun kääpiöbanaania painavampaakin juttua - mm. 3-4 kilon vauvaa siellä lanteittensa uumenissa!?

Rintaliivien ostamisesta et tiedä mitään.

"Hauskoja" ovat vain ne, jotka luulevat tietävänsä kaiken aiheesta, josta eivät ole koskaan kuulleetkaan.

• sir hugemamba

Penikseni on liian iso, mutta pienennysleikkausta en saa. Ensinnäkin pissin ympäri seiniä kun näin pitkää mambaa on vaikea hallita. Pallitkin roikkuu ja ei edes ole olemassa mitään palliliivejä. Saunassa käydessä on joko kyrsä tai pallit lauteiden välissä. Vehje jää usein vetoketjun väliin.

• iso mies

aika pienet jos mahtuvat lauteiden väliin.

• Lautarinta

Ole onnellinen äläkä valita, nauti miesten katseista ja kuolaamisesta "täysin rinnoin".

• haluanisoja

Toki ne ovat liian suuret, jos tarvitset kottikärryjä niiden siirtelyyn.

Luultavasti todellinen ongelmasi on siinä, ettet saa rintoja kunnolla pystyyn kuin liiveillä - jos niilläkään.

• not me

Onnea obgelmasi kanssa!!

• Hölmöä hommaa

Mielenkiintoisa että aivan väärälle keskustelualueelle eksynyt viesti herätti näin valtavan viestitulvan. Osasyynä oli se että ylläpito teki siitä mainosbannerin johon perusteena taisi olla aktiivinen keskustelu väärällä alueella. Onneksi nämä häirikkökirjoittajat eivät löytäneet oikealle alueelle jossa rintojen pienennyksestä voi keskustella asiallisesti.

Toivottavasti keskustelu päättyy nyt tässä ketjussa ja nämä tietoa todella tarvitsevat siirtyvät oikealle alueelle.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      65
      2957
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2083
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1668
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1520
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1281
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1267
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1150
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1107
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe