Nyt kasteelle!

W.L. Turusta

Kaste Jeesuksen Kristuksen Nimeen kuuluu jokaiselle uskoon tulleelle; ei ennen uskoontuloa.
Ei kannata olla lapsikasteen kanssa lukossa, vaan antaa Jumalan Hengen puhua asiasta lisää. Asetu kuuntelemaan, mitä Jeesus sinulle puhuu. Ja lue Hänen sanansa asiasta, Apt. 22:16.



Olemme useinkin tietämättömiä joistakin asioista, jotka toinen tietää meitä paremmin. Siksi tarvitaan nöyryyttä asettua elämän oppilaan paikalle, ja siinä on hyvä viipyä koko elämä. Siltä paikalta voi auttaa muitakin eteen päin, sen mukaisesti, mitä on itse oppinut. Sillä paikalla tahdon itsekin aina olla!

15

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukenut ja ymmärtäny
    • Armoa ja totuutta
    • ---------:lle
      Jeesuksen nimen tähden vainotut,heitähän myös tapettaan on jeesuksen omat sanat minun nimenitaia hen vainoavat teitäkin.
      Miksi koska he kirkastavat jeesuksen nimeä,eivät ole rakastaneet omaa henkeään.
      Olisitko valmis kuolemaan jeesuksen nimen takia.

      • esko.

        Jeesus siunasi lapsia ja Paavali kastoi lapsia. Että näin se silloin meni.


      • ja-n-ne

        lahtari porukkaa oot


    • Ville-Hart

      Miksi minun pitää uusia kasteeni?

      • -?-

        Vuorisaarna ei sisällä kastekäskyä. Mistä sellaisen olet keksinyt, että se sen sisältäisi?


    • saan tämän vaikutelm

      Weijolla Turusta ei itsellään peräänkuuluttamaansa nöyryyttä ole vaan hän luulee olevansa opettaja ja kaikkien muiden pitäisi olla Weijo Suuren oppilaita!

    • Apuvaa ja pian
    • hellanderi
    • Hei !

      Olen Weijon tavannutkin livenä, ja minua huolestuttaa Weijon
      opetuksessa se, että hänen mielestään JO uudestisyntynyt uskova
      ei kuulu Seurakuntaan.

      Siis tämä ilmneee siten, että Weijo opettaa, että jo uudestisyntynyt ja siten
      Hengen saanut ja siten Kristukesn rististä ja kuolemasta ja elämästä osalliseksi
      tuulut uskova ei saa osallistua ehtoolliselle, jos hän ei ole käynyt vesi kasteella
      aikuisena.

      Se suomeksi tarkoittaa sitä, että vaikka se Uskova on jo osa Kristuken ruumista
      Hengen kautta joka hänessä jo ON, niin Weijon tulkinnan mukaan siis tuo
      uskova ei ole uudestisyntynyt ennen kuin hänet on aikuisena vesi kastettu.

      Siis tästä juuri Paavali varoitti:
      1. Kor. 1:17
      Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

      Laajemmin:
      14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
      15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
      16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
      17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
      18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

      Siis nyt Weijo siirtää Seurakuntaan liittymisen vanhojen oppimiensa oppien
      kautta(herätysliike tausta) vesi kasteeseen, eli hän mitätöi sen uudestisyntymisen
      ja siinä saadun lapseuden ja Hengen saamisen , ja siten osallisuuden Kristuksen ruumiiseen ja sen, että uskova on Kristuksen ruumiin jäsen uudestisyntymise
      kauta kun omistaa Pyhän Hengen, ja toisin sanoin Kristus elää uskovassa Pyhän henkensä kautta.

      2. Kor. 13:5
      Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

      Eli Weijo määräyksillään sanoo käytännössä, että uskova ei ole uudestisyntynyt
      ennen vesi kastetta, ja tämä ei todellakaan ole Sanan mukaista, sillä vesi ei
      ketään pelasta.

      23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
      24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
      25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
      26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.

      Ja jokainen uudestisyntynyt uskova on siis osallinen Kristuksen vereen, eli se on pessyt uskovan synnit, ja siten uudestisyntymä tekee maistä kelvollisia ehtoollisella ja sen uudestisyntymisen kautta me olemme Kristuksen ruumiin jäseniä.

      Mutta Weijo siis ei hyväksy tätä, ja siten hän siirtää kaiken uudestisyntymässä
      tapahtuneen ja toteutuneen vesi kasteeseen, ja siksi hän on näkemykseni
      ja näiden asioiden mukaan väärässsä tässä aisassa ja Sanan tulkinnassaan.

      Mutta ymmärrän, että on vaikeaa luopua siitä, minkä on jo "äidin maidossa"
      siis hengellisessä kodissaan ns vanhemmiltaan oppinut, sillä se vaatisi
      sen, että Herra avaa silmät näkemään sen valheen mitä ihmiselle on opetettu.

      Ja se siis vaatii oppimiensa ja totuutena pitämiensä asioiden kyseenalaistamisen ja se taas vaatii rohkeutta, sillä moni hylkää sen joka puhuu vastoin "perheen"
      oppeja ja opetuksia !

    • Hei !

      Se vielä pitää kertoa, että en tiedä muista herätysliikkeistä ja niiden
      opetuksesta ja käytännön toimista, mutta helluntailaisilla on saman
      kaltainen oppi ja sen kautta käytäntö.

      Siis vanhan liiton aikana luonnollisen syntymän kautta tultiin Jumalan kansaan kuuluviksi, tämä on siis selvä kuva joka kertoo uuden liiton asioista.

      Uudessa liitossa kansaan ja Jumalan lapseksi synnytään uudestisyntymän kautta
      kun meihin tulee Elämä Pyhän Hengen meissä asumisen kautta.

      No, uskovasta tulee siis uudestisyntymässä Kristuksen ruumiin eli Seurakunnan jäsen, sillä uskova on syntynyt Jumalan lapseksi ja Seurakunnan siis muodostavat
      kaikki uskoontulleet ja paikallisSeurakunta on siis sen paikkakunnan uudestisyntyneet uskovat..

      Helluntailaiset opettajat sanoivat että he hyväksyvät sen kyllä oikeana näkemyksenä, tai siis ainakin Netmissionin eräs ylläpitäjä, joka vastaa
      nähdäkseni opillisesta osaamisesta siellä.

      Vaikka siis edellä esitetyt asiat tavallaan hyväksytään, niin sain tietää ja minulle
      kerrottiin siellä, että helluntaiseurakuntaan kelpuutetaan jäseneksi vain ne
      jotka on kastettu vedessä "seurakuntaan" ja sitten myös rekisteröityvät
      siihen rekisteröityyn yhdistykseen.

      Oli jännää huomata, että he eivät tajunneet mitään ristiriitaa näiden kahden
      käytännön kesken.

      Siis jos Sanan mukaan ihminen on JO liittynyt uudestisyntymässä Seurakuntaan,
      niin miksi sitten vaaditaan vesikaste ja rekisteröityminen, sillä sehän on kuin
      puolueeseen liittyminen, eli jäsenkirja ja jäsenrekisterissä tulee olla.

      Jäin ihmettelemään sitä, että miksi helluntailaisille ei kelpaa se Seurakunta,
      vaan heillä pitää olla oma puolue ja lahko ja sen jäseneksi liittymis riitit,
      elöi se vesi kaste siis vaaditaan, jos ei kastetta ei kelpaa eikä kuulu "seurakuntaan".

      Ja miksi siis on sekoitettu Seurakunta asia noin, eli uskovan päätä sekoitetaan
      Seurakunnalla ja sitten helluntai "seurakunnalla", miksi siis sotkeminen ja hämmentäminen.

      Mutta Weijolla on siis tämä sama vesikaste liittymis riitti jotta vasta sen jälkeen
      uskova kelpaa seurakuntaan, vaikka Jumala on JO ottanut uskovan Seurakunnan jäseneksi uudestisyntymässä.

      Siis tässä tavallaan tehdään vesi kasteesta pelastavaa tekijää, ikään kuin
      uudestisyntyminen ei riittäisi ja siten myös Kristuksen TÄYDELLINEN TYÖ,
      mutta ei siis kelpaa, vaan uskovat painostetaan ottamaan vesikaste, jotta
      kelpaavat tuohon maalliseen "seurakuntaan" jota minä nimitän puolueeksi.

      Ja nythän tuon kautta Kristus on jaettu, ikävä kyllä:

      1. Korinttolaiskirje 1
      12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
      13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

      Siis nyt voidaan laittaa Paavalin ja Apolloksen tilalle Luther ja Helluntailaisuus,
      tai Vapaakirkko ja kymmenittäin eri kristillisiä lahkoja ja puolueita, ja näin
      on siis käynyt, että Kristus on jaettu.

      Yksi uusi puolue on myös syntynyt, eli Weijolaisuus, eli ne jotka tunnustautuvat
      uskomaan kuten Weijo opettaa.

      Tämä tälläinen on surullista ja kurjaa nähdä ja kokea.

    • IsoP

      Toi on totta että vesikaste on käytännössä kaste johonkin kirkkoon. Vaikka sille annetaan kyllä kaikenlaisia hienoja merkityksiä.

      Kun joku on halunnut vesikasteen "isona" esim. helluntai seurakunnassa, eikä ole ollut jäsen, hänet on pakotettu liittymään kastettaessa kyseiseen seurakuntaan. Näin tää homma menee myös monissa muissa "kirkoissa".

      Nämä "kirkot" pitävät yllä vesikastetta jotta voivat rajata ihmisiä heidän oman pelastuksen piiriin. Näin he tarjovat ikäänkuin "oikeaa" ryhmää uskomattomille. Kukaan ei pelastu olemalla jonkun "kirkon" jäsen. Kukaan ei pelastu vaikka olisi minkä värinen kaste todistus.

      Onneksi on pelastava seurakunta. Tämä seurakunta on Jeesuksen Kristuksen ruumis, jonka jäseneksi pääsee uskon ja Pyhän Hengen kasteen kautta. Tästä jäsenyydestä on todistuksena Pyhän Hengen sinetti jokaisen jäsenen sydämmessä. Jumala katsoo sydämmeen eikä mihinkään "kirkkoon" tai vesikasteeseen.

    • Kastettu

      Upotuskaste vedessä Jeesuksen Kristuksen Nimeen on kaste Kristukseen. "Kaikki, te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." Room. 6.3.

      Paavali kastettiin:
      "Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
      Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.
      Apt. 9:17-18.

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe