Ääni ei riitä korkeisiin kiljahduksiin

davidleerothfan

Olen 15-vuotias poika. Laulan heviä ja hard rockia soittavassa bändissä, joka coveroi mm.Van Halenin kappaleita. Ääni ei tahdo ikinä riittää korkeisiin kiljahduksiin. Yleensä falsetti toimii, mutta äänen rasituksen jälkeen ei sekään, eli siis koko ääni häipyy. Missä vika? Onko äänenmurros oikeasti noin ärsyttävä? En haluaisi nyt ruveta pitämään taukoa, enkä halua laulaa matalalla rekisterillä.

4

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

mene laulutunnille

• '94

Jos murrosiässä äänenvaihdoksen kohdalla on äänensä käheeks kiljunu/laulanu, se voi jäädä sellaseks aika käheeks, näin oman kokemuksen takaa kerron, ettota. Jos äänenmurroksen jälkeen alkaa sitä ylhäältä laulamist harkitsee, ni tota laulutunneille sit vaan. Mut jos tota sä haluut saada sen äänen korkeemmaks, tee harjotuksia. En oikei osaa veuvoo, vaikka samas tilantees oon ollu.

• davidleerothfan

pystyyks laulutuntei ottaa netis vai meenkö ihan jollekki ammattilaiselle maksullisille tunneille? ja se viel et mun lauluasteikko (mitä kappaleit laulan)menee sielt David Lee Rothist King Diamondiin

• Wanted

kannattaa harkita korkeelta laulamisen harjottelua vasta äänenmurroksen jälkeen.
      Kun jos äänenmurroksen aikana yrittää liian paljon laulaa korkeelta,äänestä tulee käheä,ja se ei välttämättä soi enää niin kauniisti. Tosin tuossa musiikkityylissähän sen ei tarvitsekkaan olla kaikkein puhtain.

Ja laulutunnit yleensä auttaa korkeisiin ääniin,mutta jos nyt et laulutunneille ole menossa voit kotonakin harjoitella.
      Yleensä auttaa se että laulat "ylikorkealta" ja yrität sitten alkaa tasaamaan sitä normaaliksi korkeaksi.(?? niin mua ainakin neuvottiin)
      Täytyy olla nuotti korvaa,että saa tämän tavan onnistumaan.
      Onnea yritykseen! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      204
      11863
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8208
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      58
      6266
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      172
      5194
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      51
      4948
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      48
      4500
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      116
      4408
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      118
      3890
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      81