Menkat ja seksi

-.-

Eli olen 14v olen mun poikakaverin kaa harkinnu seksin harrastamista, mulle se on ok ja sille kans. eli voinko harrastaa seksiä vaikka mulla ei oo alkanu kuukautiset?Oon kehittyny muuten hyvin, ja olisin valmis ite, mut en tiiä että haittaako jos menkat ei oo alkanu? JA TIEDÄN ETTÄ JOTKUT VASTUSTAA JA EN VIELÄ OO TEKEMÄSSÄ SITÄ VÄHÄÄN AIKAAN MUT HALUUN VAAN TIETÄÄ, ELI VASTATKAA NIINKU ASIA ON!!! kiitos:)

8

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....,

odota vielä ,olet alaikäinen,ja ikinä ei tiedä miten suhde jatkuu ,rakkaus on muutakin kuin seksiä.

• Tarkenna_kysymystäsi

Ootko kenties sama kirjoittaja kuin tossa vasta ilmestyneessä keskustelussa, jossa 13-vuotias kyseli ihan samaa?

Tsekkaa kyseinen keskustelu, siellä pitäis olla jotain tuohonkin liittyvää. Jos et tiedä tuohon kysymykseen vastausta (että voiko), niin et tiedä seksistä vielä tarpeeksi. Periaatteessahan sitä voi tehdä mitä tahansa millon vaan, mutta se että sulla ei oo kuukautisia, ei oo mikään takuu siitä, ettetkö voisi tulla raskaaksi. Eli käytä ehkäsyä, vaikka ei olisikaan vielä kuukautisia.

En tosin tiedä miten se vaikuttaa esim. siihen, kostuuko tarpeeksi seksin aikana, jos on noin nuori eikä oo vielä menkkoja. Eli siis se saattaa ehkä sattua ja voi tehdä vahinkoa jos väkisin yritätte. Mutta siis kyllä siitä voi ihan fyysistä vahinkoa olla, varsinkin jos poikaystäväsi on kooltaan suurempi. Onhan poikaystäväsi varmasti ikäisesi? Yli 18- vuotiaiden kanssa et saa harrastaa (lain mukaan) seksiä ja se on fyysisestikin paljon riskaabelimpaa!

Sun pitää ehkä tarkentaa kysymystäsi; mitä tarkoitat sillä "voinko"? Tarkoitatko, että onko siinä riskejä (esim. raskaus, sukupuolitaudit, kipu, muutoksia kehossa), onko se sallittua, onko se oikein vai että onko se mahdollista? Ihmiset eivät ole varmaankaan pystyneet vastaamaan kysymykseesi aiemmin.

Voithan kysyä asiaa myös terkkarilta, jos haluat? Terkkarilla voi olla niitä kumejakin, jos niitä joskus tarvii.

Mutta siis, mitä nyt ajat kysymykselläsi takaa?

• Järkeä?

HOH-HOIJAA! Onpa sulla neuvot täysin vielä lapselle! Tuohon ikään, varsinkaan kun ei ole edes fyysisesti vielä kypsynyt, ei kuulu seksi. Henkisestä kypsymättömyydestä puhumattakaan!

• .....
        Järkeä? kirjoitti:

HOH-HOIJAA! Onpa sulla neuvot täysin vielä lapselle! Tuohon ikään, varsinkaan kun ei ole edes fyysisesti vielä kypsynyt, ei kuulu seksi. Henkisestä kypsymättömyydestä puhumattakaan!

Lapsetkin ansaitsevat seksiä.

• Järkeä?
        ..... kirjoitti:

Ehkä niin,jonkun sairaan pedofiilin mielestä!

• 123131233
        ..... kirjoitti:

Seksiä VAIN itsensä kanssa! Tuossa iässä tutustutaan omaan vartaloon eikä jaella sitä muille.

• mama from hell

Olet liian nuori.Seksin harrastaminen tietää myös vastuunkantoa.Olet kuitenkin alle 16v joka on suojaikäraja..Olet vielä lapsen tasolla ja vaikka kroppa oliskin fyysisesti kehittynyt..Odota rauhassa jokunen vuosi,,

• Mun mielestä ois turvallisempaa odotella sinne 16 mutta ymmärrän jos ette jaksa. Eiköhän ne menkatkin pian ala.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe