Mikä minua vaivaa?

Mialana

Mikä ihme minua vaivaa, kun olen sairastanut nyt 11 viikkoa putkeen, eikä loppua näy?!
Kaikki alkoi syyskuussa, kun olin 1,5 viikkoa "flunssassa", tai ei oikein kunnon flunssa mutta lämpö 37-37.5 joka on minulle jo kuumetta, ja voimaton ja väsynyt olo ja lihassärkyä. Sitten sairastin kaksi rajua mahatautia kuumeen kanssa heti perään, muutamia päiviä välillä sinnittelin töissä, kunnes olo taas heikkeni. Pientä kuumetta ja voimat aivan totaalisen pois, joka paikkaa särki ja yleinen paha olo. Yleiskunto romahti täysin.

Ensin kävin terveyskeskuslääkärillä kolmesti, joka kaksi kertaa vaan määräsi muutaman päivän sairaslomaa eikä mitään tutkinut, kolmannella kerralla suostui verikokeisiin (laaja verenkuva) ja keuhko- ja poskionteloröntgen. Mitään ei löytynyt, ja lääkäri sanoi, ettei tiedä mikä minulla on, suositteli vaan tekemään raskaustestin että oireet viittaa todennäköiseen raskauteen! En siis ole raskaana... Eikä nähnyt syytä jatkaa sairaslomaa tai tutkia lisää, vaikka olo huononi koko ajan, tuli sydänoireita (rytmihäiriöitä, tykytystä, muljahtelua) ja nivelkipuja...

Menin siis yksityiselle, jossa tutkittiin lisää... Kilpirauhaskoe ja jotain verikokeita, EKG ja sydämen ultraäänitutkimus, mistään ei löytynyt mitään. Oireet viittasi vahvasti lievään sydänlihastulehdukseen, sillä voimatkin oli niin poissa, että olin melkein petipotilaana, kun olo niin heikko. Edelleen pientä kuumetta, kovia lihas- ja nivelkipuja ja sydänoireita, kovaa väsymystä ja voimattomuutta. Ja koko ajan pieniä flunssan oireita, nuhaa ja yskää. Välillä limaa nousi yskiessä niin, että meinasin oksentaa.

No, sisätautien erikoislääkäri tutki siis sydämen, eikä siellä onneksi ollut tulehdusta, sanoi, että muutama vastaava tapaus ollut ja menee ajan kanssa ohi, voi mennä pitkäänkin. Autonomisen hermoston toimintahäiriöksi arvioi. Jatkoi sairaslomaa taas viikolla, olo ei kohentunut juuri lainkaan, huononi vain, joten menin taas lääkäriin.

Pyysin useita kertoja tutkimaan mykoplasman, jonka sairastin viime syksynä, ja oli vastaavaa voimattomuutta, kuumetta ja kovia nivelkipuja. No lopulta yksi lääkäri suostui, mitään testissä ei näkynyt, mutta sain kuin sainkin 10 viikon sairastamisen jälkeen kaiken varalta antibiootin, joka tuntui heti alkavan auttaa, kuume hävisi ja voimat alkoi palautua ja olo koheni. Olin jo riemuissani, että syy löytyi ja jos vihdoin paranen!

No, kuuri kesti 10 päivää ja aiheutti jatkuvaa pahoinvointia, ensimmäisenä päivänä oksensinkin, ja alkanut toipuminen tuntui tyssäävän kuurin puolivälissä ja olo otti takapakkia. Kuuri loppui eilen, ja olen aivan epätoivoinen, kun olo on taas huono, lihaksia särkee ja ihan järjetön väsymys ja taas pientä lämpöä...

Mitä ihmettä tämä voi olla?!?! Auttakaa hyvät ihmiset... :( en tiedä, pääsenkö töihin huomenna, vaikka kovasti haluaisin monen viikon sairastamisen jälkeen!! Ja jos taas joutuu lääkäriin jotka ei tunnu tietävän mistään mitään ja kysyvät potilaalta että mitähän tässä vielä tutkisi....... Alkaa ihan masentaa, kun ei ala parantua, eikä tiedä mikä oikein on! Onko kellään ollu vastaavaa? Mikä tähän avuksi?

23

1871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doddiih.

Mikä se mykoplasman tulos tarkkalleen ottaen oli, ne IgM ja IgG arvot? Mykon verikoe on sangen hutera tulkinnaltaan ja vielä huterammaksi menee, jos olet jo aikaisemmin sairastanut sen. Pelkällä verikokeella ei voi yksistään tehdä diagnoosia mykosta suuntaan tai toiseen! Kyseinen bakteeri voi sotkea hermoston toiminnan täysin sekä aiheuttaa ns. ylirasitustilan tai alipalautumistilan, jota ei voi mitata millään verikokeella. Onko veren tulehdusarvo normaali?

Magnesium ja pari muuta tuotetta voi auttaa sydämen oireiluun, noin ensihätänä. Ylipäätään kannattaa tankata c-vitamiinia ja muita lisäravinteita kun kerran olet selkeästi sairas. Jos vatsa on sekaisin niin probiootteja pitäisi ottaa ehdottomasti. Särkyihin auttaa monilla orgaaninen rikki valmiste. Kurkkua saa putsattua pöpöistä apteekista saatavalla Strepsils valmisteella.

Julkiselta puolella kannattaa testauttaa sen minkä pystyy koska se on lähes ilmaista. Onko borrelioosi muuten testattu? On olemassa hirmuinen määrä verikokeita mitä voidaan teettää. Kaikenlaiset vasta-aineet, virus viljely, bakteeri viljely jne jne... Sun pitäisi ehdottomasti tietää mitä on tähän mennessä testattu ja pitää kirjaa niistä.

Tässä uusin suomenkielinen lääketieteen artikkeli mykosta:
      http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo10616.pdf

Lue se tarkkaan ja mieti onko lääkärit olleet perillä asioista.

Ei kannata masentua koska asiat ei sillä parane! Itse pyrkisin hommaamaan uuden antibioottikuurin, mutta eri valmistetta mitä viimeksi, jos on syntynyt resistanssi ja pituus vähintään 2 viikkoa, mielellään 3. Kuurin aikainen huonovointisuus voi johtua tästä ilmiöstä: http://en.wikipedia.org/wiki/Jarisch-Herxheimer_reaction

Mykoplasma on edelleen todennäköisin aiheuttaja, mutta voi kropassa muutakin virusta jyllätä samaan aikaan, nyt on se aika vuodesta. Jos hermosto on infektion takia paskana niin toipuminen voi viedä kuukausia/vuosia. Itse olen ollut kesästä lähtien työkyvyttömänä(vuodepotilaana) mykon takia, olen saanut yhden 14vrk kuurin joka lopetti vain yskimisen ja seuraavaksi on HYKS:n vuoro ihmetellä asiaa.
      (btw. mykon yskä voi kestää kuulemma vuoden)

Jos sulla on mitattavissa oleva kuume, se on hyvä juttu, koska sillä voi todistaa olevansa sairas. Hermostovikoja on yleensä vaikea tai mahdotonta mitata, on kyllä olemassa autonomisen hermoston koe(sydämen reagointi), tosin siihen ei oteta kuumeessa olevia. Niin ja ethän home-talossa asu...

Stemppiä talveen ja varaudu henkisesti siihen, että paranemiseen menee vielä ikuisuus. Stressi ei tässä kroppaa auta.

• Mialana

Kiitos vastauksesta! Olen menossa tänään taas lääkäriin, ihan terveyskeskuslääkärille, kun alkaa käymään kukkaron päälle tuo yksityisellä ravaaminen ja kun eivät siellä taida erikoislääkäritkään tietää sen paremmin :O

Itsekin epäilen edelleen mykoplasmaa, koska tosiaan jos sairastan sitä nyt toistamiseen, niin olen kuullut, että sitä on hankala todeta, eikä välttämättä meinaa sitten lähteä millään... Taidan pyytää lääkäriltä tänään Zeclar-antibiootin, joka vuosi sitten auttoi mykoplasmaani, nyt söin Doximycin- nimisen kuurin. Tuntuu, että ei kai tässä ole hävittävää, jos toisen kuurin söisi perään, jos vaan jollain saisi itsensä kuntoon...

Taidan koota listan verikokeista, jotka on otettu, niin pysyisin itsekin paremmin mukana. Nykyään kun pitää itse olla aika tietoinen asioista, kun menee lääkärille! Tulehdusarvot on koko syksyn olleet normaalit, senkka oli vähän koholla mikä sai sen yhden lääkärin epäilemään raskautta :D mutta sekin laski viikon sisällä normaaliksi. En ole saanut paperille mykoplasma-kokeen tulosta, isänikin sanoi, että sitä ei kaikki lääkärit osaa edes tulkita oikein, joten testi on todella epävarma...

No, hometta on asunnossamme muutama vuosi sitten ollut, ja sairastuin siitä silloin tosi pahasti, mutta remontti tehtiin ja ongelma "pitäisi" vuokraisännän mielestä olla poissa, mutta on sekin mahdollisuus käynyt mielessä... Onneksi on talo rakenteilla ja tammikuussa muutto, niin tietää, ettei siellä ainakaan homeesta tarvitse huolestua. Mutta silloiset homeesta johtuvat oireet olivat ihan erilaisia kuin mitä nyt on, siksi en niinkään homeesta ole huolissani.

Kiitos vertaistuesta! Olet oikeassa, että masentuminen ei auta, ja stressi vaan kuormittaa kehoa liikaa. Koko syksy ollut aika stressaava, kun sain uuden työpaikan, missä en sairastamisen takia ole pystynyt olemaan kuin muutaman päivän... Ja tunnollinen kun olen luonteeltani, on ollut yhtä tuskaa olla näin paljon töistä poissa, vaikka ei kertakaikkiaan mahda mitään. Nyt olen jo päässyt ajatuksesta, mutta nyt stressaa, kun taas sain uuden UNELMATYÖN, joka pitäisi alkaa joulukuun puolessa välin, ja pelkään niin kovasti, jos olen vielä sittenkin kipeä... Mutta turha sitä murehtia vielä tässä vaiheessa, aika epätoivoiseksi vetää, mutta jospa tämä tästä :)

Onko kellään muuten kokemusta akupunktiosta, voisiko sellaisesta olla hyötyä tässä tilanteessa? Tiedän vain, että siten on moni saanut apua vaivoihinsa...

• Mialana

Unohtui mainita, että borrelioosi-testiäkin olen pyytänyt, mutta lääkärit eivät ole antaneet lähetettä! Se tässä suututtaakin, kun lääkärit kysyy potilaalta mitä tässä pitäisi tutkia, ja jos itse ehdottaa jotain, niin eivät kuitenkaan tutki...

• Lymen tautinen
        Mialana kirjoitti:

Unohtui mainita, että borrelioosi-testiäkin olen pyytänyt, mutta lääkärit eivät ole antaneet lähetettä! Se tässä suututtaakin, kun lääkärit kysyy potilaalta mitä tässä pitäisi tutkia, ja jos itse ehdottaa jotain, niin eivät kuitenkaan tutki...

Ei se borrelioosi-testi yksityisellä paljoa maksa ja siellä sen saa teetetyksi.

nim. kokemusta asiasta

• duoda...

Nykyään tosiaan pitää pyytää labrojen tuloslistojen kopiot itselle, yksityisellä saa enemmän automaattisesti kirjeenä niitä.

Labratoiveiden esittäminen vaatii hyvää pelisilmää ja ihmistuntemusta, että osaa käsitellä julkisen puolen lääkäriä. Mitään labrakoetta ei saa suoraan esittää vaan asia pitää esittää johdattelevana pohdintana, kuin pikkulasta ohjaisi. Jos lapsi hoksaa, että häntä yritetään johdatella tai jopa "määräillä" niin ärrimurri iskee.

Ja tietysti potilaalla pitää itsellään olla joku käsitys taudeista. Sellaisia kaiken kokeneita ja nähneitä "tohtori-setiä" ei juuri enää ole arvauskeskuksissa vaan siellä on nuorempaa, vähemmän kokenutta porukkaa. Asiaa hankaloittaa entisestään se, että vaikeat tapaukset lähetetään eteenpäin eikä arvauskeskuksen lääkäreille kerry kokemusta näiden ratkomisesta.

Jokainen hometapaus on tietysti omanlaisensa, mutta yleisesti ottaen home sotkee ihmisen normaalin immuunijärjestelmän ja home voi pahimmillaan levitä huoneistossa niin, että sohvakin menee kaatopaikalle. Onneksi teillä on muutto edessä.

Jos tulehdusarvo on nyt normaali, niin on erittäin epätodennäköistä, että saisit julkiselta puolelta toista antibioottia. Hätätapauksessa voit tietysti hakea jostain matkailuklinikalta malarian estolääkityksenä doksisykliiniä, ei lääkäri voi tietää lähdetkö oikeasti vaara-alueelle vai et....

• hmm...

malarian estoon antibioottia??

• .linkit.
        hmm... kirjoitti:

malarian estoon antibioottia??

http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo97782.pdf

"Estolääkitysvaihtoehdot suurimpaan osaan malaria-alueita ovat meflokiini, Malarone ja doksisykliini, jotka ovat yhtä tehokkaita."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Doksisykliini

"Doksisykliiniä käytetään muun muassa hengitystieinfektioiden, aknen, mykoplasma-, borrelia- ja klamydiainfektioiden hoidossa sekä malarian estohoidossa."

Nuo tiedot olisi löytänyt kuka tahansa luku ja kirjoitustaitoinen.

• Mialana

No, sain nyt 10 pv kuurin Zeclar-nimistä antibioottia, joka auttoi vuosi sitten mykoplasmaan, sopii toivoa, että auttaa nytkin!

• joku

Moi!

Onko HIV-testi otettu?

• Mialana

Ei ole HIV-testiä otettu, koska ei ole mitään sellaista, mistä olisin sen jostain saanut...:)

• HIV HIV HIV HIV

Tämä on aika yleinen stereotypia: HIViä ei voi saada suomalaiselta perusheteromieheltä.... FAIL! Kyllä vaan voi, jopa siltä omalta puolisolta! HIV-testi on nykyään nopea ja helppo ottaa, sen pikatestin vastauksen saa melkein samantien. Suosittelen.

Ja koettakaa nyt ihan oikeasti tajuta, että HIV:n kantajia löytyy ihan "suomalaisista perusheteromiehistä & naisista", sen siis saa melkeinpä suuremmalla varmuudella suomalaiselta, kuin joltain "Tatjanalta". Suurin osa suomalaisista ei edes tiedä omaa HIV-statustaan ja ellet ole ikinä eläessäs käyny HYV-testissä, et todellakaan voi mennä väittämään kenellekään olevasi 100% varmuudella negatiivinen!!!!!

• Mialana

Ei ole tuokaan antibiootti auttanut, kaksi kuuria siis olen nyt syönyt eikä mitään apua... Tänään menen taas lääkäriin.

Olen nyt syönyt muutaman päivän jotain homeopaattisia solumineraaleja, joiden pitäisi voida alentaa kuumetta ja poistaa myrkkyjä kehosta. En ole huomannut mitään vaikutusta, vaikka saattaahan niissä jotain perää ollakin.

Meinasin seuraavaksi kokeilla akupunktiota, kun jostain luin, että sillä voi auttaa monenlaista vaivaa ja nimenomaan myös hermostoperäisiä vaivoja, jos mulla nyt siis on se autonomisen hermoston toimintahäiriö... Jos vaan tää kuume ei ole esteenä hoidolle. Jotain tässä on kokeiltava, kun ei ala parantua. Seuraavaksi poppamiehen luo jos ei akupunktio tepsi :D

Jos kenelläkään on ideaa, mitä tässä kannattaisi/voisi tehdä, niin kertokaa!! Vai pitääkö vaan tyytyä kohtaloonsa että "aika ja lepo parantaa vaivat"... Alkaa 3kk sairastamisen jälkeen tuntua vähän toivottomalta!!

• hmm....

Jos on klassinen autonomisen hermoston häiriö, joka keskittyy sydämen toimintaan niin sen voi ehkä nähdä tällä:
        http://huslab.fi/ohjekirja/3601.html

Tosin sitäkään ei kuumeisena pitäisi tehdä. Jos on selkeä kuume, joka on jatkunut kuukauskaupalla, niin sitten minusta pitäisi ehdottomasti olla jo jonkun infektiopolin asiakas, mielellään yliopistollisen. Kohta pitää olla jo tehdä arviota väsymysoireyhtymästä, joka on yleensä infektion laukaisema.

Homeopaattisysteemit vaikuttaa käsittääkseni voimakkaalla lume-efektillä, ne kannattaa unohtaa. Eikä sellaisen kokeilusta pidä puhua lääkärille mitään, tai olet seuraavaksi psykiatrisen lääkärin vastaanotolla. Vaikka kyllähän sen ymmärtää, että epätoivoinen ihminen kokeilee mitä tahansa.

Teillä oli se muutto tammikuussa, mutta minä lähtisin jo nyt ainakin viikoksi toiseen asuntoon, mielellään kerrostaloasuntoon, niin voisi katsoa onko elinympäristöllä(homesienet jne..) vaikutusta. Kai joku sukulainen, tuttava tai pervosetä löytyy.

On toki paljon luontaistuote/lisäravinto juttuja mitä voi kokeilla, niitä vain on niin kauheasti, alkaen ihan valkosipulista, aina trooppisen sademetsän kasveihin.

Ainakin probiootteja pitäisi nyt ottaa runsaasti noiden antibioottien jälkeen, sekä perus vitamiinit (sana-sol pullo).

Sydäntä voi tukea:
        -magnesium
        -kalium
        -seleeni
        -Q10
        -karnosiini

Yleisiä yrttejä:
        -reishi(sieni)
        -kissankynsi(cat's claw)

Nivelsärky:
        -msm-rikki

Jos hermot on riekaleina niin L-teaniini on kai vahvin reseptivapaa mieliala"lääke".

Mutta siis näitä on tuhansia erilaisia yrittejä sun muita aineita, ei kaikkea pidä ostaa ja on ihan mahdotonta sanoa näin, mistä olisin suurin apu. Kannattaa vertailla hintoja, mitä kannattaa ostaa Suomesta ja mitä esim. iherbistä(muista vuodenvaihteen n. 21 euron alv-vapaus raja ja ensiostajan alennuskoodi)

Ja tärkeää muistaa, että mykoplasman uusintainfektiossa IgM ei välttämättä enää reagoi, kuten aikaisemmassa lääketieteen artikkelissa sanotaan. Myös jos se on päässyt kroonistumaan ja hermoston kimppuun niin nopeaa ihmeparantumista ei voi odottaa antibiooteilla. Pelicanssin eräs pelaaja ei ole voinut osallistua yli puoleen vuoteen edes joukkueen harjoituksiin, koska mykoplasma aiheutti kroonisen ylirasitustilan.

Klassisen ylirasitustilan(johon sydän liittyy) hoitona on kuukausien lepo, mitä varmasti lääkärit suosittelevat. Hermostojutut on kusisia, koska niitä on vaikea tunnistaa ja hoitaa.

• Mialana

Kiitos vastauksesta! Tuota väsymysoireyhtymää en ole tajunnut ajatellakaan. Täysin siihen(kin) sopivat oireet mulla, nimittäin väsymys on ihan silmitöntä, vaikka nukkuisi 13 tunnin yöunia. Ja lääkärit kehottavat liikkumaan, ja toki yritän ihan oman mielenterveydenkin kannalta ja että "jospa se kunto tästä palautuisi", mutta ei tarvitse kovin paljon rehkiä tai kävellä tietä pitkin, kun on jo ainakin pari seuraavaa päivää täysin poissa pelistä.

Nyt on alkanut tosissaan tuntua, että tää jatkuva kuume ja särky vie mielen aika matalaks ja välillä tuntuu, ettei enää oo järkeä ees elää, kun tää on tämmöstä. No okei, moni on pahemminkin sairas, eikä tässä nyt sais masentua. Mut kun olis uusi työpaikka, eikä pääse menee töihin, niin kyllä se risoo...

Tänään oon taas menossa lääkäriin, tällä kertaa eri lääkärikeskukseen, jos löytyisi joku viisas ihminen, joka edes yrittäisi auttaa. Välinpitämättömät lääkärit on tällasessa tilanteessa kaikkein pahinta, kun itekin epätoivoinen, kun ei vain ala parantua, ja sit kun osa lääkäreistäkin vaan vähättelee.

Kokeilin akupunktiota viime viikolla, ja fysioterapeutti sanoi laittaessaan neuloja päähäni että "sullahan on ihan turvotusta täällä kallossa". Varmaan pää räjähtämäisillään :O mut oikeesti, ei mitenkä voi olla elimistölle hyväks monta kuukautta jatkunut kuume. Luulis sen jo vaurioittavan elimistöä... Ja kyllä tää ainaki ajattelu- ja keskittymiskykyyn vaikuttaa, kun tuntuu, ettei edes jaksa ajatella mitään monimutkaisia asioita, mitkä vaatis vähä aivotyötä.

No, jatkan kumminkin toivomista, että huominen olis jo parempi :) kai tämä joskus menee ohi, ja pääsis taas elää normaalisti...

• kaiken kokenut

"No, hometta on asunnossamme muutama vuosi sitten ollut, ja sairastuin siitä silloin tosi pahasti, mutta remontti tehtiin ja ongelma "pitäisi" vuokraisännän mielestä olla poissa, mutta on sekin mahdollisuus käynyt mielessä...
      Tähän mahdollisuuteen on syytä suhtautua paljon vakavammin. Onnistuneet homeremontit ovat tosi harvinaisia. Pahimmassa tapauksessa asunnossasi on käytetty biosideja, jotka aiheuttavat melkein mitä tahansa myös ihmisen terveydelle.
      Kun on kerran sairastunut homeista, hyvin pienetkin määrät (esim. toisten vaatteissa tulevat) riittävät sen jälkeen aiheuttamaan oireet. Monet myös herkistyvät kemikaaleille, joita on tarpeeksi jo pesu- ja puhdistusaineissa, käsivoiteissa jne.... Nuo sydänoireet ovat todella tyypillinen seuraus home- ja kemikaaliherkistymisestä. Kilpirauhashormonit on myös syytä tutkia uudelleen, mutta vain oikean sisätautilääkärin toimesta.
      Kilpirauhasvaivat, CFS, fibromyalgia, paniikkihäiriö...kaikilla on varmasti yhteys home- ja kemikaaliherkkyyteen. Lääkäristä et näihin vaivoihin mitään apua saa, ainoa toivosi on pitää oma hengitysilmasi puhtaana, mikä on todella vaikea tehtävä. Jos muutat uuteen asuntoon, voit ottaa vanhasta mukaasi vain kaikki kovat tavarat, jotka olet moneen kertaan puhdistanut. Kankaista, papereista, patjoista, huonekaluista..et mahdollisia homejäämiä saa millään pois.

• Homeongelmaa pukkaa

Jos asunnossa on ollut aikaisemmin joku home/kosteusvaurio, niin kokeilepa olla vaikka viikko muualla. Paraneeko olotila? Jos paranee, niin ongelma on asunnossa ja varmin tapa päästä siitä ongelmasta eroon on MUUTTO.

Tuo syyskuu ongelman alkamisajankohtana viittais myös asuntoon, siinä vaiheessa on kelit kylmenneet ja kosteus lisääntynyt, samalla ikkunatuuletus vähentynyt merkittävästi...

Homeongelmasta ei ihan oikeasti pääse varmuudella eroon muuten kuin muuttamalla. "Päällemaalaukset" on ihan silmänlumetta....

• Mialana

Noniin, tänään sain nyt sitten diagnoosin, mikä minua ilmeisesti vaivaa, eli fibromyalgiaa lääkäri epäili syyksi, kun oireet on niin samankaltaiset ja kivut selittämättömiä eikä mikään tunnu auttavan. Olen jo vähän pahoin pelännyt pitkin syksyä, että olisi fibromyalgiaa, kun kivut niin outoja ja kovia ja kun ei mikään auta.

Tää kuumeilu on ilmeisesti silti jäänne alkusyksyn infektioista, "termostaatti" on vaan mennyt totaalisen sekaisin, niin kuumeilu ei meinaa loppua. Hermostoperäistä siis.

No, nyt pitää vaan alkaa yrittää kuntouttaa itseään. Toisaalta helpotus, että on löytynyt jokin syy tälle sairastamiselle. Kun sekin on henkisesti aika paljon kuormittanut, kun ei oikein tiedä mikä on. Sain kahdenlaista lääkettä, aamulla ja illalla otettavaa, pitää alkaa niitä kokeilla, jos olisi näihin särkyihin apua.

Kai fibromyalgiankin kanssa oppii ajan kanssa elämään, kun oppii kuuntelemaan kehoaan ja tekemään miellyttäviä asioita jotka tuottaa hyvää oloa. Jos tuo diagnoosi siis pitää paikkaansa, että on fibromyalgia. Mutta on kyllä ollut jo aiemminkin useampana syksynä, kun ilmat viilenee ja kosteus lisääntyy, niin on ollut outoja lihaskipuja ja vihlontaa nivelissä, sehän on voinut enteillä tätä...

Mutta, päivä kerrallaan taas eteenpäin, jos kenellä on sama sairaus, niin olisi kiva kuulla, miten tämän kanssa selviää! Toivottavasti ei kuitenkaan veisi työkykyä kokonaan, se tässä tuntuu pahimmalta, kun olisi nyt unelma työpaikkakin...

Luin tuossa just tietoa fibromyalgiasta, ja vaikka sille ei oikein tiedetä varmaa tekijää, mikä sen aiheuttaa, niin mulla ainakin seuraavat: home, mykoplasma, pitkittynyt stressi ja infektiot. Kaikki omalta osaltaan / yhdessä voi olla fibromyalgian aiheuttavia tekijöitä...

• .29.

Tässä juuri sai eräs nais Fitness-harrastaja saman diagnoosin, hänellä oli/on mykoplasma-infektio.

MSM-rikin pitäisi sopia fibron kipujen hoitoon.

Jos olet nuori ihminen, en usko että koko ikää sairastat fibroa kun lääketiede menee eteenpäin.

Sekin mahdollisuus kannattaa pitää mielessä, että sun kropassa on edelleen myko tai jälkijättöisesti sen aiheuttama elimistön autoimmuunireaktio omaa hermostoa vastaan. Joku 2kk doksisykliini voisi olla vielä jonkin sortin mahdollisuus, jota kannattaa kokeilla ensi vuonna ja siihen yhdistettynä jokin autoimmuunia hillitsevä lääke, mutta tavallisille TK-lääkäreille tämä on jo täyttä hepreaa. Pidä kuitenkin tämä mahdollisuus mielessä, varsinkin kun fibro sairautena on niin hämärän peitossa, että osa ei pidä sitä edes sairautena.

• vieläkin tietämätön

Hyvä että sait vastauksen oireilles! Nuo nimittäin kuulosti aivan liianki tutuilta oireilta. Toissa syksynä itellä mycoplasman aiheuttama keuhkokuume ja nyt viime syksynä 2 kk lämpöily, sietämätön väsymys, lihas luusto kivut, lihas nykinöitä, lihas heikkous, paino putosi, pahoinvointi ynm. Nuo ne pahimmat oireet. Hyppäsin vaikka kuinka monella lääkärillä tehtiin eri testejä ja verikokeita otettiin vaikka millä mitalla. Kaikki ok. Ei edes senkka taii crp koholla vaikka lämpöilyä monta kuukautta. Olin jo ihan epätoivoinen ja lääkärithän rupesivat sanomaan että tarvitko psykiatrin puheille päästä. No minusta siihen ei ollut tarvetta. Vaikka pitkä epätietoisuus siitä että ei tiennyt mikä vaivaa vaikka sängynpohjalta en tahtonut päästä ylös, ottaa henkisesti lujalle. Lopulta oireet alkoivat helpottaa ja noin 2 kk jälkeen oloni oli niin hyvä että töihin kykenin. Lääkärit sanoivat tätä infektion jälkitilaksi. Mikä sinäänsä ihme koska viimeinen infektio ennen tätä oli noin puoli vuotta aiemmin. En kuitenkasn ole vieläkään täysin kunnossa vaan jos jotain raskasta ruumiillista teen olen ihan poikki ja voin nukkua tämän jälkeen vaikka kuinka pitkään. En voi enään urheilla kuten ennen. Muutenkin väsymys jäi tästä päälle. Olen kuitenkin alle 30 v nainen ja luulisi että pystyisin raskaisiinkiin fyysisiin suorituksiin ilman suuria jälki seurauksia.

• 11+6
        vieläkin tietämätön kirjoitti:

Hyvä että sait vastauksen oireilles! Nuo nimittäin kuulosti aivan liianki tutuilta oireilta. Toissa syksynä itellä mycoplasman aiheuttama keuhkokuume ja nyt viime syksynä 2 kk lämpöily, sietämätön väsymys, lihas luusto kivut, lihas nykinöitä, lihas heikkous, paino putosi, pahoinvointi ynm. Nuo ne pahimmat oireet. Hyppäsin vaikka kuinka monella lääkärillä tehtiin eri testejä ja verikokeita otettiin vaikka millä mitalla. Kaikki ok. Ei edes senkka taii crp koholla vaikka lämpöilyä monta kuukautta. Olin jo ihan epätoivoinen ja lääkärithän rupesivat sanomaan että tarvitko psykiatrin puheille päästä. No minusta siihen ei ollut tarvetta. Vaikka pitkä epätietoisuus siitä että ei tiennyt mikä vaivaa vaikka sängynpohjalta en tahtonut päästä ylös, ottaa henkisesti lujalle. Lopulta oireet alkoivat helpottaa ja noin 2 kk jälkeen oloni oli niin hyvä että töihin kykenin. Lääkärit sanoivat tätä infektion jälkitilaksi. Mikä sinäänsä ihme koska viimeinen infektio ennen tätä oli noin puoli vuotta aiemmin. En kuitenkasn ole vieläkään täysin kunnossa vaan jos jotain raskasta ruumiillista teen olen ihan poikki ja voin nukkua tämän jälkeen vaikka kuinka pitkään. En voi enään urheilla kuten ennen. Muutenkin väsymys jäi tästä päälle. Olen kuitenkin alle 30 v nainen ja luulisi että pystyisin raskaisiinkiin fyysisiin suorituksiin ilman suuria jälki seurauksia.

http://homepakolaiset.fi/tarinat.html
        http://www.hajusteyliherkkyys.com/Linkkejä-tutkimuksiiin-ja-lisätietoon.php
        Ottakaa selvää, lääkärit eivät teitä siinä auta.

• Mialana
        vieläkin tietämätön kirjoitti:

Onko sinulle tehty fibromyalgian toteamiseen käytettävää painelutestiä? Koska kaikki nuo oireet voivat viitata fibromyalgiaankin, mutta myös moneen muuhun. Mietin vaan, että onko se mahdollisuus poissuljettu? Ja eihän kodissasi/työpaikassasi ole hometta? Itseäni nimittäin ihan suututtaa, kun home on tainnut viedä terveyden, kun se saattaa olla yksi tekijä, mikä aiheuttaa fibroa... Ja joka tapauksessa home vei vastustuskykyni, eikä sen jälkeen esim. fyysinen kunto ole kertaakaan palautunut siihen, mitä se oli ennen homeeseen sairastumista.

Kannattaa sinnikkäästi yrittää saada apua, kun et selvästikään ole kunnossa! Minäkin olen pitkällä sairaslomalla, mutta oli suuri helpotus saada diagnoosi vaivoihinsa, vaikka ei mikään "mieluinen" uutinen ollutkaan. Mutta mitä enemmän olen lukenut sairaudesta, sitä varmempi olen, että diagnoosi on oikea. Sen kanssa on vain opittava elämään, vaikka on tosi raskasta välillä. Olen kumminkin vain 24v. ja olis uusi unelmien työpaikka, jonne en sairastamisen takia pääse... Toivottavasti saisin kuitenkin lääkkeillä ja muutenkin itseni kuntoon.

Tsemppiä kaikille sairauksien kanssa painiville! Kyllä elämä väkisin voittaa joskus :)

• toksiinipöly

Fibromyalgia on suojanimitys home/kemikaaliherkistymiselle.
      Lääkäri pesee sillä siististi kätensä ja potilas saa jotain minkä kehtaa sanoa tuttaville. Potilas sairastaa kuten ennenkin eikä kenenkään tarvitse tehdä mitään oikeiden syiden poistamiseksi.

• johnken

Mitä tarvitaan koko maailma tietää, että suuri ja voimakas profeetta nimeltään dr ratkaisu, hän on auttanut monia ihmisiä koko maailmassa monet ihmiset tulivat eri maista nähdä hänet ratkaisuja, kuten minulle, joka sijaitsee Yhdistyneessä kuningaskunnassa, koska olen sairaus (HIV) i kulkenut Britanniasta Afrikassa nähdä hänet parannuskeinoa ja se ei ota hänelle pilke silmä parantua löin pystyi tarjoamaan kaikki vaatimukset tarvitaan parannuskeinoa, ja olen nyt onnellinen, että olen nyt 1 tänä vuonna, ja miten jota en tavannut tätä dr todistuksen pääoman olisin ollut syvän ja liittyi esivanhempieni tänään ... .thanks dr ratkaisu hänen parannuskeinoa ja armotekonsa hän näyttää minulle ... sähköpostitse profeetta, dr ratkaisu, [email protected] hänen verkkosivuilla on http://drsolution.webs.com/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe