mitä raita-ainetta parturit käyttävät?

swmuli

Moikka! Olen hiljalleen värjäilemässä mustasta tumman vaaleaksi. Parturissa olen käynyt hakemassa alkusysäyksen missä tehtiin kokopään raidat, tästä nyt pari kk. Aika kallista vaan on tuo raidoitus, joten kysyisinkin mitä ammattilaisväriä kampaajat käyttää vaalennukseen raidoilla? Hapetetta en halua kovin tuhtia,joku kolmonen vai kutonen? Kampaajan raidoista ei tullut mitään sellaista oranssia,vaan semmoinen enemmän kinuskimainen sävy, eli varmaan joku keltaista neutraloiva aine. Wella blondor kenties?

19

2676

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oxidant

Niitä on niin monia raita aineita jokaisella merkillä montaa ainetta ja värilliset vielä päälle.

• swmuli

Mut lähinnä, että tekeekö ne siis vaalennusaineella vai erikseen ihan raita-aineilla? Värillisiä en tarvitse ku päämääränä siis vaalennus.

• swmuli

Niin ja lisäyksenä edelliseen niin parturikampaajat voisivat suositella jotain hyvää keltaista neutralisoivaa ainetta!

• pese sillä....
        swmuli kirjoitti:

Niin ja lisäyksenä edelliseen niin parturikampaajat voisivat suositella jotain hyvää keltaista neutralisoivaa ainetta!

En ole kampaaja, mutta tuo hopeashampoo toimii hyvin kellertäviin hiuksiin.

• 1 18

Ammattilaistuotteita ei ole saatavilla "marketista", johtuen pitkälti siitä, että ammattilainen osaa katsoa, mitä hiuksesi kestää ja mitä ei. Hyllyltä ostaessa tietämätön voi saada todella pahaakin tuhoa aikaisesksi, jolloin tuotteen valmistaja on vastuussa. Sitä vastuuta ei tuotteen valmistaja halua ottaa.

Suosittelempa kuitenkin menemään SAMALLE KAMPAAJALLE, jossa eka raidoitus tehtiin, ja juttelemaan lisävaalennuksesta (kenties lopullisesta värjäyksestä myös)

• swmuliii

Hohhoijjakkaa kun täältä suomi24:sta saa aina vastauksen siihen alkuperäiseen kysymykseen.

Olen tietoinen kyllä siitä, että s-marketissa ei tuota ammattilaiskamaa ole. Kuitenkin, ammattilaistuotteita on melko helppo ostaa.

Lisäksi jos luet aiempaa tuolta että olen kysynyt olisiko hapete kolmonen vai kuutonen, huomaat varmasti että ne ovat melko hellävaraisia verrattuna esim. 9 ja 12 prosenttisiin hapetteisiin, joten tukka ei varmaan sen pahemmin kärsi omassa käsittelyssä kun kampaajallakaan.

Raidoituksia on nyt takana kaksi, ja kampaajalle en enää mene;

Joten voisiko joku ystävällisesti kertoa, että käyttävätkö kampaajat vaalennukseen raidoilla siis vaalennusjauhetta, vai jotakin muuta? Olisin erittäin kiitollinen jos joku antaisi asiallisen vastauksen :)

• kysyn sulta

Mistä niitä saa ostaa ?Minäkin haluun ostaa...

• hohhoojjakkaavaa

ootko miettinyt miks ne ovat nimetty ammattilaisaineiksi ja miks perustumpelot ei saa niitä?

• swmulii

Ulkomaisissa verkkokaupoissa on aika hyvin saatavilla, ja joitakin tuotteita ebayssä.

• Sprite78

Kumman hapetteen valitsisit 3% vai 6% ja millä perustein. Kampaajat käyttävät vaalennusjauhetta- mutta- myös jauheissa on eri vahvuuksia. Sininen jauhe taittaa keltaisuutta, mutta vaikka raidat ovat vaaleat/beiget, vai kinuskitko ne oli, niin voin luvata että kokopään vaalennuksesi on kirjava. Vai raitojako meinasit itsellesi tehdä? Kerrot että hiukset on jo kaksi kertaa raidoitettu, tästä voimme palata taas tuohon hapete ja pulveri valintaan, käännetään kysymys toisinpäin- miten valitset tuotteet jotka eivät polta jo vaalennettua hiustasi purkaksi? Kuinka pitkällä vaikutusajalla aijot pelata? Kannattaa miettiä teetkö itse vai menetkö ammattilaiselle..menetkö jokatapauksessa kokeilusi jälkeen?

• simmm

Kinuskin väriset raidat tehdään värillisillä raita-aineilla jotka on tuubeissa ja siihen lisäksi voidemainen vaalentaja, esim Simillä on näitä, mutta se myy vain ammattilaisille.

• swmuli

Hius on jo purkkaa, sitä ei voi muuttaa edes kampaajalla käynti. Tällä perusteella valitsisin 3% hapetteen. Ei koko päätä, vain raitoja, ja taas, kampaajan olisi pakko kyllä vaalentaa myös jo vaalennettuja osia. Vaikutusajan katsoisin niin että silloin kun on vaalennut tarpeeksi niin pesisin pois. Se ei kuitenkaan ole rakettitiedettä. Kampaaja tosin osaisi tottakai levittää raidat tosi tasaisesti.

• auts

Ei ole rakettitiedettä ei, mutta kemiaa kylläkin. Hiuksesi ovat jo purkkaa, ymmärrät varmaan, että ne tulevat olemaan pahemassa kunnossa jos ja ilmeisesti kun olet tekemässä itsellesi raitoja, oli hapete sitten mikä tahansa. 3% on hapetteista "hellävaraisin", jos tätä sanaa voi tässä yhteydessä edes käyttää. Kampaaja levittää raidat tasaisemmin ja nopeammin kuin sinä, joka teet työn vähintään puolet hitaammin, jolloin hiuksesi kärähtävät melko varmasti.
      Kumpi on kauniimpaa, hyväkuntoiset ruskeat (vai kinuskitko ne nyt oli) hiukset vai purkat vaaleat?

• swmuliii

Vaalennuksissa on aina muutama kk väliä, jona hius palautuu. En raitoja tekisi kyllä itse, vaan laittaisin jonkun kaverin tekemään, taakse olisi itse tosi vaikeaa laittaa. vaaleaksi pääsy oli tavoitteena ja ehdotat siis että kun olen pari sataa laittanut kampaajiin niin heitänkin rahat kankkulan kaivoon? :D not gonna happen...

• auts
        swmuliii kirjoitti:

Vaalennuksissa on aina muutama kk väliä, jona hius palautuu. En raitoja tekisi kyllä itse, vaan laittaisin jonkun kaverin tekemään, taakse olisi itse tosi vaikeaa laittaa. vaaleaksi pääsy oli tavoitteena ja ehdotat siis että kun olen pari sataa laittanut kampaajiin niin heitänkin rahat kankkulan kaivoon? :D not gonna happen...

Hius ei palaudu kemiallisista käsittelyistä koskaan. Vaalennus aiheuttaa pysyviä vaurioita hiukseen, joita voi hetkellisesti paikata oikeilla shampoilla ja hoitoaineilla; esim. silikoni pinnoittaa hiuksen kalvolla, jolloin hius tuntuu hyväkuntoiselta, mutta totuus on pinnoitteen alla. Terveisin alan koulut, kirjat ja kokemuksen läpikäynyt. Tahdoin vain korjata edellä mainitsemasi väärinkäsityksen hiuksen palautumisen.

En sano että sinun pitäisi heittää rahat heittää kankkulan kaivoon, esitin vain tietoa ja kysymyksen. Omasta mielestäni nimittäin kauniimpi ja parempi vaihtoehto on vaaleanruskeat, kiiltävät ja hyväkuntoiset hiukset, kuin purkkamaiset vaaleat. Teet toki niin kuin itse tahdot :) Mutta muista hyvät hiustenhoitotuotteet sitten, äläkä rääkkää tukkaasi fööneillä tai muotoiluraudoilla!

• morsss

Kaikki jauheet on sinisiä...-.- kampaajalle jos halluu hyvän lopputuloksen ja 6% kehiin 3% tulee oranssit. kampaaja sai kivan väriseks ku pisti varmaan pesupaikalla sävytettä ylleensä aina tehään.

• Hairstylist

Kaikki jauheet eivät todellakaan ole sinisiä ja jo purkaksi menneet hiukset saakin sitten suurella todennäköisyydellä nostella lavuaarista jos alkaa vaalennusaineella ja 6%:lla pelleilemään. On täysin kiinni hiuksesta, sen kunnosta ja väristä mitä siihen kannattaa laittaa. Jos hiukset ovat värjätyt tulisi tehdä värinpoistoja ennemmin kuin vaalennuksia, jolloin valitaan ehdottomasti 3% tai sitä miedompi hapete. Tällöin hius ei päädy purkaksi ja saadaan kemiallinen väri pois hiuksesta. Ei kannata ns. räjäyttää väriä pois (kun se ei kuitenkaan lähde niinkään)... Mutta kuten edellä sanottiin niin jokainen tekee omat päätöksensä siitä, miten hiuksiansa käsittelee. Tosiasia on, että lopullinen hiuksen sävytys tehdään useinmiten sitten pesupaikalla tuomalla hiuksiin toivottuja sävyjä tai taittovärejä. Näin saadaan hiuksiin kiiltävän puhtaan värisiä vaaleita.

• swmuliii

Mietin aina kun vaalennusasioissa kehotetaan menemään kampaajalle, niin turhaahan se vähän on kun hiukset menevät huonoon kuntoon eikä lopputulos voi olla sitä mitä on halunnut. Olisinpa vaan läväyttänyt aluksi värinpoiston itse ja vaalentanut sen jälkeen, tukka olisi vaaleampi ja luutavasti parempi kuntoinen..

• ääliöt

omalla kokemuksella sanon että tukkas ei todellakaan olis parempi kuntoinen. että te ihmiset olette tyhmiä... älkää luulko että tiedätte paremmin kuin ammattilaiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe