Lapset ja sakset

Bikinivalas

Muistaako joku hyväntahtoista lastenlaulua, joka alkaa jotenki näin: "Maailman lapset, ottivat sakset... liimasi, leikkasi ja jotain. Mitenkä se oikeesti mahtaa mennä?

9

5850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mölli

      ööö... jotenki näin:
      maailman lapset, ottivat sakset, leikkasivat valtiot kartoilta, pois heitti huolet...diididii...
      tekivät siitä lasten maan!

      • mymmeli

        olen unohtanut tuon laulun kokonaan, mutta nyt muistin kun tuli puheeksi. oisiko laulettu jossain Laulupuu- jaksossa? minulla on kasetti nauhoitettu täyteen Laulupuita =)


      • Biniginivalas
        mymmeli kirjoitti:

        olen unohtanut tuon laulun kokonaan, mutta nyt muistin kun tuli puheeksi. oisiko laulettu jossain Laulupuu- jaksossa? minulla on kasetti nauhoitettu täyteen Laulupuita =)

        Onko se joku lasten ohjelma? must se on joku Unicefin laulu. Mistä ihmeestä sen sanat vois löytyy?


      • mie
        Biniginivalas kirjoitti:

        Onko se joku lasten ohjelma? must se on joku Unicefin laulu. Mistä ihmeestä sen sanat vois löytyy?

        "Maailman lapset ottivat sakset,
        leikkasivat valtiot kartaltaan,
        pois heitti huolet, liimas toiset puolet,
        sillä lailla rakensivat uuden maan."


      • Valasginilasis

        Oottako työ Raision lapsia? Kutkaan muut maailmas ei oo muka kuullukaan koko laulua.


      • mymmeli
        Biniginivalas kirjoitti:

        Onko se joku lasten ohjelma? must se on joku Unicefin laulu. Mistä ihmeestä sen sanat vois löytyy?

        Laulupuu -niminen lasten laululeikki-ohjelma oli tv:ssä joskus 80-luvun lopulla, itse olen syntynyt -84. Minulla on muistikuva, että tuohon maailman lapset-lauluun liitty leikki, jossa käsillä leikittiin niitä saksia joilla leikkailtiin ja käsillä jotenkin läpsyteltiin kun liimailtiin. Onhan se tietenkin voinut olla jossain muussakin ohjelmassa tietenkin kun Laulupuussa


      • noup
        Valasginilasis kirjoitti:

        Oottako työ Raision lapsia? Kutkaan muut maailmas ei oo muka kuullukaan koko laulua.

        Minä en ollut se, joka tästä laulusta aiemmin kirjoitti, mutta pisti silmääni ja halusin sanoa, että laulu on minulle ainakin erittäin tuttu ja en ole Raisiosta. Olen Oulun lähettyviltä. :)
        Ei se nyt kovin erikoisen harvinainen lastenlaulu mun mielestä ainakaan ole..Mut kiva ajatus siinä laulussa....


    • nuottis1

      Euroopan lapset, ottivat sakset, leikkasivat valtiot kartaltaan,
      pois heitti huolet, liimas toiset puolet, sillä lailla rakensivat uuden maan..

      Aasian lapset..
      Amerikan lapset..
      Australian lapset ..

      Maailman lapset, ottivat sakset, leikkasivat valtiot kartaltaan, pois heitti huolet , liimas toiset puolet, sillä lailla rakensivat Lasten maan..

    • Anonyymi

      Liiketalouden askartelu pankki työ, joko sakset saa olla ehjät, ja samassa paikassa yli 9

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe