Muistaako joku hyväntahtoista lastenlaulua, joka alkaa jotenki näin: "Maailman lapset, ottivat sakset... liimasi, leikkasi ja jotain. Mitenkä se oikeesti mahtaa mennä?
Lapset ja sakset
9
5850
Vastaukset
- mölli
ööö... jotenki näin:
maailman lapset, ottivat sakset, leikkasivat valtiot kartoilta, pois heitti huolet...diididii...
tekivät siitä lasten maan!- mymmeli
olen unohtanut tuon laulun kokonaan, mutta nyt muistin kun tuli puheeksi. oisiko laulettu jossain Laulupuu- jaksossa? minulla on kasetti nauhoitettu täyteen Laulupuita =)
- Biniginivalas
mymmeli kirjoitti:
olen unohtanut tuon laulun kokonaan, mutta nyt muistin kun tuli puheeksi. oisiko laulettu jossain Laulupuu- jaksossa? minulla on kasetti nauhoitettu täyteen Laulupuita =)
Onko se joku lasten ohjelma? must se on joku Unicefin laulu. Mistä ihmeestä sen sanat vois löytyy?
- mie
Biniginivalas kirjoitti:
Onko se joku lasten ohjelma? must se on joku Unicefin laulu. Mistä ihmeestä sen sanat vois löytyy?
"Maailman lapset ottivat sakset,
leikkasivat valtiot kartaltaan,
pois heitti huolet, liimas toiset puolet,
sillä lailla rakensivat uuden maan." - Valasginilasis
Oottako työ Raision lapsia? Kutkaan muut maailmas ei oo muka kuullukaan koko laulua.
- mymmeli
Biniginivalas kirjoitti:
Onko se joku lasten ohjelma? must se on joku Unicefin laulu. Mistä ihmeestä sen sanat vois löytyy?
Laulupuu -niminen lasten laululeikki-ohjelma oli tv:ssä joskus 80-luvun lopulla, itse olen syntynyt -84. Minulla on muistikuva, että tuohon maailman lapset-lauluun liitty leikki, jossa käsillä leikittiin niitä saksia joilla leikkailtiin ja käsillä jotenkin läpsyteltiin kun liimailtiin. Onhan se tietenkin voinut olla jossain muussakin ohjelmassa tietenkin kun Laulupuussa
- noup
Valasginilasis kirjoitti:
Oottako työ Raision lapsia? Kutkaan muut maailmas ei oo muka kuullukaan koko laulua.
Minä en ollut se, joka tästä laulusta aiemmin kirjoitti, mutta pisti silmääni ja halusin sanoa, että laulu on minulle ainakin erittäin tuttu ja en ole Raisiosta. Olen Oulun lähettyviltä. :)
Ei se nyt kovin erikoisen harvinainen lastenlaulu mun mielestä ainakaan ole..Mut kiva ajatus siinä laulussa....
- nuottis1
Euroopan lapset, ottivat sakset, leikkasivat valtiot kartaltaan,
pois heitti huolet, liimas toiset puolet, sillä lailla rakensivat uuden maan..
Aasian lapset..
Amerikan lapset..
Australian lapset ..
Maailman lapset, ottivat sakset, leikkasivat valtiot kartaltaan, pois heitti huolet , liimas toiset puolet, sillä lailla rakensivat Lasten maan.. - Anonyymi
Liiketalouden askartelu pankki työ, joko sakset saa olla ehjät, ja samassa paikassa yli 9
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181057- 130940
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten297755Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504