Muistaako joku hyväntahtoista lastenlaulua, joka alkaa jotenki näin: "Maailman lapset, ottivat sakset... liimasi, leikkasi ja jotain. Mitenkä se oikeesti mahtaa mennä?
Lapset ja sakset
9
4471
Vastaukset
- mölli
ööö... jotenki näin:
maailman lapset, ottivat sakset, leikkasivat valtiot kartoilta, pois heitti huolet...diididii...
tekivät siitä lasten maan!- mymmeli
olen unohtanut tuon laulun kokonaan, mutta nyt muistin kun tuli puheeksi. oisiko laulettu jossain Laulupuu- jaksossa? minulla on kasetti nauhoitettu täyteen Laulupuita =)
- Biniginivalas
mymmeli kirjoitti:
olen unohtanut tuon laulun kokonaan, mutta nyt muistin kun tuli puheeksi. oisiko laulettu jossain Laulupuu- jaksossa? minulla on kasetti nauhoitettu täyteen Laulupuita =)
Onko se joku lasten ohjelma? must se on joku Unicefin laulu. Mistä ihmeestä sen sanat vois löytyy?
- mie
Biniginivalas kirjoitti:
Onko se joku lasten ohjelma? must se on joku Unicefin laulu. Mistä ihmeestä sen sanat vois löytyy?
"Maailman lapset ottivat sakset,
leikkasivat valtiot kartaltaan,
pois heitti huolet, liimas toiset puolet,
sillä lailla rakensivat uuden maan." - Valasginilasis
Oottako työ Raision lapsia? Kutkaan muut maailmas ei oo muka kuullukaan koko laulua.
- mymmeli
Biniginivalas kirjoitti:
Laulupuu -niminen lasten laululeikki-ohjelma oli tv:ssä joskus 80-luvun lopulla, itse olen syntynyt -84. Minulla on muistikuva, että tuohon maailman lapset-lauluun liitty leikki, jossa käsillä leikittiin niitä saksia joilla leikkailtiin ja käsillä jotenkin läpsyteltiin kun liimailtiin. Onhan se tietenkin voinut olla jossain muussakin ohjelmassa tietenkin kun Laulupuussa
- noup
Valasginilasis kirjoitti:
Oottako työ Raision lapsia? Kutkaan muut maailmas ei oo muka kuullukaan koko laulua.
Minä en ollut se, joka tästä laulusta aiemmin kirjoitti, mutta pisti silmääni ja halusin sanoa, että laulu on minulle ainakin erittäin tuttu ja en ole Raisiosta. Olen Oulun lähettyviltä. :)
Ei se nyt kovin erikoisen harvinainen lastenlaulu mun mielestä ainakaan ole..Mut kiva ajatus siinä laulussa....
- nuottis1
Euroopan lapset, ottivat sakset, leikkasivat valtiot kartaltaan,
pois heitti huolet, liimas toiset puolet, sillä lailla rakensivat uuden maan..
Aasian lapset..
Amerikan lapset..
Australian lapset ..
Maailman lapset, ottivat sakset, leikkasivat valtiot kartaltaan, pois heitti huolet , liimas toiset puolet, sillä lailla rakensivat Lasten maan.. - Anonyymi
Liiketalouden askartelu pankki työ, joko sakset saa olla ehjät, ja samassa paikassa yli 9
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452857Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen432824Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232608Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3281667- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.192902Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750- 99691