Olen nyt menossa lukion toiselle.Opiskelumotivaatio on nollassa ja tahtoisin lähteä au pairiksi 6-12 kuukaudeksi.
Onko kenelläkään kokemuksia hommasta?
Lähinnä mietityttää se,että säilyykö lukiossa opiskelupaikka?ja voinko lähteä kesken lukuvuoden esim. tammikuussa?Siis miten hoidan jutun koulun suhteen.kiitos.:)
välivuosi lukiosta
3
482
Vastaukset
- quadrat
Uskoisin, että koulupaikka säilyy ainakin vuoden ajan, mutta asiasta kannattaa sitten keskustella opon ja rehtorin kanssa hyvissä ajoin!:)
Mutta mutta....Oletko aivan varma,että välivuosi toisi opiskelumotivaation takaisin?? Itselläni kiinnostus lukion käyntiin loppui jo ensimmäisellä viikolla, mutta silti jollain tavoin sain lakin päähäni, ja vieläpä ensimmäisellä yrittämällä! Että kannattaa todellakin miettiä, että onko au pairiksi lähteminen se oikein vaihtoehto? Ennemmin vaikka vaihto-oppilaaksi, se pitäisi ainakin opiskelun mielessä ja sillä voisi korvata joitain kurssejakin, toisin kuin au pairina!(riippuu kyllä hieman koulusta,miten mitäkin voi kompensoida...)
Olen itse ollut au pairina vuoden heti lukion jälkeen, ja olihan se kokemuksena uskomaton ja ihana, mutta myös rankka. Eli kannattaa miettiä myöskin sitä, että oletko valmis niin suureen vastuuseen, mikä au pairilla on niistä lapsista! Suosittelisin koulun käymistä loppuun ennen au pairiksi lähtöä, sillä moni on jäänyt sille tielleen...:P- FemaleSlash
Itse olen myös yhden vuoden lukiota käynyt ja olen syyskuun alussa lähdössä au pairiksi.
Perjantaina kävin koululla hoitamassa asiat ja opiskelupaikka on täällä odottamassa, kun palaan takaisin Suomeen vuoden päästä. - peppi
FemaleSlash kirjoitti:
Itse olen myös yhden vuoden lukiota käynyt ja olen syyskuun alussa lähdössä au pairiksi.
Perjantaina kävin koululla hoitamassa asiat ja opiskelupaikka on täällä odottamassa, kun palaan takaisin Suomeen vuoden päästä.vietin lukiosta välivuoden Usassa au pairina, vaikka ei mitään erityistä motivaatio pulaa ollutkaan, mutta takaisin tullessa jaksoin vielä paremmin viimeisen lukiovuoden opiskella- niin, että suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711903- 1161332
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96952
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73899Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691