Miksi miehet ei käytä Uggeja Suomessa?

Miksa83

Miehillä ei Suomessa paljon Uggeja näe, vaikka parempia kenkiä ei monia ole talveemme. Ruotsissa, Norjassa, Hollannissa ja Englannissa Uggit ovat todella suosittuja myös miehillä. Onkohan syynä korkea hinta vai se, että suomalaiset suosivat lenkkareita?

56

1836

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Koska 200 - 600 € talvikengistä on suomalaisen mielestä ihan liikaa.

      Voi olla syynä myös se, että brändi on UGG Australia, eikä Australialla koeta olevan mitään tekemistä Suomen talven kanssa.

      Kolmas syy voi olla suomalaisten kaikenlaisen teknisen rakastaminen, olkoon sitten tekninen härpäke tai goretex-kalvo, eikä lampaantalja ole tarpeeksi tekninen ratkaisu.

    • ei uggeja, kiitos

      En itse pidä lenkkareita, mutten myöskään uggeja. Uggit nyt näyttää mun mielestäni vaan typeriltä miehillä. Ja lisäksi hinta on ihan överi. Mielummin pidän mustia kävelykenkiä tai bootseja.

      • ......

      • kunnon kengät
        ...... kirjoitti:

        Miltä Uggit mielestäsi näyttävät? Niitähän on vaikka minkälaisia, yhdistävänä tekijänä aito lampaannahka/-talja:

        http://www.uggaustralia.eu/mens-boots-europe/men-boots,en,sc.html

        Minusta Classic short on typerän näköinen joulutonttujen saapas.

        samaa mieltä, tollasi ei pitäisi myydä ollenkaan, linttaan menee heti, varsilla kävelyä


      • donton
        kunnon kengät kirjoitti:

        samaa mieltä, tollasi ei pitäisi myydä ollenkaan, linttaan menee heti, varsilla kävelyä

        Itselle "Uggit" ovat nimenomaan noi Classic Shortit - ja niihinhän se nimi yleensä liitetään. Dorkan näkönen töppönen, jota en laittais jalkaan vaikka maksettais.
        Monet muuthan noista ovat aivan samannäköisiä saappaita/nilkkureita/bootseja, mitä muutkin merkit myyvät: niitä kun tulee itse käytettyä.


      • bää sano lammas
        donton kirjoitti:

        Itselle "Uggit" ovat nimenomaan noi Classic Shortit - ja niihinhän se nimi yleensä liitetään. Dorkan näkönen töppönen, jota en laittais jalkaan vaikka maksettais.
        Monet muuthan noista ovat aivan samannäköisiä saappaita/nilkkureita/bootseja, mitä muutkin merkit myyvät: niitä kun tulee itse käytettyä.

        Aika kalliita ovat, tossa bootsimalliset hipoo kuutta sataa, toisaalta pohjia ei varmaan ole suunniteltu Suomen oloihin, joten liikaa hintaa liukastelusta. Classic Short halvin . Tietysti laadusta voisi maksaakin, jos olisi varmuus, että kestävät talvesta toiseen.


      • ..........
        ...... kirjoitti:

        Miltä Uggit mielestäsi näyttävät? Niitähän on vaikka minkälaisia, yhdistävänä tekijänä aito lampaannahka/-talja:

        http://www.uggaustralia.eu/mens-boots-europe/men-boots,en,sc.html

        Minusta Classic short on typerän näköinen joulutonttujen saapas.

        Kukahan dorka tuollekin on pannut epäluotettavan saitin WOT-luokituksen, vaikka se on aito. Feikkejä mm. seuraavat:

        http://counterfeit.uggaustralia.com/on/demandware.store/Sites-UGG-COUNTERFEIT-Site/default/Counterfeit-Show?caid=counterfeit-retailers


      • chinarules

    • no uggs

      Käytän UGG:eja ja olen mies. Olen totaallisen kyllästynyt pissiksien ja fruittareiden tuijotteluun ja ihmettelyyn että minulla on UGG:it. Sen takia taitaa jäädä kaappiin molemmat UGG:it. Todella lämpimät on, helpot ja käytännölliset. Olen itse vasta 23 vuotias ja pukeuden UGG:ejen kanssa yleensä rennosti en mitenkään parhaimpiini. En tosiaankaan pidä tiukkoja farkkuja tms niiden kanssa. Uggit ei sovi tänne "takapajulaan."

      • Miksa83

        Itsekin käytän Uggeja Loose fit- farkkujen ja mustan nahkatakin kanssa. Pissisten hihittely ärsytti aluksi, mutta Uggit ovat niin mukavat, etten välitä. Samoin ujostelin aluksi Crocsien käyttöä, mutta pidän myös niitä tätä nykyä käydessäni lähikaupassa ja töissä (olen toimistotyössä ja muutkin siellä Crocseja pitävät). Ei jaksa muiden katseet enää kiinnostaa, sillä mukavuus ja käytännönläheisyys painavat omassa vaakakupissani näyttävyyttä ja yleistä sovinnaisuuskäsitystä enemmän.

        Eli pidetään vain yhä Uggeja jaloissa sään salliessa!


    • hehe uggi
      • .....

        Olen ihan samaa mieltä, vaikken Classic mallista tykkääkään. Ylempänä sanoin niitä joulutonttujen saappaiksi, minulle niistä tulee mieleen huopikkaat. Kummallisena pidän, että naiset ovat ihastuneet näihin humoristisen ja epänaisellisen näköisiin kenkiin, jotka ovat pelkkää funktionaalisuutta ilman mitään esteettistä. UGG Classic Short ei eroa tyyliltään mitenkään toppahousumummojen ja pilkkipappojen toppasaappaista vai mitä talvilenkkareita ne ovat.

        Mutta varmaan käytännölliset Suomen talvessa.


    • kiinnostunutt

      Millasia Ugg kenkiä teillä miehet on? Malli? Väri??

      • Miksa83

        Spartoosta hankitut Classic short Bomberit. On muuten aika makeat, mutta suoja-ainetta pitää laittaa ainakin muutaman kerran talvessa.


    • whataaa

      Brandosilta sai vielä viikko sit UGG Classic Shortia miehille mutta kaikki kolme mallia myyty loppuun jo?!?!

    • dcdcddc

      Miksa83, kuluuko Bombereistasi mustaa pintaa pois? Omistani kuluu vaikka käsitelty suojausaineella.... :(

      • Miksa83

        Ehkä hieman on kulunut, mutta ei mitenkään erityisen paljon. Käytän sekä nahkaa kosteuttavaa että vettä hylkivää suoja-ainetta.


    • epäkäytännöllistä

      Miten lahkeet ja Uggit käy yhteen? En käytä niin kapeita lahkeita ja lahkeet Uggien päällä on ihan hölmön näköstä.

    • dwdwdwdw

      UGG:it on suomessa naisten muotia. En ole ainakaan kertaakaan nähnyt yhtään miestä jolla ko. kengät olisi mutta melkein jokaisella naisella (n. 15-25v) on UGG:it jalassa

      • tipetipetiptap

        Juu, jotenkin hyvin suomalaista: kesällä lättänät ballerinatossut, talvella Uggit. Monissa maissa nainen ei pistä moisia töppösiä jalkaansa.


      • Hapa7

        Mutta miksi sitten maailmalla, jopa naapurimaissamme, miehetkin pitävät Uggeja? Minullakin on Uggit jalassa, eikä kukaan Ugg-miehiä täällä pääkaupunkiseudulla ainakaan dissaa.


      • dwwwddde
        Hapa7 kirjoitti:

        Mutta miksi sitten maailmalla, jopa naapurimaissamme, miehetkin pitävät Uggeja? Minullakin on Uggit jalassa, eikä kukaan Ugg-miehiä täällä pääkaupunkiseudulla ainakaan dissaa.

        ruotsissa voisinkin laittaa uggit jalkaan mutta heti kun astuisin suomen maaperälle niin vaihtaisin ne.


      • hapa7
        dwwwddde kirjoitti:

        ruotsissa voisinkin laittaa uggit jalkaan mutta heti kun astuisin suomen maaperälle niin vaihtaisin ne.

        Varmasti moni jakaa tuon ajatuksen kanssasi. Suomen talvikenkämuoti miehille on aika karua - yllättävän moni vetää koko talven yksillä ja samoilla marketista ostetuilla mustilla talvilenkkareilla. Ja seuraavan talven, ja sitä seuraavan jne. En kuitenkaan itse ole kiinnostunut alistumaan mustien halpistalvilenkkarien kurimukseen, joten pidän Uggeja ja muita miesten maailmassa "persoonallisempia" kenkiä viimeiseen asti.

        Ja olen ylipainoinen, alempaa keskiluokkaa edustava heteromies.


    • Fhjddhbjj

      Saakohan kukaan kundi tänä vuonna Uggeja lahjaksi?

      • joo joo

        Miks pitäisi saada tai käyttää niin kaamean näköisiä kenkiä. Miesten kengät on muutenkin osa aivan p*****


      • Miksa 83
        joo joo kirjoitti:

        Miks pitäisi saada tai käyttää niin kaamean näköisiä kenkiä. Miesten kengät on muutenkin osa aivan p*****

        Tarjoustalon 19 euron talvilenkkarit (ne, joita ilmeisesti vähintään 80% landelaisista käyttää) vasta ovatkin kaamean näköiset.


      • Kiksa Uttaja 83
        Miksa 83 kirjoitti:

        Tarjoustalon 19 euron talvilenkkarit (ne, joita ilmeisesti vähintään 80% landelaisista käyttää) vasta ovatkin kaamean näköiset.

        Kengillä kävellään, ei niitä ole tarkoitus esitellä ympäri kyliä, että "kahto kun Masilla onny komiat pläägät, o iha kamelinnahkaa ja pohjassa kunnon läskit, ja makso kato 169 euroa TARRJOUKSESSA Kenkä-Pamelassa...".

        Vittu, aivan sama millä rämmit siellä lumihangessa, pillun metsästykseen on sitten eri kengät. Nii, että vedä vaa Miksa ittees perceeseen


    • Sieviläinen2

      UGGIT eivät nyt vain sovi suomen ilmastoon miehille eikä myöskään naisille. Siksi me miehet emme pidä uggeja.

      • sadadadadafasdasdasd

        Me miehet ??? Puhut vain omasta puolestasi...


    • ei yhtään dorkaa

      Tulin viime kovien pakkasten aikaan nähneeksi kundin, jolle Uggit sopivat hyvin eivätkä näyttäneet ollenkaan "dorkilta töppösiltä", ehkä siksi, että päässä oli (varmaan tekoturkiksinen) karvareuhka (trapper hat). Jotenkin ne olivat tasapainossa sen päähineen ja sääolosuhteiden kanssa.

      Aika koomista, että Uggien voittokulku alkoi Kalifornian rannoilta surffariskenestä..

    • Sieviläinen2

      Näkee heti kommenteista mihin tämä suomi on menossa ja ei ihme että nuoretkin pitää kesät talvet kesäkäyttöön tarkoitettuja lenkkareita jotka on tehty kiinassa osittain ainakin lähes orjatyövoimalla. Kutein useimmat ns"aidot uggit" kengät myös. Itse suosin kotimaassa tehtyjä talvikenkiä sekä kesäkenkiä joita onneksi vielä saa. Onneksi vielä ainakin saa valita mitä ostaa eikä mennä "muodin mukana" joka nyt mielestäni on aivan sekopäistä touhua.

      • itketään yhdessä

        Kiina alkaa monille valmistajille olla jo liian kallis maa. Ompelutyötä siirretään vähemmän kehittyneisiin Kaakkois-Aasian maihin ja Afrikkaan, jonne kiinalaiset itse ovat tehneet isoja sijoituksia. Niin se maailma muuttuu ja kehittyy. Jotkut jäävät Suomen lihapatojensa äärellä ruikuttamaan sitä, että tavaraa teetetään "orjatyövoimalla". Yhyy! Vaihtoehto olisi, että "orjalla" ei olisi tulonlähdettä lainkaan, ja hän eläisi luontaistaloudessa iloisesti riistaa etsien ja jotain viljellen, jos mikään edes kasvaa.


      • Miksa 83

        Jos nimimerkkisi mukaisesti olet uskollinen Sievin kenkien käyttäjä, vaatekaappisi sisältänee ainoastaan Dimexejä ja Blåklädereitä?

        Uggit ei oikeastaan ole enää edes muotia, vaan kyse on vuosikymmeniä vanhasta keksinnöstä. Ettei vain olisi ollut peräisin 1800-luvun lopun uusi-seelantilaisilta merimiehiltä? Jotain tällaistä tarínaa muistelen kuulleeni.


      • paimenen tossut
        Miksa 83 kirjoitti:

        Jos nimimerkkisi mukaisesti olet uskollinen Sievin kenkien käyttäjä, vaatekaappisi sisältänee ainoastaan Dimexejä ja Blåklädereitä?

        Uggit ei oikeastaan ole enää edes muotia, vaan kyse on vuosikymmeniä vanhasta keksinnöstä. Ettei vain olisi ollut peräisin 1800-luvun lopun uusi-seelantilaisilta merimiehiltä? Jotain tällaistä tarínaa muistelen kuulleeni.

        Merimiehet aikoinaan kyllä toivat lampaat Uuteen-Seelantiin ja Australiaan, mutta eivät kuitenkaan käyttäneet lammaskenkiä, liian pehmeää ja heikkoa nahkaa. Paimenet alkoivat tehdä niistä tossuja, mutta merimiesten kengät tehtiin kestävästä nahasta kuten hevosesta.


    • hmmm=

      Miksi nämä "uggit" ovat nyt naisilla enemmän käytössä vaikka ovat alunperin miehille? Jos ne ovat olleet merimiehillä aluksi? :D

      • Opel_iksi

        Siis Suomessa Uggit ovat lähes pelkästään vain naisten käytössä, mutta naapurimaissa näkee yhtä lailla Uggeja käyttäviä miehiä. Olen bongannut tämän talven aikana Uggit Suomessa neljä kertaa, joten kyllä onneksi ne alkavat myös täällä peräpohjolassa muuntumaan unisex-kengiksi.
        En oikein enää edes ymmärrä, miten olen pärjännyt aiemmin talvikaudet ilman Uggeja. Ovat kyllä supermukavat, lämpimät, kevyet eivätkä edes hiosta!


    • ripcurl1

      Laskettelumerkki Rip Curlilla on kans miehille kivoja aitoja lampaasta tehtyjä kenkiä. Ovat noin 180 e hintaisia. Tykkään niiden pohjista enemmän kuin UGG:ien.

    • huippu tyyliä
    • Joopa se joo

      Mikä erottaa Suomen sivistyksestä? Pohjanlahti

    • milan.rainesto

      Ne on rumat ja parempia kenkiä talveemme on monia. Ylikarvaiset moudottamat Uggit on varmaan paskimmat mitä voisi käytännöllisissä syissä käyttää.

      Missä vitun häkissä ketjun alottajakin on mahtanut asua, jos ei saatana muita talvikenkiä tiedä.

    • totuus tekee kipeää

      kun niitä pitää näyttää HOMOLTA.
      joten jos et halua näyttää homolta niin älä niitä kusisuksia laita jalkaan.

      • jasjasfjasfj

        Sit varmaan sun mielestä jokainen surffari Ausseissa ja Kaliforniassa näyttää fägetille? :DDD

        Ostin Uggit jo 2009 ja vieläkin ovat hyvässä iskussa. Pakkaskeleillä ei parempia kenkiä olekaan! Ja mikä parasta, jalka ei hikoa yhtään. Voi pitää samoja sukkia koko viikon.


      • Terho Suoravinokas
        jasjasfjasfj kirjoitti:

        Sit varmaan sun mielestä jokainen surffari Ausseissa ja Kaliforniassa näyttää fägetille? :DDD

        Ostin Uggit jo 2009 ja vieläkin ovat hyvässä iskussa. Pakkaskeleillä ei parempia kenkiä olekaan! Ja mikä parasta, jalka ei hikoa yhtään. Voi pitää samoja sukkia koko viikon.

        Fäget?? HAHAHA, miten saat sanan FAGGOT kääntymään fäget? Ei vittu kun mä nauran, hahahahahaha,.........ja naapuri yhtyi nauruun.....ja koko Loimaa ja Varkaus missä sinä asut, hahahahaha


      • Hsjaksksjdkd
        Terho Suoravinokas kirjoitti:

        Fäget?? HAHAHA, miten saat sanan FAGGOT kääntymään fäget? Ei vittu kun mä nauran, hahahahahaha,.........ja naapuri yhtyi nauruun.....ja koko Loimaa ja Varkaus missä sinä asut, hahahahaha

        Lääkkeet ottamatta? Sana faggot kääntyy suomenkielessä sanaan fägetti aika hyvin.


    • Äääg

      Koska ne on rumat ja mauttomat kengät. Hyi! En tajua miten joku nainen edes kehtaa pitää niitä

      • kunnon ryttyytystä

        Samalla logiikalla vois kysyä miksi sulla on tyttöystävä (jota muuten kävin eilen panemassa)?


    • Mikellima

      Onko uggitkin joku fetissikohde? Miksi miehet haluaa näyttää naiselle?

    • 10+3

      Oliko tämä jokin maksettu mainostauko, vai jotain muuta?

    • Uggformen

      Olen mies ja minulla on uggit (lyhyet). Tottakai jotkut tuijottavat, mutta mitä väliä? Aivan loistavat kengät mukavuudeltaan ja ulkonäöltään.

    • UggitOnJees

      Ugg Classic Short Bomberit löytyy kaapista ja on liukkaudesta huolimatta ihan uskomattoman hyvät talvikengät. Eivät hiosta yhtään ja ovat mukavan lämpimät jopa -25 asteessa yksillä sukilla. Maksoihan nuo pitkälle yli 200, mutta ovat olleet joka ainoan sentin arvoiset: kunto viiden talven jälkeen on vielä liki uudenveroinen!

    • suomessa_lapikkaat

      Uggeja käytetään Uudessa-Seelannissa, ja suomessa vastaavasti käytetään lapikkaita.
      Uggit eivät ole suomalaisten kenkiä ollenkaan.

    • ugggggggggs

      Suomalaismiehet saattavat olla poikkeuksellisen munatonta porukkaa: oma epäilys miehisyydestään kasvaa heti, kun naiset ottaa käyttöön jonkin tuotteen, joka ollut alunperin miesten tuote. Kun tarpeeksi yleistyy naisten käytössä, miehet lopettaa käytön, jotta ei leimaudu naiseksi. (No, Suomi on maa, jossa ihaillaan tietynlaista miehistä kovuutta (sotien seurauksena), päinvastainen kuin ruotsi. Silti suomalaismiehet eivät ole yhtään ruotsalaismiehiä miehisempiä huolimatta näennäisen kovasta ulkokuorestaan)

      Ite en noita varrellisia Uggeja käyttäisi, koska eivät tyyliäni yksinkertaisesti, mutta käyttäkää te miehet, joille sopii ja haistattakaa paskat mielessänne näille muka-miehille ja kaikenlaisille naureskelijoille!

      • lammastohvelit

        "Ite en noita varrellisia Uggeja käyttäisi, koska eivät tyyliäni yksinkertaisesti, mutta käyttäkää te miehet, joille sopii "

        Monetkin miehet käyttävät lapaannahkatohveleita kylpytakkia silloin kun käyvät saunassa. Muuten on hankala kuvitella, mihin tyyliin ja tilanteisiin uggit eli lammastohvelit voisivat sopia.
        Hyvin monet miehet niitä kuitenkin käyttävät.


      • lammastohvelit

        "Ite en noita varrellisia Uggeja käyttäisi"

        Samalla tavoin kuin lapikas, myös ugg on yleisnimi ja tarkoittaa australialaisia lammastohveleita. Se kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Australiassa ja Uudessa-Seelannissa tuonnimistä tuotemerkkiä ei ole - yleisnimeä ei voi rekisteröidä tuotemerkiksi, vaan kaikki valmistajat kutsuvat uggejaan uggiksi.
        Tuotemerkkejä on esim. Blue Mountains ja Mortels, jotka valmistavat uggeja Australiassa.


    • UggFani

      Kohta alkaa taas Ugg-kausi. Ovat kyllä mukavuudessaan huiput!

      • Paitahousuun

        Niistä tunnistaakin heti 10 vuotta sitten olleeseen muotiin jymähtäneet, samoin kuten matalavyötäröisistä pershymyhousuista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe