kofeiinitabletti yliannostus??

swimbaa5

Noniin elikkä mun oli pakko pysyä hereillä niin kävin apteekista hakemassa purkin kofeiinitabletteja, apteekkari väitti että voi muka syödä kymmeniä päivässä että aina kun rupeaa väsyttää niin ottaa yhden. Mutta nyt otin noita n. 20 kpl yhdellä kertaa sen lisäksi kun olin illan aikana syönyt ehkä kymmenisen tabletteja. pari olutta join myös mutta ei pitäis haittaa kun apteekkari ei varoittanut.

Ongelma on siinä että torkahdin hetkeksi ja kun heräsin niin naama oli täynnä punaisia pilkkuja, vähän finneiltä muistuttavia. Eikä ole mitää pari vaan naama on oikeasti täynnä niitä (100 pilkkua). Näyttää perkeleen pelottavalta. muita oireita ei ole eikä nuo edes kutia mutta mikä helvetti tässä on? pitäiskö huolestua?

9

3771

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apotek vastaa

Yksi kofeiini tabletti vastaa yhtä kahvikupillista. Joisitko päivässä 20 kuppia kahvia?
      Kofeiini on myös myrkyllistä. 20 kg painava kuolee varmasti, kun hän on vetänyt 35 kpl kofeiini tabletteja. Kannattaa huolestua vain tuosta tavasta vetää yliannos tabletteja suuhunsa ja luulla niitä karkeiksi.
      Jotkut saavat kofeiinista rytmi häiriöitä ja kuolevat jota muutamasta kofeiini tabletista. Aloituksen täytyy olla trolli, ei kukaan täyspäinen tuollaista määrää suuhunsa lapo.

• sleeppari3

kuinka paljon niit cofeiinitabuja pitää ottaa että tulee myrkytys?
      Oon niitä ite alkanu käyttää ja ois kiva tietää ettei vahingos käytä liikaa.

• 100jänistä
      • Kahvikansa

Ilmeisesti USA:ssa pelätään jo kofeiinin yliannostusta koska juodaan myös kofeiinitonta kahvia. Kuka suostuisi Suomessa juomaan kofeiinitonta kahvia?

• hmm....
        Kahvikansa kirjoitti:

Ilmeisesti USA:ssa pelätään jo kofeiinin yliannostusta koska juodaan myös kofeiinitonta kahvia. Kuka suostuisi Suomessa juomaan kofeiinitonta kahvia?

Itse olen juonut kofeiinitonta kahvia jo vuosikausia, pidän kahvin mausta mutta kofeiini ei minulle sovi. Teen olen vaihtanut myös vuosia sitten rooibosjuomaan.

Miten niin yliannostusta etsivät? Etkö ole koskaan, koskaan elämässäsi ollut niin väsynyt että olet nulahtaa seisaallesi mutta on pakko valvoa? Minä ainakin opiskeluaikana, muutamaankin otteeseen. Ja miksi energiajuomia? Niissä on muitakin aineita kuin kofeiiinia, siis ns. haitallisia aineita...

• Kahvikansa
        hmm.... kirjoitti:

Itse olen juonut kofeiinitonta kahvia jo vuosikausia, pidän kahvin mausta mutta kofeiini ei minulle sovi. Teen olen vaihtanut myös vuosia sitten rooibosjuomaan.

Miten niin yliannostusta etsivät? Etkö ole koskaan, koskaan elämässäsi ollut niin väsynyt että olet nulahtaa seisaallesi mutta on pakko valvoa? Minä ainakin opiskeluaikana, muutamaankin otteeseen. Ja miksi energiajuomia? Niissä on muitakin aineita kuin kofeiiinia, siis ns. haitallisia aineita...

Kyllä olen ollut väsynyt ja on ollut pakko pysyä hereillä (tein yli 30 vuotta keskeytymätöntä kolmivuorotyötä) mutta en tarvinnut hereillä pysymiseen kahvia tai muita piristysaineita. Pää piti olla skarppina yölläkin.

Minäkin olen energiajuomia vastaan enkä juo niitä. Kannatan lämpimästi energiajuomien myyntikieltoa ala-ikäisille.

• johan nyt

Kuka ostaa kofeiinitabletteja! Ilmeisesti yliannostusta etsivät. Yksi energiajuoma vastaa kahta kahvikuppia. Samalla yliannostus estyy, jos juo liikaa niin kusettaa kamalasti. Aloitus on ilmeisesti provo sillä jos tosiaan olisi halunnut "vain" pysyä hereillä, olisi ostanut lähikaupasta pari-kolme energiajuomaa.

• muistakaa

kofeiinin yliannostus

100mg/kg

eliklä jos painaa 60kg ni 60 100mg tabuu pitäs riittää

• MelkoVarmaJuttu

Allerginen reaktio. Pillerissä on täyteaineita/jatkeaineita ja joku niistä on voinut aiheuttaa näppylöitä kun 20 ottaa päivässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1050
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      936
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      846
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      798
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      796
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      766
    10. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    Aihe