Olin saikulla 2 viikkoa ja sain sitä sitten lisää toiset 2 viikkoa, mutta unohdin ilmoittaa työnantajalle tuosta jatkosta.
Nyt tuli sitten lappu kotiin, jossa katsotaan työsuhteen purkautuneen MINUN tlimestani! SIIZ MITÄ???? Enhän minä ole irtisanoutunut!
Palkkakaan ei muuten tullut eilen tilille. Mihin otan yhteyttä??
Voidaanko minut irtisanoa?
5
178
Vastaukset
- liittoon
Ammattilittoosi tietysti.
Jos et ole ymmärtänyt liittyä, niin voit katsella tästä http://www.youtube.com/watch?v=f2cSx-F_Q9g (kohdasta noin 5.30)
Työsopimuslaki 7 luku 3 §
Työsopimuksen purkautuneena pitäminen
Jos työntekijä on ollut poissa työstä vähintään seitsemän päivää ilmoittamatta sinä aikana työnantajalle pätevää syytä poissaololleen, työnantaja saa käsitellä työsopimusta purkautuneena poissaolon alkamisesta lukien.
Jos työnantaja on poissa työpaikalta vähintään seitsemän päivää ilmoittamatta sinä aikana työntekijälle pätevää syytä poissaololleen, työntekijä saa katsoa työsopimuksen purkautuneen.
Jos poissaolosta ei ole voitu ilmoittaa toiselle sopijapuolelle hyväksyttävän esteen vuoksi, työsopimuksen purkautuminen peruuntuu - mooooooppp
Että palkkaakin olisi pitänyt maksaa...
Haiskahtaa pidentyneeltä kioskilla käynti reissulta. - dementia?
Miten voi unohtaa noin tärkeän asian? Et kai sinä nyt odota saavasi normipalkkaa poissaolon ajalta,varsinkin kun et syytä ole ilmoittanut. Hae sairaspäivärahaa ja jos potkut tuli niin syystä.
- ihanaidostipöllö
"Työnantajan täytyy olla aidosti tietämätön poissaolon syystä" Jos on ilmoittanut 2 viikkoa saikkua, mikä nyt ei ihan flunssasta kait tule. Niin onko työnantaja ollut AIDOSTI tietämätön? Minä vaan kysyn...
Nähtävästi halusivat vaan sinusta eroon, jos ois ollu hyvä tyyppi niin oisivat soittaneet tms. että missä mennään.- hoi-ta-ja
Työnantaja oli "aidosti tietämätön" tästä toisesta viikokosta. Kyllähän se ilmoitusvelvollisuus on työntekijällä, miksi työnantajan olisi pitänyt soitella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.394542- 512010
Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2521631Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151629Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2621603Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ911148Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481123Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097- 671073
Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671061