Näissä vero vain n.70 e/vuosi, on halpaa !
Kevyt kuorma-auto
7
574
Vastaukset
- säästö alkaa S:llä
Kyllähän tuollainen kevyt k-a alkaa olla järkevin autovalinta, jos vaan kortti riittää.
- Motorway
Ja jaksaa ajella 80 km/h... ja polttoaineen kulutus muutaman litran suurempi kuin henk.autossa.
- jep jep
Toi nopeus riippuu auton vuosimallista ja esim. cdi Sprintterin saa menemään n.7 l/100 km !
- saa saa
Niin minäkin pääsen pihistelemällä keskikokoisella farkulla 4 l/100 km, mutta normiajossa kulutus on jotain muuta.
Sprinter 313CDI 3,5t kantavuudella ilmoitetaan yhdistetyksi kulutukseksi 8,5-7,9 l/100km ja ainakin henkilöautossa normeihin pääseminen vaatii kohtuullisia nopeuksia ja kevyttä kaasujalkaa. Jos rajoittamattomalla autolla ajelisi minun nopeuksia, niin tuollaisella laatikkomallilla keskikulutus olisi yli 10 l/100 km tyhjällä tavaratilalla.
Ja aikas vanha saa olla, ettei pidä olla rajoittimia. - Maantien matti
saa saa kirjoitti:
Niin minäkin pääsen pihistelemällä keskikokoisella farkulla 4 l/100 km, mutta normiajossa kulutus on jotain muuta.
Sprinter 313CDI 3,5t kantavuudella ilmoitetaan yhdistetyksi kulutukseksi 8,5-7,9 l/100km ja ainakin henkilöautossa normeihin pääseminen vaatii kohtuullisia nopeuksia ja kevyttä kaasujalkaa. Jos rajoittamattomalla autolla ajelisi minun nopeuksia, niin tuollaisella laatikkomallilla keskikulutus olisi yli 10 l/100 km tyhjällä tavaratilalla.
Ja aikas vanha saa olla, ettei pidä olla rajoittimia.Minulla on linja-autoksi (11 1) rekisteröity vm 2010 Sprintteri 316CDI, manuaali, takaveto, korkea koppa. Omapaino 2490, kokonaispaino 3500. Tehdas ilmoittaa sillekin seka-ajon normikulutukseksi 7,9...8,5 l/100km. Käytännössä menee kaupungissa noin 12...13 l/100 km; maantiellä noin 9 l/100km, kaiken ajon keskimääräinen on tällä hetkellä 9,7 l/100km (tankkauspäiväkirjasta laskettu totaali ilman erittelyä kaup/maantie-ajoihin). Maantiellä mennään satasta (rajoitinnopeus tod. 102 km/h), silloin kun tien rajoitus sallii.
Eli, eipä siinä nyt varsinaisesta polttoaineen pihityksestä voi puhua, mutta kuitenkin ollaan vielä siedettävissä lukemissa. Vuodessa ajoa tulee noin 25000 km, yhteensä menee siis noin 2500 litraa dieseliä vuodessa.
Jos vertaa kroonisista veroista säästyviä kustannuksia vastaavaan "pikkubussiin" (=henkilöauto 8 1 h), tulevat linja-auton ensimmäiset noin 4800 kilometriä per vuosi polttoaineen suhteen "ilmaisiksi", (tämän päivän hinnalla) jos autoilussa nyt mitään "ilmaista" sitten on...
- jonnnaanna
siis dieselvero? entä käyttömaksu onko lainkaan?
entä vakuutukset?
Eikö säästöhyöty mene kalliimmissa vakuutuksissa ? - jep jep
EI ole käyttömaksua, eikä vakuutuksissakaan suurta eroa ole, riippuu yhtiöstä ja vakuutuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757