Näissä vero vain n.70 e/vuosi, on halpaa !
Kevyt kuorma-auto
7
598
Vastaukset
- säästö alkaa S:llä
Kyllähän tuollainen kevyt k-a alkaa olla järkevin autovalinta, jos vaan kortti riittää.
- Motorway
Ja jaksaa ajella 80 km/h... ja polttoaineen kulutus muutaman litran suurempi kuin henk.autossa.
- jep jep
Toi nopeus riippuu auton vuosimallista ja esim. cdi Sprintterin saa menemään n.7 l/100 km !
- saa saa
Niin minäkin pääsen pihistelemällä keskikokoisella farkulla 4 l/100 km, mutta normiajossa kulutus on jotain muuta.
Sprinter 313CDI 3,5t kantavuudella ilmoitetaan yhdistetyksi kulutukseksi 8,5-7,9 l/100km ja ainakin henkilöautossa normeihin pääseminen vaatii kohtuullisia nopeuksia ja kevyttä kaasujalkaa. Jos rajoittamattomalla autolla ajelisi minun nopeuksia, niin tuollaisella laatikkomallilla keskikulutus olisi yli 10 l/100 km tyhjällä tavaratilalla.
Ja aikas vanha saa olla, ettei pidä olla rajoittimia. - Maantien matti
saa saa kirjoitti:
Niin minäkin pääsen pihistelemällä keskikokoisella farkulla 4 l/100 km, mutta normiajossa kulutus on jotain muuta.
Sprinter 313CDI 3,5t kantavuudella ilmoitetaan yhdistetyksi kulutukseksi 8,5-7,9 l/100km ja ainakin henkilöautossa normeihin pääseminen vaatii kohtuullisia nopeuksia ja kevyttä kaasujalkaa. Jos rajoittamattomalla autolla ajelisi minun nopeuksia, niin tuollaisella laatikkomallilla keskikulutus olisi yli 10 l/100 km tyhjällä tavaratilalla.
Ja aikas vanha saa olla, ettei pidä olla rajoittimia.Minulla on linja-autoksi (11 1) rekisteröity vm 2010 Sprintteri 316CDI, manuaali, takaveto, korkea koppa. Omapaino 2490, kokonaispaino 3500. Tehdas ilmoittaa sillekin seka-ajon normikulutukseksi 7,9...8,5 l/100km. Käytännössä menee kaupungissa noin 12...13 l/100 km; maantiellä noin 9 l/100km, kaiken ajon keskimääräinen on tällä hetkellä 9,7 l/100km (tankkauspäiväkirjasta laskettu totaali ilman erittelyä kaup/maantie-ajoihin). Maantiellä mennään satasta (rajoitinnopeus tod. 102 km/h), silloin kun tien rajoitus sallii.
Eli, eipä siinä nyt varsinaisesta polttoaineen pihityksestä voi puhua, mutta kuitenkin ollaan vielä siedettävissä lukemissa. Vuodessa ajoa tulee noin 25000 km, yhteensä menee siis noin 2500 litraa dieseliä vuodessa.
Jos vertaa kroonisista veroista säästyviä kustannuksia vastaavaan "pikkubussiin" (=henkilöauto 8 1 h), tulevat linja-auton ensimmäiset noin 4800 kilometriä per vuosi polttoaineen suhteen "ilmaisiksi", (tämän päivän hinnalla) jos autoilussa nyt mitään "ilmaista" sitten on...
- jonnnaanna
siis dieselvero? entä käyttömaksu onko lainkaan?
entä vakuutukset?
Eikö säästöhyöty mene kalliimmissa vakuutuksissa ? - jep jep
EI ole käyttömaksua, eikä vakuutuksissakaan suurta eroa ole, riippuu yhtiöstä ja vakuutuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876