Näissä vero vain n.70 e/vuosi, on halpaa !
Kevyt kuorma-auto
7
649
Vastaukset
- säästö alkaa S:llä
Kyllähän tuollainen kevyt k-a alkaa olla järkevin autovalinta, jos vaan kortti riittää.
- Motorway
Ja jaksaa ajella 80 km/h... ja polttoaineen kulutus muutaman litran suurempi kuin henk.autossa.
- jep jep
Toi nopeus riippuu auton vuosimallista ja esim. cdi Sprintterin saa menemään n.7 l/100 km !
- saa saa
Niin minäkin pääsen pihistelemällä keskikokoisella farkulla 4 l/100 km, mutta normiajossa kulutus on jotain muuta.
Sprinter 313CDI 3,5t kantavuudella ilmoitetaan yhdistetyksi kulutukseksi 8,5-7,9 l/100km ja ainakin henkilöautossa normeihin pääseminen vaatii kohtuullisia nopeuksia ja kevyttä kaasujalkaa. Jos rajoittamattomalla autolla ajelisi minun nopeuksia, niin tuollaisella laatikkomallilla keskikulutus olisi yli 10 l/100 km tyhjällä tavaratilalla.
Ja aikas vanha saa olla, ettei pidä olla rajoittimia. - Maantien matti
saa saa kirjoitti:
Niin minäkin pääsen pihistelemällä keskikokoisella farkulla 4 l/100 km, mutta normiajossa kulutus on jotain muuta.
Sprinter 313CDI 3,5t kantavuudella ilmoitetaan yhdistetyksi kulutukseksi 8,5-7,9 l/100km ja ainakin henkilöautossa normeihin pääseminen vaatii kohtuullisia nopeuksia ja kevyttä kaasujalkaa. Jos rajoittamattomalla autolla ajelisi minun nopeuksia, niin tuollaisella laatikkomallilla keskikulutus olisi yli 10 l/100 km tyhjällä tavaratilalla.
Ja aikas vanha saa olla, ettei pidä olla rajoittimia.Minulla on linja-autoksi (11 1) rekisteröity vm 2010 Sprintteri 316CDI, manuaali, takaveto, korkea koppa. Omapaino 2490, kokonaispaino 3500. Tehdas ilmoittaa sillekin seka-ajon normikulutukseksi 7,9...8,5 l/100km. Käytännössä menee kaupungissa noin 12...13 l/100 km; maantiellä noin 9 l/100km, kaiken ajon keskimääräinen on tällä hetkellä 9,7 l/100km (tankkauspäiväkirjasta laskettu totaali ilman erittelyä kaup/maantie-ajoihin). Maantiellä mennään satasta (rajoitinnopeus tod. 102 km/h), silloin kun tien rajoitus sallii.
Eli, eipä siinä nyt varsinaisesta polttoaineen pihityksestä voi puhua, mutta kuitenkin ollaan vielä siedettävissä lukemissa. Vuodessa ajoa tulee noin 25000 km, yhteensä menee siis noin 2500 litraa dieseliä vuodessa.
Jos vertaa kroonisista veroista säästyviä kustannuksia vastaavaan "pikkubussiin" (=henkilöauto 8 1 h), tulevat linja-auton ensimmäiset noin 4800 kilometriä per vuosi polttoaineen suhteen "ilmaisiksi", (tämän päivän hinnalla) jos autoilussa nyt mitään "ilmaista" sitten on...
- jonnnaanna
siis dieselvero? entä käyttömaksu onko lainkaan?
entä vakuutukset?
Eikö säästöhyöty mene kalliimmissa vakuutuksissa ? - jep jep
EI ole käyttömaksua, eikä vakuutuksissakaan suurta eroa ole, riippuu yhtiöstä ja vakuutuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110