Mitä jos menettää työkyvyn työtapaturmassa, kuka maksaa korvaukset kivusta, särystä, haitasta jne?
Korvaukset työkyvyn menetyksestä
9
277
Vastaukset
- vaukoLakisääteinen tapaturmavakuutus. 
 http://www.stm.fi/vakuutusasiat/lakisaateinen_vakuutus/tapaturmavakuutus
- tapauskohtaistaVoi olla että ei kukaan. - Joku on vastuussaNo ei voi olla. Jos ei ite aiheuta eli riko sääntöjä, niin työnntaja maksaa viulut ellei vakuuttanut. 
- lainaajanaJoku on vastuussa kirjoitti:No ei voi olla. Jos ei ite aiheuta eli riko sääntöjä, niin työnntaja maksaa viulut ellei vakuuttanut. Edellä olevast linkistä lainattua: "Jos työnantaja laiminlyö vakuuttamisvelvollisuutensa tai hän ei ole vakuuttamisvelvollinen, työntekijällä on kuitenkin oikeus korvauksiin. Tällöin korvausasian käsittelee ja korvauksen maksaa Tapaturmavakuutuslaitosten liitto." 
- Kyvyt menilainaajana kirjoitti:Edellä olevast linkistä lainattua: "Jos työnantaja laiminlyö vakuuttamisvelvollisuutensa tai hän ei ole vakuuttamisvelvollinen, työntekijällä on kuitenkin oikeus korvauksiin. Tällöin korvausasian käsittelee ja korvauksen maksaa Tapaturmavakuutuslaitosten liitto." Maksaako TVL korvaksia jos työnantaja vakuuttanut, mutta tapaturmavakuuttaja ei maksa korvauksia - pakenee velvollisuuttaan? 
- .-.Kyvyt meni kirjoitti:Maksaako TVL korvaksia jos työnantaja vakuuttanut, mutta tapaturmavakuuttaja ei maksa korvauksia - pakenee velvollisuuttaan? 
- Kyvyt meni.-. kirjoitti:En ilmeisesti osaa lukea kun en saa selvyytä ko. sivuilta. 
- .-.Kyvyt meni kirjoitti:En ilmeisesti osaa lukea kun en saa selvyytä ko. sivuilta. Jos et ole tyytyväinen vakuutusyhtiön päätökseen, voit hakea muutosta tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnasta. Ammattiliiton lakimies osaa neuvoa, miten muutosta haetaan, jos et itse saa selvää ohjeista. 
 http://www.if.fi/web/fi/SiteCollectionDocuments/Commercial/henkilovakuutukset/Lakisaateinen_tapaturmavakuutus/50962_Työtapaturmavakuutukset_ja_korvaukset_2012.pdf
- Hahhahhaaahaa.-. kirjoitti:Jos et ole tyytyväinen vakuutusyhtiön päätökseen, voit hakea muutosta tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnasta. Ammattiliiton lakimies osaa neuvoa, miten muutosta haetaan, jos et itse saa selvää ohjeista. 
 http://www.if.fi/web/fi/SiteCollectionDocuments/Commercial/henkilovakuutukset/Lakisaateinen_tapaturmavakuutus/50962_Työtapaturmavakuutukset_ja_korvaukset_2012.pdfHah hah. Tuo Tapaturma-asiain muutoksenhakulautkunta ja seuraava valitusaste, Vakuutusoikeus, on niin turhia laitoksia. Ne ei muuta yhtään mitään. Aikaa menee ihan prkeleesti 
 Itse olen sitä mieltä, että Eduskunnan oikeusasiamies hoitaa nämä asiat! Jos ei se, niin EU!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset485061
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut273724
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693483
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012838
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral912729
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302680
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131871
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161656
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021498
- 1531351