Eka lava-auto

nfue77

Moro ostin uuden lava-auton! Miksi konepellin alla on 2 akkua?

6

394

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gynde

Sillä on varmistettu virran riittävyys, kaksi akkua on helpompi sijoittaa konehuoneeseen kuin yksi iso. tai sitten auton sähköjärjestelmä on jännitteeltään 24 V.

• PuSe

Lava-autot on tarkoitettu ammattikäyttöön ja niiden sähkölaitteet on mitoitettu vähän hlöautoja järeämmäksi. Laturit ja startit on myös reilun kokoisia.

Hyvää tuossa kaksiakkukjärjestelmässä on myöys se että akut tuntuu kestävän paljon pidempään kuin yksiakkujärjestelmässä.
      Akut on kytketty rinnakkain jolloin virranantokyky tuplaantuu.

• sama ktyselijä

Kiitos asiallaisista vastauksista. Olin varma, että taas joku alkaa vääntämään "miks ostit lava-auton"

Sitten varmaan webastolla on vaikea saada akut tyhjäksi?

• Tietäjä.

Kaksi akkua on pohjolaan uutena tuotavissa maastureissa ja lava-autoissa usein, etenkin japanilaisissa. Lisäksi startti taitaa yleensä olla järeämpi.

Syy on siis käynnistyksen helpottaminen kylmässä. Tuontiautoista, tai etelänmaissa myydyissä akkuja on useimmiten vain yksi.

• Gynde

Toki kahdesta akusta riittää paukkuja paremmin lisälämmittimen pyörittämiseen kuin yhdestä. Tulee kuitenkin muistaa, että akkujen tulee olla iältään ja kunnoltaan samanarvoiset. Huonompi akku haukkaa muuten paremman akun eväät.

Ne akut saat kyllä tyhjenemään, jos käytät lisälämmitintä tunnin ja ajat 15 minuuttia, näin esimerkinomaisesti. Lisäksi tulee arvioida pakkasen ja tuulen vaikutus lisälämmittimen vaatimaan tehoob ja samalla akkujen laskevaan varaustilaan. Nämä ovat aina tapauskohtaisia juttuja, oppi tulee sitä myöden kun kerran-kaksi akut ovat tyhjentyneet eikä auto käynnisty.

• 2Xakku

Niinpä ja kun ne akut vaihtaa uusiin, niin pitää vaihtaa molemmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      73
      987
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe