kuinka kertoa tunteet toiselle kun olen ihastunut t:13v poika

erittäin ihastunut

olen rakastunut minun luokallani olveaan tyttöön enkä tiedä kuinka kertoisin tunteeni kyseiselle tytölle.. osaisko joku auttaa? :)) T:13v poika

36

4890

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tajuatko sä

      13 vuotias ei tiedä rakkaudesta mitään vielä. Olet ehkä ihastunut mutta et rakastunut.

      • en tajua 879978

        Joo, olipa kiva ja väheksyvä vastaus. Oletko ajatellut jotain nuoriso-ohjaajan tai -neuvojan uraa? Lopeta haaveilu, susta ei ole siihen ;)
        Mitä sinä osaat sanoa kenenkään toisen tunteista? Et mitään. Mistä sinä toisten rakkauden tiedät ja miksi nuori ei saisi kokea ihastumistaan rakastumisena? Mikä asiantuntija sinä oikein olet ja miksi ihmeessä vastaat jollekin noin hemmetin tökerösti. Jos sä itse olisit edes aikuinen ja tietäisit mistään mitään, sä ymmärtäisit ehkä sen, että ei tartte aina olla tietämässä kaikkea. Etenkään toisten tunteita. 13-vuotias voi kokea rakkautta ja rakastua omalla 13-vuotiaan tavallaan ja kyllä hän omista tunteistaan jotain enemmän tietää kun sinä. Toisia ihmisiä voi myös kunnioittaa jollain tapaa, edes kohteliaasti ulospäin.

        Tajuatko sä että oli nyt vähän typerä vastaus sulla?


      • fghrth, m

        "tajuatko sä", jos et tiedä, että 13-vuotias voi rakastua, et ole oikein kykenevä neuvomaan toisia.

        Ap:lle, ei ole muuta mahdollisuutta kuin sanoa suoraan. Onnea!


      • Romeo & Julia

        Kukaan ei osaa rakastua niin kuin murrosikäinen. Hormonit toimivat sillä tavalla silloin, on kai luonnon tarkoitus että heti pariutuisi kun on sukukypsä. Oi niitä tuskaisia aikoja...

        Etkö itse sitten ole ikinä rakastunut hullun lailla?


      • 2+20

        Tuon ikäisenä mulle sanottiin että en edes tajua ihastumisesta mitään, eikä mulla tarvinnut olla tyttöjä ystävinä. Tähän päivään saakka mun tunteet ja suhteet ei kuulu pätkääkään vanhemmilleni vaikka ikää on jo 10v enemmän. Sanotaan näin että sun idiootti kommentti ei kyllä liikuta ketään täällä, mutta sama kommentti omalta perheen jäseneltä liikuttaa.


      • 2+20
        2+20 kirjoitti:

        Tuon ikäisenä mulle sanottiin että en edes tajua ihastumisesta mitään, eikä mulla tarvinnut olla tyttöjä ystävinä. Tähän päivään saakka mun tunteet ja suhteet ei kuulu pätkääkään vanhemmilleni vaikka ikää on jo 10v enemmän. Sanotaan näin että sun idiootti kommentti ei kyllä liikuta ketään täällä, mutta sama kommentti omalta perheen jäseneltä liikuttaa.

        Tämä kommentti oli tarkoitettu "tajuatko sä"


      • Anonyymi

        Moi


      • Anonyymi

        Ootko varma kuule kyllä tietää


    • ymmärräx sie ite?

      mut mist sie tiiät ettei 13v voi rakastua???

    • euriur

      No, jos haluat kertoa, voisi ehkä...
      Soittaa sille ja kysyä kävelylle: asutteko lähekkäin, siis voisitteko mennä? Ja siis tutustua, ihan vaan ettei heti paljasta kaikkia kortteja, vaan sanot että olet kivan oloinen tyyppi niin aattelin, että lähtisitkö...

      Voisi kysyä koulun jälkeen kahville?

      Tietysti voisit mennä ihan vaan juttelemaan ensin muutamia kertoja, kysellä koulusta, harrastuksista jos tiedät, siis mistä nyt voisit tehdä tikusta asiaa..? Voisit vähän rennommin tutustua ennen ihastuksen tunnustuksia. Aikaahan teillä on.
      Jos ensin muutaman kuukauden juttelee, tutustuu, niin saa vähän paremmin selkoa mm. siitä onko hänkin ehkä kiinnostunut, millainen hän oikeasti on ja kiinnostaako hän sitten enää, jne. että synkkaako teillä oikeasti??

      Ja lähteekö hän tutustumaan. Jos se on aina hankalaa eikä hän lähde kävelylle tai jos soitat ei kiinnosta puhua tms. niin sitten häntä ei kiinnosta: vaihda silloin kohdetta. Luokkalaiseen voi just "vaivihkaa" tutustua paremminkin ilman että heti tarttee keksiä keino kertoa ihastuksesta: se voi olla helpompaakin sitten kun on jo hieman tunnettu. Sitten kun olette tunteneet, voit vaikka siellä kahden keskisellä lenkillä kertoa ihan vaan, että oot tosi kiva tyyppi ja oon ehkä suhun ihastunut...

      Muistakaa että noin nuorilla on aikaa tutustua, ei kaikkea tartte heti osata, tehdä ja tunnustaa ja seurustelukin sitten saa olla ihan tapailua ja tutustumista... mielellään kaaaaauuuuaan...

      • Ihastunut13vuotiaspoika

        Mä olen ihastunut yhteen tyttöön ja tykkään siitä ihan hemmetin paljon enkä saa katsettani irti siitä en oo varma tykkääks se musta mut välillä vaikuttaa et tykkäs ja välillä et se tykkäis yhestä toisesta auttakaa miten mä voin sillee varovasti sille kertoo?


    • Voi muistoja =)

      13-vuotiaana täysin toimiva ratkaisu on lähettää kaveri asialle, eli kertomaan tälle tytölle että tykkäät hänestä.. =)

      Silleen meillä silloin päästiin asioissa useimmiten eteenpäin. Ja omat kaksi ensimmäistä poikaystävää on tupsahtaneet elämään about juuri tällä tavalla. Toinen oli sellainen etten ollut varsinaisesti ajatellut tätä poikaa aikaisemmin muuten kuin kaverina, mutta kun kuulin että oli minusta kiinnostunut niin omakin kiinnostus heräsi. Poika kertoi kaverille, joka kertoi minun kaverilleni, joka soitti minulle, ja hupsista olin jo samana iltana menossa tapaamaan tätä poikaa nuokkarille.. Iltaa vietettiin ja päätettiin "alkaa olee" eli sellaista tapailua ja tutustumista siinä alussa tietenkin. Pari vuotta sitä sitten kesti. Jos tytön kaveri jo näyttää vihreää valoa jutulle niin mahikset on melkoisen hyvät. =)


      Sitä en tajua miksei kolmekymppiset enään vois tehdä sillä tavalla? :D

      • ------------

        Mitenköhän minä suhtautuisin näin lähemmäs nelikymppisenä, jos joku kaveri tulisi kertomaan, että oli kuullut jonkun miehen kaverilta, että se mies on kiinnostunut minusta? Olisin varmaan huvittunut ja miettisin, että voisiko meistä tulla jotain. Ja jos toteaisin itsekin olevani kiinnostunut hänestä, niin ehkä kertoisin sen sille kaverille, joka voisi järjestää viestin samaa reittiä takaisin. Jos tuo kaikki tapahtuisi huumorilla, niin se olisi aika hauskaakin huumoria. Jos se tapahtuisi siksi, että mies olisi vain niin ujo, niin sekin varmaan voisi kelvata selitykseksi. Eli kyllä tuo voisi toimia vanhemmillakin, vaikka periaatteessa aikuisen ehkä pitäisi jo uskaltaa sanoa asiasta itsekin. Kai.

        Mutta tosiaan, noinhan se asia 13-vuotiaana hoidettiin.


    • tessa95

      Ei ehkä kannata ensimmäisenä mennä kertomaan, että nimenomaan rakastat häntä, koska noin nuorena se saattaa säikäyttää tytön. Kerro kuitenkin olevasi ihastunut ja katsokaa sitten miten homma etenee :)

    • pahahyväpaha

      meet vaan sen tytön luo ja tunnustat jos wsekin tykkää susta ni sitte se alkaa sun kaa

    • 123456789xxx

      Niinpä, se on kyllä vaikeaa aikuisellekin. Pelottaa, että mitäs jos se ei tykkääkään tai vaikka kertoo jollekin. Tosin jos menisi kertomaan tai nauraisi, niin ei se taitaisi sitten ollakaan sellainen tyttö millaiseksi hänet ajattelet.

      Muistan itse nuorena, miten jotkut pojat katselivat minua ja vasta vanhemmiten olen tajunnut, että nehän taisi olla ihastuneita. Ja harmittaa ihan, että mikseivät tulleet sanomaan mitään. Eivät uskaltaneet ja senkin ymmärtää, kun ihan yhtä epävarma olin itse. Eniten harmittaa, ettei se yksi tullut, kun olin itse ihan pahuksen ihastunut, mutta en takuulla uskaltanut sitä kertoa!

      Olisin tykännyt, kun olisi tullut ihan vaan juttelemaan ensiksi jostain. Mistä vaan, vaikka jostain typerästä maikasta... Olisin tajunnut, että sekin on huomannut mut. Sitten jos se olisi vaikka kysäissyt, että halusitko kävellä mun kanssa assalle tänään koulun jälkeen, niin olisin kyllä takuulla kävellyt... Jos se olisi sitten koulussa hakeutunut mun seuraan tämänkin jälkeen, niin varmaan siinä olisi jompikumpi uskaltanut eka kerran sanoa, että mä taidan olla suhun ihastunut.

      Se on hieno tunne tuo rakastuminen!!! Nuoret tytöt saattaa olla muuten vähän töykeitä, jos ne on ihastuneita. Sitä voi olla niin hurjan epävarma ja pelokas, kun ne tunteet on niin voimakkaita, että sitä jotenkin suojautuu. Älä siis heti heitä hanskoja naulaan, jos tyttö vaikuttaa jotenkin harvasanaiselta. Se ei välttämättä tarkoita sitä, etteikö olisi sinusta kiinnostunut.

      Onnea matkaan!!! Pidetään sulle peukkuja.

    • stadilainen -.-

      Ite oon tyttö ja 13 vee. musta ainakin ois tosi kiva jos joku tulisi suoraan kertomaan tunteistaan, kun ite en sitä uskalla tehä, kun pelkään että se kenelle sen kerron alkaisi nauraa ja lopulta koko luokka kiusaisi minua, vaikka omasta mielestäni ei ole mitään väärää jos rakastuu ja kertoo siitä kyseiselle henkilölle.
      älä siis ota tätä kommenttia liian vakavasti, en tarkota etää sulle kävisi niin ;) itse tykkäisin meilistä tai ihan perus rakkauskirje olisi tosi kiva

    • sydämenseuraaja

      Itse olen ihastunut erääseen tyttöön jo 3 vuotta sitten. Olen 7 luokalla ja en silti uskalla kertoa hänelle mitä ajattelen hänestä. Hän on kaunis ja olen kirjoittanut hänestä runonkin. Mutta en vain uskalla kertoa sitä hänelle. En tiedä miksi. Se vain pelottaa. Hän kyllä tietää että pidän hänestä mutta hänkään ei vain viitsi sanoa omia tunteitaan. Kaunis, tunteikas ja mukava tyttö.


      Runo: En ymmärrä miten ihastuin, näin vain tytön jota pitkään katselin.
      Henna nimeltään ja niin kauniskin, se rakkautta on ainaskin.
      Henna nimeltään.
      Hauskuutta ei puutu eikä iloista mieltä.
      Mutta tykkääkö hän minusta.
      Sitä en tiedä.

      En ole kertonut hänelle että olen tehnyt hänestä runon.
      Kyllä tästä voi nähdä että 13-vuotiaskin voi ihastua. Ja tarvitsen apua koska en niin hyvin tunne tyttöjä. =)

      • 14w tyttö

        ei tyttöjä tarvitse tuntea 50-100%...ei tyttöjä tarvii tarvittaessa edes tuntea..tytöille on helppo puhuu, ja vaikka poikaa jännittäis puhuu tytölle ja puhuu tytölle vähän sekalasesti jännittäessä/hermostuneena, niin monet tytöt aattelee ett se on aikas söpöö.... Ainakin mä oon sitä mieltä...jos on tunteit jotakin tyttöö kohtaan,niin kehotan menee puhumaan sille ftf (ei puhumaan tyyliin fb.n/twitterin/skypen/kikin/whatsapin kautta), koska sillon tytölle voi tulla kuva siitä että "tää on huijausta ei kukaan musta nyt oikeesti pidä"
        Ihan omasta kokemuksesta mua on kerran huijattu..enkä lankee viestejen kautta enään.. kannattaa siis vaan kertoo suoraan tunteet/asiat mitkä haluu kertoo


    • oonitekintyttö

      Mulla on ihan sama ongelma. Mä oon ihstunu yhteen meidän luokan tyttöön .Oon kolmetoista ja en oikein osaa kertoa tunteista kun ne niin heittelee.

    • BEM

      Jos pelkäät sanoa tunteistasi, niin parasta on, että menet juttelemaan. Ai mitä?

      No jotain. Koulusta, harrastuksista yms. Kyselet jotain, kehut jotain.

      Pyydä tosiaan tyttö vaikka kävelylle, niin ei tartte kärsiä hihittävistä kavereista.

      En tosiaan neuvo ihan ensiksi kertomaan, että rakastat, koska sellaisesta voi tulla kiusoittelunaihekin koulussa pitkäksi aikaa.

      Hakeudu kuitenkin seuraan ja juttelemaan. Kyllä huomaat jos hän viihtyy kanssasi.

    • Älä kerro

      Juju on just siinä, että omasta ihastuksesta ei tarvitse kertoa lainkaan.

      Menet tytön luokse ja kyselet jotakin koulunkäynnistä, harrastuksista tai muista sen asioista. Tyttö kyllä tajuaa siitä, että olet ihastunut.

      Tietysti, jos tyttö suoraan kysyy sinulta, oletko ihastunut häneen, niin myönnät ihastuneesi häneen.

    • karkkimaha

      Hei olen itsekkin 13v. Ja olen ihastunut tällähetkellä samalla luokalla olevaan poikaan ja kerroin sen hänelle pullon pyörityksessä mutta tiesin ennemmin että hän tykkää minusta ja hän kertoi kans et tykkää minusta.Rohkeasti vaan kertoon jos se on kunnollinen ihminen se osaa arvostaa sitä että tykkäät hänestä mutta jos tyttö ei pidä sinusta ei se maailma siihen kaadu;) mutta Onnea!:)

    • Duedhelwen

      Ihastuminen on kamalaa, ja siksi ehkä myös ihanaa. Mitä tässä nyt on muiltakin tytöiltä tullut kommentteja, niin minäkin kuuluisin ihastukseltani tai ihansama joltakin ihmiseltä että on ihastunut minuun. Hyvä tapa tosiaan on tuo kaverin kautta ilmoittaminen, se nimittäin toimii joissain tilanteissa. Toivottavasti onni potkii ja pääset tutustumaan tyttöön (tai olet jo tutustunut). Kaikkea hyvää ihmiset. ;)
      terv.Du

      • Duedhelwen

        Varsinkin kun ihastukseni on vaan niin täydellinen... no, makunsa kullakin


    • 12tyttö

      Oon iteki tyttö, kohta 13. Olis ihan älyttömän ihanaa jos mun ihastus (joka kuulemma tykkää musta) tulis ihan vaa puhuu jotai, iha vaa vaikka whatsapissa, tai mixei muutenki. Oon tosi ujo oikeesti, ja sen takii useimmat ei ees tiiä millanen oikeesti oon. Tänään oli tosi söpöö kun se poika pyys mua heittään sille kynän, jonka se oli tiputtanu vaikka siinä oli lähempänäki muita c:

      Ihastuminen on ihanaa❤️

    • 55433

      Älä ainakaan kirjoita mitään rakkauskirjettä tai -runoa, jos et halua että tyttö näyttää sen kaikille ja kaikki nauraa sulle. Niin voi käydä, jos tunne ei molemminpuolinen.
      Eikä ehkä kannata heti mennä tekemään rakkaudentunnustuksia, parempi kun toimit vähän hitaammin. Juttelet sille ensin jotain hauskoja juttuja, vähän niinkuin kaverille, ja katsot miten homma etenee.

    • avutonlapsi

      mäkin oon siis tyttö kohta 13v ja oon ihastunu yhteen mua vanhempaan poikaan joka asuu Lahdessa ja oon nyt sit menossa sinne ja aattelin kerätä rohkeuteni ja mennä juttelee sille ku veli ei oo nyt siellä.. joten mitä mun pitäs tehä? oon ihan avuton näissä jutuissa

    • 12vuotiaspoika

      Apua siis mä oon 12 v poika oon ihan sairaan pihkassa yhtee mun luokkalaiseen tyttöön mut en tiiä sen tunteista mua kohtaan ku se on joskus tehny näin että on kysyny että kukas on luokan kivoin tyttö ja sit se välillä hyppii mun eessä välkällä sillee vähä aikaa ettei päästäs mua mut sit meen ohi oon tosi ujo ainii ja sit välillä se niiku on mulle sillee tosi outo et ei todellakaan tykkää ku kysyin wathsapissaki et miks se tollee kysy ja hyppi eessä nii se sano jotenki näin että oot niin idiootti että miks tarviis selittää? :D ei se kovin kivaa ollu mut vastauksia ja mitä mun pitäs tehä? Ps asun savonlinnassa

    • 12vuotiaspoika

      Apuja? :(

    • Enuskalla

      Itsellä täysin sama tilanne. Elikkäs olen 13v poika ja olen todella ihastunut yhteen meidän luokkalaiseen tyttöön. Minulla on kuitenkin myös yksi toinenkin ongelma kuin että en uskalla kertoa hänelle....Mun paras kaveri on ihastunut häneen kanssa:(

    • 13VuotiasRakastunutTyttö

      Noh... Olen rakastunut yhteen poikaan... Olen siis 7 luokalla... Oon varmaan ihan kauhee ku yritän aina puhuu sille yms... Hän on ehkä ihastunut minuun... Ongelma on tosin, että hänellä on vielä osittain tyttöystävä... Pitäiskö luovuttaa?

    • Anonyymi

      Et tiedä rakkaudesta mitään.

      Rakkaus on sitä että ollaan 60 vuotta naimisissa eikä oksenna kertaakaan.

      • Anonyymi

        😡😡😡


    • Anonyymi

      No juttelee sen kanssa

    • Anonyymi

      Moi oon 13 vuotias porvoosta olen pihkassa yhteen tyttöön mutta ongelma on siinä en ole puhunut hänelle kertaakaan ja haluaisin kertoa tunteistani
      Auttakaa mua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe