Kuuluuko esimiehelle mitä lääkkeitä syön?

Töttöröö vaan

Olen sairaslomalla migreenin takia joka ei ihan yhdessä päivässä ohi mennyt. Soitin esimiehelle ja kerroin käyneeni sairaanhoitajalla ja saaneeni tämän päivän sairaslomaa. Hän alkoi tivaamaan, että onko minulla todettu migreeni ja mikä lääkitys minulla on siihen vaivaan. Kuuluuko nämä tiedot esimiehelle? Aiemmin vatsataudissa ollessani hän kyseli olenko ottanut imodiumia. Tulee ihan hölmö olo kun joudun luettelemaan käyttämäni lääkkeet!

10

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääketokkurassa

      Jotku työnantajat nyt on sellasia että tivaavat paskankin perseestä. Mitäpä haittaa siitä on jos lääkkeet luettelee ja jos ehdottaa vaikka esim "imodiumia" niin sanoo vaan että " En oo, auttaako se? täytyykin kokeilla kiitos vinkistä" sitte vaan duunissa seuraavankerran ohimennen kehuu hyvää vinkkiä :)

      Jos kuitenkin palkat tulee vittuilematta niin enpä näe suurenpana harmina.

    • kaikkea sitä kuulee

      Ei todellakaan kuulu. Ja vatsatauti ei Imodeumilla parane.

    • Älä kerro

      Työnantajalle ei tarvitse kertoa mitä lääkettä käyttää tai mikä on sairauden syy, se tieto ei kuulu työnantajalle.
      Jos sairaus on työstä johtuva niin yöterveyshuolto ottaa asian esille työnatajan kanssa että miten sairaus voidaan ehkäistä.

      • roskaväki firmoissa

        Entäpä jos työterveyshuolto ynnä niin kutsuttu työsuojelusakki salaa työntekijän vammautumisen, kun on jätetty omat työt tekemättä.

        Miten vamman voi ehkäistä, jos se on pysyvä.

        Voipi tämä työsuojeluroskaläjä sakki odottaa rosiskutsua.


      • Ktn. ins.
        roskaväki firmoissa kirjoitti:

        Entäpä jos työterveyshuolto ynnä niin kutsuttu työsuojelusakki salaa työntekijän vammautumisen, kun on jätetty omat työt tekemättä.

        Miten vamman voi ehkäistä, jos se on pysyvä.

        Voipi tämä työsuojeluroskaläjä sakki odottaa rosiskutsua.

        Työsuojeluroskaläjä sakki, joksi sitä viranomaiselintä nimität, on viranomaiselin joka, joka valvoo työlakien toteutumista ja, jonka virheellisestä toiminnasta on mahdollisuus valittaa. Eri asia on sitten työpaikan luottamusmies, joka toimii ammattiyhdistysliikeen edustajana.


      • vihaa täynnä
        Ktn. ins. kirjoitti:

        Työsuojeluroskaläjä sakki, joksi sitä viranomaiselintä nimität, on viranomaiselin joka, joka valvoo työlakien toteutumista ja, jonka virheellisestä toiminnasta on mahdollisuus valittaa. Eri asia on sitten työpaikan luottamusmies, joka toimii ammattiyhdistysliikeen edustajana.

        Oman edun tavoittelijoita nämä liiton mulkerot ovat jokaikinen.

        Toivon syvästi, että kenkää tulee ja seuraavaan paikkaan tulee tieto ay-aktiivi toiminnasta joten jätesäkki saa jäädä vaille töitä.

        Tai sitä ennen tosin liiton läskimaha toivon mukaan saa aivovamman.


    • kaikkeesitä...

      Kysyppä esimieheltä että minkätakia hänellä oli/on jonkin värinen paita tänään/on ollut eilen... Tai sano suoraan, että lääkityksesi on sinun ja terveydenhuollon välinen asia. (Ja kaikki muukin yksityiselosi on oma/vastapuolen, tms. asia.) Jos yksityisasioidesi tivaaminen on kovin törkeetä, vihjaa että kilautat liittoon, työsuojeluhallintoon...
      Työntekijän ei tartte kertoa yksityiselämästään työnantajalle. Työntekijän velvoite on se mikä työsoppariin on kirjattu. Sairastaminenkin on laillista- ihminen saa olla sairaslomalla, jos ei ole työhönsä kykenevässä kunnossa.

      Minun ta ei kysele minun eloni asioita. Joskus jutellaan ns. muina naisina, ja ne on 2-välisiä... Vasta olin noro-viruksen kourissa, ja sain olla terveeksi asti kotona, etten sairastuta porukkaa.

    • Marraskuu1111
    • työpaikka vaihtoon

      Olin tässä saikulla kaksi päivää ja siitä vaadittiin sairauslomatodistus heti 1. päivästä työehtosopimuksestamme poiketen. Edellisellä viikolla olin pahassa flunssassa, siitäkin osasta viikkoa minulla oli kyllä esittää lääkärintodistus. Ennen olin avoin ja kerroin esimiehelleni aika tarkkaankin vaivani, mutta sitten huomasin tietojani leviteltävän julkisesti, ainakin esimiesportaassa. Kaikista pahinta on se, että toimin hoitoalaa sivuavassa tehtävässä ja sen alan koulutus on myös pomoillani. Ilmeisesti sen varjolla katsotaan, että esimieshenkilöillä on oikeus tivata kaikki yksityiskohdat sairauksistani ja antaa sitten omia "asiantuntija-lausuntoja". Työpaikallani kun muut saavat olla sen normaalit 3 päivää omalla ilmoituksella sairastamassa, joillekin oikein tuputetaan, että "olethan nyt riittävän kauan pois.." Omalla kohdallani tuli aivan puskan takaa päätös, että sl-todistusta vaaditaan aina, kun on muka niin paljon poissaoloja. Olen ehkä keskimääräistä enemmän pois, mutta minulla onkin kaksi kroonista sairautta, joiden luonne on se, että välillä sairastelen ja välillä en. Vaatimus sairauslomatodistuksista on vain uteliaisuuden takia ja osoitus siitä, että minun sanaani ei enää luoteta. Silloin kun olen töissä, hoidan hommat virheettömästi ja olen muutenkin oman ja muiden käsityksen mukaan ihan hyvä työntekijä, sairauksistani huolimatta. Liittoon en kuulu, joten ei tässä varmaan voi muuta kuin sietää tilannetta tai yrittää löytää toinen työ. Täytyy kyllä sanoa, että koen tämän erittäin törkeäksi käyttäytymiseksi kokeneilta esimiehiltä. Mutta tätä se työelämä vaan on, vajaakuntoisia syrjitään..yritä siinä sitten jaksaa eläkeikään asti!

    • ktn. ins.

      Hei!

      Työnantaja ei saa kysyä kuin työn kannalta välttämättömät tiedot. Mikäli sairautesi vaikuttaa työkykyysi oleellisesti, siitä kannattaa mainita esimiehelle korostamalla, että hänellä on vaitiolovelvollisuus. Esimerkiksi työ jossa ajokortti on vaadittu ja sinulla on mahdollisuus joskus menettää ajokortti, siitä kannattaa mainita työnantajalle. Jos työnantaja kuitenkin menettelee niin, että erottaa sinut sairauden vuoksi kannattaa työnantajalta pyytää kirjallinen selvitys irtisanomisen syystä.

      ktn. ins.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe