Oon hakemassa työpaikkaa Briteistä ja mietin, että paljonko siellä ihmiset maksaa veroa ansioistaan noin keskimäärin? Onks meno suunnilleen sama kun Suomessa vai jotain ihan muuta? Koitin asiaa jopa tältä mahdollisesti tulevalta esimieheltänikin kysellä, mutta en saanut minkäännäköistä vastausta asiaan :O
Verotus Briteissä
3
176
Vastaukset
- uk?
Niin, ja millanen on normituloisen kk-ansiot siellä päin maailmaa? Mitä eläminen maksaa keskimäärin? Pärjääkö reilun 2000e:n kk-palkalla (ennen veroja) vai onko tää joku minimipalkkatyö :O
- jaabco ltd
Minne päin Brittejä tarkalleen ottaen olet muuttamassa? Verot ovat jonkin verran pienemmät kuin Suomessa, mutta elämä on muuten aika kallista. Varsinkin asuminen maksaa. Muutama vuosi sitten Lontoossa asuessani kalustetun kaksion vuokra oli 2300 euroa/kk plus sähköt, kaasu ja Council tax. Yhteensä tekivät siis noin 2500 euroa/kk. Halvemmat kämpät sijaitsevat reilusti kauempana, jolloin työmatkat voivat venyä kovasti. Monet jo keski-ikäisetkin aikuiset asuvat solukämpissä, koska vuokrat ja asuntojen hinnat ovat niin kovat. Lontooseen ei rehellisesti sanoen kannata muuttaa 2000 euron bruttopalkalla.
- Londoner112
Palkka jos on punnissa se reilu £2000/kk niin kylla silla taalla lontoossa parjaa.Asumiseen voit halvimmillaan varata kimppakampassa ~350 puntaa/kuukausi ja keskiverto vuokra ok alueella on noin 600-700 puntaa/kuukausi kimppakampassa sisaltaen kaikki laskut.
Ruoka ym menot on sitten maku asioita (noodeli pussi on kai about 20 pencea tescossa ulkona syo £3 ylospain) ja matkustukseen lontoossa saa varata ~100 puntaa/kuukausi.
Asuntoja ym voi kattella esim. www.gumtree.com
Vinkkeja/neuvoja loytyy aika hyvin http://www.finn-guild.org
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005358609Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5369824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92215Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17856Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68726- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657